Hyppiminen pöydille ja tasoille (Koirat > Koirien koulutus)

15.07.2011 08.47
021175121_r
Imatra
Nekku on nyt noin 9 kk vanha mäyräkoira ja se on ensimmäisen omistajansa aikana opinut hyppimään olohuoneen pöydälle, ruoka pöydälle ja keittiön muille tasoille.Hyppiminen tapahtuu osittan sillon kun olen paikalla mutta enimmäkseen kun on yksin. Onko se tottunut katselemaan ikkunasta ulos ensimmäisellä omistajallaan vai mistähän moinen johtuu? Kuinka hyppiminen saadaa loppumaan? Muilla vastaavaa ongelmaa?
15.07.2011 12.41
Isoveljen lapinporokoira x sakemanni mixeri osaa kans ton taidon. Se ettii ruokaa sil taidol pöydiltä,mut se saattaa nousta penkille ja siintä yrittää syödä mitä pöydällä on (sokerikippo ym.) Itse ainenkin kiellän koiraa,eli oon hiljaa jossaan huonees jos se hyppää ja sit sanon ALAS. Ei se jaksa kauaa hyppiä.
15.07.2011 12.53
Meilläki oli jossai vaiheessa tätä ongelmaa, ahkeralla kieltämisellä se loppui. Piti vaan saada koira rysänpäältä tarpeeksi usein kiinni.
16.07.2011 22.22
021546742_r
Porvoo
meilläkin tehdään tätä jos jättää koirat yksin ollessa keittiöön... mutta ollaan päätetty että yksin ollessaan koirat ovat eteisessä ja kylpyhuoneessa vain niin ei pääse hyppimään pöydille. kun ollaan paikalla niin kukaan ei edes yritä pöydälle:)
17.07.2011 00.00
Nala hyppäs aina ilman lupaa sohvalle niin tehtiin nii että mentiin sitte sinne kun se istuskeli siinä ja sanottiin painokkaasti 'Ei' ja jos ei mitään tapahtunut niin nostettiin pois siitä ja jos piti tassunsa sohvasta erossa ja osasi mennä omalle paikalle niin kehuttiin aina kun osasi olla omalla paikalla. Nopeasti oppi kun sitten huomas että oma pehmustettu paikka on parempi. :)
17.07.2011 00.04
022680966_r
Tampere
Meillä oli entisellä koiralla sama ongelma, ja kasvattaja neuvo laittamaan pöydän reunoille hiirenloukkuja. Sen jälkeen ainakaan meillä ei hypitty pöydille.
17.07.2011 00.28
021546742_r
Porvoo

joo olen itsekkin kuullut että joku on käyttänyt hiirenloukkuja tai jotain kolisevaa mikä helposti tipahtaa reunalta.

itse en viitsi vaivautua ostamaan hiirenloukkuja tuon takia koska meillä on mahdollisuus porteilla rajata koirien tila ja koiria se ei haittaa mitenkään kun nukkuvat muutenkin siellä eteisessä yöt.

17.07.2011 01.01

Meillä Murun kanssa tämä sama, tykkää katsella nimittäin ikkunasta ulos.

Jos koira nyt sattuu hyppäämään tuollaiselle pöydälle, niin tiukka käsky "alas" tai "pois" niin ajan kanssa pitäisi oppia, ettei pöydille saa hyppiä.

17.07.2011 01.22
021096063_r
Lappeenranta
Tulipa tästä mieleen: Kaverilla oli pari kappaletta saksanpaimentimia, jotka olivat kyllä yksiä enkeleitä ja tottelivat omistajaansa puolesta sanasta (eli kyllä oli tiedossa mikä oli sallittua ja mikä ei).
Sitten kerran koirien touhuja oli nauhoitettu omistajien poisollessa ja siellä jätkät oli hyppineet ruokapöydillä ja tehneet muutakin kiellettyä - olivat vaan osanneet hämätä olevansa ihan kiltisti keskenään ollessaan :D
17.07.2011 04.44
021810962_r
Koskenpää

^Joo, Oki, tuo on tosi yleistä. :D Kun kissa on poissa, hiiret hyppii pöydällä. Yleensä koira joka ei saa mennä sohvalle, menee sinne sohvalle silloin kun omistaja on poissa ja osaa tulla ajoissa alas sieltä ettei jää kiinni.

Tädin koira (coceri) ei saanut hyppiä sängylle tai sohvalle ollenkaan. Ja noh, täti ja tuon mies oli töissä aina samoissa vuoroissa ja kerranpa sitten mies pääsi aikaisemmin töistä ja kun tuli kotiin niin koira köllötti kyljellään sängyllä ja katsoi miestä ilmeellä "Mit-- Mitäs sä täällä teet? D: Hei..mites...mitäs mä täällä sängyllä teen, en mä tänne hypänny...mitä ihmettä täällä tapahtuu." :D

Eläimen epäitsekkäässä ja uhrautuvassa rakkaudessa on jotakin mikä osuu suoraan sellaiseen sydämeen, joka on kylliksi kokenut ihmisen laihaa ystävyyttä ja haurasta uskollisuutta.
17.07.2011 20.39
Entäs jos laittas webbikameran kuvaamaan koiraa ja menis toiseen huoneeseen. Koira kuvittelis ettei kukaan näe, mutta sitten kuitenkin tekis jonkun äänen mitä koira säpsähtäs kun eksyy luvattomiin paikkoihin? Tätä keinoa oon kuullu jonkun käyttäneen.
24.07.2011 11.40
021175121_r
Imatra
Nyt ei ole hyppinyt pöydälle , no ainakaan kun olen kotosalla. Tiukasti komentanut alas hänet ja se toistaiseksi auttanut. Täytyy toivoa ettei hyppis poissaollessanikaan pöydillä.
24.07.2011 18.49
022136562_r
Kemi

Meillä taas ongelma että Roope hyppii pöydille tms. silloin kuin EI olla kotona.
Siis kuulee ja tunnistaa askeleet/oven aukaisun jolloin hyppää pöydältä alas.

Eniten ehkä inhottaa pöydiltä varastaminen tämän takia, vaikka kuin tavarat piilottelee kaappeihin yms. jotain löydetään ja levitellään lattioille. Ei voi pöydälläkään pitää mitään koriste-esineitä/kulhoja kun ne tapetaan tiputtelemalla alas.

Help?

Liskuja en haluaisi käyttää, kun huolettaa että jos lisku saa aikaan sen että tulee haavoja tai se jää kiinni kunnolla tassuun. Kuitenkin koulussa alan taas kulkemaan, enkä tod. näk. käy kotona kesken päivän, niin lienekkö oikeuden mukaista että koira on kiinni tassusta päivän jossain liskussa. :/

Ja voin sanoa rehellisesti että hätävara säästöjä ( ell. laskut vuokrat yms.) en ala tuhlaamaan turhiin portteihin ( Roope menee niistä yli että heilahtaa ).

13.12.2011 10.42
021956941_r
Roope kirjoitti:

Meillä taas ongelma että Roope hyppii pöydille tms. silloin kuin EI olla kotona.
Siis kuulee ja tunnistaa askeleet/oven aukaisun jolloin hyppää pöydältä alas.

Eniten ehkä inhottaa pöydiltä varastaminen tämän takia, vaikka kuin tavarat piilottelee kaappeihin yms. jotain löydetään ja levitellään lattioille. Ei voi pöydälläkään pitää mitään koriste-esineitä/kulhoja kun ne tapetaan tiputtelemalla alas.

Help?

Liskuja en haluaisi käyttää, kun huolettaa että jos lisku saa aikaan sen että tulee haavoja tai se jää kiinni kunnolla tassuun. Kuitenkin koulussa alan taas kulkemaan, enkä tod. näk. käy kotona kesken päivän, niin lienekkö oikeuden mukaista että koira on kiinni tassusta päivän jossain liskussa. :/

Ja voin sanoa rehellisesti että hätävara säästöjä ( ell. laskut vuokrat yms.) en ala tuhlaamaan turhiin portteihin ( Roope menee niistä yli että heilahtaa ).

Pimun kanssa on nykyään samaa ongelmaa. Juoksee heti keittiöön, jos jää yksin edes sen verran että vessassa tai parvekkeella piipahdan. Nuolee tiskit ja varastaa kaiken mikä irti lähtee.

Jossain neuvottiin, että täytyy ottaa koira kiinni 'itseteosta' mahdollisimman usein. Mietityttää vaan, että eikö se opi: Jään yksin -> Hypin tasoille -> Emäntä tulee takaisin !

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti