Jos sinun koirasi olisi koirakuiskaajassa/isännän ja koiran käytöskoulussa? - Sivu 4 (Koirat > Koirien koulutus)

28.11.2011 09.06
Caro kirjoitti:

Tarppeksi kun kuulee puheita ja näkee koiria sekä tutustuu heidän menettelytapoihinsa niin tuomio on tuo.

Mutta puheiden kuulemisen perusteella tuskin kannattaa mielipidettänsä perustaa, tai ainahan toki voi, mutta silloin perustaa mielipiteensä toisten mielipiteisiin eli ei ole itse henkilökohtaisesti käynyt toteamassa että onko kys. kouluttaja hyvä vai ei.

Mielestäni on hiukan huvittavaa netissä haukkua kouluttajia jos "metodeista" ei ole omalla kohdalla ollut kokemusta saatikaan että itse olisi ollut paikanpäällä edes katsomassa kyseisien kouluttajien tapoja kouluttaa vai oletko Caro ollut tutustumassa paikanpäällä jokaiseen moittimaasi kouluttajaan?

Huhujen mukaan ei kannata ketään tuomita.

Itse en osaa sanoa yhdestäkään noista kouluttajasta mitään hyvää enkä pahaa(paitsi huhujen perusteella) koska en ole koirani kanssa kenellään ollut. Kaikkien periaatteet tosin eivät kohtaa omieni kanssa.

28.11.2011 09.16
021346471_r
Espoo

^Komps

"Ne koirat jotka oli hankalia ja ei saanut apua pevisa kouluttajilta, koulutti joku aivan muu. Vaikeimpia tapauksia eivät ota koulutukseen, koska ovat selvillä ettei kyvyt riitä niihin." - Caro

Eikö se ole hyvä, ettei mennä kouluttamaan tapauksia joita ei handlata? Ongelmakoiria riittää, joten on hyvä, että jotkut ottaa vähemmän haastavat ja osaavammille jää kaikkein vaikeimmat.

Minusta on huvittavaa tuomita kouluttajia kuulopuheiden perusteella. :D Lisäksi kun sitä ei voi ihan noin vain sanoa kuka on hyvä ja kuka huono. Toisille ohjaajille sopii toisenlainen ja toisille toisenlainen kouluttaja. Samoin kuin toisille koirille sopii toisenlainen ohjaaja kuin toisille.

Muokattu viimeksi: 28.11.11 15.24
tazzu.fi ---- puudelit.blogspot.com
28.11.2011 16.45
022708867_r
Helsinki
Lobo kirjoitti:

Mielestäni on hiukan huvittavaa netissä haukkua kouluttajia jos "metodeista" ei ole omalla kohdalla ollut kokemusta saatikaan että itse olisi ollut paikanpäällä edes katsomassa kyseisien kouluttajien tapoja kouluttaa

:'''''''D päivän repeäminen! Silti esim (sinäkin Lobo ;)) televisio kouluttajia (Millan, Victoria nyt päällimmäisenä) arvostellaan vaikkei olisi omakohtaista kokemusta, tai edes nähnyt livenä toimintaa.

http://minskipinski.blogspot.com/
29.11.2011 01.57
022662727_r

Kohtahan sitä on mahdollista nähdä Millan livenä, kun näköjään Suomeen saapuu. Koirien Turvakoti Espanjassa -ohjelman mainostauolla tullut mainos oli kiinnostavampi kuin itse ohjelma.

Tjaa-a, no, Millan-fanit pääsevät näkemään jumalansa ja muut uteliaat ihmettelemään. Toivon vaan, ettei tämä poi'i niitä lieveilmiöitä, että Suomi täyttyy wannabe-koirakuiskaajista, joita jo nyt riittää turhan paljon päätellen Idiootit koiranomistajat -kejussa kerrotuista selättelijöistä yms..

Toisaalta, onhan Millanin tavat ainakin ohjelmassa parantuneet alkuajoista uudemmille kausille mentäessä. Ehkä siellä nykyisellään nähdään jotain vähän inhimillisempiä tapoja kouluttaa koiria..

Njoh, muistuttelen tässä taas, että kouluttajien vertailuille on omat töpöt ja TÄMÄN TÖPÖN IDEANA OLI KERTOA, MITEN OMALLA KOIRALLA MENISI JONKUN KOULUTTAJAN LUONA.

Ei sillä, etteikö nuo OT-vänkäyksetkin piristäisi päivää, mutta niille olisi omatkin ketjunsa, kuten Millanin Suomeentulollekin. Pitipä vaan todeta tuohon Mindin viestiin liittyen. :-->

"Sie hitto teitkii miul uue jakkaukse, mut siit hyväs mie sahhaan siult puol päätä pois.."
29.11.2011 02.46

Palaten alkuperäiseen(?) aiheeseen eli ajatusleikkiin mitä kävisi jos oma piskisi olisi jossain tällaisessa viihteellisessä koirankoulutusohjelmassa....

Koirakuiskaajaan päästäksemme me ei taideta olla tarpeeksi ongelmaisia, kun ei koira mulle edes irvistele tai ole mitenkään agressiivinen. Kynsien leikkuukin onnistuu ilman hapettamista. :--D (Viitaten sis tässäkin ketjussa mainituksi tulleeseen jindo-jaksoon) Ugh, hihnakäytöskin sujuu kivasti, tosin ehkä meillekin tulisi noottia siitä että koira saa vapaasti kävellä myös minun etupuolellani (mielummin oikeastaan edessä kuin takana, missä en näe mitä se tekee). Jotenkin pystyn kuvittelemaan myös miten ylidramaattisesti Julius reagoisi tökkimiseen ja sihinään, varmaan vain istuisi jossain nurkassa lamaantuneena. :,D (Ei siis mitenkään erityisesti Cesaria dissaten, koirani on vain tosi herkkä pakotteille.) Mut myös varmaan lempattaisiin ulos huoneesta koska loisin huonoa energiaa, tosin tuskin Juliusta pitäisi ryhtyä lattialle vääntämään, se kun on tuollainen lapanen.

Mutta Isännän ja Koiran käytöskouluun me voitaisiin sopia! Enkä mä pitäisi muutenkaan pahitteekseni jos Victoria ilmestyis korkokengissään antamaan mulle valistusta koiran koulutukseen liittyen... Pystyn hyvin kuvittelemaan miten vieraat heittelisivät Jullelle kananpaloja (saattaa haukkua sisään tuleville vieraille, varsinkin sellaisille tutuille jotka ovat aiemmin innostaneet Juliusta sisään tullessaan) tai miten istuisimme tien penkalla tunkemassa kanaa Juliuksen suuhun aina kun joku taluttaisi koiran ohitse. Tosin tätä jälkimmäistä me harrastetaan muutenkin, joskaan ei kanan paloja oo namipussissa... Ehkä Victoria sais muhun potkittua myös energiaa ja pakottaisi meidät jollekin kurssille (ja toivon mukaan myös rahottaisi sen, haha) harrastamaan jotain ~oikeesti~.

Englannin kieltä varmaan tajuaisin ihan hyvin, tosin koska mulla on jonkin asteinein kaukoihastus Victoriaan -joo joo se on herkkis ja namitäti mut who cares, se vetoaa muhun, varsinkin tukka nutturalla- joten en ehkä tajuaisi ihan kaikkea mitä rouvan suusta tulisi ilmoille... :D

edit:// Mitä mä oikeen ajattelen, tietenkään vieraat ei tossa tilanteessa heittelis koiralle kanapaloja! Mutta sen sijaan voin hyvin kuvitella miten liioitellusti Victoria kääntyilis ympäri mun pientä asuntoa ollakseen selkä innostuneeseen koiraan päin, kunnes vihdoin istahtaisi mun pienelle sängylleni (siis ihan vaan koska mulla ei oo sohvaa ja tuoleja on vaan kaksi!). 

Muokattu viimeksi: 29.11.11 02.49
29.11.2011 07.31
021789656_r
Rokka kirjoitti:

Kohtahan sitä on mahdollista nähdä Millan livenä, kun näköjään Suomeen saapuu. Koirien Turvakoti Espanjassa -ohjelman mainostauolla tullut mainos oli kiinnostavampi kuin itse ohjelma.

Tjaa-a, no, Millan-fanit pääsevät näkemään jumalansa ja muut uteliaat ihmettelemään. Toivon vaan, ettei tämä poi'i niitä lieveilmiöitä, että Suomi täyttyy wannabe-koirakuiskaajista, joita jo nyt riittää turhan paljon päätellen Idiootit koiranomistajat -kejussa kerrotuista selättelijöistä yms..

Toisaalta, onhan Millanin tavat ainakin ohjelmassa parantuneet alkuajoista uudemmille kausille mentäessä. Ehkä siellä nykyisellään nähdään jotain vähän inhimillisempiä tapoja kouluttaa koiria..

Njoh, muistuttelen tässä taas, että kouluttajien vertailuille on omat töpöt ja TÄMÄN TÖPÖN IDEANA OLI KERTOA, MITEN OMALLA KOIRALLA MENISI JONKUN KOULUTTAJAN LUONA.

Ei sillä, etteikö nuo OT-vänkäyksetkin piristäisi päivää, mutta niille olisi omatkin ketjunsa, kuten Millanin Suomeentulollekin. Pitipä vaan todeta tuohon Mindin viestiin liittyen. :-->

Saman katoin ja aattelin vaa, että nyt se sitte tulee, ja maailma pelastuu (ainakin niiden kohdalla jotka Cesaria innokkaasti palvovat ja luontoäitiä kuuntelevat :D)
"Minä saan rähistä kaikille, mutta kukaan ei minulle!"
29.11.2011 09.33
Mindi kirjoitti:
Lobo kirjoitti:

Mielestäni on hiukan huvittavaa netissä haukkua kouluttajia jos "metodeista" ei ole omalla kohdalla ollut kokemusta saatikaan että itse olisi ollut paikanpäällä edes katsomassa kyseisien kouluttajien tapoja kouluttaa

:'''''''D päivän repeäminen! Silti esim (sinäkin Lobo ;)) televisio kouluttajia (Millan, Victoria nyt päällimmäisenä) arvostellaan vaikkei olisi omakohtaista kokemusta, tai edes nähnyt livenä toimintaa.

Tiesin että joku tarttuu tähän!

No tuota kuitenkin televisiossa näytetään näitä metodeita, helpompi on muodostaa mielipide nyt vaikkapa ohjelmassa näytettyjen koirien ja niiden koulutuksen perusteella kuin siten että kummin kaimalta on kuullut kyseisestä kouluttajasta tai vilkaissut hänen kotisivujaan. Uskoisin myös että kirjat jotka
esim. Millan tai Victoria ovat kirjoittaneet (molempien kirjoja olen lukenut) ovat tuoneet minulle myös ohjelman katsomisen lisäksi vähän lisää informaatiota luoda mielipidettä

Valitettavasti suomalaisista kouluttajistaon hyvin vähän ohjelmia tv:ssä eivätkä nekään oikeastaan koskaan ole puhtaasti koulutuspainotteisia, joten on hieman huono muodostaa minkään näköistä järkevästi perusteltua mielipidettä kenestäkään vain huhupuheiden perusteella.

01.12.2011 17.58
021394899_r
Turku

Pitää kyllä sanoa, että ihmetyttää täällä tämä lähes kaikille yhteinen ajatus: Victoria lihottaa koiriasi, korjaa ehkä vähän ongelmia, Cesar taas rääkkää koirasi piloille ja sivumennen vielä pahentaa ongelmia.

Pikaisella vilkuilulla itselleni ainakin välittyi tälläinen kuva. Saahan kaikki toki olla sitä mieltä kuin ovat.

No mutta, itse antaisin koirani mieluummin Cesarille. En usko, että Victori pystyisi tekemään Tessun ongelmalle yhtään mitään toisaalta Cesarin olen nähnyt hoitavan samanlaisia tapauksia, eikä mielestäni kovin laadukkaasti. Cesarin ohje olis lisää liikuntaa, lisää liikuntaa.... On kokeiltu. Ei auta, voit käydä rakin kanssa tunnin juoksemassa ja sama käytös jatkuu. Mihinkään juoksu matto viritelmään on ole koiraani jättämässä. Victorian kohdalla koira varmasti vietäisiin aina ulos huoneesta, monta kertaa. No jos toimii toimii vain sillä yhdellä kerralla, mutta entäs sitten kun koira on vaikka tarhassa tai yhtäkkinen heijastus tulee jostain? Ehei ei voi toimia.

Cesarin joka tapauksessa valitsisin siksi, että hänen uskoisin silti hoitavan edes osan asioista paremmin. Lisäksi olisi mukava kuulla hänen mielipiteitään yms. Kummankaan en kummankaan usko mitään hallaa tekevän koirille, vaikka ihan erillaiset metodit ovatkin.

Myönnän tässä samalla, että tulee sitä itsekin välillä omia rakkeja tönittyä jaloilla (potkittua jos asian haluaa näin ilmasta niin kuin joku kumminkin tekee) pois edestä ja sinne tien syrjään kun tulee auto, mutta eivätpä siitä ole mitenkään kärsineet. Vilkuillaan lähinnä vain katsomaan, että mitäs siinä tönit mä olin tässä ensin.

Milan on mielestäni myös siinä suhteessa parempi, että hän pystyy toimimaan kaikenlaisten koirien kanssa, mutta jos Victorian käteen iskisi ison vetävän ja huono käytöksisen koiran niin se olisi kyllä kouluttajan menoa sitten. Vaikka tiedän toki kyllä, ettei Cesarillakaan aina nämä ihan putkeen mene :--)

04.12.2011 18.17
021429754_r
Vihti

^ Victorian menetelmillä koulutettu on tuo meidän hirviötapaus. Halusi tappaa kaiken, minkä näköpiirissään näki ja veti meille tullessaan kun höyryveturi. Edelleenkään ei ihan kaikkea siedä (miksi pitäisi, en minäkään siedä) mutta sentään ovesta uskaltaa lähteä ihan ihmisten ilmoille. Cesarin potku-, hapetus- ja sihinänyppäsyllä tuo olisi tullut aikapäivää sitten silmille kuten yhdessä sen jaksossa joku koirista himmastu siihen potkimiseen. Tää on sen verran arvonsa tunteva koira, ettei sitä kohdella kuin kunnioittavasti ja se kunnioittaa takas aivan 100%.

Alan kohta jo toistamaan itseäni mutta mä en edelleenkään usko, että cesarin opeilla koulutettu koira olisi onnellinen.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti