Koiran korvien hoito (Koirat > Koirien hoitaminen)

24.05.2011 22.42
020168428_r
Jyväskylä

Itse olen tehnyt silloin tällöin pumpulipallon ja apteekin koiran korvienpuhdistusnesteen tai veden avulla puhdistusta. Jos näkyy likaa.

Aiemmin tein myös tuota että laitoin puhdistusainetta korviin silloin tällöin, ja sitten se hierominen että aine leviää ja sitten puhdistus. Mutta on se kyllä aika raaka ja varmasti tosi epämiellyttävä että laittaa korvaan sitä ainetta. Niin ehkä enää en laita korvaan asti sitä ainetta ellei ole oikea tarve (että olisi tulehdus tai punkki esim.).

Ei varmastikaan kuulu laittaa puhdistusainetta koko korvakäytävää täyteen vaan vain hieman..vaarallista jos liikaa laittaa.

Ja olen kyllä välillä tehnyt sitä että luppakorvaisella koiralla laittaa korvanlehden väärin päin niin että korva tuulettuu vähän aikaa silloin tällöin. Mutta en tiedä onko tuolla oikeaa merkitystä. :)

Muokattu viimeksi: 24.05.11 22.44
"Muun muassa USA:ssa eläinlääkärit ovat muodostaneet ns. Cesar Millan-vastaliikkeen, sillä Millanin metodien katsotaan olevan koiralle haitallisia, ja useissa maissa ne täyttävät eläinrääkkäyksen tunnusmerkit."
27.05.2011 01.23
022597842_r
Helsinki
Pipsa kirjoitti:
Ei varmastikaan kuulu laittaa puhdistusainetta koko korvakäytävää täyteen vaan vain hieman..vaarallista jos liikaa laittaa.

Ei se sen vaarallisempaa ole kuin että voi tulvia yli ja sotkea paikat. Ei se neste sinne korvaan jää, koira ravistelee sen kyllä ulos.

http://jillan.blogspot.com
28.05.2011 11.39
022203813_r
Sipoo

Ei ole vaarallista vaikka koiran korva uisi siitä puhdistus -aineesta.Lucalla piti korvia pestä usein tommosella aineella kun se oli pentu,en nyt muista sen aineen nimeä.Mutta tosiaan sitä laitetaan korva täyteen niin se oikeasti puhdistaa.Joku eläinlääkäristä saatava pullo se oli kumminkin.

Mutta nykyään hoidetaan koiriemme korvia tommosilla ''kosteus pyyhkeillä'' eli semmonen vaan sormen ympäri ja sormella niitä likoja irrottamaan.

Jos sä tahdot niin olen sulle joku aivan muu,jos sä tahdot niin olen virhe joita tapahtuu

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti