Mitä mieltä olet oskun herkkuruoasta? - Sivu 6 (Jyrsijät > Jyrsijöiden ruoka)

12.04.2009 12.20
000018109_r

Itse en rapun ruoissa ymmärrä sitä, että mistä ihmeestä se nainen keksii ne perusteet minkä pohjalta ruokansa rakentaa. Esim. tämä teksti "Rapunzel HamsteriMix on vähärasvainen ja kuitupitoinen, ja ruoka sisältää riittävästi laadukasta proteiinia. Miksi sitten tällainen koostumus? "Yleinen käsitys" on pitkään ollut, että hamsteri tarvitsisi jostain syystä rasvaisempaa ravintoa kuin muut jyrsijät." Kiinnostaisi tietää, että miten tämä rapun tekijä sen on tutkinut/todistanut, kun näkeehän sen nyt ulkoakin päin että hamsteri on rasvaisempi eläin kun hiiri, ja silti hamsteriruoissa on vähemmän rasvaa kun hiirten. Toki sivuilla on myös tämä teksti: "Tälle ei kuitenkaan ole mitään tieteellistä perustaa, ja itse asiassa hamsterin ruoansulatusjärjestelmän rakenne viittaa täysin päinvastaiseen; rakenne mahdollistaa sen, että eläin pystyy hyödyntämään myös köyhempää ja karkeampaa ravintoa - mahdollisesti se jopa tarvitsee sitä voidakseen parhaalla mahdollisella tavalla." Juu, ehkä näin, mutta mistä syystä sekä omani että kaikki ne hamsterit jotka rapun ruokaa ovat syöneet (nimenomaa hamsteriruokaa) ovat olleet piskuisi, turrki suht huonoa ja muutenkin näyttää "kuihtuneilta".

Tuota hevosten/nautojen rehua en lähde kritisoimaan, koska hevoset/naudat syövät sitä rehua kuitenkin nääääääin paljon enemmän.

Muokattu viimeksi: 12.04.09 12.22
12.04.2009 12.24
000018109_r

Lisäksi lainaan tätä: "Rasvaisella ruoalla hamsterille saa massakkuutta, mitä niiltä usein toivotaan, mutta epäterveellä tavalla, joka voi lyhentää hamsterin elinikää. Oma käsitykseni on, että laadukas, hyvän ravintoarvon sisältävä kuitupitoisempi ja vähärasvaisempi ruoka auttaa keräämään hamsterille terveemmin massaa, joka ei ole vain rasvaa vaan lihaskudosta"

Vaikka suurinosa suomen hamstereista syö muuta kuin rapun ruokaa, niillä on silti hyvä massa, ei liikaa läskiä. Toki näitä liikaläskisiäkin on, mutta silloin voisin vannoa, että ruokana on jotakin yltiörasvaista ja/tai liikuntaa on erittäin vähän/ei ollenkaan. Eli hyviin tuloksiin pääsee varmasti muullakin kun tuolla rapulla.

Tää varmasti kuuluisi tuonne rapunzell osioon, mutta vaikka sitä olen täällä tarjonnut niin ei kelpaa, kirjotetaan sitte tänne :D

12.04.2009 17.44
019829032_r
Helsinki
Jutta kirjoitti:
^ Mä en nyt mistään mitään tiedä, mutta eikös sitä kissanruokaa syötetä hamsterille sen proteiinipitoisuuden takia? Siis että hamsteri saisi lisää massaa? Vai olenko väärässä? Hevosen ruoka on kai asia erikseen? Kyllä meilläkin tarjoillaan välillä tuoreruuan yhteydessä kissan ja koirannappuloita. :) muutama.

Ja tosiaan joku korjaa jos oon väärässä tietoineni. :D

kissan- ja koirannappuloissa ei ole mitään vikaa. hevosenruokakin on ihan hyvää. kaikki nää ruuat on erilaisia: kissa lihansyöjä, koira seka, hevonen kasvis. kaikki voivat olla osana jokapäiväistä ruokintaa. kyseessä oli vaan logiikka: hami ei syöttäis hevosenruokaa joka päivä, mutta kissanruoka onkin jo ihan eri asia, ja mä en tajua miten se on eri asia.

12.04.2009 17.46
019829032_r
Helsinki
Hami kirjoitti:

Pikku hoolla on minua kohtaan joku ongelma, kun mun asiat ei sulle nipottajalle edes kuulu.
Olen perustellut tuon kantani hevosen ruuan syöttöön jo aikoja sitten kannattasi kaivella noita vanhoja keskusteluja tuolta.

Minä en todellakaan ala kyseen alaistamaan sitä että riskeeraan Hamin tulevien poikasten terveyden väärällaisella ruualla. Olipa hamsterini iso tai pieni.
Taitaa vaan vituttaa kun sinun kielloista huolimatta teen niinkuin teen, eikä rune nyt loppujen lopuksi niin suuri ole.

Jos Runen omistaja olisi ollut asiasta erimieltä niin tuskimpa hän olisi minulle antanut urosta lainaan, joten ole jo hiljaa kun et tiedä miten asiat on tällä saralla.

Meillä kun ei neidille maistu oikein mikään jauheliha, pakko sen on jostain eläin proteinit saada ja ne se saa kissan ruuasta.

En ymmärrä miksi pikku hoo on aina MINUN kimpussa, pitäisit sen turpasi joskus tukossa minun asioistani.
Et ole maailman napa kuten en ole minäkään, eikä sulla ole mitään valtuuksia arvostella mun tapojani tehdä asiat.

ei mulla ole sua kohtaan mikään ongelma, vaan sun toimintojas kohtaan. mitäs julkistat kuvia ja keskustelet asioista jos et kestä ihmettelyä.

perustelut tais olla luokkaa "koska hevonen on tuhansia kertoja isompi eläin". vakuuttavaa.

kyllä mua oikeestaan vähän kyrsii se että sä teetit tän poikueen, en ymmärrä missään rodussa ja lajissa turhaa lisäännyttämistä. samanlainen suhtautuminen mulla on niille jotka teettää huvikseen koiranpentuja, oli kyse rotukoirasta tai seropista. en näe järkeä riskeerata ja stressata lemmikkiäni jos sillä ei ole minkäänlaista jalostusarvoa.

en Run The Shown omistajaa tiedä, en sano mitään.

ei kissanruoassa mitään vikaa ole. meillä paistettu hevosenliha on pop, suosittelen kokeilemaan. makaroonilaatikkokin on ihan sika hyvää koko lauman mielestä, koirista kinkkeihin. seeprapeipoille en oo tosin tarjonnu.

pikku homo on sun kimpussa koska pikku homo ei tajua sun logiikkaa ja tekojas. maailman napa on kaukana täältä.

12.04.2009 17.48
000052516_r

Minulla on hevosia ollut ja tiedän hieman enemmän paljonko noissa prixeissä sun muissa sapuskoissa on mitäkin.

Tiesittekä että niissä prixi nappuloissa on hyvin paljon sellasia aineita joita hamsteri ei edes tarvitse.

Ja muutenkin koko ruuan keksijä on feikki teksteineen, muka pelkkä ruoka saa hamsterille lihakset kasvamaan.
Kunnon hormooni muunneltua sapuskaa jos näin todella on...

Ja ihan pointtina että mun logiikka ja teot ei sulle pikku H edes kuulu. Ihan sama vaikka tuollanen tallaaja ei sitä minun logiikkaa ymmärrä mulle aivan yhden tekevää.
Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee ja sinä voisit oikeesti sen ärsyttämisen jo lopettaa jatkuvalla pentumaisella kitinällä mua kohtaan. ;)

Mun ei tartte tuollasen ihmisen pillin mukaan tanssia missään asiassa, eikä sun tartte mun logiikkaa minkään sunteen edes miettiä.
Turhaa en kasvata hamsteri kantaa ettäs sen tiedät kaikki tietävä helsingin kitisijä. ;)

Muokattu viimeksi: 12.04.09 17.54
12.04.2009 18.25
019322634_r
Helsinki

mistäs sinä tiiät mitä minä tiiän.

lähes kaikissa sapuskoissa on jotain mitä sitä syövä eläin ei tarvitse. hyvänä esimerkkinä maissi hau hau champoin -ruoissa, jolla monet koirat elävät vallan mainiosti vaikka ykskään koira ei maissia tartte. lisäks kaikissa teollisesti valmistetuissa sapuskoissa on tuhkaa.

ihan oikea ihminen se on, oon monta kertaa nähny sen jossain, joko salukikehän laidalla tai muualla, ihan varma oon että joskus bongasin sen hyvinkään radalla... ehkä hamsterin ruokinta ei onnistu mut eniveis. rottien, hiirien ja gerbujen ruuat on palautteen mukaan mainiota. kukaan ei oo täydellinen.

ei toki, mutta toistan nyt kuitenkin sen mitä oon monesti sanonu: jos käyt keskustelufoorumeilla, kannattaa varautuu et joku kysyy tai ihmettelee. ihminen on utelias eläin.
mä en tajua miten sä näät parhaimmaks sen että riskeeraat ja stressaat viatonta eläintä kun sillä ei ole mitään jalostusarvoa.

mietin nyt kuitenkin, kyseessä on kuitenkin eläin jonka elämä on sun käsissäs, if u didnt notice.
vaikuttaa kuitenkin siltä että turhaan kasvatat. helsingissä asutaan juu, en kuitenkaan kitise tällä hetkellä.

so cute and fat
12.04.2009 19.33
000052516_r
Pikku-H kirjoitti:

lähes kaikissa sapuskoissa on jotain mitä sitä syövä eläin ei tarvitse. hyvänä esimerkkinä maissi hau hau champoin -ruoissa, jolla monet koirat elävät vallan mainiosti vaikka ykskään koira ei maissia tartte. lisäks kaikissa teollisesti valmistetuissa sapuskoissa on tuhkaa.

ihan oikea ihminen se on, oon monta kertaa nähny sen jossain, joko salukikehän laidalla tai muualla, ihan varma oon että joskus bongasin sen hyvinkään radalla... ehkä hamsterin ruokinta ei onnistu mut eniveis. rottien, hiirien ja gerbujen ruuat on palautteen mukaan mainiota. kukaan ei oo täydellinen.

ei toki, mutta toistan nyt kuitenkin sen mitä oon monesti sanonu: jos käyt keskustelufoorumeilla, kannattaa varautuu et joku kysyy tai ihmettelee. ihminen on utelias eläin.
mä en tajua miten sä näät parhaimmaks sen että riskeeraat ja stressaat viatonta eläintä kun sillä ei ole mitään jalostusarvoa.

mietin nyt kuitenkin, kyseessä on kuitenkin eläin jonka elämä on sun käsissäs, if u didnt notice.
vaikuttaa kuitenkin siltä että turhaan kasvatat. helsingissä asutaan juu, en kuitenkaan kitise tällä hetkellä.

Juu juu... MInä muka stressaan lemmikkiä sillä kun sillä ei jalostus arvoa ole.
Kuules nyt neiti hyvä, noi sunkaan elukat ei Hamista arvokkaampia ole todellakaan. :D

Samalla tavalla ne jalostus elukatkin stressaantuu siitä kun niitä astutellaan, et oikeesti tiiä mistä puhut niin ole jo hiljaa. :D
Elukka ei tiedä mistään jalostus arvosta hölkäsen pöläystä eikä suinkaan stressaannu sen tiedon takia. :D

Itse aloittelen kasvatusta tässä ihan puhtain jauhot että jos sua ärsyttää suunnattomasti että olen päättänyt aloittaa kasvatuksen lemmikki liikkeestä ostetulla hamsterilla niin vittuako tuossa kitiset oikeasti?

Taitaa olla helvetin köyhä elämä kun pitää puuttua noin pieniin seikkoihin jotka ei sun elämän laatuun vaikuta millään muotoa. :D

12.04.2009 19.38
020067473_r
Helsinki
Hei, nyt katsotte peiliin. Hirveätä provoilua taas.
Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä!
12.04.2009 19.42
000052516_r

Pemi/ Koita takoa pikku H:n omistajalle se päähän että minun asiat ja tekemiset ei hälle kuulu. Eikä minun logiikaa kasvatuksessa tai muussakaan tartte ymmärtää!

Olen toki osa syynä tähän kinasteluun, mutta minä en sille mahda mitään että mun asioihin oikein tuuppautumalla tuuppaudutaan ja sitten mustamaalataan piruja seinille väen vängällä.
Voisi tuollaset jättää oikeesti asiansa sanomatta kun tarkoitus ei ole kuin ärsyttää vain heikko hermoisempia omilla mielipiteillä kun asia ei mene hänen mielen mukaan taaskaan. -.-

12.04.2009 20.30
019829032_r
Helsinki
Hami kirjoitti:
Pikku-H kirjoitti:

Kuules nyt neiti hyvä, noi sunkaan elukat ei Hamista arvokkaampia ole todellakaan. :D

Samalla tavalla ne jalostus elukatkin stressaantuu siitä kun niitä astutellaan, et oikeesti tiiä mistä puhut niin ole jo hiljaa. :D
Elukka ei tiedä mistään jalostus arvosta hölkäsen pöläystä eikä suinkaan stressaannu sen tiedon takia. :D

Itse aloittelen kasvatusta tässä ihan puhtain jauhot että jos sua ärsyttää suunnattomasti että olen päättänyt aloittaa kasvatuksen lemmikki liikkeestä ostetulla hamsterilla niin vittuako tuossa kitiset oikeasti?

Taitaa olla helvetin köyhä elämä kun pitää puuttua noin pieniin seikkoihin jotka ei sun elämän laatuun vaikuta millään muotoa. :D

stressaat sillä että astutat sen. stressaat turhaan koska sillä ei ole jalostusarvoa. tavutanko vielä vai tajusitko jo pointin?
kinkeistä en osaa sanoa kuinka jalostusarvostuksellisia ne on, valkonen seeprapeippo on erittäin nätti, talvikko vähän ärhäkkä jos kesken unien herää enkä tyypistä osaa sanoa, kai se on ruma, syrkit ja rotat aika peruselukoita, ei tarvetta käyttää jalostukseen, salukin isän suvussa kasvuhäiriötä, joka ilmeni vasta kun toinenkin koira pentueesta jouduttiin leikkaamaan. yhtäkään ei olla eikä tulla, paitsi no Raoulista ei vielä tiedä mutta tuskin, käyttämään jalostukseen. joka ikinen erittäin tärkeä ja rakas, arvokkaita lemmikkejä. paitsi no peipot ei oo ihan yhtä tärkeitä, kivoja ne kuiteski on.

kylläkyllä stressaantuu, mutta kun Hamin ois voinu jättää astuttamatta pienen koon ja huonon värin ja keskinkertasen tyypin takia.
eläin stressaantuu poikasten synnytyksestä ja hoidosta, news flash missy

kuten oot niissä aikaisemmissa ketjuissa sanonu, oon ollu siinä käsityksessä että olet tähän poikueeseen koko homman jättämässä.

oikeastaan aika perus elämä on. tuppaan vaan tarttumaan asioihin jotka vaikuttaa Suomen hamsukantaan.

mikä kiire alottaa se jalostustyö juuri tällä eläimellä?

ihan sama vastaat tai et, mutta mieti vaikka yksinäs siellä ja yritä keksiä joku vastaus joka tyydyttäis ulkopuolisetki jos sen vahingossa kertoisit.

anteeks ulkopuolisille. hoitaisin tän mielelläni yksityisesti, mut viime kerralla mun päälle hyökkäs joku ihan hupsu joka veti helsingin vuokrien hinnat mukaan "keskusteluun", vastas kysymyksiin toistamalla kysymykset ja kun mä lopetin ilmotti ylläpidolle ja mykisti

12.04.2009 20.47
000052516_r
Raoul kirjoitti:
Hami kirjoitti:
Pikku-H kirjoitti:

stressaat sillä että astutat sen. stressaat turhaan koska sillä ei ole jalostusarvoa. tavutanko vielä vai tajusitko jo pointin?
kinkeistä en osaa sanoa kuinka jalostusarvostuksellisia ne on, valkonen seeprapeippo on erittäin nätti, talvikko vähän ärhäkkä jos kesken unien herää enkä tyypistä osaa sanoa, kai se on ruma, syrkit ja rotat aika peruselukoita, ei tarvetta käyttää jalostukseen, salukin isän suvussa kasvuhäiriötä, joka ilmeni vasta kun toinenkin koira pentueesta jouduttiin leikkaamaan. yhtäkään ei olla eikä tulla, paitsi no Raoulista ei vielä tiedä mutta tuskin, käyttämään jalostukseen. joka ikinen erittäin tärkeä ja rakas, arvokkaita lemmikkejä. paitsi no peipot ei oo ihan yhtä tärkeitä, kivoja ne kuiteski on.

kylläkyllä stressaantuu, mutta kun Hamin ois voinu jättää astuttamatta pienen koon ja huonon värin ja keskinkertasen tyypin takia.
eläin stressaantuu poikasten synnytyksestä ja hoidosta, news flash missy

kuten oot niissä aikaisemmissa ketjuissa sanonu, oon ollu siinä käsityksessä että olet tähän poikueeseen koko homman jättämässä.

oikeastaan aika perus elämä on. tuppaan vaan tarttumaan asioihin jotka vaikuttaa Suomen hamsukantaan.

mikä kiire alottaa se jalostustyö juuri tällä eläimellä?

ihan sama vastaat tai et, mutta mieti vaikka yksinäs siellä ja yritä keksiä joku vastaus joka tyydyttäis ulkopuolisetki jos sen vahingossa kertoisit.

anteeks ulkopuolisille. hoitaisin tän mielelläni yksityisesti, mut viime kerralla mun päälle hyökkäs joku ihan hupsu joka veti helsingin vuokrien hinnat mukaan "keskusteluun", vastas kysymyksiin toistamalla kysymykset ja kun mä lopetin ilmotti ylläpidolle ja mykisti

Lyhyesti ja ytimekkäästi:

Pidä nenäsi pois muiden asioista kun et edes ole minun äitini.

Lopeta jo hiivatin valittaja. :D

12.04.2009 21.08
019945117_r
Pori
hei..tää menee oikeesti nyt helkkaristi off topic..saippuaa on ihan jees joskus seurata, mut ylläpito puuttuu kohta asiaan et voisitteko oikeesti jatkaa yksäreillä, sitä varten ne on keksitty.. tai lopettakaa vallan..?
13.04.2009 01.09

No tota joo... En ymmärrä tuota teidän tappeluanne. Ensinnäkin, miksi joku puuttuu asiaan josta ei itse ole edes vastuussa? Mä olen ainakin oppinut sen, että keskityn omaan elämääni ja omiin eläimiini enkä välitä siitä, mitä joku toinen sanoo. Kaikilla eläimien omistajilla on varmasti eri tapoja hoitaa ja syöttää eläimiään, joten miksi täytyy ruveta valittamaan, kun jollain toisella on joku toinen tapa?

Ja niin. Meillä nyt sattuu tuota OSKUA olemaan, mutta ei läheskään kokoajan kupeissa ole. Kaneja ruokin pääasiassa pelleteillä ja heinällä, ja pyrin aina varmistamaan että kaapista löytyy eläinkaupasta ostettua kunnon siemensekoitusta.

Muokattu viimeksi: 13.04.09 01.18
13.04.2009 13.37
Tai ehkä voisitte perustaa ihan oman Hami vs. Pikku-H ketjunne, koska on ärsyttävää lukea, kun teidän turha eläimistä/ruuasta/luonteesta/asuinpaikasta/iästä kinaamisenne täyttää puolet ketjusta, joka käsittelee ihan eri asiaa!
13.04.2009 14.26
Nyt Hami ja Pikku-H rauhoittuvat. Kaikki ketjut mihin osallistutte ovat täynnä kinaamistanne joita ei enää jaksa lukea. Setvikää välinne vaikka yksityisviestein, kiitos :)
13.04.2009 15.01
019426199_r
Pori
nih.
14.04.2009 09.19
018784041_r
Pori
Taksim kirjoitti:
^joo ja oon naureskellu et myydään myös sellasia ruokia kaupoissa, jossa on kanin ja hamsterin kuva ja joskus oon nähny rotankin kuvan tosi hyvää pöperöä varmasti..että kaikki nuo eläimet saisivat tarvitsemansa ravinnon siitä ruoasta..

Aivan... Yritetään vaan myydä eri eläinten kuvilla moskaa kaikille mahdollisille.

Se chinchillan kuva on kyllä niin vika paikassa, ettei toista voi olla.. :/ Kirjotin purnaavan tekstin firmallekin siitä. Väittivät, että cillan kuva poistuu pakkauksesta, just..

Muokattu viimeksi: 14.04.09 09.20
14.04.2009 10.36

^aivan..kyllä niillä hengissä varmaan pysyy, jollakin oskulla mut jos haluan et mun lemmikki voi hyvin ja saa kaiken tarvitsemansa, niin etsin eläinkaupasta sille sopivan ruoan. Itsekin täytyy olla kyllä tietoinen edes vähän mitä lähtee hakemaan, jotkut eläinkaupat myyvät vaikka soraa pihalta eikä välitä oikeesti saako se asiakas laatua vai ei. =/

14.04.2009 10.43
019256611_r
Pori
Pimatsu kirjoitti:

^aivan..kyllä niillä hengissä varmaan pysyy, jollakin oskulla mut jos haluan et mun lemmikki voi hyvin ja saa kaiken tarvitsemansa, niin etsin eläinkaupasta sille sopivan ruoan. Itsekin täytyy olla kyllä tietoinen edes vähän mitä lähtee hakemaan, jotkut eläinkaupat myyvät vaikka soraa pihalta eikä välitä oikeesti saako se asiakas laatua vai ei. =/

*komps*

Esim. maissi on chinchillalle "ei suositellun" sapuskan listalla, mutta noista safkoista sitä melko varmasti löytyy, kokonaisena...!

On muuten melko mielenkiintoista, ettei osa eläinkauppiaista edes tiedä, mitä ruokaa myy, sen merkkiä, saati mitään muuta tietoakaan. :(

14.04.2009 12.56
^niimpä..ja sama juttu kaneilla, se voi helposti tukkia suoliston sellanen kuivattu maissi ja oskussa on sitä ihan pirusti.. >=/
14.04.2009 16.28
021198159_r
Hamina

OT:Oli eräs netti tuttu aloittelemassa jyrsijä harrastustaan, ja päätti ottaa naarashiiriä. Eläinkaupassa kysyi että mikäs sopisi kun hiiriä olisin ottamassa yms., niin kauppias ojensi pussin jossa oli chincillan, rotan, hamsterin ja hiiren kuva.

Oskua en laittaisi millekkään eläimelle, koostumukseltaan/sisällöltään hyvinkin epämääräistä.

14.04.2009 21.23

^ juu eli "tietämättömälle aloittelijalle pussi skeidaa mukaan, ei se kuitenkaan mistään mitään tiiä, kun tää ruoka ei oo menny kaupaksi kelleen muulle"..Ärsyttävää toimintaa kyllä joiltain eläinkaupoilta, ottaa oikein vihaksi Varsinkin jotain eläinlajia ensimmäistä kertaa ottavalle, pitäs antaa kaikki mahdollinen tieto ja laatusapuskaa, se kaatuu kuitenkin niitten omaan niskaan kun saadaan tietää mitä oikeesti ne eläimet syö. Muutenkin eläinkauppojen myyjiltä pitäs tulla vastaus kuin suoraan hyllystä, mutta useimmiten oma lehmä ojassa tai sitten pyöritellään silmiä. Varsinkin sellaset tapaukset, jossa ne myy eläimiä ja sitten kun ostaja kysyy perushoito-ohjeita, ne levittelee käsiään ettei oo hajuakaan..mut onhan ne ihanan näkösiä?! ..ja kassakone kilisee..

RÄYH.

Muokattu viimeksi: 14.04.09 21.25
14.04.2009 21.49
021198159_r
Hamina
Todellakin. Eläinkaupan myyjät kun ei kaikki erota frettiä rotasta, ja osalle kani on jyrsijä. Ja siis toki kaikille jyrsijöille ja kaneille käy sama ruoka, pikku elukoitahan kaikki on, eikös? On asiansaosaaviakin liikkeitä, mutta niitä saa etsiä kissojen ja koirien kera että löytää.
15.04.2009 10.19
018784041_r
Pori
Pimatsu kirjoitti:
^niimpä..ja sama juttu kaneilla, se voi helposti tukkia suoliston sellanen kuivattu maissi ja oskussa on sitä ihan pirusti.. >=/
Aivan. Pahimmassa tapauksessa suolitukos aiheuttaa kuoleman :(
15.04.2009 14.26
^jep, varsinkin jos ei ole parafiiniöljyä saatavilla, se voi aiheuttaa kyllä kuoleman hyvinkin nopeasti..=(
20.04.2009 13.33
018784041_r
Pori
Pimatsu kirjoitti:
^jep, varsinkin jos ei ole parafiiniöljyä saatavilla, se voi aiheuttaa kyllä kuoleman hyvinkin nopeasti..=(
Näin on, onneksi meillä on sitä kaapissakin tällä hetkellä. Mutta ei sekään välttämättä auta..
20.04.2009 14.51
019392543_r
Oulainen
En suosittele oskua, kun ei siinä ole tarpeeksi ravinteita..^
22.04.2009 12.02
019496180_r
Pori
En kyllä minäkään suosittele. Mielummin tosiaan ostaa eläinkaupasta kunnon ravinteikasta pellettiä.
18.05.2009 21.23
Just...meidän elikoiden massut ei ainakana mitää best friend tai muita eläinkauppamme ruokia kestä. Ja en ny lähe ajaa 100kilsaa yhen hamsun ruuan takia.
18.05.2009 21.50
Snufel kirjoitti:
Just...meidän elikoiden massut ei ainakana mitää best friend tai muita eläinkauppamme ruokia kestä. Ja en ny lähe ajaa 100kilsaa yhen hamsun ruuan takia.

Tarkoittiko tämä että syötät Oskua? Ennemmin ostat BF tai vaikka Festivalia kuin Oskua missä ei ole ravintoaineet kohdillaan ja ruoka on täynnä väriaineita.
Oulaisissa taitaa olla ainakin yksi eläinkauppa mistä saat kunnon ruokaa eläimillesi.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti