Tappies kengät/tossut (Koirat > Koirien hoitaminen)

31.10.2010 10.51

Elikkä olisiko jollain kokemusta näistä tossuista???

Hyvät sekä huonot asiat kiinostaa...
Muokattu viimeksi: 31.10.10 10.52
31.10.2010 12.58
021747683_r
Kajaani

Meillä on Wallulla käytössä nuo tossut. Hyvät ovat jalassa, eivät luista ja kestävät vettä. Ei vaan tykkää ulkona olla niiden kans, ei suostu pissamaan ne jalassa vaan tökkää puuta aina pepullansa kun pitäis nostaa jalkaa :D

Vuoden käytössä olleet ja ovat kaikki nyt puhki, pitäs käydä uudet ostamassa. Noin kerran-kaks kertaa viikossa käytetään tuttujen luona noita kun siellä pehmeät parkettilattiat ettei tule naarmuja :) Hyvin ovat siihen tarkoitukseen toimineet ja äkkiä tottui niihin. Edelleen aina aluksi vähän kankeaa liikkumista mut nopeesti tottuu. :)

Parsonrussellinterrieri FI KVA FI MVA Smells Like Strong Gunnar "Wallu" ('09) & ajokoira-pystykorvamix "Nasu" ('05) & altaallinen fisuja ('09)
31.10.2010 13.15

Kiitos tiedota, minulla on tulossa postin kautta tosut :)

09.01.2011 17.42
020981972_r
Naantali

Olen kanssa netistä katsonut noita tossuja. Vaikuttavat hyviltä.

Mistä Taran omistaja tilasit ne?

10.01.2011 12.56
021747683_r
Kajaani
Wallulla ollut vuoden ja kolme kuukautta nuo tossut kun takajaloista tulee nyt kynnet ulos. Toivottiin joulupukilta uusia muttei saatu :( Pitää vissiin käydä itse ostamassa uudet. Parketti kun on ihan naama mutrulla kun tää vetää rallia siinä ja kynnet tulee tossuista ulos ja naarmuttaa.. :D
Parsonrussellinterrieri FI KVA FI MVA Smells Like Strong Gunnar "Wallu" ('09) & ajokoira-pystykorvamix "Nasu" ('05) & altaallinen fisuja ('09)
10.01.2011 21.31
020981972_r
Naantali

Aika pitkään ovat kestäneet!!

Meidän paikallisissa eläinkaupoissa en ole näitä tossuja nähnyt, siksi aloin katselemaan netin tarjontaa. Aika hintavia vaan tuntuu olevan, kun kahden tossun pakkaus maksaa reilut 30 euroa!!

Mihin hintaan Wallun omistaja on mahtanut näitä ostaa?

11.01.2011 18.20
021747683_r
Kajaani
Paikallisesta eläinkaupasta mun Anoppi ne osti, muistaakseni se puhui että 15e olis yhteensä maksanu 4 tossua? Jotain sitä luokkaa. M-kokoa ovat siis Wallun tossut. Pitää tässä lähiviikkoina käydä ostamassa uudet niin voin sitten käydä sanomassa paljon maksoivat :)
11.01.2011 18.35
000060334_r
Netissä nuo kengät ainakin maksaa 13,50e. Täällä
12.01.2011 19.58
020981972_r
Naantali

Puhutaanko Wallu nyt samoista tossuista?? Jos noin halvalla ne on saanut!!

Minä tarkoitan noita jotka löytyy Diljan linkistä ja tuota samaista sivustoa olen katsonut aikasemminkin. Mutta Dilja on katsonut kai hinnan väärin, kun se on 31,50/2 kpl paketti (eikä 13,50)

13.01.2011 09.05
021747683_r
Kajaani

Koirantossu Karlie Tappies, 2 kpl Hinta: 13,50e

noista puhun. En noista Toffies kengistä. :)En tiedä oliko ne sit muka et 15e/2kpl.. selviää kunhan käydään ne ostamassa :D

13.01.2011 09.15
020981972_r
Naantali

No johan asia selkeni! Ja katohan... kun rullas sivua alas, niin siellä oli ne tossutkin

Anteeksi kömpelyyteni!!

Noi tossut on meillä nyt tilauksessa paikallisessa eläinkaupassa. Siellä kun ei ollut oikeaa kokoa. Hinta oli 11 euroa/2 kpl. Ainakin M koossa ja oletan että S-koko on samoissa hinnoissa.

Mua kiinnostaisi kovasti myös noi kengät! Näyttävät ainakin kuvissa hyviltä ja jostain saksalaisilta sivuilta luin hyviä kommentteja niistä.

Mahtaako kellään olla niistä mitään kokemuksia?

13.01.2011 09.21
Jessi kirjoitti:

No johan asia selkeni! Ja katohan... kun rullas sivua alas, niin siellä oli ne tossutkin

Anteeksi kömpelyyteni!!

Noi tossut on meillä nyt tilauksessa paikallisessa eläinkaupassa. Siellä kun ei ollut oikeaa kokoa. Hinta oli 11 euroa/2 kpl. Ainakin M koossa ja oletan että S-koko on samoissa hinnoissa.

Mua kiinnostaisi kovasti myös noi kengät! Näyttävät ainakin kuvissa hyviltä ja jostain saksalaisilta sivuilta luin hyviä kommentteja niistä.

Mahtaako kellään olla niistä mitään kokemuksia?

Mullon Violalla noi kengät. ja olen tykänny. Kivasti toi paksu kumiosa (tai mitä onkaan) eristää pakkasta ja ei palele varpaita. MMullakun Viola on niin herkkä että varpaat jäätyy pakkasella 2 minuutissa ja sen jälkeen ei käveleminen enää onnistu.

Tossuista en niin perustanu kun kuluvat niin nopeesti puhki. Tahoin jotain kestävämpää.. Mulla on kyllä myös toisenmerkkisetk kengät, ne on vielä paremmat kuin nää koska muotoiltu enempi koiran tassun muotoiseksi.

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=150908&s=images&img=20753266&setid=103787

13.01.2011 20.22
020981972_r
Naantali

Näyttääpä Viola kerrassaan hienolta kengissään ja toppatakki päällä!!

Mistä sinä löysit Violan kengät? Ja enemmän kiinnostaa, että mitä maksoi?

Ja minkälaiset ne toiset, paremmat kengät on?

Meillä on sellainen tilanne, että Jessi sai 4 vuotta sitten selkäydinifarktin jonka jälkiseuraamus oli 3-raaja halvaus ja erittäin huono ennuste... Ihme kuitenkin tapahtui ja parin päivän päästä Jessi oli taas jaloillaan

Toinen etutassu jäi kuitenkin heikoksi. Mutta eipä tuo paljoa menoa haittaa! Pitkillä lenkillä Jessi vaan väsyy entistä helpommin ja tarvii välillä vähän huilata.

Tästä on seurannut se, että tassut palelee helposti eikä Jessi suostu kovemmilla pakkasilla kävelemään ilman tossuja. Suojalumi on myös paha, kun se paakkuuntuu tassun pohjiin ja kävely loppuu siihen. Tämän takia Jessi käyttää tossuja.

Monet on jo kulutettu puhki. Varsinkin kun se kulku ei ole tasaista, kun se heikompi etutassu siirtyy maata hipoen joka askeleella.

Yhdet kengätkin jo kerran ostin, mutta vaikka oli ihan oikean kokoiset niin eivät olleet silti hyvät. Tassut oli ihan ihme asennossa...

Tämän vuoksi olen kovin kiinnostunut kuulemaan jos joku on löytänyt HYVÄT ja KESTÄVÄT tossut/kengät koiralleen.

Tuo meidän käyttämä malli kun tosiaan kuluu aika nopeaan puhki, vaikka onkin aika halvat, niin kalliiksi sekin tulee kun joutuu aina ostamaan uusia rikki menneiden tilalle.

06.02.2011 10.30
Jessi kirjoitti:

Näyttääpä Viola kerrassaan hienolta kengissään ja toppatakki päällä!!

Mistä sinä löysit Violan kengät? Ja enemmän kiinnostaa, että mitä maksoi?

Ja minkälaiset ne toiset, paremmat kengät on?

ohoh, enpä muistanu seurata tätä..

Mutta, noi ylläolevat tossut ostin taitotassusta. Sabro merkkiset,myyjä sanoi että parhaat markkinoilla olevat tossut. (ja se oli kyllä hintakin 2kpl 30€). Luulen että noita löytyy joka erikoisliikkeestä, ainakin mulle tullut M&M:ssäkin vastaan.

Toisina kenkinä meillä on nämä. Mä tykkään noista enempi siksi että noissa on enempi säätöä ja istuvat paremmin. Mutta ei ne yhtä lämpimät ole, eikä varmasti kestävätkään. No mutta hintakin oli puolet halvempi.

Uusin hankinta oli nää:

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=150908&s=images&img=20804896

yllättävän hyvät, noiden narujen ansiosta kengät saa istumaan ja säätövaraakin on. :)

Muokattu viimeksi: 06.02.11 10.31
06.02.2011 10.40
Meillä Essellä on tossut ja hyvin toimivat. :D Tosin, ne kyllä pakkaa tippumaan kovalla lenkillä jalasta. Tossut ymmärrän, kenkiä en. Miksi laittaa koiralle kengät ?
07.02.2011 11.50
021747683_r
Kajaani
Ainiin, unohdin sanoo ku kävin kattoo niitä hintoja :D Tosiaan 15e / 2kpl juurikin näitä tappies tossuja oli hintalappu mutta yhtään tossua ei ole saatu maahantuojalta joulukuun alun jälkeen. En ole nyt käyny tammikuun lopun jälkeen kyselee uudelleen. Totesin että pitää ommella tossut itse :D Sain eilen ompelukoneen, tänään ostamaan kankaat :) Yritän muistaa laittaa kuvia sitte ku valmiit x)
07.02.2011 12.10
Esse kirjoitti:
Meillä Essellä on tossut ja hyvin toimivat. :D Tosin, ne kyllä pakkaa tippumaan kovalla lenkillä jalasta. Tossut ymmärrän, kenkiä en. Miksi laittaa koiralle kengät ?

Meillä on kengät siksi että tossut ei toimineet, eivät eristäneet kylmää tarpeeksi hyvin (?) tjt. mutta koira kävellyt paljon paremmin kenkien kuin tossujen kanssa.

07.02.2011 15.13
Mä en ole itse tykännyt noista Karlie Tappieseista. Ollut kahdet Väinöllä ja molemmat kuluneet puhki kertakäytöllä... Eivätkä pysy jalassa yhtään. Liekö tähän vaikuttaa tietysti se, että Väinö oli silloin monta tuntia ulkona kaikenmaailman risukkoja, lätäköitä ja peltoja kiertäen. Meillä eivät kuitenkaan ajaneet tarkoitusta.
Because I want and need it for myself, and not for anyone else. Because strong is beautiful.
11.02.2011 23.01
020981972_r
Naantali

Kiitos vastauksista ja kokemuksista!!

Itse olen myös harkinnut tuota itse ompelemista, mutta mitä materiaalia laittaisi pohjaan? Jotain joka pitäisi vettä, mutta ei olisi kauhean liukas... Meillä kun tuo liukkaus on myös yksi kompastuskivi Jessin ulkoilussa.

Essen omistaja ihmetteli, että miksi laittaa koiralle kengät?

No joo, kyllähän tuo voi kuullostaa vähän hassulta, mutta meillä ainakin on ongelmana se, että tossut kuluvat niin nopeaan puhki (johtuen infarktin aiheuttamasta toisen etutassun heikkoudesta ja vähäisestä "laahaamisesta") että ajattelisin kenkien ehkä kestävän paremmin.

En tiedä, kun en ole vielä sopivia löytänyt että päästäisiin kokeilemaan.

Onneksi ollaan jo helmikuussa ja kohta sitäkin puolet mennyt! Kevät lähestyy ja tossu ongelmat saa hetkeksi unohtaa, kun tulee kesä ja kärpäsiä

14.02.2011 10.58
021747683_r
Kajaani
Jessi kirjoitti:

Itse olen myös harkinnut tuota itse ompelemista, mutta mitä materiaalia laittaisi pohjaan? Jotain joka pitäisi vettä, mutta ei olisi kauhean liukas... Meillä kun tuo liukkaus on myös yksi kompastuskivi Jessin ulkoilussa.

Itse laitan nahkaa alaosaan, myös kynsien päälle (missä ei tappies-tossuissa ole) ja sitten laitan fleeseä loput, sen takia kun on halpaa :D Kaikki aineet tossuihin maksoi yhteensä 10e sisältäen ompelulangat ja nahkaneulat yms.

14.02.2011 11.20
022267527_r
Säkylä
Kokeilin noita kerran näyttelyissä Jaakolle, jotenkin en tykännyt. Meille parhaat on ihan normaalit fleecetossut, Liisan käytössä eivät vielä ole menneet rikki, Jaakolla varmaan menisivät muttei sillä tarvitse edes käyttää.
On jo pitkällä jos ymmärtää, että vika harvoin on koirassa.
02.03.2011 21.16
ÄLKÄÄ OSTAKO KOIRATUOTE KAUPASTA MItÄÄN, HUIJAUSTA!
02.03.2011 21.17
Tappies tossuni ovat huonossa kunnossa
03.03.2011 14.24
Ahaa, pari tuolla selventelikin asiaa noista kengistä. Riippuu tietysti, millaista kengistä on kyse !

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti