|
Itseasiassa nuo kalliimmat juuri helposti rikki meneekin, eräs kansallista kilpaileva ystäväni joka ratsastaa päivittäin, saa tuollaiset parissa kuukaudessa kulumaan puhki. Itselläni ollut muutamat Börjesin & Horzen ratsastushousut, ovat kestäneet ihan ok. Viimeisimmät ovat nyt vuoden olleet käytössä ja hieman kuluu paikoista tikit, ei muuta. Jos kuitenkin löytää omaan jalkaan hyvin istuvat ratsastushousut niin niihin kannattaa satsata, koska halvalla ei saa todellakaan hyvää.
|
|
Fili kirjoitti:
Itse käytän pikeurin, kingslandin ja animon housuja. Kaikki nuo on todella kalliita housuja. On mulla myös parit huonommat pöksyt mutta niitä harvemmin käytän. Pikeur kestää mooonta vuotta ja on todella mukavat jalassa!
Kokopaikka on ehdoton, puolipaikoilla en ikinä voisi ratsastaa... Ekat housut voi olla halvemmat, esim. eurohunter, horze...
Miksi halpa = huono? Ja tiedänpä ammattilaisiakin, joilla on käytössä Horzen tuotteita, koska ne kestää hyvin.
Sikke kirjoitti:
Itseasiassa nuo kalliimmat juuri helposti rikki meneekin, eräs kansallista kilpaileva ystäväni joka ratsastaa päivittäin, saa tuollaiset parissa kuukaudessa kulumaan puhki.
Itselläni ollut muutamat Börjesin & Horzen ratsastushousut, ovat kestäneet ihan ok. Viimeisimmät ovat nyt vuoden olleet käytössä ja hieman kuluu paikoista tikit, ei muuta.
Jos kuitenkin löytää omaan jalkaan hyvin istuvat ratsastushousut niin niihin kannattaa satsata, koska halvalla ei saa todellakaan hyvää.
Saman oon huomannu, että Horzen housut kestää hyvin! Miksi maksaa satanen enemmän, kun jo n. 40-70€ hintaan saa ihan siistit ja hyvät. Tosiaan kannattaa sitten satsata enempi, jos ei löydy hyvin istuvia housuja, mutta muuten halvemmatkin käy mainiosti.
|
|
Toiset vaan on niin kovasti merkin perään, ettei haittaa vaikka kestäisi huonosti - kunhan vain on se merkki millä leveillä. Omatkin ratsastushousut maksoivat vain reilun 50 € mutta hyvät on ja varmasti kestää vielä useamman vuoden.
|
|
Mä ostin vähän aika sitten sellaset horzen halppishousut (siis verrattuna niihin kalliimpiin) ja tylsän mustat vain, mutta mukavan tuntuiset on päällä, mikä on tärkeä seikka mielestäni. Kalliimpia en viitsinyt ostaa, kun en tiedä, että tuleeko nyt paussi ratsastukseen vai ei.
|
|
Kannattaa huomioida myös HKM:n ja Globuksen housut, hyviä housuja nekin! Lisäksi Harryś Horset on olleet ihan ok. HKM saa mm. http://kauppa.konitori.fi/ tai Kaviola, tai Suomen ratsutarvike. Myös Eurohunterit ovat jees housuja.
|
|
Tämänhetkiset ratsastushousut on Back2Back -merkkiset. Kestäny on jo monta vuotta
|
|
Arg, itse haluaisin hirvittävän paljon farkkuratsastushousut (kokopaikkaiset) joista ei näy paikkoja. Horzen ja hööksin ja usean muun nettikaupan olen käynyt läpi eikä mistää löydy. Tai horzelta löysin yhdet, mutta eivät muuten mielytä ja hintaa 92e joten ehkä turhan hintava, jos ei itseäni täysin miellytä. Onko teillä tiedossa nettikauppaa josta kannattaa lähteä etsimään? Ja joo ei sinänsä väliä, mutta uusia ratsastuhousuja etsin ja haluaisin käytännöllisemmät joilla kehtää käydä esim. kaupassa jne.
|
|
Krista, kyllä oon ihan huoletta menny kauppaan nuissa ruskeissa back2backin housuissa tallireissun jälkee. Kuhan nyt suurimmat purut ja karvat pyyhkii pois. Oon nähny moniaki ihmisiä ketkä ratsastusvaatteissa on kaupassa. Tosin onhan niitäkin ketkä navettavaatteissa sinne kauppaan tulee.
|
|
Jasmin kirjoitti:
Krista, kyllä oon ihan huoletta menny kauppaan nuissa ruskeissa back2backin housuissa tallireissun jälkee. Kuhan nyt suurimmat purut ja karvat pyyhkii pois. Oon nähny moniaki ihmisiä ketkä ratsastusvaatteissa on kaupassa. Tosin onhan niitäkin ketkä navettavaatteissa sinne kauppaan tulee.
Heh, itse vaan en jotenkin kuulu näihin ihmisiin jotka osaa lähteä kauppan perus ratsastushousut jalassa. Muutenkin olisi mukava, kun voisi koulussa pitää ratsastushousuja, jos ratsastustunnit teoriatuntien jälkeen jne. Tutulla on mukavan näköiset ratsastushousut, jotka siis farkku ja paikkoja ei lähes ollenkaan näy, mutta horzelta kyseisiä housuja ei enää löydy. Ai niin ja opiskelen tosiaan hevostenhoitajaksi jonkavuoksi ratsastustunti voi hyvin olla suoraan teoriatunnin jälkeen.
|