Back on track (Koirat > Koirien hoitaminen)

02.05.2012 16.26
021559401_r
Oulu

Onko jollain käytännön ohjeita siitä miten kysesitä loimia tulisi käyttää oikeaoppisesti?

Pakkauksessa olevissa ohjeissa vain kehotettiin aloittamaan pienillä hetkillä päällä, ja että saattaa esiintyä alkuun turvotusta.

Itse olen pitänyt loimia päällä ennen ja jälkeen agilitytreenien, ja joskus jopa lämmittelyssä ja jäähdyttelyssä päällä. Mutta entäs tuo yön yli pitäminen? Miten sen tulisi vaikuttaa koiraan? Tai kuinka aikaisin loimen voi heittää koiran päälle ennen rasittavaa liikuntaa, vai voiko siitä olla edes haittaa?

Kylmillä ilmoillapidän koiraloimea, ja sisätiloissa/viileällä ilmalla verkkoloimea.

Myös yleistä keskustelua :)

Ainoata rakkautta jota rahalla voi ostaa: koirat
02.05.2012 19.59
022676992_r
Jyväskylä

Hekalla on ollut käytössä BOT-koiraloimi useamman kuukauden. Olen käyttänyt sitä ennen ja jälkeen agilitytreenien, samaten lämmittely ja jäähdyttelylenkeillä. Yön yli en ole koskaan loimea pitänyt, vaan hankin ihan sitä varten BOT-minipeiton jonka laitan Hekan pedin päällysteeksi yön ajaksi. Tuo nukkuu vaihtelevasti kummallakin kyljellä, selällään ketarat kohti taivasta sekä välillä pienellä kerällä.

Kyselin itsekin aikoinaan neuvoja siihen miten loimen käyttö tulisi aloittaa, koska osa oli vain kertaheitosta lätkäissyt sen koiran päälle ja osa taas vaiheittain. Itse aloitin vaiheittain; Pidin loimea Hekan päällä kun teimme pidempiä, n. tunnin lenkkejä (jolloin Heka sai juosta myös vapaana) ja en huomannut minkäänlaista turvotusta tai "kolotusta" yhtään missään. Minipeittoa olen käyttänyt oikeastaan ympäri vuorokauden eli enemmän kuin loimea.

Olen huomannut eron varsinkin Hekan vetreydessä. Vielä viime vuonna Hekalla meni varsinkin lantion lihakset todella helposti jumiin, mutta BOTin käytön jälkeen lihasjumeja ei ole juurikaan ollut. Loimea tulen tuskin kesällä käyttämään, mutta minipeitto on ja pysyy käytössä ympäri vuoden.

Mene ja tiedä sitten mikä on se oikeaoppinen käyttötapa, mutta meillä on ainakin tällä tavalla toiminut erinomaisesti.^^

Jos ei taidolla...niin tuurilla!
02.05.2012 20.11

Bot sivuilla lukee, että aloitettava vaiheittain ja kun totuttu niin +8h/pvä pidettävä jotta saataisiin paras mahdollinen vaste. Siellä suositeltiin myös kuuriluontoista käyttöä 2-3 viikon jaksoissa ja viikko väliä.

Itse näillä ohjeilla käyttänyt ja toimivaksi todennut. Koirassa selkeä ero huomattavissa, käytännössä takki päällä aamusta iltaan, kesäkeleillä lenkit ilman sitä ja yöksi pois.

Muokattu viimeksi: 02.05.12 20.14
03.05.2012 22.10
022597842_r
Helsinki
Back on Track -kotisivuilla tosiaan on aika selkeät käyttöohjeet, niitä meillä on noudatettu ja hyvin tuntuu tuo loimi toimivan. Jillalle ihan tarkoituksella ostettiin tuo verkkoloimi, jota voi käyttää öisin ja aina kun koira muuten vaikuttaa sitä tarvitsevan.
http://jillan.blogspot.com
14.10.2012 18.53
022616819_r
Kauhava

Mitä ns. vaikutuksia näillä BOT tuotteilla on? selailin tuota sivua ja kiinnostus nousi ihan vaan sen takia et Bella tuntuu taas olevan kovin jumissa (hierojalla oon käyttänyt nyt sitä kaks kertaa, nyt pitäis taas varailla uus) olisko tästä apua tohon ettei jumiudu niin helposti? Mietin myös noita "säärisuojia" kellään niistä kokemuksia?

Pieniä koiria, Suuria sydämiä http://huiskuhantammme.blogspot.com/

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti