Koiran hampaat kuolioon? (Koirat > Koirien hoitaminen)

29.05.2011 15.07
022203813_r
Sipoo

Elikkäs!Käytiin n.1-1,5kk sitten rokottamassa koirat.Ja rokotusta edeltävänä päivänä Hugo oli karkuteillä.Emme itse huomanneet ennenkuin eläinlääkäri sanoi että Hugon hampaat on lilat ja voivat mennä kuolioon!

Ne hampaat ovat alakulmahampaat.Todella tärkeet varmaan koiralle.No , ne hampaat on vieläkin ihan yhtä liilat kuin silloin 1-1,5kk sitten.Ell ei sanonut että kauan niitä hampaita pitäisi seurailla?Ja mitä niille sitten mahdollisesti pitäisi tehdä?

Tietääkö kukaan kauan tommonen hampaiden paraneminen pahimmillan vie aikaa?Vai onko peli jo ''menetetty?''

Jos sä tahdot niin olen sulle joku aivan muu,jos sä tahdot niin olen virhe joita tapahtuu
29.05.2011 15.27
020168428_r
Jyväskylä

Pitäisi vaan varata aika hammaslääkärille ja siellä sitten näkee mitä lääkäri tekee. Aina jos on vakavampaa vikaa hampaissa niin lääkäri on ainoa vaihtoehto.

Tarkoitatko siis että ien on violetti vai hammas? No kuitenkin.

"Muun muassa USA:ssa eläinlääkärit ovat muodostaneet ns. Cesar Millan-vastaliikkeen, sillä Millanin metodien katsotaan olevan koiralle haitallisia, ja useissa maissa ne täyttävät eläinrääkkäyksen tunnusmerkit."
29.05.2011 16.34
Kannattais tosiaan soittaa ja varmistaa eläinlääkäriltä seuranta-ajan pituus, että mahdollisesti sitten pääsee hoitamaan hampaat kuntoon.
Ikävältä varmasti tuntuu kun suussa vikaa. Mistähän syystä ikenet/hampaat ovat sitten muuttaneet väriä tuolla tavalla?
29.05.2011 16.46
020168428_r
Jyväskylä

Minusta tuossa ei voi olla seuranta-aikaa vaan yleensä aina kehotetaan hammasongelmat hoitamaan mahdollisimman pian. Koiraanhan sattuu koko ajan jos on kivuliaita hammasongelmia.

Luulisin että Hugolla voisi olla kyse ientulehduksesta.

http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/ela/sarjat/oppimateriaalia/7/tietopak.pdf

Tietoa koiran hampaista ja hammasongelmista. Myös kuvia. Onko hammas sen suuntainen kun sivulla 8?

Joka tapauksessa pian vaan lääkäriin.

"Muun muassa USA:ssa eläinlääkärit ovat muodostaneet ns. Cesar Millan-vastaliikkeen, sillä Millanin metodien katsotaan olevan koiralle haitallisia, ja useissa maissa ne täyttävät eläinrääkkäyksen tunnusmerkit."
29.05.2011 17.26
022652315_r
Turku
Omalta perhoskoiralta pantattiin aika kauan seurailun takia hampaitten kattomista ja kulmahampaat oli tehnyt ontelon sieraimiin asti jo kuukaudessa.. Nyt koiralla vaan takahampaat jäljellä, muut poistettu..
29.05.2011 18.03
022203813_r
Sipoo

Siis itse se hammas on liila!Tietääkö kukaan korvaako vakuutus yhtiö tommosta operaatiota jos koiralta täytyy hampaat irroittaa?Luultavasti nuo hampaat on menneet jossain onnettomuudessa tuommoiseksi , sitä eläinlääkäri ainakin veikkasi!Liekkö sitten naapuri lyönyt lapiolla tmv suuhun tai sitten vaan on pudonnut kalliolta alas ja kun Hugo kierii todella paljon kaikilta kukkuloilta alas jne.

En usko että on ien tulehdus.Ei me kyllä hampaita pestä mutta luita saavat paljon..Eikä suu ole muutenkaan likanen/haise.Pelottavalta kuulostaa Taavi =(

Jos sä tahdot niin olen sulle joku aivan muu,jos sä tahdot niin olen virhe joita tapahtuu
29.05.2011 19.24
022652315_r
Turku

Vakuutuksista en osaa sanoa, koska meillä ei sellaisia ole.

Jos tapaturmallisesti mennyt niin tuskimpa vakuutus korvaa jos on aikaa kulunut..

31.05.2011 17.27
022597842_r
Helsinki

Vakuutuksen kattavuus löytyy yleensä postitse tulevasta vakuutusehdot-paperista tai homman voi selvittää soittamalla vakuutusyhtiöön. Yleensä vakuutukset korvaavat tapaturmasta johtuneiden vahinkojen eläinlääkärikulut, jos vakuutukseensa sellaisen korvausehdon on ottanut.

Liila hammas kuulostaa juuri siltä, mitä eläinlääkäri on teille jo kuvaillutkin: hammas on mennyt kuolioon. Kuolioon menneen hampaan ainoa hoitokeino on sen poistaminen. Hampaat kannattaa käydä näyttämässä ja poistattamassa hammashoitoihin erikoistuneella eläinlääkärillä (esim. Anident), jos se vain on mahdollista.

http://jillan.blogspot.com
10.07.2011 17.11
022203813_r
Sipoo
Toinen hampaista on tullut normaaliksi , eli valkoiseksi ajan myötä!Mutta toinen on edelleen aivan liila.Voiko olla niin että toinen hammas parani itsestään ja toinen ei parane?Tai sitten toinen vie vaan enemmän aikaa parantua kuin toinen?

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti