Petsiessä huono ilmapiiri? (Yleinen keskustelu > Petsie)

16.02.2011 13.27
022391205_r

Miten voikin pari vaivaista jäsentä tehdä isostakin yhteisöstä niin keljulta tuntuvan paikan, ettei siellä tee edes mieli käydä? Tullut viime päivinä jäätyä katselemaan usein viestejä, joiden vieressä ei näy enää käyttäjän nimeä, koska käyttäjä on poistanut itsensä. Olen jäänyt miettimään tunnusten poistamisten syitä ja varmaan tämä liittyy siihen, että jotkut kokevat tämän paikan ilmapiirin todella ikäväksi. Tällaisia viestejä muistan nähneeni paljon eräälläkin foorumilla, josta hiljattain erosin, kun paikan ilmapiiri ei miellyttänyt. Jotkut yksittäiset jäsenet katsoivat asiakseen tehdä ilmapiiristä keljun. Tällaisissa tilanteissa harmittaa aina, kun niistä yhteisöistä löytyy niitä mukavia ja järkeviäkin tyyppejä, joiden kanssa olisi mukava keskustella.

Olisi todella huippua, jos täällä mykistäminen toimisi samalla tavalla kuin facebookissa, etteivät mykistetyn henkilön viestit näkyisi myöskään yhteisöissä ja keskustelussa.

Millainen sitten on mukava ja millainen kelju jäsen? Yksi hyvä kriteeri on eri mieltä olemisessa: niin kauan, kun mennään sillä linjalla, että asiat riitelevät, eivät ihmiset. Tosin, kun kyse on eläinten hyvinvoinnista, voi olla vaikea suhtautua niihin "hällä väliä" -asenteen omaavaan kauhean neutraalisti. Tai jos näkemyserot johtavat täysin päinvastaisten toimintatapojen kannattamiseen.

Tosin siinäkin tilanteessa, että ollaan ihan eri mieltä, selvitään sillä, että vältellään puhumasta aiheesta ko. henkilön kanssa, jos se aina menee ikäväntuntuiseksi tappeluksi, eikä asioista kyetä keskustelemaan järkevästi.

Netti on netti, mutta ainakin itseäni alkaa väkisin **tuttaa siinä vaiheessa, kun joku tuntuu koko ajan vainoavan, haastavan riitaa ja provosoivan menemällä jopa henkilökohtaisuuksiin. Usein kuulee sanottavan, ettei nettikeskusteluja pidä ottaa vakavasti, mutta tätä hokevat tuntuvat unohtavan, että netissäkin keskustelevat toistensa kanssa aivan oikeat ihmiset.

Muokattu viimeksi: 16.02.11 13.29
Flexi on vähän kuin haastavat koirarodut: vaarallinen sellaisen käsissä, joka ei tiedä, mitä tekee.
16.02.2011 13.32
020168428_r
Jyväskylä
Minusta Petsiessä on paras ilmapiiri mitä olen nettifoorumeista tavannut. Mutta täällä on joitain tyyppejä jotka ihan tahallaan ovat kirjoittaneet epäystävällisiä viestejä ärsyttääkseen tai mollatakseen. Minä koitan kirjoittaa niin että edistäisin hyvää ilmapiiriä.
"Muun muassa USA:ssa eläinlääkärit ovat muodostaneet ns. Cesar Millan-vastaliikkeen, sillä Millanin metodien katsotaan olevan koiralle haitallisia, ja useissa maissa ne täyttävät eläinrääkkäyksen tunnusmerkit."
16.02.2011 13.36

Komps! Joskus itseäkin ärsyttää suunnattomasti, kun jotkut alkavat riitelemään jostain asiasta, esim. mielipiteistä. Toiset tykkää, toiset ei. Mutta tästäkin voisi keskustella järkevästi ja asiallisesti.

Olen huomannut, että jotkut saattavat vetää herneitä nenuunsa, siitäkin syystä että kun netissä keskustellaan niin ei nää toisen ihmisen kasvoja, eikä äänensävyä kuule. Se huonopuoli, mutta pitää muistaa kun netin syövereissä liikutaan.

En tiedä, onko muilla tätä taipumusta, mutta itsellä on sellainen taipumus, että kun luen jonkun kirjoittamaa viestiä, niin muunnan sen samalla jonkinlaiseksi ääneksi aivoissani. Ja jos kirjoitustyylistä käy ilmi, että kirjoittaja on huonolla tuulella tai vihainen jostain asiasta, niin itsellekin tulee pieni piru hyppimään olkapäälle ja saatan vastata samalla mitalla. Yleensä kuitenkin en vastaa mitään ja lähden pois tietokoneelta, mutta siltikin jää mieleen kaihertamaan se jokin asia ja siitä pitää sitten puhua jollekkin.

16.02.2011 13.39
022600386_r
Lahti

Pipsan kanssa samoilla linjoilla, monet keskutelufoorumit olen kolunnut ja Petsie on ehdottomasti ystävällisemmästä päästä. Tottakai jokaiselle foorumille omat mätämunansa mahtuu jotka aiheuttaa ikävillä jutuillaan ja toiminnoillaan muille harmaita hiuksia, mutta sellaista se on. Meitä on niin moneen junaan ettei kaikki voi sietää kaikkia, eikä kaikki osaa käyttäytyä.

Paljon on siitäkin kiinni miten itse itseään ilmaisee, miten käyttäytyy ja miten suhtautuu konfliktitilanteisiin. Olen useampia ärinöitä käynyt läpi ja sitten ne on selvitetty, elämä jatkuu.

16.02.2011 13.41
022696102_r
Paimio

Ei mun mielessä petsiessä mitään erityisen huonoa ilmapiiriä ole. Ainoastaan feikit ja alaikäiset ottaa päähän, mutta muuten on ihan mielenkiintoista ja fiksua porukkaa.

Kyllähän väittelyt voivat joskus mennä hieman yli, mutta minulla itselläni ei mitään erityistä sitä vastaan ole. Ihan mukavaa seurata mehevää väittelyä kuivan asiakeskustelun sijasta. Tuo vähän eloa ja iloa tännekin. Sitten tosin ärsyttää ne "lopettakaa jo" "puhutaan jostain muusta" kommentit, mutta niitä on lähinnä vain onneksi yhteisöissä.

pk collie Kira
16.02.2011 13.45

http://www.petsie.fi/misc/forumlink.php?do-cid=581500

Muistelisin että tuolla on joskus ollut jotakin puhetta liittyen samaan asiaan...

Anyway siis itselläni ei ole täällä koskaan ollut mitään järkyttävän suuria ongelmia kenenkään kanssa mutta voin myös sanoa sen että ellen olisi jotenkin sattuman kautta onnistunut aikoinaan löytämään juurikin petsien kautta niitä ihmisiä jotka nykyisin ovat parhaimpia ystäviäni niin olisin melko varmasti poistanut itseni täältä jo aikapäiviä sitten.

Nykyään pidän petsiestä ja suurin syy siihen on se että voin vaihtaa sanaa ystävien ja kavereiden kanssa ja keskustella eläimiin liittyvistä asioista jotka kovasti kiinnostavat.Lisäksi olen oppinut petsien kautta moniakin asioita.Oikeastaan muilla nettifoorumeilla ei ole tullut käytyä ja tuskin koskaan tuleekaan.Petsie tuntuu siltä "omalta" paikalta mutta ikäväähän se on jos on käyttäjiä joiden kanssa ei yksinkertaisesti pysty muuhun kuin riitelyyn tmv. Itse olen huomannut ajan myötä mm.sen että sekin vähän riippuu ja roikkuu että millä eläinpuolella sitä sattuukaan liikkumaan.Hevos,-jakoirapuolia jonkin verran tuli joskus seurattua ja sanotaanko että osa jutuista ei tuntunut kovinkaan lämpimiltä.Kanipuoli on ollut aivan mahtava,toki sielläkin on varmasti ne omat "häirikkönsä" mutta kuten sanottu netti on netti.Ja meitä on moneen junaan ja yhtälailla erimielisyyksiä syntyy oikeassakin elämässä.

Kuitenkin jokaisen tulisi ikään katsomatta osata ja tuntea hyvän nettikäytöksen elkeet ja alkeet eikä mennä esim.henkilökohtaisuuksiin keskusteluissa vaikka kuinka jokin sapettaisikin.Itse olen pyrkinyt selvittämään erimielisyydet profiileissa tai yksäreillä ja yrittänyt pitää foorumin puhtaana omien asioiden ja herjausten ruotimiselta.Tämä myöskin vain oma mielipiteeni asiaan mutta mielestäni kenenkään ei tulisi poistaa omaa tunnustansa täältä vain sen vuoksi että on vaikkapa jotakin riitaa tai saanut vaivan jostakin henkilöstä.Asiat pitäisi pyrkiä selvittämään ja jos toinen osapuoli ei ymmärrä ja haraa vain vastaan niin jääkööt sitten omaan arvoonsa.Kyllä ne pahimmatkin jankuttajat ja kettuilijat lopettavat jossakin vaiheessa kun huomaavat ettei heitä noteerata mitenkään

16.02.2011 13.50
Mun on pakko sanoo tohon Kiran viestiin että kaikki alaikäiset ei todellakaan oo täällä sitä ärsyttävintä/huonosti käyttäytyvintä porukkaa... Täältä löytyy ihan aikuisia ihmisiä jotka kettuilevat ja ovat kaikki tietäväisiä kaikkien asioitten suhteen ja lyttäävät sit nuoremmat koska kysyvät asioista joita ei vielä tiedä yms.
16.02.2011 14.03
022708867_r
Helsinki

Mie oon joskus ihan varmasti muiden silmään töykeä kun sanon suoraan mitä ajattelen ja joskus aika kärkkäästikin.
Pääpiirteittän haluan olla enemmän kannustava asioissa, ja yleisesti pysynkin poissa keskustelusta jos oikeasti on joku tilanne missä voisin vain hakata päätä seinään ja ärsyyntyisin muuten ihan sata-nolla. Mutta harvoin myöskään kadun jos olen sanonut jotain kärkkäämmin, yleensä sellaiselle joka myös sanoo kärkkäästi. Jos joku sanoisi pahoittaneen mielensä tekstistäni, pyytäisin kyllä anteeksi (ja olen pyytänytkin).

Petsie ei kyllä ole välttämättä kaikkein herkimmille ja huono itsetuntoisimmille ihmisille paikka aloittaa foorumikeskustelua, välttämättä. Ellei heti löydä sitä "touchia" hommaan.

http://minskipinski.blogspot.com/
16.02.2011 14.05
022679084_r
Tampere

Ninjan kanssa täysin samaa mieltä. Tämä on kuitenkin iso yhteisö ja kaikenlaista porukkaa mahtuu mukaan eikä kaikkien kanssa voi millään tullakaan toimeen. Oma suhtautuminen ja käyttäytyminen foorumilla ratkaisee hyvin pitkälti millaista kohtelua ansaitsee ja saa.

Minusta Petsie ja tämä keskustelufoorumi ovat kaikenkaikkiaan hyvinkin rauhallisia ja asiallisia paikkoja. Toki täällä jotkut tahallaan käyvät provoamassa ketjuissa, mutta missäpä netissä ei provoajia ja häirikköjä olisi..?

Hold your colours.
16.02.2011 14.16

Mielestäni petsien ilmapiiri ei aina ole ehkä se paras mahdollisin, mutta yksi parhaimmista jos lähtee vertaamaan muihin netin foorumeihin. Esimerkiksi lemmikkipalstoilla (mitä sivusta olen seurannut) on ainakin "hieman" villimpää menoa aina välillä mitä petsiessä on koskaan ollut.

Jokaisella foorumilla on ne järkevät ja ystävälliset henkilöt sekä myös ne ikävät, provoavat ja riitaa haastavat ihmiset. Eikä petsie ole tässätapauksessa mikään poikkeus. Täällä on myös paljon nuoria ihmisiä, jotka varsin helposti näyttävät provosoituvan pienestäkin kritiikistä. Enkä kuitenkaan lähde sanomaan, että ainoastaan nuoret täällä riehuisivat. Paljon on niitä aikuisiakin, jotka ottavat itseensä ja hakevat ongelmia. Mitä enemmän ihmiset taas provosoituvat, sitä enemmän provoavia trolleja keskusteluihin tunkeutuu mukaan. Netissä keskustellessa huomaa, että jotkin asiat otetaan vähän turhan tosissaan, josta loppujenlopuksi syntyy isokin haloo.

Mielestäni Petsie eroaa sillä tavalla muista foorumeista, että täällä on paljon alaikäisiä ja jopa lapsia kirjoittelemassa ja lukemassa keskusteluja. Silloin jokaisen tulisi oikeasti miettiä vähintään kahteen kertaan, mitä kirjoittaa, sillä keskustelukumppanina voi olla 13-vuotias lapsi. Esimerkiksi turhat uhkailut ja henkilökohtaisuudet pitää viimeistään lapsen kanssa keskustellessa jättää pois, sillä lapsi voi ottaa paljon helpommin itseensä kuin aikuinen ja se pitää vain ymmärtää. Ihan jo perusteluna tälle on biologinen fakta, ettei nuoren aivot ole kehittyneet niin hyvin mitä kolmikymppisen kanssakeskustelijan. Ala-asteikäiseltä ei siis aina voi odottaa mitään kovin järkevää keskustelua, ja silloin pitää itse vanhempana osata käyttäytyä eikä heittäytyä mukaan lapsellisuuksiin. Toki poikkeuksia on tässäkin ja varmasti löytyy fiksuja nuoria kun taas löytyy typeriä aikuisiakin.

Lyhyesti sanottuna petsie on minun mielestä mukava paikka olla ja keskustella, vaikka välillä jotkut käyttäjät suhtautuvatkin turhan kärkkäästi aiheisiin ja kirjoittelevat viestejä vieden niitä henkilökohtaisuuksiin. Kuitenkin kun lähtee itse mukaan rennolla mielellä ja pyrkii käyttäytymään niin kuin haluaisi muiden käyttäytyvän itseään kohtaan, pääsee jo pitkälle.

Nanni kuittaa
16.02.2011 14.21
021755345_r
Joensuu

Miun mielestä Petsiessä on itseasiassa todella hyvä ilmapiiri - juurikin moniin muihin foorumeihin verrattuna. Mutta ikävä tosiasiahan on se, että kyllä jokaiselle foorumille aihealueesta riippumatta mahtuu näitä vähintäänkin huomionhakuisia idiootteja, jotka tahallaan haluavat huomiota provosoinnilla ja nasevilla kommenteillaan. Tuskimpa näistä ikänään päästään eroon, vaikkakin helpoin keino on yksinkertasesti jättää huomiotta; ei se trolli yksikseen pitkään jaksa riehua. Koska se mitä ne hakee, on huomio ja jos sitä huomiota antaa niin ne vaan saavat siitä hupia ja intoa jatkaa.

Ja Mindi; mitä nyt oon siun kommenttejas foorulla nähnyt, niin oma henkilökohtainen mielipide tästä on se, että on paljon parempi sanoa asiat suoraan varsinkin jos kyse on lemmikin hyvinvoinnista. Itse ainakin haluaisin että miulle asiat suoraan sanotaan, vaikkakin se saattais mennä jo vähän töykeyden rajamaille mutta ainakin luulis asian menevän perille! Ei ne hommat aina suju silkkihansikkain, vaan joskus oikeasti tarvitsee vähän rajummin asiat sanoa - mutta tässäkin taas se että vaikka kovemmin pitäis sanoa niin se kohteliaisuus pitää kuitenkin siellä säilyä. Ettei ala ärräpäitä ja loukkauksia lentelemään, koska sillähän ei saada muuta kun kiistaa kiistan perään. Jeps jeps, tää viimosin kommentti tosin ei Mindille ollut tarkoitettu, vaan ihan yleisesti ottaen. :)

Sisimmän ikuisuuskohinassa, kuiskaus avaruuden syvänmerenunta
16.02.2011 15.33
022391205_r

Hyviä kommentteja kaikki tänne kirjoitelleet.

Pakko todeta, että itse tiedän foorumeita, joissa ilmapiiri on parempikin. Jos jotain eroja alan miettimään, niin ne eivät ole eläinaiheisia. Ilmeisesti eläimet ovat niiden ystävissä ja yleensä eläinihmisissä niin suuria tunteita herättävä aihepiiri, että kärkkäitä keskusteluja syntyy helpommin. Jos verrataan vaikka jollekin suositulle tv-sarjalle perustettua foorumia, niin tuskin ihmiset siellä alkavat silmät punoittaen ragettaa, kun joku ilmoittaa, ettei pidä hahmosta X, koska sillä on hänen mielestään tyhmät jutut ja ruma kampaus - vaikka olisikin jonkun muun lempihahmo, suhtautuminen pysyy helpommin siinä "okei, se on sun mielipide" -tyylissä. Mutta annas olla, kun samat ihmiset ovat eläinfoorumilla ja toinen ilmoittaa, ettei pidä sen rotuisista koirista kuin toisella käyttäjällä on, koska monet niistä ovat lehtiotsikoiden mukaan purreet lapsia, tms.

Varmaan ihan asiaa tuo, mitä jotkut ovat todenneet, että omistakin asenteista riippuu, minkälaista kommenttia saa. Toisaalta, syyllistytäänkö tässä nyt samaan kuin että koulukiusauksesta puhuttaessa aletaan syyllistämään uhria sen vuoksi, että tämä käyttäytyy eritavoin kuin muut, on herkempi ja siten provosoi kiusaamista, tms.? Kyllä netissäkin esiintyy kiusaamista, eikä pelkästään lasten kesken.

Käytöstapojen lisäksi olisi aina syytä pitää mielessä, että olipa kyseessä miten nettifoorumi hyvänsä, IHAN OIKEAT IHMISET siellä kuitenkin keskustelevat. Jos on tarvetta naljailuun, niin harrastakoot sellaisesta tykkäävät sitä vaikka oman päänsä sisässä. Mielestäni nettikeskustelut antavat mukavan mahdollisuuden puhua vakavistakin asioista useiden samasta aihepiiristä kiinnostuneiden ihmisten kanssa, jotka asuvat eripuolilla maata, ym. Omasta lähipiiristä kun ei aina edes löydy kovin montaa, joita kiinnostaisivat samat aiheet kuin itseä. Siinä suhteessa ärsyttää, että jotkut pitävät vakaviakin keskusteluaiheita virtuaalisena hiekkalaatikkonaan, jossa heillä on muka oikeus nakella hiekkaa toisten silmiin niin paljon kuin lystäävät...

Ja juu, kyllä niitä aikuisiakin ihmisiä löytyy, joille tuottaa jotain ihmeen tyydytystä kulkea trollaamassa pitkin nettiä. Tämän vuoksi itse ainakin toivoisin, että mykistystoiminto pelittäisi myös foorumissa ja yhteisöissä. Facebookissa tosiaan loistavaa, kun voi edelleen jatkaa oloa niissäkin yhteisöissä, joihin joku trolli sattuu pesiintymään, kun hänet estämällä lakkaavat hänen häirikköviestinsäkin näkymästä. Huomiotahan ne ihmiset trollaamisella hakevat, aikuisetkin.

Muokattu viimeksi: 16.02.11 15.35
Flexi on vähän kuin haastavat koirarodut: vaarallinen sellaisen käsissä, joka ei tiedä, mitä tekee.
16.02.2011 15.48

Täällä kans pistetty merkille, että huonoimmat ilmapiirit ovat juuri eläinaiheisilla foorumeilla. Toisaalta taas joillakin fanifoorumeilla kun syttyy se sota, siitä ei tunnuta pääsevän yli eikä ympäri millään. Esimerkiksi petsiessä jokin pitkään kiistelty aihe loppuu jossain vaiheessa ja siitä harvemmin jää kenellekään paha maku suuhun. Tämäkin voi johtua siitä, että fanifoorumeilla on enemmän nuorisoa kuin niitä keski-ikäisiä aikuisia, joten silloin harvoin kun ne erimielisyydet kärjistyy, niissä tosissaan kirosanat lentää ja ongelmaa ei millään meinata saada sovittua ennenkuin joku ylläpitäjä puuttuu siihen. Lemmikkifoorumeilla harvemmin kiistat menevät niin pitkälle, johtuen varmasti siitä, että riitely on enemmän piikittelyä ja ns. piilov*ttuilua.

Tämä siis sellainen asia, minkä itse olen huomannut. Toki olen voinut tehdä ihan väärät johtopäätökset.

Nanni kuittaa
16.02.2011 15.50
021346471_r
Espoo

Petsiessä on ihan ok ilmapiiri. Tänne ei kyllä voi kirjoittaa juuri mitään ajatuksia ilman, että joku ilmoittaa olevansa eri mieltä. Mutta se ei mun mielestä laske ilmapiiriä, kunhan viestin tarkoitus ei ole juuri loukata toista. Aika vähän täällä kuitenkin mun mielestä mennään henkilökohtaisuuksiin, kyllä sitäkin tapahtuu...

Täällä liikkuu kyllä muutamia ihmisiä, jotka tietoisesti pyrkivät loukkaamaan muita. Nämä ihmiset voi kuitenkin laskea yhden käden sormilla. Välillä ainakin minusta tuntuu tulevan kärhämää aika turhista asioista. Aika paljon kyllä olen itse törmännyt siihen, että kun kyseenalaistaa jonkun muun mielipidettä, niin hänelle tulee niin epäystävällistä kommenttia. Kuin olisi jotain pahaakin sanonut. Asenne vaikuttaa aika paljon siihen miten ihmisiin suhtaudutaan, jos näillä on erilaisia mielipiteitä kuin muilla, niin kyllä niitä vihamiehiäkin sitten löytyy.

Ja nuo riidat ovat aika erilaisia muihin foorumeihin nähden. Niissä vihjaillaan, piikitellään ja harrastetaan piilov*ttuilua, kun muilla foorumeilla kirosanat lentelee. Itseäni tosin tälläinen piilov*ttuilu ärsyttää huomattavasti enemmän kuin suoraan sanominen. Nuo ilmapiirin pilaajat ovat aika usein nuoria, joilla kärtsää aikaisemmin kuin muilla. Se on sillai tosi harmi, että tälläiset nuoret pilaavat kaikkien alaikäisten imagoa keskusteluissa. Sitten itseäni ärsyttävä piirre on, että täysi-ikäiset menevät aika usein sen ikänsä taakse ja piikittävät juuri jotain sellaista, että jopa 14-vuotias siskoni tajuaa tämän ja niin edelleen. Ei se ikä yksin kerro kuinka paljon asioista tietää, se ei myöskään kerro sitä että olisi automaattisesti väärässä. Toki aikuisilla on pidempi elämän kokemus, mutta keskusteluissa puhutaan aika usein jostain suppeasta aiheesta jossa alaikäisellä voi ollakkin enemmän tietoa.

Yleensä ottaen petsiessä on kuitenkin tosi kivoja ihmisiä ja täällä saa suht vapaasti kuitenkin puhua itseään kiinnostavista asiosta toisten kanssa, jotka ovat myös kiinnostuneitä aiheesta.

Muokattu viimeksi: 16.02.11 16.04
tazzu.fi ---- puudelit.blogspot.com
16.02.2011 15.51
021877384_r
Muurame

Yleisesti ottaen täällä on mun mielestä ollut aina hyvä ilmapiiri. Huonon ilmapiirin aiheuttaa ne muutamat ihmiset, jotka tuntuvat mielestään tietävän kaiken eivätkä vaivaudu selittämään asioita tietämättömämmille asiallisesti ja selkeästi.
Kamerapuolen keskustelut on petsiessä aina olleet älyttömän inhottavia lukea. Siellä jos erehtyy kysymään jotain typerää ja itsestäänselvää näiden ammattilaisten mielestä, saa vastaukseksi parin sanan kommentin. Sitten kun pyytää syventävämpää ja ystävällisempää vastausta, voi saada aika tylyä tekstiä.

Yleisesti ottaen käyttäjät ovat älyttömän kivoja ja mukavia ja ilmaisevat itsensä hyvin. Harmi vaan, että alaikäiset, provoiliat ja muuten vaan asiattomat ihmiset pilaa hyvin alkaneet keskustelut yleensä :/

16.02.2011 15.56

Eläimet on kumminkin sellanen asia, että jokaisella on siitä takuuvarmasti omat mielipiteensä. Hoito, ruokinta, liikunta, eri harrasteet - mihinpä näihin jokainen meistä ei lemmikinomistajana olisi törmännyt, ja ehtinyt muodostaa siitä oman mielipiteensä. Kokemuksia ja näkemyksiä on ihmisillä niin monennäköistä, ja kun eri ihmiset esittää eri näkemyksiä eri tavoin, konflikteilta ei oikeastaan voida välttyä. Varsinkin kun täälläkin ikähaitari on aika laaja, ja varmasti nettikäyttäytyminen on alle 15-vuotiaalla erilaista kuin 25-vuotiaalla.

Erilaiset ihmiset ottaa asiat eri tavoilla, se mikä on toiselle asiallista keskustelua on toiselle päällekäyvää päsmäröintiä. Provosoijat on sitten ihan oma lukunsa, mutta niitä ei Petsiessä ole montaa osunut ainakaan mun tielleni.

Pääsääntöisesti täällä on mun mielestä ihan hyvä ilmapiiri, olen tavannut positiivisempiakin keskustelufoorumeita mutta ottaen huomioon Petsien aihepiirin ja ikäjakauman niin hyvinkin asiallista ja mukavaa touhua. :-)

16.02.2011 16.02
minusta täällä on huonoilmapiiri... aina jos joku mainitsee yhdenkin ''väärän mielipiteen'' niin aika moni on sen kimpussa ja yrittää saada sen ihmisen mielipiteen vaihtumaan väkisin:D ihmeelinen paikka tämä petsie..
16.02.2011 16.07
022495784_r
Hämeenlinna
Mirri kirjoitti:
Aina jos joku mainitsee yhdenkin ''väärän mielipiteen'' niin aika moni on sen kimpussa ja yrittää saada sen ihmisen mielipiteen vaihtumaan väkisin:D ihmeelinen paikka tämä petsie..
Samaa mieltä.
Love God as he is Dog backwards.
16.02.2011 16.09
021877384_r
Muurame
Mirri kirjoitti:
minusta täällä on huonoilmapiiri... aina jos joku mainitsee yhdenkin ''väärän mielipiteen'' niin aika moni on sen kimpussa ja yrittää saada sen ihmisen mielipiteen vaihtumaan väkisin:D ihmeelinen paikka tämä petsie..

Minä taas ajattelen sen niin, että riippuu miten ihminen perustelee väitteensä. Jos joku sanoo että "kyllä, ulkokissat elää paremman elämän kuin sisäkissat." eikä perustele sitä väitettä millään tavoin, ei sellainen mielipide saa mitään kannatusta. Jos ihmisellä on hyvät ja fiksut perustelut, niin ei muilla ole mitään syytä yrittää vaihtaa toisen mielipidettä.

Kun ilmaisee asiansa fiksusti, kirjoitusasu on siisti (välimerkit, isot kirjaimet, kappalejako...) ja asia käy järkeen, niin eihän siinä ole mitään ongelmaa.

16.02.2011 16.09
021665746_r
Oulunsalo
Mun mielestä täällä on hyvä ilmapiiri, muutama mätä ei vielä sitä pysty pilaamaan ;) Tosikkoja ja riidanhaastajia löytyy netissä ihan joka paikasta niinku täältäki, mut jos niistä ei välitä tai ota niiden sanomisia liian henkilökohtaisesti kaikki on hyvin.
16.02.2011 16.12
020601222_r

Mirriltä se tuli.

Aika monelta ihmiseltä, jotka forkalla on asiallisia niin tulee töykeempää juttua yhteisöissä. Mirrin kanssa todellakin samaa mieltä. Jos ilmaisee mielipiteensä vähän väärin, tai saa muut ymmärtämään sen mielipiteen väärin niin kaikkihan on kimpussa syyttämässä ja mollaamassa. Tietysti näitä trolleja on, mutta ne ei mun mielestä oo suurin syy täällä jotka aiheuttaa huonon ilmapiirin vaan enimmäkseen ne jotka on aina eri mieltä ja jotka aina synnyttää sen ongelman.

www.noorakultsu.blogspot.com
16.02.2011 16.14
021755345_r
Joensuu
Valokuvaus - yhteisö on täydellinen esimerkki huonosta ilmapiiristä. Tätä tuskin tarvitsee edes perustella..
Sisimmän ikuisuuskohinassa, kuiskaus avaruuden syvänmerenunta
16.02.2011 16.17

Aika monelta ihmiseltä, jotka forkalla on asiallisia niin tulee töykeempää juttua yhteisöissä.

Mä en ole koskaan huomannut tämmöstä. Pariin kertaan oon huomannut päin vastoin, että yhteisössä ollaan kovinkin auttavaisia ja kivoja, mutta foorumilla kummallisen "hyökkääviä" ja kireitä. Tiedä sitten, mistä johtuu.

Fiilis kuittaa
16.02.2011 16.17
021606432_r
Hausjärvi
Mä olen Nooran kanssa täysin samaa mieltä, joskus tuntuu että jos kirjoittaa oman mielipiteen niin sen perään laitetaan kauheella joukolla kysymyksiä ja korjailuja : D Muuten täällä on kyllä ihan perus hyvä ilmapiiri mitä nyt lukuun ottamatta niitä kamera yhteisöjä ja muita sellaisia.
16.02.2011 16.18
020834445_r

Ei ole koskaan tarvinut mykistää ketään, ilmiannon laitan jos siihen on erittäin pätevä syy ja aina silloin siihen on myös ylläpito puuttunut.
Elämään kuuluu ne ikävätkin asiat ja vastalauseet.

Mitä keskustelualueeseen tulee, jos itse kommentoi kovin kärkkäästi, voi saman sävyisiä vastauksia odottaa myös takaisin päin. Jankuttamista täällä ilmenee usein, mutta voi itse olla se fiksumpi osapuoli ja lopettaa keskustelun, jos se ei enää mihinkään etene.

Minusta tääl on hyvä ilmapiiri, etenkin jos vertaa muihin lemmikkiaiheisiin keskustelupalstoihin. Me eläinrakkaat ollaan aika tunteellista sakkia ja suurella osalla on vahvat näkemykset asioihin, siihen sekaan ei tartte heittää kun pari provoa, niin valmis on..
Täällä pyörii aktiivisesti vaan muutama jonka kanssa ei jutut kohtaa, mutta suurin osa on oikeinkin hyvää porukkaa ja vaikkei kaikki kavereita keskenään oliskaan, voi silti mahtua samaan internettiin.

Muokattu viimeksi: 16.02.11 16.19
Tänään ymmärrän enemmän kuin eilen, lupaavaa huomisen kannalta.
16.02.2011 16.18

Kai se on sit vähän kiinni siitäkin, et miten asennoituu asioihin tai miten helposti loukkaantuu tai ottaa itseensä asioista noin yleisesti ja oikeessakin elämässä. Mä en esim. osaa suhtautua Valokuvaus-yhteisöönkään mitenkään eri tavalla. Okei, siellä on henkilöitä jotka tekee provosointia elämäntyökseen, mut ei silti liikuta, siinähän provoovat.

emt mua on tosi vaikee saada loukkaantuu missään tai mistään, nii en osaa sanoo tähänkään asiaan juuta enkä jaata.

Muokattu viimeksi: 16.02.11 16.21
16.02.2011 16.22
020601222_r
Fiilis kirjoitti:

Aika monelta ihmiseltä, jotka forkalla on asiallisia niin tulee töykeempää juttua yhteisöissä.

Mä en ole koskaan huomannut tämmöstä. Pariin kertaan oon huomannut päin vastoin, että yhteisössä ollaan kovinkin auttavaisia ja kivoja, mutta foorumilla kummallisen "hyökkääviä" ja kireitä. Tiedä sitten, mistä johtuu.

Meinaan, että monesta oon luullu paljon asiallisempaa ihmistä, mutta kappas kun pääsee yhteisöön niin ei ihminen enää vaikuta niin asialliselta. Niin tosiaan, mul ei oo kummempaa varaa sanoa että täällä on huono ilmapiiri, töykeitä ja trollaavia löytyy, kyllä.

www.noorakultsu.blogspot.com
16.02.2011 16.22
Samaa mieltä Mirrin kanssa siinä, että mitään "väärää" ei koskaan saa sanoa, jos sanoo niin kaikki on kimpussa. Sen sijaan että autetaan, niin syyllistetään ja jopa haukutaan. Kaikki ei ole ikänsä harrastaneita kapeakatseisia kukkiksia, joillakin voi olla vasta ensimmäinen lemmikki, jolla ei edes aiota sen kummemin harrastaa ja eläimetkin kiinnostaa ihan vain kaverina, ei harrastus- tai kisatoverina.

Lisäksi täällä oli ainakin jossain vaiheessa jotain ihme "feimejä", jos tällainen henkilö käy jossain sanomassa sanansa niin monet on nöyränä samaa mieltä, perustelematta omaa kantaansa. Ja sitten kun joku tulee sanomaan eriävän mielipiteensä ja perustelut päälle, niin sitä ruvetaan joukolla tökkimään ja yritetään väkisin saada se myöntämään olevansa väärässä. Täällä on ollut pari hyvää tyyppiä koirapuolen keskustelussa, jotka on jakaneet hyviä pointteja ja mielipiteitään, mutta ovat sitten ilmeisesti poistuneet palvelusta juurikin sen takia että moni täällä vain sulkee korvansa ja jankuttaa siitä miten väärässä kukin on. Minkä ihmeen takia edes pitää kumota toinen mielipide toisella. Sitä en täällä ymmärrä, että eriävästä mielipiteestä vedetään herneet nenään, kysellään tyhmiä ja jauhetaan loputtomiin sen sijaan, että ne jätettäisiin omaan arvoonsa. Toki kommentoida saa, mutta välillä ihmiset tarttuu asioihin ihan vaan päteäkseen..

+ Mikä idea on "Komps"-viesteissä? Kaikki osaa kyllä sanoa olevansa samaa mieltä, mitä hyötyä siitä on jos ei osaa lisätä mitään.
16.02.2011 16.22
021877384_r
Muurame
Rico kirjoitti:
Valokuvaus - yhteisö on täydellinen esimerkki huonosta ilmapiiristä. Tätä tuskin tarvitsee edes perustella..

Nimenomaan, petsien taistelutanner : p
Ikävää että siellä meno on sellaista, olis niin kiva olla jossain valokuvausyhteisössä ja keskustella muiden kuvaajien kanssa, mutta eipä tuo yhteisö hirveästi houkuta. Pari kertaa siellä oon ollut ja aina eronnut sen jälkeen kun pari päivää oon sitä meininkiä seuraillut.

16.02.2011 16.29
022633544_r
Helsinki
Eikö noille valokuvauskeskusteluissa häiriköiville muutamalle ole vieläkään saatu tehtyä mitään? Omakin kirjoitustyylini saattaa toisinaan olla aika provosoiva ja saatan turhaan lausua 'totuuksia', mutta pyrin silti välttämään näitä älynväläyksiä ja olen useimmiten hiljaa. Toivon, että suurimmalla osalla foorumin käyttäjistä on minusta ihan hyvä kuva, en tahallani halua pahoittaa kenenkään mieltä. Mutjoo, tiedän noita valokuvausihmisiä joiden keskustelutyyli on hieman poikkeava ja heiltä näkee usein myös asiantuntevaa ja hyvää neuvomista/tekstiä, mutta jos ei monien varoitustenkaan jälkeen opita käyttäytymään ja terrorisoidaan jotain aluetta, niin eiköhän siihen pitäisi puuttua?
Muokattu viimeksi: 16.02.11 16.31
http://merkilliset.blogspot.com/

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti