Koiranruoka tappoi koiran - Sivu 3 (Koirat > Koiran ruoka)

06.01.2012 22.14
022498427_r
Riihimäki
Asiakkaat joko ottanu selville tai kuulleet kasvattajilta tai niilta jotka ovat kouluttautuneet koiranruoka-asiantuntijoiksi, ja he ovat väiittäneet, että on liiankin hyvää kun turhan pitkälle teollisuudessa valmistettu.
"When you feel like quitting, think about why you started".
06.01.2012 22.19
Aivan järkyttävä tarina, kun joku oli faceen linkannu...
06.01.2012 22.20

Toi on niin kurja juttu. :( Todella kurjaa, että koira kuolee ''turhaan'' sen takia, että on haluttu saada etikettiin suuremmat valkuaispitoisuudet (väärällä tavalla). Onneksi syy saatiin selville!

Itse en ole koskaan kuullutkaan kys. koiranruuasta, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, on ollut laadultaan vähän samantapaista, kuin RC. Itse en uskaltaisi syöttää kyseistä ruokaa tän ja muitten tapauksien jälkeen, enkä yhtään ihmettelisi, jos myynti laskisi vähäsen. En kyllä syöttäisi tolle RC:täkään, koska ei se loppujen lopuksi ole mikään ihmeellinen ja hyvää/parempaa saa halvemmallakin.

Kyllähän ton jälkeen vähä epäilyttää ja mietityttää syöttää kuivaruokaa, mutta kyllä me edelleen jatketaan samalla linjalla (J&V).

06.01.2012 22.35
Jaksu kirjoitti:
Asiakkaat joko ottanu selville tai kuulleet kasvattajilta tai niilta jotka ovat kouluttautuneet koiranruoka-asiantuntijoiksi, ja he ovat väiittäneet, että on liiankin hyvää kun turhan pitkälle teollisuudessa valmistettu.

Jos se tuote on allergisoiva tai liian pitkälle jalostettu, niin mikä siitä tekee liian hyvää? Tai hyvää ylipäätään millään asteella? Itse sanoisin että tuollainen tuote on huono tai ko. koiralle sopimaton. RC ja Eukanuba ovat lähtökohtaisesti mielestäni aika kökköjä koiranruokia. Kalliita, mutta hinta ei likimainkaan vastaa laatua.

Muokattu viimeksi: 06.01.12 22.35
06.01.2012 22.36
022498427_r
Riihimäki
itseni mielestä ovat iha peaskoja, mutta kerroin mitä niintä ruuista puhutaan ja toiset sanoo huonoiks toiset liiankin hyvinks.
06.01.2012 22.44
022482510_r
Salo
Mä en ikinä syöttäis esim RC koiralleni, mut en kyl Bento Kroneakaan, ja hyvä niin kun tää selvis. Toisaalta en kyl syöttäis jyrskillenikään versele lagaa, minkä ruokaa BK on
06.01.2012 22.49
022510522_r
Kotka

Jokaiselle ruualle löytyy puolustajia ja vastustajia. Toiset on sitä mieltä et on shittiä ja toiset sitä mieltä et on ihan hyvää.

Ite syötän RC:tä omille ja oon ihan tyytyväinen. Tähän mennessä ainut joka on sopinu (Minnille sopi hill's, mut mielummin syötän molemmille samaa).

Saavat joka tapauksessa lihoja silloin tällöin lisänä.

Koira on ystävä, jonka voi ostaa rahalla.
06.01.2012 22.53
022498427_r
Riihimäki
En minä täällä aikonut mustamaalata mtn ruokaa itseni mielestä ei ole hyvää, mutta jos toiset tykkää ja on tyytyväisiä ni hyvä niin on täällä varmasti moni joka ei ikimaailmassa hau hauta syöttäis koirille, jota taas minä syötän omalleni, en sen vuoksi että on halpaa vaan ainoo tähä astisista ruista joka ei aiheuta ripulia.
06.01.2012 22.55
022510522_r
Kotka
En viitannut mitään sellaista, pahoittelut jos viestistäni sai sen kuvan. On myös ruokia, joita en omilla syöttäisi ja voin sanoa senkin, että syöttäisin paljon mielummin vaikka J&V tai juuri sitä HauHauta omille jos ne vaan sopis.
06.01.2012 23.03
022483328_r
Imatra
Onkohan kyseinen firma ollut alunperin tietoinen tästä, että kys. koiranruuat ovat liian typpipitoisia? ^^
pakanamaa.blogspot.fi
06.01.2012 23.14
022494136_r
Espoo

En vieläkään ymmärtänyt että mitä tarkoitat sillä että ruoka on liian hyvää.

06.01.2012 23.15
022498427_r
Riihimäki
Siitä on yritetty tehdä liian hyvää, tulokset puhuvat toista.
06.01.2012 23.22
022494136_r
Espoo
Tarkoitat siis esimerkiksi RCn roturuokia, joilla ei ole välttämättä paljoakaan eroa? Mainostetaan parempana kuin todellisuudessa on?
06.01.2012 23.25
021512989_r
Sipoo

Voi kunka surullsita, minulla on kaksi koiraa joista toinen pentu, en ole kummallekkaan syöttänyt tuon nimistä ruokaa ja muutenkin meillä on koirien oma puuro jonka itse teen aika kova juttu, toki meillä on kuivamuonaakin.

Eläinten turhat kuolemat on aina ikävä juttu

Muokattu viimeksi: 06.01.12 23.28
06.01.2012 23.39
022498427_r
Riihimäki
Pepsi kirjoitti:
Tarkoitat siis esimerkiksi RCn roturuokia, joilla ei ole välttämättä paljoakaan eroa? Mainostetaan parempana kuin todellisuudessa on?

kyllä juurikin näin ja saman luokkaan voisin nuo eukanubatki laittaa.

07.01.2012 00.50
021527234_r
Oulu
Nita kirjoitti:

Jokaiselle ruualle löytyy puolustajia ja vastustajia. Toiset on sitä mieltä et on shittiä ja toiset sitä mieltä et on ihan hyvää.

Juuri näin.

Itse syötän Eukanuban penturuokaa. Liikkeessä suosittelivat, mukava myyjä sanoi että "kaikki heidän henkilökunnastakin tätä käyttävät" ja on kuulemma ihan parasta. Tiedä sitten tulinko vain huijatuksi(on nimittäin kallista) ja onko tuo samanlaista kuin kaikki muutkin raksut, mutta meillä ainakin maistuu. Pentu on kasvanu loistavasti, turkki kiiltää, uloste kiinteetä, jne kaikki hyvin. Alan varmaan kuitenkin pikkuhiljaa siirtyä johonkin edullisempaan merkkiin, alkaa nimittäin opiskelijan kukkarolle käydä.

Jossakin sanottiin että edullisimmissa koirien kuivaruoissa olisi paljon vehnää. En kyllä lähtisi mitään Xtraa tai Rainbowta koiralleni ostamaankaan. Vai onko teillä kirjoittelijoilla kokemuksia näistä halpamerkkien ruoista?

Entäs ihan perus pedigree (saisi ruokakaupasta)?

edit// tää viesti ois ehkä kuulunut tonne ruokintapuolen keskusteluihin, mutta antaapi nyt olla.

Muokattu viimeksi: 07.01.12 01.10
07.01.2012 00.52
022498427_r
Riihimäki

Itselläni Hau Hau kana&riisi vehnätöntä 15kg maksaa 19€ vastaavia on sitten on Jahti vahti 26-37€ 15kg

jeppe 15kg 23-28€ ihan laadukkaita olen tyytyväinen

hau hauta saa normi kaupasta

jahti vahtia agrimarketeista

jeppea k maatalousmarketista

Muokattu viimeksi: 07.01.12 00.54
07.01.2012 11.36
Jekku kirjoitti:
Nita kirjoitti:

Juuri näin.

Itse syötän Eukanuban penturuokaa. Liikkeessä suosittelivat, mukava myyjä sanoi että "kaikki heidän henkilökunnastakin tätä käyttävät" ja on kuulemma ihan parasta. Tiedä sitten tulinko vain huijatuksi(on nimittäin kallista) ja onko tuo samanlaista kuin kaikki muutkin raksut, mutta meillä ainakin maistuu. Pentu on kasvanu loistavasti, turkki kiiltää, uloste kiinteetä, jne kaikki hyvin. Alan varmaan kuitenkin pikkuhiljaa siirtyä johonkin edullisempaan merkkiin, alkaa nimittäin opiskelijan kukkarolle käydä.

Jossakin sanottiin että edullisimmissa koirien kuivaruoissa olisi paljon vehnää. En kyllä lähtisi mitään Xtraa tai Rainbowta koiralleni ostamaankaan. Vai onko teillä kirjoittelijoilla kokemuksia näistä halpamerkkien ruoista?

edit// tää viesti ois ehkä kuulunut tonne ruokintapuolen keskusteluihin, mutta antaapi nyt olla.

Jos markettiruokaan siirryt, jätä suosiolla kaikki Pedigreet ja Friskiesit sinne. Ainoa mitä voisin marketista hakea on HauHau. Mutta tämä nyt menee ohi aiheen, keskustelua voi jatkaa vaikka tuolla ruokintaosiossa.

07.01.2012 12.43
022391205_r
Petsie_supportmember_small

Mites muuten tuossa Jahti & Vahti -ruuassa, jota itsekin siis pennulla käytän, onko kellään tietoa, mistä kaikkialta siinä käytetyt raaka-aineet on peräisin? Jostain J&V-esitteestä muistelisin lukeneeni jotain ekologisella energialla toimivista saksalaistehtaista. Länsieurooppalaiseen laatuun nyt itse ainakin luottaisin suunnilleen siinä kuin suomalaiseenkin.

Lainaus sivuilta:

Mistä aineista Jahti & Vahti Liha-ateria on valmistettu?

Kotimaisesta lihasta, eläinrasvasta, pellavansiemenrouheesta, juurikaskuidusta, eli melassileikkeestä sekä vitamiineja. Liha-aterian kuiva-aineen lihapitoisuus on noin 80 %.

Millaisesta lihasta Jahti & Vahti- kuivaruuat valmistetaan?

Elintarvikelaatuinen tuore liha kuivataan ja jauhetaan valmistusprosessiin sopivaksi jauheeksi.

Liha on ruuasta riippuen joko kanaa ja porsasta. Märehtijänlihaa ei käytetä.

Missä Jahti & Vahti - ruuat valmistetaan?

Jahti & Vahti- kuivaruuat valmistetaan Suomen Rehun private label- tuotteina Saksassa Joseran tehtaassa. Jahti & vahti Liha-ateria valmistetaan Suomessa Lemmikki Oy:n tehtaassa.

http://www.jahtivahti.fi/jahtivahti-yritys/kysy-jahtivahdista/kysymyksia-jahtivahti-tuotteista/

Muiden tuotteissa käytettyjen ainesosien alkuperämaista ei sanota halaistua sanaa.

Flexi on vähän kuin haastavat koirarodut: vaarallinen sellaisen käsissä, joka ei tiedä, mitä tekee.
07.01.2012 12.47
022494136_r
Espoo
Jaksu kirjoitti:
Pepsi kirjoitti:

kyllä juurikin näin ja saman luokkaan voisin nuo eukanubatki laittaa.

Sitten ruoka on ylimainostettua ja olen samalla linjalla kanssasi. :)

07.01.2012 15.50
022297648_r
Pori
Ihan järkyttävää, kuulin tapauksesta facen kautta.
Miten tälläistä voi tapahtua? Eihän tässä uskalla kohta koirille syötää mitään, kun tiedä milloin kupsahtaa. Taas yksi hyvä syy minkä takia tahdon siirtyä barffiin mahdollisimman nopeasti.
Toivon todella, että yhdellekkään muulle koiranruoka valmistajalta ei tule samanlaista p*skaa myyntiin jonka takia viattomat koirat kuolevat.
"Elämä ilman koiraa on kuin pitkä matka ilman majapaikkaa"
07.01.2012 16.54
022346454_r
Petsie_supportmember_small
Hausjärvi
Kida kirjoitti:
Tiko kirjoitti:

Tiko on koko ikänsä syönyt tuota roturuokaa. En sitten tiedä, että onko se terveellistä vai ei, kallista se ainakin on. Kerran yritettiin JahtiVahtia syöttää, mutta ei syönyt sitten millään niin annettiin olla.

En usko että mikään koira itselleen mitään nälkäkuolemaa hankkii sen takia et nyrpistelis uusille raksuille. Kyl se rupee jossain vaihees maistuun. :-P Ite antaisin koiran vaikka paastota kun kyseessä olis vaihto parempaan ruokaan (Ja mahdollisesti myös halvempaan. Aina vaan paranee.). Kasvava pentu eriasia. En silloinkaan kyllä luovuttais vaan jotenki yrittäisin sen saada sille ruuan maistuu. OT

Tuo koira OLI nälkäkuoleman partaalla kun me se otettiin, koska se söi vain piimää ja riisiä, ja ei todellakaan suostunut syömään juurikaan mitään muuta. RC on ainut, mitä edes yrittää syödä, siksi annettiin olla. OT, joten jätetään keskustelu tähän.

http://www.jokainentavallaan.blogspot.com/ JA http://villikko.imgur.com/
07.01.2012 17.05
022485916_r
Klaukkala
Dingo kirjoitti:

Mites muuten tuossa Jahti & Vahti -ruuassa, jota itsekin siis pennulla käytän, onko kellään tietoa, mistä kaikkialta siinä käytetyt raaka-aineet on peräisin? Jostain J&V-esitteestä muistelisin lukeneeni jotain ekologisella energialla toimivista saksalaistehtaista. Länsieurooppalaiseen laatuun nyt itse ainakin luottaisin suunnilleen siinä kuin suomalaiseenkin.

Lainaus sivuilta:

Mistä aineista Jahti & Vahti Liha-ateria on valmistettu?

Kotimaisesta lihasta, eläinrasvasta, pellavansiemenrouheesta, juurikaskuidusta, eli melassileikkeestä sekä vitamiineja. Liha-aterian kuiva-aineen lihapitoisuus on noin 80 %.

Millaisesta lihasta Jahti & Vahti- kuivaruuat valmistetaan?

Elintarvikelaatuinen tuore liha kuivataan ja jauhetaan valmistusprosessiin sopivaksi jauheeksi.

Liha on ruuasta riippuen joko kanaa ja porsasta. Märehtijänlihaa ei käytetä.

Missä Jahti & Vahti - ruuat valmistetaan?

Jahti & Vahti- kuivaruuat valmistetaan Suomen Rehun private label- tuotteina Saksassa Joseran tehtaassa. Jahti & vahti Liha-ateria valmistetaan Suomessa Lemmikki Oy:n tehtaassa.

http://www.jahtivahti.fi/jahtivahti-yritys/kysy-jahtivahdista/kysymyksia-jahtivahti-tuotteista/

Muiden tuotteissa käytettyjen ainesosien alkuperämaista ei sanota halaistua sanaa.

Ota yhteyttä joihinkin ihmisiin jotka vastaa asiasta ja utele? Eikös niiden pidä kertoa kysyttäessä? :0

I'll start my own religion worshipping my dog Jack, cause dog spelled backwards is god and that's a fact
07.01.2012 17.43
022510010_r
Imatra
Jekku kirjoitti:

Joo ei mitään Pedigreitä ym. Pedigreessä kuta kuinkin 4% lihaa (nappulat) + rutkasti väriaineita ja sitä vehnää.

HauHau on markettiruuista sellainen, jota voi jopa suositella. En nyt muista onko HauHausta vehnätöntä versiota, mutta mitä itse suosittelisin (kumpikin koira syönyt pennusta saakka) on Jahti&Vahti. Ruuat ovat vehnättömiä, hinta-laatusuhteeltaan loistavia ja mm. lihapitoisuus on hyvä.

07.01.2012 18.32
022471343_r
Suomussalmi
^ HauHau on sekä vehnätöntä että soijatonta ja väriaineetonta (tai ainakin tuo Premium-versio, mikä on tullut joku aika sitten kauppoihin: hopeanvärisessä pussissa, löytyy myös pentuversiota). Lisäksi se on kotimaista, joten meille se on aikalailla ehdoton nappulavaihtoehto.
Macho, macho man.I've got to be a macho man.
07.01.2012 19.41

^paitsi ettei käsittääkseni Suomessa valmisteta mitään koiran kuivamuonia. HauHaunkin raksut on tietääkseni valmistettu jossain muualla kuin Suomessa.

07.01.2012 19.57
022297648_r
Pori
Leo kirjoitti:
^ HauHau on sekä vehnätöntä että soijatonta ja väriaineetonta (tai ainakin tuo Premium-versio, mikä on tullut joku aika sitten kauppoihin: hopeanvärisessä pussissa, löytyy myös pentuversiota). Lisäksi se on kotimaista, joten meille se on aikalailla ehdoton nappulavaihtoehto.

Joo kaikki hauhaun sapuskat on väriaineettomia ja Saarioisten merkki on ainakin pussin alareunassa.

"Elämä ilman koiraa on kuin pitkä matka ilman majapaikkaa"
07.01.2012 21.43
021527234_r
Oulu

Kiitos kaikille vastauksista!

Laitetaanpa tuo HauHau korvan taakse. Jahti & Vahti on kovasti täällä kehuttu (ja kai suht edullinen?) merkki ja kasvattajakin sitä meille suositteli. Mut ajokortittomana on hankala sitä saada kun lähimmät myyntipaikat näyttää olevan Kempeleessä ja Oulaisissa, itse asun Oulussa. Enkä tunne noita paikkoja yhtään. Plääh.

08.01.2012 00.03
022510522_r
Kotka
^ Netistäkin voi J&V ruokia tilata, jos ei lähellä ole myyntipaikkoja.
08.01.2012 00.22
022314450_r
Ohkola

Just tää on yksi niistä syistä, miksi en koiralleni teollista ruokaa halua enää antaa.

Mä ainakin haluan tietää mitä mun koira syö, ja siitä ei voi olla varmuutta, jos syöttää koiralleen teollista ruokaa. Vaikka yksinkertasempaa on ottaa ruokasäkki ja kaataa ne nappulat vaan kulhoon, mutta sillä voi olal hintansa... :/

Jos et tiedä, kysy. Älä tee omia johtopäätöksiä.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti