Eläimistä ammatti - Sivu 75 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

23.05.2016 13.17
000111759_r

Onko kukaan hakenut Saarijärven aikuispuolelle? Tänään tuli kutsu haastatteluihin 1.6. Ketään menossa? :) 

16.06.2016 10.35
022694839_r

Hell yeaa, tervolaan tuli hyväksyminen :D 

Eli tuleepahan lähettyä kaikkein pohjoisimpaa opiskelee mis oon koskaa opiskellu :D viel tosin en opintopolun sivujen kautta hyväksyny koulupaikkaa kun ootan paperi versiota ilmost :D 

Http://www.borntobeastars.blogspot.fi Http://www.facebook.com/RiCoBornToBeAStarS
16.06.2016 11.15
000111759_r

Mä pääsin Saarijärvelle sekä aikuis että nuorisopuolelle!! Mut nuorisopuolen valitsen :D 

16.06.2016 14.33
022615198_r

Peltosalmelle käy mun tie!  Nyt vaan kauhee pähkäily pitäskö mennä asumaan asuntolaan ilmaiseks vai muuttaa omaan asuntoon keskustaan, jollon pitäs hommata autokii, koska koulumatkasta tulee turhan pitkä käveltäväks :D Muiden ihmisten kanssa asuminen vähän kauhistuttaa, koska en oo mikään maailman sosiaalisin ihminen, ja kaipaan paljon omaa rauhaa :/

Muokattu viimeksi: 16.06.16 14.34
16.06.2016 14.44
022664496_r

Eiköhän kaikki muutkin tarvitse joskus omaa rauhaa ja varmasti osataan ottaa se huomioon vaikka kuinka asuttaisiin asuntoloissa.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
16.06.2016 15.54

Ite en päässyt kumpaankaan kouluun joihin hain... Varmaan pakko opiskella loppuun lähihoitajaksi ja hakea sitten jonnekkin aikuispuolelle opiskelemaan eläintenhoitajaksi. 

17.06.2016 11.43
022615198_r

Ehkä se on vaan pakko edes kokeilla asua aluks siellä asuntolassa.. Pääseehän sieltä pois sit kuitenki. Saakohan sieltä lähteä kesken lukukauden, jos on sen paikan saanut? Vai pitääkö olla kevääseen asti?  Kaikista eniten harmittaa etten pysty ottamaan Helmiä mukaan, koska tiedän ettei vanhemmat hoida sitä kunnolla :/

17.06.2016 12.18
Iivari kirjoitti:

Ehkä se on vaan pakko edes kokeilla asua aluks siellä asuntolassa.. Pääseehän sieltä pois sit kuitenki. Saakohan sieltä lähteä kesken lukukauden, jos on sen paikan saanut? Vai pitääkö olla kevääseen asti?  Kaikista eniten harmittaa etten pysty ottamaan Helmiä mukaan, koska tiedän ettei vanhemmat hoida sitä kunnolla :/

Pemolla asuntolasta voi kyllä lähteä kesken lukuvuoden (tai ainakin yksi miun luokalta lähti ja tuli itseasiassa vielä saman vuoden aikana takaisinkin). Ja miksi et hakisi lemmikkiasuntolapaikkaa (jos siis tiesit, että Pemolla on siihenkin mahdollisuus)? :)

17.06.2016 12.28
022615198_r

^Onko se eläinasuntolapaikka millainen? Onko samassa huoneessa muita ihmisiä? Kyseessä on kuitenkin jo 15v kissa, niin en haluais aiheuttaa sille ylimääräistä stressiä raahaamalla sitä rauhattomaan ja sille aivan outoon ympäristöön :/  

Netissä tuntuu olevan kamalan vähän tietoa noista Pemon asuntoloista..

17.06.2016 15.58
022074724_r
Lapua

Asuntola-asuminen on ihanan kamalaa. Kyllä siellä saa itekseen olla, mikäli haluaa, mutta ehdottomasti alaa ajatellen kannattaa verkostoitua, vaikka kuinka epäsosiaalinen olisi.

Kyllä meillä sai lähteä asuntolasta vaikka kesken leikin ja jotkut lähti tai tuli kesken lukukauden. Eihän se asuntola mitään maksanut, avainpantti vain.
Paljonhan se riippuu eläimestä, että stressaantuuko asuntolassa vai ei. Itse en sinne vanhaa kissaa veisi, koska kissat on tunnetusti hyvin herkkiä stressille ja ympäristön muutoksille. Etenkin jos asuntolassa on muita eläimiä (mihin ei olla totuttu), kovaäänisiä teinejä jne. Toki kukin tekee kuten parhaaksi näkee :)

Ei ole olemassa raiskauksia. On vain yllätysseksiä, jota ei tiennyt haluavansa.
18.06.2016 05.53
022694839_r
Drina kirjoitti:
Rico kirjoitti:

Eli tuleepahan lähettyä kaikkein pohjoisimpaa opiskelee mis oon koskaa opiskellu :D viel tosin en opintopolun sivujen kautta hyväksyny koulupaikkaa kun ootan paperi versiota ilmost :D 

Tervetuloa louelle. Tuutko pt vai at

Kiitti :) Iha perustutkintoo tuun opiskelee kun elämä on vähä heitelly eikä oo viel toisen asteen koulutusta alla... Tuon perustutkinnon jälkee kiinnostsis kyl hakee ammattitutkintoo eläinten kouluttamisen osaamisala. Kun kiinnostaa suuntautua koira puolelle ja nimenomaan koulutus puolelle. Se on kiinnostanu mua siit lähtien ku alko tulla eläintenhoitaja opintoihi mahdollisuus ottaa koira opintoja. :D 

Eile tuli hyväksymis kirje kotii ja oon entistä enemmän innoissaan. :) 

Asuntola hakemusta ku täytin ni pikkusen repesin kun siihe viikonloppu olemist varten katoin mapsist mont kilsaa on välimatka ja se on yli seittemän sataa kilsaa :D Mut joo olin mä viime syksylki pohjanmaal eikä tehny tiukkaa olla kaukana kotoota vaik aluks oli haikee fiilis... Mut se meni ohi :D 

Muokattu viimeksi: 18.06.16 05.57
Http://www.borntobeastars.blogspot.fi Http://www.facebook.com/RiCoBornToBeAStarS
18.06.2016 13.49
Iivari kirjoitti:

^Onko se eläinasuntolapaikka millainen? Onko samassa huoneessa muita ihmisiä? Kyseessä on kuitenkin jo 15v kissa, niin en haluais aiheuttaa sille ylimääräistä stressiä raahaamalla sitä rauhattomaan ja sille aivan outoon ympäristöön :/  

Netissä tuntuu olevan kamalan vähän tietoa noista Pemon asuntoloista..

Pemon eläinasuntolassa on yhden hengen huoneita ja yhteiset keittiö- ja wc/suihkutilat. Huoneet on ainakin miun mielestä suht tilavia ja siistejä, mutta ympäröivät äänet kuuluu aika hyvin seinien/putkien kautta. :/ Rauhallistahan siellä yleensä on, mutta perus asumisen äänethän tottakai kuuluu. Ja tosiaan hirmu vähän kyllä löytyy tietoa noista.. itsekin olisin kaivannut enemmän informaatiota silloin kun tuonne menin, mutta onneksi täällä sentään jonkin verran käydään keskustelua näistä. :)

Muokattu viimeksi: 18.06.16 13.50
18.06.2016 22.52
022694839_r
Drina kirjoitti:
Rico kirjoitti:
Drina kirjoitti:
Rico kirjoitti:

Tervetuloa louelle. Tuutko pt vai at

Kiitti :) Iha perustutkintoo tuun opiskelee kun elämä on vähä heitelly eikä oo viel toisen asteen koulutusta alla... Tuon perustutkinnon jälkee kiinnostsis kyl hakee ammattitutkintoo eläinten kouluttamisen osaamisala. Kun kiinnostaa suuntautua koira puolelle ja nimenomaan koulutus puolelle. Se on kiinnostanu mua siit lähtien ku alko tulla eläintenhoitaja opintoihi mahdollisuus ottaa koira opintoja. :D 

Eile tuli hyväksymis kirje kotii ja oon entistä enemmän innoissaan. :) 

Asuntola hakemusta ku täytin ni pikkusen repesin kun siihe viikonloppu olemist varten katoin mapsist mont kilsaa on välimatka ja se on yli seittemän sataa kilsaa :D Mut joo olin mä viime syksylki pohjanmaal eikä tehny tiukkaa olla kaukana kotoota vaik aluks oli haikee fiilis... Mut se meni ohi :D 

Joo ite opiskelen nyt tulevana vuonna toista vuotta perustutkintoa.louen asuntoloissa oli ainakin viime vuonna tosi levotonta ja louellahan ei enään ole lemmikki asuntolaa eli lemmikkejä saa ottaa nykyään kahteen soluun ja ne paikat on varattu ammattitutkintolaisille ja aijempien vuosien perustutkintolaisille jotka ovat saaneet lemmikki paikan edellisvuonna joten toivotan onnea jos olet lemmikkipaikkaa halunnut

Voi crabbedi crab, oikeesti. Noh ei voi mitää jos en saa lemmikkipaikkaa niin sit pitää peruu opiskelu paikka. Koska asun omas kämpäs ja muutenkin kolme vuotta on liian pitkä aika pitää koiraa hoidossa. 

Joten pitää vissii miettii hakua kokemäen projektikoira koulutukseen vaik alalta työkokemusta ei oikeestaan oo...

Kannukses olin varasijalla 27 ja kokemäel 19 ni en iha usko et noin paljo vapautuis paikkoi et pääsisin jompaan kumpaan perustutkintoon...

Joten pitää sit vissii aikuisten oikeesti ainaki yrittää päästä kokemäelle projektikoira koulutukseen. Vaik ei ookkaan toisen asteen koulutusta alla eikä työkokemust.

Noh mut saa nähä et saadaanko lemmikkipaikka louelta mut tuon perusteella mitä kerroit ni epäilen ni pitää sit peruuttaa opiskelu paikka jos en saa koiraa mukaa ottaa ja ottaa plan B käyttöön vaik epäilen kyl miten senki käy...

Tää on just niin mun tuuria miks tuostakaan ei voi lukee sivuil tms ettei enää saa lemmikkipaikkaa... Vitutusmaximus

19.06.2016 00.56
000046841_r

Kokemäen projektilinja alkaa sitten vasta 2017 :)

19.06.2016 03.37
022694839_r

Juu oon tietonen siitä kun oon miettiny sitä plan Beenä jo ennen yhteishakua. :)

Mut aik nihkeesti sain tietoo siit linjast ku joskus mailitse kyselin esim. Just käytäntöi et kun ekana vuonna painottuu lähiopetukseen enemmän ni yritin saada tietää paljon prosentuaalisesti on ekana vuonna lähiopetust jne. 

Mut ehk noiki selviää, harmittaa vaan et loella tuli tommonen ylläri ku pääsääntöinen opiskelu on enemmän mun juttu. Mut kai mä aikkari puolellakin pärjään mut täytyy tehä vaan tuplasti enemmän duunia jo oman motivaation kans et etäjutuis jaksan keskittyy yksin opiskelemiseen ja keksii keinot hakee tietoo jos google ja oma osaaminen ei anna järjellistä vastausta jne. 

Ja hain just tasan niihi kouluihin joihin olin tietonen et saa ottaa koiran mukaan plus et on koira opintoja ni senki takii vituttaa tää ylläri ja ettei sivulla mitää ennakko infoo tost ollu. Olis jääny muute hakematta koko kouluun jos olis kaiken lisäks tullu ilmi et uudet ykköset ei saa enää tuoda koiraa mukana kouluun. Mut joo ei voi mitää tää on nii mun surkuhupaisaa paskaa tuuria etten koht osaa oottaa mitää tulevaisuudelt.... Muuta ku sen ettei mun kandee mitää koulujuttui suunnitella etukäteen ku kaikki menee vituilleen. :D 

19.06.2016 09.45
000046841_r
Eka vuos on oikeestaan aika paljon lähiopetusta. Erona toki tavan kouluihin että siellä koulutetaan pääasiassa projekteja ei omia koiria.
19.06.2016 12.31
022694839_r

Juu sen tiiänki et siel projektei koulutetaa, mut kai aikkari linjaisetkin saa ottaa oman mukaan? Vaiko? 

Koska jos ei saa ni sit sekin on pois suljettu vaihtis. 

Ja kiva tietää et ekana vuonna on paljo lähiopetusta.

19.06.2016 15.04
022505024_r
Lahti

Mikset Rico etsisi vuokrakämppää jostain lähempää koulua? Laitat oman asuntos(?) vaiks alivuokralaiselle siks aikaa. Anyway eläintenhoitajan koulutus on aika käytännönläheistä ja sisältää tosi paljon työssäoppimista, joten et joka tapauksessa olisi koulun asuntolassa kovin pitkiä aikoja kerrallaan. Oon ite ollut kahden vuoden aikana koulussa lähiopetuksessa yhteensä noin 10kk (eli puolet koko ajasta) ajan 2-4 neljän kuukauden jaksoissa.

Muokattu viimeksi: 19.06.16 15.07
Omituisen elämänsä viimeisillä metreillä katala pudotus.
19.06.2016 15.17
022638174_r
Helsinki/kokemäki
Rico kirjoitti:

Juu sen tiiänki et siel projektei koulutetaa, mut kai aikkari linjaisetkin saa ottaa oman mukaan? Vaiko? 

Koska jos ei saa ni sit sekin on pois suljettu vaihtis. 

Ja kiva tietää et ekana vuonna on paljo lähiopetusta.

Joo asuntolaan saa projektikoiratyypitkin koiran mukaan :) Ja eka vuosi tosiaan melko lailla lähiopetusta. Täytyy sanoa, että vaikka elho-linjalla olin tuolla koulussa kaksi vuotta, niin en prokopuolen opiskeluista juuri mitään tiedä. Että en yhtään ihmettele jos nihkeästi löytyy tietoa. 

http://hilupon.blogspot.fi/
19.06.2016 16.09
000046841_r

saa ottaa tosiaan oman koiran mukaan. Tuttu käy sitä linjaa ja tietääkseni eka vuosi on ollut aikalailla lähiopetusta. Nyt kesästä lähtien ovat sitten työssäoppimassa ja valmistuvat ens keväänä. Olin siellä työssäoppimassakin ja kannattaa muistaa että siellä on tiukat säännöt joita noudattamalla kyllä selviää. :)

19.06.2016 18.50
022694839_r

Naawa: No mä en tiiä oonko valmis pysyvästi muuttaa yli seittemän sadan kilsan päähän, ja sit jos meneeki mönkään tyyliin opiskelut niin vaikeempi päästä takas etelään vuokralle jos ei oo enää kirjoilla. Ku tääl on muutenki vähä kiven alla asunmot. Ja asun tosiaa nytkin vuokralla ja alivuokralaisten ottaminen on kiellettyä. Vuokralla asuminen on näin nuorempana helppoo ku saa helpommin vaihettu maisemia jos silt tuntuu. Mut en tiiä oonko pelkän koulun takii valmis vaihtaa maisemia pysyvästi kun lähimmät sukulaiset on kuitenki tääl etelässä. 

Lalo ja Satuu oukhei kiitos tiedoista. :) Tuo tieto helpotti paljon ehkä mä uskallan ottaa riskin ja mennä vaikeemman kautta. Ja hakee sinne projektille jos ja kun tuolt lappiast vaa vastataan mailiini. Jossa tiedustelin asisa ja sit ku sinne projektille hakee niin kattoo vähä sil tyylil et saa nähä et otetaanko mua sinne ees pääsykokeisiin kun ihan kaikki hakukriteerit ei täyty eli en pidä kovia odotuksia sen suhteen et pelkäl koirakokemuksel pääsisin pääsykokeisiin ja kouluun sisään. Ni sit ei tuu niin isoo pettymystä jos plan Beekään ei onnistu.

Mut ihan ekaks ootan lappialta vastausta mailiini ennen kuin haen muualle koska pitää saada sit vahvistus et se mun koulupaikka on myös peruttu sen takia etten voi ottaa koiraa mukaan.

20.06.2016 13.26
022694839_r

Sit olis iha jees jos toi paskanjauhaminen loppuis, mulle ei tarvii tulla enää tuputtaa mutu tietoa ainoana oikeena tietona.

Koululle kun laitoin mailia ja kysyin tästä asiasta sanottiin että mulle on kerrottu väärää tietoa. Ja annettiin asuntola vastaavan yhteistiedot jonka vastausta ootan viel.

Mä voin sen suoraa kertoo et paskanjauhamist ja väärän tiedon jakamist oikeena tietona inhoon sitten ylikaiken enkä siedä tuollaista. 

Joten jos ei oo varmaa_oikeeta_tietoo ni voi olla hiljaa, eikä tulla mulle jauhaa mitää ja uskottelee mitää. Kiitos. 

27.02.2018 16.47
022708963_r
Mikkeli

Koitetaas herättää tää keskustelu melkein kahen vuoden tauon jälkeen henkiin :D

Elikkäs mä oon hakemassa nyt yo-pohjasena eläintenhoitajaks Tampereelle, Kannukseen, Iisalmeen, Asikkalaan ja Saarijärvelle (ainakin näillä näkymin tossa järjestyksessä).

Ois kiva löytää täältä "kohtalotovereita" ja kuulla myös kokemuksia noista kyseisistä paikoista (tiiän et Kannuksesta on täällä oma ketju ja oon sitä lueskelluki) :)

Ig: danikoiruus
02.03.2018 17.38
000092149_r
Dani kirjoitti:

Koitetaas herättää tää keskustelu melkein kahen vuoden tauon jälkeen henkiin :D

Elikkäs mä oon hakemassa nyt yo-pohjasena eläintenhoitajaks Tampereelle, Kannukseen, Iisalmeen, Asikkalaan ja Saarijärvelle (ainakin näillä näkymin tossa järjestyksessä).

Ois kiva löytää täältä "kohtalotovereita" ja kuulla myös kokemuksia noista kyseisistä paikoista (tiiän et Kannuksesta on täällä oma ketju ja oon sitä lueskelluki) :)

Sen verran voin Salpauksesta sanoa, että se on aivan hanurista jos ei omista autoa. :D Koulu on ihan hevon perseessä, TOPpiin on melkeen mahdotonta päästä ilman autoa tai sit oot se  2kk pois kotoa. Opettajat on ihan hanurista. Hoitoviikkolaiset majoittuu mummolassa, jossa ei toimi lämmitys. Bussit kulkee ihan perseelleen. Eläimet siel on kivoja, siihen jääkin ne plussat :D

05.03.2018 22.11
022708963_r
Mikkeli

Okei, hyvä tietää :D Mulla ei oo autoa ja Asikkala onki just siks ollu mun listan häntäpäässä (ja tulee myös olemaan, kiitos sun kertomien kokemusten), kun sieltä pitäs tulla viikonlopuiks kotiin.. En nimittäin ihan viittis joka viikonloppu körötellä bussilla (enkä kyllä omalla autollakaan et ei sillä) Mikkeliin ja takasin :D

Ig: danikoiruus

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti