Ongelmatilanteiden ratkaisu lopetuspiikillä - Sivu 4 (Koirat > Koirien koulutus)

02.02.2012 09.38

^^ Mmm'h, niimpä Runtti...

Mutta vielä tuosta poliisitutkinnan käynnistämisestä. Jos ihminen julkaisee internetissä jotain tuontyylistä tekstiä, noinkin rajuin sanankääntein ja ilmaisuin, on varmaan aika odotettavissa että hän saa siitä PALJON negatiivista palautetta, ja ihmisillä siinä hötäkässä keittää ylikin ja tulevat sanotuksi kenties rajustikin mielipiteensä. Sitten tuleekin itku ja käännytään poliisin puoleen.

Voisin lainata tähän takavuosien sketsihahmon repliikkiä: "mitäs läksit nii, kikkelis kokkelis". Kannattaa varmaan jatkossa miettiä, mitä kaikkea elämästään jakaa julkisiin medioihin, ja millä tavalla.

Muokattu viimeksi: 02.02.12 09.39
02.02.2012 09.38
Kaikki sairaudet eivät ole fyysisiä.
02.02.2012 09.43
Boston kirjoitti:

^^ Mmm'h, niimpä Runtti...

Mutta vielä tuosta poliisitutkinnan käynnistämisestä. Jos ihminen julkaisee internetissä jotain tuontyylistä tekstiä, noinkin rajuin sanankääntein ja ilmaisuin, on varmaan aika odotettavissa että hän saa siitä PALJON negatiivista palautetta, ja ihmisillä siinä hötäkässä keittää ylikin ja tulevat sanotuksi kenties rajustikin mielipiteensä. Sitten tuleekin itku ja käännytään poliisin puoleen.

Mä olen aika hyvin oppinut suhtautumaan neutraalisti asioihin ja pohtimaan asiaa eri kanteilta..pyrin etten suinpäin ala syyttelemään ketään sen kummemmin hänestä tai hänen asioistaan tietämättä. Vaikka eläimeen kohdistuva paha saakin tunteita pintaan.
Muistan kun olin aikaisemmin erilainen. :D

02.02.2012 09.46
Runtti - Sama vika Rahikaisella Josko sitä välillä pitäis temperamenttinsa kurissa...
02.02.2012 10.08
022459569_r
Kurko kirjoitti:
Menkääpä nimellänne asiasta keskustelemaan!

Itse asiassa ihan oikealla nimelläni keskustelinkin asiasta hänen kanssaan, nimenomaan siksi, että anonyyminä on turha huudella. Jos on sanottavaa, kirjoittaa sen oman nimensä takana.

Pretty is nice but still it's just pretty. Perfect, my dear, is me.
02.02.2012 10.31
Jännää on kans se kun ihmiset ostaa koiran ja luulee et se koiran maksaminen tuottaa ainoot kulut mitä siitä lemmikistä tulee. Sit se sairastuu ja vaatii elänlääkäreillä käyntiä, tarvii laadukkaampaa ja kalliimpaa ruokaa tai tuhoo irtaimistoa niin omistajat lopetuttaa koiransa sen takia ettei sit ollutkaan varaa pitää sitä yllä. Kyllä ihmiset on tyhmiä. Dailymailin sivuilta luen lähes päivittäin kuinka koirat on lopetettu turhan takia, heitetty roskikseen kirjaimellisesti tai jotain muuta julmaa...
02.02.2012 13.38
Lobo kirjoitti:
Kyseisen blogin kirjoittaja on jättänyt tutkintapyynnön poliiseille facebookissa ja keskustelupalstoilla käydystä keskustelusta....

Jotenkin osasin odottaa tämmöstä. Toinen asia on se, kiinnostaako poliiseja tällaisten asioiden setviminen...

Nanni kuittaa
02.02.2012 13.41
^ Petsieenkin oma Fobba <3
02.02.2012 13.49
021056777_r
Öh eikös blogit ole julkisia Mitäs meni tommosia julkaseen. Saanut liikaa negatiivista kommenttia ilmeisesti.
02.02.2012 17.33
022662727_r

No jos joku on tuota blogin omistajaa loukannut esim. haukkumalla, niin siitähän voi tietty nostaa kunnianloukkaussyytteet. Noin muuten asian kommentointi tuskin on rikollista. Yksityisasioista puhuminen ei ainakaan ole, kun hän on ihan itse niistä julkisesti puhunut. Asia erikseen, jos joku on levitellyt hänestä perättömiä juttuja, mitkä eivät pidä paikkaansa. Sekin voidaan laskea kunnianloukkauksen piiriin kuuluvaksi.

Mutta tosiaan hyvä pointti tuo, ettei hänen itse kuvailemansa omakaan toimintansa ole välttämättä ihan lainpuitteissa tapahtunutta ja luultavasti paljon vakavampaa kuin kunnianloukkaus.

Hasis kirjoitti:
Hohhoijjaa taas. Ainoastaan sairaan eläimen lopetus on oikein, kaikki muut syyt ovat turhia. Jos koiran ottaa niin silloin on valmis painaan duunia ja jos ei jaksa painaa duunia koirien eteen niin sitten on syytä palkata ammattilainen hoitaan sotku.

Olen aikalailla samaa mieltä. Ihanteellista olisi, että kaikki koirat hoidettaisiin kuntoon, jos ongelmat ovat psyykkisiä. Myös sairaudet voi useinmiten hoitaa kuntoon.

Käytännössä ei ole resursseja kuntouttaa kaikkia maailman ongelmakoiria, jotkut on pakko pistää piikille. Samoin kuin ei ole resursseja operoida kaikkia parannettavissa olevia.

Tarkoitan tälleen yleisesti, esim. tarhoilla viruvia kodittomia, kaikki koirat yhteen niputtaen. Jokaiselle ei riitä auttajaa. Jos riittäisi, kaikkia pitäisi auttaa.

Asia on sitten eri, jos joku on päättänyt ottaa koiran vastuulleen, hänen tulisi myös kantaa se vastuu ja kuntouttaa se koira.

"Sie hitto teitkii miul uue jakkaukse, mut siit hyväs mie sahhaan siult puol päätä pois.."
02.02.2012 19.03
022459569_r

Edes haukkuminen ei oikeasti tule aiheuttamaan minkäänlaisia toimenpiteitä poliisin suunnalta; heillä on tärkeämpääkin tekemistä ja toiseksi, kyseiset blogiviestit voi laskea provosoiviksi. Kunnianloukkaushan voi toki periaatteessa olla vain haukkumistakin, mutta harvemmin pelkkä haukkuminen, varsinkaan tällaisissa tapauksissa, syytteeseen johtaa.

Sen sijaan mahdolliset tappouhkaukset, joita aina tällaisten tapauksien kohdalla tulee, voivat johtaa huomautuksiin.

Pretty is nice but still it's just pretty. Perfect, my dear, is me.
05.02.2012 22.17
Mä ymmärrän että koira menee piikille, jos kodinvaihto stressaisi sitä entisestään ja mahdollisesti kerryttäisi ongelmia. Nuo koirat kumminkin vaikuttavat ihan tervejärkisiltä eivätkä tunnu mitenkään aroilta, joten...

Tapa, jolla nainen koiristaan puhuu on kumminkin oksettava. Pikku limaperse on ihan jees nimi kotona lellittäessä, mutta blogissa...
05.02.2012 22.23
021559401_r
Oulu

tässkin yksi

Laittakaapa eteenpäin:
Kiireellinen tapaus!
Omistaja menehtynyt ja nyt ihana lutuinen musta nöffi seropi uros vailla kotia. Erittäin rauhallinen ja kiltti. Asunut kerrostalossa,ei haukkuvaa sorttia. Ikää ei tiedetä mutta noin puolessa välissä elämään mennään. Kunto on hyvä, mitä nyt vähän pullukka. Iso nallekarhu. Lopetus on tilattu to 9.2 ja teen kaikkeni että se peruuntuu. Tila on vaan nyt kortilla täällä .Kyselyt p.044-999 2172 Tuiskun rakkaat lemmikit,Pori.

Muokattu viimeksi: 05.02.12 22.24
Ainoata rakkautta jota rahalla voi ostaa: koirat
05.02.2012 22.28
022154694_r
Lahti
^Tuolta paikasta en suosittele ottamaan mitään eläintä.
05.02.2012 22.58
022662727_r
Sisu kirjoitti:

Saako pyytää jotain perusteluja?

"Sie hitto teitkii miul uue jakkaukse, mut siit hyväs mie sahhaan siult puol päätä pois.."
05.02.2012 23.00
022154694_r
Lahti
Lähipiirissä huonoja kokemuksia kys. paikan toiminnasta, en suosittele tukemaan.
05.02.2012 23.15
022662727_r
Minkälaisia huonoja kokemuksia? Kiinnostaa, kun itsekin seuraan ko. paikan facebookryhmää.
06.02.2012 09.32
022512565_r
Pori
Rokka kirjoitti:
Sisu kirjoitti:

Minuukin kiinnostaisi tietää.. Itse ollut kys. paikassa töissä eikä mielestäni eläintenpidossa ollut mitään vikaa enkä ole tyytymättömistä asiakkaista kuullut.

Oiskohan jotain kukkahattuilua taas.. 

Muokattu viimeksi: 06.02.12 09.33
Yokudekimashita!
06.02.2012 09.39
022662727_r
Jep, pitäisi vähintään perustella kunnolla, jos alkaa julkisesti tuollaisia syytöksiä esittämään. Muuten aika epäuskottavaa huutelua minusta. -.-
06.02.2012 10.06
Hehe, olis saanu tuolla mentaliteetilla aika monta piikkiä jo minun koirat.
http://www.pojjat.arkku.net
07.02.2012 07.16
021789656_r
Jaffa kirjoitti:

tässkin yksi

Laittakaapa eteenpäin:
Kiireellinen tapaus!
Omistaja menehtynyt ja nyt ihana lutuinen musta nöffi seropi uros vailla kotia. Erittäin rauhallinen ja kiltti. Asunut kerrostalossa,ei haukkuvaa sorttia. Ikää ei tiedetä mutta noin puolessa välissä elämään mennään. Kunto on hyvä, mitä nyt vähän pullukka. Iso nallekarhu. Lopetus on tilattu to 9.2 ja teen kaikkeni että se peruuntuu. Tila on vaan nyt kortilla täällä .Kyselyt p.044-999 2172 Tuiskun rakkaat lemmikit,Pori.

Itsekkin olen kyseisestä paikasta kuullut ja pelkästään hyvää, mutta eihän sitä tilaakaan nyt kaikilla loputtomasti ole, toivotaan että saa uuden hyvän kodin (:
Muokattu viimeksi: 07.02.12 07.20
"Minä saan rähistä kaikille, mutta kukaan ei minulle!"
07.02.2012 11.25
022512565_r
Pori
Anteeksi ot mutta mielestäni Tuisku tekee upeaa työtä eläinten puolesta. Moni moni eläin on saanut uuden mahdollissuden piikin sijaan, Tuiskun toimesta. Monikaan ei jaksaisi tuota työtä. Ainoa ongelma Tuiskulla on tilanpuute, joka voisi olla korjattavissa kun ihmiset tukisivat tuota toimintaa. Tyhmää alkaa haukkumaan ilman perusteita, kuulopuheiden perusteella.
Yokudekimashita!
07.02.2012 11.58
022348154_r
Harjavalta
Lara kirjoitti:
Rokka kirjoitti:
Sisu kirjoitti:

Minuukin kiinnostaisi tietää.. Itse ollut kys. paikassa töissä eikä mielestäni eläintenpidossa ollut mitään vikaa enkä ole tyytymättömistä asiakkaista kuullut.

Oiskohan jotain kukkahattuilua taas..

Ite olin siellä työharjoittelussa muutama viikkoa, eikä kyllä heti tuu mieleen mitään eläintenhoitoon liittyvää mistä olisin ollu tyytymätön. Tilan puute Tuiskulla tosiaan on ongelmana, mutta sekin olisi korjattavissa jos ihmiset tukisivat enemmän toimintaa.

Tää taitaa olla sellanen tapaus että on lähipiiristä saatu noottia ja otettu siitä itteensä ja sitte alettu paisuttelee juttuu.. En ihmettele vaikka näin olis käyny, Tuisku kun tuntuu sanovan asiat suoraan ja niinkuin ne on :D mikä on kyllä ihan hyvä.

Silti ihan mielelläni kuulisin että minkäslaisia huonoja kokemuksia lähipiiristä löytyy?

If you can't catch a wave then you're never gonna ride it
09.02.2012 20.52
Oulu

Viitaten siihen mistä tämä ketju on alettu ja tähän tutkimuspyyntöön,

eikö teistä muissa kommentoinneissa tai esim teidän täällä kommentoinneissa muka ole mitään vikaa, kun viesti toisensa jälkeen annatte ymmärtää blogin pitäjän mielenterveydestä jotain mielipiteitä omaavanne (jos nyt hienosti sanotaan ...) ja katsotte olevanne itse päteviä psykiatrisoimaan jotakuta tuntematonta henkilöä jonkun *blogin* perusteella ?!

Ei sitten tule ikinä netissä mieleen, että todellakin nettiin voi kuka tahansa suoltaa aivan vaikka mitä, vaikka siinä ei olisi MITÄÄN totta .. ja blogikirjoittelua kirjoitetaan aivan tavan mukaan erittäin kärkevästi ja provosoivasti ...

HALOO ....

03.05.2012 17.06

Hienoa! Yksi koira on päässyt uuteen kotiin, ilmeisesti hyvään myös. :)

http://rakkaudentalossa2.blogspot.com/

03.05.2012 17.25
022664329_r
Hyvinkää

Höh, bloggaaja ilmeisesti poistanut rankimmat tekstinsä, mutta näitä kommentteja lukiessani sain kyllä jonkinlaisen kuvan tilanteesta.... Aivan U-S-K-O-M-A-T-O-N-T-A toimintaa! Ja kyllä vihaksi pistää.

Se on muutoinkin surullisen yleistä, että otetaan koira, mutta ei ymmäretä koiran hoidon tuomaa vastuuta, vaan oletetaan koiran käyttyvän kuten ihminen, ja sitten ongelmatilanteiden sattuessa, ei vaivauduta selvittämään ongelmien syytä... Se on laiskuutta ja typeryyttä, sillä itse olen sitä mieltä että jokaisen koiran omistajan velvollisuus on huolehtia lemmikistään. Koira ei ole mikään eloton pehmolelu, vaan elävä olento.

Upeaa, että edes yksi koirista sai uuden kodin! :)

Muokattu viimeksi: 03.05.12 17.29
http://vuorenvarmanvillikissa.blogspot.fi/

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti