Petsiessä huono ilmapiiri? - Sivu 24 (Yleinen keskustelu > Petsie)

05.12.2012 23.57
022608071_r
Jyväskylä

Elli, en niinkään sinuun viitannut, vaan ihmettelin yleisesti koko juttua. Itselleni kun ei tulisi pieneen mieleenkään ruveta utelemaan toiselta henkilökohtaisuuksia julkisella foorumilla, jolla on satoja käyttäjiä. Varsinkaan, kun edellisistä viesteistä käy hyvin selväksi, että tuo VarjoKiron juttu on mennyt jo poliisiasiaksi asti.
Kysymysten sävyt ihmetyttävät, mutta eniten hämmästyttää tuo suoranainen panettelu siitä, että toisen koira-asioissa olisi jotain hämärää ja vielä naurua päälle. 
Käsittämätöntä, eikö käytöstapoja tosiaankaan tarvitse netissä noudattaa ollenkaan?

06.12.2012 00.18
022643149_r

Jotain hämärää pitää olla jos ei Petsiessä avaudu kaikista elämänvaiheistaan hei o_O Kyllä se hämärä taitaa nyt olla ihan muualla.

"If you're going through hell, keep going." -Winston Churchill
06.12.2012 13.25

Ensinnäkin, en pyytänyt avautumaan mistään elämänvaiheita tai sen henkilökohtaisemmista asioista kun koirista.enkä silloin ajatellut loukkaavani ketään, enkä myöskään tiennyt että ihmiset ottavat tälläiset asiat niin vakavasti. Ruska olisi voinut vastata kysymykseeni asiallisemminkin, sitä räjähdystä lähinnä ihmettelin, että ompa hämärää.

07.12.2012 08.19
000047392_r

Vai että hämärä räjähdys. Mun on nyt pakko tähän sanoa, että ei Ruskan käytöksessä ja reaktiossa asiaan ollu mitään hämärää. Sä tuut tällaisessa ketjussa pitkän ajan jälkeen kyseleen siltä sen koirista sellasessa yhteydessä minkä lainaat. Sen perusteella mitä Ruska on kertonut joutuneensa kokemaan siks että on kirjoittanu yleisesti pikkusielusten petsiejalostajien mielipiteiden vastasia tekstejä foorumiin, ei oo ihmekään et sun tollaset kysymykset täällä ketjussa tulkitaan niin et sä yrität taas kaivella jotain josta jauhaa lisää paskaa, eikä ihmiset yleensä tykkää sellasesta, joten reaktio sen mukanen.

Sun housuissas miettisin vähän mitä kyselen ja missä. Jos suo niin kovasti kinosti mitä koiria Ruskan omistajalla on ja missä ne on nyt, eiks sitä olis jo heti alussa kannattanu kysyä ihan siltä Ruskalta itseltään eikä täällä foorumissa mitä lukee sadat ihmiset? Pitäs jossain järjen kolkutella Smart -nimellä kirjottelevalla henkilöllä.

10.12.2012 09.22

"Petsiessä huono ilmapiiri?" - Ei, ei toki. Muuten vaan väännetään kaksi sivua yhdestä turhasta kysymyksestä, mistä toinen otti nokkiinsa, mitä toinen ei osannut olettaa, mihin kolmas kommentoi miten perseestä tämän toisen reaktio on, johon neljäs taas kommentoi, miten on äärettömän nokkavaa puuttua toisten tasiteluihin, samalla itsekkin sotkeentuen keskusteluun.. :-----------)

12.12.2012 20.50
022231817_r

Doddih kuka teki mitä teki ja kuka kysy mitä kysy..

Vedetäänhän peli poikki jookos ja sitä rataa..

----------------------------------------------------------------------------------

Mitä mieltä olette täällä siitä, että "jos vaikka henkilö a) ruokkii eläimiään eri tavalla tai eri ruualla, kuin henkilö b)." ?

Niin tuollaisestakin asiasta aletaan sorsimaan ja sättimään.

Mun mielestä se on jokaisen oma asia, että miten ruokkii eläimiään, jotkut barffaa ja jotkut sekaruokkii, jollain on jyrsijöilleen osku halppisruokia ja toinen ostaa eläinkaupasta. :)  (Kunhan siis eläin saa kumminkin sille tarkoitettua ruokaa.)

Itseä välillä oikein huvittaa, kun osa ihmisistä tulee tänne sillä asenteella, että minä tiedän kaiken.  Juurikin tuollaiset ihmiset haastavat useimmiten riitaa sellaisistakin asioista joita joku ei esimerkiksi ole edes tiennyt eläimensä hoidosta. Tosiasiahan on, että täällä on paaaaaaaaljon lapsiakin kirjoittelemassa, joiden vanhemmat saattavat tehdä suurimman osan eläintenhoitotoimenpiteistä, täten lapsella ei ehkä ole hajuakaan, että mitä pitäisi tehdä. Se on hyvä, että joku/jotkut kysyvät välillä tyhmiäkin kysymyksiä, kumminkin usein käy niin, että joku ottaa siitä sitten herneen nenään ja leimaa lapsen "huonoksi omistajaksi."

No, mutta juu piti tässä lähinnä tulla sanomaan kaikille Hyvää joulun odotusta ja uutta vuotta! :D Meni taas jaaritteluksi tämäkin teksti. :D

WalaWalaBingBang “Koira on ainoa olento maailmassa, joka rakastaa sinua enemmän kuin itseään.” J. Billings
12.12.2012 20.59
022508991_r
Sastamala
Ei mulle mitään ilmoituksia tuu??:D Edit// kappas xD
Muokattu viimeksi: 12.12.12 21.00
Olen tarpeeksi viisas tietämään mitä ei pidä tehdä, mutta tarpeeksi tyhmä tekemään sen silti.
12.12.2012 20.59

Onko sitten Pedigreet ym. eläimelle tarkoitettu ruoka, vai rahastukseen tarkotettua moskaa?

Musta on ihan hyvä että asiallisesti neuvotaan muita käyttäjiä, jos näiden eläimenpidossa ilmenee epäkohtia. Se, että asiattomasti huudellaan tai ''käydään kimppuun'' sadan muun petsieläisen voimin, on turhaa.

12.12.2012 21.03
022433731_r
Petsie_supportmember_small
Klaukkala
Pate kirjoitti:

Mun mielestä se on jokaisen oma asia, että miten ruokkii eläimiään, jotkut barffaa ja jotkut sekaruokkii, jollain on jyrsijöilleen osku halppisruokia ja toinen ostaa eläinkaupasta. :)  (Kunhan siis eläin saa kumminkin sille tarkoitettua ruokaa.)

Pikemminkin, että kunhan saa eläimelle soveltuvaa ruokaa. Eläimen kuva pussin kyljessä ei tarkoita sitä ettäkö se sopisi eläimelle..

Mun mielestä on ok asiallisesti neuvoa tyyliin "tiesithän, että tuo ruoka ei ole hyväksi eläimellesi, sen x ja x aine aiheuttavat tutkitusti x ja x sairauksia" tms. Riidan haastaminen ja hyökkäävä lähestymistapa ei koskaan ole okei.

http://siisinkarvakorvat.blogspot.fi/
05.01.2013 21.23
Luigi kirjoitti:
Dumle kirjoitti:

http://www.petsie.fi/communities/21454-kukkahattutadit-pois-petsiesta

Onkohan tämä hyvän ilmapiirin rakentamiseksi vai sen tuhoamiseksi? Miksi "kukkahattu tätejä" kielletään juoroamasta, mutta heistä juorutaan. Hmm. Pohdintoja, pohdintoja...

Heh. :D Minusta nämä "kukkahattutädit", inhotan muuten sitä sanaa, aiheuttavat välillä sen, että keskustelut muuttuvat mielenkiintoiseksi ja joutuu usein miettimään asioita myös erikannalta. Vaikka harvoin osallistun mihinkään keskusteluun, nipottaakseni tai päteäkseni, jokaisella olkoot omat mielipiteensä, mutta joskus ne omatmielipiteensä voi pitää myös omina. :)

Ihan btw, tuossa yhteisössä ei ole tarkoitus juoruta kuka on kukkahattutäti ja linkkailla heitä :'D Yleinen, vitsimielinen herjaus vain tätä toimintaa kohtaan.

Porukka näköjään ottaa yhteisön karvat pystyssä täysin tosissaan, en arvannutkaan.

Muokattu viimeksi: 05.01.13 21.26
06.01.2013 19.07
022382180_r
Tampere
Titan kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Aina jos joku mainitsee yhdenkin ''väärän mielipiteen'' niin aika moni on sen kimpussa ja yrittää saada sen ihmisen mielipiteen vaihtumaan väkisin:D ihmeelinen paikka tämä petsie..
Samaa mieltä.

Niin on! Onhan täällä todella kivaa, mutta...
06.01.2013 19.11
022508991_r
Sastamala
Venla kirjoitti:
Titan kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Aina jos joku mainitsee yhdenkin ''väärän mielipiteen'' niin aika moni on sen kimpussa ja yrittää saada sen ihmisen mielipiteen vaihtumaan väkisin:D ihmeelinen paikka tämä petsie..
Samaa mieltä.

niimpä, välillä saa oikein nauraa kun lukee muiden keskusteluja :D
Olen tarpeeksi viisas tietämään mitä ei pidä tehdä, mutta tarpeeksi tyhmä tekemään sen silti.
06.01.2013 19.15
022382180_r
Tampere
Elli kirjoitti:
Venla kirjoitti:
Titan kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Samaa mieltä.

niimpä, välillä saa oikein nauraa kun lukee muiden keskusteluja :D

Nii, siis yks aikuinenkin käyttäytyi niin lapsellisesti et alko haukkuun ja silleen...
06.01.2013 20.31

Parhaita tosiaan on ne, jotka väkisin yrittää muuttaa toisten mielipiteitä :)

You're so pathetic.
06.01.2013 20.36
022508991_r
Sastamala
Eetu kirjoitti:

Ja ne kenen mielipide on aina paras ja teot oikeita! ;)

06.01.2013 21.00
022680611_r
Janakkala
Elli kirjoitti:
Eetu kirjoitti:

Ja ne kenen mielipide on aina paras ja teot oikeita! ;)

Ja ne, ketkä jauhaa täyttä paskaa, yhden lauseen kommentteja, jotka ei ei edesauta mitään, kuten tämä minun kommenttini.

Chowi on lahjomaton.
06.01.2013 21.05
022609351_r
Helsinki

Yleensä noi "hyökkäykset" taitaa johtua siitä, että "väärän" mielipiteen tai kyseenalaisen "faktan" esittänyt henkilö ei osaa perustella sanomaansa. Tottakai silloin moni menee kaivamaan faktoja tai perusteluita kys. henkilön sanomisille, osa kärkkäämmin. Tää on kuitenkin keskustelufoorumi, joten mä en yhtään ihmettele näitä "hyökkäyksiä". Silloin ainakin ihmiset ovat huomanneet keskustelijan viestin ja haluavat ottaa kantaa siihen. Eikä toi mielipiteen muuttaminenkaan aina ole pahasta, jos henkilön faktat perustuvat johonkin kyseenalaiseen lähteeseen. Jos itse syöttäisin Taikaa pelkillä hapankorpuilla ja menisin pätemään tästä oikeanlaisesta ruokavaliosta foorumin puolelle, niin ihan varmasti useampi henkilö yrittäisi muuttaa mielipidettäni toiseen. Ehkä välillä myös vastapuolen kannattaisi olla avoimempi, eikä vain pitää tiukasti kiinni omasta kannastaan.

Ehkä itse selaan petsietä laput silmillä tai eksyn vain melko asiallisiin keskusteluihin, sillä itse en ole nähnyt mitään järkyttävää massahyökkäystä yhdenkään asiallisen, hyvinperustellun, viestin kimpussa. Yleensä tällaisita viesteistä ei synny mitään tappelua tai piikittelyä, vaan oikeasti keskustelua. Toki siellä välissä on aina näitä, jotka alentuvat itse vouhkoamaan ilman mitään perusteluita. Itse en siis koe, että Petsiessä olisi mitenkään erityisen huono ilmapiiri.

http://shetlantilainen.blogspot.fi/
19.01.2013 20.02
022643149_r

Ja jos kaveri tulee vähän kritisoimaan selkeesti urpoja päätöksiä elämässäsi, jotka on toki jo tapahtuneet, ja jotka ovat netissä kaikkien nähtävillä, niin harvemmin tämä kaveri itse luulee olevansa täydellinen. Ihme juttu toi täydellisyyskortin veto kyllä joka lähtöön.

"If you're going through hell, keep going." -Winston Churchill
06.02.2013 14.57
022248218_r
Raasepori

Heitän tähän pienen oman huomion... Ei nyt tässä muuta, kun että ihmettelen, miten raivokkaasti ihmiset "ohjeistavat" toisiaan eläinten hoidossa ja pitämisessä. Jos joku ei tiedä jotakin asiaa tms. heti joku pätevämpi tulee siihen kaikkitietävänä sanomaan, että onpas huonoa hoitoa ja miksi edes koko elukan hankit. Onhan tästä jo sanottu, mutta silti.

Kun eiköhän kaikki voi toisiltaan oppia, ja sitä neuvoa voi antaa nätistikin.

Kolikon toinen puoli... Neuvoja voi myös ottaa vastaan ihan kiltisti, eikä tarvitse heti olla piikit pystyssä ja raivostua, että kyllä minä tiedän ihan ite!!1 Ei se niitä eläimiä auta yhtään, että omistajat rääkkyy toisilleen netissä, vaan olis ihan hienoa, jos tämän kaiken voisi tehdä asiallisesti ja näin siitä vois hyötyäkin.

Had a bad dream
06.02.2013 15.26
022231817_r

Saattaa samaan asiaan olla monta hyvää ratkaisua, mutta omasta vaihtoehdosta pidetään kiinni niin lujaa, että ei edes huomioida toisen kertomaa asiaa taikka lytätään se vääränä "vaihtoehtona" taikka toimintatapana.

WalaWalaBingBang “Koira on ainoa olento maailmassa, joka rakastaa sinua enemmän kuin itseään.” J. Billings
02.05.2013 02.30
geographical kirjoitti:
9. Hauku Scottyy. Kaikki true kovixet räkyttää sil peräsuoli pitkäl. Jos uskallat haukkuu scottyn sanomisii oot kova, mut jos uskallat haukkuu scottyy tai sen äitii, oot sikakova!
Hahhahahha kiitos tästä! Sain ihan oman kohdankin :3 Mutta missäs Helin? Tuli ihan paha mieli sen kohtalosta. Tai Judi/Pilkku/whatever? Masennus.
11.05.2013 02.00
Mirri kirjoitti:
minusta täällä on huonoilmapiiri... aina jos joku mainitsee yhdenkin ''väärän mielipiteen'' niin aika moni on sen kimpussa ja yrittää saada sen ihmisen mielipiteen vaihtumaan väkisin:D ihmeelinen paikka tämä petsie..

Yhdyn tuohon ,minunkin kimpuuni on  monessa  eri  foorumissa  hyökätty  niin että olen joutunut  poistumaan  foorumista  täällä petsiessä.Todella ikävää,ei kuunnella  mitä olisi asiaa .TAI  TOSIAANKIN KUN SANOO OMAN MILIPITEEN NIIN  YKSI  JA TOINEN HYÖKKÄÄ  KIMPPUUN..Toiset on  kunnolisia  hyvä,käyttöksisiä ja toiset  taas  sanoo minua lapselliseksi  tai  voin vaikka poistuu koko petsiestä   nuoret että aikuisemmat..Että  tälläistä..
11.05.2013 17.05
000098764_r

^^Olen huomannut tällaista monessa paikassa. On hyvin harmillista ja monet ovat poistuneetkin Petsiestä kokonaan sen takia.

Petsien vähimmäisikä on sen 13v. jos sitä ei ole täyttänyt ei tänne kannata tulla. Se on oma moka jos tulee tänne silloin kun on viela esim. 12v. ja saa huudit niskaan. Okei, tosin asioista voi sanoa nätistikin, eikä ruveta raivoamaan. Ei sekään ole kivaa vaikka olisikin rikkonut sääntöjä, että joku raivoaa ja sen jälkeen muutkin heittelee hävyttömiä kommentteja niskaan.

Itse aloin vasta vähän aika sitten pyörimään enemmän tuolla asiakirjoituksien puolella ja sain heti tällaisia kommentteja niskaan: "Sulla ei pitäisi olla lemmikkejä kokonaan!" "Sä oot jättäny kissas oman onnensa nojaan" yms. Tosi epämukavaa lukea sellaisia kommentteja, kun kerran ihan asiallinen olin ja pyysin apua/neuvoja. Jos jollekkin palstalle menee ja kysyy/sanoo jotain on aina valmis ottamaan myös sitä kritiikkiä vastaan, eikä suuttua heti. Tietenkin on hyvä pitää ne negatiivisetkin kommentit ihan asiallisena. Itse tykkään ja haluan ottaa neuvoja tai kritiikkiä vastaan, sehän on vain sitä että muut haluavat auttaa. Mutta sitä en hyväksy, että kaikki kääntyvät ja viskovat epäasiallisia kommentteja. Se on juuri se mikä pilaa Petsien ilmapiirin: Kaikki yhtä vastaan.

11.05.2013 19.09

Parenpi tosiaankin,pysyä ,asiallisissa  foorumeilla  ja  jättää  joka ikinen sellainen foorumi pois.Missä  on  nekatiivinen ilmapiiri.Koska ei ikä sitä  katso vaan se  miten  kukin suhtautuu mihinkin.Voi sitä nätimmin puolin  sanoa eikä,alkaa  niin kuin  hyökätä  kimppuun.Ensin yksi  ja sitten toinen.Se alkaa  olemaan liikaa ainakin,itse  en  voi sietää  sellaista  jos tiedän että olen  oikein tehnyt asioita ,niin aletaan  sanomaan  muuta  soopaa  ihan  siksi että  halutaan ärsyttää.Sitten kun  poistan  oli se  aikuinen tai  alle ikäinen  niin   se  jatkuu foorumeita   foorumeille ihan  vahdataan että saadaan tulla suoraan suomeksi aukomaan päätä..Näin ...

17.05.2013 18.42
022537533_r
Kuopio
Hei vaan. Olen 3 kk vanhan sekarotuisen koiran omistaja. Tämä on ensimäinen koirani ja alussa oli paljon uutta ja jännittävää opittavaa. Eniten harmitti se kun kysyin PETSIE sivustolla neuvoja että miten saa pennun kulkemaan remmissä nätisti ja ettei se haukkuisi vastaantulijoille. Ikävä sain palautetta että miksi olet hankkinut koiran jos et tiedä mistään mitään-vastauksia mikä harmitti minua ihan älyttömän paljon. Eikö sitä saa enää kysyä neuvoa ilman että saa paskaa niskaansa???
17.05.2013 20.00
Rolle kirjoitti:
Hei vaan. Olen 3 kk vanhan sekarotuisen koiran omistaja. Tämä on ensimäinen koirani ja alussa oli paljon uutta ja jännittävää opittavaa. Eniten harmitti se kun kysyin PETSIE sivustolla neuvoja että miten saa pennun kulkemaan remmissä nätisti ja ettei se haukkuisi vastaantulijoille. Ikävä sain palautetta että miksi olet hankkinut koiran jos et tiedä mistään mitään-vastauksia mikä harmitti minua ihan älyttömän paljon. Eikö sitä saa enää kysyä neuvoa ilman että saa paskaa niskaansa???

Aivan tuttua  toimintaa täällä.Itse en tajua  jokainen uusi  ja alokas  jos kysyy jotain  saa  tuollaset  vastaukset .Miksi ostat  ja pidät  jos et   ymmärrä  mitää  .Jokus  vaan muakin alkaa ottaa   suunnattomasti tollainen nekatiivinen asenne .Ei kukaan alussa  ole  mikään mestari .Oli se kissa ,koira tai kani  uutena  lemmikkinä.Kaikki  muka  hyvät  lemmikin kasvattajat   voivat  jakaa nekatiivisella  tavalla   neuvojaan .Kun kaikki  sellaiset  on  ihan  huonoja  epäsoveliata  kasattajaksi  he  vaan  ovat  hyviä kaikessa .Suorastaan naurettavia..Ota  ihan  rauhassa  .Äläkä  välitä  jokainen ,täytyy  jostain  lähteä.Oli se uusi  tai  vanha  lemikki.Ajan kanssa  me opimme .Mikä on eläimelle  parhaaksi <3
17.05.2013 20.15
022664329_r
Hyvinkää
5 kani vauvaa! kirjoitti:
Rolle kirjoitti:

Aivan tuttua  toimintaa täällä.Itse en tajua  jokainen uusi  ja alokas  jos kysyy jotain  saa  tuollaset  vastaukset .Miksi ostat  ja pidät  jos et   ymmärrä  mitää  .Jokus  vaan muakin alkaa ottaa   suunnattomasti tollainen nekatiivinen asenne .Ei kukaan alussa  ole  mikään mestari .Oli se kissa ,koira tai kani  uutena  lemmikkinä.Kaikki  muka  hyvät  lemmikin kasvattajat   voivat  jakaa nekatiivisella  tavalla   neuvojaan .Kun kaikki  sellaiset  on  ihan  huonoja  epäsoveliata  kasattajaksi  he  vaan  ovat  hyviä kaikessa .Suorastaan naurettavia..Ota  ihan  rauhassa  .Äläkä  välitä  jokainen ,täytyy  jostain  lähteä.Oli se uusi  tai  vanha  lemikki.Ajan kanssa  me opimme .Mikä on eläimelle  parhaaksi <3

Tämä on varsin ikävä ilmiö oikestaan lähes joka foorumissa, missä aihe on koirat ja erityisesti niiden koulutus. Tuollaista sontaprölöllööminäolenparempikuinsinä-meininkiä ei ole pelkästään siis Petsiessä - tai sitten minulla on ollut vain niin huono tuuri.

Petsiessä nämä 15 vuotiaat SuperKoiranKouluttajat ja Cesar Millanin toiset ilmentymät tuntuvat kuitenkin nousevan kaikista eniten pinnalle.

http://vuorenvarmanvillikissa.blogspot.fi/
17.05.2013 20.16
022537533_r
Kuopio
Niinpä! Onhan mulle tultu aukomaan kuviinikin et sulla ei pitäis olla koiraa jne. Tosi masentavaa että täälläki löytyy tuollaisia negatiivisia ihmisiä.
17.05.2013 20.22

Ei varmaan kannattais omistaa tietokonettakaan niin ei joutuis pahaan internetiin kaiken maailman palstoille. Ei tulis sit paha mieli kun joutuu tekemisiin muiden ihmisten kanssa, vaikka vois itsekin kattoa sinne peiliin.

"Kysymyksien kysymisessä on se huono puoli että saattaa saada vastauksia joita ei tahdo kuulla."

17.05.2013 20.43
022664329_r
Hyvinkää
Pilkku kirjoitti:

Ei varmaan kannattais omistaa tietokonettakaan niin ei joutuis pahaan internetiin kaiken maailman palstoille. Ei tulis sit paha mieli kun joutuu tekemisiin muiden ihmisten kanssa, vaikka vois itsekin kattoa sinne peiliin.

"Kysymyksien kysymisessä on se huono puoli että saattaa saada vastauksia joita ei tahdo kuulla."

Neuvojen kysyminen koirapalstalla ei pitäisi olla syy sille, että 15 vuotiaat Minäminäminä-koirankouluttajat hyökkäävät kysyjän kimppuun. Vaikka se netti kiva hiekkalaatikko onkin, ei se silti oikeuta perseilyyn.

http://vuorenvarmanvillikissa.blogspot.fi/

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti