Mitä mieltä olet oskun herkkuruoasta? - Sivu 18 (Jyrsijät > Jyrsijöiden ruoka)

23.05.2012 21.28
000100014_r
Dove RIP kirjoitti:

Tottakai valmistaja haluaa puolustaa omaa tuotettaan ja väittää värien tulevan luonnollisesti jostain porkkanasta tai herneestä.

Miksi te puolustatte yhtä kautta aikojan huonointa ruokaa? On ihan fakta, ettei siinä ole mitään hyvää. Yksi puoli sen huonoudesta voidaan todeta jo sillä, että sitä mainostetaan sopivaksi kaikille jyrsijöille ja kaneille.

Ja mitä väliä vaikkei siinä todellisuudessa olisikaan väriaineita? Ei se väriaineettomuuskaan tekisi tuosta ruuasta yhtään sen parempaa.

Mikä Oskusta sitten tekee "huonointa"?

Väriaineet?

Moni teollisten eläinruokien valmistajat, kuten mm. Burgess, Versele Laga, Best Friend käyttävät lisäaineita joilla on todistetusti haittavaikutuksia.

Moni Oskun vastustaja siis syöttää tietämättään vähintään yhtä huonoa ruokaa, eikä edes välitä ottaa selvää asioista itse vaan luottaa sokeasti kuulopuheisiin tähän tyyliin:

Tera kirjoitti:
^ No enhän minä niitä tiedä :D Ei mulla sitä oo aikoihin ollu, vaan mitä muiden tyyppien suusta oon kuullut että aiheuttaa kasvaimia niin näin oletin asian olevan ;)

"On ihan fakta, ettei siinä ole mitään hyvää."

Just tällaista liioittelua en ymmärrä. Osku herkkuruuan ainesosat:

Kaura, vehnä, maissi, herne, johanneksen leipäpuu, maissikroketti, porkkana, kurpitsansiemen.

Kaikki tuikitavallisia ainesosia joita löytyy myös muista siemenseoksista, osa jopa erittäin ravinteikkaita!

23.05.2012 21.36

Joo, ne ainekset on ihan OK, on vaan täysin eri asia onko ne ravintoarvot kohdillaan ;)

Ja kyllä, Osku on yhtä huonointa ruokaa, kuten muutkin markettiruuat ja myös osa eläinkaupparuuista.

23.05.2012 21.47
Indigo kirjoitti:
Moni teollisten eläinruokien valmistajat, kuten mm. Burgess, Versele Laga, Best Friend käyttävät lisäaineita joilla on todistetusti haittavaikutuksia.

Moni Oskun vastustaja siis syöttää tietämättään vähintään yhtä huonoa ruokaa, eikä edes välitä ottaa selvää asioista itse vaan luottaa sokeasti kuulopuheisiin tähän tyyliin

Kaikki ihmiset jotka tietävät väriaineiden haitoista, ei syötä sellaista ruokaa ;) Kuinka teennäistä olisikaan julistaa väriaineiden tuomista ongelmista, jos itse syöttäisi samaa mössöä.

Et kai oikeasti ole niin tietämätön, että luulet, ettei väri (- ja lisäaineettomia) ruokia ole olemassakaan..

23.05.2012 21.58
000100014_r
Eirami kirjoitti:
Indigo kirjoitti:

Moni Oskun vastustaja siis syöttää tietämättään vähintään yhtä huonoa ruokaa, eikä edes välitä ottaa selvää asioista itse vaan luottaa sokeasti kuulopuheisiin tähän tyyliin

Kaikki ihmiset jotka tietävät väriaineiden haitoista, ei syötä sellaista ruokaa ;) Kuinka teennäistä olisikaan julistaa väriaineiden tuomista ongelmista, jos itse syöttäisi samaa mössöä.

Et kai oikeasti ole niin tietämätön, että luulet, ettei väri (- ja lisäaineettomia) ruokia ole olemassakaan..

Sisälukutaitoa pyydän. Lue uudestaan ajatuksen kanssa:"Moni Oskun vastustaja siis syöttää tietämättään..."

Mikä saa sinut luulemaan etten tiedä lisäaineettomien (joka sisältää myös väriaineet ;)) ruokien olemassaolosta?

Dove RIP, juurihan väitit faktana ettei Oskussa ole mitään hyvää, etkä suinkaan tähdentänyt tarkoittaneesi ravintoarvoja kuin vasta nyt Olehan tarkkana.

23.05.2012 22.02

Edelleen, jos joku Oskua vastustaa siksi, että siinä on väriaineita TUSKIN syöttää mitään muutakaan markettimössöä. Aika typerä viittaus ja yleistys.

Jos kerran Osku olisi hyvää siemenseosta kaikille jyrsijöille, niin miksei pussissa ilmoiteta kunnollista tuoteselostetta? Pelkkien ainesosien ilmoittaminen ei riitä.

Oletko muutenkin ihan tosissasi siitä, että tuollainen köyhä sekoite on terveellistä? Maissikroketti ei ole mitenkään terveellisyyden perikuva vaan pussin täyteaine kuten vaikkapa soija. Kaurassa ja vehnässä on paljon turhia hiilihydraatteja ja muutenkin seoksessa on liian vähän rasvaa ollaakseen hyvä ruoka vaikkapa gerbiileille.

Miksi Osku mainostaa olevansa hyvä siemenseos kaikille jyrsijöille, koska siemenseos EI ole kanien ruokaa (kani on jyrsijä).

Missä on seoksen eläinproteiinit?
Missä on seoksen maapähkinät?

Ja loppuun vielä ne "porkkanalla värjätyt papanat"

http://dl.dropbox.com/u/7777140/maissikroketit.jpg
Muokattu viimeksi: 23.05.12 22.30
23.05.2012 22.13
022693932_r
Tampere
Noh mä en oo täällä suoraan mitään haukkunut. Voisin siis sanoa että mä oon varmaan omien perustelujeni perustella tosi huono omistaja kun annoin gerbuille joskus sitä ruokaa? En sanonut että se pitäisi kieltää tai ettäkö sitä ei sais antaa :) Mä yhdyn Eiramiin ja uskon hänen tietävän näissä asioissa paljon enemmän kun mä. Ite syötän gerbuille rapunzelia eikä se näytä yhtään värjätylsä mössöltä kun toi Osku. Halvat markettiruuat nyt harvemmin on mitään parasta laatua, eh?
TeraNymphicus's neitokakadu kasvatusta http://teranymphicus.blogspot.fi/
23.05.2012 22.14
022636612_r
Lempäälä
Eirami, kani ei ole jyrsijä.
http://touhukastaelamaa.blogspot.fi/
23.05.2012 22.29
Eirami kirjoitti:
*Mousse kirjoitti:
Eirami, kani ei ole jyrsijä.

Mousse, ja missähän mä väitän niin?

Muokkasit viestin. ;)

23.05.2012 22.32
022693932_r
Tampere

^ ehkäpä kyseessä oli kirjotusvirhe? :)

edit. Eirami ehti väliin. 

Mutta siis tossa eiramin viestissä luki suluissa että (kani on jyrsijä) niin en usko että tarkotuksella kirjotit niin... ja olit muokannu että(kani ei o jyrsijä)

Muokattu viimeksi: 23.05.12 22.33
TeraNymphicus's neitokakadu kasvatusta http://teranymphicus.blogspot.fi/
23.05.2012 22.33

No ehkäpä juu ;)

Siitäkin huolimatta, että Oskussa on (tai ainakin ennen oli) myös kanin ja marsun kuva. Kyseinen ruoka kun ei todella sovi kaniineille, saati marsuille :) (eikä millekkään muullekkaan elukalle, ihan sama, miksi niitä kutsutaan)

24.05.2012 05.45
000100014_r
Eirami kirjoitti:

Edelleen, jos joku Oskua vastustaa siksi, että siinä on väriaineita TUSKIN syöttää mitään muutakaan markettimössöä. Aika typerä viittaus ja yleistys.

Jos kerran Osku olisi hyvää siemenseosta kaikille jyrsijöille, niin miksei pussissa ilmoiteta kunnollista tuoteselostetta? Pelkkien ainesosien ilmoittaminen ei riitä.

Oletko muutenkin ihan tosissasi siitä, että tuollainen köyhä sekoite on terveellistä? Maissikroketti ei ole mitenkään terveellisyyden perikuva vaan pussin täyteaine kuten vaikkapa soija. Kaurassa ja vehnässä on paljon turhia hiilihydraatteja ja muutenkin seoksessa on liian vähän rasvaa ollaakseen hyvä ruoka vaikkapa gerbiileille.

Miksi Osku mainostaa olevansa hyvä siemenseos kaikille jyrsijöille, koska siemenseos EI ole kanien ruokaa (kani on jyrsijä).

Missä on seoksen eläinproteiinit?
Missä on seoksen maapähkinät?

Ja loppuun vielä ne "porkkanalla värjätyt papanat"

http://dl.dropbox.com/u/7777140/maissikroketit.jpg

Voitko pliis olla laittamatta sanoja mun suuhun? :D

En koskaan väittänyt että Osku olisi KOKONAISUUTENA terveellistä. En koskaan väittänyt että muiden seosten väriaineista tiedostava syöttäisi niitä, vaan että "Moni Oskun vastustaja siis syöttää tietämättään vähintään yhtä huonoa ruokaa"

Versele Lagaa tai Supaa ei tietääkseni saa marketeista ja hyvin monelle on tullut yllätyksenä joidenkin niiden tuotteiden sisältö.

Korjataan vielä yksi Eiramin virheellinen johtopäätös: "Kaikki tuikitavallisia ainesosia joita löytyy myös muista siemenseoksista, osa jopa erittäin ravinteikkaita!" En koskaan väittänyt että kaikki Oskun ainesosat olisivat terveellisiä. Millä perusteella kaurassa ja vehnässä on esimerkiksi hamsterille huonoja hiilihydraatteja ja miten ne vaikuttavat? Tiesitkö että niissä on muitakin ravinteita joiden takia niitä ylipäätään syötetään?

Kun täällä kerran tykätään laittaa sanoja suuhun ja tehdä johtopäätöksiä ilmasta niin väännetään tämäkin rautalangasta: En ole koskaan väittänyt Oskun olevan hyvää ja terveellistä. Vaikka olisi kuinka huono tuote kyseessä niin sen maineen lokaaminen netissä ei auta paljoakaan, jos epäilyttää Oskun väriaineet niin siitä vaan lähettämään näytettä Eviraan ;D

Muokattu viimeksi: 24.05.12 05.51
24.05.2012 06.37
000110339_r
Lico kirjoitti:
Gerbil nature on ihan ok.

Gerbil Nature

Eirami kirjoitti:

Harvoin tulee vastaan sellaista tuoteselostetta suoraan pussin kyljessä, mihin olisin tyytyväinen (jos koskaan.) Kaikkea moskaa ei tarvitse ilmoittaa  

Muokattu viimeksi: 24.05.12 06.40
24.05.2012 11.08

Tiedän toki, että kokonaisuudessa kaura ja vehnä toimii, tottakai sitä pitää olla. Mutta se, että ruoka pohjautuu näihin ei-niin-ravinnerikkaisiin, ei todellakaan ole hyväksi. Joten voisitko olla laittamatta sanoja suuhun ja lukea viestini uudelleen ;)

Kukaan tuskin on liikkeellä minkään tietyn merkin lokaamistarkoituksessa. Onhan Oskulla esimerkiksi heinääkin myynnissä. Ihan samaan tapaan ihmisiä yritetään tajuamaan pesävanun vaarat ja boikotoimaan sitä siksi, ihan sama kuka sitä valmistaa. Ihan samaan tapaan nyt yritetään saada porukkaa kiinnostumaan siitä, MITÄ he oikeasti syöttävätkään eläimille ja annetaan ruoasta informaatiota. Jos luet vaikka tämän ketjun niin huomaat, että aika moni on ketjunkin luettuaan lopettanut ko. ruoan antamisen.

Mä olen aina sanonut omille kasvattien omistajille, että ruoan tulisi näyttää luonnolliselle. Sillä pääsee jo pitkälle, kun karsitaan ne värjätyt maissikokkareruoat pois ruokalistalta.

24.05.2012 14.59
000100014_r

En laittanut sanoja suuhusi, älähän matki siinä :D Kysyin sinulta että millä perusteella kauran ja vehnän hiilihydraatit ovat jyrsijöille huonoja, sekä kysyin että tiedätkö niiden muista ravinteista. En kysynyt että tiedätkö toimiiko kaura ja vehnä kokonaisuutena.

Millä perusteella väität että ruoka (ilmeisesti Osku?) pohjautuu kauraan ja vehnään? Oletko mitannut että niitä on enemmän suhteessa muihin aineksiin jotta voitaisiin sanoa sen pohjautuvan niihin?

Ja jotta varmasti ymmärrät mitä sanojen pistäminen muiden suuhun tarkoittaa niin tässä esimerkki: "Oletko muutenkin ihan tosissasi siitä, että tuollainen köyhä sekoite on terveellistä?"

Minä en kirjoittanut Oskun olevan terveellistä, niinkuin muotoilemastasi kysymyksestä voisi olettaa.

---------

Tämä on tarkoitettu kaikille:

Elysee näyttikin hyvän esimerkin siitä mitä kirjoitin aiemmin: "Moni Oskun vastustaja siis syöttää tietämättään vähintään yhtä huonoa ruokaa"

Kuvassa näkyvä Versele Lagan Gerbil Nature näyttää sisällöltään ihan samalta kuin Versele Lagan Hamster Nature, joka sisältää seuraavia lisäaineita; E320, E321, E102, E132, E110, E124

Jos kiinnostaa noiden merkitykset niin hihkaiskaa ;)

Muokattu viimeksi: 24.05.12 14.59
24.05.2012 15.08
022083761_r
Espoo
^ Huh, pelkkiä atsovärejä ja hapettumisenestoaineita :S
Koiraihminen kertoo reippaasti oman mielipiteensä muiden koirista. Vaikka sitä ei olisi ehditty vielä kysyä. http://pyrynen.blogspot.com/
24.05.2012 15.15
Indigo kirjoitti:
Eirami kirjoitti:
Indigo kirjoitti:

Sisälukutaitoa pyydän. Lue uudestaan ajatuksen kanssa:"Moni Oskun vastustaja siis syöttää tietämättään..."

Mikä saa sinut luulemaan etten tiedä lisäaineettomien (joka sisältää myös väriaineet ;)) ruokien olemassaolosta?

Dove RIP, juurihan väitit faktana ettei Oskussa ole mitään hyvää, etkä suinkaan tähdentänyt tarkoittaneesi ravintoarvoja kuin vasta nyt Olehan tarkkana.

Miksi mun pitäisi huonosta ruuasta mainita erikseen ne ainesoasat, jotka siinä on hyvää? Mikä pointti? Ei se, että siinä nyt on jotain suht hyviäkin ainesosia, tee siitä yhtään sen parempaa.

20.01.2013 23.35
022081568_r
Akuliina kirjoitti:
Roni, mistä tahansa ruoasta voi löytyä ötököitä. Siksi ne ruoat kannattaa pakastaa aina ensin.

Nojoo, totta tuokin, mutta eniten tapauksia olen kuullut nimenomaan osku ruokien kohdalla..

21.01.2013 15.40
000048222_r

oskussa kyllä selvästi nähtävissä jonkinasteisia värjättyjä "kikkareita" ja mitä olen kuullut niin jos s.postilla tästä kysyy jopa kuvankin kera, ei vastausta valmistajalta kuulu..? :o

Siis toki ko. ruoka saattaa olla sinne päin jollekin elukalle - muttei varmastikaan kaikille jyrsijöille. Jos ruoassa ei olisi niitä epämääräisiä kikkareita niin voisin käyttääkin sitä siemenseoksen pohjana jyrsijälle jolle kaikki osku ruoan sisältämä soveltuisi syötäväksi. Kuitenkin itse tuunaisin ruokaa sopivammaksi lisäämällä eri aineksia.
JOS siis jaksaisin nähdä sen vaivan. Miksi vaivautua itse laskeskelemaan pitoisuuksia, ostaa kallista ruokaa, samalla tukea sen valmistamista sekä vääränlaista markkinoimista "kaikkien jyrsijöiden ruokana", kun on parempiakin vaihtoehtoja.

21.02.2013 17.05
Meidän hiirut ja kanit syö Oskua hyvällä ruokahalulla!
21.02.2013 17.46

Karsastan Oskua ihan niiden väriainekikkareidenkin takia, mutta myös siksi että sitä markkinoidaan "kanien ja jyrsijöiden ruokana". Siis että kaikille jyrsijöille sopii täysin sama ruoka ja lisäksi vielä kaneillekin? Ei hyvää päivää, millä logiikalla? 

21.02.2013 18.35
höpöing kirjoitti:
Meidän hiirut ja kanit syö Oskua hyvällä ruokahalulla! <3 Varmasti laadukkain ruoka!!!

Mitäpä jos lukisit vaikka tämän ketjun ja miettisit uudelleen sen ruoan syöttämistä. Ei todellakaan sovi kaneille, saatika sitten millekkään muulle eläinlajille.

21.02.2013 18.55
022433731_r
Petsie_supportmember_small
Klaukkala

^

Ei ruokita peikkoa :)

http://siisinkarvakorvat.blogspot.fi/
08.06.2013 14.12
022204095_r
Kangasala

Itse en haluaisi missään nimessä syöttää Oskua jyrsijöille.

Enkä mitään muutakaan markettiruokaa, mutta ongelma on se, että lähimpään eläintarvikekauppaankin on jotain 20-30km.

Eikä vanhemmat aina jaksa lähtee kauhean kauaksi.

08.06.2013 15.36
022404011_r
Himanka

^Osta kerralla tarpeeksi, ettei tarvitse ihan heti hakea lisää.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
08.06.2013 17.51
Sokeri kirjoitti:
Enkä mitään muutakaan markettiruokaa, mutta ongelma on se, että lähimpään eläintarvikekauppaankin on jotain 20-30km

No meidän eläinputiikki on tässä Tampereella ja myyn mm. Rapunzelia. Matkaa ei ole noin paljoa ja meillä toimii Tampereen lähistöllä myös kotiinkuljetus ;)

25.01.2014 17.14
022579482_r
Paimio

Osku ei ole täyttä kuraa, kuten täällä väitetään. Siinä ei ole lisäaineita. Väriaineet  kuulopuheiden mukaan luonnollista porkkanaa ja hernettä.

Oskusta puuttuu maapähkinä ja auringonkukansiemenet. Niitä pystyy sinne kyllä lisäämään. Parempaa ruokaa tuo on kuin monet kalliit, joita monet harrastajat ilmeisesti syöttivät hamsuille vuosikaudet (esim. lisäainetäytteinen crispy).

Jos ei ole mahdollisuutta ostaa kuin Oskua, niin kyllä huonompaakin ravintoa voisi syöttää. Jos se ei ole täysin optimaali prosenteissa, niin täytyy ottaa huomioon, että eläin saa lisäprosentteja tuoreruuasta. :)

Tässä minun mielipiteeni.

Muokattu viimeksi: 25.01.14 17.15
I dont know! Am I meant to think of everything!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti