Valehtelevat ja varastelevat hoitajat kuriin! (Hevoset > Hevosten hoitaminen)

19.01.2007 13.52
  1. Missä tallilla käyn on juuri tuollaisia  ihmisiä. Siellä on kivoja hevosia,mutta hoitajat eivät ole priimus luokkaa. Jotkut hoitajista varastelevat ja valehtelevat. Minun kaverini häädettiin tallilta koska  hoiti yhtä ihanaa hevosta hyvin. kyseisellä hevosella oli kaikki mitä se tarvitsi kaikki harjat,riimu,riimunnaru,helosania,huolehtiva hoitaja. Kerran tallille tultua kaverini hoitsu seisoi laitumella. Kaverini siivosi karsinan. Kun haimme hevosen sisälle ja kaverini rupesi harjaamaan hän huomasi että harjoja oltiin varastettu. Sieltä puuttui pyyhe,kaviokoukku,pääharja. Kaverini harjasi hevosen ja lainasi kaviokoukkua minulta. Sitten menimme etsimään niitä. pääharja löytyi likaisena  kuralätäköstä,mutta muuta ei löydettykään. Kaverini arveli että tallin omistajan lapsi oli lainannut niitä. seuraavana viikolla kaverini  harjakopasta oltiin viety 2xpinteliä. Hän kyseli  niistä mutta kun katseli harja koppiin joku oli laittanut ne minun  koppaan. ihmettelin sitä. kaverini tiesi etten olut varastanut niitä.  huomasimme että toisesta pintelistä oltiin leikattu puolet. Hevosen entinen hoitaja soitteli kaverilleni ja sanoi kaiken laista sitten kaverini pätti ettei enää hoida tallilla. Nyt sitten  tallilla käy pikkutyttöjä jotka sanovat hoitavansa  jotain hevosta  jota ei oikeasti hoida he omivat  kaikki ja pitävät niitä ominaan!! se ei ole reilua hoitajia kohtaan! Kertokaa omista kokemuksista
29.01.2007 12.48
Eura

Tämä on todella tyhmää, onneksi meidän tallilla ei ole vielä mitään tälläistä ollut, ja toivottavasti ei tulekkaan.

Ainoa vaihtoehto taitaa tässä tilanteessa olla, että tavarat laitetaan lukkojen taakse. Esimerkiksi jokaisella hevosella oma lukollinen varuste arkkunsa. Ja lisäksi nykyäänhän on sellaisiin satulatelineisiinkin lukkoja. (: Tosin on todella vaikea käytäntö mm. ratsastuskoululla, kun koko ajan joku tarvitsee jonkun tavararoita, eikä omistaja/hoitaja ole koko ajan availemassa.

Mutta mm. yksityistallissa saattaisi toimia hyvin, mutta siellä ei välttämättä ole niin paljon varkaita kun ratsastuskoululla.

30.01.2007 15.28
016504614_r
Hyvinkää
! :o
Onneksi meidän tallilla ei näin tehdä vaikka jotkut saattavat vain olla kateellisia.
Voisit puhua tallin omistajalle
28.02.2007 13.03
joo, tiedän tuon tunteen. Vein Dixyn tallille hienon uuden riimun, riimunarun, harjoja ja suitset. oltiin käyty äidin kanssa manusta ostamassa. Sen tallin omistajalla on semmonen pikkutyttö joka LEIKKII TALLILLA HEVOSILLA!! ja pyytää kavereitaan mukaan. No, suitset olivat aivan uudet. Viikon päästä kun menin ratsii Dixyllä, suitset olivat rikki !! siis kaikki hihnat puoliksi katki. Riimunaru kadonnut, kyseinen tyttö vie KOTIINSA muiden hoitajien tavaroita ja ottaa ne itselleen ! Samoin yhden kaverini UUSI kypärä oli viety, ja raippa. Sitten tyttö alkoi käyttää minun ostamaani riimua omalla "lempihevosellaan"! aika idioottimaista. Samoin harjat katosivat. Kun sitten olin hoitamassa heidän hevosia, en voinut tämän kaverini kanssa vastustaa kiusausta käydä katsomassa sen tytön kaapilta, löytäisimmekö omia tavaroitamme. Ja yllätys yllätys -siellä ne olivat. EPÄREHELLISET HOITAJAT JA PIKKUTYTÖT JOTKA EIVÄT EDES YMMÄRRÄ HEVOSISTA MITÄÄN VAAN TULEVAT TALLEILLE LEIKKIMÄÄN, PITÄISI HÄÄTÄÄ POIS !
04.03.2007 19.35
020007890_r
Ai siis saiko sun kaveri häädön, vai ite halus lopettaa?
06.03.2007 16.32
016504614_r
Hyvinkää

hui :o kai sanoit omistajalle?

06.03.2007 17.52
Samaa oli entisellä tallillani jossa ratsastin ennen siellä on/oli tallivarkauksia hoitajat varsastivat toisten ratsastajien hanskoja ja raippoja! kas kummaa minulta katosi kerran raippa ja löysin sen yhden hoitajan kaapista! Tiiän että se varastaa tavaroita sillä se on vieny leireilläkin multa akkulaturin kännykkään kyseli eka että missä sen akkulaturi on ja sitten muka löys mun sängyltä laturin!!!!sietämätöntä!!!!!
06.03.2007 18.10
014919505_r
Hausjärvi

voi v****! onneks munkaan tallilla missä käyn ei ole tollasta! se on todella iso ratsastus koulun ja yksityisen tallin sekoitus mutta siellä kaikki tuntee suunnilleen kaikki. mutta miks jonkun pitää varastaa? eikö ole muka varaa ostaa ite!? jos ei ole varaakaan ostaa ite niin jättäis toisten tavarat rauhaan!

17.03.2007 19.14
Amiir kirjoitti:
Samaa oli entisellä tallillani jossa ratsastin ennen siellä on/oli tallivarkauksia hoitajat varsastivat toisten ratsastajien hanskoja ja raippoja! kas kummaa minulta katosi kerran raippa ja löysin sen yhden hoitajan kaapista! Tiiän että se varastaa tavaroita sillä se on vieny leireilläkin multa akkulaturin kännykkään kyseli eka että missä sen akkulaturi on ja sitten muka löys mun sängyltä laturin!!!!sietämätöntä!!!!!
siis jus niin typerää ! ja kun itse kerroin kyseisen tytön äidille, hän vain sanoi, että "ei meidän tyttö tee sellaista ! että oletko varma ettet ole itse jättänyt niitä johonkin?" JA NYT KUN OLIN OSTANUT UUDEN TOPPALOIMEN DIXYLLE TÄNÄ TALVENA, LÖYSIN SEN LAITUMELTA KURAN JA PASKAN JOUKOSTA !!!! ja mielestäni varastavia hoitajia yms. pitäisi porukalla hieman kurittaa, että käsittäisivät kuinka jotkut ovat laittaneet rahaa varusteisiin ! luultavasti takana on mustasukkaisuus, kun jollakin on niin hieno loimi tai jotain. LOIMI JONKA OLIN OSTANUT OLI YLI 100€, MINUN OMILLA RAHOILLA OSTETTU. itse olin säästänyt. arvatkaapas harmittiko :/ no nyt se on piloilla, ei ikinä lähe puhtaaks. ja tytön äiti väittää että minä olen sen sinne jättänyt... >:(
17.03.2007 21.06
016042935_r
Kuortane

niin tolanen on tooodella tyhmää. Mistä hoitajat edes saavat sellaista päähän varastaa keltään?? Siis varastaa ja sitten väittää et joku on laittanu sen sinne. Jos ne haluu lainata raippaa tai vastaavaan niin kysyys edes ensin! Ja Dixykin loimi on piloilla ja vielä 100€ OMAA RAHAA! Miks tallin omistaja ei voi uskoa mitään??! Ne vaan väittää ettei muka oo oma lapsi tai vastaava mihinkää koskenu vaan itte ollaan muka jätetty! Tollasen takia ei oo kiva olla tallilla kun varastellaa. Otan osaa Dixyn ja hänen omistajan/hitajan puolesta. ja midenkin puolesta otan osaa että tallaista edes tapahtuu! ja sitten jotkut pikku lapset vielä käyät tallilla! tai ei siinä ole vikaa mutta he (usein mien) varastelevat, piilottelevat,ottavat ilman lupaa, sotkevat jne.. tai siten pyörivt hevosten jaloissa ja laitumilla ja kyselevät hoitsuki jokaist hevosta joka on suloinen. Ja he syöttävät hevosile kaikkea epämääräitä. TOIVOTTAVASTI he jotka tunnstavat itsentä tai muuten vaan tekee tälläistä ajatelkaa miltä teistä tuntuisi jos joku varastaa jne.. Se ei ole kivaa! KIITOS

27.03.2007 15.42
016074229_r
`mia kirjoitti:
Amiir kirjoitti:
siis jus niin typerää ! ja kun itse kerroin kyseisen tytön äidille, hän vain sanoi, että "ei meidän tyttö tee sellaista ! että oletko varma ettet ole itse jättänyt niitä johonkin?" JA NYT KUN OLIN OSTANUT UUDEN TOPPALOIMEN DIXYLLE TÄNÄ TALVENA, LÖYSIN SEN LAITUMELTA KURAN JA PASKAN JOUKOSTA !!!! ja mielestäni varastavia hoitajia yms. pitäisi porukalla hieman kurittaa, että käsittäisivät kuinka jotkut ovat laittaneet rahaa varusteisiin ! luultavasti takana on mustasukkaisuus, kun jollakin on niin hieno loimi tai jotain. LOIMI JONKA OLIN OSTANUT OLI YLI 100€, MINUN OMILLA RAHOILLA OSTETTU. itse olin säästänyt. arvatkaapas harmittiko :/ no nyt se on piloilla, ei ikinä lähe puhtaaks. ja tytön äiti väittää että minä olen sen sinne jättänyt... >:(

Siis onko tämä Dixy sinun oma hevosesi vai hoitsusi?

09.04.2007 12.00
Tosi ärsyttävää onneksi ei hirveesti tapahdu tollasta ainakaan meidän tallilla.
10.05.2007 17.06
016675023_r
Mäntsälä

Yhdessä vaiheessa tallilla jossa kävin varastettiin toisten RUOKIA!! sillä kaappeja vasta rakennettiin. Kun eräs hevosen omistaja vaihtoi tallia ei enää ruokaa hävinnyt. Ja otettiinhan siellä harjoja joita olin ostanut hoitsulleni.. :(

17.05.2007 22.36
000057349_r

Kävin aluksi sellaisella tallilla missä on ihan älyttömän huono tallihenki. Kokeneemmat hoitajat mulkoilee aloittelijoille ja yksityisten hoitajat lesoo hoitsuillaan.. Minultakin varastettiin kolme harjaa, mutta sain ne sitten takasin. Sen jälkeen en ole siellä oikeastaan käyntykään paitsi katsomassa kaverini tuntia.

Nyt käyn yksityistallin tapaisella tallilla jossa ei käy muita minun ikäisiä kuin yhden hevosen omistaja ja yksi minua vuoden vanhempi hoitelemassa tallin omistajan hevosia. Siellä tallilla on todella hyvä ilmapiiri ja muutenkin siellä ei varastella toisilta tai valehdella.

22.06.2007 12.10
yks tyyppi joka oli leirillä se oli ihan kauhee se ihan sen takii että sais multa huomioo niin piilotti mun kaverin kännykän... ja sitten se aina löysi sen muka niin se muka ollu sitten ihan niin paras ja bestis muka... mutta me oltiinn ja ollaan edelleen sen mun kaverin kanssa leirillä.
25.06.2007 22.44
000000248_r

juu tuo on liian yleistä isoilla talleilla varsinkin on kyllä sellainen lännen meno että ei siellä viitsi enää käydäkkään siksi hankin omat hevoset =)

03.11.2007 21.15

Siksi en entiselle hoitohevoselleni mitään hankkinutkaan. Varsinkaan kun tavarat eivät ole itse ostettuja ei aina tiedä kuinka monta sataa kuminauhaa ja purkkia hevosella on. Varastelua ja muuta sattui sielläkin, kyseisellä tallilla oli yli 100 käviää / viikko.

Oman hevosen kanssa sitä tulee tarkemmin listattua kaikki tavarat talteen eikä pienellä yksityistallilla kukaan moiseen kajoa.

19.11.2007 19.49
Siel mis mää hoidan kahta hevosta siel oli ennen niillä hevosilla yks hoitaja se oli sellanen et se oli tosi ilkee mun nykysille hoitsuille kun siel ei oo kun ne kaks hevosta se huusi nillee se niin kun nosti käden ylös ja alko huutan jos vaik Pike esim ei pysyny paikallaan sillon kun ois pitäny! Onneks se ei enään saa hoitaa Piskoo ja Pikee oltiin yhen mun kamun kaa kesä laitsalla harjaamas Piskoo ja Pikee niin se annika tuli sinne ja alko meille haukkuun Markusta ( Piskon ja Piken omistajaa :o ) Sit me kerrottiin tietty markuselle niin se sit soitti sille annikalle kun se oli sillon 17 v se annika se sit sano et se ei enään saa hoitaa Piskoo ja Pikee heti seuraavana päivänä se Annika haki kaikki sen tuomat kamat Piskolle ja Pikelle Juoksutus raipan ja kaikki harjat mitä se toi jakaikki kumilenkit ja juoksutus liinan ja Viel Riimun narun! sit viel kaikki kavio rasvat ja sellaset :o aika outo
25.12.2007 21.55
021486891_r
Espoo

Siellä tallilla missä käyn jotkut hoitajat ovat tosi mukavia, mutta toiset taas ylpeilevät siitä että ovat hoitajia. Kerran eräs hoitaja kysyi että menenkö hevosella jonka karsinan luona olin, sanoin että joo menen. Sitten kun olin aloittamassa harjausta se hoitaja vain tuli sanoi, että täänään on hänen hoitovuoronsa. Sen jälkeen sinä päivänä en hevosta sitten harjannutkaan... Miksei oltais voitu harjata yhdessä! Tämmöisiä hoitajia inhoan! He näkevät hevosta usein, minä vain kerran viikossa ja se oli vielä ensimmäinen kerta kun ratsastin sillä hevosella, joten olisi ollut kiva tutustua vähän heppaan ennen kun nousen sen selkään.

04.01.2008 16.14
000026329_r
Tosi tyhmää tollanen kiusanteko ! ja toisen mustamaalaminen :s:s
27.01.2008 00.54
kirjoitti:
Siel mis mää hoidan kahta hevosta siel oli ennen niillä hevosilla yks hoitaja se oli sellanen et se oli tosi ilkee mun nykysille hoitsuille kun siel ei oo kun ne kaks hevosta se huusi nillee se niin kun nosti käden ylös ja alko huutan jos vaik Pike esim ei pysyny paikallaan sillon kun ois pitäny! Onneks se ei enään saa hoitaa Piskoo ja Pikee oltiin yhen mun kamun kaa kesä laitsalla harjaamas Piskoo ja Pikee niin se annika tuli sinne ja alko meille haukkuun Markusta ( Piskon ja Piken omistajaa :o ) Sit me kerrottiin tietty markuselle niin se sit soitti sille annikalle kun se oli sillon 17 v se annika se sit sano et se ei enään saa hoitaa Piskoo ja Pikee heti seuraavana päivänä se Annika haki kaikki sen tuomat kamat Piskolle ja Pikelle Juoksutus raipan ja kaikki harjat mitä se toi jakaikki kumilenkit ja juoksutus liinan ja Viel Riimun narun! sit viel kaikki kavio rasvat ja sellaset :o aika outo
eikö omiaan muka saa viedä pois. jos lopettaa jostain muustakin syystä hoitsun hoitamisen nii kyl ainaki jotku esineet haluu pois viedä, harjat ja sellaset mitä on hevosen henk koht. kamoi nii ne voi jättää ellei sit desinfioi niitä hyvin mut jotku raipat ja just juoksutusliina ja kaviorasvat tms jotku on kalliita ja olishan se vaivalloista ja rahaa vievää hommaa ostaa uudet aina jos vaihtaa hoitsua..
29.01.2008 10.50
022274225_r
Muurame

Meillä ei saa tuoda hevosille yhtään mitään vermettä. Harjat ja kaikki muu tulee tallin puolesta. Minua inhottaisi jos hevosiani hoidettaisiin välineillä joiden laatua en olisi itse päässyt varmistamaan.

Jouduin muuten häätämään tiehensä meidän hoitajamme. Olivat liian nuoria ja liian epäluotettavia tulemisiensa kanssa. Lisäksi tuntuivat elävän liiaksi haavemaailmassa.

18.02.2008 20.05
018616300_r

Kylläpä kiehutti viimme viikolla käydä tallilla, kun huomasin tavaroitteni olevan pitkin ja poikin tallia, muiden jäljiltä. Ja osa hukkunutkin.. Tallin omistaja voivottelee vain että "kun ne pikku tytöt niin innostuivat mikkiä harjaamaan, niin varmaan innostuksissaan unohdelleet tavaroita!" Tavaroita joita ei edes hoidossa tarvita!! Kengitys välineistä osa on edelleen hukassa, ja ne ovat pirun kalliita hukattavaksi.

Ja kun hain hevoseni sisälle, olin pyörtyä! Mikin vuohisiin yltänyt paksu häntä oli pätkäisty 20 senttimetriä kintereen YLÄPUOLELLE yltäväksi töpöksi. Ilman minun, omistajan, lupaa!! Onneksi olin yksin (tai no avomiehen kanssa) tallissa, teksti ei ollut TODELLAKAAN painokelpoista. Ja tallin omistaja jälleen "voi voi... kyllä se takaisin kasvaa!" No kasvaa kasvaa, eihän se siitä olekaan kiinni, vaan siitä ettei toisten hevosien harjoihin/häntiin kosketa saksilla ILMAN LUPAA!! Olisin voinut kananmunia paistaa pääni päällä kun kiehutti niin pirusti!

19.03.2008 09.57
021897017_r
Joensuu

Hehheh. Meillä kopukan aikaan hävis lähemmäs 700e eestä tavaraa meidän omasta arkusta. :D Että ratsastuskoulut kunniaan. :D

Sitten tietty oli niitä huvittavia tapauksia kun en olisi omalla hevosella saanut lähteä ratsastamaan, rääkkäsin kuulemma hevosta ymsyms. Se kateus on aikamoinen voimavara! :D

19.03.2008 12.46
018616300_r

Kuullostaa tutulta. "Siellä sataa kuin ämpäristä kaataen. Jos meet nyt liikuttamaan hevostas ni me soitetaan poliisille kun se on rääkkäystä." Kommentoijalla ikää 10vee.. naurussa oli piteleminen.

Samoin on nähty näitä jotka hevostani omanaan kavereilleen esittelevät. "siis me ollaan hyppätty ainakin 130 esteitä." Meni tyttö kieltämättä punaiseksi kun tajusi minun olevan läsnä tilanteessa.. =)

19.03.2008 13.45
021897017_r
Joensuu
^^ Jees, aika yleistä näyttää olevan. Ja minun sillonen kopukkakin oli vähemmän ihmisrakas eli karsinaan ei ollut asiaa juuri muilla kun minulla ja isosiskollani niin sitten itte pikkutytöt harjanvarsilla yms lätki heppaa että sen ulos sai ja minä sain kiukkuilut siitä jos hevonen oli hengästyny kun maastosta tultiin. :D Mutta tietääpähän jatkossa että yksärille seuraava kopukka. :D
24.03.2008 17.45

No ompa kyl törkeet !! Meidän tallilla ei kyl oo tommosta ollu, paisti joskus kun siel kävii yks tyyppi.. mut nykyään en tiiä mitä siel tapahtuu kun en käy niin paljoa sie hoitoponinvuoksi..

Muokattu viimeksi: 24.03.08 17.45
27.03.2008 08.01
018561198_r

voi herranjestas. No kaikenmaailman ihmisii tääl maapallol on ... ikävää vaan jos tollaset ihmiset sattuis samalle tallille, jolla ite käy :S

mullakin on vähän samantapaisia kokemuksia tallilta(ei kuitenklaan varastelua), mutta en rupea täällä puhumaan kun helposti saadaan selville kuka oon. ...

plääää
27.03.2008 08.25
Mikki kirjoitti:

Kylläpä kiehutti viimme viikolla käydä tallilla, kun huomasin tavaroitteni olevan pitkin ja poikin tallia, muiden jäljiltä. Ja osa hukkunutkin.. Tallin omistaja voivottelee vain että "kun ne pikku tytöt niin innostuivat mikkiä harjaamaan, niin varmaan innostuksissaan unohdelleet tavaroita!" Tavaroita joita ei edes hoidossa tarvita!! Kengitys välineistä osa on edelleen hukassa, ja ne ovat pirun kalliita hukattavaksi.

Ja kun hain hevoseni sisälle, olin pyörtyä! Mikin vuohisiin yltänyt paksu häntä oli pätkäisty 20 senttimetriä kintereen YLÄPUOLELLE yltäväksi töpöksi. Ilman minun, omistajan, lupaa!! Onneksi olin yksin (tai no avomiehen kanssa) tallissa, teksti ei ollut TODELLAKAAN painokelpoista. Ja tallin omistaja jälleen "voi voi... kyllä se takaisin kasvaa!" No kasvaa kasvaa, eihän se siitä olekaan kiinni, vaan siitä ettei toisten hevosien harjoihin/häntiin kosketa saksilla ILMAN LUPAA!! Olisin voinut kananmunia paistaa pääni päällä kun kiehutti niin pirusti!

Eli mikki on yksityisenä jollain tallilla?
Talli, jossa ite kävin joskus kattomassa hevosia, niin siellä oli suurimmalle osalle yksityisistä oma talli, jonne oli pääsy kielletty ilman lupaa tms. Kaikkihan tallin läpi käveli, muttei kuitenkaan kovin usean hevosen karsinaan mennyt. Ainoat oli 5-6v. shetr.(Petsiessäkin käynyt..), 8-12v. shetr. ja vanha(ikää en muista) falisr. joiden karsinoihin aina mentiin, niiiiiin kilttejä ponit kun oli -.-'
Olihan niitä yksityisiä päätallissakin, tuntikäytössä, muttei niitäkäään saanut hoitaa ilman tallin omistajan tai hevosen omistajan lupaa - paitsi hoitajat..
27.03.2008 09.24
020358549_r
Kiuruvesi
Mikki asustaa siis ihan kokonaan yksityisellä tallilla. Ravitalli kyseessä.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti