Millaista auktoriteettia koira tarvitsee vai tarvitseeko? - Sivu 6 (Koirat > Koirien koulutus)

19.12.2011 21.17
Capina kirjoitti:

Kuten mainitsin eilen vai toissapäivänä. vaikka olisi itse cesar millan niin silti ei voisi kaikkia miellyttää joka toinen haukkuisi kuitenkin eläinrääkkääjäksi ja metodit huonoiksi jne.

Tää on kyllä totta, minulta jäänyt ilmeisesti kyseinen viesti ohi.

19.12.2011 23.15
021248183_r
Capina, mitä koirat merkitsevät sinulle?
20.12.2011 09.10

Koko elämä! 

Omat: Perheenjäseniä+"työkavereita", harrastus (tekemistä+liikuntaa), kavereita tullut harrastuspiireissä jne.

Asiakkaiden koirat: Työ, harrastus+liikuntaa, uusiin ihmisiin ja tilanteisiin tutustumista jne.

Tossa tiivistettynä!

Jos koirani olisi vaarassa niin olisin hetkeäkään empimättä valmis kuolemaan koirani puolesta. 3 koiraani putosi jäihin 2009 huhtikuussa erään onnettoman idioitin takia ja itse en olisi saanut päästää tuota ääliötä silmistäni. 2 Koiraa tippui noin 50m rannasta jäihin, jää kantoi mua 5m ja 45 metriä hakkasin jäätä rikki nyrkillä ja omalla rintakehän painolla, lopputulos oli 15min avantouintia, 4 murtunutta kylkiluuta, ihon nopeat hermosäikeet paskaks, rinta aivan naarmuilla ja veressä. yksi koira tippui rannasta n.10m jäihin ja hain sen ekaksi. Tämän jälkeen ei mennä jäiden lähellekään keväällä ja idiootille ei anneta koiraa minuutiksikaan, tosin myös virtaus oli kuluttanut jäätä odotettua paljon nopeammin ja oli yksi kohta mikä sitten petti koirien alta. 

Jäihin pudonneet koirat oli Pinja ja Noova. Doni putosi 10m päähän, lähti perään, kun jouduin huutaan sen verran paljon 2 muulle ja hihnan otin mukaan, että saan koiran kii jos lähtee jään alle.

Muokattu viimeksi: 20.12.11 09.23
20.12.2011 09.20
021056777_r
Valdo kirjoitti:
Niimpä, siksi siellä siirrytäänkin paljon enemmän malikoihin.
Silti näkee myös hyviä toopeja, rotikoita, dogoja (rodukseen hyviä, en oo vielä nähnyt IPO top 3:ssa kuin malikkaa/sakua, mutta en oo niin paljoa selannutkaan). Erikoisena kelpietä, mudia ja dallua olen kuullut treeneissä näkyneen. Se on ohjaajasta myös hyvin paljon kiinni samoin kuin molarista, miten koirasta saa kaiken potentiaalin irti.

No jaa, mä käyn vaan noissa saksanpaimenkoiraliiton treeneissä, siellä muita rotuja ei ole. Pari rotikkaa on ollut, mutta ne oli vartijoiden koiria niin saivat sen takia tuolla käydä.

Mut kuten Capina sanoi niin pitkälti terveyden takia sakemanneja ei niin paljon käytetä. Toisaalta taas linjajaon takia ei kaikki panosta niihin ominaisuuksiin mitä kyseisessä lajissa tarvitaan. Tottakai ohjaajastakin pitkälti riippuu, vaativa laji myös ohjaajalle, mutta jos koirassa ei tiettyjä ominaisuuksia ole niin ei niitä sinne mistään pysty taikomaan.

Capina/ Sellasta tää keskusteleminen täällä on, mistään ei voi yrittää fiksusti jutella, kun suht kokemattomat luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja muiden mielipiteet on aina väärin.

Eikä missään treenipiireissäkään pitkään pärjää jos sinne menee sellasella asenteella millä monet täällä on.

20.12.2011 09.31

Musta on vähän erikoista, kun kaikki niin tietävät, älykkäät, kaiken osaavat henkilöt huutelevat mahdollisimman nimettöminä, kun taas nämä mistään mitään tietämättömät uskaltavat seistä sanojensa takana ja kertoa, keitä ovat. "Tietäjillä" asenne ja tapa ilmaista itseään on kaikkea muuta kuin hyvää kuvaa antava.

Yritetäänkö peitellä oikeaa minää, koska tosielämässä ei todellakaan uskaltaisi ilmaista mielipiteitään kuten täällä, hävettääkö mahdollisten tarinoiden paisuttelun paljastuminen vai pelkääkö paljastuvansa itse mahdollisesti pelkäksi trolliksi?

Muokattu viimeksi: 20.12.11 09.33
20.12.2011 09.37

Kuten sanottu, en ole kouluttaja kuin omille koirilleni tai parille asiakkaan koiralle niin pidän itseäni enemmän koirapsykologina. ratkon ongelmat ja tapakasvatan, en kunnolla kouluta, sitä varten on toiset ihmiset olemassa, koska aikani ei riitä moiseen.

Kyllä pikkulikat lähtisi aika äkkiä suunsoiton jälkeen häntä koipien välissä kotiin kentältä, mutta jokainen on tiettyihin piireihin tervetullut hyvällä asenteella vaikka olisi 16v, mut ne korvat auki, koska kouluttajat on kentällä ja ne puhuu, ette te ja ellei kelpaa niin voi treenailla jatkossa yksin. Minäkin pidän turpani kii lajikouluttajilleni ellei aleta meneen psykologian puolelle ja väittään vääriä asioita. Olen tehnyt asioita "salaa" kotona päinvastoin ja se on tuottanut tulosta vaikka muuta väitettiin. On olemassa osaavia ja pitkänlinjanmiehiä joilla on sen verran suuri historia koirien parissa ettei paljon alottelijoiden kannata suutaan soittaa tai harrastus katkeaa ennen kuin se ehti edes kunnolla alkaa. Te teette ja teidän virheet kerrotaan teille, koska teillä ei ole itsellänne silmiä selässä ja ne on nieltävä eikä aina vängättävä vastaan. Jos minun treeniporukassa pullisteltaisiin jollain tokon avoinluokan tuloksilla jotka ovat alle 180 niin johan porukka kuolisi nauruun. Ihan noin ohimennen huomautan, että minulla on koulutusporukassa MM-tason miehiäkin ja vähän kunnioitusta menestyjiä kohtaan, kun eräänkin koira valittu vuoden palveluskoiraksi Eikä sellasia ihan tosta noin vain hankita, jos itse joskus jollain ihmeellä hankkisin tuon tittelin koiralleni niin olisin hyvin hyvin ylpeä ja kiitollinen ihmisille jotka auttoivat sen hankkimaan.

Nöyryyttä lapset, kun sitä ammattilaisiltakin löytyy ja itse lupauduin opastamaan ongelmakoira-asioissa erästä menestynyttä kisaajaa, kysyin yksityistunteja ja sain vastaukseksi, että se ei veloita jos autan sitä lähinnä ongelmakoirien omistajien käsittelyyn perehdyttämisessä+vähän muussakin. 

Koska Kida kitisi ettei nimellä uskalleta puhua niin lisään tämän:

Terv Marko Helin+ Bacteroides Deacon

Hukkasuden.nettisivu.org

FB:ssä nimellä Marko Helin

Muokattu viimeksi: 20.12.11 09.43
20.12.2011 10.05
021056777_r
^Jos sulla ei olis noin kallis tuntitaksa ja en asuis täällä perämettässä niin voisin pariin ongelmaan neuvoa kysyä
20.12.2011 10.09

Siinä paljastui heti asenneongelma. Kaikki kitisee. Kysyt neuvoa, kitiset, kerrot mielipiteesi, kitiset. Pohdit, kitiset. Muut ovat alapuolella, itse ylimpänä. Hirveän kammottava asenne. Mutta mukavaa, että "kitinäni" sai vähän suoraselkäisyyttä aikaan.

Meinasin jo kehaista, että nyt nähtävissä huimasti parempaa tekstiä, kun asennekin on enemmän perusteleva ja ympäristöllekin myönteisempi, mutta.

Valitettavasti itse en koiraani sellaiselle kouluttajalle toisi, joka käyttäytyy lähinnä nuorten suosimalla keskustelufoorumilla itserakkaan pissipään tavoin, mikä antaa käyttäjästä erittäin huonon ja lapsellisen kuvan, eikä anna oikeutta hänen mahdollisille taidoilleen. Mutta se on minun mielipiteeni, eikä liity tähän keskusteluun.

Jatkakaa.

Muokattu viimeksi: 20.12.11 10.11
20.12.2011 10.12
021056777_r
Nyt ollaan kyllä eksytty sen verta alkuperäsestä aiheesta, että jospa palataan siihen..
20.12.2011 10.19
20.12.2011 13.57
021248183_r

Kouluttaja jolta itseltään puuttuu nöyryys mutta joka vaatii sitä kaikilta muilta ja jonka kaikki kymmenet (vai sadat, miten se oli?) tyytyväiset asiakkaat loistavat poissaolollaan ei ole kouluttaja jolle itse maksaisin yhtään mitään.

Varsinkin kun ei tuosta tule kuin trolli mieleen. Ensin on kisaamassa koirien kanssa jossa panoksena häviäjän koira ja sitten väittää että koirat ovat hänelle muutakin kuin välineitä. Bwahah, as if I'd believe that.

20.12.2011 14.02
Kida kirjoitti:

Valitettavasti itse en koiraani sellaiselle kouluttajalle toisi, joka käyttäytyy lähinnä nuorten suosimalla keskustelufoorumilla itserakkaan pissipään tavoin, mikä antaa käyttäjästä erittäin huonon ja lapsellisen kuvan, eikä anna oikeutta hänen mahdollisille taidoilleen. Mutta se on minun mielipiteeni, eikä liity tähän keskusteluun.

Varo vain Kida ettet törmää minuun lahdessa, koska se on kotikaupunkini XD

Hei, rotta olen nöyrä niille joilta oikeasti taitoa löytyy ja kyllä sinä rottaseni meistä olet se "feikki". Olen myös erittäin ystävällinen kaikille niille jotka omaa nöyryyttä, mielistellä ei tarvi, mut en kyl kato hyvällä jos aloittelevat teinit jyrää ylitseni jutuillaan. Lähinnä huvittaa miten te osa luulette taltuttavanne sellaisia koiria joiden kopulutusta joudun itsekin suunnittelemaan ja oletan myös että painan teitä enemmän ja omaan miehenä tietty voimaakin enemmän (turha sanoa itserakkaaksi;) ) Mulla on hippasen tiukempi asennekin, koska olen myös valmentanut jujutsua ja jos mun harjotuksissa ei pysy salietiketti mielessä niin voi kävellä suihkuun saman tien eli luonteessakin pitää olla voimaa ja olemuksen oltava vakuuttava. Juuri tänään yhden koirani kasvattaja pyysi vetään treenei "säätäjille" ja en saa siitä kuin bensarahat n.50e 2h ja niitäkään en olisi huolinut joten turha tulla mulle sanoon etten auttaisi toisia, varmasti autan ja joskus ilmaiseksi myös ellei ko.henkilö omaa HV-asennetta!

Muokattu viimeksi: 20.12.11 14.09
20.12.2011 14.15

Capina, miksi minun pitää varoa? Ammutko päähän tai muuta aggressiivista?
Asuu tässä kaupungissa monia muitakin ihmisiä, harrastuksiin katsomatta.
OT.

Muokattu viimeksi: 20.12.11 14.15
20.12.2011 14.22
000113169_r

Lähinnä huvittaa miten te osa luulette taltuttavanne sellaisia koiria joiden kopulutusta joudun itsekin suunnittelemaan-capina/ego

KUKAAN ei ole tällaista sanonut. Perätön väite.

20.12.2011 14.26
022649573_r
Lahti

Kyllä minäkin olen hyvinkin nöyrä silloin jos ja kun joku onnistuu mut oikeasti tiedoillaan ja taidoillaan vakuuttamaan. Mitkään pikkutekijät vaan ei tee vaikutusta, eikä varsinkaan nettipalstoilla provoilemalla.

Mun mielestä yksikään kouluttaja ei voi olla hyvä, jos ei osaa olla tarpeen tullen myös nöyrä. Kenelle tahansa ei tarvitse kumarrella, mutta oma tasonsa pitää tietää. Tervettä uteliaisuutta ja avoimuutta kaikkia kohtaan on hyvä olla. Ei voi kehittyä, jos ei osaa ottaa neuvoja vastaan! Kenenkään ohjeita ei toki sokeasti tarvitse noudattaa, vaan osaavienkin henkilöiden vinkkejä kannattaa ja pitääkin kyseenalaistaa. Toisaalta olen kyllä sitä mieltä, että jokaiselta voi oppia jotain - jos ei muuta, niin ainakin sen, miten ei kannata toimia...

20.12.2011 15.11
022255047_r
Mikkeli

Edellinen viesti ei ollut kenellekkään suunnattu, vaan ihan yleisesti. Ainut kohta mikä oli jollekkin, oli se vaikean koiran määritelmä Seralle.

Eli pehmeällä koiralla tarkotin ihan sitä luonnetesti pehmeää. Kaikki pahat asiat tai edes hiukan epäillyttävät muistetaan seuraavalla kerralla varmasti, ja kuten Valon tapauksessa niin sitä tempperamenttia ja terävyyttä löytyy, on jo ongelma valmis. Tämän takia meillä hallinta on hirvittävän tärkeää.

Mitä varten teidän täytyy tietää miten Sera kouluttais pehmeää koiraa? Mä luulen että hän ajattelee koiria yksilöinä, ei pelkästään jaottele niitä sen mukaan ovatko pehmeitä vai kovia luonteeltaan.. - Turo

En suunnannut sitä Seralle eikä se itseasiassa ollut kysymys, taisi olla enemmänkin toteamus. Pointti olis se, että jotkut ihmiset (täällä petsiessä, mutta myös ihan irl) kertovat, että on koulutettu vaikeita ongelmakoiria mutta sitten ne koirat ovat esim. peruskoiria (tarkoitan hermoilta ja käyttäytymiseltä) tai sitten sakuja, malikoita, joiden kanssa on sitten omat ongelmat. Yleensä tälläselle kovalle ja vietikkäälle koiralle sopivia neuvoja yritetään ehdottaa myös tälläiselle herkälle ja hiukan huonohermoiselle koiralle, vaikka ne eivät sille sovi. Eli minun mielestä ammattilaisen pitää olla valmis muuttamaan metodejaan koiran luonteen myötä.

20.12.2011 15.50
021248183_r
Capina kirjoitti:
Hei, rotta olen nöyrä niille joilta oikeasti taitoa löytyy ja kyllä sinä rottaseni meistä olet se "feikki". Olen myös erittäin ystävällinen kaikille niille jotka omaa nöyryyttä, mielistellä ei tarvi, mut en kyl kato hyvällä jos aloittelevat teinit jyrää ylitseni jutuillaan.
eihän täällä ole kukaan jyrännyt sun yli jutuillaan. sulle on vaan annettu erittäin hyviä argumentteja johtajuusteoriaa vastaan, linkkien kera. et ole itse kyennyt vakuuttamaan ketään johtajuusteoriasta luopunutta siitä miksi ja miten ihminen olisi koiran johtaja.

etkä sä mikään kovin kokenut ole, jatkuvasti pätemässä suojelun upeudesta ja harrastusta takana kaksi vuotta. sun tyytyväisistä asiakkaista ei kuulu pihahdustakaan. vakuuta meille että sä oikeasti osaat jotain, postaa vaikka video jossa esittelet taitojasi.

ja ei, musta ei tule agiliitaajaa tai tokoilijaa, suojeluun tahtoisin sakemannin ja toivottavasti piskin saan vuoden 2012 kuluessa. vaikka menen kentälle sitten tulevaisuudessa lakki kourassa, nöyränä ja uteliaana, en mä kuitenkaan mene sinne sillä fiiliksellä että ne muut tietää kaikesta kaiken ja mun kannattaisi unohtaa kaikki mitä itse olen tämän pian yhdeksäntoista vuoden aikana oppinut. bullshit-filtteri on ja tulee olemaan jatkuvasti päällä oli kyseessä sitten äitini, kaverini tai Jakke Lehtosen mielipiteet, vaadin vakuuttavat perustelut sille miksi mun pitäisi koirani kanssa tehdä jotain mitä en koe kannattavaksi.

se jännä juttu meissä kiihkopäisissä parikymppisissä on, että harvemmin vanhemmilla on saman verran uteliaisuutta, motivaatiota ja aikaa plärätä läpi kymmeniä kirjoja, artikkeleita, foorumeja ja whatnot. kuka tahansa meistä on valmis myöntämään että joskus menee oikein, useammin menee vikaan. sinä taas väität ettet ole koskaan väärässä. tahtoisin tietää mitä tekisit aralle, totaalisen vammaiselle salukilleni mutten sitten kuitenkaan tahtoisi, nimittäin juttujesi perusteella takaisin tulisi opittuun avuttomuuteen vaipunut pieni koiraraunio.

rakkaudella, sinun oma rottasi <3

20.12.2011 18.45
Nuga kirjoitti:

Kyllä minäkin olen hyvinkin nöyrä silloin jos ja kun joku onnistuu mut oikeasti tiedoillaan ja taidoillaan vakuuttamaan. Mitkään pikkutekijät vaan ei tee vaikutusta, eikä varsinkaan nettipalstoilla provoilemalla.

Etpä kovin isojen tekijöiden kanssa taida olla ollut tekemisissä, koska toko pisteesi olisi aivan erit ja muutenkin sinun teksteistä paljastuu, että toki tiedät asioistakin, mutta sinulla ei tule olemaan kykyä totetuttaa tietoasi kovinkaan laajasti. sinulta puuttu sitä paljon mainostettua "munaa" ja näen myös ihmisen ryhdistä ja olemuksesta paljon ja huomautan kattoneeni sen pätkän agia kotisivultasi "ei jatkoon" omistaja.

Tollanen jso ilmestyisi pk-kentälle aukomaan ja nassuttamaan niin kyllä se "isojen" tekijöiden kentältä lähtisi hyvin pian meneen paitsi tietyissä lajeissa ei tiettyihin piireihin edes pääse;)

20.12.2011 18.53
Riemu kirjoitti:

tahtoisin tietää mitä tekisit aralle, totaalisen vammaiselle salukilleni mutten sitten kuitenkaan tahtoisi, nimittäin juttujesi perusteella takaisin tulisi opittuun avuttomuuteen vaipunut pieni koiraraunio.

Tyttö ei uskalla omalla kuvalla ja "tiedoillaan" täällä näyttäytyä. Et ole vastauksien arvoinen, voisit näyttäytyä kuvallasi niin voin sulkea sinulta paljon harrastuksia pois tietyistä lajeista. Et kuulu PK-kentille.

Salukiin vastaan näin: hävittäisin surkean omistajan, adoptoisin "otuksen" ja tekisin siitä koiran.

Juuri sinun kaltaistesi provoilevien älykääpiöiden vuoksi tyylini on petsiessä tälläinen hyökkäävä. Tollaset itkuiikat harvoin päin naamaa tai kentällä pullistelisi, kun ei kantti riitä jos riittäisi niin taitaisi tulla lähtö. Pieni uhma on hyvästä, kun silloin on taistelutahtoakin ihmisellä, mut ylisuuri uhma ilman todellisuudentajua on pahasta. Hyvästi rotta!

20.12.2011 18.57
Capina kirjoitti:
Riemu kirjoitti:

tahtoisin tietää mitä tekisit aralle, totaalisen vammaiselle salukilleni mutten sitten kuitenkaan tahtoisi, nimittäin juttujesi perusteella takaisin tulisi opittuun avuttomuuteen vaipunut pieni koiraraunio.

Tyttö ei uskalla omalla kuvalla ja "tiedoillaan" täällä näyttäytyä. Et ole vastauksien arvoinen, voisit näyttäytyä kuvallasi niin voin sulkea sinulta paljon harrastuksia pois tietyistä lajeista. Et kuulu PK-kentille.

Salukiin vastaan näin: hävittäisin surkean omistajan, adoptoisin "otuksen" ja tekisin siitä koiran.

Juuri sinun kaltaistesi provoilevien älykääpiöiden vuoksi tyylini on petsiessä tälläinen hyökkäävä. Tollaset itkuiikat harvoin päin naamaa tai kentällä pullistelisi, kun ei kantti riitä jos riittäisi niin taitaisi tulla lähtö. Pieni uhma on hyvästä, kun silloin on taistelutahtoakin ihmisellä, mut ylisuuri uhma ilman todellisuudentajua on pahasta. Hyvästi rotta!

Miten voit sanoa ettei joku ole vastausten arvoinen.. Oletkohan oikeasti 13 vuotta vanhempi.. Sä haukut ihmisiä IHAN kauheasti teksteissäsi, valitat, kitiset, morkkaat.. väität olevasi muita parempi... EI hyvänen aika sentään!! :D Ei niinku millään tavalla aikuisen ihmisen käytöstä

20.12.2011 18.59
Capina kirjoitti:
Lähinnä huvittaa miten te osa luulette taltuttavanne sellaisia koiria joiden kopulutusta joudun itsekin suunnittelemaan ---

Puhut yleisesti kaikille todella epäkohteliaaseen ja ylimieliseen sävyyn, vaikka hyvin harva täällä kuvittelee mikään kouluttaja olevansa.

En minä ainakaan (nyt varmaan tulee huutoa siitä, ettei musta ikinä kouluttajaa tulekaan ja voin sanoa että ei tosiaan, eikä suurimmasta osasta muistakaan Petsieläisistä. Oma tavoitteeni on saada omat koirani toimimaan ja voimaan hyvin).

Mutta voisin kuvitella, että jos olisin todella hyvä kouluttaja jolla olisi hyvä itsetunto ja muutenkin asiat elämässä hyvin niin en kokisi tarvetta huudella muille ja jatkuvasti nostaa itseäni muiden yläpuolelle koirankouluttamisessa.

Kuka täällä on edes yrittänyt kilpailla kanssasi mitenkään?

Tuo mesoaminen on omituista ja hienot saavutuksesi tulisivat paremmin esille jos vain kertoisit ne silloin kun ne aiheeseen liittyisivät ja kuuntelisit lisäksi muita. Muitahan siis voi kuunnella vaikkei aikoisi heiltä mitään oppiakaan.

Ei täällä kukaan voi sinua alkaa kunnioittamaan vaatimallasi tavalla kun harva sinua tuntee, eikä kunnioitusta voi oikein vaatia jos sitä ei ole ansainnut.

Ymmärrän, että koirien turha pistäminen piikille ärsyttää, mutta on niitä koiria aika helvetin paljon Suomessakin, eikä kaikille niille teetetyille sakemanneillekaan vain ole sopivaa kotia tarjolla alusta loppuun.

Ymmärrän myös, että ylimieliset pikkutytöt jotka jakelevat neuvoja muille voivat ärsyttää, mutta jaksaisit vaikka kohdistaa tuon saarnaamisen ja mollaamisen sitten yksitellen niihin pentuihin etkä rähistä jossain lemmikkiyhteisössä tunnusta vaihdellen.

Etenkin tuollaiset "varo vain ettet törmää muhun ; ))))"-tyyliset heitot saavat epäilemään kaikkea mitä itsestäsi väität.
Ai koira on sun paras ystävä eikä ikinä jätä sua? Hanki nyt hyvä ihminen oikeita ystäviä jos sellasia ees saat
20.12.2011 19.24
022649573_r
Lahti
Capina kirjoitti:
Nuga kirjoitti:
Etpä kovin isojen tekijöiden kanssa taida olla ollut tekemisissä, koska toko pisteesi olisi aivan erit ja muutenkin sinun teksteistä paljastuu, että toki tiedät asioistakin, mutta sinulla ei tule olemaan kykyä totetuttaa tietoasi kovinkaan laajasti. sinulta puuttu sitä paljon mainostettua "munaa" ja näen myös ihmisen ryhdistä ja olemuksesta paljon ja huomautan kattoneeni sen pätkän agia kotisivultasi "ei jatkoon" omistaja.
Voi kuule, olen se minäkin SM- ja MM-menestyjien porukoissa treenannut. :) Et suinkaan ole ainoa, jolla on "kontakteja".

Ennen kuin arvostelet mun koirieni tuloksia, vilkaise omiasi, joilla ei edelleenkään ole tuloksen tulosta. Sinuna keskittyisin ennemminkin treenaamaan niitä, kuin höpisemään joutavia foorumeilla päivät pitkät, että saisit edes jotain uskottavuutta tuohon touhuusi.

20.12.2011 19.28
Mut sen verran Ceellekkin vois hattua nostaa,että pelasti omat koiransa kun taas joku lyllerö mummo olisi jäänyt ihmettelemään ja paniikissa soittanu jonku naapurin Pekan apuun -.- + Se että asenteesi on jotenkin muuttunut on jo aika ok asia.
Muokattu viimeksi: 20.12.11 19.28
20.12.2011 19.31

Miten musta tuntuu että täällä petsiessä haukutaan provoiksi ja trolleiksi juuri ne, jotka oikeasti osaavat jotain. Sama homma esimerkiksi valokuvaamisen suhteen, osaaville ihmisille on annettu bannit "ylimielisyyden" vuoksi XD Ihmiset ei vaan kestä kuulla totuutta itsestään, onhan se tietty kivempaa leikkiä tietävänsä asioista jotain ja jaella virheellisiä neuvoja.

Osaaminen tekee ylimieliseksi ja vastaan väittävät, asioista mitään tietämättömät ihmiset varmasti rupee pidemmän ajan kanssa käymään hermoon. Onhan se tietysti jokaisen itse päätettävissä tuleeko tänne keskusteluun "provoilemaan" vai ei, mutta täytyy myöntää että ei vakkaripetsieläistenkään kirjoittelu keskeytä tilannetta, lapsellista kitisemistä sanon mä.

Jotenkin musta tuntuu, että älykkäimpiä ovat täälläkin ne "provot" jotka uskaltavat sanoa asioita suoraan. Varsin hauskoja ja mielenkiintoisia ihmisiä, joilla kuitenkin on myös esittää todisteita taidoistaan(tosin ei välttämättä sellaisille jotka hv-asenteella liikenteessä, kukapa sellaisiin aikaansa haluais tuhlata).

Muokattu viimeksi: 20.12.11 19.41
20.12.2011 19.41
000113169_r

^Kaikki riippuu miten asia esitetään.

On aika eri asia sanoa:
"Te ette tiedä mitään, teidän ei kuulu omistaa koiria, olen paljon parempi kuin kukaan teistä, suosittelen antamaan koiranne osaavammille ohjaajille, lässyttäkää vaan luuserit"
Tai
"Suosittelisin lähtemään seuraamaan treenejä tännepäin, meillä on mukava ja osaava porukka jotka mielellään antaa neuvoja kokemattomillekin jos niitä halutaan"

20.12.2011 19.43
Turo kirjoitti:

Miten musta tuntuu että täällä petsiessä haukutaan provoiksi ja trolleiksi juuri ne, jotka oikeasti osaavat jotain. Sama homma esimerkiksi valokuvaamisen suhteen, osaaville ihmisille on annettu bannit "ylimielisyyden" vuoksi XD Ihmiset ei vaan kestä kuulla totuutta itsestään, onhan se tietty kivempaa leikkiä tietävänsä asioista jotain ja jaella virheellisiä neuvoja.

Me kaikki tiedetään, että sä ihailet sitä tosi paljon, mutta kun kaikki muut ei nää niitä mahtituloksia vaan pelkästään raivotautisesti rähisevän teini-ikäisen tasolle käytökseltään jäänen nimeä ja koiraa vaihtelevan... Provon. :-D

Kyllä mä sieltä saan niitä pointteja irti ja ihminen vaikuttaa -mikäli edes osa puheista on totta- mielenkiintoiselta ja ajatusmaailma koirien osalta ihailtavalta.
En vain usko että kaikki muut pystyvät edes keskittymään siihen pointtien ja neuvojen ja sanoman löytämiseen tuolta itsensä korostamiselta ja tappelemiselta.

Sitäpaitsi Zeitvertreibin "haukkuminen" provoksi on sama kuin haukkuisi Karhua pystykorvamixiksi...
Ai koira on sun paras ystävä eikä ikinä jätä sua? Hanki nyt hyvä ihminen oikeita ystäviä jos sellasia ees saat
20.12.2011 19.49
022600386_r
Lahti

Tässä huomaa hienosti miten se oikea asia ja aihe hukkuu kokonaan, koska niitä ei osata ilmaista oikealla tavalla. Kyllä aikuisen ihmisen on osattava olla aikuinen. Mikäli joku pikkuteini (tai vähän isompikin teini) mussuttaa lapsellisuuksia ja sulkee korvansa "laalaalalaaa!" tyylillä, niin sen voi jättää huomiotta. Kun/jos on vanhempi ja fiksumpi niin sellaiseen lällätykseen on ihan turha lähteä mukaan samalla mitalla -puhumattakaan että aikuinen ihminen ALOITTAA sellaisella asenteella.

Ja voisin väittää että lähes ketään ei kiinnosta MITÄ on saavuttanut ja KUINKA PALJON vaan MITEN, millä tekniikoilla, millä mentalitteetilla, millä henkisillä voimilla, apuvälineillä, periaatteilla... ja näin edelleen. Jos tuottelias keskustelu ei onnistu, itseä ärsyttää ja haluaa vaan iskeä luuta kurkkuun teinitytöille/pojille/olennoille niin sitten voi pysytellä ihan vaan siellä oikeassa maailmassa, oikeiden asiakkaiden kanssa -ja tämähän tietty soveltuu kehen tahansa.

20.12.2011 19.51

Njoo. Mielenkiintoni näihinkin petsien koulutuskeskusteluihin on vain ja ainoastaan Markon ansiota, ihan viihdyttävää kun täällä välillä joku puhuu asiaakin, eikä keskustelut kierrä samaa kehää. Toisaalta tää on mennyt nyt pelkäksi tappeluksi, kuten sanoit, senkin mä voin myöntää.

Mä jatkan ihailua --->

20.12.2011 21.35
022015417_r
Oulu
No ja oisko ees tylsää jos kaikki ois samaa mieltä ja ihanaa ku on niin ihanaa meiningillä. mun mielestä on just viihdyttävää tämmönen kunnon keskustelu eikä semmonen missä kaikki vaa jauhaa samaa juttuu, semmosii nuo petsien keskustelut useimmat on. että jatkakaa ihmeessä!!;)
"Money will buy you a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail"
20.12.2011 22.16
022377168_r
Helsinki
Karhu kirjoitti:
Capina kirjoitti:
Lähinnä huvittaa miten te osa luulette taltuttavanne sellaisia koiria joiden kopulutusta joudun itsekin suunnittelemaan ---

Puhut yleisesti kaikille todella epäkohteliaaseen ja ylimieliseen sävyyn, vaikka hyvin harva täällä kuvittelee mikään kouluttaja olevansa.

En minä ainakaan (nyt varmaan tulee huutoa siitä, ettei musta ikinä kouluttajaa tulekaan ja voin sanoa että ei tosiaan, eikä suurimmasta osasta muistakaan Petsieläisistä. Oma tavoitteeni on saada omat koirani toimimaan ja voimaan hyvin).

Mutta voisin kuvitella, että jos olisin todella hyvä kouluttaja jolla olisi hyvä itsetunto ja muutenkin asiat elämässä hyvin niin en kokisi tarvetta huudella muille ja jatkuvasti nostaa itseäni muiden yläpuolelle koirankouluttamisessa.

Kuka täällä on edes yrittänyt kilpailla kanssasi mitenkään?

Ymmärrän myös, että ylimieliset pikkutytöt jotka jakelevat neuvoja muille voivat ärsyttää, mutta jaksaisit vaikka kohdistaa tuon saarnaamisen ja mollaamisen sitten yksitellen niihin pentuihin etkä rähistä jossain lemmikkiyhteisössä tunnusta vaihdellen.

Komps! Minä en ainakaan missään vaiheessa ole kyseenalaistanut Capinan taitoja, kokemusta tai kykyjä. En ole ikinä edes tavannut koko ihmistä eikä minulla ole tapana tuomita sellaisia, joita en tunne. Ei toisaalta myöskään nostaa jalustalle. Se, että olen kysynyt joitain asioita, on johtunut puhtaasta mielenkiinnosta eikä ole tarkoitettu nenäkkääksi saivarteluksi. Olen varmaan silti yksi niistä itkevistä pikkutytöistä, joilta puuttuu nöyryyttä ja taitoa kuunnella.

Koko touhu on vähän naurettavaa: minä ainakin haluaisin keskustella koirista ja niiden koulutuksesta sekä ominaisuuksista – en siitä, kuka on paras ja kuka huono. Saati sotkea hyvää keskustelua älyttömien henkilökohtaisuuksien ympärille.

Turo kirjoitti:

Osaaminen tekee ylimieliseksi ja vastaan väittävät, asioista mitään tietämättömät ihmiset varmasti rupee pidemmän ajan kanssa käymään hermoon. Onhan se tietysti jokaisen itse päätettävissä tuleeko tänne keskusteluun "provoilemaan" vai ei, mutta täytyy myöntää että ei vakkaripetsieläistenkään kirjoittelu keskeytä tilannetta, lapsellista kitisemistä sanon mä.

tummenetulle. Useimmat asiantuntijat, jotka minä tunnen (puhutaan nyt muistakin kuin koirista), suhtautuvat erilaisiin näkemyksiin mielenkiinnolla ja ottavat ne vastaan haasteina. Pyrkivät vastaperustelemaan sen niin hyvin, että keskustelukumppani uskoo, tai vastaavasti joutuvat ehkä kyseenalaistamaan oman tietonsa. Miettikää esimerkiksi koulua – usein spontaanisti ilmaan heitetty ns. tyhmä kysymys ei olekaan niin alkeellinen ja hyödytön miltä aluksi vaikuttaa.

Muokattu viimeksi: 20.12.11 22.32
http://suppilo.blogspot.fi

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti