Faunatar - Sivu 8 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

03.08.2012 17.20
022448542_r
Nurmijärvi

^

Jos siellä on eläimiä jotka vaativat lämpimämpää ilmaa, niille järjestetään omakohtainen lämmitys eikä leikitä toisten eläinten hengillä. Näin ainakin pitäisi tehdä.

Minä kaneille oon antanut aina pullon täynnä jäätä (siis pullo jossa vettä on aina pakkasessa varmuudeksi) ja sen käärittynä pyyhkeeseen. Siihen on mukava nojata ja vilvoitella.

17.02.2013 12.53

Nostetaanpas tätäkin vähän...

Kävin lukemassa Faunatar sivujen eläinten hoito-ohjeita, lähinnä jysijä puolella. Ei oikeasti, onko niiden tieto tota luokkaa? Ihan että kahdelle gerbiilille minimikoko asumuksessa on 90*50*45 ja terraario siivotaan kuulemma ihan jopa kerran viikossa.

Kesyhiirille niiden mukaan minikoko neljän naaraan laumalle on 70*50*40. Mistä ne repii noita tietoja? :D
Ja kesyrotille minimikoko 2-4 rotan laumalle on 100*60*90.

Mun mielestä ne vois vähän kiinnittää huomiota noihin hoito-ohjeisiin ennen kun julkaisee niitä. En käyny tähän hätään muita katsomassa, mutta varmasti on aika monen eläinlajin kohdalla jonkunlaista väärää tai puutteellista tietoa.

17.02.2013 21.08
022654863_r
Huittinen

Faunatar-liikkeistä olen saanut todella huonon kuvan. Hyvin harvoin sieltä ostan mitään. Koirille liikkeissä on aika vähän meille hankittavaa tavaraa. Tänään sain viimeksi kummallisen katseen kyseiseisen ketjun myyjältä kun kysyin Natural Menua. Kysyttiin että tarkoitanko raakaruokintaa..

http://www.kikkarapaaluca.blogspot.fi/
17.02.2013 21.40
022584385_r
Helsinki

Itse olen aika hyvän kuvan saanut faunatar-liikkeistä :) Asiantuntevat työntekijät ja hyvinvoivat eläimet. Se on tärkeintä. Mutta on se kyllä kallis mesta :D Zorro on hankittu itäkeskuksen faunattaresta ja on ollut alusta asti oikein pirtsakka ja hyvinvoiva pupu :)

17.02.2013 21.51
022512569_r
Pori

Ihtelle on faunattaressa eniten pistänyt silmään että monilla matelioilla on vääränlaiset olot terroissa mm. purua viljoilla.. Jyrsiöistä en niin tiedäkään etten rupea kommentoimaan..

What doesn't kill you hurts like hell
17.02.2013 21.56
022584385_r
Helsinki
Luna kirjoitti:

Ihtelle on faunattaressa eniten pistänyt silmään että monilla matelioilla on vääränlaiset olot terroissa mm. purua viljoilla.. Jyrsiöistä en niin tiedäkään etten rupea kommentoimaan..

Miks viljoilla ei saa olla niitä puruja o.O? Ite en tiedä matilijoista juuri mitään, mutta kysyn koska kaverini 6vuotiailla viljoilla on aina ollut puruja alustana...:S
Muokattu viimeksi: 17.02.13 21.56
17.02.2013 22.00

^ Purut pöllyää --> käärmeelle tulee erittäin herkästi hengitystieinfektio, joka voi hoitamattomana johtaa kuolemaan. Sama kaikilla muillakin matelijoilla. 

17.02.2013 22.03
022512569_r
Pori
Hiisu kirjoitti:

^ Purut pöllyää --> käärmeelle tulee erittäin herkästi hengitystieinfektio, joka voi hoitamattomana johtaa kuolemaan. Sama kaikilla muillakin matelijoilla. 

Juurikin näin.

17.02.2013 22.06
022584385_r
Helsinki
Hiisu kirjoitti:

Sanonkin tästä kaverilleni heti kun nään ettei käärmeet kärsi ihmisten tietämättömyyden takia :/
17.02.2013 22.10
022512569_r
Pori
Zorro kirjoitti:
Hiisu kirjoitti:

Sanonkin tästä kaverilleni heti kun nään ettei käärmeet kärsi ihmisten tietämättömyyden takia :/

Itse suosittelen leppähaketta :)

17.02.2013 22.10
022704944_r
Lohja

http://www.eesp.fi/, tilasäännökset ovat eettisen eläinkaupan sertifiointiprojektin päättämiä, ja niitä pitää jokaisen sertifikaattia tavoittelevan liikkeen noudattaa. Toivottavasti tulevaisuudessakin yhä usemmat eläinkaupat suosittelevat suurempia tiloja.

Australianpaimenkoira Flow (s.25.01.2012) ja kotikissatytöt Missi ja Mimi (s.4.3.2011),
20.02.2013 10.12

Ässä, gerbiilipuolen asumuksissa on mm. muovisia virikkeitä. On kyllä äärettömän typerät hoitovihot, että ihan ärsyttää. Taas porukka haksahtaa näihin eläinkauppojen ohjeisiin ja sitten tulee ongelmia. Kasvattajat ja yhdistykset on ihan typeriä, kyllä eläinkauppiaat tietää..

Meillä on Faunatar mennyt boikottiin jo tovi sitten.

20.02.2013 22.18

^ Jep! Mäkään en ihan suosi tuota ketjua. Liian pieniä juoksupyöriä, vääränlaisia virikkeitä yms. Ja etenkin nuo hoito-ohjeet on jotain aivan karseeta. Luulis ensin ottavan selvää ennen kun niitä ohjeita alkaa tekemään.

20.02.2013 22.23
022248218_r
Raasepori

Huh, kuulostaa aika hurjalta o.o
Viime käynnillä lähin Faunatar vaikutti suht asialliselta, mut alan harkita myös sitä boikottia kun tällasia kuulee... Tuolla lähimmässä ei ole tosin käärmeitä näkynyt, käynkin siellä sen verran harvoin, etten tiedä, onko siellä niitä ikinä. Ainakin sillä yhdellä parta-agamalla oli sellaista... puista? alusta, ei puruja niin kuin jyrsijöillä. Ja gerbuilla oli siellä vähän enemmän purua, kun muilla, muttei tietenkään riittävästi... Toisaalta se myyjä, joka siellä pyörii, vaikuttaa suhteellisen perehtyneeltä asioihin... Kyselee kovin lemmikkejä hakevilta oloista ja tiedoista. Liekö joku poikkeus o.o

Had a bad dream
20.02.2013 22.55
000049066_r

Aika hurjaa yleistystä täällä.. :o

20.02.2013 23.02
021000358_r
Helsinki

Juuh kyl lintupuolellakin hoito-ohjeet on ollu vähän outoja... Kaiken lisäks faunattarissa myydään linnuille pääsasiassa pieniä muovisia leluja sekä peilejä. Ostin Faunattaresta linnun viimevuonna ja sain kuulla että tää suomalaissyntynen lpapukaija oli madotettu.. Lintuja madotetaan? Siemeniä puputtavalla kesylinnulla matoja? Ja onkohan noi matolääkkeet kuin sopivia linnuille...

20.02.2013 23.06
022089091_r
Lempäälä

Meilläkin alkanut faunatar-boikotti kun ruvettiin tilaamaan kissanruoat postiin muualta. Tyytyväinen olen päätökseeni.

// edit: eli tosiaan haluan vielä todeta syyni boikottiin; en halua tukea myymäläketjua jossa myydään eläimiä, myöskin ainakin muutamissa liikkeissä olot lemmikeillä ovat olleet selkeästi väärät, myymälöiden tarvikevalikoima väärä ollut ainakin jyrsijöille jne. Varmasti on osaaviakin myyjiä ja kaikki faunatar-liikkeet eivät ole samanlaisia, mutta yleisesti olen kuitenkin periaatetta vastaan jossa eläin ostetaan kaupasta.

Muokattu viimeksi: 20.02.13 23.27
20.02.2013 23.08
000045335_r
Luna kirjoitti:

Alusmateriaalien lisäkis matelijoilla tuntuu olevan ainakin Porin ja Tampereen Faunattarissa (mitkä on ainoot joissa oon käyny) vääränlainen valaistus ja ruokavalio. Kääremeet nyt syö pakastepinkkejä ym. ruokavaliolla tarkoitan liskoja ja muita selkärangattoia. Myös ruokahyönteiset ovat pahasti aliravittuja, tiskun niitä ruokitaan ollenkaan :( Kaverini ainakin sanoi ostaneensa Faunattaresta jauhomatoja ja oli syöttänyt niitä kotona perunalla viikon ennen kuin oli skinkeilleen eldes halunnut antaa!

Itse en asioi nykyään enää missään eläimiä myyvissä liikkeissä, Tampereen keskustan Faunattaressa kävin kyselemässä kaverini skinkeille hiekkaa kun porissa ei silloin ollut sitä merkkiä mitä hän käyttää. Silloin noita stekkailin ja olin aika järkyttynyt, jyrisjät nyt oli mitä oli. Eniten mua kismittää noiden eläinten oloissa se, että eihän vaikka ne ei siellä liikkeessä hirveän pitkiä aikoja ole, mutta jo eläin on eläinkaupassa kutterinpurulla tai pinnallisella juoksupyörällä ilman suojia niin asiakkaathan luulee että niin kuuluu olla. Olen monesti kuullut eläimen liian pieneen asumukseen, vääränlaiseen valoon tai juoksupyörään selitykseksi "muttakun kaupassa sillä oli JUST tälleen!" Ihmisille siis myydään väärää tietoa ja elävä olento kärsimään siitä, huhhuh...

//Se piti vielä sanoa, että ymmärrän ettei jokaisen jyrsijä-, lisko- ja käärmelajin tarpeita välttämättä tarvitse yhden henkilön tietää täysin, mutta kyllä mun mielestä sen verran pitäis sillä joka niitä eläimiä sinne hankkii olla järkeä päässä, että ottais selvää esim. liskojen valaistuksesta, erikoisväristen käärmeiden lampuista puhumattakaan! Myös se ettei gerbiileillä saa olla muovisia virikkeitä on ihan itsestäänselvää jopa MULLE joka en oo koskaan gerbua omistanu enkä ole suuremmin edes jyrijäistä kiinnostunu! Lieneeköhän tyhmyyttä vai välinpitämättömyyttä? Mun mielestä siellä pitäisi ihan olla jokaiselle eläinlajille oma vastaava joka tietäis edes suunnilleen asumusvaatimukset.

Muokattu viimeksi: 20.02.13 23.15
20.02.2013 23.16
022248218_r
Raasepori

Ei ainakaan täällä ole muovisia virikkeitä oikeastaan yhtään kellekään... Lähinnä sellaisia puisia hienouksia jotka saa sormet hapuilemaan lompakkoa... ^^'

Had a bad dream
20.02.2013 23.17
000045335_r

Mä en sano että jokainen olisi perseestä, mä en vaan yksinkertaisesti halua ostaa mitään (eli tukea) liikettä jossa myydään eläimiä. Mun mielestä muutaman työntekijän jotka vastaa sekä myynnistä ja myyntituotteista rahkeet ei riitä myös eläinten hyvinvoinnin ylläpitoon joten niiden eläinten pitäminen liikkeessä on mielestäni turhaa. Kalat on ehkä poikkeus.

20.02.2013 23.18
022704944_r
Lohja

Meilläkään ei todellakaan suositella mitään muovisia juttuja gerbiileille, eikä myytävien gerbiilien terraarioissa ole mitään muovista.

Australianpaimenkoira Flow (s.25.01.2012) ja kotikissatytöt Missi ja Mimi (s.4.3.2011),
20.02.2013 23.46
000045335_r

^Hyvä että on näitäkin poikkeuksia! Itse en osaa (enkä voi) arvostella muita faunattaria kuin niitä joissa olen käynyt. Eikö olekkin niin, että kaikilla on erillinen oma esimies?

21.02.2013 08.17
022512569_r
Pori
Flow kirjoitti:

Älkää tosiaan yleistäkö että kaikki Faunattaret olisivat perseestä ja kaikki vaan boikottiin....

T.Faunattaren työntekijä

Eihän täällä kukaan ole yleistänytkään, vaan kertonut omia kokemuksia liikkeistä. Se että jossain tois pual suomee jossain faunatar-liikkeessä osataan asiat, ei vaikuta ketjun muuten surkeaan maineeseen.. maine on aina ansaittu.

21.02.2013 08.57
Flow kirjoitti:
Älkää tosiaan yleistäkö että kaikki Faunattaret olisivat perseestä ja kaikki vaan boikottiin....

Koska kyseessä on ketju, on niillä kutakuinkin samanlaiset ohjeet. Itse olen käynyt useammassa liikkeessä ympäri maan ja todennut, että samanlaisia puutteita ja vääriä tietoja/oloja eläimillä. Toki voi olla, että joku liike pystyy tekemään paljonkin erilailla, mutta se ei oikein auta, kun kyseessä on ketju. Sama koskee tietenkin myös muitakin suuria liikeketjuja.
Flow kirjoitti:
Meilläkään ei todellakaan suositella mitään muovisia juttuja gerbiileille, eikä myytävien gerbiilien terraarioissa ole mitään muovista.

Tämä oli myös suoraan Faunataren omassa, myymässä "eläinlajiesitteessä". Joten aika ristiriitaakin on, jos työntekijä tietää tiedon vääräksi ja silti myytte sitä samaa fiktiota kansissa eteenpäin ja vielä omiin nimiin.

Itse suosin ehdottomasti yksityisyrittäjiä, eli pienempiä eläinkauppoja. Niiltä on saanut tähän asti parhaimman avun ja ne myös ottavat onkeensa, jos kertoo, että jossain on puutteita. Ne myös yleensä ohjaa paikallisille kasvattajille, jos liikkeessä ei ole eläimiä. Faunatar näyttää monesti vain hankaloittavan kasvattajia "ei niiltä kannata ostaa".

Näiden vuosien ja eri Faunatarliikkeissä käymisien jälkeen olen oman johtopäätökseni tehnyt ko. lafkasta ja se on meillä siksi boikotissa.

Muokattu viimeksi: 21.02.13 08.57
21.02.2013 15.14

Kyllähän niillä ketjuillakin on oikeastikin eroja, mutta ihan yleisesti Faunatar-ketju on saanut melko huonon maineen. Täällä meillä Kotkassa saa väärää tietoa ja sen tiedon takia on mm. serkkuni yksi hamsteri kuollut (liikkeessä siis kerrottu, että voi laittaa toisilleen tuntemattomat talvikot samaan asumukseen ilman kummempia totutteluja...). Niin siinä valitettavasti käy, kun sinisilmäisesti uskoo mitä myyjä sanoo, eikä vaivaudu itse ottamaan asioista selvää.

Mun mielestä jokaisen eläinkauppiaan tulisi osata kertoa OIKEAA tietoa sitä kysyttäessä tai sitten jos ei tiedä, kertoo sen rehellisesti eikä ala vääntämään jotain mikä voi olla eläimelle haitallista. Meillä täällä Kotkassa mm. kehotetaan ja liikkeessäkin käytetään suolakiveä, joka voi olla ja onkin gerbiileille erittäin haitallista. Sitä ei siis missään nimessä suositella gerbiileille, vaan täällä sitä oikein tyrkytetään niille. Eikä oikein tunnu menevän puhe perille, kun eihän asiakkaat ikinä tiedä mitään...

23.02.2013 03.16
022448006_r
Helsinki

Mä oon kyllä nähnyt todella monia eläinkauppoja joissa on ollut kyllä paljon huonommat olot eläimillä, monesti ne on näitä "ketjuttomia" vai miten sen voi sanoa, mutta siis että ei ole kuin vain yks samanniminen..:P

23.02.2013 19.07
022643149_r

Tosi harvoin käyn Porvoon faunassa, koska mun vakiopaikka on sellanen hiljanen eläinkauppa, jossa mut aina muistetaan : D! Tuolla faunassa nyt on noi eläimet tolleen alakerrassa ja lasiseinämän takana, mutta ne häkit näytti ehkä nafteilta omaan silmään.

Noille en saa sieltä oikeaa pellettiä, mutta joskus puruja ja heinää hankkinut  sekä mökkejä, siltoja ja ruokakuppeja. Tykkään vaan käydä kerralla hakemassa satsin tuolta minun vakiostani, ettei tarvii liidellä ympäri kaupunkia.

"If you're going through hell, keep going." -Winston Churchill
23.02.2013 19.34
022206908_r
Espoo
Tosca kirjoitti:

Juuh kyl lintupuolellakin hoito-ohjeet on ollu vähän outoja... Kaiken lisäks faunattarissa myydään linnuille pääsasiassa pieniä muovisia leluja sekä peilejä. Ostin Faunattaresta linnun viimevuonna ja sain kuulla että tää suomalaissyntynen lpapukaija oli madotettu.. Lintuja madotetaan? Siemeniä puputtavalla kesylinnulla matoja? Ja onkohan noi matolääkkeet kuin sopivia linnuille...

komppaus tähänkin..

Kaikissa liikkeissä missä oon nyt vieraillut  niin aina leluina muovisia peilihöskiä(peili on kielletty linnuille) niin ärm.. ainain ihan hyvää merkki ruokaa sieltä saa, mutta saman voi tilata isompana halvempana satsina netistä... En oikeen suosi tuota paikkaa, joskus olen joutunut jotain vitamiineja ostamaan, mutta en pahemmin tykkää liikkeestä. Mitä noita eläimiäkin kattonut niin... EI hyvin mene ei. Gerbuja on pienessä terrassa jossa on 2cm mörttiröpöä ja semmosta.  Lintuja harvoin enään olen nähnyt, mutta sielläkin aivan kamalan pienessä häkissä 10 undulaattia.

Bird in a cage can act only like a prisoner
23.02.2013 19.58
021807793_r
Nurmijärvi
Ässä kirjoitti:

Kävin lukemassa Faunatar sivujen eläinten hoito-ohjeita, lähinnä jysijä puolella. Ei oikeasti, onko niiden tieto tota luokkaa? Ihan että kahdelle gerbiilille minimikoko asumuksessa on 90*50*45 ja terraario siivotaan kuulemma ihan jopa kerran viikossa.

Kesyhiirille niiden mukaan minikoko neljän naaraan laumalle on 70*50*40. Mistä ne repii noita tietoja? :D
Ja kesyrotille minimikoko 2-4 rotan laumalle on 100*60*90.

Olisikohan ihan siksi, että ihmiset ostaisivat heiltä tuon kokoisia (kalliita) asumuksia ja viikottain purua?

Ei myyjiä yleisesti ottaen kiinnosta mikä tieto on oikeaa ja mikä ei, pääasia että kauppa käy.

Ässä kirjoitti:

Ite tykkään ainaki tosta kotkan faunattaresta. Asiantuntevaa porukkaa ainaki :)

Eikä mun mielestä ees liian kallis.

Ässä kirjoitti:

^ Jep! Mäkään en ihan suosi tuota ketjua. Liian pieniä juoksupyöriä, vääränlaisia virikkeitä yms. Ja etenkin nuo hoito-ohjeet on jotain aivan karseeta. Luulis ensin ottavan selvää ennen kun niitä ohjeita alkaa tekemään.

Ässä kirjoitti:

Täällä meillä Kotkassa saa väärää tietoa ja sen tiedon takia on mm. serkkuni yksi hamsteri kuollut (liikkeessä siis kerrottu, että voi laittaa toisilleen tuntemattomat talvikot samaan asumukseen ilman kummempia totutteluja...). Niin siinä valitettavasti käy, kun sinisilmäisesti uskoo mitä myyjä sanoo, eikä vaivaudu itse ottamaan asioista selvää.

Mun mielestä jokaisen eläinkauppiaan tulisi osata kertoa OIKEAA tietoa sitä kysyttäessä tai sitten jos ei tiedä, kertoo sen rehellisesti eikä ala vääntämään jotain mikä voi olla eläimelle haitallista. Meillä täällä Kotkassa mm. kehotetaan ja liikkeessäkin käytetään suolakiveä, joka voi olla ja onkin gerbiileille erittäin haitallista. Sitä ei siis missään nimessä suositella gerbiileille, vaan täällä sitä oikein tyrkytetään niille. Eikä oikein tunnu menevän puhe perille, kun eihän asiakkaat ikinä tiedä mitään...

Mitä ihmettä juuri luin?

Muokattu viimeksi: 23.02.13 20.53
24.02.2013 00.38
022404011_r
Himanka

Itse kävin reilu vuosi sitten kattomassa, jos olisin tuhlaillut mun lahjakorttia, mutten löytäny mitään ja jäi käyttämättä. 5e tuossa tais olla, mätsäristä tuli.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti