Seeprapeipon poikaset! (Lemmikkilinnut > Poikaset)

02.03.2011 17.12
Elikkä minun seeprapeipot on muninut noin 2 viikkoa sitten ja en oikein tiedä mitä poikasille pitäisi syöttää, tai miten niitä oikein muutenkaan pitäisi hoitaa. Seeprapeipponi tekevät esimmäistä poikuettaan ja minulla ei ole kokemusta niiden lisääntymisestä.
02.03.2011 18.35
000112014_r

Kannattaisi varmaan ihan googleakin käyttää tai käydä esim. kaujulin sivuilla. En itse tiedä seeprapeipista paljon mitään, kun en ole sellaisia ikinä omistanut. Tässä sulle sivu, käy itse lukemassa sieltä. Kattavasti itse olen tietoa aina saanut.

http://forum.papukaijat.net/
02.03.2011 19.07
018780727_r
Vimpeli

Ensinnäkin, eikö se ole omistajan vastuu, ettei anna lintujensa pesiä, ellei ole tietoa & taitoa poikasten kasvattamiseen? Lisääntymisen estäminen on hyvin helppoa - poistaa munat tai tuhoaa ne esim. ravistamalla voimakkaasti tai tekemällä niihin reikiä nuppineulalla, jolloin alkion kehitys pysähtyy. Minua niin harmittaa, että tällaista tapahtuu ja sitten myyntipalstat ovat täynnä poikasia, joita kukaan ei halua.. Puhumattakaan siitä, miten helposti poikaset kuolevat kun niitä hoidetaan väärin.

Jokatapauksessa, vaikka oletkin nyt todella myöhässä tämä on todellakin "älä_tee_näin"- varoittava esimerkki, niin sinuna imisin nyt kaiken mahdollisen tiedon itseesi, jotta pelastaisit poikaset. Täältä löydät keskustelua aiheesta ja varmimmin saat asiantuntevan vastauksen kysymyksiisi, kun kysyt tuossa ketjussa.

Toivotan parasta poikasille ja emoille!

Muokattu viimeksi: 02.03.11 19.07
03.03.2011 13.58
Vanhemmille tarjolle riittävästi kalkkia (esim. Calcivet + tarjolle seepiansuomua yms.) Linnulle kannattaa myös tarjota reippaasti tuoreruokaa ja kanamunasta valmistettua "energiaruokaa". Linnuille on tärkeää saada rauhassa hoitaa poikasiaan, toki niin että häkkiin välillä vilkuillaan että kaikki on ok. Onhan häkki varmasti vedottomassa paikassa? Oletko tarjonnut millaista pesäntekomateriaalia? Lemmikkilinnut Kaijuli Ry:n sivuilta saa myös hyvin tietoa aiheesta. Onnea poikasten kansa!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti