Petsiessä huono ilmapiiri? - Sivu 18 (Yleinen keskustelu > Petsie)

01.05.2012 02.48

Petsien käyttäjätyypit:

1. Koppava teini-ikänen naikkonen joista jokanen on ihan varma et tietää kaiken ja on melkee ammattilainen ku omistaa pari colliee jotka ei karkaa lenkil. Käsitys perusasioist on niin päin hevonveetä et hävettää lukee.

2. Trolli. Huvittava, viddumainen tai ylimielinen ja parhaat kaikkee yhes.

3. Äkänen kiukuttelija jolla on PMS tai rabies ja joka hakeuttuu hampaat irvessä ja hullunkiilto silmissä tappeluihin. Ei ees yritä olla ystävällinen ja jopa virtuaalinäyttelyketjuis saa rähinän aikaan joka toinen päivä. Tosielämäs varmaan tosi mukava persoona...

4. Marttyyri kukkahattutäti joka menee hernepelto nenulis saarnaan huonosta ilmapiiristä heti ku joku sanoo yhen poikkipuolisen sanan. Ei ees yritä noudattaa liikuttavan runollisia hyvänkäytöksenoppaita joita kirjottaa vaan on kärkäs ja ilkee. Eihän ne saarnat nyt itseä koske.

5. Vaihnoharhanen maailmannapa joka luulee et jokanen kommentti on vidduilua _just sille_.

6. Harmiton pikkulaps joka jakaa herqq ja ihkuttaa söpöjä lemmikkejä.

7. Joku valokuvausfriikki joka on ottanu elämäntehtäväks trollata ja kertoo kuinka paskoja kuvaajia Petsie on täynnä.

8. Asiallinen ihminen joka osaa ottaa kritiikkii vastaan julkisesti niinku aikuset, jolla on kokemust jostain muusta ku Stillwellin ohjelmien kattelust ja jonka viestejä kehtaa jopa lukee.

Kasikohan ihmisii on Petsies maksimissaan kymmenen ja ne ei tossa porukassa paljoo ilmapiirii enää pelasta...

Vappuja vaan kakil Petsieen!

01.05.2012 10.25
022346454_r
Hausjärvi
^^Maksimissaan kymmenen? Uskallan olla eri mieltä.
http://www.jokainentavallaan.blogspot.com/ JA http://villikko.imgur.com/
01.05.2012 12.22
022677359_r
Tervo
trolololo kirjoitti:

Petsiessä on toimintaperiaate.

''Jos huomaat käyttäjän, joka haaveilee tulevaisuudessa hankittavasta koirasta, kissasta, valokuvaustarvikkeista, autosta, tietokoneesta tai ihan mistä vain, mene ja hyökkää hänen kimppuunsa ja painota sitä, että juuri _hän_ ei voi ostaa haluamaansa lemmikkiä/tavaraa, koska hän ei ole tarpeeksi ammattimainen yhden foorumiviestin perusteella.''

Liika toisten elämään, asioihin, tekemisiin, haaveisiin ja hankkimisiin puuttumista.

Tää on niin totta. Eniten säälin näitä valokuvausfanaatikkoja, jotka olevinaan on jotai pääjehusakkia koko elukkasivustolla. Lisätään kaks kuvaa oletusalbumiin ja trollataan päivästä toiseen kuin ei muuta tekemistä ois. Näil o aina sama ärsyttävä toisiaan matkiva kirjoitustyyli ja samat läpät ja fraasit kaikilla. Matkitaan toisia ja ollaan mukana tässä "jengissä", jotta ollaan ite niin mukana jutuis ja vältytään ite joutumasta trollauksen kohteeksi.

Tosielämässä varmaan ihan normaaleja ihmisiä, mutta netissä ikään kuin haetaan itseään kuin murkkuikäiset konsanaan, ollaan oikeasti ihan hukassa ja sen takia nälvitään toisia.

Oon huomannu, mite moni ennen ihan tavallinen, mukava ihminen on menny tähä samaan gängiin messiin, jotka nyt nälvivät ja heittävät tympeitä kommentteja muille, koska se on jollain tapaa niin siistiiii, ja vaan ammattilaisilla ja hyvillä tyypeillä on varaa heittää tällast shaissee muitte nenille.

Sitte nää muutamat perustrollarit, jotka häviää paikasta ja tulee aina takasi. Mikä ilo tääl lasten leikkikentäl on trollaa?

Ja se, miten täällä joka asiasta tapellessa kaikki menee henkilökohtaisuuksiin. Se on heikkoutta. Kun tajutaan että voimavarat ja vastaraget loppuu, aletaan ottamaan kaikkea epäolennaista asiaa siihe kinastelun pääaiheeks. Hyvään neuvottelutaitoon ei todellakaan kuulu se, että tapellaan ihmisten kesken, koska asiaan pitäisi keskittyä aggressiivisesti, ja ihmisiin huomaavaisesti.

Tämä vaan unohtuu iha penteleen herkästi, iteltäniki. Etenkin jos vastapuoli menee ollenkaan epäasiallisuuksiin, tai ei osaa kuunnella vaan trollaa kybäl, niin ite joko keskeytän leikin samantien, tai menen itsekin henkilökohtaisuuksiin, riippuen miten iloisella tuulella olen.

Oon harkinnu täält lähtöö jo monesti, elämä pyörii enemmän muiden pleissejen ympärillä, mutta tääl on myös sellasia ihmisiä, joihin ei muuten saisi pidettyä yhteyttä, vaikka haluaisi.

Mut on tää pleissi muuttunu, tai sit on ite vanhetessaa vaihtanu piirejä joissa pyörii. Joku 4-6 vuotta takaperin tääl oli lempeä, lapsenomainen "oi, söötti lemmikki, mitä se tykkää tehdä!!111!" -meininki, kun nyt tää on taisteluareena ihan kaikessa. :D Emmäää tiedä. Tympäsöö välillä.

01.05.2012 12.40
022346454_r
Hausjärvi

Poju: Tuo on niin totta, tuo henkilökohtaisuuksiin meneminen. Minulla ei ole omaa kuvaani täällä missään, ja olen saanut kuulla ihan tuntemattomilta ihmisiltä kuinka olen 'sellainen läski ruma ihminen, joka luulee olevansa jotakin mitä ei ole.' 

Vähän silleen että 'Kiva kun kerroitte minullekin.' :)

Muokattu viimeksi: 01.05.12 12.41
01.05.2012 12.48
Tiko kirjoitti:

Uskallan olla sun kanssasi eri mieltä, näitä asiallisia on harvassa täällä perisessä.

Muokattu viimeksi: 01.05.12 12.48
Maailma ei ole minua vastaan, minä olen maailmaa vastaan
01.05.2012 12.51
022346454_r
Hausjärvi
Epeli kirjoitti:
Tiko kirjoitti:

Uskallan olla sun kanssasi eri mieltä, näitä asiallisia on harvassa täällä perisessä.

En minä nyt tiedä. Kyllä toisissa keskusteluissa niihin törmää useamminkin. Riippuu vähän missä topicissa puhutaan.

Muokattu viimeksi: 01.05.12 12.51
01.05.2012 17.36
022643149_r

Nää valokuvausjäbättimet luulee ehkä olevansa kovinta petsiejengiä mut kyllä lätkäporukka vie voiton. Mehän osataan ottaa kovakin taklu 8--)

Ketä ovat nämä maagiset kymmenen, pidetäänkös kruunajaiset. Kehtaan lukea useammankin tekstejä oikke hyvin D: Itse olen ainakin huono häviäjä ja raivo, mutta tulee paha mieli aina jälkeenpäin jos riehuu.

Tiko kirjoitti:

Poju: Tuo on niin totta, tuo henkilökohtaisuuksiin meneminen. Minulla ei ole omaa kuvaani täällä missään, ja olen saanut kuulla ihan tuntemattomilta ihmisiltä kuinka olen 'sellainen läski ruma ihminen, joka luulee olevansa jotakin mitä ei ole.'

Vähän silleen että 'Kiva kun kerroitte minullekin.' :)

D: yh, ihmiset on törkeitä. Kiusais edes aikuisia, mutta ei.

Tuli mieleen eräs puolue.

Muokattu viimeksi: 01.05.12 17.38
"If you're going through hell, keep going." -Winston Churchill
01.05.2012 20.39
021428812_r
Jyväskylä
Tiko kirjoitti:
Epeli kirjoitti:
Tiko kirjoitti:

En minä nyt tiedä. Kyllä toisissa keskusteluissa niihin törmää useamminkin. Riippuu vähän missä topicissa puhutaan.

Kyllä niitä kohteliaita kirjoittajiakin on. Sitä ei välttämättä huomio, mutta kyllä niitä enemmän on kuin niitä lärvin aukojia! Ainakin siellä foorumeilla, missä käyn.

..

Aina ei välttämättä ole vain julkisissa keskusteluissa sellaisia lärvin aukojia. Ne myös iskevät yksityiselle seinälle täällä petaiessä. Jos joku tulee seinälle kirjoittamaan, siinä jää hiukan ihmettelemään "Mitä ihmettä!?"

Hope
07.05.2012 10.39
022083761_r
Espoo
kirjoitti:

Petsien käyttäjätyypit:

1. Koppava teini-ikänen naikkonen joista jokanen on ihan varma et tietää kaiken ja on melkee ammattilainen ku omistaa pari colliee jotka ei karkaa lenkil. Käsitys perusasioist on niin päin hevonveetä et hävettää lukee.

2. Trolli. Huvittava, viddumainen tai ylimielinen ja parhaat kaikkee yhes.

3. Äkänen kiukuttelija jolla on PMS tai rabies ja joka hakeuttuu hampaat irvessä ja hullunkiilto silmissä tappeluihin. Ei ees yritä olla ystävällinen ja jopa virtuaalinäyttelyketjuis saa rähinän aikaan joka toinen päivä. Tosielämäs varmaan tosi mukava persoona...

4. Marttyyri kukkahattutäti joka menee hernepelto nenulis saarnaan huonosta ilmapiiristä heti ku joku sanoo yhen poikkipuolisen sanan. Ei ees yritä noudattaa liikuttavan runollisia hyvänkäytöksenoppaita joita kirjottaa vaan on kärkäs ja ilkee. Eihän ne saarnat nyt itseä koske.

5. Vaihnoharhanen maailmannapa joka luulee et jokanen kommentti on vidduilua _just sille_.

6. Harmiton pikkulaps joka jakaa herqq ja ihkuttaa söpöjä lemmikkejä.

7. Joku valokuvausfriikki joka on ottanu elämäntehtäväks trollata ja kertoo kuinka paskoja kuvaajia Petsie on täynnä.

8. Asiallinen ihminen joka osaa ottaa kritiikkii vastaan julkisesti niinku aikuset, jolla on kokemust jostain muusta ku Stillwellin ohjelmien kattelust ja jonka viestejä kehtaa jopa lukee.

Kasikohan ihmisii on Petsies maksimissaan kymmenen ja ne ei tossa porukassa paljoo ilmapiirii enää pelasta...

Vappuja vaan kakil Petsieen!

Aaahahhah, niiiiiin loistava että tyrskin ääneen :D 9. kohdaksi voisi lisätä vielä Tyypit, joilla on pakonomainen tarve arvostella toisten lemmikkejä ja toisten ihmisten valintoja ja kertoa miksi joku ei muka saisi ottaa jotain tiettyä koiraa/kissaa/muuta eläintä tai miksi juuri hänen lemmikillä ei saisi teettää pentuja.

Koiraihminen kertoo reippaasti oman mielipiteensä muiden koirista. Vaikka sitä ei olisi ehditty vielä kysyä. http://pyrynen.blogspot.com/
07.05.2012 11.22
022162743_r
Säkylä

Noi tyypit on kyllä hyviä

Minusta tää ei edelleenkään ole ollenkaan paha paikka, ei kannata avata koko selainta jos on liian tiukkis asenteella.

23.06.2012 20.16
Tuntuu taas että ihan muutaman päivän sisällä piilokettuilu on lisääntynyt ihan huimasti :D Joka paikasta tunkee tätä yleisen hysterian lietsontaa ja yleistä valokuvaajaporukoissa tuttua "minä ite!!" -asennetta. Tai liekö vaan joku tietty aika kuukaudesta ;D
23.06.2012 21.01
022162743_r
Säkylä
Scotty kirjoitti:
Tuntuu taas että ihan muutaman päivän sisällä piilokettuilu on lisääntynyt ihan huimasti :D Joka paikasta tunkee tätä yleisen hysterian lietsontaa ja yleistä valokuvaajaporukoissa tuttua "minä ite!!" -asennetta. Tai liekö vaan joku tietty aika kuukaudesta ;D

Esim. aktiivisimpien petsieläisten kuukautiset synkronoituneet niin kun susilaumalla, aina sama kiiman kierto. :D

23.06.2012 21.34
Turo, ihmisillähän menee oikeasti niin että jos olet paljon tekemisissä Martan kanssa niin aika todennäköisesti kiertonne alkaa pikku hiljaa kulkea samaa rataa :D
23.06.2012 21.39
022248835_r
Nousiainen

lol luin otsikon että "petsiessä homo ilmapiiri?"

joo, on.

dogs obsess about you as much as you obsess about them
23.06.2012 23.05
022162743_r
Säkylä
Scotty kirjoitti:
Turo, ihmisillähän menee oikeasti niin että jos olet paljon tekemisissä Martan kanssa niin aika todennäköisesti kiertonne alkaa pikku hiljaa kulkea samaa rataa :D

Joo näimpä, tosin se varmaan vaatii muutakin kun internetin kautta yhteyden. :D

23.06.2012 23.19
Petsieläisillä on sellainen maaginen 99 vs. 1 -yhteys joka yhdistää kaikki ihkupihku agilityharrastaja-valokuvaajat!
23.06.2012 23.39
020192894_r
Tampere

Mua ottaa oikeasti päähän se, kuinka ilkeitä petsiessä ollaan. Kun tulin tänne, ajattelin että koska täällä kuitenkin käy niin moni aikuinen ja muutenkin petsien säännöt pitäisi olla sen muikaiset ettei paljoa muuta kuin asiallista keskustelua pääse syntymään, niin keskustelut täällä myöskin ovat sen mukaisia. Noh, väärässä olin. :D Ja vielä hyvin usein huomaan että kinastelussa ainakin se toinen osapuoli on ihan aikuinen.

Niin usein täytyy oikeasti ihan varoa sanomisiaan ettei mitenkään, edes rivien välistä pysty lukemaan jotain mikä voisi suututtaa lukijan ja välttää se hirveä _kukkahattutäteily_ mikä siitä varmasti kehkeytyisi.

Jos 12-vuotias tyttö tulee pyytämään apuana siitä kuinka hänen kissansa on sairas eikä tiedä mitä tehdä, niin auta armias sitä vittuilun määrää! Ensin 3 romaania siitä kuinka petsien ikäraja on 13 vuotta ja vielä pitempää kettuilua siitä kuinka pitäisi itse nostaa persuksensa penkistä ja tehdä jotain muutakin kuin dataa koneella. Yrittäkää rakkaat ymmärtää että se pieni tyttö on varmasti peloissaan ja yrittää vain hakea apua jostakin. Vaikka tätä onkin ehkä vähän vaikea ymmärtää niin kaikki eivät ole lievässä paniikissa ihan niin fiksuja kuin te muut varmasti olisitte. ;) Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja puratkaa vihanne vaikka omaan tyynyynne jos ette muuten pysty olemaan.

Ja muutenkin, hirveän monet täällä tarttuu ihan pikkuasioista kiinni ja alkaa valittamaan sen minkä ehtivät, eivätkä yhtään keskity siihen olennaiseen. Se on niin raivostuttavaa kun löytää jonkun mielenkiintoisen keskustelun, mutta suurin osa siitä onkin vain jotain kahden keskistä taistelua jostain ihan mitättömästä asiasta. Jos on ihan pakko tapella toisen kanssa niin täällä on myös yksityisviestit (vai mitä ikinä olivatkaan) missä voitte ihan hyvin hoitaa asianne ilman yleisöä.

Pähkinänkuoressa mua kuitenkin ihmetyttää suuresti se, kuinka lapsellisia täällä monet osaavat olla. Monesti kun luen jotain ihan aiheeseen kuulumatonta tekstiä, niin nopeasti profiilia katsomalla selviää että tämä onkin se 27-vuotias.

Minä en tullut tänne haastamaan riitaa. Tulin vain purkamaan omat mietteeni tänne tästä sivustosta. En siis tarkoittanut välttämättä juuri sinua siellä ruudun takana, vaan ihan yleisesti.

23.06.2012 23.53
022709000_r
Seinäjoki

^Fiksusti kirjoitettu, ja pakko todeta että monessa asiassa samaa mieltä. :)

Mutta pakko kyllä sanoa ettei tämä sivusto todellakaan ole pahimmasta päästä. Ainakaan nuo koira puolen jutut. :)

Mamma kirjoitti:

lol luin otsikon että "petsiessä homo ilmapiiri?"

joo, on.

Pitikö tää kirjottaa? Nyt kun toista kertaa avasin tämän topicin, luin myös homo ilmapiiri kun juuri sitä ennen luin tuon sun kommenttisi.. :P

Mr.Punakone
24.06.2012 00.25
022664329_r
Hyvinkää

Toisaalta, mitä enemmän käyttäjiä ahtautuu yhdelle sivustolle ja yhdelle foorumille, sattuu väärinkäsityksiäkin enemmän. Kun on iso käyttäjäkanta, mahtuu mukaan aina myös niitä munapäitä ja erilaisia ihmisiä. Netissä on mielettömän helppoa haastaa riitää anonyyminä, sillä sanomisistaan ei tarvitse ottaa vastuuta ja netissä kasvottomana voi huudella kuin porsas pellolla, mitä sylki suuhun tuo. Trolleja ei kuitenkaan kannata ruokkia, eikä foorumien viestejä ottaa liian henkilökohtaisesti, sillä pitää muistaa, että vaikka tilanteet usein kärjistyvätkin, kiistellään siinä kuitenkin vain asioista ja eri käsitteistä. Harvoin kukaan on käyttäjää itseään vastaan, ja mikäli näin pelkää, kannattaa se foliohattu tunkea syvemmin päähänsä etteivät kukkikset pääse nokkimaan pahemmin. 

Muokattu viimeksi: 24.06.12 00.30
http://vuorenvarmanvillikissa.blogspot.fi/
24.06.2012 00.36

Vililtä tulee hyviä pointteja.

Sanoisin kuitenkin, että suurin tekijä tähän "huonoon ilmapiiriin" on se, että paikka on pääosin täynnä lapsia ja nuoria. Vaikka mukaan toki mahtuu näitä huonosti käyttäytyviä aikuisiakin, niin silti suurin osa provoavista ja riitaa täynnä olevista keskusteluista ovat alaikäisten suosiossa. Nuoret ovat yleensä myös niitä, jotka ovat etunenässä syyttelemässä tai kettuilemassa juurikin nimeämissäsi "12v tyttö sairaan kissan kanssa" -tapauksissa.

Lisäksi Petisessä käydään paljon läpi nk. ikuisuusaiheita (ulkokissat, seropipennutus, alaikäisen lemmikit jne), joista lähes poikkeuksetta aiheutuu ensin erimielisyyttä ja pian tämän jälkeen henk.kohtasuuksiin menemistä joidenkin välillä. Tämä varmasti tuo lisäpointseja huonoon ilmapiirin.

Kaikenkaikkiaan Petsie ei ole mielestäni pahimmasta päästä, varsinkaan siihen nähden, että suurin osa käyttäjistä ovat hyvinkin nuoria.

Fiilis kuittaa
24.06.2012 00.59
Sitten musta on kiva huomata, että täällä on muutamia "eliittijoukkoja", jotka ovat niin täydellisiä, harrastetaan 24/7 ja ollaan niin valiota niin valiota, koirat osaa seistä päällään ja marsut soittavat ukulelea ja kaupan päälle osataan kaikki maailman asiat niin täydellisesti ettei kukaan muu vahingossakaan voi olla parempi tai esittää eriävää mielipidettä siitä kannattaako kissa kuivattaa mikrossa. Ja toki nämä eliittijoukkolaiset ovat oikeutettuja sorsimaan muita ja piilov*ttuilemaan vaikka ruikutetaankin siistin Petsien ja hyvän ilmapiirin puolesta.
Ja nämä eliittijoukkolaiset ovat muodostaneet sen oman piirinsä, ja jos joku "ala-arvoinen" puhuukin toiselle eliittijoukkolaiselle niin heti nousee sanaton kohu "miten se kehtaa, vähäx noob ku sen koira ei osaa ees seistä päällään eikä marsu soita ees kitaraa!!!" -tyylillä. Ja jos sattuu kysymään että miten saisin opetettua marsuni soittamaan ukulelellä Jingle Bells -laulun niin pakko nälviä ja nauraa ja heittää läppää kuinka semmoinen kuuluu perustaitoihin.

No, jokainen tavallaan :D Mulle on ainakin se ja sama mitä nää parhaat ja täydelliset täällä (ja toki myös ulkopuolella) meistä "ala-arvoisista" keskustelee. Niin kauan kun ei loukata mun läheisiä niin puhukoot ja levittäkööt sanaa siitä kuinka sen ja sen koira ei osaa kontaktia takaperin päällään seisoen ja kuinka se ja se on niiiiiin n0000b.

Onneksi täällä on kyllä mukavaa ja kivaakin porukkaa (tässäkin ketjussa heti muutama!), vaikka nämä ilkeilijät jäävätkin päälimmäisenä mieleen.
25.06.2012 18.50
022417235_r
Toholampi

Mää en ymmärrä sitä, kun joku esim. 11-14 vuotias sanoo foorumilla haluavansa koiran tai harkitsevansa koiran ostoa jos vanhemmat suostuvat tai ottavansa koiran muutaman kuukauden kuluttua, niin petsieläiset ryntää heti paikalla estämään "olet liian nuori siihen," "Elämäntilanteet muuttuvat sinulla vielä!" Tai "Koirassa on liikaa huolta noin nuorelle!" Elämäntilanteet voivat toki muuttua, mutta niinhän ne voivat muuttua aikuisina. Vaikka nuori lähtee opiskelemaan koira voi olla vanhemmilla viikolla jos vanhemmat siihen suostuvat tai lähteä nuoren mukaan mikäli asuntolaan saa tuoda koiria. Hätätilanteessa vanhemmat ehkä voivat auttaa yksiön ostamisessa ja, kun nuori pääsee töihiin hän voi esim. maksaa pikkuhiljaa vanhemmille vuokrat takaisin mikäli näin ollaan sovittu. Itsellä toteutuu jälkimmäinen luultavasti. Tai sitten käydä siinä vilinässä ja vilskeessä töissä niin kuin serkkuni on tehnyt ja hänellä on ollut vielä sen lisäksi kaksi koiraa.

Itse sain ensimmäisen koirani 10 vuotiaana enkä ole ollut koskaan katunut vanhempien päätöstä. Meillä oli sitä ennen yhteinen koira, jotta koirat ovat olleet aina elämässäni. Hoidin jo 10 vuotiaana koirani itse. Vanhempani eivät avustaneet mitenkään ja pidin huolta siitä, että lupaukseni pitää. Ainoa mikä harmittaa vähän on se, että en ymmärtänyt, että koiran pitää totella. Ei koira koskaan karannut mihinkään, mutta ei hän aina tullut huutaessakaan. Hyvin kuitenkin selvisin.
Seiskalla pidin huolta siitä, että lenkitän koiran ja pidän siitä hyvää huolta. Muut kaverini ryyppäsivät joka viikonloppu ja lähtivät discoihiin, mutta minä pysyin koirani kanssa. Kavereita tapasin päivällä joko meillä tai niillä. Yökylään menin hyvin harvoin ja silloinkin varmistin sata kertaa, että äippä varmasti hoitaa ja lenkittää koiraa kunnolla.

En koe jääneeni mistään paitsi ja uskoisin etten olisi tässä ilman koiria. Suosittelen lämpimästi kaikille lemmikkiä, jotka kykenevät hoitamaan sitä ja ovat varmoja sen lemmikin hoidosta.

http://koiravillitys.blogspot.fi/
25.06.2012 19.27
^ Oon samaa mieltä siinä, että ei tietenkään pidä mennä samantien sanomaan, että 'älä ota koiraa, olet liian nuori'. Mutta ymmärrän kyllä ihmisten huolen ja monesti tulee itsekkin tentattua nuoria lemmikin hankkijoita, että miten hyvin ovat asiansa opiskelleet ja miten aikovat toimia jatkossa. Elämäntilanteet nyt vaan sattuvat muuttumaan hiukan radikaalimmin lapsella, kuin aikuisella. Lapsen kiinnostus myös lopahtaa ultimaattisen paljon helpommin ja lapsi ei välttämättä ymmärrä mihin on ryhtymässä. TIETENKIN voi olla myös aikuisia, joille käy nämä yllä luettelemat asiat, mutta harvemmin niin kuitenkaan käy.

Todellakaan ei minusta ole oikein, että nuori jättää koiransa vanhemmilleen opiskelemaan lähtiessä, mikäli koira on ollut tämän ko. nuoren. Luuletko että se on sille koiralle ok, että omistaja lähtee huitelemaan? Sehän kokee itsensä hylätyksi. Ei vanhemmat ole siivoamassa sinun jälkiäsi jos pyöräytät muksun, et voi lykätä sitä vanhemmillesi jos itselle ei just nyt passaa muksusta huolehtiminen, minusta se on täysin sama asia koiran kanssa. Ja toivon todellakin että tämä oli typo: " vanhemmat ehkä voivat auttaa yksiön ostamisessa " Siis mitä? Ihmeellinen käsitys rahasta sulla, jos sun mielestä on normaalia, että vanhemmat ostelee lapsilleen taloja. "Siis eihän tää oo kun pikku yksiö". Rahaa se sekin maksaa, vanhempas on elättäneet sua koko sun elämäs, tuskin heillekkään on kukaan taloja ostellut. Kun muutetaan omilleen niin sillon ollaan omillaan, ite en kehtais pyytää omilta vanhemmilta edes lainan takausta.

Loppupeleissä minäkin kyllä suosittelen lähes jokaiselle nuorelle jonkin laista lemmikkiä. En ehkä koiraa, koira kuitenkin sitoo todella moneksi vuodeksi, harva oikeasti ymmärtää mihin lupautuu kun hankkii koiran. Mutta hiiri, rotta, marsu tai pupu ovat kyllä todella oivia lemmikkejä lapsille ja nuorille. Vaikka tämä onkin ällöttävä klisee, niin kyllä ne lemmikit todellakin opettavat lapselle vastuuntuntoa ja elämää. Esimerkiksi isovanhempien kuolemaakin on helpompi käsitellä tulevaisuudessa, kun joskus on joutunut luopumaan lemmikistään.
25.06.2012 19.49
022417235_r
Toholampi
Jetro kirjoitti:
^ Oon samaa mieltä siinä, että ei tietenkään pidä mennä samantien sanomaan, että 'älä ota koiraa, olet liian nuori'. Mutta ymmärrän kyllä ihmisten huolen ja monesti tulee itsekkin tentattua nuoria lemmikin hankkijoita, että miten hyvin ovat asiansa opiskelleet ja miten aikovat toimia jatkossa. Elämäntilanteet nyt vaan sattuvat muuttumaan hiukan radikaalimmin lapsella, kuin aikuisella. Lapsen kiinnostus myös lopahtaa ultimaattisen paljon helpommin ja lapsi ei välttämättä ymmärrä mihin on ryhtymässä. TIETENKIN voi olla myös aikuisia, joille käy nämä yllä luettelemat asiat, mutta harvemmin niin kuitenkaan käy.

Todellakaan ei minusta ole oikein, että nuori jättää koiransa vanhemmilleen opiskelemaan lähtiessä, mikäli koira on ollut tämän ko. nuoren. Luuletko että se on sille koiralle ok, että omistaja lähtee huitelemaan? Sehän kokee itsensä hylätyksi. Ei vanhemmat ole siivoamassa sinun jälkiäsi jos pyöräytät muksun, et voi lykätä sitä vanhemmillesi jos itselle ei just nyt passaa muksusta huolehtiminen, minusta se on täysin sama asia koiran kanssa. Ja toivon todellakin että tämä oli typo: " vanhemmat ehkä voivat auttaa yksiön ostamisessa " Siis mitä? Ihmeellinen käsitys rahasta sulla, jos sun mielestä on normaalia, että vanhemmat ostelee lapsilleen taloja. "Siis eihän tää oo kun pikku yksiö". Rahaa se sekin maksaa, vanhempas on elättäneet sua koko sun elämäs, tuskin heillekkään on kukaan taloja ostellut. Kun muutetaan omilleen niin sillon ollaan omillaan, ite en kehtais pyytää omilta vanhemmilta edes lainan takausta.

Loppupeleissä minäkin kyllä suosittelen lähes jokaiselle nuorelle jonkin laista lemmikkiä. En ehkä koiraa, koira kuitenkin sitoo todella moneksi vuodeksi, harva oikeasti ymmärtää mihin lupautuu kun hankkii koiran. Mutta hiiri, rotta, marsu tai pupu ovat kyllä todella oivia lemmikkejä lapsille ja nuorille. Vaikka tämä onkin ällöttävä klisee, niin kyllä ne lemmikit todellakin opettavat lapselle vastuuntuntoa ja elämää. Esimerkiksi isovanhempien kuolemaakin on helpompi käsitellä tulevaisuudessa, kun joskus on joutunut luopumaan lemmikistään.

Jotkut tekevät niin kuitenkin. Mm. pikkuserkkuni jätti koiran vanhemmilleen, koska ei yksinkertaisesti voinut ottaa sitä mukaan. Heti, kun pikkuserkku sai opiskelunsa loppuun hän muutti omilleen koiransa kanssa. En sanonut, että se on paras mahdollinen vaihtoehto enkä itse tekisi niin.

Ja tarkoitin tuolla, että itse aion maksaa sen takaisin. Ja olemme isäni kanssa tästä asiasta puhuneet ja hän on sanonut, että voi maksaa sen kunhan maksan itse takaisin. Ja kyllä olen tehnyt töitä rahan eteen maksaessani itse Piksun ell. kulut sun muuta. Ja meiän iskä on omanlaisensa. Se voi vuokrata talon jos se liittyy opiskeluun tai mopon meille, mutta ei vaatteita tai kirjoja. Iskäni ehdotti minulle tuota ideaa, kun ehdottelin toista koiraa hänelle. Siinä äippä ilmoitti, että lähen kohta opiskelemaan ja en voi ottaa kahta koiraa luultavammin asuntolaan. Iskä sanoi, että voisi maksaa yksiön minulle jos maksan takaisin hätätilanteessa. Tietysti yritän majoittautua koirieni kanssa ensin asuntolaan, mutta jos se ei onnistu pitää tilannetta katsoa silloin.

25.06.2012 19.56
^ VUOKRAAMINEN ja OSTAMINEN. Niillä on aika suuri ero :----D
Mutta joo täytyy myöntää, että oon joutunut muutaman satasen lainaamaan porukoilta VUOKRAN maksua varten. Joka sentin oon kyllä maksanut takaisin, vaikka nyt puhutaankin niinkin pienestä summasta kun kolmesta sadasta, joka on aika pitkälti eri asia kuin asunnon ostaminen, jolloin puhutaan kymmenistä tai sadoista tuhansista......

Edelleen oon eri mieltä, tuosta koiran jättämisestä kotiin, vaikka tunnen itsekkin ihmisiä jotka ovat niin joutuneet tekemään. Minusta se on väärin, jos tämä nuori on nimenomaan ollut koiralle se omistaja joka on huolehtinut lenkkeilyistä, ruoasta, hoidosta, koulutuksesta jne. Vielä enemmän väärin on minusta se, että hylkää koiran vanhemmilleen ja tulee myöhemmin (vuosien) päästä hakemaan koiran pois. Mitenköhän tämä eroaa kodinvaihtajasta? MINUN henkilökohtainen mielipide on, että tällainen toiminta on väärin. Älkääkä nyt ottako nokkiinne, tiedän että monet näin tekevät. Se on valitettavaa, mutta ihmiset tekevät omat ratkaisunsa.
25.06.2012 20.04
022417235_r
Toholampi
Jetro kirjoitti:
Mutta joo täytyy myöntää, että oon joutunut muutaman satasen lainaamaan porukoilta VUOKRAN maksua varten. Joka sentin oon kyllä maksanut takaisin, vaikka nyt puhutaankin niinkin pienestä summasta kun kolmesta sadasta, joka on aika pitkälti eri asia kuin asunnon ostaminen, jolloin puhutaan kymmenistä tai sadoista tuhansista......

Edelleen oon eri mieltä, tuosta koiran jättämisestä kotiin, vaikka tunnen itsekkin ihmisiä jotka ovat niin joutuneet tekemään. Minusta se on väärin, jos tämä nuori on nimenomaan ollut koiralle se omistaja joka on huolehtinut lenkkeilyistä, ruoasta, hoidosta, koulutuksesta jne. Vielä enemmän väärin on minusta se, että hylkää koiran vanhemmilleen ja tulee myöhemmin (vuosien) päästä hakemaan koiran pois. Mitenköhän tämä eroaa kodinvaihtajasta? MINUN henkilökohtainen mielipide on, että tällainen toiminta on väärin. Älkääkä nyt ottako nokkiinne, tiedän että monet näin tekevät. Se on valitettavaa, mutta ihmiset tekevät omat ratkaisunsa.

Upsista, kirjoitin väärin tuossa eikassa viestissä. Tarkoitin vuokraa.

Ylensähän omistaja tulee viikonlopuksi kotia, jos siis opiskelee ammattikoulussa. Ei se siis ole vuosia poissa. Mutta en itsekkään jättäisi lemmikkiäni noin vain viideksi päiväksi. En kuitenkaan ole sitä täysin vastassa, sillä jotkut joutuvat tekemään niin enkä ole kauheasti kuullut kommentteja jossa kerrottaisiin, että koira olisi joutunut kauheasti sen takia kärsimään. Moni muu on voinut tietysti kuulla kielteisiä kommentteja paljonkin, mutta minä en ole.

25.06.2012 20.14
022199304_r
Kokkola
Piksu kirjoitti:
Jetro kirjoitti:

Upsista, kirjoitin väärin tuossa eikassa viestissä. Tarkoitin vuokraa.

Ylensähän omistaja tulee viikonlopuksi kotia, jos siis opiskelee ammattikoulussa. Ei se siis ole vuosia poissa. Mutta en itsekkään jättäisi lemmikkiäni noin vain viideksi päiväksi. En kuitenkaan ole sitä täysin vastassa, sillä jotkut joutuvat tekemään niin enkä ole kauheasti kuullut kommentteja jossa kerrottaisiin, että koira olisi joutunut kauheasti sen takia kärsimään. Moni muu on voinut tietysti kuulla kielteisiä kommentteja paljonkin, mutta minä en ole.

Mulla luultavasti tulee käymään niin, että joudun Lucyn jättää porukoille kokkolaan ku lähen perhoon opiskelemaan. Ellei sitten, että Perhoon saa ottaa lemmikin..en tiedä sitä. Jos vaan saa, niin kyllä varmana otan, vaikka vklopuiksi tulisinkin kotiin. Koko elämän ajan ollu koira samassa talossa, nii luultavasti kuolisin ikävään jos Lucy jäis kokkolaan :D

Usko tulevaisuuteen, mutta älä unohda vaikuttaa siihen!
28.06.2012 00.00
020134697_r
Vili kirjoitti:

Mua ottaa oikeasti päähän se, kuinka ilkeitä petsiessä ollaan. Kun tulin tänne, ajattelin että koska täällä kuitenkin käy niin moni aikuinen ja muutenkin petsien säännöt pitäisi olla sen muikaiset ettei paljoa muuta kuin asiallista keskustelua pääse syntymään, niin keskustelut täällä myöskin ovat sen mukaisia. Noh, väärässä olin. :D Ja vielä hyvin usein huomaan että kinastelussa ainakin se toinen osapuoli on ihan aikuinen.

Niin usein täytyy oikeasti ihan varoa sanomisiaan ettei mitenkään, edes rivien välistä pysty lukemaan jotain mikä voisi suututtaa lukijan ja välttää se hirveä _kukkahattutäteily_ mikä siitä varmasti kehkeytyisi.

Jos 12-vuotias tyttö tulee pyytämään apuana siitä kuinka hänen kissansa on sairas eikä tiedä mitä tehdä, niin auta armias sitä vittuilun määrää! Ensin 3 romaania siitä kuinka petsien ikäraja on 13 vuotta ja vielä pitempää kettuilua siitä kuinka pitäisi itse nostaa persuksensa penkistä ja tehdä jotain muutakin kuin dataa koneella. Yrittäkää rakkaat ymmärtää että se pieni tyttö on varmasti peloissaan ja yrittää vain hakea apua jostakin. Vaikka tätä onkin ehkä vähän vaikea ymmärtää niin kaikki eivät ole lievässä paniikissa ihan niin fiksuja kuin te muut varmasti olisitte. ;) Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja puratkaa vihanne vaikka omaan tyynyynne jos ette muuten pysty olemaan.

Ja muutenkin, hirveän monet täällä tarttuu ihan pikkuasioista kiinni ja alkaa valittamaan sen minkä ehtivät, eivätkä yhtään keskity siihen olennaiseen. Se on niin raivostuttavaa kun löytää jonkun mielenkiintoisen keskustelun, mutta suurin osa siitä onkin vain jotain kahden keskistä taistelua jostain ihan mitättömästä asiasta. Jos on ihan pakko tapella toisen kanssa niin täällä on myös yksityisviestit (vai mitä ikinä olivatkaan) missä voitte ihan hyvin hoitaa asianne ilman yleisöä.

Pähkinänkuoressa mua kuitenkin ihmetyttää suuresti se, kuinka lapsellisia täällä monet osaavat olla. Monesti kun luen jotain ihan aiheeseen kuulumatonta tekstiä, niin nopeasti profiilia katsomalla selviää että tämä onkin se 27-vuotias.

Minä en tullut tänne haastamaan riitaa. Tulin vain purkamaan omat mietteeni tänne tästä sivustosta. En siis tarkoittanut välttämättä juuri sinua siellä ruudun takana, vaan ihan yleisesti.

Vilin tekstiä tuossa juuri luin ja siitä muutamia ajatuksia:

Monesta kohden olen periaatteessa ihan samaa mieltä. Kuitenkin säännöt on tehty täälläkin noudatettaviksi, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Esimerkkisi tyttö on tosiaankin varmasti peloissaan, mutta mitä petsieläisten voi oikeasti olettaa tekevän hänen hyväkseen? Jos kukaan ei vastaa, olemme tunteeton joukko. Kun emme ole eläinlääkäreitä emmekä varsinkaan näe sairasta eläintä, emme voi antaa muuta kuin ohjeen: mene eläinlääkäriin. Ymmärrän kyllä, että sellaiset viestit voivat satuttaa, mutta senkin tähden Petsiessä lienee ikäraja, sillä ei sellaisessa tilanteessa muuta voi juurikaan tehdä. Sairasta kissaa ja hänen omistajaansa ei auta monen sivun mittaiset viestit "En tiiä mikä kissallas vois olla :)))))))". Vähän sama tilanne, jos joku pyytää ehdotuksia mikä lemmikkiä voisi vaivata tai miten sen voisi selvittää. Yleensä mikään ei kelpaa, omalla lemmikillä ei voi olla se eikä se ja neuvojat ovat ilkeitä sanoessaan, että et voi tietää varmasti ilman eläinlääkärin tutkimista = mene eläinlääkäriin. Jos ei kestä vastausta, tulisi valitettavasti välttää sitä kyselyä. Elämä ei kohtele läheskään aina silkkihansikkain ja suurin osa tämänkin palstan keskusteluaiheista pyrkii olemaan myös informatiivisia, jolloin ei valitettavasti voi aina vain taputtaa päälaelle ja sanoa, että hyvin ja oikein tehty. Hyväksyntää tekemilleen virheille täältä ei kannata hakea. Toisaalta allerkirjoitan kyllä myös täysin sen, että epäasiallisuuksiin täällä(kin) sorrutaan tämän tästä. Siinä on kuitenkin aina se mutta, että sen minkä toinen kokee asialliseksi, toinen katsoo henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi itseään vastaan...

Ymmärrän tosiaan sen, että kun täällä ei elekieltä pysty käyttämään, voi moni asiallinen viesti tuntua ikävältä, jos sen sellaisena haluaa lukea. Toisinaan tuntuu, että joka toisen sanan tilalla tulisi olla hymynaama, jottei vain joku erehdy luulemaan sitä riidanhaastamiseksi tai haukkumiseksi.

28.06.2012 00.07
022337271_r
Seinäjoki
Vili kirjoitti:

Olen kyllä osittain samaa mieltä, välillä jostain pikkuasiasta kehkeytyy aika iso riita tai ainakin vihainen keskustelu. Ja jos joskus olen sanonut oman mielipiteeni jostain vähän sairaamman puoleisesta rodusta mielestäni ihan fiksusti (lähinnä ulkonäköön viitaten, en ole haukkunut kyseistä rotua lyttyyn), niin kyseisestä rodusta pitävät ovat kyllä tulleet ilmaisemaan mielipiteensä aika voimakkaasti. Mutta mielestäni Petsiessä on kyllä hyvä yleisilmapiiri ja olen yllättynyt miten fiksua porukkaa täällä on. Olen kiitollinen tuosta ikärajasta koska en jaksaisi jos täällä pyörisi jotain 10 vuotiaita (:

Muokattu viimeksi: 28.06.12 00.08
28.06.2012 00.09

^ Tuohon kissakeskusteluun. Jos lapsi on sen 13-vuotias niin moniko todellakin luulee että lapsella on kotonaan päätösvalta? Lemikit ovat vanhempien vastuulla ja mikäli eivät itse vie kissaa eläinlääkäriin ja lapsi yrittää petsiestä kysyä neuvoa kun ei muutakaan keksi ja petsien hirmuliskot hyökkää kimppuun, haukkuu alinpaan helvettiin ja mollaavat kuinka kauhea tämä tyttö on kun ei vie kissaansa eläinlääkäriin.

Petsiessä porukka ei tunne mitään myötätuntoa nuorempia käyttäjiä kohtaan saatikaan ymmärrystä asettua toisen asemaan.

Vilille kompsit.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti