Reippautta kehäesiintymiseen? - Sivu 2 (Koirat > Koirien koulutus)

25.07.2012 16.23
022624133_r
Meillä sittenkin auttoi tuo vinkulelu. Ennen 'treeniä' villitsin ja leikin sen kanssa, ja sitten kokeilin ravia - joka olikin oikein vauhdikasta! Sen innon pitäisi tosin tulla kehiinkin asti, kun siellä ei tietenkään ole lelua mukana.
26.07.2012 14.36
022440893_r
Mynämäki
Hintollakin on päiviä, ku juoksee todella reippaasti, mutta sit taas sitä saa vetää perässä.. Usein johtuu painostavasta/kuumasta/ ilmasta tai sit se vaan on väsynyt tms. Ei noista ota selvää aina :P
26.07.2012 14.43
022474187_r
Mynämäki

Mua vähän kauhistuttaa lähteä Millan kanssa mätsäreihin tänään, tosin harjoitustahan ne vaan on. Se vaan tuppaa vierastamaan ihmisiä niin paljon että voi olla vähän katastrofi, ainakin pöytäkäyttäyminen kuvien perusteella on jokseenkin paniikin mallilla. Noh, paljon namia vaan naamariin ja lelu taskuun niin eiköhän se siitä edes vähän iloksi muutu :)

Muokattu viimeksi: 26.07.12 14.43
27.07.2012 08.33

Meilläkin lähinnä on ollu ongelmana yli-innokkuus.. Ei pompi mutta painaa kuin höyryveturi, ja liikkeet siinä vaiheessa näyttää tosi huonoilta.

Meillä on toiminut sellainen käytäntö, että ennen kehään menoa ollaan tehty vähän toko-liikkeitä mikä on saanu koiran keskittymään ja kattomaan mitä omistaja tekee. Kokeiltiin tätä viime viikolla juuri mätsärissä ja tuloksena oli pentujen PUN1 ja BIS6. Eli toimii!

http://lunasheltinblogi.blogspot.fi/
27.07.2012 10.48
021777517_r
Himanka
Meillä tokoilu johtaa herkästi siihen, että alkaa tapittamaan mua liikkeissä ja saattaa tarjota perusasentoa namia näyttäessä.
"And all the best women are married. All the handsome men are gay." -Robbie Williams
27.07.2012 10.56
Finellasta tulee ihan laama aina kehässä. Vaikkei olisikaan niin kuuma, niin se vaan raahautuu perässä pää alhaalla eikä se innostu mistään. Herkut ei oikein kiinnosta ja leluja on turha edes yrittää. Ärsyttävää kun tuo muuten olisi varmaan ihan hyväkin näyttelykoira, mutta liikkeissä ei ole kehumista. No, pitää nyt koittaa viikko treenata sen kanssa ja ehkä löytää joku tapa saada se innostumaan.
01.08.2012 23.34
021900371_r
Siikalatva
Jos koira vaikkapa innostuisi jostain herkusta, kuten nakinpaloista, kalkkunasta, kinkusta? Tai jostain lelusta, joka vaikkapa vinkuu? Jos ei muuten, niin nostata näyttelyhihnalla koiran päätä hieman, mutta älä kurista. Näin liike näyttää ryhdikkäämmältä.
11.09.2012 13.49
021660496_r
Järvenpää

Me ollaan harjoiteltu niin että kun käsken sitä lähtemään liikkeelle ja itsekin lähden niin saatankin ottaa heti kunnon spurtin ja antaa koiran laukata. Välillä tietenkin myös ihan vaan tylsästi ravia. Laukkavaan lähtevän koiran saa mun mielestä helposti kuitenkin hidastettua raviin ja jää samalla sopivasti energiaa liikkeisiin.

14.09.2012 01.40
022357916_r
Hamina

Mä sain ihan hyviä neuvoja kun olin viime vuonna Gerard O´Shean handleri kurssilla :)

Se opetti sen "käsi" tekniikan

Livia
 tuolta löytyy.. tuolla keinolla saa lihapullankin riittämään piiiitkäksi aikaa! Tuolla käsitekniikalla koira oppii seisomaan näyttävämmin (tietää käden liikkeestä millon palkka tulee ja milloin odotetaan).

Ja opetti nimenomaan miten pitää koira vireänä ja olemaan ns."polleana"esiintyessä.Samalla treenattiin ajoitusta(juoksutti koiria ja kysyi sitten "missä kohtaa mä katsoin sun koiraa"),koska yl.tuomari katsoo koiraasi vain sen parin sekunnin ajan kun kehässä juoksutetaan useampaa koiraa ja koira pitää saada juuri siinä oikeassa kohdassa näyttämään parastaan,koska se hetki voi merkata häviääkö vai voittaako koira.

Juostiin siellä niin penteleesti! opetti tekemään nopeita käännöksiä (käännyttäessä kutsuttiin koiraa vain kerran),että koira kiinnostuu,sitten toinen käännös ja käsimerkillä SEIS! ja kun lähdetään juoksemaan taputetaan koiraa 2 kertaa kylkeen tai takamukselle (koira oppii mitä se tarkoittaa) ja sitten liikkeelle.. tarvittaessa sanotaan vielä HOP,HOP tai tai vaikka joku ihme ääni jos halutaan koiraan lisää vauhtia.

On muuten pirun hauska mies ja osaa tosi hyvin opettaa :) 

16.09.2012 17.37
021660496_r
Järvenpää

Gerard on kyllä tosi hyvä opettaja. Meillä ainakin sen opit toimii :)  hauska mies!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti