Millainen kissa meille? (Kissat > Pennut)

20.04.2011 00.08
021518371_r
Lahti

On ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta ajattelin että täällä voisi kysyä muiden mielipiteitä siitä, minkälainen kissa sopisi kenenkin elämäntilanteeseen.

Tällä Natalialla teeteään ehkä pentuja, ja olen miettinyt jos pitäisinkin yhden pennun itselläni. Kolmatta kissaa olen muutenkin pikkaisenvaan miettinyt, sillä nykyiset eivät tule toimeen keskenään ja haluaisin Natalialle jonkun kaverin jonka kanssa leikkiä ja temmeltää niin josko vanhempi kissa saisi sitten olla rauhassa. Olen kuullut, että emo ei hyväksy poikapentuansa vieroituksen jälkeen, mutta kuulemma tyttöpentuakaan ei välttämättä hyväksy. Toisaalta eräässä hyvässä kissaoppaassa luki, että kissa hyväksyy kaverikseen parhaiten oman pentunsa.

Tärkein kysymys siis teille kuuluu, minkälaisia kokemuksia teillä on emon ja sen pentujen välisistä suhteista? Olen myös miettinyt, jos ottaisin jonkun muun pennun (tai aikuisen?) meille sitten kun Natalian pennut on luovutettu, mutta entä jos se ei hyväksyisi sitäkään?

http://www.natalianpennut.blogspot.fi/
20.04.2011 14.27
022459691_r
Keuruu

Ainakin minun vähäiset kokemukset samassa taloudessa elävistä emoista ja jälkeläisistä on hyvät. Siellä mistä Lennikin on, emokissan aiemmista kahdesta pentueesta on kotiin jätetty kollit. Hyvin tulevat toimeen keskenään. Ja pari emon naaraspentuakin käy siellä hoidossa sillon tällön niin ei ole ongelmia. :)

Nyt ei aiheeseen toistaiseksi ole muuta sanottavaa...

20.04.2011 16.52
021518371_r
Lahti
Kiitos vastauksestasi, kuulen toki lisää vielä muidenkin kokemuksia. Kuulin myös ettei emon/pennun väleihin vaikuta, vaikka emon leikkaisikin? Sen nimittäin tulen todennäköisesti tekemään pentujen jälkeen...
20.04.2011 22.15
021685332_r
Oulu
Oletko ottanut yhteyttä Natalian kasvattajaan? Itse ainakin kyselisin kasvattajan mielipiteitä ja kokemuksia ensimmäisenä ;D
12.06.2011 20.20
021518371_r
Lahti

Yritän vähän nostella tätä aihetta.

^ Niin olen siis tietysti jutellut Natalian kasvattajan kanssa ja itse asiassa Natun pennuista tulisi hänen kasvattejansa. Mutta ei hänkään oikein osaa asiaan muuta sanoa, kuin että hänen leikkaamaton naaras kyllä pitää kurissa leikkaamattoman poikansa (tietysti ovat eri tiloissa, mutta juuri tämän takia kollia saattaa joskus päästää naaraiden isompaan tilaan), mutta toista leikkaamatonta kollia ei pysty komentamaan. mutta jos kollin pitäisin niin leikkaisin jomman kumman.

Tosin tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että Natulle voisi tulla pentuja ensi vuoden alussa, mutta en hankkisi kolmatta kissaa ainakaan vuoteen. Mutta sitten en taas tiedä voinko olla pitämättä yhtä pennuista, hehe...

Mutta onko vielä muiden kokemuksia tähän äiti-tytär/poika-suhdeasiaan? =)

13.06.2011 13.51
021685332_r
Oulu
Henk. koht. mielummin jättäisin oman pennun temmeltämään, kuin ottaisin vaikka aikuisen kissan. Omat muksut on jo valmiiksi "totutettu" omiin kissoihin, joten siinä pääsee helpommalla ja kyllä uskoisin että hyvin tulee toimeen myöhemminkin (aika monta tiedän, jotka on jättäneet muksun kotiin ja hyvin mennyt).
Viirun pennuista meinasi yksi mennä vanhemman kollin kaveriksi, mutta oli kuulemma näyttänyt siltä että jos vaan kolli olis päässy käsiksi olis tappanu (hyökki ikkunankin läpi yms.). Ja tottakai kissoillakin on aina välillä eripuraa :D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti