Omistajan lihavuus (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

05.05.2011 00.51
020713333_r
Sipoo

On lihavia lemmikeitä , mutta myös lihavia lemmikin omistajia.Vaikka luulisi esim.koiranomistajan olevan laiha,pitäähän koirankanssa lenkkeillä ja puuhastella..Lihava lemmikki ei tarkoita sitä että omistajakin olisi lihava , tai vaikka lemmikin omistaja on lihava niin ei lemmikki kaikissa tapauksissa ole lihava.

En ymmärrä miten sitä painoa voi kertyä , vaikka minäkin n.10km lenkkejä päivittäin vetelen , sen lisäksi hillun koirienikanssa pihalla ja kokoajan melkein jotain puuhailen.Itseasiassa olen semmoinen ihminen että minun on todella vaikea olla tekemättä mitään , aina menossa siis

Yksikään koiristamme ei kuitenkaan ole lihava , sehän tässä ihmetyttääkin , toki koiralla on aivan erilainen aineenvaihdunta,mutta kumminkin!

Löytyykö täältä muitakin lihavia lemmikin omistajia?

Ilmoittakaa toki jos ko aihe löytyy jo

Mä annan sut pois , mä päästän sut pois , vaikka sattuu..
05.05.2011 01.32

Juu löytyy täältä. Tosin olen nyt laihiksella ja kohta normaali painossani, mutta siis samaa ihmettelen. Käyvin päivittäin vähintään 3km lenkkejä kävellen ja muutenkin touhuilin ennenkin, mutta sitä painoa vain kertyi. Nyt olen siis alkanut laihikselle, kun en enään pystynyt hyväksymään kunnolla itseäni. Eli painoo olen pudottanut 25kg ja viellä saisi muutama tippua.

Toki liika lihavuuteeni vaikutti myös vanhempieni ero, masennus, koulukiusaaminen ym. huolet eikä syy niinkään ollut se, että en itse olisi huomannut syöväni liikoja. Nykyään siis teen 30-60min juoksulenkkejä canicrossaillen koirien kanssa sekä vahdin kaloreita tarkkaan eli syön päivittäin 1000-1500 kaloria.

05.05.2011 14.30
020793246_r
Kauhava
Krista kirjoitti:
Eli painoo olen pudottanut 25kg ja viellä saisi muutama tippua.

Minkä ajan sisällä olet noin hurjan määrän pudottanut? Onko sinulla joku tietty paino tai painoindeksi johon pyrit?

"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing."
05.05.2011 14.35

Noutajanomistajista tosi moni on tosi lihavia. Tai siltä vähän näyttää kultsu- ja labbiskehien laidoilla. Näitä kyllä on helppo liikuttaa niin että menee pellon reunaan, laskee koirat irti ja kattoo kuinka hyvältä ne näyttää kun ne juoksee ;)

Mullakin on ylimääräistä, mutta se johtuu vaan siitä että syön ihan liikaa liikkumiseeni nähden. Etenkin suklaata.. Mulla on liian huono itsekuri :( Aidania on pakko liikuttaa paljon tai se räjähtelee pitkin seiniä ja kattoa, ja nyt kun riippakivi-Sandra jäi porukoiden luokse, voidaan kirmata ton adhd:n kanssa just niin kovaa kuin päästään!

05.05.2011 14.36
020713333_r
Sipoo

Selevä =)

Mulla olisi pudotettavana semmoiset..6-10kg.60kg painoa siis tavoittelen.Mukavaa että täältä löytyy muitakin ylipainoisia lemmikin omistajia.Vaikka ei söisi hirveästi niin lihoo , kumma juttu.

Mä annan sut pois , mä päästän sut pois , vaikka sattuu..
05.05.2011 14.42
020601222_r
Aidan kirjoitti:

Noutajanomistajista tosi moni on tosi lihavia. Tai siltä vähän näyttää kultsu- ja labbiskehien laidoilla.

Nyyh muhun iski masennus. :I

www.noorakultsu.blogspot.com
05.05.2011 16.03

Olen huomannut tosi pelottavan yhteyden moneen otteeseen, mutta tuntuu, että mitä aktiivisempi koira niin omistajakin on ylipainoisempi. Logiikka on vähän kumma, kun ajattelisi, että aktiivisempaa koiraa pitää juuri liikuttaa enemmän, mutta silti kuitenkin näin. Ja ei, tämä ei ole mikään täydellinen totuus ja on myös alipainoisia ja normaalipainoisia aktiivisien koirien omistajia ja samoin ylipainoisia laiskojen koirien omistajia. :D

Mutta totuus on, että pelkkä koiran kanssa lenkkeily + treenit ehkä kaksi kertaa viikossa ei hoikkana pidä. Ensinnäkin jos syö enemmän kuin liikkuu, painoa kertyy ja kävely ei ole mikään tehokkain liikuntamuoto. Siirtymässä jo siihen, että jotkut lenkit hölkkää koiran kanssa niin kuluu kaloreita enemmän.

05.05.2011 16.10
Liikuntaa ja terveellistä ruokaa, sillä pääsee jo pitkälle :) Mulla itsellä ei ole koskaan tätä ongelmaa ollut, joten olen ehkä vähän huono sanomaan. Voin syödä karkkia ja vaikka mitä just ja niin paljon kun haluan, mutta en vain liho helposti. Toki liikunkin aika paljon, mutta en varsinaisesti harrasta mitään urheilua. Mutta siis juu, tsemppiä laihduttajille!
Fiilis kuittaa
05.05.2011 16.24

Noora, on siellä yhtä paljon ihan kaikenpainoisia. Mutta on joku muukin kuin minä joskus ihmetellyt sitä, kuinka nome-harrastajissa on usein ylipainoisia.

Eikä mulla siis ole mitään niitä ylipainoisia vastaan enkä katso niitä tyyliin "eikö toikaan koskaan lenkitä koiraansa", toisille painonhallinta on vaikeampaa kuin toisille. Ja suurin osa taitaa kuitenkin viihtyä omassa kehossaan ja sehän on tärkeintä.

05.05.2011 16.25

Mäkin tunnustan että mulla on liikaa massaa/läskiä mitälie :D

Ja itse siihen tympääntyneenä olen sitä alkanut puottamaan. 10kg sitä on nyt lähtenyt ja toinen mokoma voisi mieluusti lähteä mukana.

Mulle tän hervottoman lihomisen aiheutti se, että elämä potki tosissaan päähän ja kaikki meni päin prinkkalaa. Ruoka oli ainoo asia mikä toi hyvänolontunnetta joten sitä sitten tuli syötyä, liikaa. Enkä mä edes saanut liikkua..

Mutta niinku kidakin sanoi niin ei se koirien kanssa treenailu ja ulkoilu vaan riitä, pakko on tehdä muutakin. Tai sitten on vahdittava tarkasti syömisiään, kun ei se kävely niin hirveesti kuitenkaan kuluta.

Muokattu viimeksi: 05.05.11 16.28
05.05.2011 16.28
Täälläkin yksi "pallero", tai no ei mulla sillain oo ylipainoo mutta kuitenki tollane ylimääräinen reppu tossa eessä :D

Siskokin on "samanmoinen", vaikka hän liikkuu paljon kahden koiransa kanssa,
ja tarkkailee mitä syö :D
29.09.2009 ♥
05.05.2011 16.32
022421954_r
Pyssykylä
Täältäkin joutuu harmikseen ilmottautumaan eräs ei niin laiha immeinen. Tuntuu, että Kielan tulon jälkeen on tullu kiloja lisää. Ennestäänkin olen aika vankka, mutta jotenki tuntuu, että kesän jälkeen (kesällä ei vaann _kerenny_ syömään ylimäärästä, ko oli juostava pennun perässä :D) on tullut vähän lisää kiloja. johtunee siitä, että muunlainen liikunta (esim. aktiivinen uinti, luistelu, pyöräily) on vähentynyt oikeastaan kokonaan, koska sitä ylimäärästä aikaa ei vaan ole. Ja kävely ei kumminkaan taida niitä kaloreja liikoja kuluttaa. Ruokavaliostahan se eniten johtuu, mutta kun ei oo itsekuria niin ei. Tavoite olis saada kesän aikana muuttaa oikeasti elämäntapoja ja saada kiloja pois. Jäänee vain haaveeksi... :D
Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä.
05.05.2011 16.39
000039615_r
Täällä on lihava omistaja ja koira, mutta koiran lihavuus johtuu lääkityksestä (nestettä siis). Koira olisi laiha kyllä jos olisi terve ja ilman lääkitystä (:
05.05.2011 16.42

Mä en oo laiha, enkä oo lihava, enkä oo normaalipainoinen, mutta oon painava. Hyvin selitetty? :D

Aina oon ollut suht pitkä ja roteva (?) voinkohan lie niin sanoa. En voi sanoa itteäni urheilijatyypiksi vaikka pelaankin jalkapalloa ja lenkkeilen. Viime syksynä aloin käymään salilla tekemässä voimaa ja lihasmassa kasvoi (lihas painaa tunnetusti enemmän kuin läski). Jäin koukkuun tuohon mut sitten fyssavalmentaja ei enää antanut tehdä voimaharjoituksia koska ne haittaavat futaajan nopeutta. Samoihin aikoihin kun lopetin puntin, aloitin e-pillerit. Sopivasti välissä tuli myös hiihtoloma jolloin en muuta tehnyt kuin syönyt kaikkea epäterveellistä. Loman jälkeen erehdyin käymään puntarilla (olin käyttänyt kuukauden pillereitä) ja painoni oli noussut 5kg. Olin siis 70kg ja meinasin pyörtyä kun näin lukemat. Nyt ne näyttää 73kg ja olen 172cm pitkä. Vaikka menkkakipuni ovat jotain helvetin tasoa päätin silti lopettaa pillerit, ne on keränneet kolmen kuukauden aikana hirveesti nesteitä kehoon + kalliita mun kukkarolle. Jostain syystä mun liikuntamääräkin on vähentynyt ja syöminen on jäänyt päälle :/ En pysty aattelemaan mitään muuta kuin omaa lihonnutta ruotoani joka pistää mielen matalaksi. BMI on 24.68 eli vielä normaalin rajoissa mutta 24.99 on jo lievä ylipaino. Mun huono itsekuri ei auta asiassa yhtään.Tosi masentava huomata et lempivaatteet menee just ja just kiinni, paidan napit ottaa rintakehän ympäriltä ja vatsa&peppu jotka oli joskus hyviä osia mun kropassa niin vatsa ei oo ollenkaan kiinteä ja persuksissa on julmettomasti selluliittia...

Muokattu viimeksi: 05.05.11 16.46
05.05.2011 16.47
021877384_r
Muurame
Kida kirjoitti:

Olen huomannut tosi pelottavan yhteyden moneen otteeseen, mutta tuntuu, että mitä aktiivisempi koira niin omistajakin on ylipainoisempi. Logiikka on vähän kumma, kun ajattelisi, että aktiivisempaa koiraa pitää juuri liikuttaa enemmän, mutta silti kuitenkin näin. Ja ei, tämä ei ole mikään täydellinen totuus ja on myös alipainoisia ja normaalipainoisia aktiivisien koirien omistajia ja samoin ylipainoisia laiskojen koirien omistajia. :D

Saman jutun olen huomannut. Mitä aktiivisempi rotu ja mitä enemmän liikuntaa tarvitsee, sitä enemmän omistajalla näyttää olevan pudotettavaa :o En tiedä mistä johtuu.
Oman rodun kehiä seuranneena useat näyttävät suht sopusuhtaisilta immeisiltä, kun katsoo noin yleiesti ottaen niin omaan silmään oman rodun omistajat näyttää ihan normaaleilta.

Itse olen ehkä melkein normaalipainoinen. Oma silmä saattaa vääristää, joinain päivinä näytän sopusuhtaiselta joinain päivinä tuntuu että olen isoin ihrapallo maailmassa. En ole lihava enkä laiha, pidän itseäni suht tasapaksuna. Varaa pudottamiseen olisi ehkä 3 kiloa, sillon voisin olla hetken tyytyväinen. Nyt on laihis menossa, vielä kun saisin karkkien syöntiä vähennettyä.

05.05.2011 16.49
Onni kirjoitti:
Hevosihmisissä usein ravi/koulupuolen porukka on esteratsastajia lihavampaa. Tällaisen havainnon oon tehny.

Mä taas olen havainnoinu että kouluratsastajat on ratsastajista niitä hoikimpia :D

05.05.2011 17.04

Oliver, ei sille minkään mahda, mutta kyllä tuollaisia tajuaa. :D Tai juurikin tokoissa kun on ollut paljon bortsuja ja sen tasoisia, niin useimmiten omistajat olleet ylipainoisia - eivät välttämättä lihavia, mutta että liikakiloja kuitenkin. Kuulunhan minäkin samaan kastiin! :D

En ehkä paras ole kuvailemaan painoasioita omalla kohdallani, niin paras etten kehoani kommentoi sen enempää.

05.05.2011 17.09

Syömisestähän se paino on aika paljonkin kiinni - suhtetettuna liikunnanmäärään jne.

Itse kans syön hyvin epäterveellisesti & epäsäännöllisesti, liikun vain kohtalaisesti pääasiassa koirien kanssa. Enkä ole laiha tai varsinaisesti lihava tai normaalipainoinenkaan (Wiimaa kompsien), painoindeksi osoittaa vielä normaalipainoista, mutta mulla kaikki massa tyyliin kertyy mahaan - muuten voisi kai sanoa sitten "sopivannäköiseksi". Ja tämä epämuotoisuus rasittaa aika tavalla sekä huono(olematon) itsekuri.

05.05.2011 17.13
Wiima, O_O Silloin kun näin sinut Kuopiossa näyttelyissä, niin mietin, että siinäpä laiha nainen. Rotevuudesta tai muusta en ole saanut tietoakaan kuvienkaan perusteella.
05.05.2011 17.48

Minen ole huomannut erityistä yhteyttä aktiivisten koirien ja lihavien omistajien tai muiden ns. suhteiden välillä - aika lailla sekalaisesti löytyy kaikenkokoista eri rotujen harrastajista. Toisaalta mä en hirveästi kiinnitä huomiota toisten koiraihmisten ulkomuotoon, ja toivon tietty, ettei muakaan hirveästi kytättäisi. :P Joskus olen saanut kuulla päin naamaa, kuinka naurettavalta näyttää kun on pieni ja sopusuhtainen koira lihavalla omistajalla...

Itseltä siis löytyy liikakiloja melko ronskisti, ja epäilemättä koiraltakin, jos se söisi samaa ruokaa kuin minä itse. Sepä siinä onkin, että koiran kanssa olen tarkka siitä, mitä sille annan ja mitä en, mutta itse tulee omalla kohdalla lipsuttua enempikin. Aktiivisesti lenkkeillään kuitenkin kumpikin yhdessä. Toisaalta voin todeta, että sairaus ja lääkkeet osittain vaikuttavat/vaikuttivat painonnousuun omalla kohdallani, mutta toki omillakin elintavoilla on vaikutusta.

En mä näe kuitenkaan sinänsä kummallista siinä, jos koira on normipainoinen ja omistaja lihava, kun eihän koira ja ihminen syö samaa ruokaa ja suhteessa samoja määriä. Jos noudattaisin koirani ruokavaliota, taatusti kiloja olisi vähempi. Sama ehkä olisi oman lapsen kohdalla; sille syöttäisi kuitenkin parempaa ruokaa kuin itselle.

Sofia kirjoitti:
Onni kirjoitti:
Hevosihmisissä usein ravi/koulupuolen porukka on esteratsastajia lihavampaa. Tällaisen havainnon oon tehny.

Mä taas olen havainnoinu että kouluratsastajat on ratsastajista niitä hoikimpia :D

Mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että ravipuolen ihmiset ovat niitä hoikimpia. :D Muista on hankala sanoa. Ratsastus on joka tapauksessa niitä harvoja urheilulajeja, joissa tukevakin voi olla huipputasolla eikä korkea ikä ole este.

05.05.2011 17.50
021877384_r
Muurame
Heppaurheilijoihin sen verran, että munkin silmään ravipuolen harrastajat ovat niitä hoikimpia.
05.05.2011 18.00
022710084_r
Rovaniemi
Täältä löytyy tankero omistaja, 80 kiloon pudonnut nyt kun joulun jäljiltä oli vielä 86 kg. Ja aktiivisesti en pyri laihduttamaan, tippuu mitä tippuu jos on tippuakseen. Sinne 70 kg asti olisi kiva päästä ehkä joskus. :D

Koirien kaa liikun sen 3-4 h päivässä, mutta juuri vain kävelyä kun mun polvet eivät kestä esim. hölkkäämistä asvaltilla vaikka siitä tykkäisinkin jos siihen yhdistää canicrossin. Epäterveelliset elämäntavat myös, arkisin nukun 6 h tai alle ja syön epäterveellisesti (eli joko nälkäkuureilen kun ei jaksa mennä kauppaan tai sitten mätän jotain helposti valmistettavaa & halpaa naamaan).

Kuntopotkunyrkkeily oli kivaa mutta lähin lätkimään ryhmästä koska ei ollut siellä se henki mistään parhaimmasta päästä. Ehkä vielä joskus. :)

Lisätäänkö vielä että mun itsetunto on niin hyvä että ei hävetä olla lihava ja olen unohtanut sen asian aikalailla tyynesti, jos jollakin on ongelma mun kanssa niin siinä olkoot! Jos ei tällasenaa kelpaa kellekään ukolle niin olkoot kelpaamatta sitten. :D
Muokattu viimeksi: 05.05.11 18.02
http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.
05.05.2011 18.02
Oliver kirjoitti:

Ai kauhea jos ihmiset katselee tollain rotujen ja harrastusten mukaan lihavuutta :-D Voi hittolainen. Tai luokittelee... Tai tarkkailee. Mikälie oikea sana onkin!

En minä ainakaan tahallani muiden painoa kyylää. Siihen ehkä tulee vaan ihan alitajuntaisesti kiinnitettyä huomiota - aivan kuten ulkonäköön ylipäätänsäkin.

Minua vähän pelottaa, että oma tulevaisuuteni on lihavana koiranomistajana. Ainakin tällä menolla kyllä. Olen todella perso makealle ja mitään kylläisyyden rajaa ei tunnu olevan. Olen ainakin miljoona kertaa päättänyt aloittaa karkkilakon, mutta ikinä ei onnistu. Mulla ei vaan ole tarpeeksi itsekuria.

Vähän yli vuosi sitten onnistuin pudottamaan noin viisi kiloa. Itse asiassa silloin se kävi yllättävän helposti, kun pääsin niin sanotusti vauhtiin. Oli tosi ihanaa, kun pystyi käyttämään ihan millaisia vaatteita halusi ilman, että mistään pursusi tai kiristi. Mulle sopii paremmin aika hoikka vartalo, koska en ole ikinä ollut kovin lihaksikasta tyyppiä (liikunnan puute :D) ja muutenkin pienikin pyöreys näkyy heti kasvoissa. 168/46 olin juuri sellaisessa perfect bikinikunnossa jos niin voi sanoa. Harmittaa ihan hirveästi, että olen tuosta onnistunut lihomaan todella paljon sekä selkeiden korkojen kera ihan lyhyessä ajassa. Ja paisun aina vain lisää. Argh!

Tulipa stoori ja kaikkia kiinnosti ^^

Muokattu viimeksi: 05.05.11 22.30
05.05.2011 18.10
Oon lihava ja kauhee painokriisi menossa, ois tarkoitus laihduttaa, mutta eipä onnistu.
05.05.2011 18.17
022083761_r
Espoo

Täältäkin löytyy yksi mehevä tyttö Sellainen 13 kg olisi pudotettavaa.

Siitä tulikin mieleen että löytyykö täältä ketään, joka olisi kokeillut Xtravaganza-laihdutusta? Itse ajattelin kesällä uhrata rahojani tuohon. Tiedän kaksi tuttua, jotka ovat tuon avulla laihduttaneet, toinen laihdutti 30kg ja toinen 15kg. Kumpikin ovat olleet tyytyväisiä.

Itsellä alkoi painoa kertyä lukiossa e-pillereiden aloittamisen myötä. Sitä aikasemmin olin aina ollut hoikka tyttö, sai syödä mitä vain ja kuinka paljon vain eikä tuntunut missään. Nyt pelkkä suklaan ajatteleminen lihottaa 2 kg.

Koiraihminen kertoo reippaasti oman mielipiteensä muiden koirista. Vaikka sitä ei olisi ehditty vielä kysyä. http://pyrynen.blogspot.com/
05.05.2011 18.21
022573310_r
Turku

Täällä on kans yks laiheliini, kavereiden mukaan sais tulla kiloja lisää, mutta mun mielestä ihan sopivan painonen olen pituuteeni verrattuna.

Oon kans huomannu tän et rodut, joita pystyy pitää huoletta vapaana, yleensä niiden omistajat ovat pulskempia kuin niiden, joiden koiria ei pysty vapaana pitäämään, syystä jos toisesta.

Itse en kovin montaa pullukkaa koiranomistajaa tunne, kaikki tutut ovat jotain himoliikkujia ja tunnen itseni niiden rinnalla.. eh.. laiskaksi :---D

"Even a symphony can't say what you mean to me"
05.05.2011 18.26
021877384_r
Muurame

Mun siskoni on ihan ihmeellinen. Hän painaa jotain 50 kiloa ja on reilu 170 cm pitkä. Aina ollut laiheliini. Syö kuin hevonen, on aina syönyt varmaan kaksi kertaa mua enemmän ja silti se on laiha. Kieltämättä kateus iskee kun sisko ahmii kolmatta annosta ruokaa ja minä pyörittelen sitä yhtä annosta että pysyisin edes ihmisen mitoissa :D

Sisko urheilee vanhuskoiramme kanssa pari kertaa päivässä ja käy koulussa pyörällä (8km suuntaansa) ja on käynyt nyt parin viikon ajan uimassakin erillisellä pyöräreissulla.
Karkkia se syö ehkä kaksi-kolme kertaa kuukaudessa.
Haluaisin sen itsekurin itselleni :D

Jalkapallon lopettamisen jälkeen mun oli vaikea löytää mieleistä liikuntamuotoa. Nyt on tuo juokseminen taas tullut kuvioihin ja canicross myös, ehkä tässä vielä pääsen siihen ihannepainooni :)

05.05.2011 18.35
Painoindeksi 18 tienoille, kiitos.
05.05.2011 20.46
Kida kirjoitti:
Wiima, O_O Silloin kun näin sinut Kuopiossa näyttelyissä, niin mietin, että siinäpä laiha nainen. Rotevuudesta tai muusta en ole saanut tietoakaan kuvienkaan perusteella.

Oikeesti!? :D Laihaksi mua ei voi kyllä sanoa muttaah.. Sanotaanko että en oo enää niissä mitoissa siihen on nyt tullut 7 kg lisää että silleen :D Katsotaan nyt alkaisko paino tippumaan..

Pyry kirjoitti:

Itsellä alkoi painoa kertyä lukiossa e-pillereiden aloittamisen myötä. Sitä aikasemmin olin aina ollut hoikka tyttö, sai syödä mitä vain ja kuinka paljon vain eikä tuntunut missään. Nyt pelkkä suklaan ajatteleminen lihottaa 2 kg.

Täällä sama noiden pillereiden takia. Sen verran pinnallinen sitten olin että oon nyt ollut kolme päivää ilman pillereitä (3kk niitä ehdin napsia) Oikeasti painonnousu vaikutti jo mielenterveyteen, koko ajan vaan mietin että tääki paita tuntuu kireemmältä kuin ennen jne. Mä haluaisin puottaa 7-10kg mutta pahalta näyttää. Mä pystyn aina alottaan karkkilakot ja tämmöset mutta mulle on käyny niin että jos oon karkkilakossa niin vedän leipää kitusiin niinku viimestä päivää. Edellisessä lakossa lihoin 3kg... Että ei toimi mulla. Plus sitten kun lakko loppuu niin ahmin koko lakon edestä sitä mässyä...

05.05.2011 21.01
021573436_r

Täällä kans ilmottautuu yks turvonnu pullataikina :D Itseäni siis tarkoitan, en viittaa kenenkään teistä olevan sellainen!

Parisen (oikeasti ehkä n. 4-vuotta) sitten vielä paino oli todella alhainen, olin ihan laiha luikku, mahasta ei tietoakaan.. Nyt sitten e-pillerien syönnin ja seurustelun seurauksena oon turvonnut aivan äärettömiin mittoihin. Siis itselleni äärettömiin. Mikään sairaalloisen ylipainoinen en onneks VIELÄ ole, ja tässä on nyt karppailu juuri meneillään, joten yritystä on. Tottakai sen ymmärrän etten voi enää koskaan olla yläasteaikojen muodoton luikkupikkutyttö 45 kg mitoissa, mutta varaa mulla on laihtua ainakin 20kg ennenkun oon tyytyväinen itseeni.

Koira mulla on ollu vasta reilun kuukauden ja se on vasta pentu, joten sen kanssa en ole älypitkiä hikilenkkejä vielä päässyt heittämään, mutta aikanaan.. :)

Just eilen puhuin kaverini kanssa, että jos joku mulle sen maksaisi niin totta helkkarissa menisin rasvaimuun :D Maksakaa se, mä en pääse muuten ikinä ihroistani eroon!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti