Petsiessä huono ilmapiiri? - Sivu 20 (Yleinen keskustelu > Petsie)

21.09.2012 08.41

Petsieläisen keskustelun positiivisia puolia, joita olen havainnut...
- Nautin suuresti koira aiheisista kiivaista väittelyistä, joissa osapuolet osaavat provosoida ja provosoitua oikein eikä ketään loppupeleissä satuteta mitenkään. Nämä ovat harvinaisia mutta erittäin mukavia ja virkistäviä silloin kun niitä on.
- Uusiin samanhenkisiin ihmisiin on helppo tutustua ja pitää yhteyttä.
- Joskus täällä saa ihan asiallistakin keskustelua, esimerkiksi erilaisista koiranruokamerkeistä ja hoitotarvikkeista ihmiset osaavat keskustella paljon neutraalimmin ja järkevämmin kuin vaikka kuuluisasta seropit vs. rotupit -aiheesta.

Petsieläisen keskustelun ongelmia, joita olen havainnut...
- Ei osata olla menemättä henkilökohtaisuuksiin yleismaallisissa väittelyissä, kun omat yleiset argumentit loppuu kesken.
- Ymmärretään toisten tekstejä tahallaan väärin.
- Tehdään kärpäsestä häkänen, jos toinen kirjoittaa jonkun termin väärin, toinen tarttuu siihen itse pääpointin sijaan ja syntyy tappelu.
- Riitaa väännetään koirapuolella jopa siitä, saisivatko ihmiset kertoa koiranhankintasuunnitelmistaan uuden pennun odottajat -listalla (:D)
- Ei kunnioiteta toisten mielipiteitä tai toisia ihmisiä.
- Ei olla kohteliaita.
- Kyräillään, piilovittuillaan ja salaisissa suljetuissa yhteisöissä toisista jäsenistä, jotka eivät ole samalla aaltopituudella toisten jäsenten kanssa, jauhetaan *askaa.
- Valehdellaan toisista käyttäjistä asioita.

Muita havaintoja...
- Jotkut jäsenet ovat yhtä herkkiä ja napsuja kuin koiransakin; kirjoitat jotain yleismaallista vaikka jostain jalostuksellisesta ongelmasta, jonkun petsieläisen koiralla sitten sattuu olemaankin juuri tällainen ongelma... Petsieläinen ottaa itseensä välittömästi ja ampuu kiinni "puhutsä mulle nyt tuli muuten turpaan" -hengen vallassa ja sitten alkaa tappelu ja henkilökohtaisuudet.

- Petsiessä ei taida olla oikein ketään jäsentä, kenestä ei olisi jossain suljetussa foorumissa jauhettu negatiivisessä hengessä "faktoja"... Petsieläiset luulevat tuntevansa toisensa foorumien ja yksittäisten kirjoitusten kautta ja siitä syntyy jauhantaa.

- Uteliaat ihmiset, jotka haluavat tietää sinusta kaiken ovat ehkä kaikkein ahdistavin asia täällä. Olen ratkaissut asian niin, että annan itsestäni ja koiristani ihan tahallaan ristiriitaista ja väärää tietoa netissä ajoittaisten oikeiden asioiden lomassa julkisissa keskusteluissa, koska tahdon pitää yksityisyyteni enkä tykkää siitä että tuntemattomat internet ihmiset luulevat tuntevansa minut minua näkemättäkään enkä tykkää siitäkään, että jokaista tekemistäni yritetään seurata. Kyse ei ole siitä, että olisi jotain salattavaa vaan normaalin yksityisyyden haalimisesta, mikä monella täällä petsiessä on unohtunut. Luen yleisestä keskustelusta ajoittain aivan uskomattomia kertomuksia, kun jotkut jäsenet avautuvat täällä _kaikesta_ alkaen seksielämästään päättyen koiransa ulosteen väriin.

Lopputulos...
Yleisesti ottaen, petsie on erittäin hyvä sivusto ja hyvin koodattu. Täällä on kivoja toimintoja ja eläinten kuvien katsominen on kivaa. Käyttäjät kuitenkin tekevät foorumikeskustelun ja ilmapiirin ja usein siellä ei saa minkäänlaista kunnon keskustelua tai väittelyä aikaan, koska kaikkien pitäisi olla kaikesta samaa mieltä, tai vähintään olla ainakin enimmäkseen ja "tärkeimmiltä osin" samaa mieltä. Se on lapsellista ja hyvin moni käyttäjä täällä kirjoittelee lapsellisesti. Lopetin täällä itse kirjoittelemisen koirapuolella siksi, että täällä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä väitellä koira asioista, koska ihmiset menevät henkilökohtaisuuksiin joko heti välittömästi tai sitten heti kun omat argumentit on esitetty ja niiden yli on perusteltu asiat. Eli väittelystä ei tule mitään enkä tahdo jauhaa lässynläätä mistään koetuloksista, joten... No other options. Olla kirjoittamatta mitään sitten. Pidän ilmapiiriä siis negatiivisenä, jos täällä ei saa vapaasti ilmaista omaa mielipidettään ilman, että henkilökohtaisesti käydään "käsiksi". Kissapuolella olen myös huomannut tätä samaa.

23.09.2012 21.35
000112999_r

^ Kiva kun joku jaksaa kirjottaa tämmöissiä.  Yhdellä foorumilla nuorena ollessani oli toisinaan paljon pahempi ilmapiiri, siellä oli aivan kamalaa toisten haukkumista johon osallistuin kyllä aktiivisestikin.. vaan täällä on monia tosi nuoriakin jotka kirjottaa ihan hitsin järkevästi ja olen ihan amazed.

Aloin miettimään kauhuissani mitä faktoja mustakin höpötelty kenties : D Ei sillä että aina olisin muita kohtaan niin ihana, mutta itkisin jos saisin tietää, herkkä laps.

23.09.2012 22.38

Tätä sivustoa kun seurailee ja alkaa pistää asioita merkille huomaamattaankin, eliittijengi alkaa kyllä muodostua pikku hiljaa päähän. Etenkin näitä kiistatopiikkeja lukiessa sieltä aina nappailee lisää ja lisää tietoa. Tässä on juuri yksi syy siihen miksi olen alkanut siirtyä muutamalle muulle foorumille, joissa yhteishenki on (ainakin tätä nykyä) huomattavasti parempi :) Nykyään en edes jaksa foorumeille hirveästi kirjoittaa, lähinnä jutustelen yv'llä :D

Mutta joo, muutamat jutut jotka tekee tästä paikasta tyhmän:
- Jos tulee riitaa, mukaan on aina pakko sekoittaa toisen osapuolen mummo/kissan kasvattaja/kumminkaima.
- Toiset luulevat olevansa parhaita ja tietävänsä kaikesta kaiken. Mitään heikkouksiahan heillä siis ei tosiaan ole!
- Jos ollaan kateellisia, täytyy sitä toisen hyvää puolta/hienoa koiraa/uutta paitaa alkaa pilkata.
- Ollaan niin cool, niin inside kun puhutaan jotain salakerho xDxD -juttuja foorumilla ja kukaan ei ymmärrä siis mitäänh!!!
- Sekin on siis cool, kun on omat salakerhot joihin ei pääse jos ei täytä tiettyjä kriteereitä
- Jos joku ihminen/koira/käyttäytymistapa ärsyttää, sitä ei voida sanoa suoraan vaan jauhetaan kakkaa selän takana.
- Jos ei tykätä jostain tyypistä, jäädään jauhamaan jaskaa selän takana ja keksimään ihkupihkukamujen kanssa juttuja, jotka eivät edes ole totta.
- On tosi cool vihata jotain asiaa/ihmistä/koulutusmetodia koska kamutki tekee niin!! Vaikkei edes tiedettäisi asiasta yhtikäs mitään, voihan sitä silti vihata.
- Ollaan ihan tositosi herkkänahkaisia eikä poikkipuolista sanaa saa sanoa...
- ... mutta silti voidaan puhua toisesta ihmisestä jaskaa ja keksiä taas niitä kivoja "totuuksia".

23.09.2012 22.47
022700014_r
Pori
VarjoKiro kirjoitti:

Petsieläisen keskustelun positiivisia puolia, joita olen havainnut...
- Nautin suuresti koira aiheisista kiivaista väittelyistä, joissa osapuolet osaavat provosoida ja provosoitua oikein eikä ketään loppupeleissä satuteta mitenkään. Nämä ovat harvinaisia mutta erittäin mukavia ja virkistäviä silloin kun niitä on.
- Uusiin samanhenkisiin ihmisiin on helppo tutustua ja pitää yhteyttä.
- Joskus täällä saa ihan asiallistakin keskustelua, esimerkiksi erilaisista koiranruokamerkeistä ja hoitotarvikkeista ihmiset osaavat keskustella paljon neutraalimmin ja järkevämmin kuin vaikka kuuluisasta seropit vs. rotupit -aiheesta.

Petsieläisen keskustelun ongelmia, joita olen havainnut...
- Ei osata olla menemättä henkilökohtaisuuksiin yleismaallisissa väittelyissä, kun omat yleiset argumentit loppuu kesken.
- Ymmärretään toisten tekstejä tahallaan väärin.
- Tehdään kärpäsestä häkänen, jos toinen kirjoittaa jonkun termin väärin, toinen tarttuu siihen itse pääpointin sijaan ja syntyy tappelu.
- Riitaa väännetään koirapuolella jopa siitä, saisivatko ihmiset kertoa koiranhankintasuunnitelmistaan uuden pennun odottajat -listalla (:D)
- Ei kunnioiteta toisten mielipiteitä tai toisia ihmisiä.
- Ei olla kohteliaita.
- Kyräillään, piilovittuillaan ja salaisissa suljetuissa yhteisöissä toisista jäsenistä, jotka eivät ole samalla aaltopituudella toisten jäsenten kanssa, jauhetaan *askaa.
- Valehdellaan toisista käyttäjistä asioita.

Muita havaintoja...
- Jotkut jäsenet ovat yhtä herkkiä ja napsuja kuin koiransakin; kirjoitat jotain yleismaallista vaikka jostain jalostuksellisesta ongelmasta, jonkun petsieläisen koiralla sitten sattuu olemaankin juuri tällainen ongelma... Petsieläinen ottaa itseensä välittömästi ja ampuu kiinni "puhutsä mulle nyt tuli muuten turpaan" -hengen vallassa ja sitten alkaa tappelu ja henkilökohtaisuudet.

- Petsiessä ei taida olla oikein ketään jäsentä, kenestä ei olisi jossain suljetussa foorumissa jauhettu negatiivisessä hengessä "faktoja"... Petsieläiset luulevat tuntevansa toisensa foorumien ja yksittäisten kirjoitusten kautta ja siitä syntyy jauhantaa.

- Uteliaat ihmiset, jotka haluavat tietää sinusta kaiken ovat ehkä kaikkein ahdistavin asia täällä. Olen ratkaissut asian niin, että annan itsestäni ja koiristani ihan tahallaan ristiriitaista ja väärää tietoa netissä ajoittaisten oikeiden asioiden lomassa julkisissa keskusteluissa, koska tahdon pitää yksityisyyteni enkä tykkää siitä että tuntemattomat internet ihmiset luulevat tuntevansa minut minua näkemättäkään enkä tykkää siitäkään, että jokaista tekemistäni yritetään seurata. Kyse ei ole siitä, että olisi jotain salattavaa vaan normaalin yksityisyyden haalimisesta, mikä monella täällä petsiessä on unohtunut. Luen yleisestä keskustelusta ajoittain aivan uskomattomia kertomuksia, kun jotkut jäsenet avautuvat täällä _kaikesta_ alkaen seksielämästään päättyen koiransa ulosteen väriin.

Lopputulos...
Yleisesti ottaen, petsie on erittäin hyvä sivusto ja hyvin koodattu. Täällä on kivoja toimintoja ja eläinten kuvien katsominen on kivaa. Käyttäjät kuitenkin tekevät foorumikeskustelun ja ilmapiirin ja usein siellä ei saa minkäänlaista kunnon keskustelua tai väittelyä aikaan, koska kaikkien pitäisi olla kaikesta samaa mieltä, tai vähintään olla ainakin enimmäkseen ja "tärkeimmiltä osin" samaa mieltä. Se on lapsellista ja hyvin moni käyttäjä täällä kirjoittelee lapsellisesti. Lopetin täällä itse kirjoittelemisen koirapuolella siksi, että täällä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä väitellä koira asioista, koska ihmiset menevät henkilökohtaisuuksiin joko heti välittömästi tai sitten heti kun omat argumentit on esitetty ja niiden yli on perusteltu asiat. Eli väittelystä ei tule mitään enkä tahdo jauhaa lässynläätä mistään koetuloksista, joten... No other options. Olla kirjoittamatta mitään sitten. Pidän ilmapiiriä siis negatiivisenä, jos täällä ei saa vapaasti ilmaista omaa mielipidettään ilman, että henkilökohtaisesti käydään "käsiksi". Kissapuolella olen myös huomannut tätä samaa.

Tosin itse en ole vielä ymmärtänyt lopettaa, paitsi valokuvaus puolella, sinne en mene.
Muokattu viimeksi: 23.09.12 22.48
Heat, dust, water or even an invasion of particularly horny and sneaky jellyfish.
23.09.2012 22.56
022453546_r

Kyllä kaikki taitaa olla isoksi osaksi kiinni myös vastaanottajan kyvystä suodattaa ja olla provosuitumatta.
Olen ehkä vähän suppee kun kirjoitan vaan keskusteluihin jotka kiinnostaa, enkä sekaannu muihin vaan sanoakseni joka paikassa jotain. Jos huomaan jonkun tyypin hankalaksi, pyrin yleensä välttämään kohtaamiset tämän kanssa.
Eliittijengiäkään en ole huomannut.
Olen ollut sivustolla melkein sen perustamisesta asti, nykyään pidän ilmapiiriä pääosin aika hyvänä, etenkin kun ottaa huomioon ikäjakauman ja sen että suurinosa täällä kirjottelevista on tyttöjä/naisia ja täällä voi olla aika kasvottamastikkin.

http://pyhatpiskit.blogspot.fi/
24.09.2012 20.52
000112999_r

Voi näitä mielipidevankeja. Tämä ei ole mikään Pohjois-Korea, jos jengi ei ole kanssanne samaa mieltä, niin se ei ole yhtäkuin että et saa ilmaista mielipidettänne tai sanoa poikkipuolista sanaa. Jotenkin kummassa nämä raivoukset tulee aina sen jlk kun on mielipiteensä esittänyt...

24.09.2012 21.42
022699191_r
Narnia

En ole huomannut petisessä eliittijengejä enkä niinkään toisten seläntakanapuhumistakaan. Nää eliittijengit taitaa olla vaan joku päähänpinttymä - asia jonka avulla on helppo perustella miksi enemmistö on eriä mieltä?

Mun mielestä petsien ilmapiiri on jotenkin hauska. Täällä on paljon ärsyttäviä käyttäjiä ärsyttävine tapoineen, mutta tavallaan koko kokonaisuus on aika huvittava... tavallaan. Välillä on ihan kiva vääntää jostain turhasta asiasta, kunhan se ei mene siihen että toinen osapuoli ymmärtää tahallaan kaiken väärin. Mutta eniten mua tosiaan taitaa kummasututtaa täällä petsiessä se, että koko elämäkerta kailotetaan kovaan ääneen kaikille. Ensinäkin, ketään tuskin kiinnostaa, ja muutenkin, miksi?

Muokattu viimeksi: 24.09.12 21.43
http://irratiomania.blogspot.fi/
24.09.2012 21.53
022706418_r
Jyväskylä
Nyyti kirjoitti:

En ole huomannut petisessä eliittijengejä enkä niinkään toisten seläntakanapuhumistakaan. Nää eliittijengit taitaa olla vaan joku päähänpinttymä - asia jonka avulla on helppo perustella miksi enemmistö on eriä mieltä?

Mun mielestä petsien ilmapiiri on jotenkin hauska. Täällä on paljon ärsyttäviä käyttäjiä ärsyttävine tapoineen, mutta tavallaan koko kokonaisuus on aika huvittava... tavallaan.

On tullut itsekin mietittyä tuota mysteeristä elitiittiä jota kukaan ei oikein osaa kuvailla. Keitä ne ovat, mistä tulleet, missä ovat ja mitä petsien elitismi oikein pitää sisällään?

Mutta jäkimmäiseen kappaleeseen pystyn todellakin samaistumaan.
Kun petsieen tottuu niin tämän monipuolisen katkeransuloisenkin ilmapiirin osaa ottaa vastaan ja olla osa sitä.

In life the firmest friend, the first to welcome, foremost to defend -Lord Byron
24.09.2012 21.56

^^ Näin. Aika paljon tota näkee, että selitetään ummet ja lammet netissä elämästään (ja ehkä vähän muidenkin)! Itsekkin kyllä siihen olen sortunut valitettavasti... Yhtäkkiä koiran ruokintaan liittyvä keskustelu vaihtuukin jonkun petsieläisen yksityiselämään. :D

Kyllähän täällä silti käy, ja asiallisiakin keskusteluja on paljon.

Muokattu viimeksi: 24.09.12 21.56
25.09.2012 19.57
000112999_r

Sen kun vielä tietäs tosta eliitistä, ehkä totuus on tuolla jossain.

Siis voiko jotakuta tosiaan haitata toisten insidejutuntapaset(=mystisen eliitin riehunta??) Ei ne nyt niin näkyvillä ole kun ehkä kuvien kommenteissa. Ihan ymmärrettävää, kun täällä on muodostunut ystävyyssuhteita ja jopa parisuhteita.

Ei tämä nyt oikeasti muiden foorumeiden menosta voi niin paljon poiketa. Nykyään ainut foorumi missä käyn ja ajoittainen eripura on kyllä mielenkiintosta seurata, kunhan ei raivota niin että seinät paukkuu.

Muokattu viimeksi: 25.09.12 20.37
25.09.2012 20.29
Nisei kirjoitti:

Siis voiko jotakuta tosiaan haitata toisten insidejutuntapaset(=mystisen eliitin riehunta??) Ei ne nyt niin näkyvillä ole kun ehkä kuvien kommenteissa. Ihan ymmärrettävää, kun täällä on muodotunut ystävyyssuhteita ja jopa parisuhteita.

Kyllä se voi, kaikki on mahdollista. 8)
En nyt kaikkia sivuja jaksanu lukea mutta tuota eliittijengi -nimitystäkin taitaa olla vaan Scotty käyttänyt, jo kaks kuukautta sitten. Ketkä tähän siis tosiaan kuuluu, miksei kukaan muu ole eliittiä huomannut..? : D
25.09.2012 20.45

"Eliittijengi!" = "Ihmiset joista en pidä ja joita huonommaksi koen itseni"

Ai koira on sun paras ystävä eikä ikinä jätä sua? Hanki nyt hyvä ihminen oikeita ystäviä jos sellasia ees saat
26.09.2012 13.45

Oman käsityksen mukaan eliittijengillä tarkoitetaan petsiessä aktiivista/aktiivisia kaveriporukkaa/kaveriporukoita, jotka on tiiviissä yhteydenpidossa toistensa kanssa petsiessä ja/tai sen ulkopuolella suljetuissa yhteisöissä ja yksityisviestitse. Eli ns. "petsien vakkarit", jotka löytyy varmasti joka tappelusta ja kenties kirjoittavat kaikkein lapsellisinta tekstiä. Tai vähintäänkin tyhmää.

Se, kuka kuuluu "eliittijengiin" ja kuka ei, lienee katsojan silmissä samalla tapaa kuin kauneuskin. :D

26.09.2012 15.05
022581572_r
Loppi

Mun mielestä petsien ilmapiiri on nykyään paljon parempi! Ainakin pupukeskusteluissa tappeluita tulee enää aniharvaan, joskus aloittaessani petsiessä pyörimisen ne olivat arkipäivää. Lisäksi aloittelijoita neuvotaan lyttäämisen sijaan ja ompa tuo kuuluisa kamerakeskustelukin rauhoittunut siitä, mitä se joskus reilu parisen vuotta sitten oli. :D

Tietysti petsietä käyttikin silloin nuorempana eri tavalla. Varmaan olin itsekin melko kärkkäästi väittelemässä ja ne "perusfaktat" mitä yleisesti "tyhmiin" kysymyksiin aina ladellaan oppineena pätemässä. Nykyään tota keskustelualuetta vilkaisee vain kerran pari viikossa ja kommentoin enää aniharvoin. Vain silloin, kun keskustelun alla on jokin oikeasti mielenkiintoinen aihe. Joskus satunnaisesti vastailen myös erilaisiin kysymyksiin, mutta kamalasti en enää nykyää jaksa osallistua niihin "mikä on paras juomapullo/pelletti/virike/juoksutusaika" aiheisiin.

26.09.2012 15.59
022699191_r
Narnia

No kyllähän täällä välillä näkee jotain kaveruksia jotka heittää jotain harmitonta läppää, mut enpä mä itse pitäisi niitä mitenkään eliitteinä eikä kaksi tai kolme hlöä mun mielestä edes muodosta mitään jengiä. Ja jos niillä on joku suljettuyhteisö, niin mistä siitä voi edes tietää jos ei itse kuulu siihen? Ja miten tällainen suljettu yhteisö tai yksityisviestien lähettely vois edes häiritä ketään... :D

Mutta niin, jos täällä liikku joku eliittijengi niin on sitten hyvä asia, ettei itse ole tullut törmättyä sellaiseen kun se kerta joidenkin mielestä vaikuttaa niin kauhealta. :D 

Muokattu viimeksi: 26.09.12 16.01
26.09.2012 22.15
Karhu kirjoitti:
Jah, se on susta huonoutta että osaa oikeasti nauttia niistä pienistä asioista, joista kykenee nauttimaan? Mä en tiedä mikä sulla on yhtäkkiä tullut mua vastaan, mutta joo, aivan sama :D

Eliittijengiä nyt kuitenkin ovat ne "täydelliset" ihmiset jotka eivät KOSKAAN epäonnistu missään, ovat poikkeuksetta oikeassa ja jos jotain kuitenkin sattuu niin se on aina kaverin/kummin/mummin/kaiman tai muun vastaavan vika. Näillä on myös pakonomainen tarve puolustaa toisiaan asiassa kuin asiassa, oli mielipide sama tai ei (kärjistettynä: E1 sanoo että koiran hakkaaminen on hyvä metodi, E2, E3, E4 ja E5 tulevat saman tien puolustamaan nyrkit ojossa ja yleensä myöhemmin selviää ettei kukaan ole ollut samaa mieltä).
Jokaisella on toki aikalailla oma käsityksensä eliitistä ja näitä eliittijengejä riittää ihan joka lähtöön :D Kaikista rasittavinta on se että yks eliittijengiläisistä alkaa riehumaan jonkun ikivanhan muutaman tyypin keskeisen läpän kera ja selittämään sitä jokaiselle vaikkei ketään ihan tosi kiinnosta.

Onneksi on aina se yksi, ainoa, oikea ja paras foorumi, jota ei ihan hetkeen pilata <3 Se yhteishenki rulettaa! Parissa vuodessa kasvanut ihan huimasti.
26.09.2012 22.29
Scotty kirjoitti:

Onneksi on aina se yksi, ainoa, oikea ja paras foorumi, jota ei ihan hetkeen pilata <3 Se yhteishenki rulettaa! Parissa vuodessa kasvanut ihan huimasti.

Noh, onneks kukaan ei pakota käymään Petsiessä jos parempiakin paikkoja on.. : D

Eliittijengiä nyt kuitenkin ovat ne "täydelliset" ihmiset jotka eivät KOSKAAN epäonnistu missään, ovat poikkeuksetta oikeassa ja jos jotain kuitenkin sattuu niin se on aina kaverin/kummin/mummin/kaiman tai muun vastaavan vika.
Ai, jännä kun mä en ole tässä neljän vuoden aikana tällasiin petsieläisiin törmänny lainkaan, ei ole tullut vastaan ketään joka väittäis olevansa täydellinen ja aina oikeassa : ))) Tai joopas mutta Heliniä ei lasketa, ei se ole tr00 petsieläinen.

26.09.2012 23.07
022680611_r
Janakkala
Scotty kirjoitti:
Karhu kirjoitti:
Jah, se on susta huonoutta että osaa oikeasti nauttia niistä pienistä asioista, joista kykenee nauttimaan? Mä en tiedä mikä sulla on yhtäkkiä tullut mua vastaan, mutta joo, aivan sama :D

Tästä se lähtee! Pian näette tyypillisen Petsieriidan ja henkilökohtaisuuksiin menemisen. Ei, en ole lähelläkään elliittiä, tykkään muuten vain provosoida.
Chowi on lahjomaton.
26.09.2012 23.11
022699191_r
Narnia

Kyllä kaikkialta löytyy näitä mr/mrs "täydellisiä", mutta että ihan jenginä... enpä oikein tiiijä. Ehkä mulla on vaan taipumus karttaa kaikenlaista jengitoimintaa.

26.09.2012 23.11
022706418_r
Jyväskylä
Dumle kirjoitti:
Scotty kirjoitti:
Karhu kirjoitti:

Tästä se lähtee! Pian näette tyypillisen Petsieriidan ja henkilökohtaisuuksiin menemisen. Ei, en ole lähelläkään elliittiä, tykkään muuten vain provosoida.

+ Täysin turha komps-postaus mukaan lisäämään petsiemäistä keskustelukulttuurin tyyliä kerta "Here we go again" alkoi taas.
Muokattu viimeksi: 26.09.12 23.13
In life the firmest friend, the first to welcome, foremost to defend -Lord Byron
26.09.2012 23.21

Että ihan eliittijengi :D

Joo. Ei mun mielestä Petsien ilmapiiri ole sen huonompi tai toisaalta kummosempi ku missään muuallakaan. Pahempaakin on nähty, täällä kuitenkin noin suurinpiirtein tullaan toimeen keskenämme eikä jatkuvasti roikuta toistemme kurkussa. Ja se, että tätä kinastelua välillä tapahtuu, on lähinnä viihdyttävää ja hupaisaa illanvietettä.

Petsiessä on niin paljon nuoria käyttäjiä, että erimielisyydet kärjistyy helpommin sellaisiksi "haista sinä ny pska et tiiä mistään mitään, minä tiedän" -tyyppisiksi todella fiksuiksi huuteluiksi. Mutta tätäkin mun mielestä tapahtuu nykyään vähemmän; ehkä ihmiset ovat oppinu pikkasen paremmin käyttäytymään netissä tai sitten en vaan ajaudu niihin riitakeskusteluihin niin usein? Jokatapauksessa, tommosta sanaharkkaa on ollut aikaisemmin mielestäni enemmän.

Petsien ainoa sellainen selkeä ongelma tuntuu (edelleen) olevan se, että vedetään todella nopeita (ja virheellisiä) johtopäätöksiä aivan älyttömistä syistä. Jos joku kysyy apua johonkin asiaan, ei mene kauaakaan, kun joku Sherlock tulee ja päättelee koko henkilön taustan koiranomistajasta aina syvimpiin luonteenpiirteisiin saakka. Ja millä perusteluilla? "Noku se kyseli et millanen flexi ois paras"... Tota, niin.

Muokattu viimeksi: 26.09.12 23.23
Fiilis kuittaa
26.09.2012 23.30
Jeri kirjoitti:
Dumle kirjoitti:
Scotty kirjoitti:
Karhu kirjoitti:

+ Täysin turha komps-postaus mukaan lisäämään petsiemäistä keskustelukulttuurin tyyliä kerta "Here we go again" alkoi taas.

Lyödäänkö vetoa että noiden kahden väittelyt ei mene tällä kertaa henkilökohtaisuuksiin asti, ei tarvita popcorneja nyt.. :<
NIIH.
26.09.2012 23.34
022699191_r
Narnia

Niille tulee pupu pöksyyn kun tajuavat olevansa estradilla. :(

Muokattu viimeksi: 26.09.12 23.35
27.09.2012 00.11

Hah, olin jo painunut "nukkumaan" kunnes tuli tarve alkaa kirjoittaa tappotekstiä.

Niin, siis. Asiani oli lähinnä se, että tiedättekö mistä tämäntyyppisiä riitoja, vihamiessuhteita ja kahakoita yleensä juurikin syntyy? Kun kaksi tai kolme ihmistä ovat liian samanlaisia, jollain aina loppupeleissä (usein hyvin varhaisessa vaiheessa) palaa pinna, koska joutuu katselemaan "omaa peilikuvaansa" liian kauan. Ja kyllä, omaan käytökseensä kypsyy hyvin herkästi ja sitten kun tapaa jonkun samankaltaisen, ei enää kestä itseään ja käytös purkautuu juurikin siihen toiseen osapuoleen :D
Minulla oli aikoinaan eräs tuttu, jonka kanssa oltiin hyvissä väleissä. Juteltiin harvakseen, ei oikeastaan tunnettu toisiamme, mutta oli ihan kiva jutskailla ym. Kun sitten jossain vaiheessa alettiin tutustua paremminkin, räjähti homma ihan kunnolla käsiin ja meni pelkäksi tappeluksi, nykyään en halua enää olla missään tekemisissä. Joskus toinen on vaan liian samanlainen... Eikä siinä mitään, ei se ole pahasta.
Toiset ihmiset on kyllä käteviä peilejä, peilaavat omaa käytöstä ja saavat havahtumaan, useimmiten ajoissa.

Mutta joo, eipä liittynyt aiheeseen oikein millään lailla, kunhan totesin :D Ja btw, tuolla eräällä foorumilla keski-ikä lienee ihan 15 vuodessa, aiheena niinkin räjähdysherkkä aihe kuin musiikki ja ihmiset osaavat käyttäytyä. Kahakoita on oikeasti HYVIN harvoin... Joskin on se hieman hiljaisempi.

27.09.2012 00.24
022706418_r
Jyväskylä

Itseäni välillä hämmentää jos sanotaan, että täällä on niiiiin paljon nuoria ja on nuorison paikka.
Kuitenkin sivuston tietojen mukaan niitä 13-17-vuotiaita on se ~46% kaikista käyttäjistä. Loput ovat sitten lainsilmin täysi-ikäisiä eli 18 ikävuodesta ylöspäin olevia käyttäjiä.
Lähes 50-50 jakautuu tuo nuorten ja aikuisten osuus.

Jos nyt katsoo foorumin puolta niin lähinnä ja enimmäkseen se on aikuisten nahistelupaikka johon satunnaisesti eksyy joitakin nuorempia, mutta eivät varmaan toista kertaa ole avaamassa osastoa. Ehkä sitten parin vuoden päästä kun netin kultuuri on tullut tutummaksi ja itselleen on kasvatettu provojen ja lynkkauksen kestävät suodatttimet ja suojamuurit.

Lapsellisuudet, eri asteiset kahinatja teinimäisyydet tulevat enemmänkin esiin yhteisöjen ja profiilien kautta, joissa tuntuu kuitenkin olevan enemmän nuorempaa käyttäjäkuntaa aktiivisena. Vanhukset taas jaarittelevat niitänäitä, vaikka toki on tiedossa monetkin räjähdysalttiin yhteisöt aikusten toimesta.

27.09.2012 00.27
Scotty kirjoitti:

Niin, siis. Asiani oli lähinnä se, että tiedättekö mistä tämäntyyppisiä riitoja, vihamiessuhteita ja kahakoita yleensä juurikin syntyy? Kun kaksi tai kolme ihmistä ovat liian samanlaisia, jollain aina loppupeleissä (usein hyvin varhaisessa vaiheessa) palaa pinna, koska joutuu katselemaan "omaa peilikuvaansa" liian kauan. Ja kyllä, omaan käytökseensä kypsyy hyvin herkästi ja sitten kun tapaa jonkun samankaltaisen, ei enää kestä itseään ja käytös purkautuu juurikin siihen toiseen osapuoleen :D

Onko tää taas jotain sun omaa "faktaa"? Vai onko tästä ihan luotettaviakin todisteita olemassa että se juurikin näin menee, mä oon kyllä vähän eri mieltä, tai ehkä en niin vähääkään. Tunnen mä hyvinkin itseni kaltaisia ihmisiä mutta en huomaa "kypsyväni" ko. tyyppeihin, johtuuko tämä siitä sitten etten tunne itseäni!? ;________;
27.09.2012 00.51

Musti: Otathan huomioon, että ihminen hyvin harvoin tiedostaa tai haluaa tiedostaa näitä negatiivisempia piirteitä kuten esimerkiksi räjähdysalttius ja pakkomielteinen tapa korjailla toisten sanomisia. Samantyylisyyskin esim. tavassa keskustella ja riidellä saattaa laukaista tämän "peiliinkatsomisräjähdyksen".
Eipä meilläkään esimerkkitapauksen kanssa ollut mitään yhteistä, täysin erilaisia ihmisiä mutta näin jälkeenpäin ajateltuna täysin samat rasittavat tavat ja tapeltiin ihan samalla tavalla joka sitten nosti ärsytyskynnystä kun joutui sinne peiliin katsomaan.

27.09.2012 17.24
Nyyti kirjoitti:

Niille tulee pupu pöksyyn kun tajuavat olevansa estradilla. :(

Ei, vaan sain tietää jotain sellaista (jotakin niin hauskaa ja uskomatonta etten voi paljastaa tässä) joka saa mut pysymään hiljaa. :--D Eli Mustimussukka on oikeassa. Popparinne menevät hukkaan arvon yleisö.

Lisäksi en edes tajunnut miten elämän pienet ilot liittyi tähän. Kuvailun perusteella tosin selvisi, että yksi eliittijengi on/on ollut Rico-saksanpaimenkoira (nykyään käyttäjällä on joku isompi koira?) ja Luigi-corgi ja kukahan se kolmas oli... Jeri-saku on varmaan ajoittain myös kuulunut tähän eliittijengiin? Kukkahattutädeiksikin sanottu.

Minä ja Julius varmaan aikoinaan kanssa oltiin eliittijengiä. Nyt ainakin minä, Musti ja Terttu? Ja ehkä joskus Redi-dalmis ja Nyyti-valkoinen valokuvaajakoira? Ainakin sillon kun kehtaavat olla eri mieltä jonkun raukan, alempaan asemaan jäävän, elämästä todella nauttivan viattoman käyttäjän kanssa. 

Eikä se määritelmä ollut suunnattu pelkästään Scottylle, koko Petsie ei ole hänen elämänsä näyttämö -ainakaan ihan joka hetki. :D Ainakin eräs toinen petsieläinen on eräällä toisella foorumilla määritellyt erään toisen porukan epäkohteliaaksi, ylimieliseksi, pienempää sortavaksi eliitiksi!!!1 koska kukaan ei jaksanut häntä eikä ollut samaa mieltä. Muuallakin olen tähän törmännyt. Harvemmin eliitti itse määrittelee itseään eliitiksi eli joku jostain syystä kateellinen/loukkaantunut/itsensä huonommaksi kokeva/vihainen määrittelee ne epämukavat eliitiksi. 

Ai koira on sun paras ystävä eikä ikinä jätä sua? Hanki nyt hyvä ihminen oikeita ystäviä jos sellasia ees saat
27.09.2012 17.28

Fiilis kirjoitti:
Petsien ainoa sellainen selkeä ongelma tuntuu (edelleen) olevan se, että vedetään todella nopeita (ja virheellisiä) johtopäätöksiä aivan älyttömistä syistä. Jos joku kysyy apua johonkin asiaan, ei mene kauaakaan, kun joku Sherlock tulee ja päättelee koko henkilön taustan koiranomistajasta aina syvimpiin luonteenpiirteisiin saakka. Ja millä perusteluilla? "Noku se kyseli et millanen flexi ois paras"... Tota, niin.

Repesin.
Mutta täsmälleen näin. x D

Muokattu viimeksi: 27.09.12 17.29
27.09.2012 17.35

Mutta eiks toi oo kokonaisuudessaan internetin eikä petsien ongelma? :'D

Ainakin niin kauan kun puhutaan lemmikeistä, harrastuseläimistä tai lapsista. Sitten kun mennään kasvatukseen niin siitä vasta riemu repeääkin.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti