Petsiessä huono ilmapiiri? - Sivu 22 (Yleinen keskustelu > Petsie)

28.09.2012 19.23
000112999_r

Siis ihan että "minä olen täydellinen" lauseketta lähinnä meinasin(han suoraan juurikin noin kirjoitettuna), mutta jos sellasiakin sieltä löytyy niin huhhuh. Lähinnä en nää sellasta ihmistä pitävän itseään täydellisenä joka kertoilis kuinka on asioissa onnistunut, vaikka jättäis epäonnistumisiaan poijes.

Onhan noita koirakeskusteluja kiva seurata, väki on kiihkeää siellä aika useastikin lueskelen vaikken koiraa omista. Ainiin ja tykkään syödessä lukea barfkeskustelua, mutta en muuten..odd.

Toki jyrsijäpuolellakin jotain pienempää tulee niinku eläinten tiloista ja käsittelystä ja poikasista, mutta vähän pienemmät piirit täällä. Yhteisöissä on kiva höpöttää suurin osa turhanpäiväsyydestä, ja minäkin ne löytänyt vasta tänä vuonna.

Muokattu viimeksi: 28.09.12 19.23
28.09.2012 19.39
022337271_r
Seinäjoki
Pipsa kirjoitti:
Minusta Petsiessä on paras ilmapiiri mitä olen nettifoorumeista tavannut. Mutta täällä on joitain tyyppejä jotka ihan tahallaan ovat kirjoittaneet epäystävällisiä viestejä ärsyttääkseen tai mollatakseen. Minä koitan kirjoittaa niin että edistäisin hyvää ilmapiiriä.

Komps!

01.10.2012 17.22

Minulla on montakin kertaa omilla aloittavissani topiceissa tullut ärsyttäviä, lapsellisia aikuisia ihmisiä jotka ovat vähätelleet tai sanoneeet jotenkin loukkaavasti. Yleisesti kuitenkin Petsiessä mielestäni on ystävällisä ja auttavaisia ihmisiä. Ihmettelen vain niitä, jotka niitä pahuuksia kirjoittavat,että miksi yleensäkkin niitä kirjoittavat? Eihän mitään loukkaavaa tarvitse kirjoittaa, vaikka keljuttaiski tai ärsyttäiski joku asia/mikä siinä tilanteessa nyt sitten onkaan... Jättää mieluimmin sen kirjoittamatta ja yrittää auttaa eikä rupea oikeasti mitään ilkeyksiä sanelemaan. Miettikään kiusaajat sitä jota kiusataan. Ei varmaan kovin kivalta tunnu! Sen voi ehkä ymmärtää vain sellainen, joka on joskus kiusaamista kokenut.

04.10.2012 16.21
022680611_r
Janakkala

http://www.petsie.fi/communities/21454-kukkahattutadit-pois-petsiesta

Onkohan tämä hyvän ilmapiirin rakentamiseksi vai sen tuhoamiseksi? Miksi "kukkahattu tätejä" kielletään juoroamasta, mutta heistä juorutaan. Hmm. Pohdintoja, pohdintoja...

Chowi on lahjomaton.
05.10.2012 13.15
Dumle kirjoitti:

http://www.petsie.fi/communities/21454-kukkahattutadit-pois-petsiesta

Onkohan tämä hyvän ilmapiirin rakentamiseksi vai sen tuhoamiseksi? Miksi "kukkahattu tätejä" kielletään juoroamasta, mutta heistä juorutaan. Hmm. Pohdintoja, pohdintoja...

Heh. :D Minusta nämä "kukkahattutädit", inhotan muuten sitä sanaa, aiheuttavat välillä sen, että keskustelut muuttuvat mielenkiintoiseksi ja joutuu usein miettimään asioita myös erikannalta. Vaikka harvoin osallistun mihinkään keskusteluun, nipottaakseni tai päteäkseni, jokaisella olkoot omat mielipiteensä, mutta joskus ne omatmielipiteensä voi pitää myös omina. :)
05.10.2012 13.20

Mun mielestä Petsies on varsin hyvä ilmapiiri kun ottaa huomioon suuren "ikähaarukan". En oo hirveesti tavannut riitoja muuta kuin tietyissä keskusteluissa jotka kuumentavat monen tunteita. Ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

05.10.2012 13.21

Yhteisö on tarkoitettu keskusteluun kukkahattutädeistä ja turhan nipottajista, sekä niiden pois saamisesta Petsiestä. Pyydän myös ystävällisesti, että kyseisille kukkahattutädeille ei mennä juoruamaan!

Kukkahattutädit pois petsiestä -yhteisön kuvaus, eli perinteinen juorutaan ja mollataan tiettyjä tyyppejä salaisesti ja toivotaan ettei kukaan yhteisön jäsen ala kertoa asiaa eteenpäin, nice!

05.10.2012 13.32
022453546_r

Ahahaha :D On varmaan kova porukka tuolla.
Huolestuttavaa että ylläpito hyväksyy tollaset yhteisöt, joiden ainoa tarkoitus on salassa morkata ihmisiä, jotka edustaa asioista eri kantaa kun itse..

http://pyhatpiskit.blogspot.fi/
05.10.2012 13.36
LENNART kirjoitti:

Huolestuttavaa että ylläpito hyväksyy tollaset yhteisöt, joiden ainoa tarkoitus on salassa morkata ihmisiä, jotka edustaa asioista eri kantaa kun itse..

Toisaalta hulluillakin pitää olla huvinsa, eikä tuo kai ketään satuta kun se voitonriemuinen juoruilu ja sotafiilis pysyy siellä yhteisössä. :'D

En siis itse kuulu yhteisöön tai tiedä olenko kukkahattutäti, tuskin.

Ai koira on sun paras ystävä eikä ikinä jätä sua? Hanki nyt hyvä ihminen oikeita ystäviä jos sellasia ees saat
05.10.2012 13.42

En nyt tiedä vastaako tuo yhteisö koko petsien ideaa, mutta sielläpä ne kukkahattutätien vihaajat itkevät :D

05.10.2012 13.58

Juu jos jotkut tahtovat pitää tuollaisen yhteisön niin en usko sen satuttavan ketään, joillekin se on vain halpaa hupia.

05.10.2012 17.24

^ Aivan samaa hupiahan se on, kuin monet muutkin keskustelut petsiessä, mitkä paisuu ja paisuu ja paisuu. Ensin jutellaan jostain muusta, sitten joku sanoo sanan X ja siitä aletaan kiivaasti keskustelemaan, sitten kun se alkaa kiertämään oravanpyörää (olipas muuten hankala kirjoittaa sana orava.. x) ), sitten joku toinen sanoo sanan Y ja siitä se sota vasta lähtikin käyntiin. Hupia hupia hupia. Se on petsien etuja. :)

05.10.2012 17.46
022708960_r

Oonkohan mä pyörinyt sitten väärissä keskusteluissa, koska mun mielestä täällä on ERINOMAINEN ilmapiiri ja ilman kiistelyitähän ei keskustelujakaan olisi :D Koirat.comissa pyörin vuosia mutta jotenkin tuntui aina siltä, ettei kuulunut joukkoon ja kaikki heitti jotain inside läppää keskenään, mutta täällä ei ole tullut kertaakaan sellainen olo ja harmittaa että tuli "väärään" foorumiin tuhlattua vuosia kun täällä on kaikinpuolin parempaa. Omalta osaltani vaan harmittaa, että jää moneen juttuun kirjoittamatta koska meikäläisen ulosanti on ihan alinta luokkaa ja tulen helposti väärinymmärretyksi + en osaa yhtään selittää asioita niin, että ne ymmärrettäisiin kuten itse ymmärrän :D

"Behind this mask is.. Another mask! Pretty cool, huh?" - Kakashi Hatake
05.10.2012 17.58

Täällä on niin paljon erilaisia yhteisöjä ja keskusteluja, että varmaan jokaiselle löytyy kiinnostavaa keskusteltavaa. Eikä tarvitse jäädä roikkumaan keskusteluun, joka junnaa paikallaan tai muuttuu ikäväksi. Joka paikassa on hankaliakin tyyppejä, mutta jos itse ei provosoidu tai jää kinaamaan, niin ikävät kommentit voi jättää huomioimatta. Mielestäni täällä on hyvin salliva ja monipuolinen tunnelma osittain siksi, että keskustelijoiden ikähaitari on hyvin laaja. Jos osaa vähän valikoida ja "suodattaa" asioita, niin täällä on ihan kiva ilmapiiri mielestäni.

05.10.2012 17.59

No mun mielestä tollanen paskanjauhantayhteisö kertoo jo paljon siellä olevista ihmisistä. :) Että eipä mua erityisesti kiinnosta, mitä tollasissa puhutaan, mutta kyllähän siinä väkisin myötähäpeä nousee niitä henkilöitä kohtaan, jotka tuollaisissa yhteisöissä oleskelevat. Eipä sillä, ettenkö itse koskaan olisi kenestäkään paskaa puhunut, mutta en kyllä kehtaisi "julkisesti" olla yhteisössä, joka kulkee aikahyvin nimellä "puhumme paskaa muista".

Fiilis kuittaa
05.10.2012 21.12

Sain juuri tänään tietää, että minun kotona asuu Mila -lk. collie ja että aion alkaa kasvattaa puhdasrotuisia lk collieita. Petsiessä tämä on jossain piireissä yleinen fakta ja kuulemman valehtelen suorastaan...

Darn it. Pitkän etsinnän tuloksena, löysin 20ha tontiltani ja 120 neliön kämpästäni vain lämminverisen ravihevosen nimeltä Ruska, siperianhusky Sirpin ja suomenpystykorva Kärsän (joka on siskoni koira).
Mystistä, toverit, mystistä...
Missä on se lk collie? 8D

Muokattu viimeksi: 05.10.12 21.13
05.10.2012 21.16

Mun mielestä täällä on melko huono ilmapiiri ja erittäin tyhmää porukkaa, joka vähänkään tasokkaammissa koirapiireissä ei kauheesti sais arvostusta osakseen. Feimiys ja eliitti-löpinä ehkä jossain määrin pitää paikkaansa, sillä täällä riittävän suosion saavuttaessaan saa anteeks kaikenlaiset virheet koiranpidossaan ja kaikessa muussakin. Vähemmän suosiossa olevia(esim. nuoret) taas poljetaan ja haukutaan, mikä mun mielestä on aika epäkypsää jos ottaa huomioon, että täysikänen ja hyvä jos puberteetin saavuttanut henkilö ovat aika eri aaltopituudella. 

Tietty on hankala määritellä kuka tohon mystiseen "eliittijengiin" lukeutuu, ehkäpä se on vaan veteen piirretty viiva, mutta pointti on jossain määrin ihan pätevä. Mä muistan aikoinaan petsieeen liittyessäni huomanneeni jotain tämmöstä jakautuneisuutta. Nyt mua ei pahemmin kiinnosta, mut siinä missä ennen jäin jalkoihin nöyrällä asenteellani, mä puolustaudun nykyään viimekädessä vaikka provoomalla. Mun mielestä se on vaan pyllystä jos keskusteluun voi liittyä vasta kun osaa puolustaa itseään, ei siis vain mielipidettään. Ärsyttää myös, kuinka ihmisillä ei oikeasti ole tietoa mistään, vaan kaikista mielenkiinoisimmat keskustelut täyttyvät henkilökohtaisuuksiin menevällä sonnalla. Täällä ei tunneta sellaista käsitettä kuin toisen ihmisen kunnioittaminen. Myöskin valtaosan henkinen kypsyys on sen verran alhainen, että näiden kuuluisien "trollien ja provojen"(joiden puheissa yleensä on kaikista eniten järkeä) ignooraaminen on aivan mahdotonta, minkä vuoksi heidän kanssaan täytyy välttämättä aloittaa tappelu kuvitellen, että yhteistuumin ulos savustaminen toimis muka jotenkin.

Ok, välillä täällä on asiallisiakin keskusteluita joissa osataan käyttäytyä, mutta ihan liikaa on kaikkea hyvän maun rajat ylittävää paskaa. Petsiessä on puolueellinen meininki.

Niin ja paskaahan täällä puhutaan ja paljon, ei nämä suljetut yhteisöt ole mikään myytti. 

05.10.2012 21.20
021461704_r
Lahti

Ruska/ Ei oikeesti? No jo on tyhmää:P

05.10.2012 21.26
021461704_r
Lahti

Meikästä tuli vissii kans kerran puhetta kun sanoin syöttäväni kissoille joitain markettiruokia.

Aika usein täällä jonkun sanoessa teettäneensä marsulla poikueen että "miksi" "kannattiko leikkiä marsun hengellä" "ei toi sun marsus oo mikään rotumarsu, kannattiko tehdä sekarotusel eläinkauppamarsul" täälläsii......

Mistä marsujakin tulee jos niillä ei saa tehdä poikasia? Jos kokee osaavansa ja kantaa vastuun ja huolen niin miksei? On tietysti poikkeuksiakin!

Meikäkin kasvatti yhden poikueen marsuja monta vuotta sitte. hyvin meni:) Olin vissii seiskal vai kasil. Kaksi poikasta tuli.

On täällä aina niitä kyttääjiä jotka tutkii kuvat tarkkaan jos tulee epäilys ja tekee omia "oikeita" päätöksiä-

05.10.2012 21.36
022700014_r
Pori
Turo kirjoitti:

Mun mielestä täällä on melko huono ilmapiiri ja erittäin tyhmää porukkaa, joka vähänkään tasokkaammissa koirapiireissä ei kauheesti sais arvostusta osakseen. Feimiys ja eliitti-löpinä ehkä jossain määrin pitää paikkaansa, sillä täällä riittävän suosion saavuttaessaan saa anteeks kaikenlaiset virheet koiranpidossaan ja kaikessa muussakin. Vähemmän suosiossa olevia(esim. nuoret) taas poljetaan ja haukutaan, mikä mun mielestä on aika epäkypsää jos ottaa huomioon, että täysikänen ja hyvä jos puberteetin saavuttanut henkilö ovat aika eri aaltopituudella.

Enemmän minulle nämä nuoret ovat aukoneet ja maahan polkeneet.

Heat, dust, water or even an invasion of particularly horny and sneaky jellyfish.
05.10.2012 22.18

Siks mä en tääl käy enää edes :-d Mielipiteet lytätään. Myönnän, kyllä mäkin alan aukomaa päätäni, jos mulle valitetaan, mutta anyway, ilmapiiri on hanurista.

05.10.2012 22.20

Ja yleensä ne ovat olleet juuri nämä ''aikuisemmat''.

06.10.2012 00.21
022643149_r

Viestejä kuitenkin pystytte varmaan vielä muokkaamaan vaikka Petsien käyttäjät viekin kaiken muun? Ihan vaan että muutaman minuutin jälkehen ei ehkä kannata tuplapostata.

Kisu kirjoitti:

On täällä aina niitä kyttääjiä jotka tutkii kuvat tarkkaan jos tulee epäilys ja tekee omia "oikeita" päätöksiä-

Tämmöset on aika ihania.

Njoo ehkä en osaa pitää tätä ilmapiiriä huonona, koska muo kohtaan ei ole juuri henkilökohtaisia hyökkäyksiä tehty. Paljon mukavampi(mukavempi ei kuulemma ole sana : () foorumi kuin vaikka koirat.com, sinne ei päässy enää sillälailla sisään kun rekisteröity uudestaan    : D

Muokattu viimeksi: 06.10.12 00.25
"If you're going through hell, keep going." -Winston Churchill
06.10.2012 01.46
Karhu kirjoitti:
LENNART kirjoitti:

Toisaalta hulluillakin pitää olla huvinsa, eikä tuo kai ketään satuta kun se voitonriemuinen juoruilu ja sotafiilis pysyy siellä yhteisössä. :'D

Jos kaikki kukkikset lähtee petsiestä, ei täällä tapahtuis yhtään mitään, kun kaikki olis samaa mieltä.

06.10.2012 11.33
King kirjoitti:
Karhu kirjoitti:
LENNART kirjoitti:

Jos kaikki kukkikset lähtee petsiestä, ei täällä tapahtuis yhtään mitään, kun kaikki olis samaa mieltä.

Voisko sitten perustaa sellaisen yhteisön/keskustelualueen kuin, "Petsiessä tylsä ilmapiiri?" :)

Ruska, sullahan menee hyvin! :D Ei voi enää muuta sanoa, jännä miten tuntemattomat ihmiset tietävät toisten asiat paljon paremmin..

06.10.2012 11.58
Luigi kirjoitti:

Ruska, sullahan menee hyvin! :D Ei voi enää muuta sanoa, jännä miten tuntemattomat ihmiset tietävät toisten asiat paljon paremmin..

Joo, eikä siihen loppunut. Sain pari paljon selittävää yksityisviestiä illan mittaa, jolloin mystisten saamieni puheluiden ja muutaman muunkin jutun arvoitus ratkesi. :D

Kirjoitin näiden pohjalta oikovan blogitekstin rauhoituttuani ensin hieman siitä vitutuksesta, mitä tästä petsievammasta koitui. :D

(klikkaa kuvaa päästäksesi blogitekstiin)
http://www.petsie.fi/pets/224335-ruska-lamminverinen-ravihevonen/blogs/192618-hairikointia-sabotaasia-ja-outoja-vaitteita

Muokattu viimeksi: 06.10.12 12.18
06.10.2012 12.10

Eikö tuollaisesta kannattaisi jo tehdä rikosilmoitus? Tuo aivan sairasta.

06.10.2012 12.21
Peski kirjoitti:

Eikö tuollaisesta kannattaisi jo tehdä rikosilmoitus? Tuo aivan sairasta.

Näiden eri juttujen takana on enemmän kuin yksi ihminen. Tiedän osan tekijöistä ja juoruilijoista, ja ne kaikki on täällä petsiessä. Olen harkinnut rikosilmoituksen tekemistä aina joidenkin inhottavimpien juttujen kohdalla, mutta ainakaan vielä ei ole tarpeeksi aineistoa kasassa, kun en ole ottanut jokaista paskaviestiä tai outoa puhelua talteen, enkä muutakaan, koska olen ajatellut, että never mind. Yrittänyt olla kärsivällinen. Kuitenkin, kun tuosta kaikesta niskaan sataneesta tekee koosteen, niin alkaa tuntua siltä, että olisi ehkä pitänyt. :|
06.10.2012 12.31
000042628_r

Kyllä nettikiusaamiseen tulisi puuttua. Uskon että jokainen meistä on siihen törmännyt ja joutunut itsekkin uhriksi joskus. Ihmiset ovat erilaisia ja jollekkin se voi olla kova paikka.  Lapsille se voi olla erittäin haitallista ja aiheuttaa paljon henkistä pahoinvointia.  Toivon mukaan lapset kertovat nettikiusaamisesta vanhemmille, jos joutuvat nettikiusatuksi. Ikävä kyllä Petsiessäkin on näitä ihmisiä jotka levittelevät muista ihmisistä valheellista tietoa tahallisesti.  Suosittelen miettimään mitä kirjoittaa muista yleisellä foorumilla tai muutenkin levittelee. Kyseinen toiminta ja käytös on lain mukaan rikos. Itse olen paksunahkainen enkä välitä kateellisten höpötyksistä, mutta kaikki eivät ole.

07.10.2012 10.50

Tiettyyn rajaan asti, varmasti jokainen jaksaa tuollaista kiusantekoa, mutta liika on liikaa. Minulle olisi jo liikaa, kaikki mitä Ruskan omistaja on joutunut kärsimään. Alhaista, inhottavaa ja ärsyttävää, tuollainen väärän tiedon levittäminen. Ja vielä varsinkin, jos on puhelinnumeroakin levittäneet.. Lapsellista käytöstä.

Tiedätkö Ruska, onko nämä tekijät alaikäisiä? Vai onko ihan "aikuisia" kyseessä?

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti