Omistajan lihavuus - Sivu 184 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

01.10.2015 15.50

Mä oon aika tyytyväinen itseeni nyt, oon kiinteytyny hieman muuton jälkeen kun tulee käveltyä niin paljon mäkiä ja rappusia omaan kämppään, sit vielä kun toi pentu tuli mulle niin ei jää edes aikaa mussuttaa sitä ruokaa 24/7. :D

01.10.2015 15.51
000104479_r

Mäkin oon itelleni aina sanonu, että paino ei saa nousta yli 90kg, nyt vuoden pari ollu siinä 80-85kg ja mitäs nyt kävikään kun koulu alko. 91kg terkkarin punnituksessa.. Siinä vaiheessa kyllä vähän harmitti, mutta mitä oon tehny asian suhteen, en yhtään mitään... En uskalla edes ajatella mitä painan ens vuonna, kun leipurikoulussa oon ja siellä tulee joka päivä jotain mussutettua.

01.10.2015 15.53
022703628_r
Tornio

Nykyään varsinkin nuorten keskuudessa tuntuu olevan hienoa olla reilusti alipainoinen. Ei se oo hienoa eikä edes hienon näköistä. Tuntuu olevan aika yleistä että nää nuoret sitten ylpeilee kuinka ovat niin alipainoisia ja painavat vaan jonkun 40kg.

Vaikka itse voinkin syödä mitä vaan lihoamatta ymmärrän kyllä myös etteivät kaikki voi. Toiset lihoavat tosiaan helpommin kuin toiset ja toiset eivät liho millään. Kyllä tällaisen perusasian pitäisi mahtua myös alipainollaan ylpeilevien kalloon. Kaikki ihmiset ei vaan oo samalaisia.

Ja voin Walinelle kyllä luvata että myöhemmin kun kasvat ja jos yhä pysyt hoikkana alat tosiaan kaivata siihen 42 kiloon enemmänkin kuin pari kiloa lisää. Nimittäin mä ainakin kaipaisin. Meinaan en juurikaan muotoja omista, oon melkoisen lauta eikä mitkään vaatteet istu mun päälle hyvin.

http://slkubiegga.blogspot.fi/
01.10.2015 15.59
Ei se niin ole, että kaikki normaalipainon rajoissa olevat voisivat syödä mitä vaan lihoamatta, tai sitä että "vähän läskit" olisi tyytyväisiä kehoonsa koska eivät ole "tosi läskejä". Kyllä minäki varmasti lähtisin pyöristymään, jos ruoka-annokset olisivat kokoa tulivuori, en kuitenkaan paisu 20 kiloa (eikä kukaan muukaa), jos syön _joskus_ paketillisen pekonia ja rasvan kanssa paistettua kananmunaa. Siinä missä toiset syö päivittäin jotain energiapommileivoksia kahvin kanssa, niin multa ne jää väliin, sit jos innostun joskus leipomaan, niin saattaa pari päivää mennä ihan överiherkutteluksi, mutta se ei onneksi ketään tapa, eikä pahasti lihotakkaan. Ja joo itse en laihduttele tällä hetkellä, olen varsin tyytyväinen rasvoihini.
01.10.2015 16.10
022701036_r
Nykyään porukka tuntuu jakautuvan kahtia: toisten mielestä vasta alipainoinen on normaalipainoinen mutta yhtälailla mua huolestuttaa miten se toinen porukka vaatii yhä enemmän läskiä jotta joku on lihava ja mieltävät ne lievästi ylipainoisetkin normaalipainoisiksi. Sitä kultaista keskitietä ei tunnu löytyvän.

Lisäks mua jonkun verran ärsyttää miten tosilihavien mielestä vain vähän lihavat ei saa avautua aiheesta, koska nehän ei oo oikeesti lihavia!1!1

http://raurx.blogspot.fi
01.10.2015 16.16
000039615_r

Mulla kanssa nousi hiukset ihan pystyyn kun viimeksi kävin puntarilla. 89,7kg, tästä on nyt varmaan nelisen kk kyllä aikaa ja ruokajutut on helpottaneet huomattavasti. Oon ollut laiska ruuan teon suhteen niin oon ostellut saarioisten valmiskeittoja ja syönyt niitä. Se bataattikeitto on ihan tappavan hyvää :3 Sinne vähän raejuustoa sekaan. Samoiten löysin ruisleivistä uuden herkun, niin oon sitä syönyt ruuan kanssa :D Vielä kun limsasta eroon pääsisin.... Pari kaveria on kyllä sanonut, että oon laihtunu ja vähän keveämpi olo onkin, mutta tiedä sitten.. pitäisi taas käydä puntarilla.

Mietin tossa, että miten mä oikeesti oon kahessa vuodessa onnistunut lihomaan 20kg, silloin laihdutin, hyvinkin onnistuneesti 69kg ja tavotteeseen oli enää 4kg matkaa ja takaisin olla lähtöruudussa.. itseasiassa kaksi kiloa vielä ohi siitäkin..

// Niin ja pituutta mulla on viime mittauksen mukaan (amiksen toisella) 163cm.

Muokattu viimeksi: 01.10.15 16.38
01.10.2015 16.34

Ootko kokeillut vaihtaa light limuihin? auttaiskohan se?

"Sitä saa mitä vahvistaa"
01.10.2015 16.36
000039615_r

Mulla särkee mahaan se aspartaami ihan pipona :/

01.10.2015 16.41

Mites sellaset maustetut kivennäisvedet?

01.10.2015 16.46
000039615_r

Ne on hyviä, vissy ylipäätänsä on hyvää ja tykkään kun teen ihan perussekamehua, mutta laitan veden sijaan vissyä siihen. Pitäs vaan pysyä siinä, jotenki kummasti se kokispullo koristaa aina tuota kauppakassia :D Mä olinkin tossa vuosi sitten kuukauden juomatta ja paino tipahti 7kg että selvillä on ainakin mistä painon nousu ja paikallaan pysyminen johtuu.. Ainakun saan itteäni niskasta kiinni niin tapahtuu jotain epämääräistä ja se on siinä taas. Pitäs opetella joku muu asioiden ratkasutapa kun syöminen tai limsan juominen :D Röökin poltto mulla on jostain syystä vähentynyt nyt omaan kotiin muuton jälkeen tosi vähän. Normaalisti poltin sen maksin päivässä ja nyt oon samalla röökiaskilla ollut yli viikon. Sinänsä kanssa ihme, että syöminen on helpottanu eikä lisääntyny.

01.10.2015 19.08
Kettu kirjoitti:
Lisäks mua jonkun verran ärsyttää miten tosilihavien mielestä vain vähän lihavat ei saa avautua aiheesta, koska nehän ei oo oikeesti lihavia!1!1

Tämä, niin tämä. 
Ite olen täysin normaalipainon rajoissa, en edes lähelläkään ylipainon rajaa, mutta silti kyllä pyrin ulkonäölleni ja painollenikin siinä samassa tekemään jotain. Ihan jo siksi, että vaikka oonkin normaalipainonen, mulla on jenkkakahvat joista en vain pidä enkä siedä niitä. Eikä ne lähe millään muulla, kuin laihduttamalla, liikkumalla ja syömällä oikein. 

Mulla on nyt tullut hirveästi repsahduksia suklaan kanssa. Joten, pitää vaan nyt kerrasta lopettaa eikä ostaa kaupasta mitään mitä listassa ei lue. Mulla itellä toimii just se, ettei mene nälkäisenä kauppaan ja tekee sen kauppalistan, jota orjallisesti noudattaa. Kerralla vaikka viikon ruuat ja ite jätän ihan pankkikortinkin kotiin muina päivinä -> Jos tekee vaikka koulussa mieli suklaata, se on vaan voivoi eikä voi repsahtaa, kun ei ole sitä korttia.
Limsan sain vierotettua pois. Nykyään on ihan ok sillon tällön ostaa pullo Pepsi Maxia, mutta se onneks on jäänyt pitkälti 1-2 pulloon kuussa ja jos ulkona ollaan syömässä, niin juomana on vesi. 

Kyllä se tästä, vielä kun flunssa lähtis kokonaan niin jaksais ehkä jopa tehdäkkin jotain liikuntajuttuja.

02.10.2015 23.05

Oon tässä nyt aika jumissa... Laihdutin kolme vuotta takaperin huikean määrän painoa ja nyt ollaan jo puolessa välissä nousemassa takaisin. No syyhän on selkeä. Epäterveellinen ruokavaljo ja liikunnan vähäisyys, enemmän varmaan se ruokavaljo. En vain pysty olemaan kurissa viikkoa pidempään ja paino jojoillut jo puolivuotta. Lisää tullut ehkä 5kg puolessa vuodessa jok välillä tippuu poies ja nousee taas takaisin.

Suurimpana ongelmana varmaan itsetunto. Se, että peilikuva taas yököttää ei ainakaan helpota asiaa. Huono omatunto on myös yksi ongelman lähde sekä jatkuva stressi. Tilannetta pitäisi lähteä jotenkin taspainoittamaan, mutta miten? 

Suurin haaste on avopuolisoni jolla tilanne toisin päin paino vain laskee, kun tavoite sitä olisi nostaa. Noo, herkut nyt sattuu olevan hänellä yritys oikotiellä oneen. Ei toimi... Vaikuttaa minun syömisiin, kun ei keskittyminen omaan terveyteen onnistu toisen syödessä karkkia vieressä. Ääh, mitähän pitäisi tehdä?

02.10.2015 23.11

^Mun mielestä on aika typerä, etenkin tuossa tilanteessa, toisen yrittää nostaa sitä painoa karkilla ja herkuilla. Toki saannin pitää olla suurempi kuin kulutuksen, mutta se ruoka voi ja kannattaa olla puhtaasti terveellistä ja isontaa vaan annoskokoa. Toisen on siinä samassa helppo syödä terveellisesti, mutta vaan pienempää määrää.

02.10.2015 23.21
Moona kirjoitti:

^Mun mielestä on aika typerä, etenkin tuossa tilanteessa, toisen yrittää nostaa sitä painoa karkilla ja herkuilla. Toki saannin pitää olla suurempi kuin kulutuksen, mutta se ruoka voi ja kannattaa olla puhtaasti terveellistä ja isontaa vaan annoskokoa. Toisen on siinä samassa helppo syödä terveellisesti, mutta vaan pienempää määrää.

Samaa mieltä, mutta tämä ei vain tunnu menevän aina ihan jakeluun.

04.10.2015 09.39

Ice, oon samaa mieltä, kun Moona, mutta jos toinen haluaa sitä karkkia kaikesta huolimatta mussuttaa niin tuskin sille sitten mitään voi. Karkit ja muut naposteltavat voi kuitenkin korvata terveellisemmillä vaihtoehdoilla, esim. hedelmillä. Että jos ne vaan sulle yhtään maistuu ja vois mitenkään korvata sen karkin toisinaan, niin kannattaa kokeilla. Toi on kyllä hankala tilanne, jos toinen saa siinä vieressä herkutella :/

Muokattu viimeksi: 04.10.15 09.40
08.10.2015 09.58
000113144_r

Mullehan on se ja sama syönkö terveellisesti, paino pysyy silti samassa, mutta jos syön vähääkään enemmän roskaruokaa ym niin kyllä se puntarin viisari pamahtaa hyvin nopeasti ylöspäin. Liikunnalla siis saisin pidettyä kurissa, mutta sitä on laiskistunut aivan kamalasti..

13.10.2015 17.04
000039615_r

Noniin ja nyt lähtee. Oon lähes 500e köyhempi, mutta kolmeksi kuukaudeksi on nyt tarkat ruokavaliot, treeniohjelmia, lisiä yms. Tästä mä tykkään kun ei korvata mitään aterioita, vaan pitää syödä 4krt/pvä ja sitten saa kroppaa auttavia jauheita ja sen sellasia. Nyt on motivaatio hyvinkin katossaan, varsinkin tollasen rahasumman jälkeen :D Tänään pitää ottaa tarkat mitat kaikesta ja sitten kuukauden päästä ekan kerran kattoo paljonko lähtenyt :) 

13.10.2015 17.06
000104479_r

^Mistä sä ostit ton paketin? Stemppiä!

13.10.2015 17.06
022708116_r

^ Ohhoh! Aikasmoinen sitoutuminen. Tsemppiä projektiin! Tulee varmasti olee huikeeta! :)

13.10.2015 17.09
000039615_r

Kiitos! Tää on FitLinen paketti! :) 

Muokattu viimeksi: 13.10.15 17.10
15.10.2015 09.02
000107854_r

Päivitystä (vaikka tänne ei ns. laihat lihavat kommenteista päätellen saisikaan kirjoittaa): Nutrilett 3 viikon kuuri päätty siis 5.10. Lähti -4,9 kg. Hyvin tyytyväinen oon tulokseen ja oon jatkanu ketokarpilla (eli about näin: koomakulutus 1440 kcal, max 20 g hiilarit, proteiini 52 g, rasva 128 g). Ketostixit on näyttäneet Nutrilettillä matalaa/kohtalaista, karppauksella korkeaa. Tavotteeseen on tällä hetkellä enää 2,4 kg jee jee. Pian "punttimakeilemaan" :)

15.10.2015 09.08

Pakko kysyä. oliko sulla kamala nälkä kokoajan ton Nutrilett kuurin kanssa? 

Miten aiot jatkaa jatkossa noiden kuurien jälkeen ettei paino nouse takaisin? :)

// ja onnea tuloksista!

Muokattu viimeksi: 15.10.15 09.09
15.10.2015 09.18
000107854_r

Nutrilett kuuri oli ihan kestettävissä ja ensimmäisen viikon jälkeen tosi helppoa. Ensimmäisen viikon jälkeen ei kokenut nälkää enää ollenkaan. Parina päivänä piti kärsiä pientä päänsärkyä ja lievää huimausta, mutta nopeasti se meni ohi. Söin siis kasviskeittoa, kanakeittoa, suklaa- ja mansikkapirtelöä eli päivässä meni 5 kpl: pirtelö, keitto, pirtelö, keitto, pirtelö. Pirtelöitä pakastin välillä ja lusikoin jäisenä jälkiruokana nom. Pientä haastetta dieettiin toi, kun kaverit söivät mäkkäri ruokaa nenän edessä ja tuputtivat kaljaa :'D Mutta en repsahtanut kertaakaan ja hyvin toimi!

20.10.2015 23.22
000039615_r

Mulla on nyt reilu viikko takana tätä kuuria ja painoa on lähteny -6,5kg :) Eli tosi paljon, nyt painon putoaminen hidastuu oletettavasti kun pahimmat kuona-aineet ja ylimääräset nesteet on vuodatettu ulos. Kyllä onkin saanut vessassa ravata milloin milläkin asialla, mutta nyt onkin ihan fresh olo ja tuntuukin sisälmykset sillain puhtaalta :D Paljon reippaampi olo ja enemmän energiaa touhuta ja tehä asioita. Sohvan kulutus on vähentynyt huomattavasti. Tähän mennessä oon ollut tyytyväinen, mutta voihan jeesus kun oli toi eka viikko tosi vaikea. Ruokailu oli tosi yksi toikkoista kehon puhdistuksen takia, mutta nyt saa onneksi syödä edes kasviksia :D 

20.06.2016 22.25
022710586_r

Huhhei, aika pysäyttävä päivä töissä tänään kun tehtiin kaikille kehonkoostumusmittaus. :D Ei mitään maata mullistavaa, ei mitään varsinaista ylläriä tai ahaa-elämystä.

Kaikkein hankalinta on syödä tarpeeksi ja ennen kaikkea tarpeeksi usein. Mä en syö aamupalaa, töissä ekalla tauolla yleensä maustamatonta jugurttia ja ruokiksella jotain pastaa tai keittoa, vikalla tauolla taas jugurttia. Kotona sit ehkä (tummaa) leipää, raejuustoa, tonnikalaa, mitä nyt laiska ja väsynyt opiskelija yleensä syö. Liikaa colaa viikonloppuisin.

“You cannot love everyone; it is ridiculous to think you can.” ― Anton Szandor LaVey
21.06.2016 22.44
000039615_r

Cola on paha ja vaikea luopua :D Mä olin erossa kolmisen kuukautta ja onnistui hyvin, mut sit se yks lasillinen onnistui tappamaan kaiken ja jussin jälkeen "vierotus" alkaa taas :D Onneksi kuitenkin paino on pysynyt siinä mihin oon sen tiputtanut ja tippuu edelleen lisää. Mulla oli tosi pahoja suolisto- ja pahoinvointiongelmia tossa jonka takia massa tippui tosi vauhdilla ja sitä kautta myös väärin kun ei pystynyt syömään ja oksenti ja paskanti vaan. Sitten kun se saatiin kuriin ja pääsi taas syömään, vaikkakin normaalisti niin ei siinä kauaa mennyt kun taudin kautta tiputettu tuli takaisin ja vähän päälle. Nyt muutos on tapahtunut 89,7kg ---> 74,6kg :) Vielä on matkaa, mutta oon äärimmäisen tyytyväinen.

22.06.2016 09.53

Mulla on ongelma kun en tiedä mikä liikunta/urheilu mulle sopis :|

Lenkkeilen koiran kanssa joo, aika harvoin pidän tota irti, eli pitää ihan oikeesti itekin kävellä niillä lenkeillä. Mutta se on kuitenkin vaan n. tunti päivässä eikä edes raskasta. Syke ehkä vähän nousee, mutta tosi kevyttä liikuntaa se joka tapauksessa on. Hiki tulee lähinnä jos keli on lämmin :D Juostaki oon koittanu, mut voi taivas että se on tylsää. Ja yleensä kyllästyn, kun kunto ei riitä kovin pitkälle.

Onneks olen valinnut ammattini sellaiselta alalta, jossa seisominen ja käveleminen koko päivän on pakollista. En halua edes ajatella millainen pulla olisin istumatyöläisenä ._. 

Salitreeniä mun kai pitäs tehä, et kiinteytyisin silleen niinku haluisin. Sitä oon joskus kokeillutkin mut eihän sielä tullut käytyä tarpeeksi ja rahaakin meni. 

Ääääh ärsyttää olla tämmönen lapamato. Sohvalla rötvääminen ja suklaansyönti vaan kiinnostais.

Muokattu viimeksi: 22.06.16 09.54
22.06.2016 10.02
022664496_r

Mä löysin joskus imgurista jonkun hyvän "morning workoutin" jota tein kyllä iltaisin. Se oli melko palkitsevaa, kun omassa jaksamisessa huomasi melko nopeasti tuloksia. Kun siinä oli esimerkiksi lankutusta tai seinää vasten istumista ja kun aluksi ei pystynyt tekemään kolmea kierrosta vaaditulla ajalla, niin hiljalleen vaan kehittyi siinäkin. Punnerruksia meni vähän ajan päästä 15 kappaleen sarjojen sijaan 50 kappaleen sarjat.

Aika äkkiä sekin intoilu loppui, ja nyt taas liikuntaa tulee harrastettua lähinnä koirankusetuksen merkeissä. Viikkoon mahtuu lepopäiviäkin ja usein mennään kavereiden kanssa juoksuttamaan koiria irti ja se oma kävely jää vähän laiskanlaiseksi tepusteluksi, vaikka reissu kestäisikin muutaman tunnin.

Eilen intouduin kaivamaan polkupyörän esiin ja heitettiin piskin kanssa reilun kymmenen kilsan pyörälenkki. Vähän ikävää kun täytyy suunnitella reitit alustan mukaan (ei asvalttia) ja sit niillä paikoilla on hitokseen muita koiria.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
23.06.2016 09.07
022364518_r
Joensuu
onde kirjoitti:

Ääääh ärsyttää olla tämmönen lapamato. Sohvalla rötvääminen ja suklaansyönti vaan kiinnostais.

TÄMÄ :'D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti