Ongelmana omistaja - Sivu 2 (Koirat > Koirien koulutus)

25.02.2012 13.50
Valo kirjoitti:
Ritu kirjoitti:

Mulla kävi kerran nii että ku meillä oli yks nuori jämti pentu ja vein sen lenkille se oli jo aika iso ja kielsin sitä hyppimästä no se vaa hiilesty ja hyppi ja muris ja näytti hampaat. mä tein niin että otin koiraa pannan takaa kiinni ja nostin ilmaan. koska sillon se ei voi purra ja huusin sille että ei saa purra ja että mitä helevettiä se tollasta tekee ja iha kun oisin joku tosi äkänen äiti joka paasaa lapselleen.

Nii siis mitä? Nostit koiranpennun pannasta ilmaan kun se hyppi sua vasten? Tuliko mieleen, että pennulle koko tilanne saattoi olla pelkkää leikkiä? Jotkut koirathan murisee leikkiessään. Ja esim. Valohan irvistelee ja murisee kun se leikkii.

Miten tuo muutenkaan liittyy keskustelun aiheeseen...

EI EI EI!!!!! Missään nimessä!! en ottanut pannasta vaan pannan TAKAA. HUOM SE OLI JO ISO MUHUN VERRATTUNA SE KOIRA. en sen takia että se hyppi vaan koska se alkoi purra ja käydä päälle ku kielsin.

25.02.2012 18.04
022255047_r
Mikkeli

^

Selvä tämä. : )

26.02.2012 02.26
000112439_r

Itsellä useampi kuukausi taaksepäin Yedin kanssa oli kammona vastaantulevat ihmisporukat (yli 3henkilön porukka). Vaikka eihän tuo mitään tee, mutta kun itselle iski paniikkitilanne, niin tottakai koira vaistoaa sen ja lähtee suojelulinjalle.
Ei siinä sitten, kun jouduin pienikokoisena ihmisenä tempomaan tuommoisen kookkaan sakemannin melkein nahkoineen toiseen suuntaan, ettei se aloittaisi tätä suojelunomaista möykkäämistään.

Pitkään mietin että mikä ihme siinä on, kunnes pään päällä välähti että minä itsehän aiheutan koko tradegian. Nykyään tulee käveltyä mahdollisimman rennosti ihmisporukoiden ohitse, Y nyt vaistomaisesti tarkkailee tilannetta hirveän pitkään, kunnes huomaa itsekin ettei syytä puolustamiselle enää olekaan.
Näin opin pääsemään (hiukan kantapään kautta) tästäkin kammosta yli, en todellakaan tiedä mistä se aikoinaan lähti. Kenenkään koirani kanssa ei ole käynyt mitään ikävää tuollaisten porukoiden suhteen.

Pääasia että siitä on kumminkin nyt yli päästy. : )

27.02.2012 18.53
022314450_r
Ohkola

Usein ihmisten ongelmana koiran koulutuksessa on se, että ei viitsitä myöntää itselleen sitä, että ollaan menty päin mäntyä koulutuksen kanssa ja sitä että oma tapa on ollut väärä tapa.

Sitten on niitä muitakin, laiskuus, haluttomuus,osaamuttomuus yms.yms.

Mutta jokaisen tulee kohdata itsensä koiranomistajana, ja miettiä että mitä petrattavaa itsellään on. Niin ihmiset voi ainoastaan muuttaa koulutusmetodiaan ja koiransa käytöstä. Täytyy myöntää virheensä, ottaa opikseen, ryhdistäytyä ja alkaa kouluttamaan koiraa oikein.

Jos et tiedä, kysy. Älä tee omia johtopäätöksiä.
28.02.2012 13.59

Tuttu tunne, meillä ongelmana nuo irtokoirat. Olen huomannut että omalla käytöksellään todellakin pystyy vaikuttamaan koiraan. Olin vielä hetken aikaa sitten ihan vauhkona lenkillä vaikka olikin tuttu reitti eikä irtokoiria ole näkynyt pitkiin aikoihin. Päätin rauhoittaa itseni ja ottaa sellaisen asenteen että mitä sitä turhaan panikoimaan ja tartuttamaan koiraan sitä. Oma koirani on erittäin herkkä ja se tuntuu tietävän juurikin mitä mielessäni kulloinkin liikkuu.

Lähdin sitten päivänä muutamana lenkille rauhallisin mielin, hyräilin itsekseni jotakin enkä jatkuvasti pälyillyt ympärilleni. Koira rauhoittui silminnähden ja osasi ottaa yllättävät tilanteetkin huomattavasti rauhallisemmin. Esim jonkun mutkan takaa tulee vastaan pyöräilijä yms.

Eihän koira päivässä opi, monesti koiran kanssa touhutessa tie on pitkä ja kivinen mutta kun vain kärsivällisesti jaksaa toistaa saman asiat yhä uudelleen ja uudelleen niin kyllä se jossakin vaiheessa alkaa kantamaan hedelmää. :)

07.07.2012 23.27
022561990_r
Hämeenlinna
Multa meinaa välillä aina loppua kärsivällisyys joidenkin vaikeiden asioiden kanssa kuten jos pyörä tulee takaa kovaa niin Nelli olisi syöksymässä perään. Pitäis vaan saada ajoissa ennakoitua tilanne sen ehkäisemiseksi. Loppujen lopuksi oon kyllä tosi tyytyväinen mitä oon tän kanssa saanu aikaan, vaikka on tullut kyllä virheitäkin tehtyä aikalailla.
If you want go, I wanna go with you, if you want die, I wanna die with you.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti