Mihin agressiivinen koira? - Sivu 12 (Koirat > Koirien koulutus)

07.06.2012 23.06
022309048_r
Pori

Valdo - Tarkoitinkin näitä Helinin faneja, jotka kauhistuvat tuollaisesta normaalista keskustelusta. Se on kumma, kun ei ammattilaisten kanssa saisi suutaan avata.

Jopa minä nuori ja kokematon tyhmä tyttö suojelussa (:D) saan puhua läpiä päähäni ja rohkeasti puhua omista ajatuksistani/kokemuksista sun muista - he keskustelevat mielellään, auttavat/neuvovat ja ohjaavat, vaikka olisivatkin eri mieltä. He myös perustelevat vastauksensa ja keskustelevat kanssani asioista ja näin olen oppinutkin aivan mielettömästi uusia asioita! Jos vain hymyilisin tyhmän näköisenä ja nyökyttelisin heidän puheilleen enkä voisi keskustella asioista vaikka en aina oikeassa olisikaan, en oppisi edes puolia mitä olen oppinut.

Muokattu viimeksi: 07.06.12 23.07
07.06.2012 23.12

Sakuihmisethän ei muistaakseni sulle Valdo/Mindi vastannut sun sähköposteihin mitä heille laitoit koulutusta koskien? Mulla on aina ollut tapna vastata kaikille kyselijöille jo ihan muodon vuoksi.

Muistan edelleen miten p*skan vastaanoton sain täällä keskusteluissa eräiltä aikanaan. Niin metsä vastaa miten sinne huudetaan.

Myönnetään, et tääl otan kierroksia herkästi, kun taas livenä en, mutta livenä ei tulisi porukka hyppiin silmille. Jos työntää nokkansa ongelmakoira juttuihin niin silloin olisi oikeesti syytä tietää niistä jotain. Minäkin osaan olla nöyrä, jos menen suojelutreeneihin tai jälkitreeneihin ja siel on MM-kaverit neuvomassa. Siellä pidetään turpa tukossa ja korvat auki. kysyä saa, mut röyhkeä ei pidä olla. Noita kavereita kunnioitan, kun heillä on oikeesti jotain annettavaa ja näytettävää. Erään lajin MM-kaveri olisi halunnut minulta neuvoja miten opastaa omistajia ongelmakoirien kanssa niin sekin osoitti häneltä "nöyryyttä" kuunnella toisen mielipiteitä vaikka lajitulokset on erittäin kovat. "Ei opi, jos korviaan ei pidä auki". Hän varmasti olisi pärjännyt hyvin ilman neuvojani. Mulla on aika laaja tapa toimia eli näen pakostakin erilaisia tilanteita. Ne asiat mitä täällä mietitte ja käsittelette on mun arkea, suuri osa mun elämää niin vois vähän miettiä ketä kannattaa kuunnella. Oikeassa elämässä en ole ketään päähän potkinut ja se johtuu siitä, kun ei tulla mulle selittään HV-asenteella. Hyvin harvalla siihen naamatusten kantti riittäis. Selittää saa mitä tahansa mielipiteitä, mut jos ne on oikeesti vääriä niin pystyn ne helposti teilaamaan perustelujen kera.

07.06.2012 23.12
000113169_r
Juska kirjoitti:

:D Oho, painoin enteriä ennenaikasesti. Mutta siis selittänythän se on miks on käyttäytynyt niin kuin käyttäytyi. Mutta anti olla, jatkakaa.

Ei se ole mikään selitys että provoaa, ei törkeästi käyttymiselle ole mitään järkevää selitystä, sitä vain joko on a) törkeä b) tyhmä tai c) ilkeä. Tai kaikkia yhtäaikaa.

Juno, joo jaa, hyvä kun selvensit. :D

Trog, ei juu vastanneet. Ei se mitenkään liity silti sinuun.

Jos JOKU on JOSKUS sulle antanut p*skan vastaanoton, ei kannata jatkaa samaa linjaa ja vois näyttää olevan paremmalla rimalla.  Se ei vaan ole kovin onnistunut vaan sieltä tulee "huutonaurua" ja ihmisten haukkumista vieläkin, tosin se on parantunut koko ajan. NetissäKIN voi olla ihmisille mukava.

Muokattu viimeksi: 07.06.12 23.17
07.06.2012 23.23
Nyt me taas nähään, että kuka täällä jatkaa turhaa nassutusta. En edes viitti sun juttuihin enää vastata. Tule vinkuun vaikka yksärillä niin et sotke ihan turhaan tätä ketjua, kun juttusi kohdistuu aina muhun. koeta nyt hyvä ihminen toipua parista vanhasta lauseesta mitä oon joskus heittänyt.
07.06.2012 23.43
000113169_r

^Hyvä heitellä yksäreillä kun tunnuksia poistellaan. No, aina se tulee takaisin.

Mun juttuni kohdistui myös muihin, jos et sattunut huomaamaan, ja itse kohdistit kommenttisi minulle, niin vastasin siihen. :_DD

07.06.2012 23.45
022664329_r
Hyvinkää
Turo kirjoitti:

Musta on huvittavaa kuinka ympäripyöreitä Wilmakin selittelee, ammattilaiselle vieläpä. Kjeheh. Mulla on myös aika suppea koirakokemus, mutta en mä sentään noin palikka ole.

Anteeksi, nyt voisin poistua takavasemmalle.

Noh, kuten täällä ovat jo muutkin todenneet, ei se että henkilö olisi kuinka ammattilainen tahansa estä ketään kyseenalaistamasta ja keskustelemasta. Ilman kyseenalaistamista ei olisi kehitystäkään, tiedätkös?

Koska Petsie on avoin foorumi, voin mielestäni aivan hyvin kertoa näkemykseni vaikka en ooämgee suuri koirankouluttaja olisikaan. Odotin lähinnä asiallista keskustelua koirien yksilöllisyydestä ja sen vaikutuksesta koulutukseen, en hyökkäystä tai henkilökohtaisuukiin menemistä. Mutta, mikäli asiallinen keskustelu ja ammattilaisen metodeiden kyseenalaistus tekee sinun mielestäsi ihmisestä palikan, en minä asialle voi mitään. Boohoo, on se elämä niin rankkaa.

Muokattu viimeksi: 08.06.12 01.30
http://vuorenvarmanvillikissa.blogspot.fi/
08.06.2012 00.31
022494489_r
Hyvinkää
Myönnän nöyrästi olevani varsin ummikko, jos kertaan iteäni monta kertaa vanhempiin koiraihmisiin, mutta on tää nyt jumalauta kumma et aikuinen mies (??) tulee jonnekkin teinityttöjen foorumille riehumaan. Jos nää kaikki Helinin (?) tarinat pitää paikkansa niin I'm very impressed, mutta ei se anna kellekään oikeutta provota ja uhota julkisella foorumilla. "Amatöörien" tyhmät kysymykset on varmaan joo ärsyttäviä, mutta jos ei kestä kyseenalaistamista eikä viitsi perustella asioita mulla kun "mulla on hei vähän enemmän kokemusta kun sulla!!" niin voi aivan hyvin pitää vaikka turpansa tukossa. Koska tommonen on vähän niinkun paskassa polkis, eikä vie keskustelua eteenpäin ollenkaan.
http://deminriesa.blogspot.fi
08.06.2012 00.42

Helin > Petsieläiset > Helin > Petsieläiset > Helin > Petsieläiset

keskustelu demikortteina. näin puolueettoman sivustaseuraajan näkökulmasta.

08.06.2012 00.53
022309048_r
Pori
^ hajosin kyl iha totaalisesti, ei prkl! :D
Muokattu viimeksi: 08.06.12 00.57
08.06.2012 00.56
022205705_r
Hämeenlinna

Ei saatana, tipuin sängyltä xDDDD
Opi koirastasi: katso miten se elää ja elä sen mukaan
08.06.2012 00.58
Mar kirjoitti:

Helin > Petsieläiset > Helin > Petsieläiset > Helin > Petsieläiset

keskustelu demikortteina. näin puolueettoman sivustaseuraajan näkökulmasta.

Reps :D

08.06.2012 01.08
022494489_r
Hyvinkää

Yks jäi.

// tietty myös tälle vois olla tarvetta. 
kun ei tää iänikuinen paskassa polkeminen johda mihinkään. kunhan vaan porukka käy samaa keskustelua uudelleen ja uudelleen, vähän porukka saattaa vaihtua välissä. 

Muokattu viimeksi: 08.06.12 01.11
08.06.2012 01.12
Riesa kirjoitti:
Yks jäi.

kun ei tää iänikuinen paskassa polkeminen johda mihinkään. kunhan vaan porukka käy samaa keskustelua uudelleen ja uudelleen, vähän porukka saattaa vaihtua välissä

Nope.

08.06.2012 01.14
022494489_r
Hyvinkää
Mar kirjoitti:
Riesa kirjoitti:
Yks jäi.

kun ei tää iänikuinen paskassa polkeminen johda mihinkään. kunhan vaan porukka käy samaa keskustelua uudelleen ja uudelleen, vähän porukka saattaa vaihtua välissä

Nope.

!!
08.06.2012 01.16
Lakkaa olemasta mukahauska mun vitsillä. Sun ruikutusviesti oli se, josta noi kortit hyppäs mieleen.
08.06.2012 01.25
022494489_r
Hyvinkää

Minen ruikuta, vaan mietin mistä näitä aina sikiää. Ei oo ensimmäinen tapaus, eikä varmasti viimenenkään.
Kuten jo totesin, jutut on ainakin vakuuttavia. Todellisuudesta minen tiedä mitään, eikä mua oikeeastaan kiinnostakaan. Tommonen ääliömäinen provoominen on vaan ihan käsittämätöntä tyypiltä, jolta kuitenkin juttujen perusteella löytyy taitoa myös perustella omat juttunsa. Siis muulla kun sillä "oon vanhempi/parempi/whatever ku te yhteensä".

Tietty provoominen ja päteminen on kivaa, i know, mut jotkut jutut vaan menee vähän vanhaks ajan kans.

Ylipäätään on jotenkin aina kuvitellu, et ihminen hakeutuis semmoseen keskusteluseuraan jossa olis ees jonkinnäköstä vuorovaikutusta havaittavissa. En siis vaan ymmärrä miks tänne löytää uudestaan ja uudestaan tyyppi joka ei selkeesti saa tästä mitään irti. Paitsi ehkä jotain omituista nautintoa kun pääsee vähän pätemään teinitytöille ja lyttäämään vähäsenkin varmuuden omasta tekemisestä.

08.06.2012 09.12
019487034_r
Porvoo

Saman kysymyksen varmaan vois heittää sit monelle muillekki, mitä me täällä tehään, saadaako mekään tästä mitää irti ku samat keskustelut pyörii saman kaavan mukaan. Ja eiköhän myös ne "ammattilaiset" täältä jotain löydä, jos ei muuta ni päivän naurut täältä yleensä saa.

Joku tuolla kysy et kuinka moni oikeesti veis koiran tuikituntemattomalle koulutukseen. Mä ainaki voisin viedä jos on takeita siihen että koiran käytöstä saadaan muutettua parempaan suuntaan, annetaan neuvot miten jatkossa tulisi toimia.

Petsie tuntuu nykysin olevan oikea kouluttajien paratiisi, jokaisella tuntuu olevan kokemusta ongelmakoirista, heikko hermosista, aggressiivisista tai dominoivista koirista, onko nykysin enää koiria joilla ei ole ongelmia? Ne taitaa olla aika vähissä nykysin. Se että joku koira on jollekkin omistajalle liian vaativa, ei se todellakaan ole sitä välttämättä muille. On mullaki ollu välillä hankaluuksia oman koiran kanssa, mut ne hankaluudet ois joku toinen varmaa voinu hoitaa yhessä päivässä. Mut toisaalta ton perusteella mäki oon varmaan kouluttaja muiden yläpuolella, ku oon omistanu "haasteellisen" koiran.

Vaikka jokainen koira on yksilönsä omien ongelmiensa kanssa, monesti niihinkin kuitenkin toimii samanlainen tai ainakin saman tyylinen kaava, ja siitä lähetään sit purkamaan ja paneutumaan ongelmaan jotta se saadaan poistettua koirasta.

Vaikka täällä joukossa on/olisi ammattilainen, kyllähän senkin kanssa voi rakentaa keskustelua, tää ois aika yksipuolinen foorumi jos muut ihmiset ei saa vastailla mitään tai antaa omia neuvoja, jokaisen on kuitenki muistettava käyttää sitä maalaisjärkeä.

08.06.2012 09.45

Yhdyn Amigon viestiin.

Toisaalta mikäli joku odottaa saavansa netin välityksellä ongelmakoirankouluttajalta vinkin jos toisenkin jotka korjaavat koiran silmänräpäyksessä niin unen näit.

Petsie on keskustelupalsta jossa joka asiasta saadaan nostettua elämää suurempi haloo.

Pakotteet vs. naksutin keskustelu ainakin saa aina omat atmosfäärinsä. Ihmiset jakelevat liian heppoisesti neuvoja ymmärtämättä jotta se mikä toimii tällä ei välttämättä toimi sillä, ollaan todella kapeakatseisia, inhimillistetään koiraan, omien mielipiteiden tueksi linkitetään tuhansia linkkejä jotta keskustelija saa uskottavuutta kun ei enää itse pysty omia katsantokantojaan perustella, unohdetaan koiran yksilöllisyys ja yritetään tuputtaa omaa kaavaa kaikille, yhden tai kahden koiran omistaja on heti the ultimate kouluttaja jos oma koira on haastava ja sitten voidaan tuosta noin vaan jaella neuvoja kuin ammattilainen, kuinkahan moni todellinen ammattilainen lukee näitä keskusteluja vedet silmissä, en tiedä, tuskin ketään muuta kuin Markoa kiinnostaa teinityttöjen koulutuspiirien reseptiohjeet toisilleen.

Tuntuu ettei petsieläisille riitä mikään, ei saa keskustella provoten saatikaan asiallisesti. Niinkuin sanottu, tämä on julkinen foorumi jossa saavat keskustella niin kädettömät kuin ammattilaisetkin, mitä nyt ylläpito vaan välillä repii hiuksiaan.

Jekku/Onni aikaisemmin kirjoitti siitä ettei voisi itse hankkia enää uutta jos olisi käytösongelmien takia koiran piikittänyt ja ei olisi tehnyt kaikkea mahdollista koiran eteen. Sama myös minulla, minä en olisi voinut enää jatkaa koiraharrastustani mikäli olisi heittänyt toivoni Lobon kanssa. Sitkeys ja päättäväisyys ovat koiran koulutuksessa/kasvatuksessa se kaiken a ja o.

Mikäli itselle tulisi tilanne jotta Lobo lähtisi ihan lapasesta eikä normaali arki sujuisi sen aggressiivisuuden takia niin ammattilaiseen yhteys ja pyyntö tulla ihmettelemään koiraani. En sitten tiedä onko kynnys pyytää apua ongelmakoirankouluttajalta suuri sen vuoksi että itse näyttää epäonnistuneen? Pakko myöntää itselleen ettei omat taidot riitä.

08.06.2012 09.55
022414662_r
Keuruu
Amigo kirjoitti:

Ja eiköhän myös ne "ammattilaiset" täältä jotain löydä, jos ei muuta ni päivän naurut täältä yleensä saa.

Ammattilainen tai en, kyllä tästä naurua irtoaa. :D

Ensinnäkin, tänne tulee aikuinen mies kerskailemaan "mä olen Suomen para kouluttaja ja pärjään minkä vaan koiran kanssa" mikä syö kyllä kieltämättä uskottavuutta tyypiltä. Ymmärrän jos tullaan jakamaan kokemuksia, antamaan neuvoja ja tarjoamaan apua, mutta älytöntä lähteä nostamaan itseään korkeimmalle jalustalle ja lyömään muita aina vaan alemmas. Naurettavaa.

Toiseksi, täällä jaellaan mielipiteitä faktoina. Se, onko koiralle parempi vaihtaa kotia vai mennä monttuun on ihan makuasia. Koiran mielipidettä kun ei voi tietää, eikä sitä miten kodinvaihdos oikeasti mihinkin koiraan vaikuttaa. Koiran mieli kun on suuri mysteeri. Kyllä, koira on eläin ilman ajantajua ja tuskin muistelee ihmisen lailla eilistä. Mutta voiko kukaan olla varma, ettei koira silti jollain tasolla tietäisi että elämä on erilaista kuin ennen, jos sen elinympäristö vaihtuu? Koirakohtaistakin varmasti, kaikki piskit kun reagoi asioihin eri tavalla. Ja lisäksi koirat on kokeneet aika suurta muutosta vuosisatojen aikana ihmisen kanssa eläessään. Johan koira on oppinut lukemaan ihmisen elekieltäkin, minusta se kertoo jo paljon. Koiraa ei toki pidä inhimillistää, mutta kuinka kaukana ne on tunnetasoltaan ihmisestä, sitä vaan ei voi tietää.

Kolmanneksi, kun keskustelu tyssää ja kaikkia vaan ärsyttää koko sonnan jauhanta, niin aletaan heittää jotain trollauksi ja pistetään koko juttu vitsiksi. Tämä on sama kaikissa keskusteluissa, joissa samaa shaissea on jauhettu jo monet sivut. Ketään ei enää kiinnosta niin pistetään pari sivua kuvalinkkejä jotka ei liity mitenkään mihinkään. Kertookyllähyvin kiteytettynä koko keskustelun ja Petsien tason.

Neljänneksi vielä, jos täällä jollain on kokemusta enemmän kuin toisella, ei minusta silti ole oikeutta sanoa toista palikaksi tai käskeä olla puuttumatta, kun ei mistään mitään tiedä. Kokematonkin voi tuoda mielipiteensä julki ja hei, joskus tietämättömällä voi olla arvokastakin näkökantaa aiheeseen. "Kaikkitietävät" kun liitelevät siellä omissa sfääreissään, niin tuppaa välillä unohtumaan se ihan palikkatason maanläheinen näkemys. Jotta kunnioitusta muidenkin mielipiteille. Niihin voi myös asiallisesti kommentoida, jos on asiasta parempaa tietoa ja oikeita näkemyksiä.

Ei mulla muuta. :)

Koira joka toimii kuin ajatus. Ei aina toimi.
08.06.2012 13.21
Uskomatonta miten paljon petsieläisten perseitä jaksaa kutittaa yhden jätkän höpinät täällä. :D
08.06.2012 14.04
022414240_r
Keuruu
Lara kirjoitti:
Uskomatonta miten paljon petsieläisten perseitä jaksaa kutittaa yhden jätkän höpinät täällä. :D
Ku ei tykkää ni ei tykkää. :D

Ärsyttävä persoona, tai ainaki sellasen kuvan itsestään antaa. Ylimielisyys vaan ei iske muhun.

08.06.2012 14.11
ei voi mitii. toisia vaan ärsyttää oma huonommuus enemmän, kun toisia. toiset hyväksyy sen.
08.06.2012 14.54
022414240_r
Keuruu
Mar kirjoitti:
ei voi mitii. toisia vaan ärsyttää oma huonommuus enemmän, kun toisia. toiset hyväksyy sen.
Mikä nyt ketäkin ärsyttää. Minulla ei ole kokemusta ongelmakoirista, enkä oikestaan halua saadakaan. Valitsen siksi rodun, jonka kanssa tuskin haasteita tulee ja yksilön, joka vastaa tarpeisiini. Ei ole tarvetta etsiä ongelmia. Kun tietää omat rajansa, niin ei sitä tarvi ärsyyntyä sitte jos jollain muulla on kykyä ja jaksamusta leikkiä vaikeiden koirien kanssa. Antaa leikkiä, ei se ole multa pois. Kai sitä saa ärsyyntyä ihmisen käytöksestä ilman että siihen omaa alemmuuden tunnetta liittyisi?

Täällä ei kyllä voi yhtään mitään sanoa kun samanlaisia perseilijöitä on joka kolmas petsieläinen...

Muokattu viimeksi: 08.06.12 14.55
08.06.2012 15.09
022414240_r
Keuruu

Ja hiljaa hyväksyisin kun mulle perseillään? Miksi ihmeessä? Jotta provoilija voisi kiljahdella riemusta, kun on saanut jauhot suuhun "alemmuuskompleksista kärsiville"? Tylsäähän provoilu olisi jos ei kukaan vastaisi.

Tämä aihe tosin on aikansa elänyt ja ajautunut kauan sitten pahasti sivuraiteille, että eiköhän tällekin pian piste tule. :)

10.06.2012 15.53
You know when to quit.
22.06.2013 16.25
022553257_r
Kotka

Tähän kaiken lopuksi,Hönö sai uuden loppu elämän kodin.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti