Kes-kis: jyväskylä 12-13.2.2011 (Kissat > Harrastustoiminta)

20.12.2010 15.10
022425153_r
Jyväskylä

Ajattelin pykätä nyt tämmöisen hieman turhan keskustelun pystyyn.

Olemme siis Mortin kanssa suuntaamassa Jyväskylään näyttelyihin helmikuussa molemmille päiville ja nämä ovat siis meidän ihka ensimmäiset näyttelyt.

Kiinnostaisi siis tietää muitakin tulijoita ja ketkä ovat tulossa ihastelemaan kissoja. Keskustelua myös näyttelyihin valmistautumisesta ja kommenttia KES-KIS:sin näyttelyistä. :)

Kyseinen näyttely on siis jo täynnä ja se pidetään Killerin raviradalla. Kissoja tulossa 320 per päivä.

Lisätietoa: http://www.keskis.net/nayttelykutsu2011.pdf
Nostetaan kissa pöydälle!
20.12.2010 15.11
022425153_r
Jyväskylä

Minullahan tursuaa näitä kysymyksiä, mutta ensimmäisenä haluan kysyä, että milloin voi alkaa odottelemaan vahvistuskirjeitä? Tammikuun alussa?

Viim. ilmopäivä siis on 11.1.

Muokattu viimeksi: 20.12.10 15.11
20.12.2010 15.18
022558649_r
Minä niin toivon että meidät on Ellan omistaja mukaan ilmoittanut. :D Oletettavasti kyllä, pitää vain varmistaa parin viikon päästä että onko meidät nyt ilmoitettu vai ei. Luultavasti olemme tulossa, varmaan kummallekin päivälle.

Kuitenkin on Ellan viimeisiä (vai oliko tuo jo viimeinen?) kakaraluokan näyttelyitä. :D Sitten avoimeen sertejä metsästämään, hui.

Ja jos tuonne siis tullaan, niin peukut pystyyn että tuon pennun pää kulmautuisi sopivasti siihen mennessä! En haluaisi taas lukea arvostelusetelistä "banana-profilesta"/ei-vielä-valmiista-profiilista. :D Kyllä se siitä ajan kanssa pitäisi muotoutua ilman paistinpannulla hutkimisia... kuten Ellan kasv. ehdotti. x)
Muokattu viimeksi: 20.12.10 15.24
http://www.nethel-estel.blogspot.fi/
20.12.2010 15.26
022425153_r
Jyväskylä

Toivottavasti olette tulossa!

Meikää ressaa kauheasti tuo Mortti, kun kasvattajalla on hirmuisen paljon upeita kissoja ja Mortin pentueen pennut ovat näyttelyissä nappailleet EX1.

Toisekseen sitten se, että vauvvaluokissa Mortti napannut, olikohan kaksi EX1 ja yhden EX2, jotka siis todella hyviä tuloksia, vaikka hävinnytkin velipojalleen Vertille...... Ja sitten tullut maininta "lupaava" ja jos minä olen nyt tämän "lupaavan kissan" jotenkin pilannut. Yh!

Onneksi Mortin kasvattaja on tulossa lauantaille ja ihana Cassiuksen Elina sunnuntaille, niin ehkä me selvitään. :D Ja onneksi kyse kastraattiluokasta ja ei myö olla sertien perässä heti juoksemassa, vaikka olisihan se huba kiskasta sertit heti ensimmäisitä näyttelyistä. c(x Kokemusta kuitenkin hakemassa ja jutustelemassa kissaihmisten kanssa. :)

Toivon myös, että äiti ja isä tulevat näyttelyihin mukaan. Heillä koiran jälkeen haaveissa ragdoll ja saisivat Mortin kasvattajalta hyviä vinkkejä ja tietoa rodusta. Meikähän on meidän koko sukua kutsumassa näyttelyihin, kun vauvva on siellä! <3

Kun vain ei ihan lyttyyn meitä poljettais, niin olisin tyytyväinen. Tosin se EX olisi aika nami, kun näin kunnianhimoinen olen..

20.12.2010 15.37
022558649_r
^ Kyllä te nyt vähintään EX-tuloksen saatte! :)

Meillähän Ella on tähän mennessä nappaillut kaikkea väliltä EX1 BIV ja EX3... Ellei tuo pää tuosta muotoudu tarpeeksi niin ollaan varmaan taas huonoimmat meidän luokassa... niinkuin viimeksi. :D Sitten jos tuosta profiilista vielä huomautellaan niin minun puolestani voitaisiin pitää vaikka pieni näyttelytauko ennen kuin avoimeen mentäisiin, jotta tuo kerkeisi hiukan kehittyä.
20.12.2010 15.55

Noi vahvarit ovat tulleet yleensä kahta tai reilua viikkoa aikaisemmin ennen näyttelyä eli ihan viime tipassa. Siihen on joku sääntökin olemassa milloin vahvareiden pitää olla postissa, mutten sitä ulkoa muista.

Mulla on sellainen fiilis, ettei me enää mahduttu :(

Melko viime tipassa pistin ilmon menemään, kun mulla ei ole vieläkään sille päivälle töihin tuuraajaa :P Toisaalta onneksi vielä ei ole tullut mailiin mitään ja meillä on kyllä oma häkki, jos niistä on pula. Toi Killeri on ikävä kyllä vähän liian pieni paikka näyttelylle. Jyväskylä, kun on niin lähellä vähän kaikkea ja sinne onkin aina kiva matkustaa.

Mutta joo, jos me tullaan niin otan Tiituksen mukaan ja Cassius saa jäädä kotiin. Tämä on niin tuhoon tuomittu enne kuin olla ja voi, mutta katsellaan miten meidän käy. Joko saan pitää sille pientä äiti-poika keskustelua käyttäytymisestä tai sitten se hyrrää ja pyrrää tuomarinkin kumoon. Kun ei voi etukäteen tietää miten noi ekakertalaiset käyttäytyvät :D

20.12.2010 16.56
022425153_r
Jyväskylä

^Toivottavasti pääsette tulemaan, koska meikä on muuten lirissä! :( Olisi kiva olla mukana ihminen, joka joutaa pitää Mortsaa vähän aikaa sylissä ennenkuin vie näytille, assistenteilla kun ei siihen ole aikaa..

Meillä ei ole sähköpostiin myöskään tullut mitään, joten toivottavasti ollaan mukana. :) Ärsyttävää, kun vedättävät noin kauan tuota vahvistusta! Pakko odottaa kärsimättömänä. Luulen kuitenkin, että kerettiin mukaan, koska paperit lähti joskus marraskuun puolessa välissä..?

Hmh. Nyt musta tuntuu, että mä olen riistänyt muiden näyttelypaikat tökkäämällä tän karvaturrin molemmille päiville. :D

20.12.2010 21.15
021715754_r
Jyväskylä
Meilläkin saadaan jännätä, mahduttiinko mukaan, kun pentuhuolien takia jäi ilmoittautuminen sitten varsin myöhään. Se on siinä ja siinä, kun en muista, milloin paperit saatiin postiin. :/ Todella harmi, jos nyt ei sitten mahduttukaan mukaan, kun ei tiedä, milloin sitten pystyy seuraavan kerran lähtemään näyttelyihin. Olisihan se kiva ilmoittaa kissoja vaikka minne, mutta ei välttämättä onnistu itseltä koko päivän näyttelyissä olo sitten ihan hetkeen. Noh, toivotaan, että mahduttiin mukaan. Silloin meiltä olisi paikalla molempina päivinä Ansku luokassa 3 ja Roni luokassa 10. :)
21.12.2010 09.51
022425153_r
Jyväskylä

Eijeijei! Toivottavasti teidän kastraatti ei mahtunut mukaan. :D Ei vaan. Toivottavasti mahduitte! Kurjaa, jos yksikään petsieläinen ei ole paikalla ja minä olen tän rotansyömän kanssa siellä ihan yksin.. :(

21.12.2010 16.33
021997952_r
Mä en vielä uskaltanut ilmota Akuliinaa sinne, mutta varmasti tulen katselemaan, kun Jyväskylän lähellä asun.:D Olis kyllä kiva nähdä ainakin tuo Cassius, jotenkin olen rakastunut sen ulkonäköön. < 3 Että toivottavasti pääsee sinne..
Muokattu viimeksi: 21.12.10 16.34
21.12.2010 18.49
022425153_r
Jyväskylä
^Elina ei Cassiusta harmiksemme ilmoittanut, mutta häneltä tulee kotikissa näyttelyihin, joka upea sekin! :)
21.12.2010 23.36
021870218_r
Helsinki
Me ei ainakaan olla tulossa, ihan järjetöntä tämä näyttelyiden täyttötahti tätä menoa, melkein kuukausi Kes-Kisin jälkeen järjestettävä URK:in näyttelykin on jo melkein puolillaan!! Näyttely pidetään siis maaliskuussa ja sinne pitäisi nyt jo pika-pikaa ilmoittautua jos meinaa ehtiä. Ihan uskomatonta *pyörittelee päätään*
22.12.2010 12.53
022425153_r
Jyväskylä

^NO HUHHU!

Tätä menoa kaikki täyttyy vaan entistä nopeammin, kun porukat huomaa, että muuten ei kerkiä.. On se kivaa.

23.12.2010 02.26
022584121_r
Mikkeli
Harmi ettei me päästy tulemaan. Pitää sitten tulevaisuudessa katsoa joku näyttely, joka olis niin hyvänä ajankohtana ja hyvällä paikalla, että sinne pääsisi mahdollisimman paljon petsieläisiä. Siellä pääsisi tutustumaann ihan kasvotusten niin omistajien kuin kattimusten kanssa, ja kokeneemmat voisi opastaa kokemattomampia. ^^
23.12.2010 12.19
022425153_r
Jyväskylä

^Mikä harmi.. :/ Meikä tahtois porukkaa sinne justiin siksi, että meikä on ihan tolvana näyttelyiden kanssa ja tarvitsen opastusta. Onneksi sentään kasvattaja pääsee tulemaan!

Justiin laittelin testimielessä näyttelykuntoon Morttia. Rasvanpoistajaa pakko hankkia tolle selälle, argh..

09.01.2011 17.06
022558649_r
Noniin, me ei Jyväskylään tulla suunnitelmista huolimatta. Seuraavat näyttelyt meillä maaliskuussa Kirkkonummella, Ella jo aikuisissa silloin Fiféssäkin.
09.01.2011 18.24
022425153_r
Jyväskylä
^Voi ei! Mikä surku. :( No ei auta mitään, jospa me tavattais sitten jossain muualla. :)
11.01.2011 16.45
021715754_r
Jyväskylä
Me kai nyt oletettavasti on mahduttu sitten mukaan, kun ei ainakaan ole karsinnasta mitään ilmoitusta tullut. Jos 16.12. lukee yhdistyksen sivuilla, että viikon päästä aletaan ilmoitella karsiutuneille, niin luulisi ehtineen tiedon jo meillekin asti. Eli nähtävästi oltais nyt sit ihan kissojen kanssa paikalla. :) Se oiski hienoa, kun meidän Roni voisi ehkä valmistua Premioriksi sunnuntaina...
11.01.2011 21.41

Meillä on myös sama, ettei ilmoitusta ole tullut. Hieno juttu :)

Tosin vähän riskillä ilmoittauduin, ettei mulla ole vieläkään varmuutta pääsenkö itse paikalle. Kissa kyllä pääsee, mutta kun se on ekakertalainen, en uskalla miestäkään pistää sitä näyttelyyn viemään. Mustin ja Mirrin siperialaispäiville naapurikuntaan laitan sen kyllä itsekseen, mutta 160 km eestaas noviisin kanssa on ehkä vähän liikaa vaadittu :P

No, mutta tsempitellään kovasti, että päästäisiin tulemaan. Tekisi kyllä hyvää päästä rauhassa höpisemään kisujuttuja taas pitkästä aikaa!

12.01.2011 14.49
022425153_r
Jyväskylä

Ihanaa, Elli tulossa! :)

Cassiukselle tulee sitten minulta pitkä mykkäkoulu, jos en sinua nää Jyväskylässä, kun Ellakaan ei pääse tulemaan. :( Ja minä tartten kissan esittäjän sunnuntaille! (Ja kyllä, assistentille voi kissan heittää, snif..)

17.01.2011 16.41
022425153_r
Jyväskylä

http://www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=178789475485295

Onko meitä nyt tulossa vain Elli ja minä? Jos siis Cassius ei pääse. Aika kurja petsieläis -saldo. :D Meikä odotti kauhea mahti tapaamista..

02.02.2011 18.06
022425153_r
Jyväskylä

Jeijeee! Vahvistuskirjeet rantautui myös meille! :)

Jotta tiedän kyyläillä näyttelyissä, niin laitan vähän listaa tulijoista:

• Mortti
  • Tiitus (Cassius)
  • Elli
  • Akuliina
Muokattu viimeksi: 03.02.11 15.00
02.02.2011 19.25
021997952_r
^ Kissaa en kyllä näyttelyyn tuo, mutta muuten tulen katselemaan. :) Jos siis pääsen, kiitos iskän. Se on menossa talviralliin(iso moottoripyörätapahtuma), joka sattuu olemaan just sinä näyttelyviikonloppuna. Tai sitten menen bussilla.
02.02.2011 20.03
022425153_r
Jyväskylä
^Katsojaksi sinut tarkoitinkin. :) Toivottavasti pääset tulemaan!
02.02.2011 20.24

Eikäkun meiltä lähtee siis Tiitus :D Mulla taitaa olla liian monta kissaa, kun mennee vallan sekaisin :D

Ihan pelkkä Tiitus nimellä pitäisi löytyä näyttelyluettelostakin, jos joku tahtoo meitit etsiä :)

03.02.2011 15.01
022425153_r
Jyväskylä
Cassius kirjoitti:

Eikäkun meiltä lähtee siis Tiitus :D Mulla taitaa olla liian monta kissaa, kun mennee vallan sekaisin :D

Ihan pelkkä Tiitus nimellä pitäisi löytyä näyttelyluettelostakin, jos joku tahtoo meitit etsiä :)

No sitähän minäkin! Tainnut minulta tulla aivovirhe.. Sori. :D

08.02.2011 16.25
022425153_r
Jyväskylä

Enää 4 päivää näyttelyihin! Hirvee jänskä päällä!

Onko nyt jotain viimehetken pikavinkkejä? Toivottavasti me selvittäisiin ihan kunnialla viikonlopusta. Huomenna ostamaan viimehetken puutteet kaupasta ja tostaina rasvanpoisto ja perjantaina pesu ja huhhuhhuhhu. Kauheasti pitäisi muistaa kaikkea.

08.02.2011 22.35
022558649_r

^ Yksinkertaisesti se vinkkinä, että ota rauhallisesti varsinkin näyttelypaikalla. :D Kissa aistii ihmisen jännityksen, ja hermostuneisuus voi siihen kissaankin tarttua. Mitä rauhallisemmin itse otat, sitä rauhallisemmin mahdollisesti kissakin ottaa. Se kannattaa muistaa ja pyrkiä rauhoittamaan itsensä vaikka pakolla ennen kuin käy kissan hakemassa arvosteluun.

09.02.2011 16.06
022425153_r
Jyväskylä

^Huhhu! Onneksi en itse esitä, saa kissa olla stressittömän ihmisen kanssa. x)

Noh, pitää heti perjantai-iltana vain hengittää rauhallisesti ja olla panikoimatta ja herätä aikaiseen, niin ei tule aamulla kiire.

09.02.2011 19.12
021715754_r
Jyväskylä

Ensimmäinen näyttely voi kyllä olla aikamoisen sekavan oloinen, mutta muistaa hengittää välillä, niin hyvin se menee. ;) Olin kyllä itsekin ekassa näyttelyssä Ellin kanssa varsin jännittynyt, ainakin meikäläiseksi, mutta kissa oli kuin olisi siihen touhuun syntynyt, vaikka ei näyttelybirman sukkia omaakaan. :D Mutta Elli onkin ollut aina niin superkatti luonteeltaan, rento ja kiltti.

Täällä kauhulla odotan kissojen pesua. Huomenna saan näyttelykatit Jyväskylään ja sitten pitäis varmaan huomenna jo Ansku pestä, koska sen turkki on kuivaa laatua, niin seuraavana päivänä se on kauhea korppu, pitää ehtiä olla vähän enemmän väliä ennen näyttelyyn vientiä. Roni varmaan pestään sitten vasta perjantaina, siinä ei ole muuta hankalaa kuin se kuivaaminen! Iso kolli ja kuitenkin edes jonkinlainen kastraattiturkki, niin sen kuivaamisessa menee ikä ja terveys. Toivon mukaan se on sitten sen arvoista. ;) Tiedän, että Roni oikein laitettuna olisi varsin komea näky, vaikkei ehkä mikään näyttelytähti olekaan, mutta olisi se silti kiva, että eka näyttelykastraattini näyttäisi arvoiseltaan. :D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti