Mikä kalalaji minulle? (Muut Lemmikit > Yleistä keskustelua muista lemmikeistä)

05.12.2010 21.52

Tämän idean otin tuolta koira puolelta, "Mikä rotu minulle?". Ajattelin tehdä aiheen siksi, ettei jokaiselle mietinnälle tarvitse tehdä omaa topicia. Tämä keskustelu ei varmaankaan ole niin aktiivista, kuin koira- tai kissa puolella, mutta toivottavasti ei ihan turhakaan. Ja toivottavasti tästä on apua kalastoa pähkäileville akvaristeille ja tuleville sellaisille :)

Tein vielä apupohjan, jota voi käyttää: (laitoin "ei niin ymmärrettäviin" esimerkkilauseet).

Altaan koko?

Tämänhetkiset lajit?

Väri/kokotoiveita?

Suht. normaalin värinen laji, ei tarvitse olla erityisen värikäs. Mielellään pieniä kaloja, joiden koko on siinä 3-5 cm paikkeilla.

Elintavat

Keskiveden parvikala.

Luonne

Rauhallinen, ei reviiritietoinen.

Ruokinta

Seka- tai kasvinsyöjä.

......tai sitten voit kertoa vapaasti. Tuohon tekemääni pohjaan voit myös lisätä jotain olennaista, mitä itse unohdin laittaa.

Muokattu viimeksi: 05.12.10 21.58
06.12.2010 11.16
020486628_r
Helsinki

Pääkalaa hakusessa :---) Jotain parvea mietin, but which?

Altaan koko 275 litraa.

Tämänhetkiset lajit
- 6 x lasimonni
- 2 x hunajarihma
- partis
- punarapu

Väri-/kokotoiveita ei erityisemmin ole, joko joku vähän isompi laji tai sitten paljon pieniä : D En mitään kauhean värikästä ajatellut, vaaleisiin oon tykästynyt :>

Elintavat:
Keskivesi, parvi

Luonne mielellään rauhallinen kun on noi lasimonnit.

Mikämikä? .___.

Muokattu viimeksi: 06.12.10 11.17
06.12.2010 14.08

Isopee, miten olisi keisaritetra? Ei mitenkään erikoisen värikäs, kutuaikana tosin koiraassa on paljon sinistä, muttei mitenkään liikaa (kai?).

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=105710&s=images&img=19993601&setid=64911

Ne ovat suht. rauhallisia parvikaloja, ja ilmeisesti altaasi pH on siinä 7 paikkeilla (?) joten nämä sopisivat tuonne sekaan hyvin. Näitä kun laitat ison parven niin tulee tosi kaunista!

Tai sitten jos haluat tähänkin altaaseen ahvenaa, niin ehdotukseni on avainkirjoahven. Rauhallinen laji, ehkä hieman ujo/arkakin. Aika vaatimattoman värinen, mutta silti nätti.

Lisäilen tähän vielä lajeja jos tulee jotain uusia mieleen... :)

Muokattu viimeksi: 06.12.10 14.09
06.12.2010 14.56
020486628_r
Helsinki
Keisaritetra kävi itse asiassa mielessä : D On nätti ja suht kookaskin. Niin ja mitään affenia en nyt hommaa kun on tuo punarapu, joka on äärimmäisen reviirihullu... Partiskin pitäisi viedä pois kun evät kärsii.
06.12.2010 18.46
eikä rapunen kaipais kovempaa vettä? Minusta aina se terroristi pois ja rauhallisia tilalle.
06.12.2010 21.41
020486628_r
Helsinki
Punaravut menee ihan mainiosti pehmeässä, kriteerit liukuu pehmeästä kovaan. Enkä halua luopua ravusta kun allaskin on sille nimenomaan hankittu, sorry.
06.12.2010 22.21
000104559_r

Eli harkinnassa on hankkisiko altaaseen vielä jotain, vai jättäisikö kalaston nykyiselleen. Ehdotuksia altaaseen mahdollisesti sopivista mielenkiintoisen oloisista lajeista saa laittaa.

Altaan koko?

Litroja 344, mitat 125*55*50cm. Allas on päältä avoin, eli esimerkiksi tapparakalat eivät sovi.

Tämänhetkiset lajit?

Intiaanisulka (n.30kpl), loistokääpiöahven (2kpl), pandamonninen (8kpl), punainen noitamonni (3kpl) ja nuolimonni (5kpl). Lisäksi kirsikkasukarapuja ja petokotiloita.

Väri/kokotoiveita? Elintavat

Selvästi altaan muista asukeista erottuva (malliltaan/väriltään/vesikerrokseltaan), ei parveudu altaan nykyisten asukkien kanssa. Musta-aavetetroja altaassa oli aiemmin, mutta ne muodostivat sekaparven inkkarien kanssa mistä en tykännyt.

Luonne

Sen verta rauhallinen ettei kiusaa altaan nykyisiä asukkeja (mahdollinen sukarapukannan harvennus ei kyllä haittaa, ennen tuota loistokääpiöahven urosta kanta kun oli jatkuvasti räjähdyspisteessä).

Ruokinta

Pääosin erilaiset kuivaruuat (hiutaleet, rakeet, pakastekuivatut hyönteiset). Välillä mahdollisuus myös pakasteruokiin ja elävään ravintoon.

07.12.2010 20.15

Miten olisi jotain labyrinttikaloja? Helmi- ja sinirihmakala ovat ainakin nättejä ja erottuvia. Rihmakalat tosin saattavat joskus olla aika häijyjä.

Lehtikaloista löytyy monia erilaisia värivaihtoehtoja, joten värikkäitäkin löytyy. Tämäkin olisi malliltaan erottuvampi ja rauhallinen laji.

08.12.2010 14.06
000104559_r
Luca kirjoitti:

Miten olisi jotain labyrinttikaloja? Helmi- ja sinirihmakala ovat ainakin nättejä ja erottuvia. Rihmakalat tosin saattavat joskus olla aika häijyjä.

Lehtikaloista löytyy monia erilaisia värivaihtoehtoja, joten värikkäitäkin löytyy. Tämäkin olisi malliltaan erottuvampi ja rauhallinen laji.

Vesiarvot unohtui näemmä laittaa. Eli rihmoille allas on aavistuksen viileähkö lämpötilan pysyessä yleensä kahdessakymmenessäviidessä, eikä sitä pandojen vuoksi voi nostaa. Ennen pandoja altaassa onkin ollut hunajarihmakaloja.

Lehtikaloille tuo allas on vähän matalahko. Nillehän suositellaan minimikorkeudeksi tuota 50cm, ja tuolla on sitten kohtuu runsas kerros hiekkaa ja paljon kasveja siitä vielä korkeutta syömässä. Niitä kyllä välillä tullut mietittyä, mutta saavat ehkä kuitenkin odottaa vielä isompaa allasta kun ei halua mitään minimioloihin tunkea. Eli mieluiten lajeja joille tuo allas ei ole minimirajoilla :)

Eli altaan veden lämpö on 25/26 astetta, ph n. 7 (altaassa käytössä turveuutteen lisäys ja tammenlehdet, mutta hanaveden ph:n ollessa pitkälti päälle kahdeksan niin ei tuo tahdo tuosta oikein alemmaksi laskea. Ideaalihan olisi siinä 6,5 kippeillä). Kh ja Gh arvoja en ole hetkeen mitannut, mutta molemmat olivat muistaakseni kolmen paikkeilla, eli vesi on hyvin pehmeää.

Altaassa on runsas kasvillisuus ja useita kantoja.

09.12.2010 00.33
020416743_r
Turku

^ Ei ne labyrintit ihan poissuljettuja ole kumminkaan. Mitenkäs juovarihmakalat tai paratiisikalat? Molemmat tosin ovat kaikkien kirjojen mukaan häijynpuoleisia, itsellä ei ole kokemusta. Pärjäävät vähän viileämmilläkin asteilla.

Sitten taas huulirihmoja mulla on ollut noilla asteilla menestyksekkäästi. Huulirihmoja voisin muutenkin lämpimästi suositella, vaikkeivat mitään suuren suuria olekaan. Ovat veikeitä kavereita, eivätkä ainakaan minun hoidossani ole räyhänneet muille kaloille. Kahta koirasta samassa altaassa tosin en ole onnistunut pitämään. Aina on mennyt tappeluksi, mutta se nyt ei varmaan ole mikään yllätys? (Tavoitteena on siis ollut haaremi, mutta jostain syystä ovat aina kasvattaneet sen selkäevän, mokomatkin...) :)

Muokattu viimeksi: 09.12.10 00.34
"Suuri ääni - suuri persoona." http://kehraten.blogspot.fi
10.12.2010 18.41
Ei mun paratiisikalani ainakaan mitenkään häijy ollut ja hyvin eleli n. 24-25 asteessa mm. kardinaalitetrojen kanssa. Minimi tollaselle oli muistaakseen 80 litraa ja meillä eleli satalitrasessa. Koiras siis oli ja ihan aikuinen yksilö. Valitettavasti Mureena kuoli mystisesti joskus viimekeväänä (?).
01.01.2011 14.55

Uusi laji olisi mietinnässä :)

• Allas 160 l, pH ~7, vesi pehmeää, lämpötila 26 astetta
  • Kalasto nyt: 3x harlekiininuoliainen, 5x piikkisilmä, 2x partamonni
Toiveissa olisi joku mielellään näyttävä pinta/keskikerroksen laji. Rihmakaloja, taistelukalaa tai neontetroja en halua. Ehdotuksia?
05.01.2011 10.35

Ida: Töyhtökääpiöahven, perhoskirjoahven, loistokääpiöahven..? Tulipas nyt paljon ehdotuksia, mutta aivot eivät vielä aamulla toimi kunnolla :)

05.01.2011 13.33
020416743_r
Turku

^^ Jos parvikala kelpaa, niin punapääbarbeista löytyy näyttävyyttä :) Tämä kuva on lähinnä totuutta pörhistelyvärisestä koiraasta. 

Muokattu viimeksi: 05.01.11 13.35
07.01.2011 15.19

Noniin voisin nyt itsekkin laittaa tänne kyselyä kun pää on ihan tyhjä, tai melkein tyhjä jotain ajatusta on olemassa. Eli silikonit on vihdoin saatu vaihdettua tuohon 140 litraiseen purkkiin ja siihen kalasto ehdotuksia.

Itse olen ajatellut jonkinlaisia kääpiöahvenia tai mustatetra goldia, mutta ehdotelkaas muutakin.

Eli tarvittaisiin koko altaan kalasto, mielellään parvikaloja ja ehkä jotain pohjakalojakin. Tosin sora on http://www.petsie.fi/pet.php?petid=149568&s=images&img=20494455&showAll=1 tuon kokoista. Kalojen ei tarvitse olla kovinkaan värikkäitä, mutta jos tiedätte joku oikein hienon lajin mikä on värikäs niin ei sekään haittaa ^^

Luonteesta... En mielellään halua mitään paikallaan möllöttäviä neontetroja, mutta jos ovat "möllökaloja" niin ei sitten mitään ihan perinteisiä. Eikä barbeja.

07.01.2011 16.37
LuCCa kirjoitti:

Noniin voisin nyt itsekkin laittaa tänne kyselyä kun pää on ihan tyhjä, tai melkein tyhjä jotain ajatusta on olemassa. Eli silikonit on vihdoin saatu vaihdettua tuohon 140 litraiseen purkkiin ja siihen kalasto ehdotuksia.

Itse olen ajatellut jonkinlaisia kääpiöahvenia tai mustatetra goldia, mutta ehdotelkaas muutakin.

Oisko töyhtökääpiöahven, rusokirjoahven, kääpiöakara, pandakääpiöahven..?

Tuosta rusosta tuntuu tosin olevan monenlaisia mielipiteitä minkä kokoseen altaaseen se ois järkevää laittaa..
11.01.2011 18.01
020416743_r
Turku

Altaan koko?

About 65 litraa, pH tulee olemaan toivottavasti n. 6,5 - 6,8 ja lämpötila n. 25 astetta.

Tämänhetkiset lajit?

Tyhjä :)

Väri/kokotoiveita?

Katseenvangitsija pääkalaksi, sekä pohjakavereita tulevan hehkutetraparven kanssa

Luonne?

Ei juuri väliä, kunhan ei vallan pikkuisia hehkuja hätistele piiloon. :) Mielellään mahdollisimman vähällä vaivalla toimeen tuleva.

Kaipaisin erilaisia ideoita, ei niitä perus taistelukaloja kiitos, niitä ymmärrän ajatella ihan itsekin. :)

14.01.2011 15.56
021935917_r
Tampere
Mirnyj kirjoitti:

Altaan koko?

About 65 litraa, pH tulee olemaan toivottavasti n. 6,5 - 6,8 ja lämpötila n. 25 astetta.

Tämänhetkiset lajit?

Väri/kokotoiveita?

Katseenvangitsija pääkalaksi, sekä pohjakavereita tulevan hehkutetraparven kanssa

Luonne?

Ei juuri väliä, kunhan ei vallan pikkuisia hehkuja hätistele piiloon. :) Mielellään mahdollisimman vähällä vaivalla toimeen tuleva.

Kaipaisin erilaisia ideoita, ei niitä perus taistelukaloja kiitos, niitä ymmärrän ajatella ihan itsekin. :)

Vaikka nää nyt on ihan peruskalalajeja niin suosittelen ainakin vakavasti harkitsemaan miljoonakaloja ja/tai platyjä. Jos ajattelet katseenvangitsijoita niin ehkä platyt näkyvät ainkin kauemmas. Itselläni on ollut molempia usemmankin kerran ja synnyttävien hammaskarppien puuhia ja lisääntymistä (siis poikasten ilmestymistä ja kasvun seuraamista) on tosi mielenkiintoista seurata. Eläinkaupoissa alkaa olla jo todella upeat valikoimat ko. lajeja mm. värimuunnoksina ja myös evämuunnoksia löytyy. Mulla oli joskus yläasteaikoina sellanen että ostin aina 1-2 uutta platyä jos löysin erinäköisiä kuin mulla jo on, tietenkin pitäen huolta ettei akvaarioon tuu liikaa kaloja keralla, olikin sitten tosi kivan näköinen parvi ja vielä mukavemman näköisiä poikasia saivat :)

Noin pieneen akvaan kuin 60l ei ihan mahdottomia mahdu eikä oikein nämä erikoisemmat lajit joilla on suuret vaatimukset...
wecope ♀ TK1 Promisehill Irish Rose "Mona" (s.06)
14.01.2011 16.45
022287476_r

Voisinkin tässä kysellä meidän ajanmyötä vähentyneeseen kalakantaan uusia uiskentelijoita:

Altaan koko?

650L, mittojen otto ei onnistu mitan hukkumisen vuoksi.

Tämänhetkiset lajit?

• Kerritetra x6
  • Taistelukala naaras x3
  • Leobardinuoliainen x5
  • Juovaokamonni x1
  • Tiikerinuoliainen x3
  • Partamonni x1
  • Neontetra x10
  • Leväbarbi x3

Tähän mennessä kaikki kalat ovat viihtyneet hyvin keskenään, kaikki kymmenen neontetraakin vielä vuoden jälkeen hengissä.

Väri/kokotoiveita?

Värillä ei ole juurikaan väliä.Tosin olisi ihan mukava saada vähän vaihtelevuutta tuohon joukkoon.Kokorajana pitäisin nyt sen 15-18cm.

Elintavat

Pari-tai parvikala

Luonne

Rauhallinen, jättää muut kalat rauhaan.

Meillä tuo juovaokamonni nököttää melkeinpä aina piilossa, silloin tällöin saattaa yöllä tulla vilkaisemaan.Joten ei siis myöskään jatkuvasti piilossa olevaa kalalajia.

Ruokinta

Hiutaleet, rakeet, pakasteet ja silloin tällöin elävätkin madot/toukat.

Muokattu viimeksi: 14.01.11 16.46
Puudelipoweria!
14.01.2011 18.54
Mirnyj kirjoitti:

Altaan koko?

Tämänhetkiset lajit?

Väri/kokotoiveita?

Luonne?

Mona ehdotti noita mijiksiä ja platyjä, mutta vaativat erilaiset vesiolosuhteet, joten eivät käy. Mirnyj varmaan tietääkin jo, mutta kunhan sanoin ;)

Pohjalle jaguaarimonnisia tai leopardimonnisia, itse ainakin tykkään näistä monnisista. Pikkumonninen on kivannäköinen, mutta itse en ole löytänyt mistään vaikka olen etsinytkin.

Kalalajiksi laittaisin varmaan joitain rasboroita rauhallisuuden vuoksi. Omasta mielestäni nättejä ovat kiilakylki ja _hehkurasbora_ (näitä pakko hankkia joskus!)

15.01.2011 21.07
Vilma kirjoitti:

Voisinkin tässä kysellä meidän ajanmyötä vähentyneeseen kalakantaan uusia uiskentelijoita:

Altaan koko?

650L, mittojen otto ei onnistu mitan hukkumisen vuoksi.

Tämänhetkiset lajit?

• Kerritetra x6
  • Taistelukala naaras x3
  • Leobardinuoliainen x5
  • Juovaokamonni x1
  • Tiikerinuoliainen x3
  • Partamonni x1
  • Neontetra x10
  • Leväbarbi x3

Tähän mennessä kaikki kalat ovat viihtyneet hyvin keskenään, kaikki kymmenen neontetraakin vielä vuoden jälkeen hengissä.

Väri/kokotoiveita?

Värillä ei ole juurikaan väliä.Tosin olisi ihan mukava saada vähän vaihtelevuutta tuohon joukkoon.Kokorajana pitäisin nyt sen 15-18cm.

Elintavat

Pari-tai parvikala

Luonne

Rauhallinen, jättää muut kalat rauhaan.

Meillä tuo juovaokamonni nököttää melkeinpä aina piilossa, silloin tällöin saattaa yöllä tulla vilkaisemaan.Joten ei siis myöskään jatkuvasti piilossa olevaa kalalajia.

Ruokinta

Hiutaleet, rakeet, pakasteet ja silloin tällöin elävätkin madot/toukat.

Itse ottaisin jotain ahvenia, kuten punatimanttiahven tai avainkirjoahven.
16.01.2011 02.12
000104559_r
Onni kirjoitti:

Punatimanteista osa on ainakin aika aggressiivisia. Tutun altaassa noita tuli ihasteltua, mutta omalta kohdalla hankinta sitten jäi, kun kyseiset yksilöt olivat kaikki samassa altaassa olleet pienet parvikalat repineet hengiltä. Noiden kohdalla ilmeisesti pätee, että mitä isompi allas, sen todennäköisemmin ovat nätisti, mutta pienten tetrojen seuraan en silti välttämättä ottaisi.

17.01.2011 18.46
022570769_r
Iisalmi

Minä tarviisin jonkun ns. päälajin tohon pikkuakvaariooni. Olen miettiny neontetraa, mutta se vaan on jotenkii niin tavallinen. Mutta niitä kai hankin jos ei tule muita ideoita. Olen sitten ihan aloittelija, että ei kiitos mitään kovin spesifistä ja vaikeasti elätettävää harvinaisuus särkeä.

Altaan koko?

80 l , lämpötila 24-25 astetta ja pH siinä 7 paikkeilla.

Tämänhetkiset lajit?

3 x juovanuolimonni

Väri/kokotoiveita?

Pieniä. ja jonkin värisiä. Tarkotan tuolla siis, että ei mitään harmaita tai ruskeita.

Elintavat

Ei mitään pohjakaloja. Semmonen perus pikku parvi olisi kiva saada JOTAIN.

Luonne

Kiltti muita kaloja kohtaan. Nuo mun monnit on vähä ujoja ja muutenkin semmosia rauhallisia, niin ansaitsevat samanlaista seuraakin.

Ruokinta

Mielellään aika kaikkiruokasia.

17.01.2011 19.47
020416743_r
Turku

^ Kerritetra, puna-aavetetra, rubiiniseeprakala, punatetra, ja kirsikkabarbi ainakin ovat pieniä ja enemmän tai vähemmän värikkäitä parvikaloja. Eiväthän ne tietenkään neon- tai kardinaalitetrojen tasolle yllä, mutta kuitenkin.

Jos altaan lämpötilaa voisi tiputtaa asteella, parilla (otot ja neonitkin tykkäisivät...), niin kirjoviiripyrstöt pienenä ryhmänä voisivat olla ihan kiva vaihtoehto. :) Ja niiden lisäksihän mahtuisi vielä parvi muita pikkukaloja. ;)

Itse alan kallistua noiden hehkujen kanssa murisijarihmakalojen puoleen, jos niitä saisin omaan kauppaan vaikka tilattua. :) Pohjalle sitten vielä piikkisilmäluikeroita. Tulisi nyt vaan juurakot postista, ja saisi kasveja haalittua niin voisi alkaa niitä kalojakin harkita...

18.01.2011 19.11
022287476_r
Linnea kirjoitti:
Onni kirjoitti:

Punatimanteista osa on ainakin aika aggressiivisia. Tutun altaassa noita tuli ihasteltua, mutta omalta kohdalla hankinta sitten jäi, kun kyseiset yksilöt olivat kaikki samassa altaassa olleet pienet parvikalat repineet hengiltä. Noiden kohdalla ilmeisesti pätee, että mitä isompi allas, sen todennäköisemmin ovat nätisti, mutta pienten tetrojen seuraan en silti välttämättä ottaisi.

Juu, itsellä punatimanntiahvenista ja avainkirjoahvenista kokemusta.Ei tullut toimeen oikein pohjakalojen kanssa joten en taida niitä enää ottaa tuonne laarioon laisinkaan.

Puudelipoweria!
19.01.2011 19.06
020837773_r
Iisalmi
Mirnyj kirjoitti:

^ Kerritetra, puna-aavetetra, rubiiniseeprakala, punatetra, ja kirsikkabarbi ainakin ovat pieniä ja enemmän tai vähemmän värikkäitä parvikaloja. Eiväthän ne tietenkään neon- tai kardinaalitetrojen tasolle yllä, mutta kuitenkin.

Jos altaan lämpötilaa voisi tiputtaa asteella, parilla (otot ja neonitkin tykkäisivät...), niin kirjoviiripyrstöt pienenä ryhmänä voisivat olla ihan kiva vaihtoehto. :) Ja niiden lisäksihän mahtuisi vielä parvi muita pikkukaloja. ;)

Itse alan kallistua noiden hehkujen kanssa murisijarihmakalojen puoleen, jos niitä saisin omaan kauppaan vaikka tilattua. :) Pohjalle sitten vielä piikkisilmäluikeroita. Tulisi nyt vaan juurakot postista, ja saisi kasveja haalittua niin voisi alkaa niitä kalojakin harkita...

Kiitos vinkeistä! Nuo kerritetrat on aivan ihanan näköisiä. Ja jos hankkisi sitten vielä vaikka pariskunnan kirjoviiripyrstöjä. Huomenna käyn ostamassa. toivottavasti löytyy jotain kivaa.

27.01.2011 11.02
021747683_r
Kajaani

Altaan koko ja vesiarvot?
100l, talvella 22 kesällä 25 astetta, GH 8 KH 6 PH 6,8

Tämänhetkiset lajit?
5x albiinomonninen, 1x harlekiininuoliainen. Vaihtoon tulevat lajit: 9x neontetra ja 5x seeprakala

Väri/kokotoiveita?
Ei väritoiveita, kunhan ovat värikkäitä, tetralajiketta, mielellään mahd pieniä ja mahd paljon. Alle 6cm :) Etelä-amerikan lajit etusijalla.
EDIT/ Myös tetraparvi + pienikokoinen pariskunta harkinnassa

Elintavat
Keski ja pintaveden suht vilkas parvikala, mutta ei niin adhd kuin seeprat :D

Luonne
Vilkas ja rohkea parvikala. Ei niin arka kuin neo ja mutta ei niin vilkas kuin seeprakala

Ruokinta
Mahdollisimman kaikkiruokaisia. Pääasiassa hiutaleet, pakastesurviaiset ja mixpur olisi menússa.

Muokattu viimeksi: 27.01.11 15.18
Parsonrussellinterrieri FI KVA FI MVA Smells Like Strong Gunnar "Wallu" ('09) & ajokoira-pystykorvamix "Nasu" ('05) & altaallinen fisuja ('09)
27.01.2011 11.27
020486628_r
Helsinki

Helvetisti pikkutetroja Wallulle!

- Etelä-Amerikkalainen

- 22-27 astetta

- pH 6.5-7.0

27.01.2011 11.30
021747683_r
Kajaani

Luuletko että niitä löytyy täältä peräkylästä :o montakohan sataa niitä laitan tonne :D

EDIT/ Ihana lempinimi, pikku-piraija <3 tahtoo! 

EDIT2/ otetaan lisää ehdotuksia vastaan 

EDIT3/ :D Tuli mieleen että joku pariskuntakin voisi olla kiva, esim neontetrat + joku kääpiökirjoahven pari tms :o ehdotuksia? 

Muokattu viimeksi: 27.01.11 15.18
Parsonrussellinterrieri FI KVA FI MVA Smells Like Strong Gunnar "Wallu" ('09) & ajokoira-pystykorvamix "Nasu" ('05) & altaallinen fisuja ('09)
27.01.2011 18.21
Ehdotus Wallulle. Rubiinitetrat on komeita parvessa, samoin kardinaalitetrat. Myös mustatetrat on komeita parvena. Hienon sekoituksen saa myös laittamalla rubiini-ja kardinaalitetroja sekaisin - ovat saman kokoisia ja rakenteisiakin. Noille kaveriksi laittaisin pohjalle parin tai haaremin perhoskirjoahvenia. Sitten levänsyöjäksi vielä noitamonneja tai nuolimonneja. Perhoskirjot on väreiltään upeita ja kesyyntyvät oman kokemuksen mukaan nopeasti.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti