Petsiessä huono ilmapiiri? - Sivu 23 (Yleinen keskustelu > Petsie)

07.10.2012 12.23
Luigi kirjoitti:

Tiettyyn rajaan asti, varmasti jokainen jaksaa tuollaista kiusantekoa, mutta liika on liikaa. Minulle olisi jo liikaa, kaikki mitä Ruskan omistaja on joutunut kärsimään. Alhaista, inhottavaa ja ärsyttävää, tuollainen väärän tiedon levittäminen. Ja vielä varsinkin, jos on puhelinnumeroakin levittäneet.. Lapsellista käytöstä.

Tiedätkö Ruska, onko nämä tekijät alaikäisiä? Vai onko ihan "aikuisia" kyseessä?

Yksi tekijöistä oli tekohetkellä alaikäinen, muut on täysi-ikäisiä.
08.10.2012 15.37
Ruska, En halua puuttua tarkoituksella asioihisi mutta tuli vain mieleen että jos tiedät edes osan noista tekijöistä ja jos ovat täysi-ikäisiä niin heidät saattaa vielä saada vastuuseen teoistaan. Ei kenenkään tarvitse ilman syytä tuollaista kestää.
08.10.2012 16.42
Hoku kirjoitti:
Ruska, En halua puuttua tarkoituksella asioihisi mutta tuli vain mieleen että jos tiedät edes osan noista tekijöistä ja jos ovat täysi-ikäisiä niin heidät saattaa vielä saada vastuuseen teoistaan. Ei kenenkään tarvitse ilman syytä tuollaista kestää.

Olen harkinnut.

Heille vammaamisen syy on se, että olen kirjoitellut foorumille provosoivia tekstejä (yleismaallisesti, muutama kuukausi sitten) rotukoirien jalostuksesta ja se on heistä hirveää, etenkin kun kasvatan seropeja ja teen omaa juttua kennelliiton ulkopuolella. Koska nämä ihmiset ei hyväksy minun seropijuttuja he kokevat oikeudekseen sitten "tehdä oikein" ja v*ttuilla minulle henkilökohtaisesti niin foorumeilla kuin muuallakin kaikin mahdollisin keinoin mitä keksivät.

11.10.2012 16.43

Yksi suuri petsien epäkohta on se että aloittelijat, kyselijät, toisinajattelijat ja ei niin sulavasti kirjoittavat henkilöt ovat pohjasakkaa. 

Ei saa kysyä mistään ennenkuin on jo kattava tieto alla, pidetään naurettavina ehkäpä vähän hupsujakin kysymyksiä ja sitten porukalla lynkataan kysyjä. Mikäli omaat mielipiteen jostakin asiasta joka on valtavirtasta poikkeava olet idiootti.

Joskus herää mielikuva kun lukee eri puolilla petsietä että onko nuo ihmiset varmasti tuon ikäisiä mitä ovat ilmoittaneet vai onko heillä elämässään jotain pahasti vialla. Säälittää nämä henkilöt jotka joutuvat tähän pyöritykseen kun petsien vallalla olevat "eläintietäjät" henkisesti riepottavat raukkaa kysyjää. 

Mielipiteen saa ja pitääkin ilmaista, mutta pitää miettiä onko juuri se ulosanti mikä ensimmäisenä putkahtaa mieleen se oikea. Joskus pitää myös sinne peiliin katsoa, jokaisen meistä.

12.10.2012 10.37

^ Mie oon niin samaa mieltä! Ja joskus tuntuu, että jokaikisen viestin loppuun pitää kirjoittaa: "Anteeksi, olen tätä mieltä asiasta, en tekstiäni suunnannut kenellekkään teistä henkilökohtaisesti, vaan puhuin yleisesti." Ja vaikka tuollaisen tekstin kirjoittaisi, niin siltikin jotkut vetäisivät niitä palkokasveja nenäänsä ja taas alkaa väittely, kumpi oli oikeassa.

Ja nyt minä kirjoitan tämän, minkä olen halunnut kirjoittaa jo ties kuinka monet kerrat. Olenko se vain minä, vai onko monella muullakin sellainen tunne, että varsinkin koiraihmiset tietävät tuntemattomien koirien asiat paremmin, kuin omistajat itse?

12.10.2012 11.42
Ruska kirjoitti:

Sain juuri tänään tietää, että minun kotona asuu Mila -lk. collie ja että aion alkaa kasvattaa puhdasrotuisia lk collieita.

Kyllä petsie tietää! Etsi vain tarkemmin niin löytyy se pentutehdas, lk.collie, kääpiösnautserit ja mitä kaikkea koiraihmiset sinne onkaan diagnosoineet vuosien varrella... :'D

Ei mutta vakavastipuhuen, eikö tuosta voisi yrittää ottaa jotain kommentteja/viestejä talteen ja viedä asiaa eteenpäin?

Melko vilkas mielikuvitus joillain ja itse olen nyt törmännyt pariin niin hysteeriseen kommenttiin seropien pennutuksesta ettei tiedä pitäisikö tuollaisesta ilmottaa poliisille vai jollekin ammattiauttajalle jos ihminen kuullessaan tahallaanteetetyistä sekarotuisista alkaa kohtauksenomaisesti huutaa pentutehtailusta ja käsiinräjähtävistä sairauksista. Tai ennustaa että yhdet seropipennut tarkoittavat, että joka juoksuista tulee tästä lähtien pentuja.
Tai on ihan vakuuttunut, että tarkoituksella teetetyt seropit ovat katala yritys kaataa Kennelliitto ja pilata rotukoirat.

12.10.2012 11.57
022608071_r
Jyväskylä
Luigi kirjoitti:

^ Mie oon niin samaa mieltä! Ja joskus tuntuu, että jokaikisen viestin loppuun pitää kirjoittaa: "Anteeksi, olen tätä mieltä asiasta, en tekstiäni suunnannut kenellekkään teistä henkilökohtaisesti, vaan puhuin yleisesti." Ja vaikka tuollaisen tekstin kirjoittaisi, niin siltikin jotkut vetäisivät niitä palkokasveja nenäänsä ja taas alkaa väittely, kumpi oli oikeassa.

Ja nyt minä kirjoitan tämän, minkä olen halunnut kirjoittaa jo ties kuinka monet kerrat. Olenko se vain minä, vai onko monella muullakin sellainen tunne, että varsinkin koiraihmiset tietävät tuntemattomien koirien asiat paremmin, kuin omistajat itse?

Kyllä! Juuri näin tuntuu olevan useammin, kuin usein. Tiedetään pelkkää profiilikuvaa katsomalla, miten koira on sosiaalistettu, millainen luonne sillä on ja minkä väristä tököttiä sen takapuolesta tulee. 
Ja jos kysyy esimerkiksi koulutukseen liittyvästä asiasta, niin suurin osa vastauksista on akselilta "et vaan ole osannut kouluttaa, kannattiko ottaa noin vaativa rotu jos et osaa koiraa kouluttaa" jne jne.

Ja sitten aina jossain vaiheessa tulee puheeksi ainoat oikeat koiran koulutus-, kasvatus- ja ruokintatavat. 
Ainoa oikea koulutustapahan on naksutin, ja jos sitä ei käytä, on eläinrääkkääjä. Samoin jos syöttää koiralleen jotain "väärää" nappulaa, on eläinrääkkääjä. Jos syöttää raakaa, mutta ei barffaa, on eläinrääkkääjä. Jos kannattaa seropien harkittua pennutusta, on eläinrääkkääjä.  Jos ei harrasta "oikeita" lajeja koiransa kanssa, on eläinrääkkääjä. Jos koiralle ostaa vääränlaiset valjaat, on eläinrääkkääjä. Jos tekee yhdenkin virheen ikinä, on maailman hirvein eläinrääkkääjä.
Kaikki muut paitsi minä ja mun kaverit on eläinrääkkääjiä!

Muokattu viimeksi: 12.10.12 11.59
12.10.2012 12.14

Parempi pitää turpansa kiinni ja erakoitua metsään niin ei vahingossakaan suututa pikku petsietätejä ja -pissiksiä.

Voi huoh, lopettakaa jo!

12.10.2012 12.51

Ja nyt minä kirjoitan tämän, minkä olen halunnut kirjoittaa jo ties kuinka monet kerrat. Olenko se vain minä, vai onko monella muullakin sellainen tunne, että varsinkin koiraihmiset tietävät tuntemattomien koirien asiat paremmin, kuin omistajat itse? Luigi

Eei..En komppaa tuota ihan täysin kun itse olen huomannut että ei sun tarvitse välttämättä edes sitä koiraa omistaa. Riittää että sulla on ihan mikä tahansa eläin niin ainahan ne ulkopuoliset ihmiset tietää sun asias paremmin kuin sä itse ja etenkin ne lemmikkiisi liittyvät asiat 8)

12.10.2012 13.00
022610094_r
Järvenpää
Lobo kirjoitti:

Yksi suuri petsien epäkohta on se että aloittelijat, kyselijät, toisinajattelijat ja ei niin sulavasti kirjoittavat henkilöt ovat pohjasakkaa. 

Ei saa kysyä mistään ennenkuin on jo kattava tieto alla, pidetään naurettavina ehkäpä vähän hupsujakin kysymyksiä ja sitten porukalla lynkataan kysyjä. Mikäli omaat mielipiteen jostakin asiasta joka on valtavirtasta poikkeava olet idiootti.

Joskus herää mielikuva kun lukee eri puolilla petsietä että onko nuo ihmiset varmasti tuon ikäisiä mitä ovat ilmoittaneet vai onko heillä elämässään jotain pahasti vialla. Säälittää nämä henkilöt jotka joutuvat tähän pyöritykseen kun petsien vallalla olevat "eläintietäjät" henkisesti riepottavat raukkaa kysyjää. 

Mielipiteen saa ja pitääkin ilmaista, mutta pitää miettiä onko juuri se ulosanti mikä ensimmäisenä putkahtaa mieleen se oikea. Joskus pitää myös sinne peiliin katsoa, jokaisen meistä.

Komppaan täysin ei tähän mitää lisättävää ole, näin se menee. Mut ohan se hyvä kun suurin osa on kaikki tietäviä. Iha paska ihminenhän on jos ei heti alkuu kaikesta kaikkea tiiä. Ja itseäni käy sääliksi juurikin jotkut vasta lemmikkinsä saaneet, jotka tulee kysymään jotain, ni ensimmäisenä tulee läjä "kaikkitietäviä" haukkumaan pystyy tyylillä mitä sulla lemmikki tekee jos et tätä tiennyt, sitte alkaa se kauhia päteminen. Toisissa keskusteluissa auta armias jos meet sanomaan oman mielipiteen/näkemyksen asiasta, joka ei myötäile muita ni jo on soppa syntynyt -.-

Tähän lainaukseksi sopisi hyvin tuo Scottyn tekstin pätkä "Parempi pitää turpansa kiinni ja erakoitua metsään niin ei vahingossakaan suututa pikku petsietätejä ja -pissiksiä".

Muokattu viimeksi: 12.10.12 13.01
http://blondontheblog.weebly.com/
13.10.2012 09.50
Hoku kirjoitti:

Ja nyt minä kirjoitan tämän, minkä olen halunnut kirjoittaa jo ties kuinka monet kerrat. Olenko se vain minä, vai onko monella muullakin sellainen tunne, että varsinkin koiraihmiset tietävät tuntemattomien koirien asiat paremmin, kuin omistajat itse? Luigi

Eei..En komppaa tuota ihan täysin kun itse olen huomannut että ei sun tarvitse välttämättä edes sitä koiraa omistaa. Riittää että sulla on ihan mikä tahansa eläin niin ainahan ne ulkopuoliset ihmiset tietää sun asias paremmin kuin sä itse ja etenkin ne lemmikkiisi liittyvät asiat 8)

Pätee myös muitten lemmikkienomistamiseen. :)

08.11.2012 14.56

Suuri juttu, mikä aiheuttaa kahakoita, on, ettei voida myöntää virheitään tai pyytää anteeksi.

Maailma ei ole minua vastaan, minä olen maailmaa vastaan
24.11.2012 21.14
022231817_r

Yksi asia ainakin petsiessä on selvää. :D Omia mielipiteitä ei ikinä tulisi tuoda julki, aina sataa p*sk** niskaan oli asia mikä hyvänsä. Toinen asia on tuo minkä epeli tuossa edellä jo mainitsikin, jos on erimielisyyksiä niistä ei voida puhua "nätisti" vaan pitää tehdä kaikesta iso numero ja ottaa joku tietty henkilö siihen suurennuslasin alle. Tämän jälkeen kaikki jotka ovat tuon ns. kiusaajan "puolella" heittävät vielä lusikkansa soppaan mukaan. Ja kyllä, internetissä ei tunnu olevan samoja käyttäytymis sääntöjä, kuin irl eli ei voida pyytää anteeksi, vaikka syytä tietynlaisissa tapauksissa olisikin. Kovin moni ei tule ajatelleeksi tässä netin välityksellä mitä muille "sanoo."  Mielipahaa aiheutetaan usein ihan turhaan muille.

Tämä on vain minun mielipiteeni asiasta. :)

WalaWalaBingBang “Koira on ainoa olento maailmassa, joka rakastaa sinua enemmän kuin itseään.” J. Billings
01.12.2012 20.55
022643149_r

Ei kai nyt sentään aina, tai sitten en ole ilmaissut mielipidettäni ikinä mihinkään, hmm tai ehkä petsien raivoväki(kuulemma) ei ymmärrä että se on mielipiteeni kun en kirjoita loppuun että "tämä on vain minun mielipiteeni"(koska sit se voi olla vaikka Tarja Halosen ja sehän nyt..), jolloin kukaan ei ymmärrä tulla riekkumaan asiasta.

Sanoisin itse että yksi asia Petsiessä on selvä ja se on liioittelu.. "mielipiteitäni ei hyväksytä" kalajutut jne.

Tämä tuli suoraan sydämestäni.

"If you're going through hell, keep going." -Winston Churchill
05.12.2012 19.46
000089684_r
Pate kirjoitti:

Yksi asia ainakin petsiessä on selvää. :D Omia mielipiteitä ei ikinä tulisi tuoda julki, aina sataa p*sk** niskaan oli asia mikä hyvänsä. Toinen asia on tuo minkä epeli tuossa edellä jo mainitsikin, jos on erimielisyyksiä niistä ei voida puhua "nätisti" vaan pitää tehdä kaikesta iso numero ja ottaa joku tietty henkilö siihen suurennuslasin alle. Tämän jälkeen kaikki jotka ovat tuon ns. kiusaajan "puolella" heittävät vielä lusikkansa soppaan mukaan. Ja kyllä, internetissä ei tunnu olevan samoja käyttäytymis sääntöjä, kuin irl eli ei voida pyytää anteeksi, vaikka syytä tietynlaisissa tapauksissa olisikin. Kovin moni ei tule ajatelleeksi tässä netin välityksellä mitä muille "sanoo."  Mielipahaa aiheutetaan usein ihan turhaan muille.

Tämä on vain minun mielipiteeni asiasta. :)

Nyt puhut kyl ihan täyttä asiaa, mä en oo pitkää aikaa tääl jaksanu kirjotel mitää omii mielipiteit ku ain o jollai joku ongelma sen kanssa, mä puhun sit asioist mieluummi iha kasvotuste ni tuntuu homma sujuva paljo paremmi! Jotenki kyl menny täst petsiest maku täysin.. 
05.12.2012 19.58
Ruska kirjoitti:

Sain juuri tänään tietää, että minun kotona asuu Mila -lk. collie ja että aion alkaa kasvattaa puhdasrotuisia lk collieita. Petsiessä tämä on jossain piireissä yleinen fakta ja kuulemman valehtelen suorastaan...

Darn it. Pitkän etsinnän tuloksena, löysin 20ha tontiltani ja 120 neliön kämpästäni vain lämminverisen ravihevosen nimeltä Ruska, siperianhusky Sirpin ja suomenpystykorva Kärsän (joka on siskoni koira).
Mystistä, toverit, mystistä...
Missä on se lk collie? 8D

Eikös sulla ollut 3 huskya? Mitä niille kahdelle nartulle kävi?

05.12.2012 21.03
Smart kirjoitti:
Ruska kirjoitti:

Sain juuri tänään tietää, että minun kotona asuu Mila -lk. collie ja että aion alkaa kasvattaa puhdasrotuisia lk collieita. Petsiessä tämä on jossain piireissä yleinen fakta ja kuulemman valehtelen suorastaan...

Darn it. Pitkän etsinnän tuloksena, löysin 20ha tontiltani ja 120 neliön kämpästäni vain lämminverisen ravihevosen nimeltä Ruska, siperianhusky Sirpin ja suomenpystykorva Kärsän (joka on siskoni koira).

On minulla ollut aika montakin huskyä (yli 5).
Ja tämmöisiä kysymyksiä on aika asiatonta alkaa kysellä täällä keskustelupalstalla, kun en ehkä kuitenkaan halua sitä asiaa koko maailman kanssa jakaa. Että kiitos vaan huomaavaisuudesta.

Jos olisit vaivautunut kysymään asiallisesti yksityisviestillä mieltäsi askarruttavasta asiasta julkisen foorumin sijaan, olisin saattanut harkita kertovani sinulle pitkän tarinan siitä mitä koiria minulla on ollut ja missä ne nyt ovat ja miksi, mutta koska päätit ilmaista asian näin karkeasti ja tökerösti täällä, voit unohtaa sen ja jäädä ihmettelemään asiaa keskenäsi yhdessä (varmaan muiden tähän "en julista koko maailmalle" -asiaan kohta tarttuvien) petsie -korppikotkien kanssa.

Muokattu viimeksi: 05.12.12 21.14
05.12.2012 21.40

^ no huhuh, en ihan odottanut noin päällekäyvää vastausta ihan asiallisesta kysymyksestä. En tiennyt että on noin arka asia. Ajattelin vaan liittyä keskusteluun, muistelin että olisin joskus huskejasi täällä ihastellut ja ihmettelin ettei niitä enää sinulla ole.

Mutta joo, nyt en ainakaan yhtään  ihmettele miksi sinulle täällä kettuillaan ja miksi petsien ilmapiiri on niin huono, juuri tälläisten hikeentymisten takia. c'moon, tää on vaan petsie. 

05.12.2012 22.01
022508991_r
Sastamala
Ruska kirjoitti:
Smart kirjoitti:
Ruska kirjoitti:

Ja tämmöisiä kysymyksiä on aika asiatonta alkaa kysellä täällä keskustelupalstalla, kun en ehkä kuitenkaan halua sitä asiaa koko maailman kanssa jakaa. Että kiitos vaan huomaavaisuudesta.

Jos olisit vaivautunut kysymään asiallisesti yksityisviestillä mieltäsi askarruttavasta asiasta julkisen foorumin sijaan, olisin saattanut harkita kertovani sinulle pitkän tarinan siitä mitä koiria minulla on ollut ja missä ne nyt ovat ja miksi, mutta koska päätit ilmaista asian näin karkeasti ja tökerösti täällä, voit unohtaa sen ja jäädä ihmettelemään asiaa keskenäsi yhdessä (varmaan muiden tähän "en julista koko maailmalle" -asiaan kohta tarttuvien) petsie -korppikotkien kanssa.

Öö mitä sä hikeet?? Ihan asiallisesti kysyttiin ilman minkäänlaista kettuilua ja tommonen vastaus tulee O.o ei hyvää päivää, just näitä ihmisiä joiden takia toiset ei välttämättä uskalla tutustua ihmisiin täällä tai kysyä neuvoja. jos haluat mieluummin kertoa yv:llä olisit voinut asiallisesti ilmoittaa siitä etkä heti olla noin hyökkäävä! varmasti jäi hyvä kuva susta..
Olen tarpeeksi viisas tietämään mitä ei pidä tehdä, mutta tarpeeksi tyhmä tekemään sen silti.
05.12.2012 22.01
022608071_r
Jyväskylä

^No eipä minun mielestäni ihan hirveän asiallista ole tulla kyselemään tuollaisia täällä, varsinkaan, kun asiayhteyden ja kirjoitusasun perusteella kysymyksen voi helposti tulkita syytökseksi tai parjaukseksi.

Jälleen kerran olen täällä surffaillessani törmännyt tähän aloittelijoiden ja nuorempien käyttäjien suorastaan törkeään kohteluun, ei voi kuin ihmetellä. Teini-ikäisten kotkotukset vielä ymmärtää, he eivät ole vielä täysi-ikäisiä, eivätkä heidän aivonsa ole vielä moneen vuoteen kypsät, eivätkä he välttämättä vielä osaa käyttäytyä asiallisesti.
Mutta kun suurin osa näistä törkimyksistä on reilusti täysi-ikäisiä, ei voi ymmärtää.

Yleisin skenaario on sellainen, että hyvin nuori lapsi tulee enemmän tai vähemmän huolissaan kysymään neuvoa lemmikkinsä tilasta, ongelmasta tai vastaavasta. Mielestäni oikein neuvokkaasti toimittu, jos vanhemmat eivät ole kovin eläinrakkaita ja perillä eläimen asianmukaisesta hoidosta. Valitettavasti edelleen myydään lemmikkimarsuja yms. omistajille, joilla ei ole aikomustakaan ottaa vastuuta eläimestään, vaan eläin on hankittu lapselle ja vanhempi sanoutuu irti sen hoidosta, eläinlääkäriin viemisestä puhumattakaan. 

Keskustelusta kehittyy nopeasti useamman sivun ketju, jossa on ehkä kaksi tai kolme oikeasti apua tarjoavaa asiallista vastausta ja useita kymmeniä todella asiaan kuulumattomia viestejä, joissa teilataan nuori käyttäjä vastuuttomaksia ja suoranaisesti haukutaan ihan pystyyn.

Oikeasti, mitä hyötyä on haukkua joku hätääntynyt 14v tyttö vastuuttomaksi ja tyhmäksi ja alkaa arvostelemaan hänen eläintenpitoaan täällä Petsiessä? Sillä ei saa aikaan, kuin pahan mielen toiselle ja saattaa jopa vaikuttaa negatiivisesti lapsen suhtautumiseen omaan lemmikkiinsä.
Jos oikeasti haluaa tuollaiseen puuttua, niin ehkä olisi syytä tiedustella vaikkapa vanhempien sähköpostiosoitetta ja naputella sinne ne haukut, aikuisillahan se vastuu on, hyvänen aika sentään!

Hävetkää te, jotka tämän luette ja tunnistatte itsenne. Hyi teitä!

Muokattu viimeksi: 05.12.12 22.02
05.12.2012 22.59
Smart kirjoitti:

^ no huhuh, en ihan odottanut noin päällekäyvää vastausta ihan asiallisesta kysymyksestä. En tiennyt että on noin arka asia. Ajattelin vaan liittyä keskusteluun, muistelin että olisin joskus huskejasi täällä ihastellut ja ihmettelin ettei niitä enää sinulla ole.

Mutta joo, nyt en ainakaan yhtään ihmettele miksi sinulle täällä kettuillaan ja miksi petsien ilmapiiri on niin huono, juuri tälläisten hikeentymisten takia. c'moon, tää on vaan petsie.

Elli kirjoitti:
Ruska kirjoitti:
Smart kirjoitti:
Ruska kirjoitti:

Darn it. Pitkän etsinnän tuloksena, löysin 20ha tontiltani ja 120 neliön kämpästäni vain lämminverisen ravihevosen nimeltä Ruska, siperianhusky Sirpin ja suomenpystykorva Kärsän (joka on siskoni koira).
Missä on se lk collie? 8D

Ja tämmöisiä kysymyksiä on aika asiatonta alkaa kysellä täällä keskustelupalstalla, kun en ehkä kuitenkaan halua sitä asiaa koko maailman kanssa jakaa. Että kiitos vaan huomaavaisuudesta.

Jos olisit vaivautunut kysymään asiallisesti yksityisviestillä mieltäsi askarruttavasta asiasta julkisen foorumin sijaan, olisin saattanut harkita kertovani sinulle pitkän tarinan siitä mitä koiria minulla on ollut ja missä ne nyt ovat ja miksi, mutta koska päätit ilmaista asian näin karkeasti ja tökerösti täällä, voit unohtaa sen ja jäädä ihmettelemään asiaa keskenäsi yhdessä (varmaan muiden tähän "en julista koko maailmalle" -asiaan kohta tarttuvien) petsie -korppikotkien kanssa.

Öö mitä sä hikeet?? Ihan asiallisesti kysyttiin ilman minkäänlaista kettuilua ja tommonen vastaus tulee O.o ei hyvää päivää, just näitä ihmisiä joiden takia toiset ei välttämättä uskalla tutustua ihmisiin täällä tai kysyä neuvoja. jos haluat mieluummin kertoa yv:llä olisit voinut asiallisesti ilmoittaa siitä etkä heti olla noin hyökkäävä! varmasti jäi hyvä kuva susta..

En hikeä, kerron vain juurta jaksain ja perusteellisesti, miksi ei ole hyvä kysyä tällaisia (päällekäyviä!!) kysymyksiä julkisilla foorumeilla. Henkilökohtaisia kysymyksiä minun koiristani, jotka liittyvät erittäin tiiviisti minun henkilökohtaiseen elämääni. Ihan vaan sillä, että kun kysymys on liitetty tuollaiseen aiheketjuun, mikä kysymyksen yhteyteen on lainarttu ja se on kysytty täällä tämmöisellä foorumialueella, mikä ei mitenkään liity siihen, mitä koiria minulla on ja ottaen huomioon sen, millaisia kysymyksiä aiemmin olen saanut ja missä olosuhteissa, en oikein osaa pitää tätä "viatonta pikku kysymystä" niin viattomana kuin miltä se "saattaa vaikuttaa".

Jos järkytyit minusta ja tekstistäni niin go for it. Jos minulta halutaan jotain henkilökohtaista tietoa joka ei ole yleismaallista ja viatonta/kevyttä smalltalkia, niin sitten se kysytään yksärillä eikä julkisesti.
Varjelen yksityisyyttäni ja aion pitää sen niin. Tämä on netti ja tätä palstaa lukee muutkin kuin pelkästään muutama petsieläinen. Jaa sinä vaan sinun koirahistoriasi ja elämänvaiheesi täällä jos siltä tuntuu, minä en tee niin, koska tiedän millaista porukkaa netissä pyörii.

Ja ennen kuin kukaan tekee tästä sellaisen petsiestä tutun väännön, ilmoitan jo valmiiksi, että saatte rauhassa pitää mielipiteenne ja olla järkyttyneitä, en ole aikeissa kommentoida tätä asiaa enempää, mielestäni se on turhaa.

Muokattu viimeksi: 05.12.12 23.08
05.12.2012 23.20

okei, sori jos en lukenut ajatuksiasia ja tullut kysymään yksityisviestillä. ei vaan tullut mielenkään että asia on niin salainen että siitä pitää kahden kesken kuiskailla. Sun suhtautuminen vaan osottaa sen että sulla tosiaan onkin siinä "koirahistoriassa" jotain tosi kummallista :D ompa vakavaa taas. 

05.12.2012 23.21
022508991_r
Sastamala
Ruska kirjoitti:
Smart kirjoitti:

Mutta joo, nyt en ainakaan yhtään ihmettele miksi sinulle täällä kettuillaan ja miksi petsien ilmapiiri on niin huono, juuri tälläisten hikeentymisten takia. c'moon, tää on vaan petsie.

Elli kirjoitti:
Ruska kirjoitti:
Smart kirjoitti:
Ruska kirjoitti:

Darn it. Pitkän etsinnän tuloksena, löysin 20ha tontiltani ja 120 neliön kämpästäni vain lämminverisen ravihevosen nimeltä Ruska, siperianhusky Sirpin ja suomenpystykorva Kärsän (joka on siskoni koira).
Missä on se lk collie? 8D

Ja tämmöisiä kysymyksiä on aika asiatonta alkaa kysellä täällä keskustelupalstalla, kun en ehkä kuitenkaan halua sitä asiaa koko maailman kanssa jakaa. Että kiitos vaan huomaavaisuudesta.

Jos olisit vaivautunut kysymään asiallisesti yksityisviestillä mieltäsi askarruttavasta asiasta julkisen foorumin sijaan, olisin saattanut harkita kertovani sinulle pitkän tarinan siitä mitä koiria minulla on ollut ja missä ne nyt ovat ja miksi, mutta koska päätit ilmaista asian näin karkeasti ja tökerösti täällä, voit unohtaa sen ja jäädä ihmettelemään asiaa keskenäsi yhdessä (varmaan muiden tähän "en julista koko maailmalle" -asiaan kohta tarttuvien) petsie -korppikotkien kanssa.

En hikeä, kerron vain juurta jaksain ja perusteellisesti, miksi ei ole hyvä kysyä tällaisia (päällekäyviä!!) kysymyksiä julkisilla foorumeilla. Henkilökohtaisia kysymyksiä minun koiristani, jotka liittyvät erittäin tiiviisti minun henkilökohtaiseen elämääni. Ihan vaan sillä, että kun kysymys on liitetty tuollaiseen aiheketjuun, mikä kysymyksen yhteyteen on lainarttu ja se on kysytty täällä tämmöisellä foorumialueella, mikä ei mitenkään liity siihen, mitä koiria minulla on ja ottaen huomioon sen, millaisia kysymyksiä aiemmin olen saanut ja missä olosuhteissa, en oikein osaa pitää tätä "viatonta pikku kysymystä" niin viattomana kuin miltä se "saattaa vaikuttaa".

Jos järkytyit minusta ja tekstistäni niin go for it. Jos minulta halutaan jotain henkilökohtaista tietoa joka ei ole yleismaallista ja viatonta/kevyttä smalltalkia, niin sitten se kysytään yksärillä eikä julkisesti.
Varjelen yksityisyyttäni ja aion pitää sen niin. Tämä on netti ja tätä palstaa lukee muutkin kuin pelkästään muutama petsieläinen. Jaa sinä vaan sinun koirahistoriasi ja elämänvaiheesi täällä jos siltä tuntuu, minä en tee niin, koska tiedän millaista porukkaa netissä pyörii.

Ja ennen kuin kukaan tekee tästä sellaisen petsiestä tutun väännön, ilmoitan jo valmiiksi, että saatte rauhassa pitää mielipiteenne ja olla järkyttyneitä, en ole aikeissa kommentoida tätä asiaa enempää, mielestäni se on turhaa.

Okei, sori. Kaikki eivät vain välttämättä tiedä että tuo on niin henkilökohtaista ja "asiatonta":)
Olen tarpeeksi viisas tietämään mitä ei pidä tehdä, mutta tarpeeksi tyhmä tekemään sen silti.
05.12.2012 23.29
022699191_r
Narnia

Kyllähän tosta asiayhteydestä voi päätellä, että kannattaako kysellä noin suoraan asioita vai ei. Jos just kerrotaan kuinka jotkut ovat levitelleet perättömiä asioita siitä mitä koiria omistaa, niin ei ehkä kannata samaan lainaukseen mennä kysymään, että mitäs koiria sulla sitten on.

Minä en voi kuvitella itseäni Ruskan tilanteeseen, joten ymmärrän myös jos tollanen reaktio tulee yllätyksenä, mutta johan se on tässä selitelty ja luulisi asian menevän jo perille.

http://irratiomania.blogspot.fi/
05.12.2012 23.33
022508991_r
Sastamala
Nyyti kirjoitti:

Kyllähän tosta asiayhteydestä voi päätellä, että kannattaako kysellä noin suoraan asioita vai ei. Jos just kerrotaan kuinka jotkut ovat levitelleet perättömiä asioita siitä mitä koiria omistaa, niin ei ehkä kannata samaan lainaukseen mennä kysymään, että mitäs koiria sulla sitten on.

Minä en voi kuvitella itseäni Ruskan tilanteeseen, joten ymmärrän myös jos tollanen reaktio tulee yllätyksenä, mutta johan se on tässä selitelty ja luulisi asian menevän jo perille.

Kelle tää oli tarkoitettu? Itse ainakin pyysin anteeksi Ruskalta, vaikka vieläkin ihmetyttää tuo.
05.12.2012 23.34
Smart kirjoitti:
 Sun suhtautuminen vaan osottaa sen että sulla tosiaan onkin siinä "koirahistoriassa" jotain tosi kummallista :D ompa vakavaa taas. 

No, sen voin vielä sanoa, kun sinun on nyt pakko alkaa udella ja tuohon sävyyn kirjoitella, että koirahistoriassani ei ole mitään "tosi kummallista". Eikä mitään hämärää. Taustalla täysin normaalia elämää ja käytännönsyitä.
En nyt vaan halua yksinkertaisesti kertoa julkisella palstalla minkä nimisiä koiria minulla on ollut, mistä ne on tulleet, miten pitkään ne on olleet, miksi lähteneet ja millaisten olosuhteiden vallitessa, koska ne nyt sattuu kaikki asiat liittymään minun henk. kohtaiseen elämään, jota en edelleenkään halua jakaa täällä kaiken kansan keskellä. On mielestäni törkeää odottaa ja vaatia edes sellaista ja pyytää kertomaan julkisesti elämästään ja koirahistoriastaan tuolla tavalla tällaisessa ketjussa ja yhteydessä

Ihmisellä on oikeus yksityisyyteen ja jos sen varjeleminen tällaisissa yhteyksissä on jotenkin kummallista ja hämmentävää ja kamalaa ja hirveää ja "Epäilyttävää", niin sitten se on sen utelijan päässä.
Muokattu viimeksi: 05.12.12 23.35
05.12.2012 23.35
022699191_r
Narnia

Sekä sulle että Smartille.

http://irratiomania.blogspot.fi/
05.12.2012 23.36

Joo, tuli kyllä selväks :D kunhan ihmettelin ja nyt ihmettelen vielä enemmän. Hämärää toimintaa :D ja ehkä tää keskustelu oli sitten tässä ellei joku sitä välttämättä halua lähteä enempää kommentoimaan. pikkujouluihin-->

05.12.2012 23.38
022608071_r
Jyväskylä

No huh huh, kyllä on joillakin otsaa taas.. Näin sivullisena en voi, kuin ihmetellä.

05.12.2012 23.49
022508991_r
Sastamala
Leo//pelästyin Ruskan reaktiota, mutta pyysin anteeksi mielestäni asiallisesti. Jos se ei riitä niin olen varmaan ikuisesti joku petsie-kiusaaja..ei voi mitään. :)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti