Petsiessä huono ilmapiiri? - Sivu 19 (Yleinen keskustelu > Petsie)

28.06.2012 00.28
020134697_r
Lobo, ei varmasti luule. Mutta mitä silloin pitäisi sanoa? Silloin vaihtoehdoksi ei jää oikeastaan muuta kuin jättää kirjoittamatta kokonaan yhtään mitään. Pystytkö sinä sanomaan eläintä näkemättä, mikä sitä vaivaa? Eikö yläasteikäinen kuitenkin ole jo sen verran vanha iältään, että jos selkeästi moni suosittelee eläinlääkärireissua, voisi tämä koittaa vielä puhua vanhemmilleen? Silloin viesteistä olisi jotain hyötyäkin, jos vanhemmat jopa heltiäisivät suostuttelun tuloksena viemään lemmikin eläinlääkäriin.
28.06.2012 00.36

Fabu, olenko väittänyt niin? Mielestäni ei ole siltikään oikeutettua hyökätä toisen kimppuun kuin hyeenat odottaen että kyllä ylä-asteikäinen osaa vanhemmilleen suositella eläinlääkäriä. Kaikki vanhemmat eivät välttämättä ota kuuleviin korviinsa jos lapsi tulee sanomaan että netissä eläinkeskustelupalstan tyypit käski viedä kissan eläinlääkäriin, kyllä hyvähän se olisi jos maanittelu auttaisi, kaikilla näin vain asia ei mene ja silti hyökätään ja haukutaan se ainoa ihminen joka ei voi asialle mitään.

Välttämättä se ei ole tärkeintä että joku osaisi sanoa tyypille mikä hänen kissaansa vaivaa vaan vertaistukikin olisi jo kova sana, mutta ei, haukutaan kaikki nuoret maanrakoon. Petsien ihanat aikuiset käyttäjät..

28.06.2012 00.41
021431617_r
Koirientaivas

Monesti täällä myös huomaa etenki kissapuolella, et omaa mielipidettä ei saisi omata. Varsinkin ulkokissa keskustelu, joku menee sanomaa et meilläpäs o kissa ulkona ja jo hetken pääst o lauma sisäkissojen omistajia pätemässä, ja haukkumassa maanrakoon, ja sen jälkee o aivan sama mitä sanoo.

Toki voi olla faktoja yms, mut voi ne asiat toisinki ilmasta ku aina se sama laulu, kauhee läjä tekstii ja haukkuminen yms, hyökkäily.

毎日のように生きるには、最後になります
28.06.2012 01.06
000106829_r

Ihmiset tuntuvat ottavan täällä kaiken herkästi haukkumisena, vaikka itse en ole juuri nähnyt mitään idiootiksi huutelua tai muuta vastaavaa (minkä nyt haukkumiseksi lähinnä luettelen). Toki provot yms. sellaiset erikseen, mutta niitä ei nyt kannata tosissaan ottaa. Se, että pitää jotakuta vastuuntunnottomana ei ole haukkumista, eikä siinä kohtaa kukaan sano, ettei joku omaa lemmikkiään rakastaisi. Moni toivoisi, että omistaja/t osaisi myös ajatella asioiden toista puolta ja mielellään hyödyntää annettuja neuvoja/tietoja, jotta lemmikkeillä olisi mahdollisimman hyvät eväät elämään.

Täällä tuodaan esille omia mielipiteitä (surprise, surprise), jotka, harmillista kyllä, käännetään helposti jotenkin piilo*ittuiluksi. Ehkä siihen vaikuttaa se, että moni mieltää sen oman lemmikin pidon juuri siksi oikeaksi ja on vaikea ns. sulattaa muitakin vaihtoehtoja. Täytyy myös muistaa, että harvalla on tarkoitus aiheuttaa toiselle mielipahaa tai lytätä maan rakoon, vaikka tiukempaa tekstiä tulisikin. Kuten Fabu sanoikin, niin netin kautta on vaikea ilman elekieltä mitään ilmaista ja tekstistä voi saada monta eri käsitystä. Ulosantiin voi kuitenkin tästä huolimatta yrittää satsata oli sitten nuori tai aikuinen.

28.06.2012 01.17
022706418_r
Jyväskylä

En sanoisi että täällä varsinaisesti olisi huonoa ilmapiiriä. Pikemminkin hyvin kiivasta keskustelua ja mielipiteiden vaihtelua.

Kuten on monesti todettu niin jokainen keskustelija on omanlaisensa persoona ja kun erilaisia ihmisiä (etenkin suurella ikähaarukalla) liittyy yhdelle sivustolle niin erilaiset persoonat, näkökulmat ja keskustelutavat voivat kohdata melkoisen kulmikkaastikin. Kuitenkin tämä on vain internet, yksi keskustelupalsta, joten ei pitäisi lähteä täysin vakavilla mielin mukaan.

In life the firmest friend, the first to welcome, foremost to defend -Lord Byron
28.06.2012 16.17
020134697_r

Lobo, mielestäni oma kirjoituksesi on juuri nyt erittäin hyvä esimerkki siitä, miten helppoa on kuvitella toisen hyökkäävän kirjoituksellaan. Minä en esimerkiksi missään nimessä luulotellut mitään tekstiäsi koskien, mutta sinun kirjoituksesi antaa olettaa, että olisit kenties tulistunut, koska väität että minä olisin väittänyt sinun ajattelevan niin tai näin. En kuitenkaan jaksa uskoa sinun kirjoittavan mitään vihastuksissasi, mutta hyvin niin voisin kuvitella.

Itse en juurikaan kommentoi mihinkään esimerkin kaltaisiin tapauksiin. Jo aikaisemmin olin samaa mieltä kanssasi (ja monen muunkin kanssa), että lasten kimppuun "hyökkääminen" on väärin ja turhaa. Siltikin edellinen viestini oli ilmeisesti mitä yksinkertaisinta lukea niin, että tuo pääpointtini jäi huomaamatta ja Lobokin esimerkiksi kommentoit vain sitä, miten pohdin mikä sitten olisi hyvin tai huonosti tehty. Harva aikuinenkaan kestää kuulla "totuutta" tällä palstalla, mitä tulee omaan lemmikkiin. Vastikään aikuinen ihminen antoi ymmärtää, että minä viisveisaan lemmikeistäni kun uskalsin sanoa kysymykseen, ettei kukaan tällä palstalla osaa häntä auttaa ja eläinlääkäri on silloin ainoa oikea osoite. Jos en sellaista voi aikuiselle ihmiselle sanoa, en sano sitä lapsellekaan.

Se, että pohdin asiaa, ei tarkoita sitä että itse niin käyttäytyisin. Uskon silti siihen, että mikään asia ei ole niin yksioikoisen mustavalkoinen. Toisaalta kuten sanoin, ei muukaan maailma toisaalta kohtele lapsia ja nuoriakaan silkkihansikkain. Itse uskon siihen, että lapsesta lähtien asiat tulisi selvittää lapsille suhteellisen suoraan, ei kierrellen ja kaarrellen. Moni kasvatusopaskin kaiketikin suosittelee puhumaan lapsillekin asioista totuudenmukaisesti ja niiden oikeilla nimillä. Se miten se sitten tehdään, onkin kokonaan toinen tarina.

Mihin siis moni petsiessäkin kompastuu on se, että omaa kantaa ei voisi muuttaa. Itse voin rehellisesti sanoa, että varmasti olen joskus sanonut jotain "väärin" ja ymmärtänyt jonkun kirjoituksia "väärin", tulevaisuudessakin tulen varmasti tekemään noita samoja virheitä. En ole todellakaan aina oikeassa, mutta suostun myös myöntämään sen.

28.06.2012 16.42
022608071_r
Jyväskylä
Itse olen huomannut täällä sellaisen ikävän ilmiön, että juuri ne aikuiset ihmiset, joiden pitäisi olla kypsempiä ja osata käyttäytyä asiallisesti, ovat todella törkeitä varsinkin nuorempiaan kohtaan. Tämä on minun mielestäni ihan käsittämätöntä, koska täällä on niin paljon ihan selkeitä lapsia käyttäjinä.

Nuorta(lasta) vähätellään, haukutaan rivien välissä ja joskus ihan suoraankin tyhmäksi, tietämättömäksi, taitamattomaksi ja edesvastuuttomaksi, mutta voiko hänen olettaakaan tietävän asiasta edes perusasioita?
Sen sijaan, että ruvettaisiin heti morkkaamaan, voisi vanhempi käyttäjäkunta ottaa nuoren iän huomioon ja neuvoa, jos on neuvottavaa.
Ellei oikeasti ole mitään muuta sanottavaa, kuin tarkoituksellinen pahan mielen tuottaminen toiselle, niin ei tarvitsisi välttämättä sanoa mitään.
Varsinkaan pienempiään ei tarvitse "kiusata" täällä netissäkään.

Todella nuoret käyttäjät ovat useinmiten ihan kohteliaita ja kiitollisia saamistaan neuvoista, vaikkakin heidän kirjoitustapansa on lievästi ärsyttävä, koska siinä näkyy kirjoittajan ikä niin selvästi. Mutta luulen, että suurinosa, elleivät jopa kaikki täälläkin ovat olleet samanlaisia, on saattanut olla varhaisteininä hauskaa, kun lauseet saa kirjoittaa eri tavalla, kuin koulussa. Harvemmin kuitenkin törmää niihin "JoO HaiSt4 LehmÄ V***u" -tyypin teineihin.

Kukaan tuskin erityisemmin pitää siitä, että keskustelukumppani vastaa todella töykeään ja halveksivaan sävyyn, eivät ne nuoretkaan ole siinä asiassa poikkeus. :)
28.06.2012 17.28
022048187_r
Forssa
^Total kompsit Leolle !
30.06.2012 21.47
021064417_r
Somero

Minusta täällä on keskiverto ilmapiiri. On niitä hyviä ja huonoja :)

Petsie on tosiaan sellainen kumma paikka, että joutuu välillä miettimään todella tarkoin mitä sanoo ja miten sanoo. Jos sanoo väärin niin on kymmenen ihmistä hyökkäämässä päälle. Ja vaikka itse yrittäisi pitää tilanteen rauhallisena, niin homma karkaa käsistä ja ajautuu riitaan.

Itse pidin taukoa koko petsiestä parin kuukauden ajan. Syynä se, että jostain syystä sain muutaman henkilön kimppuuni, kun olin avautunut kissani kuolemasta. Ja luotan nyt teihin, ettette vedä tästä sisäkissa vs ulkokissa tappelua. Kissani kuoli ulkokissana, eläimen tai auton alle jäämisen takia. (Ihan varmuuden vuoksi, ei sitten yhtäkään ot.tia tästä aiheesta, eiks je? :)) Muutama henkilö jatkoi minulle hyvin haukkuvaan sävyyn puhumista useamman viikon yksityisviesteillä. Lopulta päätin pitää tauon. Olen aina yrittänyt olla rauhallinen ja positiivinen netin käyttäjä. Pyrin aina vastaamaan asiallisesti ja kohteliaasti. Yritän aina ottaa muiden mielipiteet huomioon, enkä lyttää ketään maahan, koska hän on sitä ja tuota mieltä. Mutta, minullakin palaa päreet, kun kymmenen ihmistä tulee haukkumaan minua ja kertomaan, että rääkkään eläimiä. Kyllä siinä sitten napsahtaa.

Petsie on hyvä paikka, mutta se saisi olla vähän avoimempi. Aina ei ole oma tapa välttämättä parhain ja oikein tapa :)

30.06.2012 21.57
000112439_r
Leo kirjoitti:
Itse olen huomannut täällä sellaisen ikävän ilmiön, että juuri ne aikuiset ihmiset, joiden pitäisi olla kypsempiä ja osata käyttäytyä asiallisesti, ovat todella törkeitä varsinkin nuorempiaan kohtaan. Tämä on minun mielestäni ihan käsittämätöntä, koska täällä on niin paljon ihan selkeitä lapsia käyttäjinä.

Nuorta(lasta) vähätellään, haukutaan rivien välissä ja joskus ihan suoraankin tyhmäksi, tietämättömäksi, taitamattomaksi ja edesvastuuttomaksi, mutta voiko hänen olettaakaan tietävän asiasta edes perusasioita?
Sen sijaan, että ruvettaisiin heti morkkaamaan, voisi vanhempi käyttäjäkunta ottaa nuoren iän huomioon ja neuvoa, jos on neuvottavaa.
Ellei oikeasti ole mitään muuta sanottavaa, kuin tarkoituksellinen pahan mielen tuottaminen toiselle, niin ei tarvitsisi välttämättä sanoa mitään.
Varsinkaan pienempiään ei tarvitse "kiusata" täällä netissäkään.

Todella nuoret käyttäjät ovat useinmiten ihan kohteliaita ja kiitollisia saamistaan neuvoista, vaikkakin heidän kirjoitustapansa on lievästi ärsyttävä, koska siinä näkyy kirjoittajan ikä niin selvästi. Mutta luulen, että suurinosa, elleivät jopa kaikki täälläkin ovat olleet samanlaisia, on saattanut olla varhaisteininä hauskaa, kun lauseet saa kirjoittaa eri tavalla, kuin koulussa. Harvemmin kuitenkin törmää niihin "JoO HaiSt4 LehmÄ V***u" -tyypin teineihin.

Kukaan tuskin erityisemmin pitää siitä, että keskustelukumppani vastaa todella töykeään ja halveksivaan sävyyn, eivät ne nuoretkaan ole siinä asiassa poikkeus. :)

Mitään tähän lisäämättä, totaalinen komppaus Leolle!

01.07.2012 20.54

En edes muista miten Petsien joskus löysin, mutta tein tänne alun perin Valtterille ja Silverille profiilit ihan niin sanotusti huvin vuoksi. En oikeastaan käyttänyt sivustoa mitenkään, keskustelujakaan en edes vilkaissut. Vasta hiljattain aloin kurkkia foorumeille ja tuli siinä sitten sellainen ajatus, että josko vaikka vastailisi pariin mielenkiintoiseen aiheeseen... Olen siis tämän foorumipuolen käyttäjänä uusi, ja huomasin tämän keskustelun heti aika lailla alkuvaiheessa. Muodostui siinä sitten kenties vähän huonompi (ennakko)käsitys, mutta loppujen lopuksi tähänastisten omien kokemusten perusteella Petsie vaikuttaa "keskivertopaikalta".

Yksi jo aiemminkin esiin nostettu, erittäin tärkeä ja huomioon otettava seikka on se, että täällä todellakin on suuri ikähaitari ja muutoinkin hyvin erilaisia eläinharrastajia. Aina ei esimerkiksi ikäkään määritä kypsyyttä, vaan olen täälläkin jo törmännyt sekä nuorempien käyttäjien fiksuihin postauksiin että hieman vanhempien käyttäjien lapsellisuuksiin. (Lapsellinen voi olla myös hyvässä mielessä, tosikko ei tokikaan tarvitse olla, mutta tässä tarkoitan nyt vähän toisenlaista lapsellisuutta...) Silti "meidän aikuisten" kannattaa aina muistaa, että vaikkapa nyt 13-vuotiaana saattaa nähdä asiat hieman eri tavalla kuin esimerkiksi 25- tai 30-vuotiaana, ja "ärsyttävät viestit" voivat olla merkki ihan normaalista lapsen/nuoren mielestä. Toivottavaahan aina on, että ihminen niin sanotusti viisastuu vanhetessaan (= kokemusta ja tietoa karttuu), mutta näinkään ei valitettavasti aina tapahdu.
Eiköhän tänne mahdu niin nuoret kuin vanhemmatkin, ja käyttäjien erilaisuus on sinänsä vain rikkaus. Ja korostan siis edelleen, että itselleni käyttäjien/kirjoittajien ikä on sivuseikka, juttujen sisältö ratkaisee. Mielelläni vaihdan ajatuksia kenen tahansa kanssa, jos vain siitä "jotain irti saan".

Itse en edes kuvittele olevani mikään kaikkitietävä, ja olenkin täällä(kin) oppimassa aina uutta ja saamassa uusia ideoita ja sen sellaista. (Toki myös uudet tuttavuudet ovat aina tervetulleita, oli foorumi tai sivusto sitten mikä tahansa, muttei sellainen ole koskaan missään olon päällimmäinen tarkoitus.) Myönnän että loputon päteminen yleensäkin saattaa joskus ärsyttää, ja samoin se, että jankataan ja tuputetaan omia mielipiteitä. Noin esimerkiksi. Ainakin tähän mennessä olen kuitenkin jättänyt kaiken minua ärsyttävän omaan arvoonsa, ja osallistunut vain mielekkäisiin keskusteluihin jne. Ei ole mitään hinkua alkaa tappelemaan nettifoorumilla... Jokainen toki tyylillään. Ja eläinrakkaita kun täällä ollaan, niin tokihan keskustelu saattaa joskus roihuta intohimoisena ja mielipiteitä on tietysti erilaisia. Luulen kuitenkin, että helpointa on olla avoimin mielin ja kuunnella myös muita. Kuten myös täällä on jo aiemmin todettu, se oma tapa ei välttämättä aina ole se (ainoa) oikea.

Eilen illalla löysin todella mielenkiintoisen aiheen (täältä löytyy minulle vielä uusia aiheita), ja alkuvaiheessa lukemista ajatuksissa oli myös oman viestin kirjoittaminen. Kuitenkin ketjun edetessä juttu muuttui rumaksi vääntämiseksi, mikä meni jo ainakin puoliksi täysin alkuperäisen aiheen ohi. (Ei ehkä kaikkien osalta, mutta lopputulos oli silti sama...) Tuollainen on mielestäni ikävää, ja siis todellakin latistaa intoa ottaa osaa aiheisiin, olivat ne sitten alkujaan miten mielenkiintoisia tahansa.

Foorumikirjoittelu ei todellakaan ole itselleni uutta, mutta Petsien tyyppinen paikka on - täällä on enemmän keskenään erilaista porukkaa kuin vaikkapa jonkin bändin foorumilla. Kaiken kaikkiaan käsitykseni Petsiestä on kuitenkin ainakin vielä ihan hyvä, ja täällä on mielestäni paljonkin fiksua ja asiallista porukkaa.

Ei netissäkään tietenkään saa riehua miten tahtoo, mutta toisaalta kaikkea ei myöskään kannata ottaa niin vakavasti, ja ne "ärsyttävät jutut" voi tosiaan aina sivuuttaa... Jäitä hattuun.

02.07.2012 00.44
022453546_r
Valtteri kirjoitti:

Eiköhän tänne mahdu niin nuoret kuin vanhemmatkin, ja käyttäjien erilaisuus on sinänsä vain rikkaus. Ja korostan siis edelleen, että itselleni käyttäjien/kirjoittajien ikä on sivuseikka, juttujen sisältö ratkaisee. Mielelläni vaihdan ajatuksia kenen tahansa kanssa, jos vain siitä "jotain irti saan".

Ei netissäkään tietenkään saa riehua miten tahtoo, mutta toisaalta kaikkea ei myöskään kannata ottaa niin vakavasti, ja ne "ärsyttävät jutut" voi tosiaan aina sivuuttaa... Jäitä hattuun.

Naulankantaan! :D

Ei se iästä ole kiinni, eikä saa olla, me kaikki voidaan oppia toisiltamme jotain ja avoin asenne ei ainakaan ole haitaksi.

Eläinihmiset on aika kiihkeitä joskus puolustaessaan jotain itselle tärkeetä asiaa, usein ajatus on vaan hyvä, mutta kommentointi menee asiattomaksi. Mun mielestä kiivas keskustelu ei ole huono asia, jos se on asiallista ja eriävästä mielipiteestä huolimatta vastapuolta kohtaan voi olla ystävällinenkin.

Huvittavimpia on ne väännöt, joissa osapuolet on loppujen lopuksi asioista aikalailla samalla linjalla, mutta vängätään vaan vänkäämisen ilosta, eikä edes yritetä sisäistää toisen kirjoitusta vaan poimitaan yksittäisiä lausahduksia ja ymmärretään tahallaan väärin.

Itse olen vähän huono käyttämään hymiöitä ja se saattaa joidenkin mielestä tehdä tekstistä tylyä, vaikkei näin ole tarkoitettu. -Onhan tää haasteellista, kun ei näe toisten keskustelijoiden kasvoja ja kuule äänenpainoja.

Yleisesti ottaen ja muutaman vuoden kokemuksella, täällä on minusta aika hyvä ilmapiiri, verraten pariin muuhun lemmikkiaiheiseen keskustelupalstaan.

http://pyhatpiskit.blogspot.fi/
02.07.2012 01.30

Minä olen sitä mieltä, että palstan ilmapiiriä ei voi kehua, mutta en koskaan edes oleta, että tällaisten anonyymipalstojen keskustelujen taso olisi hirveän korkea tai asiallinen. Viihdykkeenä tämä toimii draamailunsa puolesta aika hyvin.

Toisaalta, kyllä kai niitä vielä onnettomampiakin paikkoja löytyy jostain heppatalli.netistä ja suomi24-osastolta.

Muokattu viimeksi: 02.07.12 02.58
03.07.2012 15.30
022620016_r
Joensuu
Peski kirjoitti:

Toisaalta, kyllä kai niitä vielä onnettomampiakin paikkoja löytyy jostain heppatalli.netistä ja suomi24-osastolta.

Anonyymifoorumeina molemmat on kyllä aikamoisia tapauksia, mutta rekisteröintipakkofoorumeista ykkönen porukan lyttäyksessä on kyllä imperiumin messulauta. Siellä piiska heiluu :D.

Eli joo, mun mielestä Petsien meininki on vielä melko kesyä, vaikka asiattomuuksiin aina silloin tällöin törmääkin. Ei kuitenkaan omaa käyttöä ole haitannut millään lailla, palstalta löytyy paljon mielenkiintoisia keskusteluja ja hyviä keskustelijoita.

Just because you are a character doesn't mean you have character
22.07.2012 17.50

Ite oon huomannu sen että petsiessä otetaan asiat liian kirjaimellisesti ja että omaa mielipidettä tuodaan esiin just sinä oikeana ja muut on automaattisesti väärässä. Joskus saattaa unohtua myös se seikka että ne on tosiaan mielipiteitä, sehän on kun P*reikä, jokasella on semmonen :D Joskus tuntuu ettei täälä uskalla sanoo omaa mielipidettään, kun heti ollaan lyttäämässä ja kertomassa kuinka väärä tuo mielipide on ja se tulisi muuttaa oikeaksi, omaksi mielipiteeksi joka sattuisi olemaan se yleinen suositeltava mielipide. Jos haluatte toisten lemmikkien oloihin vaikuttaa ryhtykää vaikka eläinsuojelutyöhön tms, täällä haukkumalla saatte toiselle vaan pahan mielen ja petsieen huonon ilmapiirin.

kiitoshei olen puhunut mielipiteeni asiasta :D

22.07.2012 20.21
022699516_r

^ OLET VÄÄRÄSSÄ. Okei vitsi : D Mutta aikalailla meitä ihmisiä on semmosia että "tulinpa tähän julistamaan totuuden, alistukaa moi"

Kivoimpia on ne jotka luulee olevansa asiallisimpia ja ihan parhaita(tai sit oon vaan luulotautinen), mutta haukkuu muut ihan maanrakoon ja onkin vaan PAHEMPI TOISTAAN..haha.

And you could have it all, my empire of dirt. I will let you down, I will make you hurt.
22.07.2012 20.38
021920665_r
Sulkava
Niki kirjoitti:
^Total kompsit Leolle !
Se alko ala-astella ku halusin olla päällikkö, Se mimmi kerjäs mua vaikk olin sille ääliö
22.07.2012 21.13
Hei c´moon! Minustakin on ärsyttävää se että nuorempien petsieläisten kimppuun hyökätään jos se on oikeasti tietämätön jostain asiasta! Ei kukaan ole mikään tietosanakirja syntyessään ja tiedot&taidot karttuu iän myötä! Kerta tämmöinen 13 vuotiaasta ylöspäin sivusto on tehty niin täällä pitää tulla toimeen niitten nuorempienkin kanssa. Kaikilla on oma mielipide ja niistä asioista ei kannata alkaa tappelemaan! Jotkut 13 vuotiaat saattaavat olla paljon viisampia ja kypsempiä joissain asioissa kun esim. joku 15 vuotias! Osa taas saattaa olla 15 vuotiaanakin 13 vuotiaan tasolla!
24.07.2012 15.41
000076699_r
Lobo kirjoitti:
Petsiessä porukka ei tunne mitään myötätuntoa nuorempia käyttäjiä kohtaan saatikaan ymmärrystä asettua toisen asemaan.

So true. Lisäksi Petsie on provojen luvattu valtakunta, tietyt tyypit on aina haastamassa riitaa ja v*ttuamassa. Okei, ei niistä pidä välittää, mutta ärsyttäähän se kun koittaa kirjoittaa asiallisesti ja sit vastapuoli heti keksii jotai pilkallista ja mielestään kovinkin nokkelaa, ja parhaimmas tapaukses sua sit syytetää et oot provo ja riidanhaastaja. wat?

Lisäksi tiettyjä tyyppejä "jumaloidaan", kun he ovat niin mielettömän nokkelia ja vaan dissaavat muita. Näillä tyypeillä on oma vakaa kannattajaporukkansa, ja he kokevat oikeudekseen ja etenkin asiakseen oikoa muitten sanomisia.

Tämmönen mielipide täältä siis

edit// vielä vois toki mainita ne tyypit, jotka kuvittelee tosissaa olevansa niitä guruja sen oman eläinlajin hoidossa. Tällaset kulkee oman eläinlajissa keskuteluissa tarkkailemas (näitähän siis löytyy joka lajille) ja heti kun silmään pistää pieni epäkohta, siitä nousee mökä. Aina toisen perusteluja epäkohalle ei välttis huomioida, kun aletaan vaan tulkuttaa omia toimintamalleja

Muokattu viimeksi: 24.07.12 15.47
24.07.2012 15.45
Jamuna kirjoitti:
Lisäksi tiettyjä tyyppejä "jumaloidaan",
Tämä on just tää "eliittijengi" jotka jumaloi toisiaan pönkittääkseen omaa egoaan ;)
24.07.2012 15.49
000076699_r
Scotty kirjoitti:
Jamuna kirjoitti:
Tämä on just tää "eliittijengi" jotka jumaloi toisiaan pönkittääkseen omaa egoaan ;)

Ja kun yhdelle huomautat jostakin nii sen tueksi ryntää heti 5 muuta jumalaa ja sit joukko pikku hännystelijöitä. sad but true

24.07.2012 16.06
Jamuna kirjoitti:
Scotty kirjoitti:
Jamuna kirjoitti:
Ja kun yhdelle huomautat jostakin nii sen tueksi ryntää heti 5 muuta jumalaa ja sit joukko pikku hännystelijöitä. sad but true
Näillä on myös oikeus sanoa ihan mitä tahansa, piilov*ttuilla ja haastaa riitaa, mutta auta armias kun joku muu sanoo jotain niin piraijaparvi syö sen.
24.07.2012 16.14
000076699_r
Scotty kirjoitti:
Jamuna kirjoitti:
Scotty kirjoitti:
Jamuna kirjoitti:
Näillä on myös oikeus sanoa ihan mitä tahansa, piilov*ttuilla ja haastaa riitaa, mutta auta armias kun joku muu sanoo jotain niin piraijaparvi syö sen.

VARSINKIN jos kehtaa sanoa jotain näiden eläimistä. Jumalie lemmikithä miellyttää automaattisesti muitte silmää ja niitte hoidos ei oo mitää vikaa. MYös jumalie valokuvaustaidot on mahtavat ja puutteettomat

24.07.2012 16.17
^Ketkä tähän eliittijengiin sitten kuuluu? : D
Ai koira on sun paras ystävä eikä ikinä jätä sua? Hanki nyt hyvä ihminen oikeita ystäviä jos sellasia ees saat
24.07.2012 16.20
000076699_r
Ite en nimiä sano vaikka mieli tekis. En tarkota tollkaa ketää yksittäistä vaa tollasia on useampi ja joka eläinlajille omat. Noi mitä oon maininnu on yleispiirteitä tällasille, eivät natsaa kaikkiin mut tosi moneen kyllä
24.07.2012 16.23
No kun oon jo pidempään miettiny, että ketkä on tätä eliittiä? Kyllä mä uskallan sanoo ihan kelle vaan jos on rumii kuvii tai pskasti hoidettu/koulutettu eläin -siitä huolimatta, että mullakin on eläintenhoidossa ja kouluttamisessa puutteita moneen muuhun verrattuna ja että mulla on järkkärin sijasta kännykkä. :-D

En osaa ajatella, että joku on niin "eliittiä", ettei vois sanoo. Oon sellasillekin joiden kaa oon ok-väleissä niin sanonu jostain ilkeestikin jos mua on häirinny.

Ei kannata mennä katkerana mukaan johonkin "noi on eliittii ja mä oon huono"-touhuun.
Ai koira on sun paras ystävä eikä ikinä jätä sua? Hanki nyt hyvä ihminen oikeita ystäviä jos sellasia ees saat
24.07.2012 16.28
*Minuakin kiinnostaa*
http://shelttimeininkia.blogspot.fi/
24.07.2012 20.25

Petsiessä on omasta mielestäni varsin hyvä ilmapiiri, moniin muihin forkkiin nähden.

Eräänlaisia "taistelutantereita", joissa syttyy helposti erimielisyyksien sota on mm. koirapuolen ruokintakeskustelut ja "rotupit vs seropit" -tyyliset keskustelut.

Sitten on nämä muutamat henkilöt, jotka ovat tuppautuneet Petsieen pätemään valokuvauksesta. Valokuvauskeskustelutkin voisivat olla paljon asiallisempia ja rakentavampia, jos joillakin henkilöillä ei olisi tarve alistaa aloittelevia kuvaajia. Karu tosiasia on vaan se, että kukaan ei synny kamera kädessä ja kaikki aloittavat jostain. :D

24.07.2012 20.45
Karhu kirjoitti:
^Ketkä tähän eliittijengiin sitten kuuluu? : D

Minulle tuli ihan sama mieleen.

Mitä itse suhteellisen aktiivisen olen eri keskusteluja seuraillut niin kyllä se melkeimpä niin menee että yksittäinen käyttäjä puollustaa omaa näkökantaansa ilman taustajengiä, ellei sitten satunnaiset käyttäjät ole edellämainitun kanssa samaa mieltä, voipi tosin olla etten näiden "eliittiläisten" keskusteluihin ole törmännyt.

25.07.2012 00.22
022206908_r
Espoo
Yhdyn Loboon. Itsekkin useita keskusteluja lähinnä seuraan kun harvemmin on mitään järkevää sanottavaa(varsinkin eläimistä mistä en sen kummemmin tiedä) niin on niitä jotka onnistuvat aina saamaan jonkunlaisen "riidan" mielipideinsä takia. Koska on niitä jotka puolustavat mielipidettään :) Monta kertaa tällaisia olen nähnyt, mutta en ole huomannut, että olisi jotain "jengiä" jotka luulee tosiaan olevansa muiden yläpuolella.
Bird in a cage can act only like a prisoner

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti