Nutro choice - Sivu 2 (Koirat > Koiran ruoka)

23.01.2012 21.13
021598784_r

Meillä on Tico 7 kk syönyt tähän saakka Nutroa, mutta kun ei se oikein maistu, niin menee nyt vaihtoon. Sinäänsä en muuta osaa kertoa, kun ettei se maistu sille ollenkaan. Aluksi meni ihan ok, ja nyt on menny erittäin huonosti alas viime aikoina, sillon tällön syö jonkun pupelon .

Myös siskon 7 vuotias koira on myös ikänsä syönyt Nutroa, eikä mikäänlaisia ongelmia ole ollut. Ei hirveitä ahmi sekään ruokaansa, mutta syö kun ei muuta anneta. :)

Että en maulla ainakaan käy kehumaan.. Molemmat syöneet kanariisiä, Tico pentujen ja vanhempi aikuisten.

14.02.2012 18.20
022084768_r
Ilmajoki
Nanna söi pienempänä Nutroa mutta ei maistunut tälle neidille kyllä yhtään,yksi pieni pussi syötiin ja vaihdettiin ANF:ään.
16.02.2012 10.19
022676318_r
Helsinki
Vaihdoin Myrskyn ruoan Nutro Choice Sensitiveen kesällä, kun koiralla meni maha sekaisin edellisistä merkeistä. Kun vaihdoin, koiran maha on kyllä pysynyt hyvänä, ei enää oksentele / ripuloi ruoan vuoksi. Pitäydyn siis tuossa. En tosin tiedä johtuuko kys. ruoasta, mutta koiran turkki on mennyt huonommaksi kuin mitä ennen oli. Mistä lie sitten johtuu..
''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.'' - Vivian Greene
16.02.2012 20.18
022183361_r
Mäntsälä
^Liian vähäinen rasvan määrä? Nutroissa muistaakseni aika vähän sitä rasvaa, joten esimmäiseksi kannattaa kokeilla lisätä sitä ruokaan ja katsoa tapahtuuko mitään suuntaa parempaan.
17.02.2012 14.22
000104479_r
^Meillä turkki pysyi hyvänä nutroa syöttäessä.
17.02.2012 14.32
Feidi kirjoitti:
Taidetaan vaihtaa ANF:iin tai canidaeen. Sopivan hintasta, lihaa enemmän verrattuna muihin ruokiin mitä oon kattonu ja hyvää palautetta.

Hah! Samaa mietin just :D
17.02.2012 14.32
022676318_r
Helsinki
Cata kirjoitti:
^Liian vähäinen rasvan määrä? Nutroissa muistaakseni aika vähän sitä rasvaa, joten esimmäiseksi kannattaa kokeilla lisätä sitä ruokaan ja katsoa tapahtuuko mitään suuntaa parempaan.

Ok, kiitos. Tätä olikin tarkoitus kokeilla ( :

''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.'' - Vivian Greene
17.02.2012 14.37
022183361_r
Mäntsälä

Itseasiassa tossa sensitivessä ei edes ole niin minimaalinen rasvaprossa. Mutta yksilöllistähän se on mikä on riittävä. Kokeilisin silti lisätä rasvaa(kalaöljy ainakin).

Talvella turkki kärsii pakkasista ja kuivasta huoneilmasta. Iho kuivuu ja turkki alkaa hilseilemään(ja varsinkin jos koira vielä takitetaan monella kerroksella pihalle), mutta jo itse kuiva huoneilma aiheuttaa monesti hilseilyä. Joten ruuassa ei välttämättä ole mitään vikaa, vaan ilmatkin voi sen tehdä.

17.02.2012 18.59
022676318_r
Helsinki
Cata kirjoitti:

Itseasiassa tossa sensitivessä ei edes ole niin minimaalinen rasvaprossa. Mutta yksilöllistähän se on mikä on riittävä. Kokeilisin silti lisätä rasvaa(kalaöljy ainakin).

Talvella turkki kärsii pakkasista ja kuivasta huoneilmasta. Iho kuivuu ja turkki alkaa hilseilemään(ja varsinkin jos koira vielä takitetaan monella kerroksella pihalle), mutta jo itse kuiva huoneilma aiheuttaa monesti hilseilyä. Joten ruuassa ei välttämättä ole mitään vikaa, vaan ilmatkin voi sen tehdä.

Ok. Tosiaan koiran turkki on ollut kesästä asti tuossa kunnossa, siitä kun ruoka vaihdettiin, mielestäni, ellen nyt kuvittele jotain omiani. Siksi vain mietin että josko ruoka olisi aiheuttanut ongelman. Tiedä sitten, koiraa ei pueta talvella melkein koskaan C: Mutta juu, rasvaa lisäämme ruokaan.

17.02.2012 20.00
022183361_r
Mäntsälä

^No sitten varmaan johtuu ruuasta. Eli kannattaa kokeilla pidemmän aikaan lisätä erilaisia rasvoja(läskiä, rypsiöljy ja kalaöljy) vaihdellen ja katsoa parin kuukauden päästä onko mitään vaikutusta.

Tuskin kuvittelet omiasi. Itse olen huomannut turkkimuutokset vasta pidemmän aikaa syötettyä tiettyä ruokaa. Turkki alkaa mennä "salakavalasti" huonommaksi, ennenkuin siihen havahtuu. Tai vastaavasti kun menee paremmaksi, ei sitä heti huomaa, vaan pidemmän ajan kuluttua huomaa että onpas siitä turkista tullut parempi.

18.02.2012 12.25

Jenkkisivustoilla pyörii jatkuvasti juttua siitä miten koirat ovat sairastuneet vakavasti Nutron ruokia syötyään. Juttujen luotettavuudesta en itse osaa sanoa mitään, mutta enpä lähtisi omalla koirallani kokeilemaan onko ruoka syömäkelpoista, kun muitakin vaihtoehtoja on.

Tässä nyt esimerkiksi yksi linkki:

http://www.consumeraffairs.com/pets/nutro.html

18.02.2012 12.46
021897949_r
Tampere
Meillä kyllä ei oo ollu nutron kanssa ongelmaa, Safia syö sitä mielellään... Ei jaksais taas lähtee ruuanettimisrumbaan :(
19.02.2012 09.43
En tiedä varmaksi, mutta olen ymmärtänyt että amerikassa myytävä nutro tehdään amerikassa ja täällä euroopassa myytävä tehdään euroopassa. Eli ei ole samaa kamaa meidän nutro kuin jenkkilässä.
20.02.2012 11.25
021897949_r
Tampere
^Toi olis kyllä helpottava tieto. Pystyyköhän sitä jostain tarkistamaan?
20.02.2012 15.02
021598784_r

Suomessa myytävä on ainakin MADE IN EU. Lukee pussissa jotenkin näin. Mutta sitten jenkkilässä myytävän valmistuspaikkaa en tiedä kertoa. Pussin kyljessä tais olla kyllä jotain yhteystietojakin, että sieltä vaan kyselee.. :)

20.02.2012 18.20
000052594_r

meillä ainakin eläinkauppias sanoi,että heille tuleva myytävä nutron ruoka tulee vain ja ainoastaan eu:ssa valmistettuna..just ton epämääräisen "historian" takia..ovat tarkkoja siitä.

me saaatiin tota nutroa aptus showssa pari vuotta sitten näytteenä..ja meidän veteraani,joka kaipaili kevyttä ruokaa oli aikas nirso kaikelle,mutta nutro kyllä upposi :) nyt sitten ostin pari säkkiä kokeeksi meille noille kahdelle koiralle..ainakin isompi sitä innolla vetelee :) mun mielestä nutro tuoksuu kyllä paremmalle kuin esin. J&V tai RC..tosin nekin meillä syötiin..mutta varsinkin tuo rc on kovin ylihintainen ..J&V taas aiheutti meillä järjettömiä kakkakasoja :( verrattuna muihin nappuloihin..

14.03.2012 09.52

Olen aika yllättynyt, miten vähän täällä palstalaiset syöttää Nutroa. Kun olin eläinkaupassa työkokeilussa jonkin aikaa, nutroa meni aika paljon. No joka tapauksessa, itse ostin nyt mopsin pennulleni Nutroa RC:n tilalle ja olen ollut tyytyväinen. Kakan määrä on sopiva ja koostumus on hyvä :D Ja Nasu syö tätä ruokaa mielellään.. Ei ole kuin positiivista sanottavaa.. :)

muoks. Lemmikin vaihto :) 

Muokattu viimeksi: 14.03.12 09.52
15.03.2012 00.30
022485917_r
Klaukkala
Meillä maistuu tosi hyvin Nutron pentusafka. Oli pienen hetken taukoa siitä ku rupes epäilyttään nuo juorut ruuasta, mut sit sain selville tosta että juorut on lähinnä siitä jenkkipöperöstä. Joten luotan tuohon ja sitä syötetään koska sopii eikä mitään negatiivista oo ilmaantunut.
I'll start my own religion worshipping my dog Jack, cause dog spelled backwards is god and that's a fact
15.03.2012 08.01
022676318_r
Helsinki
Cata kirjoitti:

^No sitten varmaan johtuu ruuasta. Eli kannattaa kokeilla pidemmän aikaan lisätä erilaisia rasvoja(läskiä, rypsiöljy ja kalaöljy) vaihdellen ja katsoa parin kuukauden päästä onko mitään vaikutusta.

Tuskin kuvittelet omiasi. Itse olen huomannut turkkimuutokset vasta pidemmän aikaa syötettyä tiettyä ruokaa. Turkki alkaa mennä "salakavalasti" huonommaksi, ennenkuin siihen havahtuu. Tai vastaavasti kun menee paremmaksi, ei sitä heti huomaa, vaan pidemmän ajan kuluttua huomaa että onpas siitä turkista tullut parempi.

Okeij, kiitos taas [:

19.06.2012 16.20
021850010_r

Onko suomessa sitten ollut ongelmia Nutron kanssa?

Mitä vikaa näissä ruuissa sitten on ollut? Onko esim. Eukanuba laadukkaampi / luotettavampi??

Kovin Nutrolla kehutaan, että turkit ja iho tulevat heidän ruuillaan kuntoon, jne. Ja etteivät olisi edes synteettisesti säilöttyjä?

Mihin tässä siis enää voi uskoa?

29.06.2012 08.00
021868534_r
Lappeenranta

Meillä Nutro Sensitiveä syötetty nyt jo jonkin aikaa. Vaihdettiin Royalin Sensiblestä ja ulosteet kiinteytyivät. Mielestäni ihan ok kuivamuona.

Säilöntään tosiaan käyttävät luonnollisia aineita ja pakkaustekniikkaa. Ruoka siis MENEE piloille, toisin kuin jotkut muut, jotka säilyvät kuin kaupan ruisleipä (eli paljon paljon säilöntäaineita..)! Best before -päiväyksen jälkeen ruuan laatu siis heikkenee huomattavasti. Tätä merkkiä et löydä eläinkaupan päiväystuotehyllystä. Uskon siis tähän luonnolliseen säilöntämenetelmään ja tuoreuteen! Sain töistä kerran vanhentuneen 12kg säkin ja roskiinhan se lopulta meni, ei voinut syöttää..

30.08.2012 11.32
021850010_r

No, olen myös kuullut ihan hyvää tästä ruuasta. Ja mikä taho yrittää nutroa mustamaalata ja miksi?? Joku tuolla aiemmin tästä asiasta mainitsi, alkoi kiinnostaa.

Ja onko jenkeissä ja euroopassa valmistettu samaa tavaraa? Aika hurjia nuo, että koirat ovat kuolleet, kun säkeistä on löytynyt vaikka mitä, jne.

Mahtaako esim. joku eukanuba sen "puhtaampaa"olla, tai royal?

13.09.2012 12.10

Meillä Elmo söi pentuajan Nutron pentu sapuskaa. Hyvin upposi ja karva sekä iho pysyneet hyvässä kunnossa. Tyytyväinen olen siis ollut, nyt ostin ekan säkin aikuisruokaa tuolle.

Ei ole samaa tavaraa jenkkilässä ja euroopassa valmistettu ruoka. Ennen tuli Suomeenkin nutroa jenkkilästä, mutta nykyään Suomessa myytävä nutro tehdään Unkarissa. Ilmeisesti jenkkiläiset tästä kimpaantuneena ovat ainakin pistäneet liikkeelle huhuja ruuan laadusta? Niin ja olihan jossain erässä mikä vedettiin takaisin ollut joku moka, että kalaöljyn sijasta ruokaan olikin laitettu vahingossa jotain toista öljyä. Voi olla että tästäkin on jotain juttuja lähtenyt liikkeelle.

13.09.2012 12.37

Nutrosta jos siirrytään royaliin tai eukanubaan mennään ojasta allikkoon,eli paskempaan suuntaan.

EU:ssa laatuvaatimukset on tiukemmat kuin EU.n ulkopuolella ,joten se jos jenkkilästä löytyy ruuasta jotakin(lähteet olisi kivat) en vaihtaisi ruokaa jos se muuten sopii.

15.10.2013 07.00
Onko nutron lammas&riisin syöttäjiä? Ostin kokeeksi,en ole aikaisemmin syöttänyt.Pelkkää hyvää olen tästä kuullut. Pieni rasvaprosentti aktiiviselle koiralle hieman epäilyttää.
15.10.2013 10.14
022288641_r
Vieremä

Meillä lauma syö nutroa, edellinen ruoka pisti ihot hilseilemään :/ , näyttelystä muutama vuosi sitten kävin hakemassa maistiaisia koirille ja tiedon että ruuasta saa kasvattaja alennusta. Silloin päätin ottaa kokeiluun tämän ruuan :)
Lammas&riisiä syötän light versiona osalle ja se on kyllä maistunut erinomaisesti, pahin ahmatti tuntuu lihovan siitäkin ruuasta jos ihan mielin määrin antaa.
Normaali lammas&riisi ei sitten niin hyvin maistunutkaan, ostin ison säkin niin jossain vaiheessa tuntui koirat tympääntyvän ruokaan joten nappuloita alkoi jäädä kuppiin.
Kana-riisi maistuu tällä hetkellä sitten lopuille.
Nutron nappulakokoa on montaa sorttia niin tämäkin plussaa kun pienillekin koirille on oma nappulansa..

Muokattu viimeksi: 15.10.13 10.17
Minun mielipide ei välttämättä ole sinun mielipide
09.11.2013 12.57
022481752_r
Jyväskylä

Meillä Karo hilseilee, rähmii, kutiaa ja ripuloi napujen säilöntäaineista, Karolle sopii loistavasti Golden Eagle health holistic puppy formula(säilötty vitamiinein) ja Nutro Natural Choice puppy lamb&rise. Serakin syö tota nutroa ja se on TOSI NIRSO!

Serafina(sip.husky/pohjis) 17.2.2012 Karolina(labnou/husky) 16.7.2013
13.12.2013 12.39
022221321_r
Turku

Meillä löytyy nyt jatkuvasti Adult Chicken säkin joukosta jotain muita nappuloita! Ollut muutama rinkula, erivärinen pyöreä ja viimeksi eilen luun muotoinen tumma... 

Aika jännä, meillä ei sinänsä haittaa kun koirilla ei allergioita ole mutta ei mitenkään mukavaa silti kun ei tiedä mistä ovat peräisin.

13.05.2016 12.58
022710085_r
Rovaniemi

Nostellaanpas :D
Nää on nyt -20% tarjouksessa joten otin 12+3kg bonussäkin large breed lammas-riisiä Närrille kokeiluun. Oon luullu et tää on taas sellanen merkki missä kaikissa on maissia hiilarina mut eipä ollutkaan kun kävin tylsyyksissäni tonkimassa tuoteselosteita. Tätä saisi jopa tarvittaessa paikkakunnalta eläinkaupastakin toisin kuin mitään niistä eri nappuloista mitä syöttänyt viimeiseen +vuoteen. Nykyiset kaks nappulaa mitä jäljellä turhan tuhteja laihiksella olevalle niin voipi sit ny tuota sekottaa ja sitten kun loppuvat niin lihaa kylkeen sen verran kun tarvii. Toivottavasti sopii, muuten tulee oleen aika jäätävää tuo 15 kg säkki syötellä kun siinä menee kuiten kolmasosa vuotta. :D

Muokattu viimeksi: 13.05.16 13.00
http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti