Vinttikoirat - Sivu 18 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

05.10.2013 18.42
022465029_r
Lahti

Hmm..Tännepäin on EHKÄ tulossa uusi pitkänenäinen :) Joulukuussa saattaa tulla uroksenpuoleinen, joka on jo tosin ylivuoden. Kuhan Milalla on ekat juoksut tulleet, ja käyty sterkkauttamassa. Rotua en vielä kerro, kun koira nähdään seur.viikon sunnuntaina. Jännittää :)

Russkaya Psovaya Borzaya, Borzoi, Russian Wolfhound, Venäjänvinttikoira A-S Yuli-Anna eli Mila
05.10.2013 18.59
022693817_r
Hämeenlinna

Mun pitäis koittaa pysyä joitakin vuosia näissä kahdesa pojassa niin sit voin ehkä joskus harkita sitä afgaania :D Koska se on ehdottomasti sellainen minkä tulen joskus hommaamaan.. ja ellei afgaania ekana niin sloughi on yksi sellainen mihin oon kanssa rakastunut... 

Ylladian Hello Handsome "Olavi" 03/12 Kurnous Chanoo "Voitto" 02/13 Ylladian Valonkantaja "Mauno" 12/14
05.10.2013 20.00
022432690_r
Sastamala, Illo

Mä oon hörähtäny oikeestaan kaikkiin whippettiä isompii vinttareihin poikkeuksena irlianninsusikoira. Saluki, sloughi ja skotlanninhirvikoira pitää ainakin saada joskus. Afghaania kehtaan myös unelmoida, mutta tiedä sitten onko minulla ikinä viitsimystä riittävästi.

05.10.2013 20.57

Voih, skotlanninhirvikoira olis niiiiiiiiin ihana.

13.10.2013 19.28
022696983_r
Seinäjoki

Mun pieni venäläiseni! <3 Olen niin mahdottoman ylpeä siitä! Oltiin tänään Hyvinkäällä möllimaastoissa, Bentleyn ensimmäiset kisat koskaan. Pisteitä 248 ja sijoitus 8/30. <3

13.10.2013 22.52
022315379_r
Ylöjärvi

Hienoa Bentley!

Mekin oltiin siellä! Belissa oli isojen aikuisten luokassa 4, pistein 257. Olin myös todella ylpeä neitosesta, sen verran hienon juoksun teki <3

Muokattu viimeksi: 13.10.13 22.53
18.10.2013 11.05
022706311_r
Pori

Meillä nyt tää lauma pysyy tälläisenä. Ens keväänä ehkä whippetpentuja tulossa, mutta kotiin ei jää yhtään. 2015 sitten borzoipentuja mutta nekin taitaa kaikki ihan vaan myyntiin mennä. :P

Grey on mulla yks haaverotu, avo taas haaveilee irliksestä. Sloughi on ikuinen haave myös <3

Marosnaje Anastasija Ljuba <3
14.11.2013 23.24
022700775_r

Ei kukaan satu muistamaan/tietämään sitä tapausta "luurankokoira" semmonen löydetty grey..?

Mitähän sille mahtaa kuulua.. :/ Löysin koneelta kuvan siitä löytämispäivältä ja palasi kyllä mieleen se ilta...

15.11.2013 07.13
022574333_r
Vantaa

Tekeekö teillä vinttarit protestipissoja?

Afgaanille tälläinen on ymmärtääkseni ihan tyypillistä ja meillä sitä kyllä aika-ajoin on esiintynytkin. Esimerkiksi Elsi oli viikonlopun siskollani hoidossa ja kotiin tullessa piti pissata sisälle heti (on siis kyllä ihan sisäsiisti), toinen kerta oli kun spk narttumme Aada oli hoidossa pariviikkoa ja kun Aada palasi niin Elsi pissasi taas sisälle.
Sama homma jos lähden autolla korien kanssa niitä juoksuttamaan. Menen juoksuttamaan ensin Aadan ja Cujon paikkaan X ja Elsi odottaa autossa - on miltei takuuvarmaa että se kakkaa/pissaa sillävälin koska hän ei päässyt mukaan (käyn sitten juoksuttamassa Elsin koirapuistossa).
Mutta kaikkein oudointa on miten tuolta vinttipimeältä sallii enemmän "huonoa" käytöstä kun muilta koirilta - Elsi hyppii pöytiä vasten ja itse katson vaan että "jaahas. No, löytyykö mitään?" vaan auta armias jos Aada tai Cujo tekisi samaa niin komentaisi samantien alas :D Ihan tajuamattaan sallii kaikenlaista Elsiltä mitä muilta taas ei.

"On helpompi syyttää ongelmakäytöksestä koiran luonnetta kuin selvittää, kuinka luomamme ympäristö vaikuttaa koiran käytökseen." -Victoria Stilwell
15.11.2013 10.30
022507738_r
Kemi

Meillä ei tehdä protestipissoja, mut en kyllä muista ett tekikö Tiuhti nuorempana protestipissoja.

Mutta joo, Tiuhti vissiin luulee olevansa "vahtikoira".
Tänään kun äitin työkaveri tuli hakeen äitiä aikasten aamulla ja itse vielä yritin nukkua, mut eihän sitä oikein voi nukkua ku Tiuhti aloitti hirveän haukkumisen ja puhkuttamisen, ku kuuli pihalta auton ääntä ja puhetta.

Ja Tiuhtihan puhkutti, haukkui ja välissä vähän muka murisi ja tuo Tiuhtin mekastus kesti jonkun 10-15 minuuttia, vaikka äiti työkavereineen oli jo ehtinyt lähteä pihasta (ja iskäkin lähti samoihin aikoihin uimahalille).

Lisäksi kun eno tulee esim. lauantaisin aamulla käymään, niin silloinkin Tiuhti aloittaa hirveän mekkalan ja siihenkin on ikävä herätä, mut senpä takia nykyään yritän näin perjantaisin mennä sit ajoissa nukkumaan, ettei Tiuhti herätä mua sillä haukkumisella/puhkuttamisellaan.

Lisäksi Tiuhti myös haukkuu/puhkuttaa, jos tulee vieraita ja samoin neiti saattaa haukkua/puhkuttaa myös turhille asioille, esim. jos naapuriin tulee auto.

Onko muitten vinttikoirat "vahtikoiria"?
Jos ei ole, niin miten ootte saaneet opetettua koiran siihen, että ei tartte vieraille tai turhille äänille haukkua?

Muokattu viimeksi: 15.11.13 10.31
15.11.2013 15.33

Meillä on lappari hyvinkin hereillä naapurikylänkin asioista, siihen malliin meinaan puhisee ja vinkuu joka ikiselle äänelle. Ja Vauhti mukana puhisee. Tosin se haukku kyllä jo ihan pienenä ovikellolle, mutta nyt Nerin reagointi asiaan x jota Vauhti ei välttämättä edes kuullut tai noteerannut niin puhisee sille koska Nerikin.

15.11.2013 18.14
022465029_r
Lahti

Cujo, sama täällä..Kaikkee sitä näiltä sietää, toisinkuin toisilta koirilta..Milakin on oikea röyhkimys, muulle perheelle..ei mulle.. :D

Afgaaninartuille on hyvinki tyypillistä tuo protestipissaaminen..Elsi on varmaan nääs sitä mieltä että hän on aina kaikessa ensimmäinen ja parhain..Samaa rataa mennään täällä, ei pissailla mutta sikaillaan.. :D

Russkaya Psovaya Borzaya, Borzoi, Russian Wolfhound, Venäjänvinttikoira A-S Yuli-Anna eli Mila
15.11.2013 21.35
022648934_r
Jyväskylä

Mä olen hyvin yksiselitteisesti kieltänyt Sagalta vahtimisen kun ollaan kerrostalokämpässä. Ovikelloon saa reagoida valpastumalla ja vaikka puhahtaakin sopii, muttei huutaa, mölytä, haukkua tai painua oven taakse elämöimään. Ovelle ei mennä ilman lupaa, keittiöön ei mennä ollenkaan (ja ei, keittiöön ei ole edes ovea eikä porttia). Johdonmukaisesti kun päättämiään sääntöjä seuraa ja ylläpitää, oppii niihin ennen pitkää mikä tahansa koira.

Vanhempainhuushollissa kun koirat elävät laumassa esiintyy Sagalla niin vahtitaipumusta, ruuan varastelua kuin protestipissaamistakin. Siellä onkin melkolailla vapaammat rajat ja johdonmukaisuus usein rakoilee, jolloin koirat käyttävät välittömästi tilanteen hyväkseen.

15.11.2013 22.00
022623336_r
Kangasala

Leevi ei vahdi meidän kerrostaloasunnossa onneksi mitään rapun ääniä tmv, mutta aina kun ollaan maalla kotipaikassani niin Leevi oikein etsimällä etsii aihetta että voisi jollekin haukkua. Menee aina nojatuolin päältä oikein katsomaan ulos että näkyisikö siellä jotain haukuttavaa, ja saattaa haukkua hetken ihan muuten vaan, vaikka siellä ei mitään olisi. Meidän mielestä se on jotenkin huvittavaa, kun se alkaa heti maalla niin tomerana katselemaan pihalle. Haukkuu kyllä jos vaikka naapuri menee pihalla, mutta vain hetken ja sitten ei enää jaksa kiinnostaa. En ole tehnyt mitään sen eteen että kerrostalossa ei käyttäydy noin, se vain ei reagoi käytävän ääniin samalla lailla. Paitsi jos odottaa isännän kotiintuloa, saattaa joskus oikein maata oven edessä nenä ovenpielessä odottamassa.

Toki jos meille joku vieras henkilö tulee, pitää sitä hetken haukkua aika vimmatustikin, ja sitten voi taas mennä sohvalle tyytyväisenä makaamaan...

Vahtiminen meillä ei mielestäni ole mikään ongelma, saa sitä vähän vahtiakin, mutta se ärysttää kun Leevin hihnakäytös on välillä todella huonoa, siis muita koiria ohittaessa. Leevi saattaa alkaa hyppimään hulluna (en siis anna hyppiä mutta yrittää) ja välillä aloittaa kauhea räyhäyksen. Välillä taas menee nätisti ohi kuin ei mitään... Pidän Leevin aina ihan jalan vieressä ettei pääse tuijottamaan vastaantulevaa, silloin huuto alkaa sillä helpommin jos yhtään pääsee tuijottamaan toista koiraa. Leevi on taas vapaana ollessaan ihan erilainen, tulee kaikkien kanssa toimeen... Mutta sitten taas hihnassa se on jännittynyt. Silloin kun Leevi on kiihdyksissä niin sen huomiota on ihan turha yrittää saada namin avulla, mutta toisinaan namit toimii tosi hyvin...

Kyllä meilläkin Leevi on oppinut muita käskyjä, esim. just että jos en halua sitä keittiöön ja sanon ei tule, tai jos on jo keittiössä niin "pois" ja hyvin toimii tollaset, mutta sitten noi ohitustilanteet vaan on vaikeita vaikka niitä kuinka on koitettu treenailla...

Niin ja tosta pöydälle hyppimisestä.. Itse en millään lailla suvaitse koiran hyppäämistä pöydälle oli se minkärotuinen tahansa, vinttari tai ei, mutta sen olen todennut että heti kun silmä välttää niin Leevi käy tarkistamassa onko pöydälle jäänyt jotain. Ellen huomaa että se yrittää mennä keittiöön, mutta helpointa on vain sulkea keittiön ovi. Koska muuten se menee aina tarkastuskäynnille. Kerrankin oli sellainen tilanne, että olin selkä keittiönpöytään päin, niin Leevi vain röyhkeästi oli hypännyt pöydälle aivan äänettömästi... Sitä tapaa en millään saa pois että se nousee pöytää vasten, se pitää vain huomata aina ja kieltää, tai sitten kieltää kokonaan menemästä keittiöön.. 

Muokattu viimeksi: 15.11.13 22.03
16.11.2013 12.38
022706311_r
Pori

Lara puhisee kyllä välillä jos joku tuosta pihan ohi kävelee, siis ollessaan itse sisällä. 

Marosnaje Anastasija Ljuba <3
16.11.2013 22.28
021096063_r
Lappeenranta

Ne, joilla koira reagoi ovikelloon tms. ääniin haukkumalla: onko tuota ollut ihan aina vai vasta koiran hieman aikuistuttua? Meillä Tyyneä ei kiinnosta ovikello pätkääkään ja vieraat saavat olla jo olohuoneen puolella ennen kuin tuo "ehtii" moikkailemaan :D

17.11.2013 12.05
022671227_r
Kiihtelysvaara

Ninjalla o hieman vahtiviettiä. Sai jo loppumaan kaikkeen reagoinnin,mut ku tul kakara taloon,ni alotti uudelleen ja viel isommalla vimmalla -.-`
Kaikki ohi menijät pitää haukkua ja jos naapuri pihalta kuuluu ääniä,ni haukutaa ja silkii haukutaa jos näkee tiel jonkuu menevän ja ihe sisäl. Nyt taas alkanu rauhottumaan ku vaa o ihe tarkkana ja kieltää ajoissa ja pienestä. Puhistakaa ei saa. Penikka ei lähe ees mukaan haukuntaa, vaa ois aina menossa innolla haukuttujen luo.

17.11.2013 14.56
022574333_r
Vantaa

Meillä Cujo vahtii tosi voimakkaasti siis haukkuu mm. ovikellolle (lopettaa kiellosta kyllä) ja ulkoa meidän oven takaa kuuluvile äänille. Elsi tottakai aina pöllöilee siinä mukana ja puhisee. Vaikea sanoa mitä tekisi kun olisi ihan yksin, reagoisiko ääniin samalla tavalla vai meneekö se (ainakin vielä) vaan toisen mukana vahtimaan. 

"On helpompi syyttää ongelmakäytöksestä koiran luonnetta kuin selvittää, kuinka luomamme ympäristö vaikuttaa koiran käytökseen." -Victoria Stilwell
17.11.2013 22.14
022696983_r
Seinäjoki

Meillä vintti ei vartioi lainkaan. Picardi taas jonkin verran. 

25.01.2014 11.10
022466164_r
Lappeenranta

Minulla olisi suunnitelmana julkaista jossain vaiheessa postaus whippettien väreistä tuolla whippetkakaran blogissa, joten jos joku haluaa lahjoittaa kuviaan tällaiseen tarkoitukseen, niin mielelläni otan vastaan!
Copyt ja koiran nimenkin mainitsen tietenkin kuvan yhteydessä.
Jos joku haluaa jeesata, niin yksärillä annan s-postiosoitteeni :)

Muokattu viimeksi: 25.01.14 11.11
01.02.2014 12.30
021847115_r
Mynämäki

Heips vaan kaikille!

Ajattelin tulla tänne pohtimaan/kyselemään, kun sain tässä eräänä kauniina päivänä hienoisen päähänpiston. Greyhound. Pitäisikö meille ottaa grey?
Meillä on ollut kotona äitini luona lähes aina englanninvinttikoiria ja äitini on suuri vinttikoirafani. Rotu on siis tuttu, itsekin olen yhden grey-uroksen omistanut nuorempana.
Mutta nyt elämäntilanne on ihan erilainen: asun kerrostalokaksiossa yhdessä kihlattuni sekä eläinlauman (kaksi kissaa, jyrsijöitä, herppejä) kanssa, ja mietin että millaista elämä mahtaisi olla pitkäsäären kanssa. Hassua kyllä, greyt eivät ole ensimmäisenä koirarotujen "toivelistallani", mutta se tuntuu parhaalta vaihtoehdolta tähän elämäntilanteeseen. Kokemukseni mukaan greyt ovat "helppoja" koiria. Simppeli kouluttaa, ei juuri hauku, eivät ole "liian" aktiivisia, ovat lapsirakkaita/osaavat ainakin olla kiltisti lasten kanssa, tulevat usein toimeen kaikkien muiden eläinten kanssa (okei, lukuunottamatta kaneja, jyrsijöitä ja joskus jopa kissoja - riippuu ihan koirasta ja sen taustasta!) sekä niiden karva on helppohoitoinen.

Mitä mieltä te olette? Olisiko greyhound hyvä valinta kahdelle kotona viihtyvälle opiskelijalle? Ottaen tietysti huomioon että talossa on kaksi kissaakin. Kokemuksen perusteella uskaltaisin ottaa pentukoiran, mutten aikuista, mahd. ratataustaista koiraa kissatalouteen. Jyrsijöiden kanssa koira ei joka tapauksessa pääsisi tekemisiin. (Niille on oma huone, joka pysyy visusti suljettuna kissojenkin takia.)

23.02.2014 15.33
000045335_r

Galgojen omistajat! 

Minkä kokoiset korvahuput/pipot/putkilo kaulurit on parhaan kokoisia? Teen lahjoitusena kodittomille galgoille kutomalla kauluksia pipoja ym. en kuitekaan tunne galgoja niin että pääsisin itse mittailemaan. Joten minkälaiset koot  tai mallit ovat parhaita?

Tässä lisää projektsta muille ompelu ym. taitoisille tai niille joilla olisi lahjoittaa jo valmiita pukuja hyvään tarkoitukseen :)
https://www.facebook.com/lammintagalgoille

03.03.2014 17.30
022542671_r
Joensuu

Miehän oon ihan vaan salaa haaveillu borzoista ja irliksestä mutta nyt menin ja ihastuin silkkivinttikoiran ulkonäköön ja oon paria muutakin pientä miettiny... Mitä tää nyt on? Luonteen puolesta siis toki myös tuntuis sopivan mutta ylipäänsä vieroksun niin paljon riistaviettiä, että saattaa jäähä jopa irlis ottamatta (kun käsittääkseni niissä on enemmä niitä joilla ei oo riistaviettiä?). Vaikka eikös vinttarit metätä näöllä? Sitten voisin kuvitelle homman menevän samalla tavalla kun Enskalla- jos jänis (tai orava mutta oravaa harvoin tarvii lähtee kovin pitkälle juoksemaan) juoksee sen näköpiirissä se todellakin lähtee perään mutta tulee max. parin minuutin sisään takasi eli sillon kun se jänis on juossu jonnekki jossa Enskalla ei enää oo näköyhteyttä. Hajun perusteella se ei osaa lähtee, ei ees haistele ellei oo tuoreet jälet. (Sitte se on vielä niin hölömö, että miun täytyy oottaa sitä siinä missä ollaan erottu koska muuten se ''eksyy'' eli tulee siihen missä ollaan erottu ja seisoo siinä ja itkee niin kauan, että mie tuun hakemaan...)

03.03.2014 19.45
022709000_r
Seinäjoki

No ainakin mun borzoilla aika helppo tämä riistavietti. Pysyy pihassa irti (meillä ei ole aitoja). On oppinut ettei hihnassa metsästetä (jos nenän alta lähtee niin tietysti vetäse :D ja oravat ja puput tekee poikkeuksen! Mutta fasaaneita tai variksia ym ei jahtaa). 
Metsässä pysyy lähellä ja jos lähtee niin löytää kyllä takasin luokse. (ei oo saaliin perässä lähtenyt vielä koskaan, mutta kun on muuten vaan lähtenyt hippailemaan niin löytää kyllä takasin- tätäkin hyvin harvoin tappahtuu, vaan tutussa paikassa kun tuntee tien niin lähtee näköpiiristä pois). 

Tää tosin on aika helppo borzoi muutenkin. Luonteissa tietty eroja, mutta ainakin  tää yksilö on tosi helppo ja ihuna :D Ja koulutettavuus (ainakin tän kohdalla) yllätti! Rakastaa tehdä, tietty vinttikoiramaiseen tapaan valikoi onko kannattavaa, mutta vinttikoiraksi helposti motivoitavissa. :) 

Mr.Punakone
03.03.2014 19.54
022600386_r
Lahti

Oma niksi koirarodun valinnalle on miettiä se sen ääripään pahin ja vaikein vaihtoehto, ottaisitko silti? Jos vastaa että kyllä, ja ihan itselleen rehellisesti, niin antaa mennä vaan!

Sinänsä vähän sivuaa jopa aiheesta, kun omien AA:iden rinnalle miettimässä riistaviettistä alkukantaista metsästäjää, jolla rata- ja maastokisa mahdollisuudet. Energiatasot ihan eri, riistavietti aivan uudessa sfäärissä, on haukkuherkempää ja mitähän kaikkea. Ei siinä auta kuunnella ihkutustarinoita, vaan just nimenomaan ne karmaisevat esimerkit :D Ne on ne, jotka auttaa löytämään itselleen sopivan rodun, koska jos on valmistautunut, niin ei voi pettyä eikä pudota pilvilinnoista, vaan silloin saa oikeasti mitä tilaa.

03.03.2014 20.01
022709000_r
Seinäjoki

^Totta. Mutta borzoilla tuntuu metsästysvietti olevan aika hillitty. Oma toinen ihastukseni sloughi onkin tuota kuvaamaasi tasoa, ja sen takia ei ole vielä tullut ajankohtaiseksi . Ei vain riitä resusrssit sellaiseen vinttikoiraan. Borzoi on tollainen sohvaperuna ;) Ehkä hieman kärjistettyä, kyllä nuokin tekemistä kaipaa. 

Mr.Punakone
03.03.2014 20.07
022542671_r
Joensuu

Ninja puhuu asiaa :) Kolmatta koiraa ei oo tulossa vielä todellakaan ja todennäkösesti se on se eurodoggi mutta aina saa haaveilla eikä sitä ikinä tiiä.. :D Tuo, että tehään vähä millon huvittaa jos huvittaa on kyllä tuttua.. :D Rata- ja maastojuoksuista itseasiassa oon kiinnostunu, enemmä kyllä maasto mutta lähinnä vaakakupissa painaakin se, että pystyykö sitä pitämään irti koska se on aika tärkee juttu; joku koirapuisto ei miun mielestä todellakaan vastaa sitä ja kun nää kaks muuta kumminkin on irti. Tuulen koirat on ahkerassa käytössä, sieltä kyllä aika hyvin onkin näkemystä saanu ^^

03.03.2014 21.59
022623336_r
Kangasala

Meillä irtipito onnistuu hyvin kunhan ei ole autoteitä lähellä eikä kauheasti vastaantulijoita. Esim. talvella on helppo pitää jäällä vapaana, koska siellä ei pahemmin riistanhajuja ole, meillä Leevi säntää toisinaan hajunkin perään. Mutta yleensä 5 min sisällä se tulee takaisin, ja löytää kyllä hyvin luokse. Jänisten perässä on lähtenyt monta kertaa, kun pellolla niitä välillä näkee, mutta kyllä se takaisin jossain vaiheessa tulee :D Keväällä niitä riistanhajuja on niin paljon, että silloin menee vähän sekasin hajuista, ja joskus hihnalenkilläkin huomaa että nyt on joku kiinnostava eläin mennyt edeltä, ja jos olis vapaana, niin kyllä singahtais perään. Metsässä Leevi rakastaa mennä yli kaiken :)

Namien avulla olen opettanut että luoksetulo kannattaa, ja hyvin toimii jos ei ole mitään "tärkeämpää" Leevillä mielessä :D 

En voi muiden rotujen puolesta puhua mutta ainakin whippeteillä yleensä on vapaanapito suht helppoa mitä olen kuullut. 

04.03.2014 12.39

Miten teidän vinttarit tulee toimeen muiden koirien kanssa? (Borzoit erityisesti) ovatko yleensä luonteelta miten teräviä? Mietin vain, jos ovat alkujaan jalostettu juoksemaan susia kiinni, voiko tällaiset vaistot herätä esimerkiksi koirapuistossa :D

04.03.2014 12.57
022709000_r
Seinäjoki

Kyllä ne vaistoot voi herätä- varsinkin laumassa. Tiedän pari tällaista borzoita, jotka metsästävät "suht tosissaan" muita koiria koirapuistossa (muita kuin vinttikoiria). Mutta sen takia eivät koirapuistossa käykään. 

Salsa tulee todella hyvin toimeen muiden koirien kanssa. 2-vuotiaaksi asti tuli kaikkien kanssa toimeen, jos toinen uros rähisi, niin lepytteli vähän ja pyysi leikkiin. Nyt 2,5v iässä ei enää katso ylikävelyä, vaan pörähtää takaisin muille uroksille. Eikä hermotkaan kestä ihan kaikkea räksytystä ja komentelua. Tappeluihin ei olla kuitenkaan jouduttu. 

Salsa on todella itsevarma ja sosiaalisesti taitava, osaa mukautua monenlaiseen leikkiin ja menoon. Elekieli on mukavaa seurattavaa ja osaa leikkiä myös pienempien koirien kanssa. 
Kuitenkin varmuudeksi olen hankkimassa tuolle kennelkoppaa että saa pidettyä toisten koirien kanssa. Kun ei ihan enää ole nii kaikkien ystävä kuin nuorempana, niin en tahdo että tässä macho pörinä vaiheessa tulee mitään vahinkoja. 

Mutta tosissaan, Salsa ei koskaan haasta tappelua ja osaa myös väistää ärtyneitä koiria. Nykysin vaan uskaltaa sanoa takasin. :) Tää olisi leikkimässä kaikkien koirien kanssa jos vaan pääsisi. :D Vissiin jotkut borzoit on huomattavasti pidättyväisempiä tämänkin suhteen. :D 

Mr.Punakone

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti