Faunatar - Sivu 2 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

21.03.2008 21.55
Minttu kirjoitti:
Bella kirjoitti:
Minttu kirjoitti:
Manu/ Joo kattelin hämeenlinnassa sitä Tavastila vai mikä olika, ni sen faunatarta, että aika vähän tavaraa siellä! Hauska papukaija siel kyl oli, en tiä sitten onko aina siellä vai vaan sen takia, että siellä oli näyttelyt.. mutta aika iso tila kaupalle ja silti tyhjä!
Jep! omistajan papukaija. olitko siel pet-näyttelys pari viikkoa takaperin?
Ääpöö.. Tais olla viikko-kaks takaperin :) Haettiin pikasesti pelkkä este sieltä, mut kyll faunattares kävin ;) Siis kertakaikkiaan surkea valikoima! Kaneille en löytänyt mitään valjaita tms. Ainoat oli kissan TURKOOSIT valjaat! Otti hieman silmiin sen väriset valjaat.
Nih.. :D Ja NIITÄ valjaita se myyjä yritti mulle kaupustella:DD Jätti isot, huonoa ainetta, huono lukko, ällö väri :DD
21.03.2008 22.01
Nappu kirjoitti:

Mh.. Jos itse saisin päättää, jättäsin kaikki elukat Faunattaresta pois. Eihän ne osta kuin risteytyskanit sinne 8.50€ ja myy 50-70€. Turhaa rahastusta, mutta minkäs sille voi :/ Ei niitä elukoita sinne kauppaan viitti jättää homehtuunkaan, turhaa elää elämänsä pikkulasihäkissä, jossa päivittäin käy tölläämässä sata ja yks lapsukaista. Ihanku joku faunatar olis joku sirkus, missä kattellaan kun pieneläimet kyykkii häkissä.

Oon ihan samaa mieltä. Ihan turhaa niitä eläimiä siä terraarioissa on rääkätä, vois vaik jonku erillisen huoneen tehä, sinne normit häkit ja huoneeseen pääsy vain myyjän kanssa, jos haluu kanin ostaa... :DD
21.03.2008 22.11

^ mutta moni lapsiperhe menee Faunattareen just sen takia, että elukat on siellä nähtävänä. Onhan niitä laseja niin kiva koputella ja tökkiä, miksei vaikka oteta silmätki päästä ja työnnetä terraan :D? Äh, aina kun Faunattaressa käyn ostamassa jotain pientä herkkua kaneille, kaikki mukulat kattoo silmät pyöreinä, kun en siinä kyykistele silmät terrassa vaan kattelen jotain ruokia tai tavaroita;) Eilenkin, kun Faunattaressa kävin, oli siellä kaks pikkutyttöö. Katteli mua sillee et "aika outo ihminen, ku kattelee vaa jotai tavaroita!" ;D Mutta nykyään enemmän käyn Lahja&Kennelissä jos pitää jotain kaneille ostella.

21.03.2008 23.29
019263508_r
Hämeenkyrö

Joo Faunatar kallis paikka, käytiin siä kattomas, niin häkki oli paljon kalliimpi, kuin vähän kauempana olevassa liikkeessä. Ajettiin sitten sinne ja ostettiin paljon halvemmalla ja ihan yhtä hyvä, ellei parempikin häkki!

Vilppu ostettiin Faunattaresta, ja oli ihan sika kallis! mutta en oo määkään sen ostamista katunut! <3

22.03.2008 00.10
Unna kirjoitti:
Dusty kirjoitti:
Mä ainakin tykkään Seinäjoen Faunattaresta. Hinnathan sielä on tosi korkealla ja valikoimissa on tosi paljon ihan kummallista ja turhaa tavaraa, mutta myyjät on tosi asiantuntevia ja ystävällisiä. Eläimillekkin usein löytyy paperit mukaan, ainakin hamstereille ja kaneille (muista en oo kysynyt, kun eivät ole niitä "omia lajeja" eikä ole ollut kiinnostusta).
ku ostin unnan, en saanu täält hämeenlinnan faunattarest papereita mukaan. niinku en edesmenneen marsunikaan mukana. mutta seinäjoen faunattaressa eläimet ovat varmaan sitten itse kasvattamiaan
Juuh, täällä tekevät itse kasvattamilleen elukoille sen Faunatar-ketjun syntymätodistuksen eläimille, tai jos on kasvattajalta tullut eläimen mukana paperit, annetaan ne kyllä ostajalle mukaan.
22.03.2008 09.56
Meillä on lähimpänä joku ihan kakka paikka, joka itse asiassa on joku komero..Niin pieni on. (en muista nimee..)
Sit on Faunatar, Pet Point. Sit meillä on niiku 3 Mustii & Mirrii, et sinne pääseen dösällä joku vartti. ^^
22.03.2008 09.57
Jaa Vantaal on Mustin & mirrin poistomyynti !
Ihan best paikka, josta saa halvalla ruokaa,
esim. jos siihen on tullut vain pikku reikä. ^^ ;)
22.03.2008 10.59

;) ajeltiin tuos nokian keskustassa ja tietysti sieltä pikkukujalta löytyy Musti&Mirri ! Siel en oo viel päässyt käymään, kai kohta :)

Faunattaresta viimeks hain sen hihnan, sitä aikasempaa kertaa en edes muista ;D

22.03.2008 11.25
Minttu kirjoitti:

;) ajeltiin tuos nokian keskustassa ja tietysti sieltä pikkukujalta löytyy Musti&Mirri ! Siel en oo viel päässyt käymään, kai kohta :)

Mis siel on Musti & Mirri?? En oo ikinä nähny tääl sitä!! Mut mikä se on se joku siin kirjakaupan vieres???
22.03.2008 11.43
019041449_r
Hämeenkyrö

Täällä Musti&Mirri on ainaki aika köyhä paikka. :s ei oo paljon mitään, ja aika pienikin on..mutta kyllä sen ymmärtää kun paikkakin aika pieni. :D

25.03.2008 17.52

hml:n faunatar on tyhjää täynnä. me käydäänkin yleensä mustissa&mirrissä ja petpointissa. ja nyt kun täälläkin on vähän isompi m&m.

25.03.2008 18.05
015560631_r
Kouvola
Kouvolan Faunatar on aika monipuolinen. Eläimiä löytyy, viimeksi kun kävin niin oli myytävänä siili : D Ruokavalikoimat ovat laajat ja kaikkea löytyy ties minkälaista mallia. Kallis kauppahan tuo Faunatar, mutta asiantunteva kyllä. Ja meidän Musti ja Mirri taas.. Jyrsöiden tarpeille pienet tilat, mutta koirille ja kissoillehan se on tarkoitettu. Halpa ja hyvä, tulen käymään useasti kun pupsin saan. (: Tällä hetkellä ostelen sieltä vain " hammasharjoja " Filille.. Mutta kyllä ne maistuu. :]
25.03.2008 18.48
Minttu kirjoitti:
Manu/ Joo kattelin hämeenlinnassa sitä Tavastila vai mikä olika, ni sen faunatarta, että aika vähän tavaraa siellä! Hauska papukaija siel kyl oli, en tiä sitten onko aina siellä vai vaan sen takia, että siellä oli näyttelyt.. mutta aika iso tila kaupalle ja silti tyhjä!
Hauska ja hauska, saa sydänkohtauksen aina kun se rääkkäsee.
No joo, Faunat missä olen käynyt on ihan.. okei.. Sanoisinko vaikka näin että asiantuntevus riippuu liikkestä.
25.03.2008 19.04
Ava kirjoitti:
Minttu kirjoitti:

Mis siel on Musti & Mirri?? En oo ikinä nähny tääl sitä!! Mut mikä se on se joku siin kirjakaupan vieres???

Nokian Lahja & Kennel.

Tuut jossain vaihees mun kans M&M tai mikä liike onkaan, muistaakseni M&M.

Hyvä kun huomenna tulee yhdeltä Ranjalta kani ja Ranja alottelee Faunattaressa, toivottavasti voi välillä ostaa entiselle tytölleen jotain kivaa ;D

-----

Pirkkalan Faunattaressa viime kesänä(kö ?) myytiin chinchilloja :p pikkusessa & matalassa lasiterrassa siellä nukku. Mutta oottekos kattellut ruokia, mitä faunan "omille" elukoille syötetään? Kerran kävin viemässä oman pupun sinne myyntiin(itellä ei tilaa riittänyt ym.) ja pelkkää siemenseosta, johon hieman sekoitettu pellettiä. Joo o, se siemenseoshan on tosiaankin kaneille todella hyvä valinta! Mutta sulosia gerbuvauvoja siellä takahuoneessa oli :)<3 Tosin, pienessä ns. kuljetuspoksissa(missä viedään esim. näyttelyihin hiiriä tms). :<

25.03.2008 19.23
Minun kämppis on töissä Faunataressa...

Ja olen samaa mieltä kuin useimman - niin myös kämppikseni. Hän on tehnyt hintavertailua mm. Musti&Mirrin kanssa ja Faunattaressa kaikki on kalliimpaa, jopa kohtuuttoman kallista. Tästä on muuten valitettu työntekijöiden toimesta Faunattaren omistajalle. Lohjan Faunatar juuri ja juuri tuottaa voittoa ja yhtiön pomo käskee kahta työntekijää ponnistelemaan enemmän ja enemmän voittoa tavoitellen, mutta minkäs myyjät voivat tehdä, kun parhaimmillaan tuotteet ovat pari kertaa kalliimpia kuin Musti&Mirrissä, joita Lohjalta löytyy kaksi? Vaikka kämppis saa 20% alennusta tuotteista, hankki hän kuitenkin koiralleen pannan, hihnan ja häkin M&M:stä.

Lohjan Faunattaressa kanit maksaa poikkeuksetta 50€ ja saavatpa muuten osan kaneistaan ihan ilmaisiksi sinne. Gerbiilit ja hamsteri taisivat maksaa 20€ per nuppi. Marsut olisiko olleet 35€. Lohjan Faunattaren kun vain "tuntien", kyllä siellä sitä laatua on, niin eläinten hoidossa kuin tuotteissakin. Ostettu sieltä vaikka ja mitä, tosin sain silloin about 50% alennusta kun oli niin kiva kauppias :'D Nyt kun kauppias vaihtui, siirryin M&M:ään.

Mm mitä tuossa jotkut sanoneet, että Faunatar on eläinliike, niin sanoisinko tähän sen, että Lohjalla myyjät kuitenkin ovat vastahankaan jos pikkupennut tulevat itkemään eläintä. Tarvitaan se aikuisen suostumus siihen vielä. En tiedä muista liikkeistä, mutta tuolla kuitenkin katsotaan minne se eläin on menossa.
25.03.2008 20.09
022471421_r
Hämeenlinna
Ama kirjoitti:

hml:n faunatar on tyhjää täynnä. me käydäänkin yleensä mustissa&mirrissä ja petpointissa. ja nyt kun täälläkin on vähän isompi m&m.

jep! :D se on hieno se uus m&m!
25.03.2008 20.12
Muuten, onkos kukaan kattellut m&m:n (kanin) juomapullojen hintoja? Kun kaks uutta pulloo tarvittais, ja yks (iso) pullo maksaa faunassa sen 8€ ja päälle.
26.03.2008 10.56

Mä olen omaa faunatarta ruvennut pikkuhiljaa vähän boikotoimaan. Mua kyrsi se kommetti "ei me myydä fleksejä, ne on vaarallisia". Mutta kun se on tuossa duunipaikan vieressä niin kyllä siellä silti jotain pikakista tulee palkkapäivänä ostettua. Yritän kuitenkin nyt suosia tuota meidän lähintä M&Mää. Löysin sieltä vihdoin Kurolle näyttelyhihnan (edes stockkalta en löytänyt O.O) ja sitten kun vielä myyjä kehu kuinka komia poika Kuro on ja toivotti onnea erkkareihin niin olin myyty ^^

Tosin meidän faunattaren ehdottomasti kivoimmalla myyjällä on kyllä ihana amstaffiuros ^^

26.03.2008 11.05
Onhan se aika hintava paikka, mutta siellä on ihan hyvää tavaraa :) Itse en käy siellä kovin usein, yleensä käyn "Epeleissä" tai jossakin muualla :D Nöpö ostettiin faunattaresta.
26.03.2008 20.09
Tänään tuli ostettua faunasta, niin kova lumimyräkkä, ettei M&Mään viittitty ajaa, kuitenkin sinne olis ollut se muutama kilsa, mutta hyvä kun metrin kauemmas näki. Nyt ei taas olekkaan asiaa faunaan, kaikki tarvittavat on, sekä käyn enemmän pikkuliikkeessä, Nokian Lahja&Kennelissä, vaikka koirille suunnattu pienkauppa, niin kyllä sieltä kaneille löytää mahtavasti ! Mh, hassuinta oli, että ostettiin faunasta 15kg säkki ruokaa, tilaukselle tuli hintaa 50€. No, tilattiin 2x25kg Lahja&Kennelistä, tuli tilaukselle hintaa 50€.
26.03.2008 20.30

Meillä Hämeenlinnassa Anttilan lähellä on Musti ja Mirri. Ehdottomasti paras lemmikkiliike jossa oon käyny! Tosi iso ja paljon kamaa mutta ei silti yhtään ahdasta

26.03.2008 20.42
Faunatar täällä päin on melko siisti, mutta tosi kallis paikka. En sieltä ikinä mitään osta, käyn vain kattelemassa eläimiä. Sieltä meille kerran ostettiin gerbiilit. Neljä urosta piti ottaa, mutta eivät kauppiaat osanneet sukupuolta tunnistaa joten antoivat kaksi naaratsa ja kaksi urosta. Sitten eivät suostuneet ottamaan meiltä niitä ylimääräisiä poikasia kauppaansa, vaikka heidän syynsä se olikin että poikasia tuli ja tuli.. Kunnes erotettiin ne sitten myöhemmin. :)
26.03.2008 21.15
^Myytiinhän meillekkin madagaskarin värinen risteytyskaniuros Roope puolivuotiaana. Noo, alettiin katteleen että ei tää kyllä ihan pojalta näytä, käytiin vielä nokian(ostettiin siis pirkkalan faunasta) faunassa tarkistamassa kumpaa puolta RoopeVeera edustaa. Heh, siellä jo sanottiin "Varmasti tää on tyttö! senhän huomaa ihan heti!" ;) Joten Roopesta luovuttiin ja uudeksi nimeksi tuli Veera. Aluks siitä piti Roosa tulla, mutta serkun hermuristeytys on roosa, joten ei voi olla kahta samannimistä;D
Ja Pirkkalan faunattaresta ME saatiin aika töykeää palautetta ! Kun pyydettiin että ottais Veeran & Kallen poikasista edes puolet(2) myyntiin, kun sen seurauksena tuli, että veera ja kalle oli samassa häkissä. Myyjä/omistaja alko meille valittaan, ettei kahta urosta saa missään vaiheessa pitää kaksin. Noo, mitenkäs Kalle ja Miska? Miska, Veeti ja Jasper? otti hieman pattiin, kun kaupasta annettiin asiakkaille töykeetä palautetta!
08.04.2008 20.23
022706875_r
Lappeenranta

Miusta faunatar on aika arvokas hintoihin nähden joka kaupungissa. Jos tulee mieleen yksikin kaupunki jossa faunatar on edullinen niin missä? Itse olen käyttänyt lpr:ssa muita eläinkauppoja hintojen edullisuuden vuoksi.

Monesti olen vertaillut hinnat ennen kuin olen mitään ostanut ja näin ollen todennut että muualla on halvempaa.

Valikoimat on ihan jees.. Mutta maksan mielummin vähemmän :) 

Muokattu viimeksi: 08.04.08 20.49
Kaikenkarvainen sekoitus <3 :)
08.04.2008 20.53
022706875_r
Lappeenranta
Misuka kirjoitti:
Minusta Faunatar on juuri lemmikkieläinkauppa eikä lemmikkieläimiin erikoistunut liike.

Se on jotenkin just tyyliin "mennään hetken mielijohteesta Faunattareen, nähdään söpö eläin ja ostetaan se hetken mielijohteesta". Ja minusta se taitaa johtua juuri siitä, että niitä liikkeitä on paljon, ja helpoissa paikoissa.
Onneksi on sen verran kallis ettei ihan kuka vaan eläintä osta :D Pitää olla varoja
08.04.2008 20.54
022706875_r
Lappeenranta
Nappu kirjoitti:

Mh.. Jos itse saisin päättää, jättäsin kaikki elukat Faunattaresta pois. Eihän ne osta kuin risteytyskanit sinne 8.50€ ja myy 50-70€. Turhaa rahastusta, mutta minkäs sille voi :/ Ei niitä elukoita sinne kauppaan viitti jättää homehtuunkaan, turhaa elää elämänsä pikkulasihäkissä, jossa päivittäin käy tölläämässä sata ja yks lapsukaista. Ihanku joku faunatar olis joku sirkus, missä kattellaan kun pieneläimet kyykkii häkissä.

Juu-u.. Mutta kun et voi päättää :(

08.04.2008 21.21
Nappu kirjoitti:

Niin missään muussahan eläinkaupassa eläimet eivät ole esillä häkeissään/terroissaan, eivätkä ihmiset niitä töllää?
Muokattu viimeksi: 08.04.08 21.28
08.04.2008 21.32
Saga kirjoitti:
Nappu kirjoitti:

Niin missään muussahan eläinkaupassa eläimet eivät ole esillä, eivätkä ihmiset niitä töllää?

Oonko sanonut niin ? Tietääkseni EN. Joka IKINEN kerta, kun Faunattareen meen, tulee sinne tyttölauma ja kyykkii häkkien edessä, AINA. En tiä satunko huonoon aikaan sinne aina, mutta jos ite katon tavaroita, enkä kaneja, hiiriä, rottia ja muita ötököitä, alkaa heti kattoon silmät suurina, että miks toi ei kato näitä eläimiä!

Mielummin asioin Lahja&Kennelissä, sielläkun myydään vain kaloja ja lähes kaikille lemmikkieläimille(ei siis hevosille tms) tavaroita, en siellä kertaakaan ole ipanoihin törmännyt.

Mutta eniten mun mielestä jossain faunassaniitä elukoita töllätään, muualla kun käyn, on kaupassa yleensä nuoria/aikuisia kattomassa hihnoja koiralleen tai kissalle herkkuja. Pari hassua ipanaa terrojen edes kyykkii, mutta faunassa(ainakin nokialla) ipanat jää KESKELLE kapeeta käytävää, niin että kaikki joutuu kiertään helv*tin kaukaa, vaan sen takia, että lapset tykkää katella ku puput juo pullosta.

08.04.2008 21.37
Mitä pahaa katsomisessa on? Onko se liikkeen vika jos ihmiset haluavat katsella eläimiä?
08.04.2008 21.40
Enpä nyt sanoisi että Faunassa yhtään sen enempää on ihmisiä eläimiä katsomassa kuin muissakaan eläinkaupoissa joissa elukoita myydään. Kuulostaa hieman kaukaa haetulta, mutta..

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti