Valehtelevat ja varastelevat hoitajat kuriin! - Sivu 5 (Hevoset > Hevosten hoitaminen)

07.04.2011 21.09
021862341_r
Kokkola

Joskus vuosia takaperin kun kävin vielä ratsastuskoululla hoitamassa hepoja, kaikkien hoitajien rahat oli viety laukuista. Laukut oli hoitajille tarkoitetussa mökissä eikä ovi ollut lukossa, mutta ei tälläistä ole tietääkseni enää siellä tapahtunut, oli varmaan ainut kerta eikä tekijää/tekijöitä saatu koskaan kiinni.

Itseäni on myös ruvenut hieman arveluttamaan yksityistalli jossa pidän omaa hevostani. Rakastin tätä paikkaa yli kaiken kun se oli vielä niinkin pieni kuin 3 hevosen talli, mutta sitten sitä suurennettiin ja hevosia tuli yllättäen 3 lisää. Nyt talilla hyppää pikku kakaroita. Viime kesänäkin he ratsastivat päineensä shettiksellä joka oli silloin 4 vuotias eikä liion koulutettu. En tiedä oliko heillä asiaan lupaa mutta kun näkivät kun minä lähdin luvan kanssa yhden suokin kanssa maastoon niin eiköhän heidänkin pitänyt päästä ratsastamaan. Sitten kyselevät monesti miksi minun hevostani ei saa muut harjata/hoitaa/ratsastaa kuin ne jotka ovat minulta luvan saaneet tai silloin kun olen itse katsomassa perään. En vain halua, että mitään tapaturmia pääsee sattumaan kun hevoseni ei ole mikään säysein tai aloittelijoille soveltuva ratsu. Luulisi, että on itsestään selvyys ettei toisten omistamilla hevosilla ratsasteta yms ilman lupaa mutta näin ei taida olla.

pieninaskelinarjessa.blogspot.com
05.10.2011 11.40
022501561_r
Joutsa

Toivottavasti kukaan ei ala varastelemaan tavaroita, kun Lillan talveksi vien hoitoon ratsastuskouluun, tai toivottavasti kukaan ei "salaa" karsinaan mene Lillaa taputtelemaan, harjailemaan ym. Kyllä luvan kanssa saa käydä hoitamassa tai lainata joitain tavaroita, muttei ilman. Onneksi Lilla on luonteeltaan "ei niin helppo hoidettava", niin ei sinne karsinaan välttämättä kukaan uskalla mennä, kun poni saattaa olla vastassa korvat luimussa, varsinkin kiiman aikaan ja varsinkin, jos vieraita menee sitä yksin hoitamaan. Noh, omapahan on sitten vika, jos tamma jotain päähän potkaisee, jos joku sinne salaa menee. Ja jos joku uskaltaakin varastaa tavaroita, niin saa kuulla kunniansa.

2010 olin leirillä eräällä tallilla. Siellä oli yksi henkilö, joka varasteli tallista kaikkea ja toisilta leiriläisiltä tavaroita ja vaatteita. Ikää oli hänellä ehkä 11 tai 12.

http://tinkerlilla.blogspot.com
05.10.2011 16.41
022485849_r
Oulu

Ei todellista oikeesti. Omaa kokemusta ei ole, mutta tämän teidän tekstit saavat raivoni kiehumaan yli. Mä en ole varma enää pystyisinkö hillitsemään itseni, jos minulta varastettaisiin jotain ja saisin tietää kuka se on. Menisin varmaan suoraa päätä sen tyypin luo ja vetäsisin kenttään!

Murr.. Että suututtaa! >:(

they dont know about the things we do, they dont know about the i love you's, but i bet you if they only knew, they will just be jealous of us.
19.10.2011 15.29

Tuollainen varastelu ja valehteleminen on ihan tyhmää! Itse olen aika nuori vielä (13.v)

Mutta pidän sovituista hommista kiinni!

Saan käydä aina välillä hoitajan puutteessa pienellä yksäritallilla ratsastamassa, kaveri on yleensä aina mukana!

Töihini kuuluu karsinan siivous, harjaaminen,liikuttaminen, vesiastian täyttö,heinäverkon täyttö,Ja muuten hoitaminen,

Ensin teen hommat ja sitten vasta Ratsastan, ja vielä ratsastuksessakin olen järkevä!

En ala heti laukkamaan jne jne.

Ja en hypi esteitä jne jne.

Ja tunnin jälkeen hevosenkin vielä hoidan.

20.10.2011 16.17
Lilla kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei ala varastelemaan tavaroita, kun Lillan talveksi vien hoitoon ratsastuskouluun, tai toivottavasti kukaan ei "salaa" karsinaan mene Lillaa taputtelemaan, harjailemaan ym. Kyllä luvan kanssa saa käydä hoitamassa tai lainata joitain tavaroita, muttei ilman. Onneksi Lilla on luonteeltaan "ei niin helppo hoidettava", niin ei sinne karsinaan välttämättä kukaan uskalla mennä, kun poni saattaa olla vastassa korvat luimussa, varsinkin kiiman aikaan ja varsinkin, jos vieraita menee sitä yksin hoitamaan. Noh, omapahan on sitten vika, jos tamma jotain päähän potkaisee, jos joku sinne salaa menee. Ja jos joku uskaltaakin varastaa tavaroita, niin saa kuulla kunniansa.

2010 olin leirillä eräällä tallilla. Siellä oli yksi henkilö, joka varasteli tallista kaikkea ja toisilta leiriläisiltä tavaroita ja vaatteita. Ikää oli hänellä ehkä 11 tai 12.

Karsinan oveen vaan lappua, että karsinaan meneminen ilman lupaa ehdottomasti kielletty.

Muokattu viimeksi: 20.10.11 16.18
Koira on ystävä, jonka voi ostaa rahalla.
23.10.2011 21.09

Itellä oli viime keväänä vuokraaja Manella.

Tyttö ehti käyä about 3 kertaa ratsastamassa, kerran laittoi hevosen sillee etten mie ollut näkemässä. Meni pari pv ja kaverilta tuli viestiä: "Tiesiks että sillä on noin 80 kuvaa Manesta facebookissa ja semmonenki jossa oli yrittäny saa'a Manen antaa pusun"
- otti joo vähä pattii, ei siinä jos itte ois opettanu tempun hevoselle, siinäkö ottas kuvan ja laittas, mutta miks tavallaa leuhkia muitte opettamilla tempuilla?
Sitten kysyin vaan että onko tosi että se on lisänny nii paljon kuvia Manesta no vastaus "Kaverille vaa näytin ku halus nähä" - öö tostaki että eikö se pari kuvaa riitä että kaveri näkkee minkä näkönen heppa on.
No se poisti sitte kuvat, pari se tais jättää.
No ratsastamaa en päästäny yksin, mutta sitte kysyivät lupaa mennä kaverinsa kanssa pellolle, sen kaveri vuokraa yhtä meijän tallissa asuvaa ponia (vuokralainen tallissa se poni). No mie että mikäs siinä, siinä menkööt ja sanoin että meen itte syömää sillä välin. Ja se pelto on tossa meitä vastapäätä nii ikkunasta kattoin että ei näy missää. Ja sitte lähin tarkistaa tallin, ei sielläkään. SITTEN päättävätpä tulla takas tallille MAASTOSTA! Ja olin sanonu että maastoon ei oo asiaa Manen kans, ku sille ei oo pärjänny vaikean A:n ratsastajakaa siellä, paksukaulanen ja isopäinen yksilö, paljon voimaa ja tahtoo uuempien ratsastajien kans purra kiinni kuolaimii ja lähtä viemään ku vanhaa sukkaa. Ja mukana olevalla kaverilla semmonen poni jolle se ei pärjää kunnolla, ku ratsastustaidot ei riitä nii siitä ois voinu tulla pahaa jälkeä ratsastajalle sekä HEVOSELLE.

No selvensin sitte vähä asioita, kävi muutaman kerran sen jälkee ja lopetti yhteydenpidon. Tuosta lähin en oo uskaltanu päästää ketää oudompaa rattastaan ilman valvontaa. Ja oon alkanu tekee selväks että katkasen niskat jos ratsastajan päähänpistosta koituu jotaki hevoselle.

Samalla en oo enää kovi helpolla alkanu ottaa ala-ikäsiä vuokraajia ja jos on käyny niin jomman kumman vanhemmista sitouduttava kirjalliseen sopimukseen.

Ja sitte tuolla joka vuokraa tuota ponia on alkanu käymää semmonen kakru mukana joka korkeintaa 10v. Mie eikä minu äiti pystytä jotenki yhtää luottaan siihen, niin epäilyttävän oloine.
Kuulin kaverilta että ois saanu yhtee läheisee ratsastuskouluu porttikiellon ku menny vaa yksäreittenki karsinoihi ilma mitää asiaa/lupaa.

24.10.2011 16.08
021424663_r
Joensuu
Tuollainen on kyllä todella ikävää. >_< Käyn tallilla, jossa ei ole hoitajia, vain asiantuntevat tallitytöt + vastaava tallirenki. On ihanaa, kun saa itse harjata ratsunsa ja laittaa varusteet päälle. Ja sitten saa apuja kun vain reippaasti kysäisee. ^.^
05.01.2012 22.32
022616390_r
Loppi

Onneksi meijän tallilla ei oo tollasta varmaan tosi ihottavaa

tollaset varastelijat ja rääkkäjät voisivat painua sinne minne aurinko ei paista

19.02.2012 16.47

Siis. todella tyhmää tuollainen. Minulta on varastetu tallilla raippa ja kaviokoukku, ei yhtään hauskaa....:(

Ja sitten on sellaiset pari hoitajaa,jotka olen nähnyt rikkomassa sääntöjä kun kukaan ei katso.  

Muokattu viimeksi: 19.02.12 16.48
19.02.2012 18.14
022532653_r
Tornio

Meillä hyvä ku oma talli on, mutta välistä löytyy omia tavaroita vuokralaisten hyllyiltä (tosin siskoni niitä sinne yleensä survoo)

Yks tyttö ku käy tallilla toisen mukana, nii sillo piän tavaroita silmällä. Sillä pari kertaa oon huomannu että tonkinu esim. minun tai perheesee kuuluvien tavaroita, en oo huomannu että mitää ois kaonnu, mutta vähä epäilyttää ku luvitta mennää tonkimaa.

Valehtelevat tallitytöt kylläki on todella tuttu käsite, pari kertaa ollaa jouduttu puhumaa esim. yhen ponin omistajan kans, että onkoha kaikki irtohypytykset yms ollu luvallisia. Ku saatettu tukkia aiva ihme välejä ja ja ihmeellisiä puomikasoja, joista pitäs ehjin nahoin päästä. Saatu sitte omistajalta ny pyyntö että pitää silmällä niitä, ku puolet mitä on hommailtu, ei oo tullu omistajan tietoo.

Itellä pari huonoa kokemusta tämmösistä valehtelevista hoitajista/liikuttajista, esim. tehty just asioita mikkä kielletty ja valeheltu ikää yms. Nykyää on vähä aina välillä vaikia luottaa ihmisii joille antamassa hevosta.

14.01.2013 19.35

Samanlaista ratsastustallilla jolla itse käyn. Monia hoitajia, jotka vievät tavarat, heittävät lantalaan, rikkoneet koodilukollisen harjapakinkin ettei kansi pysy enään paikallaan. Tallin omistajan lapsetkin kauhean ylimielisiä. Tallille kun menee tuntuu siltä, että siellä olisi säätyasteikot ja itse olisin auvan pohjalla toisinkuin omistajat ja heidän lapsensa ja tuttunsa. Kaikki tallilla käyväthän ovat samasta syystä siellä, rakkaudesta hevosiin ja niiden kanssa puuhailuun, vai onko? 

19.03.2015 15.17
000100674_r

Ei oo kokemusta tällasesta mutta sai kyllä vihan tunteet pintaan! Kaikki äidit ovat aina lapsistaan: '' Eihän nyt meidän ''hyvinkasvatettu'' lapsi koskaan mitään tee. Itse olet syyllinen plaa plaa '' En tarkoita tuolla kaikkia äitejä mutta kuitenkin :c

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti