Faunatar - Sivu 6 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

31.07.2009 22.08
Kanta-asiakas olen ja tyytyväinen saamaani palveluun. Kallista on joo, mutta laatu en mukainen!
09.05.2010 08.23
Kallis mutta laadukas kauppa! =)
09.05.2010 12.56

Ihan tyytyväinen olen faunattaren palveluun täällä JKL:ssä. Valikoima on laaja ja laadukas. Mille nyt nyrpistäisin nenäni, niin pesävanulle. Sitä harmi kyllä taidettiin myydä siellä.. iso miinus tuon vaarallisen asian myymisestä. Myös olisi toivottavaa, että jyrsijöillä ja linnuilla sekä matelijoilla/terraarioeläimillä olisi omat huoneensa tai edes rauhalliset syvennykset.

09.05.2010 13.12
022655530_r
Kotka
Kallis paikka ja ahdas, voisi olla enemmän tilaa + laajempi valikoima. Kaikissa tuotteissa ei ole edes hintoja, ei sitä huvin vuoksi viiti mennä myyjältä kysymään kun se saa sellaisen mielikuvan, että ollaan kiinnostuneita ja ostetaan.
25.06.2010 07.39

Aiemmin kehuin Faunatarta jonkin verran -nyt annan vain risuja.

Eilen käväisin Jyväskylän Faunattaressa asioimassa. Menin sinne odottavana ja iloisena, mutta lähdin nyrpistyneenä ja sisäisesti kiehuvana.

Ensitöikseni etsin hamsuilleni ostettavat tuotteet. Löysin ne. Sitten katselin hyllyjä ja löysin pesävanua. Halusin kuulla myyjän perustelut sille, että tuotetta myydään. Perustelut olivat todella tökeröt ja töykeät. Kuulemma ostajan työ katsoa, että vanua itse irrottelee palasiksi ettei takerru raajojen ympärille. Missään ei mainittu että niin pitäisi tehdä. Vieläpä hän totesi, että on kannattajia ja vastustajia, mutta ei näe sitä vaaralliseksi.

Okei, tuon vielä kestin ihan hyvin, koska olin henkisesti valmistautunut tuollaiseen vastaukseen. Tiesin sen tulevan. Sitten menin katsomaan otuksia terroissa. Oli oikein hyvännäköisiä kavereita siellä. Olin ensin positiiviesti yllättynyt, että joillain syrkeillä oli juoksupyörät. Tarkemmin kun katsoin, näin kahdella syrkillä rautaisen rakojuoksarin ilman mitään peitettä pinnojen päällä.

Tunsin velvollisuudekseni sanoa myyjälle asiasta. Mainitsin, että ovat hyvin vaarallisia ilman mitään paperia päällä. Myyjää selvästikin ärsytti vastata minulle, mutta hän sai lopulta ärtymyksen sekaisen hymyn aikaiseksi ja sanoi. "No joo.. onhan se.. kaikkeahan voisi minimoida...mutta ainahan on riskinsä. Ei kai siitä kuitenkaan mitään lakia ole asetettu, vai?" Tässä vaiheessa oli kiehumispisteessä. Miksi ei asialle voisi tehdä jotain vaikkei se ole pakollista? Sanoin, että tuohan antaa asiakkaille sellaisen kuvan, että pyörä on turvallinen ilman suojaa. Myyjä takerteli, ettei niitä juuri kukaan osta. Sitten hän kiitteli hyvästä pointista.

Olin ärtymyksen partaalla ja kiehuin. Miten he voivat ollakin niin välittämättä jyrsijöiden hyvinvoinnista? Olisiko niiin iso asia laittaa hieman sitä paperia pinnojen ympärille?

Menin kassalle nokka nyrpeänä, ja maksoin ostokseni. Mainitsin vielä, että toivottavasti laittavat suojat pyöriin. Myyjä vain hymyili pystymättä piilottamaan omaan sisäistä ärsyyntymistään. Mainitsin vielä, että tuttuni talvikko katkaisi jalkansa tuollaisessa. Vastaus oli "oiiijj.. harmi.." todella yliampuvasti sanottuna. Lähdin pois tuohtuneena ja pettyneenä.

Seisoskelin hetken käytävällä vain todistaakseni, ettei asialle tehtäisi mitään. Myyjät jatkoivat ei-minkään-tekemistä kassalla ja minä vaivauin lepyttelemään hermojani pihalle.

Tällaista tapahtuu varmasti hyvin useissa Suomen eläinliikkeissä. Harmillista. Asioinnin pitäisi tuottaa hyvää oloa asiakkaalle, ei nyrpeyttä.

Muokattu viimeksi: 25.06.10 07.41
25.06.2010 07.48
000109369_r

Nii aineskii kotkan faunatar on tosi ahdas varsinkii kani/jyrsiä puoli. Hintoja puuttuu monista tavaroista ;( sitte joutuu käymää kysymäs jokaisesta kiinostavasta, et paljo maksaa kun ei niitä hintoja ole. Kallis todellakin on heinäpallo makso melkee 8€ mikä vuos sitte makso ehkä jonkuu 4,90 (?)

25.06.2010 07.53
Luna kirjoitti:

Nii aineskii kotkan faunatar on tosi ahdas varsinkii kani/jyrsiä puoli. Hintoja puuttuu monista tavaroista ;( sitte joutuu käymää kysymäs jokaisesta kiinostavasta, et paljo maksaa kun ei niitä hintoja ole. Kallis todellakin on heinäpallo makso melkee 8€ mikä vuos sitte makso ehkä jonkuu 4,90 (?)

Niin. Ei ole ketju halvimmasta päästä. Joitain tuotteita on mitä ei muualta löydä, mutta ne mitä muualtakin saa ovat tuplasti kalliimpia.

25.06.2010 10.47
Tykkään käydä lähinnä kattelemassa siellä eläimiä. En oo ikinä ostanut sieltä mitään, paitsi pari lelua entiselle koiralle joka on jo kuollut. Aika kallis kauppa, mutta laadukas. Ihailen aina niitä kaikkia tarvikkeita ja eläimiä mitä sielä on. (: En kuitenkaan todellakaan ostais eläimiä sieltä, enkä kyllä mistään muustakaan eläinkaupasta. Kasvattaja on paras ja ainoa vaihtoehto mulle.
http://shelttimeininkia.blogspot.fi/
25.06.2010 10.52
022567194_r
Espoo
Mä käyn itte sellon ja Isoomenan faunattarissa, selossa elukat tulee tukusta mutta isossa omenassa kasvattajilta. Loukkaantu kerran iso-omenan tyypit faunattaressakun kysyttiin että eikai noi teijän talvikot oo niitä hybrideitä? veti herneet nenään ja alkoivat saarnata kuinka heillä elukat tulee kasvattajalta, no onhan se paljon parmepi kuin joku tukku :D
25.06.2010 11.12
Mielestäni Hämeenlinnan Prisman Faunattaressa on hyvä palvelu, ja eläimet voivat hyvin. Olin siellä viikon tet-jaksossa 7-11.6 ja hoidin eläimiä, hinnoittelin tuotteita, purkasin lasteja, palvelin asiakkaita, mielestäni sinne tulee asiakkaat tyytyväisinä ja lähtee tyytyväisinä =) Nipsuni on sieltä ostettu, hoidin häntä siellä sen viikon (myös muitakin) mutta nipsuuni ihastuin =)
25.06.2010 16.53
Luna kirjoitti:

No ei mun mielestä kyllä ole mitenkään erityisen ahdas, eikä edes se jyrsijä/kani puoli. Hintojen puuttumista en ole koskaan missään tavaroissa huomannut.

Ottakaa huomioon, että laadukas, iso ketju jossa on hinnat korkeampaa luokkaa kuin muissa. Tosin läheskään kaikki tuotteet eivät ole kalliimpia ku muualla, itseasiassa jotkut tuotteet ovat jopa halvempia.

Ketään ei pakoteta käymään Faunattaressa, jos siellä on omasta mielestä niin kallista ja ahdasta. Itse en tosin ole ahtautta koskaan huomannut. Hyvä palvelu kaikenlisäksi täällä.

25.06.2010 16.59
021060345_r
Ruokolahti
Vois yrittää päästä Faunatareen tettiin, jos eläinlääkärit ei päästä. Onks kukaa ollu Faunas tetissä ?
http://otuksen.kuvat.fi/kuvat/
04.07.2010 22.19
Hei, nyt kaipaisin helppiä!
Voiko eläinliikkeisiin/löytöeläinkoteihin viedä lemmikeitä, joille ei vaan yksinkertaisesti aika riitä? Se kuitenkin maksaa, mutta voiko?

Kun meidän kaneista ei oikeen tunnu olevan ketään kiinnostuneita, kun ne kuiteski ovat arkoja ja ne tarvittis oikeen kokeneen ihmisen joka haluais niitä sosiaalista tms... koska en haluais taas laittaa niitä elämään vaan jonnekin, jonne ihmiset käy heittääs ruuat sinne häkkiin.

Jos en olisi tuota koiraa saanut ja jos äidin luona asuisin, olisin aikapäiviä sitten aloittanut niiden totutuksen. Mut onko se aralle kanille vaan hyvä jos se saa olla loppuikänsä sellainen vai tykkäiskö se sit kun siitä tulis sellanen "mallikelpoinen"?
04.07.2010 22.28

Haika/Vaikea sanoa mutta arvelisin etteivät kovin monet Eläinkaupat ota myyntiin elukoita joilla on jo ikää.Mutta siis eläinkauppaan jos eläimen viet,vaikkapa luovutusikäisen,niin et sinä heille joudu maksamaan siitä vaan he hyvittävät sinulle jonkun pienen summan kyseisestä eläimestä.

Itseltämme juuri lähti yksi kani uuteen kotiin koska se ei yksinkertaisesti ollut meille se "oikea" puputti.Tiedän että tästä voi olla montaa mieltä mutta omalta kohdaltamme katsoimme parhaaksi että se pääsisi kotiin jossa sen kanssa ollaan ns.Samalla Aaltopituudella kun meidän luonamme ei sitten millään tuntunut viihtyvän vaikka kaikkemme yritimmekin.Mutta siis sinulla on ilmeisesti ollut ne kanit jo kauan myynnissä...Oletko miettinyt että jos laatisit jonkun oikein pirtsakan ja kiinnostusta herättävän ilmoituksen voisi porukka alkaa kiinnostuakkin Meillä oli kani 2 vuorokautta myynnissä ja kyselyitä tuli kaikenkaikkiaan 6 kipaletta joista sitten valikoimme sen lupaavimman.Ja ilmojahan kannattaa iskeä moniin eri paikkoihin,ei pelkästään Petsien Torille

04.07.2010 22.35
Stan, oon mietiskelly jos veisin noihin joihinkin kauppoihin, mut pelkään vaan sitä et sieltä kyselee vaan lapsiperheitä lapsilleen kaveriksi. Ne on jo 3v, eivät pasko mihinkään lootaan tms. ei voi pitää valjaissa oikeen sillee kunnolla eikä oo mihinkää näyttelyihin kun käsittely ei pelaa.

Mut vois kyl rupee miettimään kauppoohin ilmotusten viemistä ;) Apulaan on petsien lisäksi laitettu ja kavereilta ja kavereiden kavereilta oon kyselly mut vois sitte viiä tonne paikallisee markettii. Kiits vinkeistä!
04.07.2010 22.38
Tosi surkiaa ku ne oli saamas niiin mahtavan lupaavan oloisen kodin ja nainen oli tosi kiinnostuneen oloinen, mutta juhannuksena ei ollu minkäänlaista yhteydenottoa eikä sen jälkeen tullut mitään ja vieläkään en oo saanu vastausta ja mulla on heränny epäilykset että se nainen olisi kuollut/loukkaantunut juhannuksena... surkiaa :(
04.07.2010 22.49
Haika/No jees jos meikäläisestä oli edes vähän apua Joo mä katselinkin että ovat jo -2007-vuoden puolella syntyneet nuo sinun puputtisi joten en usko että eläinkaupat ottavat ja siinä on sitten aina se että et voi tietää millaiseen kotiin kanisi päätyvät Omasta mielestäni paras keino tuohon on kärsivällisyys ja ne pirtsakat ja paljon infoa antavat ilmoitukset Tunnut kuitenkin kaneistasi välittävän joten suosittelen lämpimästi ettet tee mitään hätiköityjä johtopäätöksiä mahdollisten ostajien kohdalla vaan yrität löytää juurikin sellaisen joka vastaa omia vaatimuksiasi ja odotuksiasi edes pääosin.Jos vähänkään tuntuu joku epäilyttävältä niin kannattaa jättää asia sikseen ja jatkaa paremman kodin etsimistä.Apulaan,Petsien Torille ja Puput,Nettiin ainakin voi ilmoja jätellä.Ja Googlettamalla sanan Tori löydät myös yhden myynti/osto/vuokrausjne.-palstan jossa on eläimille oma osio
10.07.2010 16.44

Kalliitahan nuo faunataret tuntuvat olevan, myös täällä.
Nyt en ole ainakaan vuoten faunassa käynyt asioimassa,
se kun on monenkin, ehkä vajaa 12 kilometrin päässä meiltäpäin, niin ihan
innokkaasti en kävellen (tmv) lähde korkeahintaisia kapistuksia, ruokia katsomaan.
Asiakaspalvelu oli ainakin minun aikanani kun siellä asioin melko, no ailahtelevaa.
Joskus oli mukavia myyjiä ja joskus oli oikein, oikein ylimielisiä ja nenäkkäitä,
ettei heiltä viitsinyt mitään edes kysyä.

Silloin joskus ostin hamstereille namipusseja, joilla oli hintaa
1-2€. Myös kissalle ostin valjaat ja Wilille muistaakseni pentupannan.

Nyt laitoin ihan muutenvain Hämeenlinnan faunatarelle sähköpostia,
että olisiko heillä tällä hetkellä minkäänlaisia näytepusseja tmv tarjolla.
Saa nähdä mitä tuleekaan vastaukseksi.

Muokattu viimeksi: 10.07.10 16.45
10.07.2010 19.27
Masi kirjoitti:
Mä käyn itte sellon ja Isoomenan faunattarissa, selossa elukat tulee tukusta mutta isossa omenassa kasvattajilta.

Mistä tiedät, että sellon faunataren eläimet tulevat tukuista? Tai mistä tiedät että isossa omenassa tulee kasvattajilta?

10.07.2010 19.37

Mä itse omistan terraarioeläimiä pääasiassa. Lähelleni tuli toinen eläinkauppa joka on erikoistunut näihin eksoottisiin lemmikkeihin.

En epäile, etteikö Faunattaressa ole yhtälailla laadukasta tavaraa, mutta se hinta.. Tuo uusi vakio puotini jossa käyn saa kaiken puolet halvemmalla, riippuen tuotteesta. Itse en näe syytä miksi en voisi puolet halvemmalla tuotteen ostaa mielummin kuin tupla hinnalla, muutenkin jos hankintoja on paljon menee toisiaan rahaa ns. hukkaan kun hinnassa on "ilmaa" mikäs siinä jos kylpee rahassa, mut mie en. Muutenkin koskien ihan mitä vaan käyn useissa liikkeissä ennen kuin päätän mistä tuotteen lopullisesti ostan. Tietysti olen valmis maksamaan, esim. laadukkaasta koira ruoasta, jos sitä ei myydä muualla kuin esim. Faunattaressa.

Toisille liike sopii ja toisille ei. Muutenkin tuossa erikoistuneessa liikkeessä vierailen mielummin, koska minun ei tarvitse keskittyä itse tuotteen löytämiseen muiden joskus jopa turhakkeiden joukosta. Sillä myynnissä on paljon tavaraa, jota eläin ei välttämättä ees tarvisi, jos mietitään näitä perustarpeita ja tarvikkeita jota eläimelle tarvii hommaa..

10.07.2010 20.05
021198159_r
Hamina
Osaako kukaan kertoa löytyykö faunattarista (ympäri Suomeja siis) frettejä? Olin joskus kyllä hämmentynyt ja järkyttynyt kun oli juttua että muutamiin faunoihin olisi näätyleitä tulossa. Toivon todellakin että näin ei ole.
10.07.2010 20.09
Jäärä kirjoitti:
Osaako kukaan kertoa löytyykö faunattarista (ympäri Suomeja siis) frettejä? Olin joskus kyllä hämmentynyt ja järkyttynyt kun oli juttua että muutamiin faunoihin olisi näätyleitä tulossa. Toivon todellakin että näin ei ole.

Ite en oo nyt kuullu, että olis frettejä faunoissa. Kyselin ihan semmoisilta,
jotka useasti ko. liikkeessä käyvät. Ainakaan Hml:an faunassa ei ole,
ja toivottavasti ei ole muuallakaan.

Ja kurkkasin noita sivuja ja siellä ainakin lukee näin:

"Muuta
Ketjumme ei myy frettejä, sillä näin kookas, älykäs, sosiaalinen ja touhukas eläin ei mielestämme sovellu lemmikkieläinliikkeiden rajoitettuihin tiloihin lainkaan. Suosittelemme hankkimaan fretin suoraan luotettavalta kasvattajalta, joka on kasvattanut fretin kotioloissaan."
Tästä siis tuon kopsasin

17.07.2010 18.25
Wenla kirjoitti:
Masi kirjoitti:
Mä käyn itte sellon ja Isoomenan faunattarissa, selossa elukat tulee tukusta mutta isossa omenassa kasvattajilta.

Mistä tiedät, että sellon faunataren eläimet tulevat tukuista? Tai mistä tiedät että isossa omenassa tulee kasvattajilta?

Kaipaisin edelleen vastausta :]

17.07.2010 19.18
022711703_r
Helsinki

Faunatar on liian kallis, ja useimmissa liikkeissä on huono palvelu. Ja monissa faunoissa on hirveän ahtaat tilat. Ei kiitos.

''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.'' - Vivian Greene
17.07.2010 23.31
Faunatar on kallis, ja usein ostankin muualta samat tuotteet halvemmalla, välillä jopa puolet halvemmalla. Siis ihan 'oikeista' eläinkaupoista, en netistä :)
17.07.2010 23.38
022473361_r
Kyrö
Iines kirjoitti:
Lili kirjoitti:
Me tyhmät hankittiin faunattaresta joskus 5 vuotta sitten gerbiilejä. Saatiin sitten neljän hinnalla tusina gerbiilejä, huoh. Meidän paikkakunnan faunattaressa käyn lähinnä vain eläimiä katselemassa(,mutta en ostamassa), melko kallis paikka.
Kait te ilmoititte siitä liikkeeseen? Mikäli sattuu että myy väärää sukupuolta, niin poikaset otetaan kyllä veloituksetta kauppaan ettei niille tarvitse alkaa koteja etsimään.

Tähän ihan ot'tä, että kaverini kun hankki hamsterin akvaario liikkeestä ja oli poikaa hakemassa. Tuloksena se, että sai puolet väitettyä ikää olevan naaras puolisen paksuna olevan hamsun. Kun sitten soittivat sinne ja valittivat tästä virheestä ja valehtelusta niin ainut mitä kaupasta vastattiin oli, että kaverini olisi velvollinen viemään pennut kauppaan, koska he eivät olleet kuulemma niitä myyneet kaverilleni. Mielestäni tuo oli jo törkeää tuollaisen virheen jälkeen.

17.07.2010 23.57
021606432_r
Hausjärvi

Itse käyn aina tarpeen mukaan faunattaressa, laadukas kauppa ! Suosittelen :`). Riihimäen Faunattaressa siis käyn. Siellä ainakin todella hyvää palvelua, tosin hinnat ovat vähän korkeammat kun esim. mustissa ja mirrissä josta usein ostankin tuotteita faunattaren sijaan. Mutta todella hyvän ja laadukkaan kuvan olen saanut Faunattaresta, tilat on kyllä pienet mutta ei ahtaat.

Huonona puolena on se, että aina ei siellä ole kaikkea mitä tarvitsee. Esimerkkinä kun olin Mimmille ostamassa kevythäkkiä, niin faunattaressa ei ollut ensimmäistäkään sellaista.

Muuten ainakin Riihimäellä hyvä palvelu ja kohtuu hinnat ainakin joissain tuotteissa : )

18.07.2010 00.04
Wenla kirjoitti:
Wenla kirjoitti:
Masi kirjoitti:

Pakko nyt liittyä tähän ja sanoa että olisi erittäin mielenkiintoista minustakin kuulla tuohon asiaan perusteltu vastaus Useimmilla ihmisillä tuntuu olevan käsitys että eläimet tulevat eläinkauppoihin jostakin tukusta mutta pääkaupunki seudun Faunattarista muutaman myyjän tiedän ja he ihmettelivät kyseistä väitettä syvästi aikoinaan.Toki Suomesta löytyy sellaisia eläinkauppoja joihinka varmasti tukusta elukoita tulee mutta esimerkkinä vaikkapa jyrsijät ja kanit niin tuskinpa täällä suomessa on eläinkaupoilla niistä pulaa.Tarkoitan tuolla juurikin sitä kun todella monet nimettömät kasvattaja kokelaat vievät pesueitansa eläinkauppoihin myyntiin kun itse eivät enään jaksa yrittää löytää hyvää kotia jne.

18.07.2010 00.07
022482984_r
Espoo
Kallista on joo mutta hyvä laatu. On palvelukin ihan hyvää ja mielestäni ainakin isossa omenassa, jumbossa, ja erityisesti myyrmannissa on hyvin ne eläimet pidettyjä! Itse tykkään faunattaresta ja ostan sieltä paljon tuotteita
18.07.2010 00.09
Stan kirjoitti:
Wenla kirjoitti:
Wenla kirjoitti:
Masi kirjoitti:

Pakko nyt liittyä tähän ja sanoa että olisi erittäin mielenkiintoista minustakin kuulla tuohon asiaan perusteltu vastaus Useimmilla ihmisillä tuntuu olevan käsitys että eläimet tulevat eläinkauppoihin jostakin tukusta mutta pääkaupunki seudun Faunattarista muutaman myyjän tiedän ja he ihmettelivät kyseistä väitettä syvästi aikoinaan.Toki Suomesta löytyy sellaisia eläinkauppoja joihinka varmasti tukusta elukoita tulee mutta esimerkkinä vaikkapa jyrsijät ja kanit niin tuskinpa täällä suomessa on eläinkaupoilla niistä pulaa.Tarkoitan tuolla juurikin sitä kun todella monet nimettömät kasvattaja kokelaat vievät pesueitansa eläinkauppoihin myyntiin kun itse eivät enään jaksa yrittää löytää hyvää kotia jne.

Itse kun olin ostamassa deguja myyrmannista niin sanoivat että saavat niitä ruotsista viikossa kun on ostamassa. Onhan se aika tehtailua silloin. Muuten hamsterit kyllä sieltä ostan mutta deguja en todellakaan faunattaresta osta

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti