Ravintolisät - Sivu 3 (Koirat > Koiran ruoka)

02.08.2011 22.00
021494512_r
Helsinki
Ostin Tomolle nyt kokeeksi Stomaxia, ja lisäsin Biobak-maitohappobakteerit myös. Katsotaan josko vatsa asettuisi.
Too few hellos and too many goodbyes
06.08.2011 05.03
022597842_r
Helsinki
Säännöllisesti (tai ainakin epäsäännöllisen usein) meillä käytetään tällä hetkellä...

JILLA:
Suppleaze Gold -nivelvalmiste
Merilevä
C-Garlic
B-vitamiinitabut
Kennelrehun kalkkiseos / kananmunankuorijauhe
Dorwest Herbs Keeper's Mix
Salmopet-lohiöljy
Kylmäpuristettu rypsiöljy
Pellavansiemenöljy

TOUKO:
Suppleaze Gold -nivelvalmiste
C-Garlic
Kalkkiseos / kananmunankuorijauhe
Salmopet-lohiöljy

Lisäksi TARVITTAESSA:
TehoBakt, Attapectin, Stomax (vatsavaivoihin)
Nutrisal (tjsp, ripuliin, helteille ja palautumiseen)
Magnesiumtabut (Jillalle tarvittaessa rentouttamaan lihaksia ja ehkäisemään kramppeja)

Lista ei ole kyllä ihan sitä, mitä haluaisin sen olevan. Pitäisi ostaa läjä vitamiini- ja hivenainelisiä, toisenlainen omega 3 -lisä, valkosipulitabletteja, nokkosta, inkivääriä... :D Toisaalta muutama nykyisistä lisistä on sellainen, että syötän niitä lähinnä vain pois kaapista kuljeksimasta (C-garlic, Keeper's Mix, Salmopet...).
Muokattu viimeksi: 06.08.11 05.46
http://jillan.blogspot.com
15.09.2011 16.29
022357607_r
Kiuruvesi
Meillä käytetään merilevää, kalkkia, biotiinia ja TeräsRekkua + lohiöljy, muut öljyt.
Korvat vain koristeena.
15.09.2011 20.22
022314443_r
Ohkola
Ajattelin että kannattaisikohan Jessille (ja bellalle) ostaa jotakin ravintolisää, kun kuitenkin jessikin on jo vanha koira, ja sillä etenkin tuo suolisto/vatsa ja nivelet vähän reistailee. Mitä voisitte suositella? Mielellään jotain, mitä ei ole kauhean hankala saada ja mikä ei ole ihan mitään mahdottoman hintaista.....
Dog is only as bad as it's owner is.
15.09.2011 21.31
022449578_r
Vieremä

Meillä on nyt seuraavanlaisia lisiä käytössä:

- D-vitamiini 60 mikrogrammaa

- Seleeni-E vitamiiniliuos

- kalanmaksaöljy

Kananmunan kuoria olen jauhanut käsin mutta pitäisi se huhmare ostaa... D-vitamiini on tilattu www.d-vitamiini.com-sivuston kautta jenkkiläisestä iherb.com-nettikaupasta. Seleeni-E-liuos on ostettu ihan Agrimarketista, se on tarkoitettu tuotantoeläimille ja sisältää hieman xylitolia, mutta koska annostukset on niin pieniä (1-2 ml/pvä) sillä ei ole käytännön merkitystä. Kalanmaksaöljy on myöskin Agrista 5 litran pänikässä, vähän iso mutta toisaalta sillä hinnalla (18 €) saa eläinkaupasta ehkä sen yhden litran :D Kalanmaksaöljy lienee hyvä lisä myös kanoille :)

Suunnitelmissa on ehkä täydentää tätä repertuaaria sinkillä ja magnesiumilla.

Vieremä Wolfdogs - www.tiikerililja.nettisivu.org
08.01.2012 17.51

Nyt ois muutama kysymys. Elikkä käykö tämä agrimarketin pellavasiemenöljy pennulle ja mistä tiedän sitte paljonko sitä annetaan 5-6 kiloselle pennulle joka on 3kk vanha?

linkki tuossa:

http://www.agrimarket.fi/Harraste_elaimet/hevoset/hevosrehut/pellavainen-pellavansiemenoljy-1-l-5-l/

Ja käykö tämä biotiini myös pennulle ja tosiaan se määrä kuinka paljon annan kun tossa on hevosille vaan tarkotettu nuo taulukot mitä purkin kyljessä on?

linkki:

http://www.agrimarket.fi/Harraste_elaimet/hevoset/hevosrehut/racing-biotin-12-kg/

kun tosiaan sais halvalla ison määrän ku jos menee eläinkauppaan nii melkeen samaan hintaan saa pikkupurnukan joka riitä mihinkään. Kiitos niille jotka avustaa! :)

08.01.2012 19.10

Tällä hetkellä päivittäisessä käytössä:

-Plague Off -merileväjauhe suun hyvinvointiin

-Salmopet -lohiöljy turkin, ihon ja mielen hyvinvointiin

-Supplex Plus Ha Joints -nivelvalmiste nivelten hyvinvointiin

-Dorwest Elderberry and Nettle Extract-pigmenttineste turkin pigmentin parantamiseen

Ja seuraavaksi ostan vitamiineja:

-B-Max b-vitamiinipillereitä kun poika ei saa ruuastaan lainkaan näitä vitamiineja

-C-rakeet c- vitamiinipillereitä sama juttu kun yllä

08.01.2012 19.26
022183361_r
Mäntsälä
Meillä on päivittäisinä lisinä käytössä lohiöljy, valkosipuli, merilevä ja E-vitamiini. Kreatiini otetaan varmasti myöhemmin käyttöön.
16.01.2012 15.57
021368558_r
Äänekoski

Meillä on nyt joka pv.sessä käytössä Nutrolinin ravintoöljy ja saa nyt tota Biomaxia... Suositteletteko muuten kalkkilisää jos koira saa luita vaan 3krt viikossa ja toinen ainoa kalkinlähde on piimä? Ite oon miettiny et nyt kyllä pitäs luuttomiks pv. joku kalkkilisä hommata! Paljon annatte noita pellavansiemen tai rypsiöljyä päivän aikana?

Muokattu viimeksi: 16.01.12 16.06
16.01.2012 17.55
021494512_r
Helsinki

^ Kalkkilisä olisi kyllä ehdottoman suositeltava. Piimässä (ja muissakin maitotuotteissa) on kalkkia ihan olemattomia määriä koiran tarpeisiin nähden.

16.01.2012 18.26
021096063_r
Lappeenranta
Gloria: Riippunee pitkälti siitä minkä verran koira saa luita kerralla, mitä lihaa koira saa ja mitä koira painaa.
Kalsiumia pitäisi saada 100mg/kg/pvä = n. 8kiloisella koiralla 800mg/pvä = 5,6g/vko.
Täällä on eri luiden kalsiumin määriä ja finelin sivuilta voit hakea eniten kalsiumia sisältäviä ruoka-aineita. Esim. silakassa on melko paljon kalsiumia: n. 330mg/100g.
16.01.2012 20.19
021368558_r
Äänekoski
Heräsin todellisuuteen! Nyt kyllä lähtee kalkkilisä tänne ja äkkiä! Lisäks rupeen nyt ottaan kunnolla selvää noista kalkin määristä eri ruokaaineista! Kiitos avusta!!
17.01.2012 17.45
Help! Onko kellään kokemuksia sellaisesta ravintolisästä kun Biokalk? ostettiin tänään ronille :)
17.01.2012 19.33
021368558_r
Äänekoski
Ite mietin just tota samaa kun jotain kalkkilisää etsiskelen... Mistä löysitte???
17.01.2012 20.46
Gloria kirjoitti:
Ite mietin just tota samaa kun jotain kalkkilisää etsiskelen... Mistä löysitte???

laitoin profiiliisi.

26.01.2012 20.18
022698979_r
Äänekoski
Nellille syötän päivittäin Islamer-merilevää, Omeran vitamiineja ja raksujen seassa rypsiöljyä. Oon miettynyt että alkaisin syöttämään tuota lohiöljyä turkkiin.
No pain, No gain ~ http://nellie-dellie.blogspot.fi/
26.01.2012 20.23
021368558_r
Äänekoski
Meillä saa nytte nutrolinia joka pv. ja biomaxia kuurina... Sitte jos ei ole saanu luita ni saa kalkvitaa jossa samalla muut vitskut ja hivenaineet joskaan en anna niin paljon kuin oikeasti pitäisi, kun tulee noita vitskuja ruoastakin.
27.01.2012 13.31
021494512_r
Helsinki

Meillä menee seuraavia lisiä, joko satunnaisesti tai koko ajan

Tomo
- Scitec liquid mega-vit (sis. B-, C-, E- vitamiineja, sinkkiä)
- Pii-Pet
- merilevä
- kalkki
- hunajaa

Kaede
- Scitec liquid mega-vit
- merilevä
- hunajaa

Öljyjäkin menee, mutta en niitä laske oikeastaan ravintolisiksi, vaan ne ovat ihan "normaali" osa ruokintaa. :)

27.01.2012 16.58
021368558_r
Äänekoski
Tomo// Oon kiinnostunu, miks tota hunajaa?
27.01.2012 17.21
Meillä on ravintolisänä Mirracoat 03 -jauhetta :)
27.01.2012 22.12
021494512_r
Helsinki
Gloria kirjoitti:
Tomo// Oon kiinnostunu, miks tota hunajaa?

Hunajassa on antioksidantteja ja se on muutenkin terveellistä.

http://www.katiska.info/puruvoima/hinajaa-nalle-puh/

30.01.2012 18.10
021521414_r
Kotka

Pitäisikö koirani saada lisäravintolisiä?

Pääateria on keskipäivällä lenkin jälkeen; rakaa jauhelihaa, höystetttynä raejuustolla ja tilanteen mukaan maksalaatikolla, makaroonilaatikolla, lohella ( muutama kerta viikossa, kun sitä itsekkin syön), raa´lla kananmunakeltuaisella.

Syö annoksensa kerralla ja kuppi on kuin vasta pesty.

Hessulla on aina kupissa tarjolla kalapapanoita, joita se syö joskus illalla tai yöllä (kauppiaan mukaan siinä pitäisi olla tarvittavat lisäravinteet).

30.01.2012 18.19

Tomo: Paljonko olet antanut tota hunajaa? Esim. Kaedelle, joka on suunnilleen mun koirien kokoa.

Horzeen jätin just tilauksen merilevästä, kun siellä ei ollut noita pienempiä (4kg) pakkauksia ollenkaan ja jättimäistä säkkiä en nähnyt järkeväksi ostaa. Tällä hetkellä menee HivenRekkua (loppuu ihan juuri ja sen jälkeen menee Aptuksen Multidogia), KalkkiRekkua ja kylmäpuristettua rypsiöljyä. Hunajaa olisi tarkoitus myös lisätä jatkossa ruuan joukkoon ja merilevää, kunhan sitä saan.

30.01.2012 18.31
021494512_r
Helsinki
^ Kaedelle olen antanut hunajaa suunnilleen teelusikallisen, tai vähän reilu.
05.02.2012 12.18
022183361_r
Mäntsälä

Meillä täydennelty ravintolisiä, Catalle menee säännöllisesti ja epäsäännöllisesti:

• Aptus Calphosum D
  • merileväjauhe
  • valkosipulijauhe
  • magnesium
  • B-vitamiini
  • E-vitamiini

Öljyjä kans aina ruuan sekaan(ihan normaaliruokintaa). Itseasiassa Tomon innoittamana vois tota hunajaakin kokeilla.

Lohiöljy oli viimeksi loppu M&M:stä. Ja nyt ne meni sitten ottamaan sen Maukas-sarjan, joten jatkossa ei sitä naudanrasva "pakastemurua" vissiin edes tule. Hittolainen! Se oli aivan paras rasvalisä kun suoraan pakkasesta pysty heittää sitä murua ruuan sekaan. Ei aja Maukkaan lihaisa-rasva samaa asiaa, kun ei ole pelkkää rasvaa. Voi itku ja parku!

05.02.2012 13.08

Äää, mä en tajua näistä vitamiini säädöistä mitään D: Täytyis ottaa selvää jos meinaa sen barffauksen alottaa, mutta kaikki tuntuu jotenkin monimutkaselta. Sitten varmaan helpottais, kun pääsis alkuun, mutta kun on niin laiska ihminen, ettei saa mitään aikaseks.

Minkähänmoisia lisiä kannattais hankkia tälläselle melko aktiiviselle ulkokoiralle?

Life's Short Eat Cookies
05.02.2012 13.53
022377168_r
Helsinki

Meillä menee tällä hetkellä kaikille Aptuksen Multidog, karpalojauhe, merileväjauhe, tuore murskattu valkosipuli, kananmunankuorijauhe ja B-vitamiini. Osa päivittäin ja osa harvemmin. Topilla lisäksi Megaderm-kuuri käynnissä. Öljyinä vaihdellen pellavasiemenöljy, rypsiöljy ja lohiöljy.

Panda, mä olen ottanut periaatteeksi sen, että ostan vaihdellen kaikkia erilaisia lisiä ja sitten annan niitä joko kuureina, satunnaisesti tai säännöllisesti. Uskon kuitenkin siihen, että perusrunko hiven- ja kivennäisaineidenkin sekä vitamiinien osalta tulee varsinaisesta monipuolisesta ruuasta. Vain kalkin kanssa oon aina tarkkana. Välillä tuntuu, että nuo purkit ovat vain oman mielenterveyden takaamiseksi... Vaikka ei se nyt ihan niinkään mene. Joka tapauksessa meidän koirilla on ollut jaksoja, joiden aikana en ole melkein mitään lisiä antanut, eikä mitään suurta muutosta näkynyt ja hyvissä voimissa porskuttavat edelleen. Pitkällä aikavälillä se sitten taas tasaantuu.

http://suppilo.blogspot.fi
05.02.2012 14.01
Ehdotelkaa ravintolisiä, millä ois positiivinen vaikutus turkkiin tai vatsantoimintaan. <: Koira on siis puolibarffilla, saa lihan ja nappulan lisäksi kananmunaa, piimää, joitain kasvismössöjä ja rypsiöljyä satunnaisesti, tarkoitus olisi siirtyä taas lohiöljyyn.
05.02.2012 14.44
022183361_r
Mäntsälä

^Mikä vatsantoiminnassa mättää? Yleisesti vatsa oireilee jos ruoka ei syystä tai toisesta sula eli sovi koiralle, sitä ei lisäravinteilla paranneta. Mutta siis riippuu miten tässä tapauksessa halutaan auttaa vatsantoimintaan.

Turkkiin auttaa sitten se rasvan lisääminen. DHA:ta ja EPA:a pitäisi saada, sitä saa kalaöljystä ja sen lisäksi suosittelen antamaan kalaa ruuan mukana 1-2 kertaa/vko. Lisäksi sinkki voi auttaa, mutta useimmiten turkin huono kunto johtuu liian vähäisestä rasvan saannista.

05.02.2012 15.38
Susu kirjoitti:

Panda, mä olen ottanut periaatteeksi sen, että ostan vaihdellen kaikkia erilaisia lisiä ja sitten annan niitä joko kuureina, satunnaisesti tai säännöllisesti. Uskon kuitenkin siihen, että perusrunko hiven- ja kivennäisaineidenkin sekä vitamiinien osalta tulee varsinaisesta monipuolisesta ruuasta. Vain kalkin kanssa oon aina tarkkana. Välillä tuntuu, että nuo purkit ovat vain oman mielenterveyden takaamiseksi... Vaikka ei se nyt ihan niinkään mene. Joka tapauksessa meidän koirilla on ollut jaksoja, joiden aikana en ole melkein mitään lisiä antanut, eikä mitään suurta muutosta näkynyt ja hyvissä voimissa porskuttavat edelleen. Pitkällä aikavälillä se sitten taas tasaantuu.

Zelevä, kiitos (: Mä oon tosiaan ihan pihalla ja jotenkin tuntuu, ettei mikään tieto mee kalloon. D:

Life's Short Eat Cookies

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti