Petsiessä huono ilmapiiri? - Sivu 25 (Yleinen keskustelu > Petsie)

17.05.2013 20.54
Wilma kirjoitti:
Neuvojen kysyminen koirapalstalla ei pitäisi olla syy sille, että 15 vuotiaat Minäminäminä-koirankouluttajat hyökkäävät kysyjän kimppuun. Vaikka se netti kiva hiekkalaatikko onkin, ei se silti oikeuta perseilyyn.

Ylipäänsä se että ihan kaikkea pitää internetissä itse kysyä, kertoo jonkin sortin keltanokkaisuudesta. Montakohan sivua pelkästään Petsiessä on juttua remmissä kävelemisestä, yli sata? Ei tämäkään oikeuta räjähtämistä, mutta kyllä ainakin mua usein kummastuttaa kun ihmiset kyselee foorumilla jotain ihan itsestäänselvyyksiä joihin sais miljoona kertaa asiallisemman vastauksen sata kertaa nopeammin kun itse jaksais hakea tietoa.

17.05.2013 20.55
Veeti, onko susta sitten asiallisempaa tulla huutamaan tätä foorumille? Sä olisit voinut ihab hyvin hoitaa asian kahden kesken. Väärinkäsitys, luulisin.
17.05.2013 20.56
021634687_r
Hämeenlinna

Siis asia ei koske mua,vaan erästä joka ei voi mykistyksen vuoksi ottaa yhteyttä tähän kirjoittajaan.

Jos kyse olisi väärinkäsityksestä,luulis,että kirjoitus olisi poistunut tuolta ;)

Muokattu viimeksi: 17.05.13 20.57
17.05.2013 20.57

Juups, väärinkäsitys ja sekaannus tuo, itse möhlin, mutta toimitin kyllä anteeksipyynnönkin. Kirjat makaavat edelleen hyllyssäni. Ja niitä on mulla vaan kolme myynnissä ja itsellä, ei neljä, niin kuin tuossa väitetään.:p

17.05.2013 21.01

Myyjä kyllä itse päättää kelle myy tavaransa.

17.05.2013 21.03
021634687_r
Hämeenlinna
Pilkku kirjoitti:

Myyjä kyllä itse päättää kelle myy tavaransa.

Nimenomaan,mutta ei tuollainen kirjoittelu tee hyvää hurttateamin maineelle...

17.05.2013 21.31
022664329_r
Hyvinkää
Pilkku kirjoitti:
Wilma kirjoitti:
Neuvojen kysyminen koirapalstalla ei pitäisi olla syy sille, että 15 vuotiaat Minäminäminä-koirankouluttajat hyökkäävät kysyjän kimppuun. Vaikka se netti kiva hiekkalaatikko onkin, ei se silti oikeuta perseilyyn.

Ylipäänsä se että ihan kaikkea pitää internetissä itse kysyä, kertoo jonkin sortin keltanokkaisuudesta. Montakohan sivua pelkästään Petsiessä on juttua remmissä kävelemisestä, yli sata? Ei tämäkään oikeuta räjähtämistä, mutta kyllä ainakin mua usein kummastuttaa kun ihmiset kyselee foorumilla jotain ihan itsestäänselvyyksiä joihin sais miljoona kertaa asiallisemman vastauksen sata kertaa nopeammin kun itse jaksais hakea tietoa.

Kyse kuitenkin oli nyt siitä, että onko oikein että  "paremmin tietävät" tulevat kohottamaan egoaan kyselijälle huudelleen: "Miksi sitten hommasit koiran!!!!11 :)))" sen sijaa, että olisivat vaikka ystävällisesti kehottaneet hänen etsimään tietoa oikeasta topicista.

Kukaan meistä ei ole seppä syntyessään.

http://vuorenvarmanvillikissa.blogspot.fi/
18.05.2013 11.06
022537533_r
Kuopio
Wilma kirjoitti:
Pilkku kirjoitti:
Wilma kirjoitti:

Kyse kuitenkin oli nyt siitä, että onko oikein että  "paremmin tietävät" tulevat kohottamaan egoaan kyselijälle huudelleen: "Miksi sitten hommasit koiran!!!!11 :)))" sen sijaa, että olisivat vaikka ystävällisesti kehottaneet hänen etsimään tietoa oikeasta topicista.

Kukaan meistä ei ole seppä syntyessään.

Näinpä. Hirveesti kiinnostaa nykyään kysyä täällä keltään mitään jos vastaukseksi tulee aina tuollaista suunsoittamista ja maan alle haukkumista. Onko se niin saakelin vaikeaa olla hiukan ystävällinen edes täällä? :D
18.05.2013 11.09

Onko se niin ****** vaikeaa etsiä tietoa? Uusavuttomia tällä palstalla riittää, ei ihmekään et toiset kiehahtelee.

18.05.2013 11.09
022537533_r
Kuopio
Ja parasta tässä onkin se että nämä räyhääjät ovat aikuisia ihmisiä. Ei mitään 15 vuotiaita pikku ipanoita :D
18.05.2013 11.20

Minä en näe mitään syytä kiehahtaa tietämättömille ihmisille, heitä voi kädestä pitäen neuvoa tämähän on kuitenkin keskustelupalsta eikä missään ole kielletty kysymästä neuvoa. Olen myös itse kysynyt täällä neuvoja erinäisiin asioihin ja mikäli se saa minut näyttämään uusavuttomalta niin harmi. 

18.05.2013 11.23

Joo, eihän kukaan täällä sanonutkaan uusavuttomuuden olevan mikään oikeutettu syy kiehahtaa.

Mutta nää valmiiksi sumplittujen asioiden kyselijät (siis kun samasta asiasta kysytään erikseen noin pari kertaa viikossa vaikka olemassa olisi tietoa ja keskustelua vaikka kuinka..) vois kans vähän opetella sitä tiedonhakua eikä ois niin ihmeissään jos vastaus ei ole mieluinen.

18.05.2013 11.29

Toki hakutoimintoa voisivat pyrkiä käyttämään, monet luovat uusia ketjuja ilman että selaavat ja etsivät onko vastaavaa jo olemassa. 

18.05.2013 11.31
022537533_r
Kuopio
Nyt on sitä tietoa ja jopa taitoa. Mutta pointtini oli se että tosi säälittävää että heti käydään kimppuun kun jotain kysyy/sanoo.
18.05.2013 11.37

Täällä Petsiessä on niin surkeaa tämä moderaattorien ja ylläpitäjien aktiivisuus, että petsieläiset ovat itse ottaneet vallan käsiinsä ja käyvät heti huutelemassa olemassaolevista topikeista kaikkialle. Jokainen käyttäjä on myös jatkuvan seuraamisen alla jos tämä vaikka osoittautuiskin alaikäiseksi tai feikiksi.

Kaikinpuolin melko naurettava tämä Petsien nykyinen käyttäjistä koostuva nettipoliisikerho.

Ja kyllä, musta koiranoton perusedellytys on se että on perehtynyt myös sellaisen koulutukseen etukäteen. En yhtään ihmettelis jos joku muukin ajattelee näin ja on sitten vaan päättänyt avata suunsa. Ei se mitään, meininki on täällä tämä. Ilman petsieraadin hyväksyntää ei saa hankkia edes hiirelle leluja.

Muokattu viimeksi: 21.05.13 17.47
18.05.2013 14.57

Anteeks näin välikommenttina, mutta musta on suorastaan huvittavaa, että tullaan mustamaalaamaan käyttäjiä hirveessä häseessä, etenkin vielä asiasta, jossa en ainakaan itse näe mitään niin vakavaa, kuten tuossa Veetin tapauksessa nyt. Tekee muuten tämänkin paikan ilmapiirille enemmän hallaa kuin jotkut väärinkäsitykset kirjojen myynnissä. 

Muokattu viimeksi: 18.05.13 15.04
18.05.2013 15.29
021634687_r
Hämeenlinna

Kyse ei ole enää pelkästä väärinkäsityksestä,jos asia on selvitetty,niin miksei tuota ilmoitusta ole poistettu torilta ?

Poistin pahennusta aiheuttavan aiheeni ;)

Muokattu viimeksi: 18.05.13 15.33
18.05.2013 22.22
000098764_r

Se että henkilö on nuorempi tai vanhempi ei se oikeuta ketään sanomaan ilkeitä kommentteja. Jos kysyy kysymyksen asiallisesti yleensä oletetaan että vastataan samalla tavalla. Totta myös sekin että ei voi olla niin laiska ettei jaksaisi käyttää hakua ja katsoa, onko joku jo kysynyt samaa ja saanut siihen vastauksen. Toki itsekkin olen kysynyt asioita paljon ja saanutkin paljon negatiivistä palautetta ja haukkumisia juuri noita perus: "Sulla ei pitäis olla lemmikkiä" yms. Sehän on että jos joku tekee jotain ja joku sanoo siihen niin sen jälkeen on kaikki porukassa siinä huutelemassa. Jos kysyy mielipidettä on valmiina ottamaan myös sitä kritiikkiä. Kun lemmikkiä on hamkkimassa siihen on varauduttava etukäteen ja tutkia mitä tuleman pitää. Ei voi tulla Petsieen pennun tultua vikisemään ettei tiedä mistään mitään kun ei sitä aikaisemmin ole viitsinyt tutkia asiaa pidemmälle. 

21.05.2013 10.38
022537533_r
Kuopio
Ömm. En olekkaan vikissyt. Halusin vain kuulla erillaisia mielipiteitä. Olin lukenut netistä ja kysynyt kavereiltakin ja halusin vielä täälläkin kysyä mielipidettä..
21.05.2013 16.00
022664329_r
Hyvinkää
Helmi kirjoitti:

Se että henkilö on nuorempi tai vanhempi ei se oikeuta ketään sanomaan ilkeitä kommentteja. Jos kysyy kysymyksen asiallisesti yleensä oletetaan että vastataan samalla tavalla. Totta myös sekin että ei voi olla niin laiska ettei jaksaisi käyttää hakua ja katsoa, onko joku jo kysynyt samaa ja saanut siihen vastauksen. Toki itsekkin olen kysynyt asioita paljon ja saanutkin paljon negatiivistä palautetta ja haukkumisia juuri noita perus: "Sulla ei pitäis olla lemmikkiä" yms. Sehän on että jos joku tekee jotain ja joku sanoo siihen niin sen jälkeen on kaikki porukassa siinä huutelemassa. Jos kysyy mielipidettä on valmiina ottamaan myös sitä kritiikkiä. Kun lemmikkiä on hamkkimassa siihen on varauduttava etukäteen ja tutkia mitä tuleman pitää. Ei voi tulla Petsieen pennun tultua vikisemään ettei tiedä mistään mitään kun ei sitä aikaisemmin ole viitsinyt tutkia asiaa pidemmälle. 

Apujen kysyminen remmirähjäykseen ei ole vikisemistä. Veikkaisin, että valtaosa perus Pupen omistajista kaipaisivat sellaiseen apua. Mutta apuahan ei saa tietenkään kysyä, sehän on vikisemistä. ;)

Kukaan meistä ei ole seppä syntyessään ja koiran hallitsemista ei voi etukäteen opetella. Vaikka omistaja oliskin lukenut koko kirjaston läpi koirakirjoja, voi niitä yllätyksiä silti tulla.

Muokattu viimeksi: 21.05.13 16.02
21.05.2013 16.33
Wilma kirjoitti:
Helmi kirjoitti:

Apujen kysyminen remmirähjäykseen ei ole vikisemistä. Veikkaisin, että valtaosa perus Pupen omistajista kaipaisivat sellaiseen apua. Mutta apuahan ei saa tietenkään kysyä, sehän on vikisemistä. ;)

Kukaan meistä ei ole seppä syntyessään ja koiran hallitsemista ei voi etukäteen opetella. Vaikka omistaja oliskin lukenut koko kirjaston läpi koirakirjoja, voi niitä yllätyksiä silti tulla.

Ei todellakaan   oli se mikä vaan,uusikotieläin niin emme ole  seppiä syntyessämme...Se on todellakin totta...
21.05.2013 17.40

Koiran omistamista voi opetella siinä mielessä, että ottaa selvää eri koulutustekniikoista ja valitsee, mitä tahtoo käyttää. Perus-Pulla tuskin tarvitsee dramaattisinta tapaa opettaa, mutta on senkin kanssa hyvä laittaa vaikka ihan paperille, että mitä tapahtuu missä ja milloin.

21.05.2013 19.03
000098764_r

En toki tarkoittanut että jokaisen joka eläimen hankkii on perusteellisesti osattava kaikki. Ja sanoinhan kysyä saa, mutta voisi toki aina katsoa aiemminkin. Niinkun olen itsekkin sanonut, olen paljon täällä kysellytkin asioista. Mutta niinno mitä tässä selittämään.

21.05.2013 19.22
022581572_r
Loppi

Mielenkiintoista, itseäni ei juurikaan haittaa uusavuttomat kyselijät. Sen sijaan huvittavimpia petsien käyttäjiä ovat entiset uusavuttomat, joka ovat ensin kyselleet jatkuvasti kaikkea, mutta vähän aikaa täällä pyörittyään oppivat yleisimmät vastaukset kysymyksiin ja alkavat itse päteä niiiiiin kokeneina elukanomistajina muille aloittelijoille. :D Näiden kohdalla mietin kyllä aina, että eikö nuo ihmiset todella tajua miltä tuo touhu näyttää ulkopuolisten ja kauempaan palstalla pyörineiden silmiin. Kaikista naurettavinta on, että yleensä se päteminen ei jää näihin muutamaan pikkufaktaan, jotka ovat omistajalle kertyneet taskun pohjalle, vaan aletaan päteä lähes joka ko. eläinlajiin liittyvässä asiassa, vaikka ei itse omistettaisi mitään kokemusta saati tietotaitoa aiheesta. Ei sillä, ei minua nämä pikkupätijät häiritse. Saapahan vain välillä hymyt huulille, kun katselee näiden melskausta. Kukin tavallaan tietysti, itse en ehkä kuitenkaan kykenisi olemaan noin kaksinaismoralistinen. :D

Muokattu viimeksi: 21.05.13 19.23
21.05.2013 20.38
022664329_r
Hyvinkää
Scotty kirjoitti:

Koiran omistamista voi opetella siinä mielessä, että ottaa selvää eri koulutustekniikoista ja valitsee, mitä tahtoo käyttää. Perus-Pulla tuskin tarvitsee dramaattisinta tapaa opettaa, mutta on senkin kanssa hyvä laittaa vaikka ihan paperille, että mitä tapahtuu missä ja milloin.

Se että osaa lukea kirjasta eri koulutustekniikoita tai katsoo Koirakuiskaajaa telkkarista ei todellakaan tarkoita sitä, että niitä tekniikoita osaisi soveltaa oikeissa tilanteissa. Siihen tarvitaan myös kokemusta, onnistumisia ja epäonnistumisia.

Paperille teorian kirjoittaminen on sinänsä turhaa, sillä tilanteet ovat eläviä, etkä sinä voi olettaa, että mennessäsi lenkille ei voisi tapahtua mitään odottamatonta.

30.05.2013 14.03
022248218_r
Raasepori

Pakko vähän naurahtaa, ihan sama vaikka joku tunnistaisikin itsensä, mutta ihme toimintaa, jos minulta kysytään.

Näin siis itseäni kiinnostavan myynti-ilmoituksen, jossa ei ollut hintaa. Kysyin sitten, paljonko tuotteesta myyjä pyytää. Hinta oli omaan makuuni "liian suuri", koska saisin vastaavan uuden tuotteen täältä läheltä samalla hinnalla. Sanoin sitten, että ei kiitos, mutta myyjä päätti yrittää vielä ja ehdotti, että ostan tuotteen alhaisemmalla hinnalla, mutta maksan postikuluja kuitenkin sen verran, että tuotteen hinta olisi sama kuin kävisin sen ostamassa uutena tuosta viereisestä liikkeestä. Sanoin siis, että ei kiitos.

Ja mitä tekee myyjä? Ilmeisesti suuttuu verisesti ja toteaa, että en osaa ajatella ja että luultavasti en ole edes koko tuotteesta alunperin kiinnostunutkaan, koska "minulle ei kelpaa mikään".

Missä ongelma? Teinkö oikeasti jotain väärin?
Olin tietysti vakavissani kiinnostunut tuotteesta ja pakkohan minun oli sitä hintaa kysyttävä, koska sitä ei ilmoituksessa lukenut. Kuitenkin kauppa oli epäjärkevä minun osaltani, joten kieltäydyin kohteliaasti ja toivotin hyvää päivänjatkoa.

Nyt olen sitten myyjän osalta mykistetty. Samapa tuo, ei kiinnosta, muuta kuin että on taas hienoa käytöstä petsiessä. Olen kohdannut vastaavanlaisia myyjiä ennenkin. Kerran myyjä haukkui minut siksi, koska kysyin ilmoituksessa olleiden vaatteiden kokoa tositarkoituksella, mutta koska koot olivat liian pieniä, en tehnyt kauppoja.

Onko muille sattunut samanlaista?

Had a bad dream
30.05.2013 14.30

^en ole petsieläisiltä ollut ostamassa, mutta tuossa hieman ylempänä lukee, kuinka mut haukuttiin paskaksi myyjäksi ja vaikka mitä:D kyseessä väärinkäsitys ja en myynyt yksiä kirjoja mihinkään suuntaan, niin kauhee numero ja mykistys

30.05.2013 14.38
022248218_r
Raasepori

^ Alkaa kyllä vahvasti tuntua siltä, että en osta petsieläisiltä enää yhtään mitään. Ihan varmuuden vuoksi. Monia onnistuneita ja hyviä kauppoja olen tehnyt mukavien ihmisten kanssa, mutta sitten ovat nuo, jotka päättävät ihan väkisin tehdä asiasta hirveän haloon. Tuossakin yritin muutamaan otteeseen kieltäytyä ja sanoin heti aluksi jo, että ei kiitos, mutta ei auta.

No, onneksi se mykistys ei paljoa elämään vaikuta. Eikö vain, Tuikku? (:

Had a bad dream
30.05.2013 14.49

No henkilö nyt ei ollut mitenkää tutustumisen arvoinen, joten eipä se mykistys haitannut :D hyvä vaan, ei pysty kirjoittelemaan mullekaa enää

03.06.2013 12.16
022349107_r
Varkaus

Pakko se on kai nokka tännekkin tunkea :D

Mutta niin, mielestäni täällä on aika huono ilmapiiri. Joidenkin kanssa pystyy keskustelmaan tosi asiallisesti, ja pari hyvää tyyppiä olen täältä löytänytkin. 
Jotkut taas takertuvat liiakseen johonkin pieneen asiaan, josta syntyy hirveä sota, ja tuntuu että nuoria ihmisiä sätitään aivan hirveästi jos he eivät jotakin asiaa tiedä ja tulevat sitä jossakin keskustelussa kysymään. Jokainen pikku tyttö tai poika ei osaa käyttää niin hyvin hakua että he tietäisivät mistä ruveta etsimään vaikka tietoa kissan virtsan karkailusta. Ihmiset rupeavat hirveästi sättimään ''hahaha, ei tuo tänne kuulu'' yms, moni on pahottanut mieltään ja joissain keskusteluissa en itse edes nykyään käy koska jokainen asia menee tappeluksi.

Muokattu viimeksi: 03.06.13 12.18
I < 3 U

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti