Mitä mieltä olet oskun herkkuruoasta? - Sivu 8 (Jyrsijät > Jyrsijöiden ruoka)

23.05.2009 17.52
P*SKAA jos saa suoraan sanoo ku siin on niit hemmetin pikkujyvii joita jyrsijöitten on vaikee syödä ja ravintoarvot on vähä mitä on jne.En suosittele!
23.05.2009 18.22

Osku on huonoa ruokaa mille eläimella tahansa! Hamsterin, gerbiilien yms. ruoka pitäisi olla monipuolista, eikä mitään väriaineilla värjättyä rasvaa. Marsuille, kaneille ja erityisesti chinchilloille tulisi olla pellettiä johon on puristettu kaikki terveellinen eikä eläin pääse valitsemaan vaan niitä herkkuja ruoastaan.

Oskussa ei ole mitään terveellistä. Pelkkää väriainetta ja rasvaa.

23.05.2009 19.54
020705461_r
Vantaa
Aika huonoo :/ itelläni on mut en laita sitä ku ihan vähän kerralaa.... Sit enemmään mä laitan festifalii ja pellettei....
23.05.2009 21.12
021198159_r
Hamina

(no eipä festivalikaan parasta ole... ) Ja sitäpaitsi kun laitat sitä vain vähän se vahingoittaa silti nöpöä ja sen elimistöä. Miksi turhaan syöttää oskua, sitä niin perusteellisen huonoa ruokaa?

23.05.2009 23.22
Remu kirjoitti:
sori että tää poikkee ihan vähä aiheest, mut miä oon siis ostan oskuu Remulle, ei oikee tykkänny, ja oon ostan Remulle marketist Festival kuivaruokaa, siint Remu tykkäs
Varmaan söisit sinäkin ennemmin sipsejä, suklaata tai muita herkkuja kuin vaikka kaurapuuroa ja porkkanaa? Kyse on siitä onko se terveellistä. Koska eläimesi ei osaa sanoa sinulle että vaihda parempaan ruokaan tulee sinun se tajuta. Eläimesi ei voi valita että syö terveellisesti mikäli sitä ei ole tarjolla.
23.05.2009 23.23
021198159_r
Hamina
Mielestäni voisi tehdä lista huonoista ruuista sekä hyvistä, luulisi helpottavan uusien lemmikkien hankkijoita sekä näitä jotka syöttää oskua?
23.05.2009 23.34
019353761_r
Helsinki
eipä se niinkään mustavalkosta ole, mikä on hyvää ja mikä huonoa. lisäks, on täysin omistajan vastuulla perehtyä lemmikkinsä oikeaoppiseen ruokintaan ennen kuin mitään lemmikkiä hommaa, en kannata nenän eteen tarjoomista näissä asioissa.
23.05.2009 23.39
021198159_r
Hamina

Njoo oletpa sinä oikeassa. Huonot ruuat kuten osku ja festival jne. marketmöössööt ovat automatic huonoja, mutta hyviä onkin vaikeampi listata jokaisen eläimen henkilökohtaisten tarpeiden vuoksi. Joskus vaan ärsyttää nämä jyrsijä "harrastajat" jotka syöttävät jotain skeidaa ilman että ovat ottaneet selvää ko. eläimensä ruokintaan liittyvistä tarpeista.

Mutta meni ohi aiheen mutta menkööt.

23.05.2009 23.54
019353761_r
Helsinki

oon aina oikeessa :p

24.05.2009 00.13
019647512_r
Kuusamo
Jäärä kirjoitti:

(no eipä festivalikaan parasta ole... ) Ja sitäpaitsi kun laitat sitä vain vähän se vahingoittaa silti nöpöä ja sen elimistöä. Miksi turhaan syöttää oskua, sitä niin perusteellisen huonoa ruokaa?

Onko ''nöpöä'' tämä ruoka vahingoittanut? Haluaisin kyllä tietää.

Ja muuten, ootteko testannu onko se ruoka ns. p*skaa?

Ja vielä muuten muuten, jos jollain on siinä sen oskun herkkuruoan pussi, niin vois luetella ne kaikki raaka-aineet siitä, kiits.

24.05.2009 01.22
021198159_r
Hamina

Onko ''nöpöä'' tämä ruoka vahingoittanut? Haluaisin kyllä tietää.

On voinut vahingoittaa, oskussahan on kaikkea turhaa ja liian vähän sitä mitä pitäisi. Toivon ettei, mutta oskussa ei kyllä pahemmin mtn. hyvää löydy elikkäs..

Oskuhan on täyttä väriainetta sekä rasvaa, ja nehän ei ole mtn. parhaimpia asioita hamsterille tai no jyrsijälle ylipäätäänsä.

Jos lemmikin on hankkinut niin silloin ottaa vastuun sen oikeanlaisesta ruokinnasta, sekä mielestäni pitäisi perehtyä hyviin ruoka merkkeihin jotka sopivat esim nyt hamsterille. Oskua tuskin hamsufoorumi suosittelee?

Ja muuten, ootteko testannu onko se ruoka ns. p*skaa?

Eiköhän jokainen ole selvillä oskusta, sen haitoista ja siitä mitä se voi aiheuttaa. Toivottavasti ainakin useampi ymmärtää että jyrsijöille ei voi olla yhtä samaa ruokaa, koska niiden tarpeet ovat hyvin erilaiset. Että aika pastaa osku on, onpa oskusta löytynyt tikkuja jne. muuta kivaa ja ne eivät ainakaan nosta oskun arvoa ylöspäin.

Sitäpaitsi voisi melkein sanoa että testattu on, millä nimellä itse kutsut ruokaa joka ei sovi ko. eläimelle ollenkaan ja sisältää kaikkea epäterveellistä ja turhaa?

Millään oskun ravintoarvot/raaka-aineet eivät voi soveltua jyrsijöille, esim. rotilla, marsuila, hamsuilla, gerbuilla jne. on niin erilaiset tarpeet. (:

Ja vielä muuten muuten, jos jollain on siinä sen oskun herkkuruoan pussi, niin vois luetella ne kaikki raaka-aineet siitä, kiits.

Itse en oskua tue, mutta Remu/nöpö laittaa sen ravintoarvot sekä raaka-aineet jos heiltä vielä osku pusseja löytyy (: Toki voin itsekkin katsastaa ne huomisen kauppareissun ohessa.

Muistaakos joku näin äkkiseltään olikos osku pussissa vielä kaninkin kuva? Ei nimittäin anna kovin hyvää kuvaa ruuasta jos meinataan että se sopii esim. hamsterille sekä kanille.

24.05.2009 16.53
019353761_r
Helsinki

"Ja muuten, ootteko testannu onko se ruoka ns. p*skaa?"

olen testannut. tai siis, avannu pussin, haistanu, kattonu minkä näköstä ja lukenu mitä sisältää. paskaa.

24.05.2009 19.05
019551536_r
Pori

mä oon edelleen sitä mieltä, mitä olen aikaiseminkin tähän ketjuun vastaillut, että osku on täysin turhaa pöperöä, ihan kelle vaan elukalle. Jos en pääse parin päivän sisällä esim. kanilleni hakemaan sille sopivampaa ruokaa, en edes harkitse ostavani hätävaraksi oskua, koska se kani pärjää heinälläkin sen pari päivää, koska sehän on sen pääasiallinen ravinto. Ja mitähän mahtaa kanille aiheuttaa se kuivattu maissi siellä osku-pussissa? kiva kiikuttaa kani lekurille kun suolisto on tukossa...Kaikki kanin omistajat ei sitä tiedä, en olisi itsekään pari vuotta aiemmin tiennyt, jos kanini kasvattaja ei olisi sitä kertonut, ja mielestäni oskun pussissa ei ole mitään tekstiä, mille eläimelle suunnattu, mille ei suositella tjs. mahtaako se kuivattu maissi tehä kovin höpöä marsunkaan suolistolle? siitä en osaa sanoa, mutta en usko että marsu tarvitsee kuivattua maissia.

Sanotaan että osku pitää esim. hamsterin tai rotan hengissä, mutta se on vähän sama kun ihminen söisi pelkkiä rusinoita ja värjättyä makaroonia esim. Tätä mieltä minä olen tuosta oskusta.

24.05.2009 19.55
Rieska// Kani ja marsu voivat jopa paremmin pelkällä heinällä ja vedellä. Marsullekkaan ei maissia suositella. Oskulla saa hamsterin tai rotan pysymään hengissä mutta silloin elinikä lyhenee.
24.05.2009 20.29
019551536_r
Pori
Rufus kirjoitti:
Rieska// Kani ja marsu voivat jopa paremmin pelkällä heinällä ja vedellä. Marsullekkaan ei maissia suositella. Oskulla saa hamsterin tai rotan pysymään hengissä mutta silloin elinikä lyhenee.
sitä aattelinkin ettei se maissi varmasti marsullekaan mikään välttis ravinto ole =) en usko itsekään että oskulla elinikä olisi mitenkään huima, ravintoarvot kun on kuitenkin lähes puhdas nolla.
25.05.2009 17.39
021198159_r
Hamina

Tänään olin käymässä kaupassa. Kuljin eläinosaston ohi, ja vilkaisin osku pussia, ihan mielenkiinnosta. Siinä luki

Osku herkku ruoka on valmistettu parhaista raaka-aineista. Osku sopii jokaiselle jyrsijälle ja kanille etc.

Aika harhaan johtavaa, vai kuinka? Että parhaat raakaaineet sekä sopii joka jyrskälle/kanille?

25.05.2009 18.44
On ne vain niin ihania, nimittäin nuo sekoitukset jotka sopivat varmasti kaaaiiikille jyrsijöille hiirestä kaniin. Tuskin moni niistä lemmikeiden omistajasta jotka eivät ole kiinnostuneet käymään lajikohtaisilla sivuilla, tulee ajatelleeksi esim että "hei, kani ei saa syödä eläinperäistä" tai että "hei, chinchillani ei kuulu saada esim. maissia joka sulaa huonosti sen elimistössä". Se on paljon helpompaa vain ostaa se Osku sieltä kaupasta, välittämättä siitä mitä eläimen tulisi oikeasti syödä? "Tuskin sitä olisi kaupassa jos se olisi vaarallista". Tai puhumattakaan söpöstä Festivalin pakkauksesta jossa komeilee monia jyrsijöitä ja kaneja, tottakai se sopii kaikille jyrsijöille ja kaneille! Festivalhan tarkoittaa juhlaa. (Niinpä, söisitkö sinä herkkuja päivästä toiseen mikäli haluaisit elää terveenä?)
25.05.2009 19.09
021198159_r
Hamina
Hyvin eirami kirjoitit! (: Kanssasi samoilla linjoilla. Festivalinkin pakkaukset on tosi hienoja, kaikki maailman jyrskät/kanit siinä ja kiiltäväpussi jne, eikä moni sitä sen enempää aattele mitä se ruoka sitten on.
25.05.2009 20.22

Ihmiset yleensä menevat vain ostamaan ruokaa jota sattuu olemaan kaupan hyllyillä, sen enempää miettimättä ostaa pussin. Useimmat on ostanut esim. hamsterin enempää miettimättä eläinkaupasta ja ostanut pesävanuineen kaiken ja oskua pussin kaupan hyllyltä. Mutta ei tiedä hamstereista yhtikäs mitään, useimmat vain ostavat kun katsotaan että söpö pieni karvapallo tuhisee häkissä.

25.05.2009 21.37
021198159_r
Hamina

Jep. Ja sit kun hamsu on ollu pari kk, niin kysyy: mitä nää hei syö?

Oma hamsteri, hemulietta, tullut sen kaltaisista oloista. Omistajalle iski "allergia", johon ei tietty vaikuta perheen koira (ja minulla on siitäkin mielipiteeni) puhumattakaan kissasta.

26.05.2009 19.19
000052516_r

Jäärä//

Pakko sanoa että allergioita on niin monenlaista.
Vaikka olisi allerginen hamsterille se ei tarkoita sitä että automaattisesti on allerginen myös muille lemmikeille.

Jokaisessa eläimessä on hieman erillainen se hilsekanta. :)
Täytynee muistuttaa tätä asiaa.

26.05.2009 20.10
021198159_r
Hamina
Tiedän kyllä, mutta koko tapaus on muutenkin sellainen "allergia", että voin suoraan sanoa että ko. ihminen ei millekkään eläimelle ole allerginen. (tunnen hänet) muttei siitä sen enempää (: Minäkin olen allerginen hevosille, kissoillekkin vähän, mutten rotille. Siskolla astmaa ja ongelmitta sujuu elo hamsun kanssa, eli kuten totesit hami (tai hamin muksut) niin allergioita on erilaisia.
26.05.2009 21.08
Tänään ostettiin kunnon ruokaa,eikä enään herkkumössöä. Nyt pittää sitten totuttaa Jasun masu siihe. ONNEKS äitki suostu ostaa tuota vähän kalliimpaa,ja tajus ku selitin sille nuista ruoista.
26.05.2009 23.30
019945115_r
Pori
hienoa Lenni^^ toivottavasti uusi pöperö maistuu=D
24.06.2009 15.35
019627285_r
Petäjävesi
Ite en oo syöttäny sitä,mut kaverini syöttää sitä gerbuilleen ja on kehunut kovasti.
24.06.2009 17.19
Tumppu kirjoitti:
Ite en oo syöttäny sitä,mut kaverini syöttää sitä gerbuilleen ja on kehunut kovasti.

Onko kaverisi sitten syönyt itsekin tätä päivittäin? Vai onko kenties kysynyt gerbiileiltään että "maistuiko ruoka?" tai vaikka "tuntuuko että sait nyt tarpeeksi ravinteita tästä ruoasta?".

Koska eläin EI osaa itse sanoa on omistajan vastuulla että eläin saa terveellistä ruokaa.

25.06.2009 19.19
020184889_r

oskuruoka on taas sellasta ns 'markettimössöä' , haiseekin jo pahalle. ostettiin kerran sillon ku meil viel oli kaneja, se ´se oli kyllä ensimmäinen ja viimenen kerta.

25.06.2009 19.48

Se on kyllä niin jostain että pussin kyljessä lukee "jyrsijän seos" tms. ja kuvana kaksi kania -___- lol

Ei siis todellakaan ole mitään kanin ruokaa ja enpä tiedä onko se niin kannattavaa jyrsijöillekään syöttää? Mutta kani kun ei ole mikään siemnmössön syöjä.
Ekoille kaneille aikoinaan vanhemmat tuota möskää kyllä osti ja silloin niin kakara olin etten tiennytkään mistään ruokinnastakaan mitään, lol. Onneksi virheistä on oppinut ja nykyään syöttää kunnon ruokaa jänöille.

25.06.2009 21.40
Nöpö kirjoitti:
Gerbiilini tykkäävät Oskuruoasta, ostan sitä.

Kyllähän gerbiilisi voivat Oskun mausta pitää, mutta se ei silti ole, kuten tässäkin keskustelussa on todettu, hyvää ruokaa oikeastaan yhtään millekään eläimelle. Se ei sisällä kaikkia gerbiilin tarvitsemia aineita eivätkä ne ole oikeassa suhteessa. Jotkut ovat myös löytäneet Osku-pusseistaan ötököitä, joten kovin laadukkaasta ruuasta ei ole kyse.

26.06.2009 10.13
Nöpö kirjoitti:
Gerbiilini tykkäävät Oskuruoasta, ostan sitä.
Koitahan ostaa gerbiileillesi jotain terveellisempää ruokaa, varmasti syövät.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti