Pennun valinta pentueesta - Sivu 7 (Koirat > Pennut)

01.04.2013 13.11
022468633_r
Kouvola

Rytin tilalle meille piti tulla labbis eräästä toisesta pentueesta, mutta siihen syntyi vain yksi uros, joka oli varattu pentujen isän omistajalle. Sitten kävimme läpi muut myynnissä olevat pentueet läpi, ja pari tervesukuista löytyikin. Toisessa olikin jäljellä riistaviettinen, musta urospentu, ja se päätyi meille. Aivan loistava koira meille, jahdissakin toimii kuin ajatus. Katastrofin ainekset tässä silti oli ilmassa, koira oli ensimmäisemme ja voimakasluontoisen pentueen dominoivin ja vahvaviettisin uros. Hyvin silti ollaan tämän kovapäisen ja karkean koiran kanssa pärjäilty.

Lisäksi tässä on juuri valinnan hetket toisen pennut (ensimmäisen omani) suhteen. Pentu on rodultaan Alaskan Klee Kai, siis aivan erilainen kuin tuttu labbiksemme. AKK:lla on taipumusta arkuuteen, joten toiveissamme on pentueen rohkeanpuoleinen koira. Uskomme löytäneemme oikean, tämä pentu teki ensimmäisenä tutkimusretkiä pentulaatikon ulkopuolelle ja tottakai kiipesi syliin sisarusten vasta haistellessa varovasti. Pentueen sievin tämä narttu ei ehkä ole, mutten voisi antaa itselleni anteeksi, jos valitsisin kauneimman mutta aivan eri planeetalta olevan pennun itselleni. Tämä pentu tuntuu hyvältä valinnalta.

Maailman rakastavin olento on märkä koira.
02.04.2013 18.28
Pentueesee synty 3 narttuu ja 2 urosta varaa oli valita sukupuolestakin, oltiin kolmantena jonossa mutta onneks oli yks kumpaakin. Nartun halusin koska juoksut vaan pari kertaa vuodessa mutta uroksilla taas kokoajan ei siis juoksuja mut kokoajan ollaan menossa jos juoksusia narttuja yms on... atiin kahesta tytöstä valita meille se oikee mut se varattu sijotusnartun valitsemisee meni silleen aika kaua että rakenteesta se vasta päätettiin kenet ottaa ja senhän näkee vasta aika myöhään luovutusikää nähden. no kylläse loksahtaa ja tietää kun se oikea löytyy... ensi näkemästä asti olin sillä fiilingeillä että eise tota kummiskaan ota koska Helmillähän on tuo värivirhe joka on enää vain pien osa mitä enne eikä tuota ehkä huomioida edes näyttelyssä. Mutta kylsen sitte tajuu kun sen oikeen näkee ainaki mulla ensinäkemisellä olin jo aika varmoilla ja siinä sitten seurattiin sitä pentua että millanen luonne vaikka sitä oli mahdoton vielä sillon sanoo mut tosi tosi tyytyväine oon päätökseeni ja viel kerra sanon et ei siihen apuja tarvita kun yks niistä kuitenki sun silmään uppoo ;)
02.04.2013 18.32
Mutta siitä ei voinu päättää että kenet otettais sillä perustein kuka arin ja kuka rohkein kaikki tooooooosssisiiiiiii super sosiaalisia ja pelottomia penuja talo täynnä (: hyvä emä niin hyvät tulee pennuistakin käytöksen suhteen ;) tietysti asia erikseen jos pennun tulevassa kodissa on ei niin hyvää kasvatusta niin voihan silloinkin pennusta tulla arka, epävarma tai flegmaattinen....
02.04.2013 18.37

Taran kohdalla halusin tollerinartun, ja mahdollisimman nopeasti. Tosi fiksua pennun etsimistä. Varasin ensimmäisen narttupennun, jonka löysin, enkä käynyt edes tutustumassa siihen etukäteen. Onni onnettomuudessa, sillä hyväpäinen, tehokas harrastekoira hyvällä terveydellä sieltä putkahti.

Kidan kohdalla kyse oli aika lailla väristä. Kaikki olivat persoonana tosi miellyttäviä, joskin narttua halasin urosta enemmän. Narttuja syntyi kolme: töpö punavalkoinen, töpö musta tan merkein ja puolipitkä sinimerle. Kidan ulkoinen olemus ihastutti eniten, ja sen persoona kuulosti hyvältä, joten päädyin siihen. Kasvattaja oli jo arvellut samaa pennun synnyttyä, oli kuulemma heti ajatellut, että "tässä on Maijan pentu".

Nauru on sijoituspentu Ruotsista, enkä vaikuttanut sen saapumiseen, vaan luotin muihin silmät ja sormet ristissä.

http://wipoe.blogspot.com
02.04.2013 18.41
Molly valittiin vain siksi, että oli ainoa narttu. Mollystä oli jo useampi varaus, mutta meille tuli. Kasvattaja olisi kyllä myynyt uroksenkin, mutta minäpä se tuolloin intin että ei, narttu se olla pitää. Yksi uros olisi kovasti matkaamme ryöminyt, Molly taas ei oikein tykänyyt vieraista, lähinnä söi tai "pompotti" muita. Se oli myös pentueen isoin koira, ja kai aika dominoiva(?). Mutta kyllä ne meidän kemiat tuntuu sopivan niin hyvin yhteen, minun koira, ei muitten : D
Mun oma retardi.
02.04.2013 18.52
022682281_r
Joensuu

Rinon valitsi aikoinaan meille kasvattaja. Tai siis saimme kaksi vaihtoehtoa. Toinen oli isompi urospentu joka oli vähän "persoonaton". Rinollakaan sen suurempaa persoonaa ollut, mutta sen sellainen "raukkamainen" olemus, semmoinen pieni ja hellyyttävä poika :) Valitsimme sitten sen.

Jussi taasen oli ainut pentu mikä oli vielä vapaana. Olin kyllä aiemmin foorumilla kuvan perusteella ihastunut siihen aivan tyystin ja se oli ulkonäöllisesti minun lemppari koko pentueesta. Tottakai sitten vielä pommittelin kasvattajaa kysymyksillä varmistuakseni siitä, että pentu on minulle sopivanoloinen.

Brandyn sain valita kahdesta urospennusta. Brandyn veli oli trikkiuros ja hirmuisen iso, lihava, mörssäri ja päällepäsmäri. Brandy taas oli koko pentueen pienin, herttaisin ja kiltein. Isoin osa päätöksestä muodostui ulkoisen habituksen mukaan, en halunnut suurta mörssäriä (koska pentue oli muutenkin massiivisista vanhemmista, halusin siis maksimoida sen, ettei oma koirani olisi välttämättä ihan niin massakas) ja pidän enemmän blue merle väristä, kuin trikistä. Toisaalta olin myös tyytyväinen luonteeseen, pentu oli aktiivinen ja reipas, mutta myös se "kilttipoika". Arvelin että saan vähän helpomman koiran, kuin mitä tämä toinen trikkipentu oli. Ja näinhän siinä kävi, Brandy on edelleen se aktiivinen, ystävällinen kilttipoika, kun taas velipojalla on hyvinkin vahva luonne. (itse tosin jos olisin kasvattajan asemassa ollut ja valinnut pennuille kodit, niin perheiden ja koirien luonteiden perusteella olisin lykännyt minulle sen haastavamman koiran, kun taas tälle toiselle perheelle Brandyn, eli helpomman.) Mutta tässä tapauksessa onneksi kasvattaja ei valinnut, sillä olen enemmän kuin tyytyväinen omaan valintaani :)

02.04.2013 19.12

Mua vähän harmittaa ettei ollut enempää aikaa valita Elmerin pentueesta. Koska olin 1. varaaja sain valita "päältä", ja muilla oli sitten kiire varaamaan omaansa niin jouduin valitsemaan koirani värityksen perusteella sen ollessa pariviikkoinen, kun ei niin nuorista oikein vielä luonnettakaan tiedä. Hyvät käyttökoiran merkit tuossa on, mutta toivotaan että kehittyy vielä ajan myötä päästään viisaammaksi ja tasapainoisemmaksi.

Ami ei tullutkaan pentuna, mutta se oli aika paljon alusta asti "mun koira" vaikka ei paperilla mulle kuulunutkaan. Se tykkäs touhuta enemmän meikäläisen kuin muiden perheenjäsenien kanssa ja on roikkunut koko ikänsä perässä. Lopulta sain sen sitten paperillakin itselleni. Ihan loistava koira, tykkää kaikesta yhdessä tekemisestä, toimii metässäkin kaiken lisäksi.

"Taivas varjele mikä sieltä tulee!"
02.04.2013 19.23

Brunon valitsi minulle kasvattaja sen rauhallisuuden vuoksi. Kasvattaja ajatteli sen olevan helppo ensimmäiseksi tälläiseksi koiraksi. Pradan valitsimme yhdessä sijoittajan kanssa sen värityksen ja ulkonäön vuoksi. Se oli myös kasvattajan lemppari pentueesta ja oli suunnitellut jo sitä alustavasti myös meille sijoitukseen. 

02.04.2013 19.35

Rio valittiin tyylillä "ton mä haluan". :D Toinen vaihtoehto ois ollu puuterinarttu, mutta tässä kohtaa taas äidin mielipide astui kuvaan; "ei mulle tuu mitään muuta kuin urosta".

(Mahdollisesti) tulevan pennun valinnan perusteella on tällä hetkellä väri, kun en niitä vielä livenä ole nähnyt. Katellaan perjantaina. :3

02.04.2013 19.38
022465648_r
Oulu

Köpi tuli 5-vuotiaana, mutta Duken valintaan osallistuin. Katseltiin kasvattajan kanssa uroksia, niitä oli 5 ja narttuja 2. Halusin ehdottomasti uroksen, ja yksi pennuista oli melkeinpä jo 6½ viikkoisena valittu että lähtee Sveitsiin, joten se oli pois laskuista. Neljä urosta jäi siis vielä jäljelle, ja Duke oli se kaikista itsenäisin ja paskapäisin joten tottakai se tuli meille! :D Se nakkeli muita pentuja miten sattuu ja repi lelua niin kovasti kuin pieni koiranpentu vain voi. Värillä ei ollut mitään väliä pentua otettaessa. 

Muokattu viimeksi: 02.04.13 19.38
Duke.
02.04.2013 19.54
022382614_r
Juva

Vinja oli pentueen vauhdikkain ja koko ajan jonnekkin menossa, tällä perusteella kasvattaja Vinjan mulle valitsikin kun toivoin "hyvää ja aktiivista harrastuskoiraa" .Itse mä en pentua halunnut valita, varmaan suurimmaks osaks siitä syystä, että luotan kasvattajaan silläperusteell, että hän tuntee pentujen luonteet paremmin kuin minä. Hyvän pennen mä sain. :-D

nahkalapsi.blogspot.com
02.04.2013 20.12
022061652_r
Saarijärvi

Nanan kohdalla piti tulla ekaks huippukoira hesasta, uros. Mutta kuitenkin mummo soitti ja sano että hankasalmella ois pari havannankoiraa. Sitten lähettiinki vaan kohti hankasalmea. Myyjänä oli about 70v pappa, oli hirveen äkänen. Kuitenkin me tyhmänä sitten otimme nanan , koska toinen oli arka.Sitten käytiin katsomassa äitiä joka oli ulkohäkissä muiden koirien kanssa. Vähän ajan päästä huomasimme että polvet olivat 2007 3/3!!!!! Epäilen siis pentutehtailiaa.

Ton vaavin  joka tulloo kahen viikon päästä kohdalla oli monia vaihtoehtoja, mutta muissa kenneleissä vapaat pennut olivat tummaihoisia ja tummia. Nyt otetaan siis noh, aika karvanen karvaton koira, ajelua tiedossa. mutta väri on peeerfekt <3 Mahonkiset korvat mutta muuten valkea.

Nimi vauvalle saa ehdottaa ! Harjakoira narttu.

" jumala loi ihmisen,ja nähtyään kuinka heikko tämä oli,hän antoi ihmiselle koiran." -Alphonse Toussenel(1803-1885)
08.04.2013 21.15
022428766_r

Olin ensimmäinen pennuista kiinnostunut ja pääsin ekana valkkaamaankin. Pentueessa oli 4 narttua ja 2 urosta, olin jo aiemmin päättänyt että haluan nartun, joten niistä 4 sitten piti valkata. Kerroin kavattajalle että oon kiinnostunut näyttelyissä käynnistä ja ratajuoksusta, joten kasvattaja suositteli pentueen pienintä narttua, joka miellytti omaankin silmään ja oisin sen varmaan joka tapauksessa valkannut. Pigmentti oli kaikkein tasaisin ja vaalein koko pentueesta, ja luonnekkin vaikutti just sopivalta, ei mikään pentueen villein vaan se vähän rauhallisempi. :) Nyt melkein vuoden yhteiselon jälkeen se on kyllä ollut kaikkea muuta kuin rauhallinen :D , mutta oon tosi tyytyväinen ja onnellinen että just Kvennan sieltä valkkasin. :)

Muokattu viimeksi: 24.01.14 14.21
ლ(ಠ@ಠ)ლ
08.04.2013 22.28
022694637_r
Nokia

Se vähänniinku valittii mulle ku se oli 2vko koska "siitä tulee kaunein pentu" , tai toi oli syy miks toinen kasvattaja ei ois halunnu sitä mulle antaa.. :D Mutta onneks toine piti päänsä, oli se just oikee mulle ja toinenkin on nyt tyytyväinen että se tuli mulle :) Oli pentueen isoin ja pusuttelevaisin :3 Ei kuitenkaan dominoivin. Nukkuili mielellään muista erillään, arvelutti vähän, mutta se näkyy nyt itsenäisyytenä :) Perfect!

caninicouture.blogspot.com || Valkkarit Chanel ja Rayca, cockeri Sole, kissat Prada ja Marni ja kolme gerbiilipoikaa
18.04.2013 19.55

Nykyään kokonaan siskon omistuksessa oleva belggari valittiin lähinnä kasvattajan suosituksella. Narttuja oli kolme ja yksi niistä oli jo valittu sijoitukseen, joten kahdesta me saatiin se tyynempi, iisimpi paketti. Ei ole kyllä kaduttanut, Daran koulutus pentuaikana erilaisiin tapahtumiin ja ääniin sujui paremmin kuin tanssi.

Magi sitten taas oli viimeinen jäljellä oleva pentu, joten se valinta oli aika selvä. :D Ensi kerralla yritän päästä ekana valitsee.

"You have no idea what I'm talking about, I'm sure. But don't worry... you will someday." - Lester Burnham theveryinexplicablelife.blogspot.com
18.04.2013 20.34
022232932_r

Sain Toivon valita kaikista 5veljeksestä, narttua kun ei syntynyt. Kasvin kanssa kahtottiin pentuja pöydällä ja kerto omat näkemyket pennuista. Niistä kaksi pentua toinen vaaleampi ja Toivo oli että jompikumpi, ja pennut laitettiin hihnaan niin Toivo hetken ripuili pantaa vastaan ja sitten "luovutti" ja tuli jalkoihin nukkumaan. Nukkui siinä koko ajan vaikka toinen temus hihnaa ja pantaa vastaan ja tuli toinen perhe katsomaan pentuja nii ei herännyt ja se sitten oikeastaan teki sen päätöksen kun hakeutu luokse että lähtee mun matkaan.(Vaikka mähän menin vaan kattomaan niitä, en ottamaan pentua :D ) Enkä ole päivääkään katunut että otin kuitenkin pennun vaikka en ollut ottamassa kun ei sitä narttua tullut ja erittäinkin tyytyväinen että valitsin Toivon. <3

Giro oli ainoa joka syntyi, ei ollut valinnan varaa. Kävin kahtoon sitä, ja se oli ihan sellainen vintiö kun odotin. <3 

Whiskin silloin valkkas kasvattaja, tai ei nyt sanonut että tämä tai ei mitään mutta perusteli miksi suosittelee juuri sitä pentua enkä nähnyt syytä miksi en olisi niitä noudattanut. Ja ihan nappiin meni sekin. :)

<3 kku Foxter Star Leader "Toivo" -11, kku Profox Countryboy "Giro" -08, kkn Strozzavolpe Smart Apple "Nekku" -09 <3
18.04.2013 20.38
022460585_r
Kuopio

Kasvattaja kertoi pentujen luonteista ja koska olin ainut, jolla oli tulevaisuuden suunnitelmia sain valita minkä ppennun vaan. Caro oli vilkkain pentu ja jotenkin ihastuin siihe sitten vierailukäynnillä:D

http://siniseen.blogspot.fi
19.04.2013 01.55

Leo oli itseriittoinen pikku possu, veljensä tavoin oli tutustumassa ensimmäisenä uusiin asioihin eikä esimerkiksi kolisevalla alustallakaan välittänyt isommin vaan teki tuttavuutta ja jatkoi leikkimistä. Siskonsa olivat sitten kaikki hieman epäileväisempiä ja rauhallisempia.

Lisäksi ensimmäisellä pentujenkatsomiskerralla Leo oli se, joka kiipesi kaverini syliin heti alussa ja siinäpä tuo nukkui koko sen pari tuntia, mikä kasvattajan luona vietettiin. =D

Kuitenkin veljeksienkin luonteessa oli eroa kuin yöllä ja päivällä ja kun kuitenkin tietyllä tapaa täpäkkää harrastuskoiraa halusin, niin päädyttiin kasvattajan kanssa Leoon. Ja kyllä tällä tosiaan sitä työmotivaatiota riittää, kun vaan itse pysyisi perässä ja osaisi opettaa. No, pikkuhiljaa pikkuhiljaa.

((MUOKS))

Leo oli porukasta myös se, joka änkesi itsensä aina ulos pentuaitauksesta, vaikka sille olisi tehnyt mitä. :D

Muokattu viimeksi: 25.04.13 20.30
Macho, macho man.I've got to be a macho man.
21.04.2013 11.45
022193199_r
urjala

mä katoin kaikki penut oi yks oli kaukista selanen kun halusin huomasin sen heti

21.04.2013 14.19
022666244_r
Joensuu

Pentueessa oli kaksi narttua ja yksi uros. Halusin ennemmin nartun, joten uros jäi vaihtoehtojen ulkopuolelle. Toinen nartuista oli iso, kunnon pullukka, rauhallinen ja hieman vetäytyvä. Toinen taas pienikokoisempi, ylivilkas, utelias ja kuritti sekä sisaruksiaan että emoaan minkä kerkesi. Annoin kasvattajan tehdä valinnan ja hän päätyi siihen, että tuo pienempi sopisi meille paremmin, toista narttua ottava perhe kun ehkä tulisi paremmin toimeen rauhallisemman kanssa. Lisäksi pienempi vaikutti kasvattajan mukaan liikkuvan paremmin ja olevan muutenkin ulkonäöltään enemmän shibainen shiba, minkä takia halusi tämän lupaavamman pennun minulle, kun oltiin puheltu siitä, että kasv. ostaisi jalostusoikeuden yhteen pentueeseen.

Pieni ja pippurinen Muura tuli sitten meille ja olen kovin kovin kovin tyytyväinen ollut! Onhan tuo varmasti hankalampi kuin siskonsa, mutta toisaalta tykkään, että koira on ennemmin vähän kova kuin turhan pehmeä. En voisi enää kuvitellakaan, että meillä olisikin sellainen koira, joka olisi mielin kielin kaikkien edessä ja aina alistuisi ensimmäisenä :D

21.04.2013 14.36
022706101_r
Espoo

Melliä hakittaessa olin ekana "listalla" ja sain valita kahden tasaväkisen narttupennun väliltä. Valitsin sitten sen jolla oli mielestäni parempi väritys kun ei muutakaan kriteeristöä tuolloin ollut.

Luna on sijoituskoira, joten siitä päätti kasvattaja. Sain kuitenkin sen pennun jonka halusinkin. Luna oli pikkupentuna sisaruskaksikosta aktiivisempi ja sosiaalisempi ja värityskin sattui oleman juuri se suosikkini.

http://lulleron.blogspot.fi http://teamsomewhat.weebly.com/
21.04.2013 14.46

En ole minkään koirani kohdalla saanut koko pentueesta valita sitä mieluista, aina on käynyt niin että on ollut pentueesta yksi jäljellä, olen käynyt katsomassa ja päättänyt että "juu tää meille". :D

Vauhti taas on sijoituskoira ja kasvattajan valinta. Hyväluonteinen ja rohkea poika. (-:

21.04.2013 15.07
022573431_r
Mikkeli

Dubblé tuli mulle pentutestin tuloksen perusteella. Vähän alta neljäviikkosena kun kävin pentuja katsomassa, vertailin ja katselin urosten luonteita. Dubblé oli häslä, joka hyppi koko ajan syliin, toinen uros pysytteli kauempana. Siitä syystä Dubbléen ihastuin ihan täysin, ja pentutestin tulos oli niin hyvä, että suosikkipojuni sainkin! 

http://piikelipoika.blogspot.fi/
21.04.2013 15.59
022353356_r
Vantaa

Dusty kun tuli mulle niin kasvattaja kyseli että kumpi nartuista olisi mieleisempi - Dustyssa vaan oli "sitä jotain", en tiedä että mikä siinä viehätti enemmän kun toisessa nartussa, joku siinä oli :) Kasvattaja teki lopullisen päätöksen kun neiti tosiaan oli sijoituksessa, ja sainkin sitten sen oman lempparipennun.

Iisin kohdalla kasvattaja valitsi sen meille, pentueessa oli 2 narttua ja pentutestissä Iisistä oli ennustettua ettei siitä välttämättä mikään maailman helpoin koira tule. Toinen narttu lähti ensimmäiseksi koiraksi ja Iisi tuli sitten meille koska kasvattaja arveli että pärjään sen kanssa paremmin. 

Kumpikin koira on osunut kun nenä päähän eli ei ole tarvinnut kasvattajien valintaa katua :)

http://www.cinemons.blogspot.fi
22.04.2013 22.43
022695037_r
Pieksämäki
Jaroa valitessa kiinnitettiin lähinnä huomiota siihen, miten se suhtautuu toisiin pentuihin, onko heti päällimmäisenä leikkimässä vai katseleeko sivummalta, miten käyttäytyy, kun muut käyttäytyvät ei-toivotulla tavalla ja ennen kaikkea, miten toimii ihmisten kanssa. Toki myös kasvattajan mielipide otettiin huomioon, vaikka hän olisikin suositellut meille yhtä vähän temperamenttisempaa pentua. Meille itsellemme tuli vaan sellainen tunne, että kyllä vähän pehmeämmässäkin pennussa on aivan riittävästi haastetta. Saatiin ainakin näillä näkymin tasapainoinen ja mukava koira.
http://jarosejamina.blogspot.fi/
22.04.2013 23.03
022616819_r
Kauhava

Bella oli ainut narttu ruby pentueessaan ja sopivasti vielä vapaana, joten eihän siinä auttanut muuta kuin varailla pentu. Oon ihan uskomattoman tyytyväinen ja onnelinen siitä että just Bella tuli meille.

Pepin valitsi kasvattaja meille. Kuulemma Peppi oli pennuista se joka oli aina ensimmäisenä portilla vastassa ja hääräsi uteliaisuuttaan joka paikassa, joten kasvattaja ajatteli sen sopivan lapsiperheeseen. Nappiin osui Pepinkin kohdalla.

Nekun kohdalla kasvattaja valitsi kaksi narttu pentua, jotka voisivat olla meille sopivia. Päätös näiden kahden välillä saatiin tehdä itse. Mietittiin kauan kumpi tytöistä me valitaan, Nekussa oli kuitenkin sitä jotain ja pieni ulkomuoto teki sit vaikutuksen, oikeaan pentuun päädyttiin!:)

Pieniä koiria, Suuria sydämiä http://huiskuhantammme.blogspot.com/
25.04.2013 19.43

Me soiteltiin kasvattajalle ja sanottiin haluavamme ensimmäinen urospentu, mitä syntyi. Pentueeseen syntyi ensin 2 narttua ja sitten 5 urosta. Kun mentiin muutaman viikon ikäisenä Timiä valitsemaan, niin kun aloin puhumaan huoneessa ja vaan yksi pennuista nosti päänsä ylös, katsoin samantien, että tuo pentu se on. Sattumalta se sitten olikin pentueen kolmas pentu, eli ensimmäinen uros! :-) Siinä kun paremmin vielä tutustuin ja testasin pentua, niin huomasin kyllä heti, että siinä oli aivan tarpeeksi luonnetta meille ja lopulta Timi sitten päätyi meidän joukkoon. :D

"Pienikin koira voi täyttää hyvin suuren aukon elämässä." -Pam Brown
25.04.2013 21.00

^Ihan järjetöntä, että  jotkut vain haluaa ensimmäisen syntyvän uros tai narttupennun. Eiköhän kaikki muut valintaperusteet pitäisi mennä edelle? Itse tulevana kasvattajana en ottaisi tuollaista "haluan ensimmäisen syntyvän pennun" toivomusta kuuleviin korviini.

28.04.2013 17.33

Ää, varmaan turha selitellä, kun ilmaisit jo kantasi hyvin selvästi, mutta ajatuksena oli se, että jos useampi haluaa urospennun, niin meille kuitenkin tulisi sieltä se pentu, kun välttämättä halusimme uroksen emmekä narttua. Ja loppujen lopuksi en edes tehnyt valintaa niin, että olisin mennyt ja kysynyt että kuka uroksista oli ensimmäinen, vaan otin sen, joka kääntyi katsomaan meitä ja vaikutti muutenkin sopivalta, niin kuin tuossa viestissä kirjoitinkin.

"Pienikin koira voi täyttää hyvin suuren aukon elämässä." -Pam Brown
28.04.2013 18.00
022582322_r
Jyväskylä

Aadaa hakiessa valinnanvaraa oli kuuden nartun verran, mutta jotenkin vain se yksi nappisilmä sieltä pilkisti toisten joukosta ja tuntui kaikkein omimmalta. Oli pentueen pienimpiä, mutta tosi avoin ja reipas. Ei mietitty ihan älyttömän kauaa, ja melko hyvä paketti sieltä sitten lähtikin mukaan (:

Neelaa hakiessa tarjokkaana oli 3 narttua, joista kaksi muuta olivat kasvattajankin mukaan hyvin dominoivia. Neela oli pentueen pienin ja kasvattajan mukaan kiltein pentu, joka aina ekana totteli kun komennettiin pois tihuja tekemästä :D Kuitenkin reipas ja aina menossa ensimmäisenä. Kuulosti ja vaikutti meille sopivimmalta ja katsomisreissulla käpertyi unillekin minun syliini :) Ei ole vielä ainakaan tätäkää valintaa tullut kaduttua.

http://neelaada.blogspot.fi/

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti