Pennun ensimmäiset käskyt - Sivu 4 (Koirat > Pennut)

28.07.2012 09.43
022366739_r
Kuusamo
ei, tänne ja paikka. Muuta ei sitten tarvitakaan.
Don't underestimate me :)
28.07.2012 14.18

tässä järjestyksessä opetan pandaa:

tänne

istu

maahan

paikka

vierelle

katso (silmiin)

irti

kosketa

yli (tien)

seuraa

Kukaan ei pidä juttujasi yhtä nerokkaina kuin koirasi. -Christopher Morle-
30.07.2012 19.32
021889772_r
Siikalatva
Koira Zera kirjoitti:
Ei sana on meillä kielto toiminnasta tai käytöksestä mitä ei haluta että koira tekee tai jatkaa. Kyllä koiralle pystyy opettamaan sen niin että koira ymmärtää sen jos osaa kouluttaa.

Samaa mieltä.
30.07.2012 22.05
022507210_r
Mikkeli
Minä pidän istumista (ja sitä kautta tietysti paikallaoloa) ja luoksetuloa aika tärkeinä taitoina. Meillä työn alla on sitten nämä noutajan ja ylösajavan koiran perusjutut (nouto, pillinvihellyksestä istumine ja luoksetulo), mutta tosiaan nuo ekat mainitsemani on mun mielestä tärkeimmät arkielämää ajatellen.
http://piikelipoika.blogspot.com/
22.08.2012 12.51

Me Haltin kaa opeteltiin ihan ekaks istuu. Se on mielestäni hyvä koulutuksen aloittava käsky. maahan tais olla toinen jne. Kyllä sitä on muitaki käskyjä opetettu mutta niitä ekoja on maahan ja istu yms "helpot".

22.08.2012 14.29

Istu, maahan, paikka, tänne

Siinäpä ne. Tosin virallisesti "paikka"-käskyä rupesin vasta vuoden ikäisenä kunnolla treenaamaan. :D Koira ei jaksanut oikein keskittyä ja nyt se on superhyvä siinä. Ei se varmasti vedä vertoja kunnon toko-koirille, mutta mun mielestä se on tarpeeksi hyvä. Seisahtuu kesken liikkeen, ja se riittää minulle.

Sitten kun koiralle tuli ikää lisää ja jaksoi keskittyä, alettiin kaikkea muuta opettamaan. :)

22.08.2012 14.36
022710085_r
Rovaniemi

Katsekontakti, luoksetulo, istuminen (kunnon istuminen, ei mikään jojottelu vaan perse nousee maasta vasta vapautuksesta!), ja vapautussana sellaisia jotka heti ekalla viikolla oon laittanu kuntoon. Niillä pärjääkin aika pitkälle ja helpottavat huomattavasti elämää. Ja tietenkin "Ei". :D

http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.
22.08.2012 15.07

Chikolle oltiin kasvattajan luona opetettu jo valmiiksi muutamia käskyjä joista tärkeimpänä pidin Ei-sanaa. Ensimmäiset käskyt jotka itse opetimme pojalle olivat oma nimi, luoksetulo, istu, tassu, toinen tassu, maahan ja sitten nää sisälle ja kotiin-käskyt.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti