Petsiessä huono ilmapiiri? - Sivu 2 (Yleinen keskustelu > Petsie)

16.02.2011 16.29

Ärsyttää nämä Petsien trollit ja provoajat -.- Tuntuu, että tänne monet on rekistöitynyt vain aiheuttaakseen riitaa ja huonon ilmapiirin, eikö ihmisillä nykyään enää muuta hommaa ole? Onhan sitten niitäkin, joista juuri minä olen jostain syystä saanut huonon kuvan, mutta hienoa, että ainakin kaksi tälläistä ärsyttäjää on poistettu. Valitettavasti tätä porukkaa on kyllä vieläkin jonkun verran... Ivataan monille asioille jne, etenkin Kamerat ja valokuvaus - ja Moderaattoreille asiaa -foorumeilla olen tälläiseen kiinnittänyt huomiota. Huhhuh, mitä touhua.

Itse olen varmaan osaltani jonnekkin nyt parina viime päivänä huonoa ilmapiiriä aiheuttanut, mutta tarkoitus ei ole ollut näin. Hermot vain muiden asioiden kanssa mennyt tosielämässä ja sitten täällä ihan muutkin jutut on alkanut ärsyttämään ja ei ole pystynyt niitä oikein käsittelemään.Ja joskus otan itse asiat "moitteina ja valituksena" vaikka ne olisi ihan neuvona ja auttamisena kirjoitettu.

Ja en sitten sitäkään ihan käsitä, kun monen sivun poru syntyi eräässä yhteisössä, kun vain muista poikkeavan mielipiteeni sanoin. Ja korostinkin sitä, että minun hlö-kohtainen mielipide oli... Ehkä asia käsitettiin väärin?

No joo.. Ja täydet kompsit Fiilikselle, Ricolle ja Mirrille.

Yrittäkäähän ihmiset (minä mukaan lukien ) käyttäytyä ja tehdä Petsiestä vähän mukavampi paikka. :)

Muokattu viimeksi: 16.02.11 16.32
16.02.2011 16.29
Minä olen jopa laittanut "eston" päälle, että minulle ei ilmoiteta kaikkien yhteisöjen jutteluista mitään. Vain sellaiset yhteisöt, missä on "hyvä ilmapiiri" ja kukaan ei morkkaa toista suohon, niin niistä ainoastaan tulee ilmoitus. Kaikki muut, vaikka kuulunkin yhteisöihin, niin en halua koko ajan katsoa, kun jotkut vääntää kättä siellä..
Muokattu viimeksi: 16.02.11 16.29
16.02.2011 16.30
Ja totuushan on se ettei täällä ole kenenkään pakko olla, jos ei ilmapiiri/ihmiset täällä miellytä!:)
16.02.2011 16.38

Jaa-a.

Tämänkin voi ottaa niin monella tavalla. Itse lähden usein huumori kannalla liikkeelle ja otankin sitten myös ne piikittelyt huumorilla, vaikka vastapuoli ei olisi sitä niin tarkoittanutkaan. Itse en ole loukkaantuvaa sorttia ja saa kyllä ihan kunnolla tulla sanomaan asioista ennen, kun alkaa tulla samalla mitalla sontaa niskaan.

Itse kyllä käyn sanomassa käyttäjälle, jos jotain huomauttamista näyttää esim. koiran esteiden korkeuksissa olevan. En tietenkään lähde syyttämään koiran ennenaikaisesta kuolemasta tmv., mutta kerron asian haitoista, eivät kaikki nuorimmat saatika vanhimmatkaan ole tietoisia siitä aiheutuvista riskeistä. Jos näyttää siltä (niin kuin yleensä käy, että palkokasvi nenään napsahtaa) en lähde vastakkaisen käyttäjän kanssa sotajalalle, vaan sanon ja perustelen kantani, sillä pääsee pitkälle, ystävällinen sävy ennen kaikkea!

Samaan kastiin laittaisin sen, että kerron rohkeasti mielipiteistäni kuviin, jos sitä tarvitaan. En näe sitä pahana asiana, kun kerta sitä on toivottu. Kummallista tosin on, että usein vastakkainen käyttäjä tulee aseita uhaten kertomaan omaa mielipidettään.

Tottakai täällä(kin) on yheisöjä/käyttäjiä/topicceja, joissa/joilta saa sontaa niskaansa, jos sanoo jonkun asian väärin tai väärällä termillä. Tai erehtyy kysymään jotain, josta jollain lailla enemmän tietoiset ihmiset alkavat mollaamaan (kamerat ja valokuvaus). Toki sieltäkin saa paljon tietoa ja tilaa kehittyä, jos viralliset termit yms. on hallinnassa ja tulee juttuun siellä pyörivien käyttäjien kanssa, eikä vedä palkokasvia nenään, jos sitä sontaa niskaan tulee. Tietenkin on niitä ihmisiä, jotka tieden tahtoen haluavat mollata aloittelevia.

EDIT // näemmä puhun pääosin samoista asioista, kuin muutkin, mutta mitäpä sen väliä.

Tätä me kutsumme delux saalistus ja syömäkoneeksi ja se syö pihviä. Mitä te olette. ~Madagascar
16.02.2011 16.47

mun mielestä täällä on jopa keskiverto foorumia parempi ilmapiiri. On sit niitä jotka vaan ylireagoi, jos joku sanoo jotain vähän negatiivista jostain. Ja sitten täällä on sellasia hassuja prpvoja mut nehän vaan piristää päivää :D

16.02.2011 16.52
020601222_r
Mä voin luokitella itteni niihin jotka ottaa asiat vakavemmin/herkemmin. Mutta uskon, että moni muuki ottaa. Eli asiat voi sanoo yleensä paljon asiallisemmin ja ystävällisemmin. ;) Ja se että on noussu väärällä jalalla niin ei petsieen kuulu. 
Muokattu viimeksi: 16.02.11 16.52
www.noorakultsu.blogspot.com
16.02.2011 16.58
Jos tietää ottavansa herkästi palkokasvin hengityselimeensä, niin voi olla syytä katsoo myös peiliin. Toki, vikaa on myös muissa, mutta pitäs miettiä myös omaa suhtautumistaan asioihin. Elämässä tulee olemaan niin paljon tilanteita, jossa teiltä odotetaan kärkkäänkin kritiikin sietokykyä ja kykyä vastaanottaa vaikka minkälaista palautetta teihin ja harrastuksiinne, kädenjälkeenne tai tuotoksiinne liittyen, et täähän on samalla nyt sit tilaisuus kehittää itteään.
16.02.2011 16.58
Itse oon aina ajatellu että Petsie kuuluu ehdottomasti niihin foorumeihin joissa on hyvä ilmapiiri. Nyt lähiaikoina on ollut vähän enemmän faitteja keskusteluissa ja häiriköitä mutta eiköhän se siitä. :)
16.02.2011 17.03
Pepe kirjoitti:
Jos tietää ottavansa herkästi palkokasvin hengityselimeensä, niin voi olla syytä katsoo myös peiliin. Toki, vikaa on myös muissa, mutta pitäs miettiä myös omaa suhtautumistaan asioihin. Elämässä tulee olemaan niin paljon tilanteita, jossa teiltä odotetaan kärkkäänkin kritiikin sietokykyä ja kykyä vastaanottaa vaikka minkälaista palautetta teihin ja harrastuksiinne, kädenjälkeenne tai tuotoksiinne liittyen, et täähän on samalla nyt sit tilaisuus kehittää itteään.

Näinpä :3 Melko moni ottaa herneet nokkiinsa jo rakentavasta ja asiallisesta palautteesta, jos ei saa pelkkiä kehuja, siinäkin tapauksessa, että itse on palautetta pyytänyt (::

16.02.2011 17.17
Pepe kirjoitti:

Asiaa, leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä vain!

Kyllä jokaisella - niin provoojilla, kuin kukkahattutädeillä on tässä kohtaa peiliin katsomista. Kaikkea ei välttämättä tarvitse nettiin laukoa, mutta ei kaikesta nyt tarvitse itkuakaan ruveta vääntämään. Yksinkertaisesti lakatkaa seuraamasta yhteisöjä tai poistukaa tarvittaessa koko palvelusta.. Ei sillä, että se olisi mikään ratkaisu, sillä ihmisen täytyy oppia suodattamaan ja ennen kaikkea kohtaamaan ja kestämään saamansa palaute.

16.02.2011 17.18
020702337_r
Ilmajoki
Niinkuin joulukalenterissa oli, kauhea riita menossa silloin joskus, sitäkin sai katsella että "voi hyvää päivää, isot ihmiset!" Yritin ainakin vähän sovitella mutta haukkuja tuli et mitäs puolustat tota ku se on esim. alaikäne? On ne jotkut niin pilkunviilaajia...
When you're gone, I still love you. Don't worry, and don't fall of the cloud, it hurts.
16.02.2011 17.20
RIP Tassu kirjoitti:
Niinkuin joulukalenterissa oli, kauhea riita menossa silloin joskus, sitäkin sai katsella että "voi hyvää päivää, isot ihmiset!" Yritin ainakin vähän sovitella mutta haukkuja tuli et mitäs puolustat tota ku se on esim. alaikäne? On ne jotkut niin pilkunviilaajia...

Parempi pysyä poissa kinoista, ne saavat täällä muutenkin aina aikaan lumipalloreaktion - kohta mukana on 300 petsieläistä :)

16.02.2011 17.23
022708867_r
Helsinki

jos kirjoittaa oman mielipiteen niin sen perään laitetaan kauheella joukolla kysymyksiä ja korjailuja

Tää on nyt lainaus johon en viittaa yksityisesti hlölle, vaan koska se oli hyvä lainaus yleisesti viitata asiaan.

Musta keskusteluun kuuluu kyseenalaistaa, tehdä vastakysymyksiä ja mahdollisesti jopa korjata jos hlön joku info on aivan päin honkia.

Se että niihin kysymyksiin jne ei ole mitään hymiöitä laitettu ja ne voivat vaikuttaa "tuimilta" ja luotaantyöntäviltä, ei tarkoita että kysyjä haluaisi haastaa riitaa tai päteä, tai muuta negatiivista mitä täällä nyt on mainittu.

Ja jos omistaa sen mielipiteen, sille yleensä löytyy myös perustelut ja jos niitä kysytään, en ymmärrä mitä vaikeuksia niihin on aina vastata.
Esimerkkinä:

"Minusta koirat on parempia kuin kissat"
"Miksi sinusta on näin? Mitä näet koirissa parempana kuin kissoissa?"
"No en mä halua sulle selittää! Eikö täällä saa edes ilmaista mielipidettään ilman että tullaan kyselemään?!"

Nämä tällaiset keskustelut on joskus jotain niiiiin ufoja :D

http://minskipinski.blogspot.com/
16.02.2011 17.24
Monissa ryhmissä ja keskusteluissa riidellään, mollataan, dissataan ja boikotoidaan joitakin henkilöitä =/ Se käy aina hermoon. Luulis että saman henkiset ihmiset tulee toimee mutta en oo yhtää ryhmää nähny jossa ei jossai vaihees tulis edellä mainittuja ongelmia. Joissakin on aina riitaa joissakin onneksi harvoin
16.02.2011 17.27
Pepe kirjoitti:

Soooo true! kiitos tästä C:

16.02.2011 17.29
RIP Herbba kirjoitti:
Monissa ryhmissä ja keskusteluissa riidellään, mollataan, dissataan ja boikotoidaan joitakin henkilöitä =/ Se käy aina hermoon. Luulis että saman henkiset ihmiset tulee toimee mutta en oo yhtää ryhmää nähny jossa ei jossai vaihees tulis edellä mainittuja ongelmia. Joissakin on aina riitaa joissakin onneksi harvoin

Samaan yhteisöön kuuluva on automaattisesti samanhenkinen?

Mä voisin perustella toimeentulemattomuutta epäsosiaalisella persoonallisuudella - psykologisella häiriöllä. :)

16.02.2011 17.37
022633544_r
Helsinki
Mindi kirjoitti:

Se että niihin kysymyksiin jne ei ole mitään hymiöitä laitettu ja ne voivat vaikuttaa "tuimilta" ja luotaantyöntäviltä, ei tarkoita että kysyjä haluaisi haastaa riitaa tai päteä, tai muuta negatiivista mitä täällä nyt on mainittu.

Aina hymiötkään eivät auta, eräs käyttäjä mykisti minut vaikka laitoin hymiön perään ja olin niin ystävällinen kun taisin. Kyse oli foorumin spämmäämisestä kieliopillisesti kamalilla viesteillä jotka olisi voinut laittaa vanhaan aiheeseen. Hänelle oltiin aiemminkin sanottu samasta asiasta ja lisäksi hän laittoi minulle ensin yksityisviestiin, en mennyt hänen profiiliinsa omasta aloitteestani. Jotkut vain ovat herkkänahkaisia ja suuttuvat kun omasta toljailusta huomautetaan.

http://merkilliset.blogspot.com/
16.02.2011 17.43
Se on ihan kauheeta kun jos haluaa ilmaista että ei sano asiaa mitenkään loukkaavalla tarkotusperällä, sanoo vaan suoraan mielipiteensä/faktan, niin pitää laittaa perään sellanen :)))):)):):):):)::)))) määrä hymiöitä D::: Petsie on iso yhteisö, eikös se ole aika ilmeistä että tulee erimielisyyksiä ja välillä saattaa saada muta pisaran niskaan? Turhaan kukaan valittaa huonosta ilmapiiristä, ei niiltä muta pisaroilta voi välttyä tälläsessä yhteisössä (:DD :) :D )
16.02.2011 17.43
022480695_r
Kemi

Netissä on helppo unohtaa hyvät käytöstavat. Vastakeskustelijan kasvoja ei näe, joten voi sanoa hieman kärkkäämminkin kuin mitä olisi sanonut face-to-face-keskustelussa. Mutta ihan samoinhan se siihen vastapuoleen vaikuttaa, oli kasvotusten tai ei. Ilkeä kommentti sattuu silti.

Minusta toisiin foorumeihin on turha vertailla. Huonoa ilmapiiriä on turha puolustella kommentilla "oon nähny pahempaakin". Huono ilmapiiri on asia, johon tulisi puuttua. Ja se on jokaisen asia. Viestiä kirjoittaessa voi miettiä, että onko oma viesti oikeasti hyvän maun mukainen ja tarpeellinen. Väittelytilanteessa eihän mennä henkilökohtaisuuksiin ja onhan toisten perusteluja ajatuksella pohdittu.

Minua lähinnä ärsyttää tämä joukolla yhtä vastaan hyökkääminen. Varsinkin jos joku uusi käyttäjä tulee aloittamaan aiheen, josta on jo keskusteluja olemassa, tulee yleensä vähintään 2 henkilöä tälle sanomaan että "hei, haku on keksitty" tai "opettele käyttämään hakua". Mitä hyötyä tästä on aloittajalle? Hän tulee innokkaana uudelle foorumille ja saa heti alkuun haukkuja päällensä. Tällaisissa tilanteissa olisi järkevintä vain ilmoittaa modeille ja antaa asioiden edetä omalla painollaan. Tai jos henkilö ei ota lukitetusta topicista vihjettä, niin ystävällisestikin voi hänelle säännöistä huomauttaa.

Täältä on monia häiriköitä onneksi lähtenyt tai ainakaan eivät ole yhtä räikeästi esillä, mutta yhä muutama on jäljellä.

16.02.2011 19.28

Samaa mieltä Mirrin kanssa siinä, että mitään "väärää" ei koskaan saa sanoa, jos sanoo niin kaikki on kimpussa. Sen sijaan että autetaan, niin syyllistetään ja jopa haukutaan.

Omasta mielestäni on väärin hyökätä etenkin joukolla toisen käyttäjän kimppuun jos tämä nyt ei ole sattunut esimerkiksi tietämään jotakin asiaa.Myönnän kyllä sen että itselläni melko paljonkin taipumusta kärkkäisiin kommentteihin ja välillä reagoin liiankin nopeasti jonkun sanomisiin ja siitä voi sitten aiheutua väärinkäsityksiä mutta toisten syyllistäminen ja suoranainen haukkuminen on mielestäni väärin.Helppohan se on toisia dissailla netin välityksellä mutta tiedän senkin että kun sanotaan että "täähän on vaan netti" niin jotkut ihmiset saattavat olla herkempiä kuin toiset ja ottavat sitten asiat itseensä Jos jossakin topicissa henkilö X ei ole selvästi perillä asioista niin itse olen ainakin yrittänyt olla kohtelias ja kertoa asioista ystävälliseen sävyyn ajatellen että toiselle ei ainakaan jäisi paha/huono fiilis sanomisistani.

Kaikki reagoivat asioihin omalla tavallansa ja joillekkin netti on melko suurikin osa elämää vaikka kommunikointi käykin toisia näkemättä joten omasta mielestäni olisi erittäin tärkeää yrittää aina muistaa ettei mene henkilökohtaisuuksiin vaikka kuinka joku ärsyttäisikin.Se että alaikäiset olisivat niitä provoilijoita ja häiriköitä & riidanhaastajia niin pitää jossakin määrin paikkaansa mutta täällä petsiessä olen törmännyt niin aikuisiin kuin nuoriinkin käyttäjiin ja voisin sanoa että kyllä niitä törppöjä löytyy ihan molemmista,ikään katsomatta.Välillä olen saanut huomata senkin ihmeen että monet nuoret ovat osanneet olla huomattavasti asiallisempia ja vastaanottavaisempia sekä ymmärtäväisempiä kuin jotkut aikuiset.

Siinä en näe mitään pahaa että ollaan eri mieltä asioista.Siitähän keskustelut koostuvatkin pääosin --> erilaisten,erilailla ajatelevien ihmisten mielipiteistä ja kannanotoista mutta jos ihan henkilökohtaisuuksien ruotimiseksi ja toisten herjaamiseksi ja dissaamiseksi touhu menee niin siihen olisi silloin syytä puuttua.Mielummin laiha sopu kuin lihava riita

16.02.2011 19.42
Pepe kirjoitti:

Näinpä.

16.02.2011 19.51
Mun mielestä täällä on hyvä ilmapiiri verraten joihinkin muihin nettipalstoihin. Kun ei ota nokkiinsa eriävistä mielipiteitä niin ei pitäisi mitään ihmeempiä ongelmia olla..
16.02.2011 19.57
021606432_r
Hausjärvi
Huomaa muuten että täällä petsiessä on paljon parempi ilmapiiri yleisellä foorumilla kun taas lemmikkeihin koskevalla alueella syntyy herkemmin erimielisyyksistä riitoja.
16.02.2011 19.59
Mimmi kirjoitti:
Huomaa muuten että täällä petsiessä on paljon parempi ilmapiiri yleisellä foorumilla kun taas lemmikkeihin koskevalla alueella syntyy herkemmin erimielisyyksistä riitoja.
komps!
16.02.2011 20.04
No eipä foorumeilla tai yleensäkään elämässä voi välttää riitoja/väittelyitä tai olla jokasen vastaantulijan kanssa samaa mieltä.. sehän olis jo aika hassua :) Pitää koittaa vaan olla positiivinen ja jättää trollit/riidanhaastajat huomiotta.. sitähän ne vaan hakee.
16.02.2011 20.10
On tosiaan turhia riidanvääntäjiä, mutta kun pysyy erossa foorumilta niin eipähän ala ärysttämään : D Mutta kyllä täällä muuten on ihan hyvä ilmapiiri. Keskusteluissa vaan ihmiset kiihtyy ja alkaa olla ärsyttäviä.. Voisi tuohon omaan käytökseen jokainen kiinnittää huomiota joka riitaa haastaa ja muita haukkuu. Mutta kaikista huonoin ilmapiiri on kyllä noissa kamerakeskuisteluissa! En edes jaksa seurata niitä kun kaikkia vähemmän kuvaamisesta tietäviä haukutaan kilpaa.
16.02.2011 22.26
000059032_r
Täytyy vaan sanoo että meitä on moneksi, ja jos ei miellytä niin eihän täällä ole pakko olla.
16.02.2011 22.42
021925163_r
Pöytyä
Hmm. Petsiessä on ihan hyvä ilmapiiri, on sitä paljon huonompiakin nähty. Niinkuin täällä on jo moneen kertaan sanottu niin ihmisiä on paljon erilaisia joten erimielisyyksiltä ei voida välttyä, eikä aina riidoiltakaan.

Valokuvaus- keskustelut ympäri petsietä kuuluvat sitten ihan omaan lokeroonsa. :''D
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole." ~ Roger Caras
16.02.2011 22.47
022218504_r
Pori

^^ Huomasin tuon saman.. valokuvaus - keskusteluihin en ikinä mene :D

Mutta muuten on mielestäni ihan mukava ilmapiiri. Joskus ihmiset sanovat vähän liian kärkkäästi ja suuttuvat ehkä liian herkästi, ottavat asioita henkilökohtaisesti, MUTTA tätäpä tapahtuu aina ;) Ja väärinkäsityksiä tulee. :)

Jotkut eivät kyllä osaa keskustella asiallisesti sitten yhtään, mutta onneksi näitä ei ole niin paljon :)

16.02.2011 22.54
021986262_r
Oulu

Kuten täällä on sanottu niin Petsiessä käy jos jonkinmoista hiihtelijää, olisi aika mahdottomuus että kaikki tulisivat toistensa kanssa toimeen eikä erimielisyyksiä syntyisi. Minua itseäni ei häiritse jos joku sanoo asiat suoraan, enemmänkin se että ihmiset ottavat niin helposti nokkiinsa. Ei tarvitse kuin muutama hassu sananen niin toisella on jo kunnon palkokasvi syvällä sieraimessa, käsitetään tahallaan asioita väärin ja suurennellaan toisten sanomisia.

Ja sitten on vielä nämä kukkahattutädit jotka aina puuttuvat pieniinkin erimielisyyksiin. Asia kun vaan sattuu olemaan niin, että yleensä kun keskustellaan omista mielipiteistä, keskustelu voi mennä aika kiivaaksi sananvaihdoksi. Ei aina pieni kina paisu kunnon sodaksi eikä kaikkeen tarvitse puuttua ja mennä rauhoittelemaan tilannetta.

"Miten näin ylimaallisen häikäisevän ihanasta ihmisestä voidaan sanoa, että oon universumin suurin virtsapää?"

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti