Kanien uiminen - Sivu 3 (Kanit > Yleistä keskustelua kaneista)

10.09.2008 20.05
En todellakaan ymmärrä miksi kaneja pitäisi uittaa. Minusta se on eläinrääkkäystä. Laskea kani väkisin veteen, tietysti se ui rannalle! ei herranjestas oikeasti. Ihmiset järki käteen, älkää kiduttako eläimiä omasta tyhmyydestänne.
10.09.2008 20.07

"Kania ei saisi pestä tai uittaa, koska märkä kani kuivuu hitaasti ja saa helposti nuhan. Kaninuha on ripulin ohella toinen kanin yleinen sairaus. Nuhaista kania täytyy pitää lämpimässä, vedottomassa paikassa."

http://www.lastenmaa.net/cgi-bin/linnea.pl?document=00010535

11.09.2008 15.59

En voi kuvitella että yksikään kani oikeaasti nauttisi uimisesta. Kyllähän ne nyt ui jos ne veteen työnnetään, niinkun täällä on usempaan otteeseen jo todettu.

Näyttäkää video jossa kani oikeasti menee veteen ITSE ja tekee muutakin kui räpiköi paniikissa rantaa kohti !?

11.09.2008 16.37
Jippu kirjoitti:
Benkku kirjoitti:

Nehän hukkuu!!!!Kun nehän voi hukkua jopa omaan vesikuppiin jos niillä on sellanen!Ihan kamalaa!!Ei ne ees ossaa uida!

öö :D Jostain syystä en osaa kuvitella että meidän puput hukkuisivat omiin vesikuppeihinsa. Ellei nyt niillä tulis yhtäkkiä joku sairaskohtaus ja ne just sattuis kaatumaan vesikuppiin, mutta tää on nyt tyyliin tätä "iik en voi antaa kanille heinää, jos heinä puhkasee sen silmän".. Vai tietääkö joku kanin joka tosiaan on hukkunu kuppiinsa??

Katoppa videoita Petsiestä jossa kanit ui, kyllä ne osaa uida. Lähes kaikki nisäkkäät osaavat uida (ainakin hädän tullen), niin miksei kanikin.

Kuitenkaan en ite tykkää ajatuksesta tyrkyttää kaneja veteen. Aivan eriasia, jos kani sinne itse meneepi. En tosin kertaakaan oo nähny videota, missä kani IHAN ITSE MENEE VETEEN. Niitä videoita kyllä, missä kani laitetaan veden ja rannan rajamaille, ja sitä tökätään/kutitetaan pepusta/tai käytetään muuta usutus keinoa.. Omaan silmääni näissä videoissa kani yrittää ns. "hypätä" veden yli, niinkuin estettä hypättäessä. Eli siinähän käytetään samaa taktiikkaa kuin sillon, kun kani laitetaan esteen eteen, eli sitä ohjataan hyppäämään esteen yli, tässä tapauksessa ohjataan hyppäämään veteen.

Ja vaikka kani ton pompun jälkeen jäiskin vielä pyörimään veteen, se ei mun mielestä näytä siltä, että se tykkäisi siitä. Lähinnä se näyttää paniikinomaiselta pyöriskelyltä tms. Meillä ainakin kanit (maalla) panikoidessaan saattavat pinkoilla ympäri huonetta ensin, ennenkuin hakeutuvat turvaan. Monesti noissa videoissa kuitenkin kani suuntaa välittömästi rantaan..

Kerran katoinkin Youtubessa jotain videota, kun pieni kani kelluskeli vedessä jossain uima-altaassa. Se ei siis tehny mitään, se vaan oli ja kellu siinä veden pinnalla. Altaassa oli vielä reunat, joista kani ei varmasti ois päässy ite pois. Tässäkin tapauksessa minun silmääni kani näytti kovin kauhistuneelta vedessä olosta, eikä siltä kuin se nauttisi kelluskelusta.. Kuitenkin se on siinä täysin "petojen armoilla", kun ympärillä on vaan alavaa, tyyntä vettä, ja mikä vaan elukka pääsis hyökkäämään päältä päin, eikä kani pääse vedessä nopeasti liikkumaan pakoonkaan.

En tiedä, kaikilla näyttää olevan omat mielipiteensä tästäKIN. Voi toki olla niitäkin kaneja jotka ihan ite menee sinne veteen, mutta minen usko ennenku ite näen :D

aivan samaa mieltä!
11.09.2008 16.49
022466698_r
Säkylä
Jallu kirjoitti:

En voi kuvitella että yksikään kani oikeaasti nauttisi uimisesta. Kyllähän ne nyt ui jos ne veteen työnnetään, niinkun täällä on usempaan otteeseen jo todettu.

Näyttäkää video jossa kani oikeasti menee veteen ITSE ja tekee muutakin kui räpiköi paniikissa rantaa kohti !?

Täällä oli jollain video jossa kani oikeesti itse rannasta loikki veteen ja ui ihan kunnon lenkkejä. On jääny mieleen ja suu auki sitä ihmettelin itsekkin. <--Noin

En ole omiani kokeillut veden äärelle viedä ja luulen et se on aika harva kani kun siitä tykkää. Ne osaa uida kyllä ja jos se sinne itse menee niin ei kai siinä ketään. Usuttaa eikä pakottaa ei saa!

MUOK. Niin siis arvaatkaa vaan muistanko kenellä se video oli. Yritän löytää sen..

Muokattu viimeksi: 11.09.08 16.50
Tänään ymmärrän enemmän kuin eilen, lupaavaa huomisen kannalta.
11.09.2008 18.24
022466698_r
Säkylä
No niin mun etsintä tuotti tulosta kahden videon verran kunnes ei enää suostunu näyttämään muita joita yritin avata, perus petsie vika En löytäny sitä minkä luulen ainaki täällä joskus nähneeni. Nämä kaks pätkää jotka löysin siis, molemmissa kani laitettiin veteen ja se lähti uimaan rantaa kohti. Edelleen suhtaudun siis skeptisesti siihen että kanit pitäis uimisesta, toki jokunen poikkeus voi olla olemassa,tietysti.
Tänään ymmärrän enemmän kuin eilen, lupaavaa huomisen kannalta.
05.10.2008 01.55
019030524_r
Kyllä kanit uida vähäsen osaa mutta kantsii muistaa, että kanit väsyy aika nopeesti.. :/ ettei vaan huku. En kyllä itse suosittelisi enkä usko että pitävät uimisesta, korkeintaan yrittävät päästä vedestä pois.
Muokattu viimeksi: 05.10.08 01.57
"Olen niin nätti ja kaunis, menen sohvan taa eikä kukaan huomaa"
05.10.2008 02.18
019030524_r
Muokattu viimeksi: 05.10.08 02.18
"Olen niin nätti ja kaunis, menen sohvan taa eikä kukaan huomaa"
05.10.2008 12.58
021497104_r
Espoo
http://www.youtube.com/watch?v=1X44h875mwc&feature=related
Aivan sairasta tommonen. ^ Mitäköhän hauskaa tossa noidenkin mielestä on..
Muokattu viimeksi: 05.10.08 12.58
05.10.2008 19.49
^ niimpä. Huomas että kani tosiaan pelkää :(
Muokattu viimeksi: 15.02.09 15.05
Makkaralla on kaksi päätä, toinen pää ja tää. Kun toista päätä puraisee niin toinen vielä jää... jos jää
01.02.2009 19.59
019848272_r

ei kanille kyllä se uiminen mikää luonnollinen asia ja itse en kyllä uittais ikinä.. enkä kyllä yhtäkään kania tiedä, joka menisi vapaaehtoisesti uimaa, vaikka poikkeuksiakin varmasti löytyy..

se taas on jo eläinrääkkäystä, että kani laitetaan järveen tms. josta se joutuu räpiköimään hädissään rantaan.

01.02.2009 21.03
019531767_r
Konnevesi
no toi jaden laittama video oli kyllä kauhee.. kani oli yltä päältä märkä ja ne vaa roiski vettä lisää, ja kani oli ihan peloissaan! kauheita ihmisiä
02.02.2009 17.26
020501005_r
Tuusula
Musta kaneja ei saa uittaa ollenkaan. enpä oo nähny yhtään kania elämäni aikana joka nauttii uimisesta.
04.02.2009 09.34
Jos vie esim. järveen niin sehän vilustuu!
10.02.2009 17.09
019698073_r
meidän entinen kani nöpö meni aina mökillä kun oli valjaissa itse uimaan ja tuli sittem pois vähän ajan kuluttua se tykkäs siitä ,mutta ihan idioottimaista jos joku pakottaa kanin uimaan:/
10.02.2009 19.29

Pakottaminen ei ikinä ole oikein...Meillä tosin tykkäävät vedestä ja pesuvadissa käyvät silloin tällöin "uimassa" elä pärskiivät vettä sieltä toisten päälle...

Laitan yleens lämpöistä vettä kylppärin pieneen pesualtaaseen, noin 5cm ja päästän kanit irti, ne on sitten heti siellä kipossa istumassa ja peuhaamassa (kaikki muut paitsi nöpö, se ei tykkää). Siten kun joku tulee pois saavista niin otan heti paksun pyyhkeen sisään ja kuivataan pallerot kunnolla. Päitään eivät ole koskaan vielä näillä leikeillä kastelleet eikä nuhia ym ole meillä ollut.

Eläinrääkkäys on sitten jo ihan asia erikseen.

14.02.2009 15.59
020234981_r
Hyvinkää
Itse en aio k o s k a a n uittaa kaniani piste.
i tried to be someone else but nothing seemed to change i know now this is how i really am inside !!1
14.02.2009 16.22
019166187_r
Ilmajoki
Papu kirjoitti:
Jippu kirjoitti:
Benkku kirjoitti:

Nehän hukkuu!!!!Kun nehän voi hukkua jopa omaan vesikuppiin jos niillä on sellanen!Ihan kamalaa!!Ei ne ees ossaa uida!

öö :D Jostain syystä en osaa kuvitella että meidän puput hukkuisivat omiin vesikuppeihinsa. Ellei nyt niillä tulis yhtäkkiä joku sairaskohtaus ja ne just sattuis kaatumaan vesikuppiin, mutta tää on nyt tyyliin tätä "iik en voi antaa kanille heinää, jos heinä puhkasee sen silmän".. Vai tietääkö joku kanin joka tosiaan on hukkunu kuppiinsa??

Katoppa videoita Petsiestä jossa kanit ui, kyllä ne osaa uida. Lähes kaikki nisäkkäät osaavat uida (ainakin hädän tullen), niin miksei kanikin.

Kuitenkaan en ite tykkää ajatuksesta tyrkyttää kaneja veteen. Aivan eriasia, jos kani sinne itse meneepi. En tosin kertaakaan oo nähny videota, missä kani IHAN ITSE MENEE VETEEN. Niitä videoita kyllä, missä kani laitetaan veden ja rannan rajamaille, ja sitä tökätään/kutitetaan pepusta/tai käytetään muuta usutus keinoa.. Omaan silmääni näissä videoissa kani yrittää ns. "hypätä" veden yli, niinkuin estettä hypättäessä. Eli siinähän käytetään samaa taktiikkaa kuin sillon, kun kani laitetaan esteen eteen, eli sitä ohjataan hyppäämään esteen yli, tässä tapauksessa ohjataan hyppäämään veteen.

Ja vaikka kani ton pompun jälkeen jäiskin vielä pyörimään veteen, se ei mun mielestä näytä siltä, että se tykkäisi siitä. Lähinnä se näyttää paniikinomaiselta pyöriskelyltä tms. Meillä ainakin kanit (maalla) panikoidessaan saattavat pinkoilla ympäri huonetta ensin, ennenkuin hakeutuvat turvaan. Monesti noissa videoissa kuitenkin kani suuntaa välittömästi rantaan..

Kerran katoinkin Youtubessa jotain videota, kun pieni kani kelluskeli vedessä jossain uima-altaassa. Se ei siis tehny mitään, se vaan oli ja kellu siinä veden pinnalla. Altaassa oli vielä reunat, joista kani ei varmasti ois päässy ite pois. Tässäkin tapauksessa minun silmääni kani näytti kovin kauhistuneelta vedessä olosta, eikä siltä kuin se nauttisi kelluskelusta.. Kuitenkin se on siinä täysin "petojen armoilla", kun ympärillä on vaan alavaa, tyyntä vettä, ja mikä vaan elukka pääsis hyökkäämään päältä päin, eikä kani pääse vedessä nopeasti liikkumaan pakoonkaan.

En tiedä, kaikilla näyttää olevan omat mielipiteensä tästäKIN. Voi toki olla niitäkin kaneja jotka ihan ite menee sinne veteen, mutta minen usko ennenku ite näen :D

aivan samaa mieltä!
Kani ei voi kirjaimellisesti hukkua vesikuppiinsa, mutta voihan se tavallaan "hukkua" eli tukehtua veteen. Eli Benkku on ½ oikeassa mielestäni.
14.02.2009 16.41
021197140_r
Hamina

Minä en kyllä ymmärrä kanien uittamista ollenkaan..Useat aina sanovat että, ''se tykkää uimisesta!''Vaikka itse ovat joko 1.Nostaneet sen veteen 2.Hoputtaneet sitä että se vaistomaisesti hyppää sinne..Haluaisinkin kuulla mieluusti näiden perusteluita, jotka niitä uittavat.Miten huomaatte kanin nauttivan vedestä?

En kyllä sanoisi että yksikään kani siitä nauttisi.Se on kuitenkin niin luonnoton asia kanille.Tosiaan haluaisin minäkin nähdä videon, jossa kani aivan itse menee uimaan.

you choice
15.02.2009 13.18
019579289_r
Kauhajoki
Siis wtf? En ymmärrä mitä järkeä on edes koittaa uiko kani. Okei joo jotku kanit voivat tykätä uimisesta mutta sehän voi olla vaarallistakin jos nenään menee vettä ja tulee jotain ongelmia. Mutta jos itse kani haluaa väkisinki uimaan niin annan mennä itsestään.Minun mielestäni kanien kastelu saisi jäädä vain kahlailuun eikä niiden tarvitsisi uida. Ja en halua nyt tästä mitään kiistaa.
Muokattu viimeksi: 15.02.09 13.21
17.02.2009 19.03
021544722_r
Keminmaa
Olen kuullut, että kani voi vilustua uimisesta. Itse en laittaisi kania uimaan vaikka se haluaisikin.
25.02.2009 17.42

Mä ainaki haluisin nähä et tykkääks Muru ja Nasu vedestä!

25.02.2009 19.15
019868938_r
Salo

en tiedä uiko mocca mut ainakin se rakastaa kylpemistä!! ja kun sitä yrittää ottaa pois sen pikkuruisesta ammeesta, ei muuten varmasti tule vapaaehtoisesti!!! et kyl melkee pitää odotta et neiti on kylpeny rauhas! mocca kun on tosi kiltti mut tooosi kovapää myös!!thumbnail

25.02.2009 19.19
019868938_r
Salo

siis jos laittaa hänen ammeeseen vähän vettä se kyl hyppää sinne ITE!!!!!

28.02.2009 12.15
019597500_r
Multia
Nöpi kirjoitti:
Mocca kirjoitti:

siis jos laittaa hänen ammeeseen vähän vettä se kyl hyppää sinne ITE!!!!!

wou! hypää ihan ite, meijän kanit menee varovasti mutta varmasti

Ottakaa ihmeessä videokuvaa. Meitä, minua varsinkin kiinnostaisi suuresti nähdä kani, joka täysin vapaaehtoisesti ja itse menee veteen, ja joka myös näyttäisi pitävänsä siitä.

Videoita odotellessa :).

BoJoing
28.02.2009 12.47
019624617_r
Joo mäki kyllä haluaisin nähä!! Kun dippi tulee lenkilt ulkoo ja yritän varovasi pestä dipin jalkoja ni se kyllä lähteee aika nopeasti pakoon...Mutta tämä on vain minun mielipiteeni asiasta... Mutta itse en veisi dippiä uimaan.. Ja jos veisin niin ei dippi kyllä uisi
31.07.2009 01.36

Meidän Hipsu pulikoi kesällä meressä. Ihan ite yks kesä veteen hyppäsi.. Siinä sitten sainkin ihmetellä :P

31.07.2009 02.07
Jade kirjoitti:

Jestas tuollaista! Eikö ihmiset todellakaan osaa ajatella? Typeryksiä.
Ja tuossa olikin vieressä lisää kaikkia videoita, kuten tämä jossa kani joutuu uimaan altaassa eikä mahdollisuutta päästä pois :x Vieläpä luppakorvat.

Itse en uita enkä tule uittamaan kaneja, ei ole niiden "harrastus" enkä halua mitään riskiä että vilustuisivat siinä samassa.

09.08.2009 16.05
019871292_r
Lapinlahti
Kanien korviinhan ei saisi mennä lainkaan vettä
09.08.2009 16.44
021714062_r
Hämeenlinna
Mustiina kirjoitti:
Jade kirjoitti:

Jestas tuollaista! Eikö ihmiset todellakaan osaa ajatella? Typeryksiä.
Ja tuossa olikin vieressä lisää kaikkia videoita, kuten tämä jossa kani joutuu uimaan altaassa eikä mahdollisuutta päästä pois :x Vieläpä luppakorvat.

Itse en uita enkä tule uittamaan kaneja, ei ole niiden "harrastus" enkä halua mitään riskiä että vilustuisivat siinä samassa.

No huhhuh. Onpas ihmiset viisaita.
Se mikä ei tapa, se tappo melkein.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Äänestys
onko sinusta uiminen hyväksi ? perustelkaa :)
kyllä . 21
ei . 66
Kanit
Kirjaudu
Logo-labyrintti