Jyrsijöiden herkkupäivä (Jyrsijät > Jyrsijöiden ruoka)

18.04.2008 17.09
018833295_r
Lappeenranta

Onko teidän jyrsijöillänne herkkupäivä? Mitä ne silloin saa? Milloin se on?

Meidän pojilla herkkupäivä on perjantaina. Silloin ne saa hedelmiä,vihanneksia ja leipää. Välillä myös jyrsijöiden herkkua (suklaanapit,jne..) Päivän päätteeksi laitan pojat vapaaksi huoneeseen ja tykkäävät ideasta =)

20.04.2008 18.24
020088763_r
Suonenjoki
Tu on hyvä idea! Hipulla ei kyllä ole herkkupäivää, mutta se on todella hyvä ajatus! Kiitos kiitos!! <)
<3
20.04.2008 19.51
Lolalla ei ole varsinaista herkkupäivää,mutta se saa melkein päivittäin vihanneksia,ja voimaruokaa...Ei nyt aivan joka päivä ja sitten päästän sen juoksemaan huoneeseen pariksi tunniksi taikka juoksupalloon :) siitä se tykkää vaikkei muuta teekkään kuin pesee itseänsä juoksupallossa :)
20.04.2008 20.02
Ei ole herkkupäivää sillä saavat päivittäin tuoreruokaa, johon kuuluu mm. vihanneksia ja lihaperäisiä ruokia.
21.04.2008 15.58
018833295_r
Lappeenranta
Jep, meilläkin melkein päivittäin saa vihanneksia ja hedelmiä myös =) onneksi ei lihota!
21.04.2008 16.04
Meillä ei mitään tiettyjä herkkupäiviä ole, kun hedelmä/vihannes/puuromössöt on osa vakituista ruokavaliota, mutta jos näyttelystä joku on jonkun jogurttinappi tai yms. herkkupussin voittanut, niin kyllä se jaetaan kaikkien kesken.
21.04.2008 18.29
Miunkin otukset saavat päivittäin salaattia. Se on sellanen iltapala :D Sitten aina sillon tällön ne saa jotain herkkua kuten rusinaa.
21.04.2008 18.33
Yleensä viikonloppuisin Elmeri saa häkin siivouksen yhteydessä näkkäriä..
22.04.2008 21.47
018833295_r
Lappeenranta
Meillä herkkupäivänä pojat saa jogurttinappeja,omenapaloja (sellasii jyrsijäherkkuja) jne.. vihanneksien ja hedelmien lisäks. Melkein päivittäin vihanneksia ja hedelmiä kyl annan.
07.07.2008 21.21
018978021_r
Lappeenranta
Meilläkin yleensä gerbuilla on yhden, tai kaksi kertaa viikossa namipäivä, jolloin he saavat tietty; esim. jogurttinappeja, tai kuivattuja hedelmiä ;D Mutta tuoreruokaa annan päivittäin pikkusille =D Se ei sentään ole lihottavaa, kun taas herkuthan lihottavat vähän ;D Siksi vain kerran viikossa.
08.07.2008 16.02

meillä saadaan juustoa, jauhomatoja, herkkuraksuja tai -tankoja=) valikoima vaihtelee=D

08.07.2008 18.04
019259468_r
Tohmajärvi
minä annan joka päivä salaatti,kurkkua jne.. ;D haittaako se?
08.07.2008 18.04
019259468_r
Tohmajärvi
mimmosia ne jauhomadot on? :o kuulostaa pelottavalta
09.07.2008 22.14
ne on jauhokuoriaisen toukkia=) niitä myydään joissakin eläinkaupoissa ja niitä annetaan ainakin kaikille liskoille myös ihan eläviä vaaleita toukkia.
14.07.2008 13.39
018833295_r
Lappeenranta
Topsy kirjoitti:
Meilläkin yleensä gerbuilla on yhden, tai kaksi kertaa viikossa namipäivä, jolloin he saavat tietty; esim. jogurttinappeja, tai kuivattuja hedelmiä ;D Mutta tuoreruokaa annan päivittäin pikkusille =D Se ei sentään ole lihottavaa, kun taas herkuthan lihottavat vähän ;D Siksi vain kerran viikossa.
Meillä taas herkkupäivä kerran viikossa, koska ei se mitään tarpeellista ole, mutta kerran viikossa vähän namia, niin kyllä pojat siitä innostuvat ;3
14.07.2008 13.47
022471421_r
Hämeenlinna
Ei ole mitään herkkupäiviä, koska saavat joka päivä tuoretta ruokaa. ;)
24.08.2008 17.49
019251227_r
Jämsä

Meilläkään ei ole herkku päivää, mutta toi on hyvä ajatus! :)

30.12.2008 21.08
Minulla ja kahdella pennulla on välillä herkkupäivä! Yleensä omistajani antaa minulle herkkua jos opettaa minua, ja sitten jouluna, omistajani synttäreinä ja joinakin iloisina päivinä me saadaan herkkua! Kun on meidän marsu-perheessä Senjalla. Nöpöllä tai minulla synttärit niin silloin omistajamme tekee jotain kivaa meille! (MUISTA ELÄ ANNA MEILLE IKINÄ HIRVEÄSTI HERKKUA, KOSKA LIHOAMMA JA MAHA TULEE HERKÄSTI KIPEÄKSI!)
30.12.2008 23.37
019506085_r
Kajaani

Eipä ole ollut hamsuillani herkkupäiviä. :)

Sillon tällöin Lilli sai jyrsijäiden siementankoja ja niitä palleroita, koskaan ei neitokainen ollut liian lihava. :D

Ihan tuoreen ruuan ja perussiemensekoitusten lisäksi sitten voi sanoa että 2-3 kertaa viikossa annettiin näitä jyrsijöiden omenaherkku nappeja yms. Yleensä vanhemmat antoi niitä lillille useamman saunapäivänä. :D Lellivät senkin ihan. :D

29.03.2009 18.26
019500257_r
Kokkola
mun kanelilla on ainakin karkkipäivä lauantaina mutta joskus poikkeuksellisesti perjantaina koska jos meen jollekki kamulle yötä :D yleensä aina annan mun kanelille semmosen jännän tikun tai semmosia herkkuporkkanoita jotka ei ees oo silleen oikeita porkkanoita :D <3
29.03.2009 19.28
Meillä on namipäivät lauantaina. :) Itse en laske mitään tuoreruokaa ns. herkuksi, koska niitä tulisi antaa hamsulle päivittäin (tai ainakin useemman kerran viikossa). Vaikka hyväähän sen tuoreruuankin tulisi tietenkin olla.. tai ainakin mieluista. ;)

Nameina meillä jaellaan yleensä pähkinää, kuivattua banaania, porkkanaa tai omenaa.. joskus rusinoita. Harvemmin meillä mitään jugurtti tai vastaavia nappeja on kun ei oikeen ite tule semmoisia ostettua.. mut joskus toki niitäkin. :) viikonloppusin voidaan siis herkutella semmosilla "vähän vähemmän terveellisillä" herkuilla. :D
30.03.2009 16.59
Ei pojilla mitään varsinaista herkkupäivää ole, joskus jotakin pientä. En ole hirveästi tarjonnut gerbuilleni tuoreruokaa joten miten paljon sitä saa antaa ettei vatsa mene sekaisin? Banaanista pojat tykkäävät, samoin rusinoista. Niitä kyllä harvoin annan eihän ne mitään terveellistä ole antaa koko ajan.
30.03.2009 20.52
meillä herkkupäivinä saadaan viinirypäleitä, liha-tai hedelmäpilttiä. Joskus myös pari jauhomatoa, siivouspäivinä saadaan herkkua =)
Muokattu viimeksi: 30.03.09 20.53
01.04.2009 17.56
019692997_r
Hamina
Rotillani ei ole varsinaista herkkupäivää, mutta tuoreruokaa saavat n.3-4 kertaa viikossa.
24.06.2009 11.48
Mun hamsterilla on herkkupäivä kerran tai kaksi kuukaudessa... Annan sille kaikkea mistä se pitää... Ja annan sille muutaman pikkuisen lahjan/yllätyksen. Hän on kiltti koska tietää että ei saa muten yllätystä tai mitään herkkuja... Hän on aina muistanut sen saman päivän mikä on herkkupäivä esim; 12 päivä joka kuukausi.
06.07.2009 17.30
018940174_r
Seinäjoki

meillä ei käytetä herkkupäivää,mutta hyvä idea!

06.07.2009 17.47

Mun mielestä eläimelle on aivan turhaa syöttää herkkutankoja ja muita eläinkaupan herkkuja. Ne sisältävät useasti liikaa rasvaa ja väriaineita.

Kerran ostin eläinkaupasta sitruunanmakuista keksi c-vitamiini herkkua. No syötin paketin tyhjäksi ja katsoin tarkemmin pakettia ja siinä luki että se sisälsi kananmunaa jota marsulle ei saa todellakaan antaa. Sen jälkeen en ole yhtikäs mitään herkkuja ostanut eläinkaupasta.

Kuivattua banaania, omenaa yms. voi antaa herkkuina koska ne ovat terveellisiä ja herkullisia. Myös kurkkua, salaattia yms. voi antaa herkkuina. Eläinkaupan herkut voivat näyttää hyviltä mutta eläimen mielestä se ei ehkä olekkaan.

06.07.2009 18.24
000052516_r

Itse ostan mutta kyllä tarkistan mistä aineista herkku koostuu, en ole niin tyhmä ( viittaamatta nyt kehenkään ) että ostan syötän ja sitten vasta tarkistan.

Kyllä ostajan tulisi minusta sitoutua siihen että ENSIN tarkastetaan ennen kuin ostetaan että sopiiko tuote varmasti lajikohtaiselle eläimelle.

Itse silloin tällöin ostan näitä Kräkkereitä.
Niitä missä on käytetty ihan luonnon mukaisia aineita kuten mm. hunajaa.
Eikä hamstereiden kanssa tarvi huolissaan kananmunasta olla koska sitä saa näille otuksille antaa.

Ja kyllä sen huomaa mistä lemmikki tykkää. Kyllä miellä jää pahat ruuat armotta syömättä, sama on herkuissa.
Mistä tykätään syödään heti paikalla ja mikä on pahaa pudotellaan ja pyöritellään viikon verran siivouspäivään asti häkissä.

Itse en jaksa ostella kuivattuja banaaneita kilotolkulla aina enkä ole saanut aikaiseksi kuivattuakaan vielä noita itse uunissa.

Enkä nyt sanoisi että silloin tällöin herkku päivän pitäminen lemmikilläkään on pahasta kun ihmisetkin saa sen yhden herkkupäivän viikossa suositellusti pitää.

Meillä annetaankin herkkuina parin viikonvälein mm.:

- Mustikoita
- Banaania ( jos sattuu kuivattuja olemaan kaapissa )
- Mansikoita
- Siementankoja ( niin kräkkereitä kun muitakin...)
- Hedelmän makuisia herkkunappeja
- Vadelman makuisia herkkunappeja

Muokattu viimeksi: 06.07.09 18.28
13.07.2009 15.49

Yleensä meillä on karkkipäivänä se klassinen Lauantai, jolloin se saavat hieman extra-auringonkukansiemeniä, jogurttinappeja yms... Useasti meillä on terroissa hampaankuluttimina herkkutikkuja ja kaikenmoisia muita kovia pureskeltavia kohtuuden rajoissa.

Itse en laske myöskään mitään tuoreruokia ja muita tarpeellisia lisukkeita herkuiksi, koska niitä tulisi antaa joka tapauksessa. Meillä ne saavat tuoreruokaa lähes joka päivä.

Nipsu // Eikö juoksutus ole vähän niinkuin rutiininomaista hommaa eikä jokin specialjuttu? Minä ainakin luokittelen sen tuohon ensimmäiseen. Toki kaikilla on rajalliset mahdollisuudet tai ei mahdollisuutta ollenkaan juoksutukseen, mutta minusta se olisi parempi, jos sitä ei ottaisi sellaisena harvinaisena herkkuna. Toki jos sinulle ei ole esim. aikaa muina päivinä tai jotain... En oikein osaa selittää tätä juttua, mutta en silti tahtonut loukata ketään, jos mahdollisesti siltä kuulostan. Mutta jokainen tekee tyylillään.

13.07.2009 19.28
Ei ole meillä mitään herkkupäivää. Benkkua kompsin aika lailla. Näiden puheiden mukaan meitsin gerbuilla ois niinku joka päivä herkku päivä ;) Saavat tuoretta (ainakin nyt kesäsin) päivittäin. Pitääkin muuten ostaa noita jogurttinappeja gerbuille kun niin pitivät niistä
Muokattu viimeksi: 13.07.09 19.30

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti