Oulunseudun koirakoulut/koirakurssit (Koirat > Koirien koulutus)

07.09.2010 15.51
022708673_r
Oulu

Missä koirakouluissa olet käynyt?

Millä kurssilla?

Mitä kurssilla tehtiin?

Tykkäsitkö kouluttajasta?

Mikä oli koulutuksen laatu?

Minkä verran maksoit? Maksoitko kurssista aivan liikaa?

Muuta sanottavaa?

KOIRAKOULUT:

YHDISTYKSET JA KOULUTUS:

Lisätkää listaan, mitä puuttuu?

Muokattu viimeksi: 29.01.11 22.15
http://akionhurtat.blogspot.com/
19.11.2010 13.20

Koirakoulu.infossa

Millä kurssilla?

Pentutottelevaisuus (?)

Mitä kurssilla tehtiin?

Opeteltiin kontaktin ottoa, seuraamista, vähän agilityyn tutustumista, ohituksia, paikalla oloa.. ääh en muista..

Tykkäsin, oli tosi mukava :)

Ohjaaja tuntui kyllä tietävän mitä tekee!

Olisiko ollut 70 euroa, en ole varma.. Ihan ok hinta vaikka kalliilta silti minusta tuntuu..

Muuta sanottavaa?

Olen menossa nyt ensi vuoden alussa uudestaan kyseiseen paikkaan.. Kaikenikäisten tottelevaisuuskurssille..

ääks.. saatan mennä ehkäpä Oulunsalon Koirakouluun, saisi sopivasti muksun hoitoon mummolle siinä samalla.. Onko kellään kokemuksia paikasta?

Muokattu viimeksi: 19.11.10 13.24
http://calmpanic.blogspot.com
19.11.2010 13.33

- Kennel Eyespy (Minnan koirakoulu)

Millä kurssilla?
- Paimennusviikonloppu (la-su)

Mitä kurssilla tehtiin?

- Paimennettiin. Ryhmässä oli niin ensikertalaisia kuin jo kauemmin paimentaneita.

- Myönnetäköön, että Jokisaari vaikutti erittäin pätevältä kouluttajalta. Pidin hänen tavastaan huolehtia lampaiden turvallisuudesta ja hyvinvoinnista, sekä koiranhallintataidosta.

- Oikein mainio. Koirani luontaiset paimennustaipumukset tulivat erittäin hyvin esiin.

- 80e/2pv/4krt lampailla, 45min kerralla. En sanoisi maksaneeni liikaa.

Muuta sanottavaa?
- Jos en itse olisi paimenessa niin urpo, niin voisin kyllä hakeutua jatkokoulutukseen. Mutta koska en ymmärrä edes yksinkertaisia ohjeita, niin meidän paimennus jäi vain sytyttämiseen :D Suosittelen kuitenkin Jokisaaren paimenkoulutuksessa käyntiä, jos haluat nähdä mitä mieltä koirasi lampaista on!

20.11.2010 16.35
021560412_r
Oulu

koirakontrollissa

Millä kurssilla?

arkitottelevaisuus, ja sitten yksityistunnilla koirien ohituksessa

Mitä kurssilla tehtiin?

Arkitokossa opeteltiin perustaitoja koirien kanssa, kuten seuraamista, luopimista jne..

Kyllä minusta Elisa oli oikein pirtsakka nainen ja tykkäsin opetus tyylistä.

laatu oli minusta oikein hyvä ja tosiaan pidin Elisan tyylistä!

Alle satasen maksoin ja oliko kahdeksan kertaa sitä koulutusta. Omasta mielestäni hinta oli ihan hyvä.

Muuta sanottavaa?

Haluaisin mielelläni mennä uudestaakin koirakontrollin kursseille

22.11.2010 09.08
020678829_r
Oulunsalo
Roko kirjoitti:

ääks.. saatan mennä ehkäpä Oulunsalon Koirakouluun, saisi sopivasti muksun hoitoon mummolle siinä samalla.. Onko kellään kokemuksia paikasta?

Kävin yhden leon kanssa tuollan, Ite en saanut kovin paljon irti koulutuksista ja musta tuntui etteise kouluttaja tiennyt mitään muusta kun "miten koulutetaan saku patukalla"

Varmasti aloitteleva koiraihminen, uuden pennun kanssa voi saada jotain irti, mut itse en saanut mitään, tiesen kaikki ja vähän enemmänkin...

17.01.2011 09.14
^Okei, kerkesin jo varata sieltä paikan pentukurssille. Ei se haittaa vaikkei kauheesti nyt irti saiskaan, pääsee harjotteleen vähän häiriössä ja sellasta :)
19.01.2011 11.06
021559401_r
Oulu

Koirakoulu.info puuttuu ;)

Ei tosin ole lisäämisen arvoinen paikka :D ihan pyllystä. Ohjaajat eivät tiedä agilitystä yhtään mitään! Tai jos tietävät, niin koulutus metodit ovat jotain ihan järkyttävää. Rahan kuvat niillä on vaan silmissä.
Jos haluatte koiranne rikki tai estekammoiseksi niin suosittelen agikursseja kaikille!

Ainoata rakkautta jota rahalla voi ostaa: koirat
28.01.2011 00.19
020788912_r
Oulu

Koirakoulu Info

Millä kurssilla?
-Pentuagility

Mitä kurssilla tehtiin?
- Tehtiin toistoja, pieniä estesarjoja, paljo treenejä irtoamisee, joka meillä oli ongelma. onneksi oli nii pienet ryhmät että jäi aikaa

- Joo, tosi kannustava :)

-hyvä

49e, musta ihan ok hinta. tietenki jos halvempi ois niin ainahan se ois parempi :)

Muuta sanottavaa?

ollaa jatkokurssilla nyt ja aika näyttää miten pärjätää :)

28.01.2011 00.37
020788912_r
Oulu
Jaffa kirjoitti:

Ei tosin ole lisäämisen arvoinen paikka :D ihan pyllystä. Ohjaajat eivät tiedä agilitystä yhtään mitään! Tai jos tietävät, niin koulutus metodit ovat jotain ihan järkyttävää. Rahan kuvat niillä on vaan silmissä.
Jos haluatte koiranne rikki tai estekammoiseksi niin suosittelen agikursseja kaikille!

nyt vasta huomasin tän sun viestin, miten me ollaa saatu niin erilainen käsitys? ootko ollut pentuagility kurssilla kanssa?

28.01.2011 18.26
021747683_r
Kajaani
Me käytii mätsärissä tuolla koirakoulu.infolla.. huonosti järjestetty ja tosi ahdas paikka, sisällä kuitenkin. Ihan mukavan oloisia oli ne tyypit, ettei siinä mitään. Tuomarit oli hitaita japohti paljon niin siellä joutui olemaan kauan ja kun se oli porrastettu tyyliin pienet klo 12 ja isot klo 13.30 niin pienet oli puolessa välissä vasta tuolloin 13.30 ja isoja puski sinne sisälle niin oli tosi ahdasta.. :/
Parsonrussellinterrieri FI KVA FI MVA Smells Like Strong Gunnar "Wallu" ('09) & ajokoira-pystykorvamix "Nasu" ('05) & altaallinen fisuja ('09)
28.01.2011 18.46
021559401_r
Oulu
Mani kirjoitti:
Jaffa kirjoitti:

miten me ollaa saatu niin erilainen käsitys?

riippuu mitä tarkoitat. Jos olet lajin vasta aloittanut, niin varmasti on jäänytkin hyvä mieli :D Se on katsos yleensä niin että mitä kouluttaja sanoo niin se on laki. Mä vaan en millään usko että tuolta tulis mitään huippuja koiria ulos, ei, sieltä tulee koiria joilta on pistetty päät pyörälle.

29.01.2011 08.24
020788912_r
Oulu

Meillä oli ohjeissa sellainen kohta, että pitää itse seurata omaa koiraa ja sen innokkuutta ja jaksamista sekä kertoa heti ohjaajalle jos huomaa jotain. Sitte oli just tuosta että koulutusohjaajan sana ei ole laki :D 

Muokattu viimeksi: 29.01.11 08.43
29.01.2011 11.16
020790524_r
Liminka

Lisäksi on myös Ostyn kurssit

www.oulunseudunterrieriyhdistys.net

29.01.2011 16.47
Ootteko tienneet tästä uudesta yrityksestä? :)
29.01.2011 18.07
Zera kirjoitti:
Roko kirjoitti:

Kävin yhden leon kanssa tuollan, Ite en saanut kovin paljon irti koulutuksista ja musta tuntui etteise kouluttaja tiennyt mitään muusta kun "miten koulutetaan saku patukalla"

Varmasti aloitteleva koiraihminen, uuden pennun kanssa voi saada jotain irti, mut itse en saanut mitään, tiesen kaikki ja vähän enemmänkin...

Kävin tuolla nettisivuilla ja kun näin tämän kys. kouluttajan tiedot/kuvan ym niin tunnistin heti mistä porukasta on kyse. Tämä nainen kulkee näiden kolmen tipsunsa ja yhden sakemanninsa kanssa täällä meillä päin lenkillä, tipsut on kaikki flekseissä ja sinkoilevat minne sattuu ja nainen ei saa yhteenkään koiraansa minkäänlaista kontaktia..

Että tervemenoa vaan tällaisten koulutettavaksi :D

29.01.2011 18.13
Noia: Hahah Noh, sosiaalistuupa kuitennii.. toivon mukaan..
Muokattu viimeksi: 31.01.11 15.09
29.01.2011 19.09
022659771_r
Vantaa
Mäkin olen nähnyt sitä "kouluttajaa" lenkillä, yleensä se kääntyy ympäri kun näkee et on tulossa vastaantuleva koira tai menee jonnekki ojaan sen sakemanninsa kanssa, mutta pari kertaa on se ohitettu ja koira rähjää raivona (niin kyllä okakin) eikä todellakaan ole hallinnassa.. Se vaan et miten se voi toimia kouluttajana kun se ei saa edes omia koiriansa hallintaan XD
Muokattu viimeksi: 29.01.11 19.10
29.01.2011 20.51
No ohhoh.. Onneks siinä pentukurssilla on kuitenki se toinen kouluttaja, mikä omistaa sen sekarotuisen ja liekkö Oululainen.. minä en oo muistaakseni nähny tuota tipsu tyyppiä lenkillä..
29.01.2011 21.13
022654184_r
Porvoo

Oulun Koirakerhon treeneissä käyn, kesällä vedin nuorten alkeisagilitytreenejä. Tykkään! En tiedä, mitä "hiljaisemmat" harrastajat pitävät, mutta ainakin aktiivikisaajalle mitä mainioin! Tykkään myös monipuolisuudesta, minä olen käynyt agilityssä, tokossa ja koiratanssissa. Ja nuo kaikki lajia samalla hinnalla, 5-6 eri koiran kanssa.

Activella olen käynyt ulkopuolisten pitämillä kursseilla, ja olen ollut OKKn järjestämällä kurssilla, missä oli Activen ohjaaja. (Mikko) Activen tilat ovat... parhaat. Halli, ohhh, rakastan! Mikko on älyttömän hyvä kouluttaja, vaikka olenkin "kilpailevasta seurasta", moikkaa, auttaa jne. Jos olisi pienempi koiralauma treenattavana, treenaisin Activella. Tuolla läjällä se kuitenkin on aivan liian kallista...

|: http://krrsu.blogspot.fi :||: http://dise-pics.blogspot.fi :|
29.01.2011 22.02
022708673_r
Oulu
Jaffa kirjoitti:

Mää oon kans kuullut samaa. Ite en aijo koirien kanssa mennä ainakaan agilityyn koirakoulu.infolel. alkeis tokokurssin kävin ja sekin olis ihan jostakin.. nyt ku olen active dogilla niin vähä erin meininki..

29.01.2011 22.28
021559401_r
Oulu

Alma, KAS järjestää kesällä kaikille avoimia näyttelytreenejä. 2e/kerta. Seuraa touko-kesäkuussa kotareita :) tosin se taidan taas olla minä joka ne reenit vetää...

Ja joo Active Dog on ehdottomasti parasta mitä Pohjois-Suomesta löytyy. Ihme motivaatiokärpänen puraisee aina kun tietää että pääsee siihen halliin treenaamaan :D

KAS kerää tällähetkellä rahaa uuteen lämpimään halliin. Toivottamasti semmoinen nousee vielä minun aikanani...

Jos olette kiinnostuneita treenaamaan kasiilla, niin agility ja toko kursseille pääsevät vain jäsenet. Arkitottis kursseille pääsee kuka tahansa.
Mutta siis, jos haluaa elinikäisen treenipaikan, niin jäsenhakemusta vaan kassille ennen Toukokuuta, koska silloin alkaa uusi treenikausi, jolloin pitää hakea ryhmiin. (kesken kauden ei siis voi päästä treenaamaan (ellei vuokraa hallia (joka on muuten halvemi jäsenille))).

29.01.2011 22.37

Muistutuksena kaikille:

http://www.taloussanomat.fi/it-viikko/2008/02/23/herjaus-rikos-netissakin/20085483/133

Laitan myös viestit kouluihin, jotka ovat olleet herjauksen kohteena sekä printscreen kopiot viestiketjusta.

29.01.2011 22.44
^Sehän mukavaa :) Nythän se on hauskaa lähteä tokoilemaan!
29.01.2011 22.52
022654184_r
Porvoo

Valitettavaa on tuo KASin tämänhetkinen tilanne. Itseäni ei huvita lähteä kisaamaan KASin kisoihin, etenkään talvella. Se maneesi on niin kylmä, ja yleensä kisoissa venähtää aikaa. :/ Kesäisin kisat ovat yleensä olleet Virpiniemessä, jonka pohja ei sovi minun jaloilleni. Toivotaan, että KAS saa rahat uuteen halliin kasaan, niin olisi sitten nämä kolme aktiiviseuraa kisoja ja muita järjestämässä. :) Valitettavan moni aktiivitreenaaja/-kisaaja/-talkoilija on myös vaihtanut KASilta OKKlle/Activelle. Mutta samoiten on OKKltakin Activelle.

OKKllehhan tulee ensi talveksi uusi, paremmin lämmitetty, kunnonrakenteinen ja isompi halli Haukkukeitaalle kesäkentän läheisyyteen. Ei siis kuplahallia enää, jeij! :)

|: http://krrsu.blogspot.fi :||: http://dise-pics.blogspot.fi :|
29.01.2011 23.24
021559401_r
Oulu

Jep, KAS on nyt huonolla hapella. Varsinkin kun ottivat uuden "paremman" kurssijärjestelmän vuoden alussa käyttöön. Kaikki on siitä asti ollut yhtä holabaloota.
Jo joo en minäkään kassilla kisaa talvella, tai no muutenkaan en pidä hallikisoista, en edes Activen hallissa kisamaisesta.

Tiedän liiankin monta jotka käyvät Activella treenaamassa, vaikka olisivatkin kassilaisia. Itsekin olen sitä harkinnut että tästä johonkin kehittyisi, mutta ei näillä palkoilla :D
Tyydyn siihen että saan ilmaisia koulutusviikonloppuja Activella, kun koulutan kanssilla.

Ja kyllä, mun agililiitelyt on tällä hetkellä täysin ilmaisia (treenit 3 kertaa viikossa), että sinänsä kiva seura tuo KAS :D
Ei ku joo, pitäähän mun maksaa jäsenmaksu 20e/vuosi :D

Muokattu viimeksi: 29.01.11 23.27
02.02.2011 16.00
022015417_r
Oulu

Me ollaan käyty koirakoulu vietissä. Pentutoko/agility! Tähän asti ollaan tykätty. Ohjaaja tietää kyllä mistä puhuu, ja aina osaa vastata kinkkisiinki kysymyksiin. Joka tunnilla ollu erilaisia asioita.

Kussi makso jotain 80 e ja 6 koulutuskertaa. Mutta on ollu sen arvoista!

"Money will buy you a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail"
07.02.2011 20.05
020790524_r
Liminka
Osty järjestää myös näyttelytreenejä joille on mahdollisuus myös ei jäsenten osallistua. Lisäksi on luentoja jotka ovat kaikille auki. Toko-, agi ja muille kursseille täytyy olla jäsen.
10.02.2011 19.14
022708673_r
Oulu

Active Dog

Millä kurssilla?

TOKO:n peruskurssi

Kouluttajasta näkee että sillä ammattitaitoa työskellennä koiraihmisten parissa.

Kouluttajalla on tietoa ja sen näkee sillä onhan hänellä hyvä koulutustausta sekä kokemusta sm-tasolta.

100e/6 kertaa Kurssimaksoi mielestäni juuri sopivasti. Kurssi maksaa mutta erinomaista koulutusta saa ja varsin selkeetä.

Muuta sanottavaa?

Olen menossa Zeran kanssa jatkokurssille ja myöhemmin ilmeisesti myös kouluttajalla valmennukseen. Kovasti oon kyllä tykännyt! Suosittelen!
10.02.2011 20.09
Active Dogin treenejä olen käynyt seuraamassa pariin otteeseen ja täytyy sanoa että siellä kyllä osataan! Mari ja Mikko on molemmat tosi mukavia ja hyviä opettamaan. Blondin kanssa ilmoittaudun joskus varmaan pentukurssille että päästäis toko kursille :)
http://koirankuje.blogspot.com/
26.10.2011 01.11
021964256_r
Oulu

Oulunkoirakoulu ja Koirakoulu Vietti

Millä kurssilla?

Oulunkoirakoulu: Pentutoko. Vietti: Alokas toko kisoihin tähtääville & nätötreenit

Mitä kurssilla tehtiin?

Oulunkoirakoulu: Perus asioita; luoksetuloa,maahanmenoa,istumista,kapulanhakua yms... Vietti alokastoko; Avoimen Tokon liikkeitä yms... Nätö: Seisotusta,mittausta pöydällä seisomista... Eli niitä mitä näyttelyissäkin tehdään.

Oulunkoirakoulu: No oli ihan mukava ja osasi asiansa mutta ei antanut kotiin mitään läksyä yms... AlokasTOKO: TOSI MUKAVA! :) Ei mitään moittimisia! Nätö: Oli myös mukava mutta välillä antoi vähän huonoja käskyjä.

Oulunkoirakoulu: arvosana 4-10 niin: 8- . AlokasToko: 10+ . Nätö: 9+ .

Oulunkoirakoulu: 80e ( oli periaatteessa liikaa sillä kurssin kertoja oli vain 4.) AlokasTOKO: 80e hyvä summa 6kerrasta. Nätö: Oli ilmainen kun voitin JH:sta :)

Muuta sanottavaa?

Menen active dogille 6.11.11. Pentuagilityyn ja toivon että siellä olisi yhtä mukava opettaja kun Sanni! (=

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti