Faunatar (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

20.03.2008 18.08

Mitäs mieltä te olette Faunatar-eläinliikkeestä?

Ite pidän Faunatarta kalliina paikkana.
Kävin tänään myös Pirkkalan Faunattaressa. Suuresti kummastutti kanien ja marsujen
"hintalappu". Siis että esim. "Hermeliini 55€" jne. Lähes jokaisen "häkin" edessä oli jtn
"Suloisia urosmarsuja", "Söpöjä risteytyskaneja", "Pirteä hermeliiniuros" jne. Jäi vähän
kummastuttaan tollaset.. Parempi valikoimakin on Pirkkalan Faunattaressa kuin esim. Nokian Faunattaressa... Mutta, mitäs mieltä te olette? Ostatteko elukoillenne sieltä
paljonkin, vai hommaatteko muualta? ja miksi?

20.03.2008 18.20

Faunattarien yleiskuva mulle on siisti, suht asiantunteva, laadukkaat tuotteet ja ehdottomasti Suomen kalleimmat eläinkaupat. Tyylikkäin Faunatar löytyy mielestäni Jumbosta ( kaikkia Faunattaria en kuitenkaan ole nähnyt :D! ).
Onhan se jees kauppa, jos haluaa mennä töllistelemään elukoita ja tuotteita.. mut jos olen aikeissa jopa ostaa tarvikkeita, niin en välttämättä mene heti ensimmäisenä Faunattareen tuotteita selailemaan.. lähes aina voi löytää jostain muualta halvemmalla saman tuotteen. :)

20.03.2008 18.20
018776363_r
Äänekoski
Joo, kallis paikka, vertaa esim. Mutsi&Mirri tai meidän paikalliseen liikkeeseen :/ Mutta ihan hyvii tuotteit siel on ja elukoita :D Harvoin kyl ostan, ku lähempääki saa ja halvemmalla...
20.03.2008 18.36

Samaa mieltä ^

Tänään tosin Faunattaresta ostin, yhden ainoan hihnan, mitä en ole muualta löytänyt.
Ohut hihna, jossa on siis klipsu. Hintaa hihnalla oli 7.89e ja väriltään oli valkoinen.
Samanlainen hihna, mutta musta jossa oli vähän valkoista, makso 10.90e! Värikö sen
hinnan ratkaisee O.O?

20.03.2008 18.45
Muistakaa sitten et jos heittää dissiä niin ei mainita sitä liikkeen nimeä? :)
Muokattu viimeksi: 20.03.08 18.46
20.03.2008 18.46
Mun mielestä Faunattaressa on kallista..
20.03.2008 18.47

Ärsyttävää Faunattaressa on myös aika usein se järjestely! Ainakin nokian faunattaressa. Kovin ahdasta, kun joku "kasviallas" on melkein oven edessä jne.

Pirkkalan faunattaressa olis ihan ok häkit elukoille, mutta niihin on tungettu ainakin 3 eri elukkaa!

20.03.2008 18.47
En ite käy siellä. Hämeenlinnan Faunattaressa on ainakin tosi vähän koirantarvikkeita.. Mä käyn petpointissa ja Mustissa ja Mirrissä
20.03.2008 18.48

Joo Minttu hämeenlinnassa kanssa monta esim kania samassa häkissä..

20.03.2008 18.54
Manu/ Joo kattelin hämeenlinnassa sitä Tavastila vai mikä olika, ni sen faunatarta, että aika vähän tavaraa siellä! Hauska papukaija siel kyl oli, en tiä sitten onko aina siellä vai vaan sen takia, että siellä oli näyttelyt.. mutta aika iso tila kaupalle ja silti tyhjä!
20.03.2008 19.04
Mun mielestä faunattaressa on asiantuntevaa porukkaa ja tuotteetkin aika laadukkaita, mutta todellakin kalliita. Usein jos jotain tuotetta etin, löytyy se paras ja halvin jostain muusta liikkeestä.. Useimmitewn mä käyn Stockmannin eläinosastolla, leppävaaran eläinpuodissa ja musti & mirrissä. Netistäkin saa usein tilattua aika kätevästi kaikkea.
20.03.2008 19.04
Minttu kirjoitti:
Manu/ Joo kattelin hämeenlinnassa sitä Tavastila vai mikä olika, ni sen faunatarta, että aika vähän tavaraa siellä! Hauska papukaija siel kyl oli, en tiä sitten onko aina siellä vai vaan sen takia, että siellä oli näyttelyt.. mutta aika iso tila kaupalle ja silti tyhjä!
Ihan samaa mieltä! Eihän siellä ollu ees kaneille valjaita! Papukaija oli kyl hyvä :DD Eläinkaupat on kyl yleensäkin kalliita, Faunatar ei oo ainoo :D Sannin ku sillo kakarana typeränä menin eläinkaupasta ostaan ni makso 80€. Mut en kyl kadu ostoo
20.03.2008 19.05
Ja Sannilla...aina menee sekasin!!
20.03.2008 19.08

^ Niimpä, kanit siellä on ihan sairaan kalliita. Usein voi joku risteytys maksaa jopa yli 70 euroa, vaikka sillä samalla rahalla tai jopa halvemmalla saisi kasvattajalta hankittua kanin jonka suku ja tausta on tiedossa.

20.03.2008 19.47
022471421_r
Hämeenlinna
Asiantuntevaa palvelua, hinnat pilvissä! :D
20.03.2008 20.11
Hyvää palvelua, yleensä pieniä ja ahtaita ja KALLIITA! xD))
20.03.2008 20.20
Mun mielestä ihan asiantuntevaa palvelua, mutta kallista ! ;) kiva käydä vaa joskus tzeekkaa kauppaa. ;) Siellä on esim. siankorvat klp hintaan 1, 20 €. Olen nähnyt muissa euron tai alemmaan. ;) (ei paljoo kallis, mutt..) ja muutki on kalliimpia ku muissa paikoissa... -.-
Parhaita eläinkauppoja Stockman, Pet point ja Musti&Mirri ! < 3 :D
20.03.2008 20.22
020801229_r
Joensuu
On se faunatar kyllä tosi kallis.. Musti & Mirri paras :)
"En viivy kauan" Ei merkitse mitään koiralle. Se tietää vain, että olet poissa. <3
20.03.2008 20.23
Musti&Mirri on tosiaankin paras.. Onneksi tännekkin tulee nyt se!;D
20.03.2008 20.24
020801229_r
Joensuu
Täällä on vaa Musti&Mirri, paraskaveri ja lemmikkikeskus..
"En viivy kauan" Ei merkitse mitään koiralle. Se tietää vain, että olet poissa. <3
20.03.2008 20.27
022471421_r
Hämeenlinna
Minttu kirjoitti:
Jep! omistajan papukaija. olitko siel pet-näyttelys pari viikkoa takaperin?
20.03.2008 20.27
Täällä ei ole tällä hetkellä mitää. Ruokaa ollaan haettu 100km päästä.. 1.4 tulee helpotusta! Musti&Mirri<3
20.03.2008 20.38
Sen mitä mä oon faunattaressa käyny niin yleiskuva on siis mutta kallista siellä on kun missä! Sen takia itse käynkin yleensä M&M:ssä koska siellä on halpaa, siistiä ja laadukasta tavaraa. :D Faunattaressa ei muutenkaan ole niin "kestäviä" tavaroita loppujenlopuksi vaikka hintaan nähden kyllä pitäisi olla!!
20.03.2008 20.38
Bella kirjoitti:
Minttu kirjoitti:
Jep! omistajan papukaija. olitko siel pet-näyttelys pari viikkoa takaperin?
Ääpöö.. Tais olla viikko-kaks takaperin :) Haettiin pikasesti pelkkä este sieltä, mut kyll faunattares kävin ;) Siis kertakaikkiaan surkea valikoima! Kaneille en löytänyt mitään valjaita tms. Ainoat oli kissan TURKOOSIT valjaat! Otti hieman silmiin sen väriset valjaat.
20.03.2008 20.41
Minusta Faunatar on juuri lemmikkieläinkauppa eikä lemmikkieläimiin erikoistunut liike.

Se on jotenkin just tyyliin "mennään hetken mielijohteesta Faunattareen, nähdään söpö eläin ja ostetaan se hetken mielijohteesta". Ja minusta se taitaa johtua juuri siitä, että niitä liikkeitä on paljon, ja helpoissa paikoissa.
20.03.2008 22.01
Unna kirjoitti:

^ Niimpä, kanit siellä on ihan sairaan kalliita. Usein voi joku risteytys maksaa jopa yli 70 euroa, vaikka sillä samalla rahalla tai jopa halvemmalla saisi kasvattajalta hankittua kanin jonka suku ja tausta on tiedossa.

Onhan se tavallaan hassua että tuollaisesta paperittomasta risteytyksestä joutuu maksamaan enemmän kuin kasvattajalta ostetusta eläimestä. Lisäksi kun eläinkaupan elikot usein ovat lähtöisin nimenomaan karuista oloista eivätkä ne näin ollen ole saaneet parhaimpia mahdollisia eväitä ( siistejä tiloja, laadukasta ruokaa, ihmisen läsnäoloa eikä välttämättä edes luovutusikäisiä jne ) elämänsä alussa.
MUTTA parempi että eläinkaupan eläimillä hinnat ovat korkealla. Ihmiset tekevät uskomattoman paljon heräteostoksia eläinkaupoissa ja ainut joka tuossa "AWWWW kuin söpö kanivauvapupunen otetaan se!" ilmiössä saattaa pistää ihmisen ajattelemaan on raha. Sitä kun ei välttämättä haluta laittaa palamaan niin vaan, tolla 70eurollakin kun vois ostaa jo kivat farkut.. ;) mennään ehkä kotia miettimään onko sittenkään niin hyvä idea. :) Hiiriä esimerkiksi lähtee paljon heräteostoksina. Niiden hinta eläinkaupoissa ei paljoa päätä huimaa, sehän on sen 10-15 euroa, just semmonen näppärä summa minkä joku lapsonen voi taskustaan kaivaa.
Muokattu viimeksi: 20.03.08 22.11
21.03.2008 13.35
Mä ainakin tykkään Seinäjoen Faunattaresta. Hinnathan sielä on tosi korkealla ja valikoimissa on tosi paljon ihan kummallista ja turhaa tavaraa, mutta myyjät on tosi asiantuntevia ja ystävällisiä. Eläimillekkin usein löytyy paperit mukaan, ainakin hamstereille ja kaneille (muista en oo kysynyt, kun eivät ole niitä "omia lajeja" eikä ole ollut kiinnostusta).
21.03.2008 14.20
019352648_r
Hämeenlinna
Dusty kirjoitti:
Mä ainakin tykkään Seinäjoen Faunattaresta. Hinnathan sielä on tosi korkealla ja valikoimissa on tosi paljon ihan kummallista ja turhaa tavaraa, mutta myyjät on tosi asiantuntevia ja ystävällisiä. Eläimillekkin usein löytyy paperit mukaan, ainakin hamstereille ja kaneille (muista en oo kysynyt, kun eivät ole niitä "omia lajeja" eikä ole ollut kiinnostusta).
ku ostin unnan, en saanu täält hämeenlinnan faunattarest papereita mukaan. niinku en edesmenneen marsunikaan mukana. mutta seinäjoen faunattaressa eläimet ovat varmaan sitten itse kasvattamiaan
21.03.2008 16.17
Kallis on munkin mielestä! Ostin jotain herkkuja hiirille niin ne makso jotain kolme euroa! -_-
21.03.2008 16.50

Mh.. Jos itse saisin päättää, jättäsin kaikki elukat Faunattaresta pois. Eihän ne osta kuin risteytyskanit sinne 8.50€ ja myy 50-70€. Turhaa rahastusta, mutta minkäs sille voi :/ Ei niitä elukoita sinne kauppaan viitti jättää homehtuunkaan, turhaa elää elämänsä pikkulasihäkissä, jossa päivittäin käy tölläämässä sata ja yks lapsukaista. Ihanku joku faunatar olis joku sirkus, missä kattellaan kun pieneläimet kyykkii häkissä.

Muokattu viimeksi: 21.03.08 17.13

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti