Vanhaenglanninbulldoggi (Koirat > Pennut)

27.09.2011 12.54
021061579_r
Nokia

Nyt tarvitsisin kaikkea mahdollista tietoa kyseisestä rodusta! Poikaystävä on ihastunut rotuun ja meinaa nyt pian tuollaisen hankkiakin.
Googlettamalla olen jo tutkinut kaiken mahdollisen, mutta tarttis ihan käytännöstä, normaali elämästä ihmisiltä, joilla on kyseinen koira tai jotka ovat olleet kyseisen koiran kanssa tekemisissä kaikki mahdollinen tieto! :)

Onko nämä VEB:it oikeasti suht terveitä, kuin olen saanut ymmärtää?
Onko suojeluvaistokin aivan jokaisella yksilöllinen, vai jokaisella oikeasti todella vahva, niin kuin on "varoiteltu"?
Miten on tullut toimeen muiden koirien kanssa? yms. yms. yms.

Kaikki tieto otetaan vastaan!

27.09.2011 12.59
021402327_r
Multia

Mitä olen kuullut niin näitä ei ihan niin vain pääse ottamaan. Tarkoitan siis sitä ettei niitä pentuja vissiin kovin paljoa synny

Petsiessä ainakin Akun VEB ja Wilman mammalta saa varmasti kysymällä tietoa ainakin siitä yhdestä yksilöstä

27.09.2011 13.18
021061579_r
Nokia
No kun ilmeisesti nyt jossain kennelissä näitä olis tarjolla, niin siks ilmeisesti se olis tulossa nyt piankin, tai sitten, jos kaikki ehti mennä jo, niin sitten taas odotellaan, mutta onpahan hyvä tehdä tiedustelua jo ajoissa : )

ja kiitos! täytyypä mennä urkkimaan tietoja :p
28.09.2011 07.12
Mikset juttele kasvattajan kanssa? Eiköhän hän mielellään kerro rodusta. Ja joissakin roduissa pennut voidaan varataan jo ennen syntymää, joten roduissa, joita ei liukuhihnalta ole saatavilla, kannattaa tehdä tiedusteluja jo hyvissä ajoin.. Mutta ensin kannattaa tutustua rotuun kunnolla, niin kirjallisuuden kautta kuin 'livenäkin'.
28.09.2011 07.21
022152593_r
Nummela

En tiedä teidän koirakokemuksista, mutta en ihan heti "ihastumisen" perusteella lähtisi VEDiä ottamaan. Koira on kuitenkin työkoiraksi luokiteltu erään kasvattajan sivulla ja jos aikomus ei ole koiran kanssa harrastaa, harkitsisin jotain aivan toista. Vai onko tuo koira poikaystäväsi "niin hienon näköinen koira, pakko saada!"-tyyppinen valinta :P

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti