Miten voin totuttaa koirani veteen? (Koirat > Koirien koulutus)

09.04.2011 23.43
020947609_r

Ongelma on siis se että Manu kammoaa vettä. Ei siis pestessä mut se ei uskalla tulla uimaan. se ei oikeestaan haittaa mutta ku se pelkää laituriakin koska raoista näkyy vettä. Miten sen vois totuttaa siihen? Ei oo kivaa kattoo ku koiraparka tärisee pelosta aina mökillä... :( toivottavasti joku ymmärs miun sekavan selitysen:)

Muokattu viimeksi: 09.04.11 23.44
10.04.2011 00.18
022218504_r
Pori

Itse mietiskelen samaa, ihan pesun suhteen sekä' uimisen suhteen.

Tito ei kyllä ihan noin paljon pelkää uimista mutta pesu on ihan eri juttu.

Pesun suhteen ollaan nyt tehty vain sitä että ammeeseen mennään käymään ja kun rauhottuu pääsee pois. Pidemmälle ei olla vielä päästy, neuvoja saa antaa !

Uimiseen ajattelin totuttaa ihan vain siten että pelastusliivit päälle (jos saisi uimaan, niin helpompi kontrolloida) ja niin lähelle vettä/veteen että koira tuntee olonsa mukavaksi. Siinä vaikka leikkii koiran kanssa ja pikkuhiljaa pidemmäs koiran ehdoilla. Tito jo viime syksynä kahlailikin joten vähän pidemmällä ollaan :)

Mutta pointtina se, ettei koira saa päästä pois vedestä/veden läheltä ilman että on rauhallinen - ei rimpuillessaan, huutaessaan yms. - Tämä toimii Titolla, mutta taitaa olla yksilöllistä mikä on se paras vaihtoehto. Leikkiminen, makupalat tai itse rauhallisesti menee veteen ja koira hihnassa ja vaikka istuskelee siinä niin kauan että koira rauhoittuu ja huomaa ettei ole mitään hätää. :)

Muokattu viimeksi: 10.04.11 00.19
10.04.2011 03.49
022501558_r
Petsie_supportmember_small
Oulu
Tässä esimerkki miten koiraa EI totuteta veteen.. meillä kannettiin Jekku pienenä järveen ja annettiin uida rantaan ja juosta äidin jalkoihin itkemään. Tuloksena koira joka yhä edelleen pelkää kastella tassujansa..

Mutta itse asiaan, Jaroa totutin viimekesänä veteen menemällä itse järveen ihan rauhassa ja houkuttelin koiraa kaahlaamaan perässä. Se jopa ui välillä vaikka yhä arastelee vettä jos sitä on niin paljon että maha kastuu. Ensikesänä jatkamme tätä kunhan itse tarkenen uimaan.

Pesua pelkää mielettömästi ja en ole edes koittanut opettaa siihen enää kun epä tuo turkki vaadi pahemmin pesua, tassut toki voisi joskus pestä, mutta pelkää suihkua. Uskaltaa toki tulla perässä vessaan/pesuhuoneeseen, mut suihkun mennessä päällä täysi paniikki. Ehkä se joskus oppii ettei se ole vaarallinen. : )
Pärrpärr, hyvin pärisee!
10.04.2011 10.59
022462507_r
Helsinki
Mäki haluisin neuvoja miten koiran saisi tulemaan uimaan, kun kesällä kumminki koiralla sen verra kuuma nii luulis olevan mukavaa.. Typy kahlaa kyllä siihe asti että jalat viellä ylettyy pohjaan mut sit kääntyy takas. Pesua kans pelkää, että ei meinaa suostuu tulee kylppärii ees mut välillä tulee mut aika usein ei :( mut sit ku pesee nii on iha rauhassa
10.04.2011 11.23
022537043_r
Raahe
Meillä Luigi totutettiin veteen lelun ja pelastusliivien avulla ;) Laitettiin koiralle liivit ja houkuteltiin koira uimaan, ja kun jalat ei enää yltäneet pohjaan, niin otettiin vielä pelastusliiveistä kiinni ja kannateltiin koiraa ja näin Luigi osasi uida. Vaikka kyllähän koira osaa uida, mutta Luigi tunti olonsa turvalliseksi, kun pidettiin siitä kiinni ja vähitellen mentiin syvempään veteen. Viime kesänä se jo itse syöksyi veteen hakemaan frisbeetä, ja varsinkin jos joku oli jo syvemmällä vedessä, niin koira meni hänen luokseen, kävi kääntymässä ja palasi rantaan :)
"Rakkaus on sokeaa, lisäksi se kuulee huonosti ja sillä on kihti ja reuma." -Rauno Repomies, Pasila-
10.04.2011 13.58

Mili kanssa pelkää ihan mielettömästi vettä,olkoon sitä sitten järvessä tai pienessä lätäkössä! Sen jos kantaakaan lähelle vettä tuo alkaa huutamaan kun päätä leikattas. Kahlata uskaltaa harvoin nilkkoihin asti. Houkuttelu ei toimi. Pelastusliivit hankittiin,mutta niille ei paljoa käyttöä kun tuo ei veden lähelle edes mene. Pitäisikö sitä vaan ronskisti kantaa veteen ja päästää pois kun on rauhassa? Ens kesänä pitää yrittää houkutella jollain super nameilla ja yrittää sillä kun Muusa ui,ni jos tuo tulis vähän perässä.

10.04.2011 14.07

heitä koira veteen.

(niin minun äitini koira oppi uimaan.. sitä ei tosin heitetty veteen, vaan se omasta huolimattomuudestaa keikahti sillalta alas)

10.04.2011 14.18
020947609_r
No eihän koiraa nyt voi heittää veteen! siitäkös se vasta pelästyis. Oon kokeillu nameilla houkutella ees siihen vesirajaan mutta ei vaan uskalla tulla. Pelkää jo sylissäkin jos on vedenäärellä. Kumma miten se ei muuten vedestä oo moksiskaan.
10.04.2011 14.51
022536714_r
Tampere

Koiraa ei todellakaan kannata heittää veteen.

Tai no, kukin tavallaan ja tyylillään. Muutaman tutun koirat on vaan heitetty veteen vaikka pelkäsivät ihan jumalattomasti TAI pudonneet vahingossa tai jos joku on tönäissyt esim. laiturilta. Kannattaa myös miettiä sitä, että jotkut koirat eivät osaa kunnolla uida. Luultavasti joka koira osaa uida jotenkin, mutta toiset huonommin ja toiset paremmin. Ja nimenomaan, siitä voi tulla vaan lisää vesikammoa, joten en todellakaan suosittele koiran heittämistä veteen. Ja näiden mun tuttujen hurtat ei sen jälkeen oo vilkaisseetkaan veteen päin, muuta kuin juodessa vesikupista. Että näin..

Ja meillä käytettiin ekalla kerralla myös pelastusliivejä, ja siitäkö tuo vasta riemastukin. :D Sitten otettiin pois ja hyvin sujui ilman niitäkin. Mut Bono tuli ekaa kertaa veteen niin, että me vaan perheen kesken jotain höpistiin ja uitiin ihan rauhassa ja koira huomas kuin kivaa meillä oli. Bono kuikkuili siitä laiturin päästä ihan että "hei, epäreilua, mäkin tahon sinne!" ja sitten se voitti pelkonsa ja hyppäs laiturilta veteen ja ui meidän luo. Kyllä mä ihmettelin! Ekaa kertaa ei tietenkään jaksanut kauheen kauaa, ja me otettiin se aina välillä vedessä syliin jos ei meinannut enää jalat kestää. Loppujen lopuksi tuo ui siellä jo ihan innoissaan, eikä millään meinannut kääntyä rantaa kohti. Mun piti jopa kerran mennä hakemaan tuo, kun meinas karata kohti uusia seikkailuja! :D

Eli lyhyesti: Älä kiinnitä koiraan huomiota, tai vähintäänkin vaikka "tule tänne" iloisella äänensävyllä ja näytä koiralle, että siellä vedessä on hauskaa ja turvallista. Olet rauhallinen, rupattelet vaikka vaan itseksesi ja uiskentelet. Niin meillä toimi!

http://shelttimeininkia.blogspot.fi/
10.04.2011 15.46
022531786_r
Lahti
Mä tein viime kesänä niin et menin ite edeltä seisoo sinne järvee ja pikku hiljaa houkuttelin xenaa pidemmälle. Pari kertaa se tuli just sen verran syvälle et ei ihan osunu tassut enää pohjaa ni käänty ympäri mut tuli kuitenki ite sinne asti omin jaloin. On se kerran yrittäny lähtee sorsajahtiinki mut maa ku lähti jalkojen alta ja ois pitäny uida ni kyllä käänty nopeesti rantaa kohden. Pakottamaan en kuitenkaan rupea ja kehun ja palkkaan sitä kauheesti ku se tulee perässä. Loppu kesästä se alko jo hakee keppiä järvestä ku sen sinne heitti eikä tarvinnu ite mennä vetee. Etenemme pikku hiljaa ja tänä kesänä jatkuu :) Josko se vaikka uis enemmän ku kaks vetoa^^
You never know how strong you are, until being strong is the only choice you have
10.04.2011 17.00
022414662_r
Keuruu

Koirakuiskaajasta olen itse napannut vinkkejä ensi kesälle, että saisi Unnan oikeasti uimaankin. Unna siis tykkää kahlata ja juoksee innoissaan rantaa pitkin, mutta tulee vain mahaan asti veteen. Niinpä ensi kesälle sotasuunnitelma on tämä:

Kannan koiran mukanani niin syvälle, ettei sen jalat yltä pohjaan, pidän kiinni ja odotan että Unna rentoutuu siihen tunteeseen, että se on vedessä. Sitten uitan hetken (pannasta/hihnasta ohjaan koiraa, ettei lähde vain rantaa kohti) ja vien matalampaan veteen vielä rentoutumaan ennen kuin päästä irti. Tätä ehkä parina tai kolmena kertana ja jos ei Unna vielä itse sen jälkeen tule veteen, niin se veteen tuleminen opetellaan sitten erikseen. Eli pikkuhiljaa suostutellen ja painostaen. Ja kun Unna tulee veteen, pieni uimalenkki ja sitten rantaveteen rentoutumaan.

Onneksi on luvattu kuumaa kesää, saa hyvän syyn viettää kaikki vapaapäivät rannalla!

Koira joka toimii kuin ajatus. Ei aina toimi.
10.04.2011 23.16
021947022_r
Mikkeli
Nipsu ei aluks tykänny uimisesta yhtään, pentuna putos muutaman kerran laiturilta järveen kun luuli et jäät kantaa vielä, yks kesä sit putos laiturilta veteen ja ui siitä rantaan.. Silloin tais koira tajuta et se osaa uida, sen jälkeen sitä ei oo tarvinnu pahemmin erikseen pyydellä veteen, vaan tuli ihan omin avuin sinne ja innostu vielä enemmän jos ite meni järveen myös :)
Muokattu viimeksi: 10.04.11 23.17
Olet täällä nyt, olet ehkä huomenna, mutta oletko vuoden päästä, sillä tarvitsen sinua aina ♥
13.04.2011 11.15
022425580_r
Pori

Sofi ei ekan kesän pahemmi kyl veteen tullu, korkeintaa kasteli vähän tassujaan. Seuraavan kesänä mä aloin heitellä keppiä veteen, eka siihe iha rantaviivaan ja siit sit ain pidemmäl, ku se oli nii hulluna keppeihin ni se toimi sit meillä.

Susan kans oltiin rannal josku ku se oli ehkä 9 viikkoo tai jotai ja mä sit menin edeltä veteen ja Susa ei sit sen enempää epäröiny ku se tuli sit reippaasti perässä ja saman tien uimaan, se siis juu tykkää vedestä.

Sanin kans tehtii kans siin virhe et vietiin se veteen ja annettiin uida rantaan, eipähä sillo paremmi tiedetty. Sani ei kans tuu veteen muutaku tassunpäitä myöden ja kerra se hyppäs vahingos laiturilt ;D Mut se ei liittyny tähän...

Kuitenki se houkuttelu on varmaa paras keino?

<3 Peace & Love <3
13.04.2011 12.47
021151658_r
Helsinki

Meidän koirankin kammosi kyllä aluks vettä tosi paljon, mut kokeilin semmosta, että kannoin koiran kanssani veteen, ja siinähän se sitten ui Pitää oikeesti vaan paljon yrittää totutella sen kanssa :D

13.04.2011 18.41
020947609_r
Susa kirjoitti:

Sofi ei ekan kesän pahemmi kyl veteen tullu, korkeintaa kasteli vähän tassujaan. Seuraavan kesänä mä aloin heitellä keppiä veteen, eka siihe iha rantaviivaan ja siit sit ain pidemmäl, ku se oli nii hulluna keppeihin ni se toimi sit meillä.

Susan kans oltiin rannal josku ku se oli ehkä 9 viikkoo tai jotai ja mä sit menin edeltä veteen ja Susa ei sit sen enempää epäröiny ku se tuli sit reippaasti perässä ja saman tien uimaan, se siis juu tykkää vedestä.

Sanin kans tehtii kans siin virhe et vietiin se veteen ja annettiin uida rantaan, eipähä sillo paremmi tiedetty. Sani ei kans tuu veteen muutaku tassunpäitä myöden ja kerra se hyppäs vahingos laiturilt ;D Mut se ei liittyny tähän...

Kuitenki se houkuttelu on varmaa paras keino?

Niinkai :) tulis vaa se kesä ja vedet lämpenis ni totutteluprosessi vois alkaa.
14.04.2011 07.56
022425580_r
Pori

Niinkai :) tulis vaa se kesä ja vedet lämpenis ni totutteluprosessi vois alkaa. -Manu

Niinpä!! Sitä odotellessa. Mut voihan koiraa alkaa uittamaa jo toukokuus(eli ens kuus<3), jollei se kylmä vesi koiraa haittaa ja jollei mitää kauhee kokosii jäälauttoi viel ajelehdi, ennempää en ainakaa itte vie uimaan :D

<3 Peace & Love <3
14.04.2011 13.31
019080915_r
Helsinki
Jaro kirjoitti:
Tässä esimerkki miten koiraa EI totuteta veteen.. meillä kannettiin Jekku pienenä järveen ja annettiin uida rantaan ja juosta äidin jalkoihin itkemään. Tuloksena koira joka yhä edelleen pelkää kastella tassujansa..

Nemin mä opetin just tolla tavalla. Ja se RAKASTAA vettä yli kaiken nykyään :) Eli jos koiran luonteen tuntee niin osaa katsoa mitä se koira kestää.

>> www.petpursuit.net >> In a perfect world every dog would have a home and every home would have a dog.
14.04.2011 15.54
022251055_r
Vantaa

Sysin opetin uimaan pitkän kaavan kautta. Uimaopetteluun meni koko kesä :D Se inhosi vettä, ei edes kahlannut perääni vaikka uin pitkälle ja esitin hukkuvaa (siinä vasta opportunisti prkl kun antaa omistajan "kuolla" ettei vaan ite kastu vähääkään..). Eli ei halunnut koskettaakaan vettä. Tein ihan niin, että koulutin eloonjäämisvietillä; nälällä. Koira sai ruokansa vain veden äärellä. Aluksi leikitin, tokoilin ja ruokin rannalla, sitten yhä lähempänä vettä. Sitten niin, että sen piti kurottaa nami vesirajasta, sitten piti vähän kahlata jne. Käytin käskyä Uimaan; uimaan=nami lentää veteen. Kahlaamaan oppi melko nopeasti kun tiesi että saa ruokaa kurnivaan vatsaansa. Uimasilleen ei silti uskaltanut pahimmassa nälässäkään, joten kannoin koiraa vedessä ja syötin samalla namia kun jalat eivät yltäneet pohjaan. Pidin hihnassa, ja opetin seuraamaan minua vedessä, sai palkkaa kun uskalsi tulla syvemmälle. Kannattelin koiraa niin että oppi luottamaan ettei huku. Hankin myös pelastusliivit avuksi ja auttoivat oppimista, pian ui jo ilman niitä. Syksyllä vaikka vedet alkoivat jo kylmetä, Sysi oli oppinut niin hyvin uimaan ja osasi käskysanan, että se ui niin kauas kuin minäkin, tai miten kauas heitin keppiä. Siltikin Sysi vieläkin inhoaa märkyyttä, eikä mene veteen ellei palkkaa ole tiedossa. Eli jos en sano vihjesanaa, se ei kasta tassujaan ikinä vapaaehtoisesti, mutta käskystä mm. innolla "pelastaa" ihmisiä vedestä, raahaa minut tai jonkun tutun kepistä rantaan. Vieläkin palkkaan aina jollain tavoin Sysiä uimisesta, koska se ei edelleenkään pidä märkyydestä vaan menee uimaan vain palkan toivossa. Tietysti myös vaadin, että käskyä noudatetaan, eli vaikkei sitä huvittaisi uida, vaadin että ui jos käsken, koska se osaa käskyn. Kätevää kun koira saa uimisesta hyvää liikuntaa, aktivointia mm. vesipelastuksesta, ja ihanaa viilennystä mustalle turkille.

16.04.2011 21.18
020970974_r
Haapajärvi

Joo meidänkin tyttösemme pelkää vettä ainakin jonkin verran, sillä ei ala uikuttaa jos joutuu veteen.

Täältä löyty jo tosii hyvii vinkkei mä saan lilit varmaan aika piankin tottuu veteen (se oppi n. 10 minuutissa antamaan tassua ja menemään maahan). kantsiiko vielä pennulle muuten ostaa pelastusliivei ja minkälaiset ois sit hyvät?

17.04.2011 15.55
Unna kirjoitti:
Sitten uitan hetken (pannasta/hihnasta ohjaan koiraa, ettei lähde vain rantaa kohti) ja vien matalampaan veteen vielä rentoutumaan ennen kuin päästä irti.

Huomautan, että olisikohan talutusvaljaat tähän parempi vaihtoehto? Koira voisi olla helpommin hallittavissa, jos koira kovastikin hätäilee ja hötkyilee, niin ei tulisi niin todennäköisesti riskeeraavia ja hallitsemattomia tilanteita. Itse jos koitan tätä, niin valjaat ilmeisimmin olisi käytössä.

Olipa hurjaa agilityradalla, kun kaverin kultsu oli mukana; tämä hyppäsi jo nyt jokeen ja tulvineeseen lampeen uiskentelemaan.. Ja nautti(&haisi..). Katselin siinä kateudesta vihreänä: meidän Venni näyttäisi inhoavan uiskentelua. Helposti tuon varmaan pakottamalla sais oppimaan, mutta itse henkilökohtaisesti aion houkutella ja kannustaa, samalla menetelmällä mitä muitakin uusia asioita opetellaan; tehdään niistä tosi kivoja juttuja. Selvennykseksi; Venni tuli meille viime lokakuussa.

17.04.2011 16.05
022536714_r
Tampere
Mä suosittelen myös kaikille niille omistajille, jotka koittaa saada koiriansa uimaan, älkää missään nimessä hätiköikö. Se on hyvä aloittaa vaikka sillä, että menee lähimmän joen/puron luo ja tarkastelee siinä koiran kanssa vettä ja koittaa saada koiran vaikka edes koskettamaan kuonollaan vettä, sekin on iso saavutus. Ja se on jo tosi iso askel, jos saa koiran kahlaamaan. Siitä se sitten vähitellen alkaa.
http://shelttimeininkia.blogspot.fi/
20.04.2011 22.55
020075326_r
Tampere

Toi yhdessä uimaan meneminen vaan on hankalaa varsinkin isoimmissa kaupungeissa. Täällä kun on erikseen uimarannat ja koirien uimarannat. Että ihan mihin tahansa sitä koiraa ei edes saisi päästää uimaan.

Olisikin kiva löytää kesällä joku paikka suht läheltä, minne voisi mennä uimaan ja ottaa koiran mukaan. Lenni on pennusta asti totutettu suihkuun, ettei siitä tule ongelmaa. Eikä ole tullutkaan. Normaalisti lunneja ei juurikaan tarvitse pestä, kun lika vain varisee turkista pois. Mutta onneksi se on totutettu siihen pentuna. Lätäköissä se käy, mutta isompia vesialueita pelkää. Rannasta saattaa hakea jonkun kepin, mutta kun vesi osuu mahaan, niin juoksee pois.

20.04.2011 22.57
000039615_r
Kannoin koiran pelastusliiveissä veteen ja laitoin uimaa tyhjää ihan rauhassa kun pidin kahvasta kiinni. Ei se edelleenkään vettä rakasta, mutta kyllä se ui.
21.04.2011 01.00
022414662_r
Keuruu
Venni kirjoitti:
Unna kirjoitti:
Sitten uitan hetken (pannasta/hihnasta ohjaan koiraa, ettei lähde vain rantaa kohti) ja vien matalampaan veteen vielä rentoutumaan ennen kuin päästä irti.

Huomautan, että olisikohan talutusvaljaat tähän parempi vaihtoehto? Koira voisi olla helpommin hallittavissa, jos koira kovastikin hätäilee ja hötkyilee, niin ei tulisi niin todennäköisesti riskeeraavia ja hallitsemattomia tilanteita. Itse jos koitan tätä, niin valjaat ilmeisimmin olisi käytössä.

Valjaat tokihyvä vaihtoehto. Mutta voi olla että pantakin riittää, kun Unna ei kuitenkaan pelkää vettä sinänsä, se vain jännittää sitä kun vesiraja nousee mahan yli. Kahlaa kyllä mielellään ja leikkii vedessä, epävarmuus vain estää tulemasta uimaan. Ajattelin myös että ostaisin ne pelastusliivit, kasvattaisi varmasti Unnan itsevarmuutta, kun uiminen tuntuisi niin kevyeltä ja helpolta. Meillä siis tarvitaan vain rohkaistumista, ei varsinaisesti kokonaan tottumista veteen. Mutta kiitos vinkistä, pidän sen ehdottomasti mielessä!

Plus, meillä on sellainen rauhallinen ranta missä käydään, että saa melko varmasti omissa oloissaan uiskennella. Ei mikään yleinen uimaranta siis. Ja matalaa on pitkälle, joten kun Unnalla ei enää yltä jalat pohjaan, niin minulla ylttää vielä pitkällekin, kumpikaan ei siis voi joutua hukkumisvaaraan, vaikka koira alkaisi panikoida. :)

Koira joka toimii kuin ajatus. Ei aina toimi.
21.04.2011 13.38
022514457_r
Visuvesi
Elli vaan juoksi veteen, rodunomaisesti, mutta eihän kaikki noutajat/spanielit/vesikoirat tykkää veestä.
21.04.2011 14.33
022251055_r
Vantaa
Tujun veteentotuttamisprosessi oli näköjään sata kertaa lyhyempi kuin Sysin :D Heittelin nameja ja keppejä sille muutaman kerran veteen, aluksi arkaili vähän vettä mutta parin kerran jälkeen alkoi itsekin mennän uimaan ja nyt rypee lähilammikossa aina kun sen äärelle mennään :D
28.04.2011 11.52
021935917_r
Tampere
Miksi se on joku ongelma että koira ei halua uida?

Koiraa ei pidä pakottaa veteen tai missään nimessä heittää, ellet sitten halua saada aikaan ikuista kammoa. Korkeintaan ihan siihen rantaveteen koiraa voi nostaa (niin että sen varpaat kastuvat) ja kehua ja antaa nameja :)
Meillä on myös hyvin toiminut se, että ollaan itse menty metrin-parin päähän rannasta (veteen) ja kutsuttu ja rohkaistu koiraa.

Jotkut koirat eivät ikinä tykkää uida, jotkut rakastavat uimista. Koiraa, joka inhoaa vettä luonnostaan, on hankala, ellei mahdoton, opettaa pitämään uimisesta niin että tulee oma-aloitteisesti veteen.
wecope ♀ TK1 Promisehill Irish Rose "Mona" (s.06)
28.04.2011 18.12

^^ Ei se varsinaisesti ongelma ollut meillä, ettei Sysi tykännyt vedestä, mutta halusin opettaa sen uimaan a) koska uimataito voi jopa pelastaa sen hengen jos esim. tippuu veteen b) oli keljua kun itse tykkään uida, niin koira jäi rannalle odottamaan c) kesällä pitkillä pyörälenkeillä on kätevä, että voi vilvoitella koiraa + esim. ennen tokokoetta helteellä viilentää vähän d) uiminen on erittäin hyvää liikuntaa. Eihän noista mikään sellainen ehdoton syy ole, mutta halusimpa vain, että koirani ui mukanani ja opetin positiivisen kautta (tai no, nälän avulla mutta pelkoa, kipua tmv. koira ei kuitenkaan joutunut kokemaan, se vain sai ruokansa veden kautta).

Tujulle samat syyt miksi opetan uimaan, mutta se on huomattavasti helpompi opettaa: nyt jo rakastaa vettä, ainut missä tarvitsee lisää treeniä ja itsevarmuutta, on kauas uiminen ja oikea uintitekniikka. Vielä en vain viitsi itse mennä mukaan uiskentelemaan..

28.04.2011 21.33
022310491_r
Ylivieska

Niin, koiran heitto veteenhän on koiralle pahin tapa, miten voi uimiseen opettaa ja se voi heleposti tuua sen vesikammon, varsinki jos vesi on vielä kylymää.

Ite en oo koskaan pistäny koiraa veteen, vaan oon pitäny sitä irti rannassa ja menny ite uimaan ja antanu tulla sen testaamaan. Itehän se on testaillukki ja ui, jos minä uin.

Iines <3
04.07.2011 17.42
022379090_r
Eura
Meillä joskus on ollut ihan pakko harmaat heittää veteen kun lämpötila läheni 40 astettä ja niillä oli turkkien kanssa todella kamalt oltavat, niin helpotti edes hetkeksi... Siru onneksi ja Hani rakastavat uimista. Hani on nyt ahkerasti totutettu veteen, että voidaan jatkossakin ihan sitä uittaa, kun uinti mahdollisuudet ovat meillä niin hyvät. ;)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti