Seksuaalinen suuntautuminen & sukupuoli-identiteetti - Sivu 172 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

23.07.2015 20.52

Tiedät olevasi koirafoorumilla, kun naapurin kumminkaiman koiraa ei saa negatiivisessa valossa linkittää tai kommentoida mistään kohtaa ("tän omistaja on suomalainenhh!11+") - ja jos niin onkin tehty, siitä vesimelonin vetäminen vaginaan on todellakin ok, mutta muiden ihmisarvon ja seksuaalisuuden saa lytätä maan rakoon, ja jos joku sen ottaa pahasti ja puolustautuu, on se vähemmistökortin vetämistä, naamaan hieromista ja muuten vain lapsellista. 

#aloitepingis

23.07.2015 20.57
000106344_r

maailman kummallisin tapa puolustaa vähemmistökorttia. vesimelooni vaginaan indeed, koska tämä sokea pointtisi pitäisi kumota vallan. xD

#katkaisuhoitoon

Muokattu viimeksi: 23.07.15 20.58
23.07.2015 21.05

Mun mielestä elämä on hölmöä, jos sen elää mihin tahansa korttiin nojaten.

(Toisaalta mun mielestä jonkun kortin vetäminen vaatii argumentin tyyliin "sanoit/teit noin koska olen homo/musta/natsi/blondi")

Muokattu viimeksi: 23.07.15 21.20
23.07.2015 22.01
000106344_r

Kortit pois pöydästä. Vallan. Ei mitään kortteja.

23.07.2015 22.25
000098794_r

Lueskelin vähän keskustelua ja tuli mieleeni, että olen lukenut useammastakin tutkimuksesta jossa on todettu että miesten ja naisten aivojen rakenteissa on eroja. On myös mahdollista että "naisen aivot" tulevat ihmiselle jolla on penis ja "miehen aivot" ihmiselle jolla on vagina. Myös ns. seka-aivot ovat mahdollisia (kai oikeastaan kaikilla on jollakin tasolla sellaiset?), eli sellaiset että on piirteitä kummallekin sukupuolelle ominaisista aivoista.
Sitä en muista, onko tehty tutkimusta jossa näiden rakenne-erojen ja seksuaalisen suuntautumisen yhteyttä olisi tutkittu. Itse kuitenkin arvelen että sellainen yhteys voisi olla, ja jos on, niin silloin seksuaalinen suuntautuminen on sisäsyntyistä.

Kunhan pohdin. Millaisia näkemyksiä muilla on asiasta? :)

23.07.2015 22.32
022475459_r
Espoo

Itse esimerkiksi en ole homo, joten sikäli en hae Sirpiltä tai keneltäkään muultakaan mitään hyväksyntää. Enemmän tähtäimenä on ollut todistaa nuo höpöhöpö-jutut vääriksi.

Iljettävää, että jonkun mielestä on moraalisesti väärin olla oma itsensä tekemättä mitään pahaa. Pitää olla jotenkin mielenvikainen ehkä itse, että on niin fiksaantunut siihen homouteen ja kuinka hirveää onkaan kun jotkut miehet pariutuvat mieluummin keskenään kuin minun kanssa, että kielletään sitten koko homoseksuaalisuus omissa aivoissa vaikkei siitä ilmiönä olekaan mitään haittaa. Tämmöiset ns. periaatteelliset ja sikäli perättömät mielipiteet on vain yhtä hölmöjä kuin mököttävät pikkulapset. "Mutku mutku emmä haluu"

23.07.2015 22.42
022708867_r
Helsinki

^^Miksi ei. Seksuaalisuus on fysiologisen tutkimuksen alalla hyvin uusi aihe ja en yllättyisi jos esim. eläimissä löytyisi vastaavaa, niissä jotka homoseksuaalisia piirteitä osoittaa. Aivojen rakenne-eroja siis.

The Guardian oli kirjoittanut ainakin rakenne-eroista jutun, ja tutkimukseenkin siellä on linkkiä. Englantia taitamattomimmille mm. Y-kromosomia esiintyy miehen jokaisessa solussa, aivoissa asti, kun taas naisella ei ole aivoissa Y-kromosomeja ollenkaan. 

Miksei muu kuin heteroseksuaalisuus voisi olla geneettinen mutaatio, ihan samalla tavalla kuin siniset silmät. Todennäköisemmin minä siihen uskon, kuin että jotenkin voisi valita tai käännyttää itsensä pitämään tietyn tyyppisistä ihmisistä. Miksi joku tuntee seksuaalista vetoa kenkiin.

Eläimiin tai lapsiin sekaantumista on kuitenkin ihan turha verrata homoseksuaalisuuteen. Tai kenkäfetissiin. Kenkiä rakasteleva ei vahingoita ketään..paitsi ehkä kenkää. Eläin tai lapsi harvemmin saa valita (tai edes kykenisi) toisin. 

Isi+äiti kortti on ihan lame, tässä yhteiskunnassa kun on niin paljon mätiä vanhempia (montakohan kaveriakin on erinäiset vanhemmat hakanneet/hyljänneet) ja jos adoptointioikeudet olisi homoille mahdollinen, todennäköisyys että sieltä sekopäitä valittaisiin mukaan, on Suomessa aika pieni. 

Ja olen ihan oikeuksien puolesta kun allekirjoitin aikoinaan addressinkin, niin kauan kun kukaan ei oikeasti vahingoitu asiasta, niin en ole vastaan. Koulukiusaaminen tai muuhun erilaisuuteen vetoaminen esim. lapsen puolesta on kans ihan paskapuhetta. Lasta kiusataan ihan mistä tahansa, homopariskuntien lapsia ei kiusata sen enempää, joskus siihen tartutaan, joskus ei. Ihan niinkuin niihin rilleihin tai hammasrautoihinkin.

muoks. Aala kerkesi väliin.

Muokattu viimeksi: 23.07.15 22.42
http://minskipinski.blogspot.com/
23.07.2015 22.58
Aala kirjoitti:

Itse esimerkiksi en ole homo, joten sikäli en hae Sirpiltä tai keneltäkään muultakaan mitään hyväksyntää. Enemmän tähtäimenä on ollut todistaa nuo höpöhöpö-jutut vääriksi.

Iljettävää, että jonkun mielestä on moraalisesti väärin olla oma itsensä tekemättä mitään pahaa. Pitää olla jotenkin mielenvikainen ehkä itse, että on niin fiksaantunut siihen homouteen ja kuinka hirveää onkaan kun jotkut miehet pariutuvat mieluummin keskenään kuin minun kanssa, että kielletään sitten koko homoseksuaalisuus omissa aivoissa vaikkei siitä ilmiönä olekaan mitään haittaa. Tämmöiset ns. periaatteelliset ja sikäli perättömät mielipiteet on vain yhtä hölmöjä kuin mököttävät pikkulapset. "Mutku mutku emmä haluu"

Minun mielestä sinun jutut on höpöhöpöä.
Näin ne näkemyserot vaikuttavat tähänkin asiaan. Siksi lieneekin vähän turha vääntää asiasta sen enempää. On silti mielestäni varsin töykeää ja epäystävällistä sinulta kirjoitella kommenteistani ja mielipiteistäni tuohon sävyyn, kun en minäkään ole pahemmin sinua tuolla tavalla sorkkinut.

Olisi kivaa jos ihmiset pystyisivät keskustelemaan asiallisesti menemättä tämmöiseen väninään ja lällätykseen. :D

23.07.2015 23.08
022475459_r
Espoo

Et ole kuitenkaan onnistunut missään vaiheessa perustelemaan mielipidettäsi millään tapaa, paitsi "no koska mun moraali", mikä ei itsessään ole mikään perustelu. Minun perusteeni on se, että koska homoudessa ei ole mitään pahaa, se ei itsessään aiheuta minkäänlaista haittaa ja esim. homoavioliittojen hyväksyminen vain lisää kansan hyvinvointia, koska osaa kansasta ei tällöin jätetä perusteetta vähemmälle.

24.07.2015 00.05
Sirppi kirjoitti:
Kuinka realistista potkujen saaminen suomessa on seksuaalisen suuntautumisen perusteella, Sharren? Kuinka monta tapausta tiedät ja on tilastoitu? Eikös semmoinen säädös ole ettei sukupuolen tai seksuaalisen suuntautumisen perusteella pidä syrjiä työntekijöitä. Jos ei tykkää työpaikasta tai siellä ei hyväksytä sateenkaarikansaa, miksi sitten jäädä sinne itseään kiusaamaan, eikös se niin ole että jos ei viihdy niin lähtee, tai jos ei voi lähteä niin sitten kestää. Niin se on ihan kaikilla muillakin ihmisillä, seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Jokaisella työpaikalla on omat ongelmansa.

Haloo, kuka työnantaja irtisanoo työntekijänsä siten, että ihan suoraan kertoisi syyksi työntekijän seksuaalisen suuntaumuksen? Kyllä selityksiä ja lässynläätä heillä riittää. Menee samaan kastiin kuin esim. raskaana olevat naiset. Kyllä, on rikos irtisanoa työntekijöitä kummastakaan syystä, mutta kuka on noin naivi, ettei tajua että sitä tapahtuu, vaikka sellaista ei olisi tilastoille lätsäisty.
Sirppi kirjoitti:

Niin ja mielestäni se että vertaat äitiä ja isää jäätelöön tai leluun on jo itsessään aika paljon puhuvaa........ Äiti ja isä ovat lapselle paljon, paljon tärkeämpi asia kuin mitkään lelut ja jäätelöt, tai yhtään mikään muukaan materia. Tsiisus.

Invalid argument. Rakastavat vanhemmat ovat tärkeämpi asia kuin heidän sukupuolensa. Tämä on lähes sama kuin sanoisit, että lapsen on parempi asua alkoholisti isän ja/tai äidin kanssa kuin elää kahden, samaa sukupuolta olevan pariskunnan kanssa. Täyttä hulluutta.

Star-Lord kirjoitti:
...vastakkaiseen sukupuoleen....

*Öhm*, ei ole olemassa kahta toisilleen vastakkaista sukupuolta. Sukupuoli on moninainen käsite, ei koskaan vastakkainen. :)

- - - -

Edit: En hae kirjoituksillani huomiota, jos sitä oikeesti joku luulee. Koen vain, että erilaisten normatiivien purkaminen on hyväksi kaikille.

Muokattu viimeksi: 24.07.15 10.53
24.07.2015 12.25
000106129_r
Shiva kirjoitti:

Pakko muuten vastata tästä avioliittohommasta. Vaikka en edelleenkään missään mielessä ole katkera tai muuten en hyväksyisi homoja niin itseäni jaksaa vain häritä se, että miksi homot haluavat naimisiin kristillisessä kirkossa? Se, että fakta on edelleen se, että raamattu ei hyväksy homoavioliittoja, seuraava teksti ei heikko hermoisille:

3 Moos 18:  Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi.

Raamattu siis vertaa homoutta ihan eläimiin sekaantumiseen asti. Miksi siis joku joka on homo haluaa mennä naimisiin kirkossa joka halveksuu hänen seksuaalisuuttaan? Tätä en vain vielläkään ymmärrä. Kuitenkin kirkon pitäisi pohjautua raamatun sanaan eikä sen kuuluisi muuttua ajan helmoissa erilaiseksi, jos muuttuu niin miksi ei samontein perusteta uutta seurakuntaa joka hyväksyy homot? Tämä on syy miksi itse ihmettelen edelleen syvästi homoavioliittoja, kun maistraatissa saa rekisteröityäparisuhteensa täysin samalle levelille. 

Vaikka itse olen Bi-seksuaali en kanssa ymmärrä miks pitäs kirkossa päästä naimisiin. Ku sama avioliitto ja samat oikeudet sanoo sen aamenen sit pappi tai tuomari. 

24.07.2015 15.59

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=zg_E8YCvv9M

En nyt kykene tämän laadukkaampaan kommentointiin. Tosin enpä ole ainoa.

29.07.2015 18.17
000109354_r
Sirppi kirjoitti:

Minusta taas sisäiset ominaisuudet (eivät sisäsyntyiset, homous ei ole mielestäni sisäsyntyistä) eivät ole rinnastettavissa ulkomuotoon. Mutta tässähän meillä onkin näkemysero (josta löytyy tutkimuksia molempiin suuntiin).
Mutta jos homoseksuaalisuus itsessään ei perustuisikaan moraalisiin valintoihin, päätös sen harjoittamisesta perustuu.

Näin ollen voisimme niin halutessamme väitellä tästä vaikka maailman tappiin asti eikä semmoinen kyllä minua nyt juuri kiinnosta. :D

En ymmärrä, miten kukaan on näinkin kauan jaksanut sinun kanssasi vängätä. Sama kuin vänkäisi ihmisen kanssa, jonka mielestä puhelinpylväät ovat eläviä olentoja. Se on mielipide, joka on iskostettu takaraivoon eikä muutu vaikka antaisi tuhansittain tieteellisiä tutkimuksia siitä, että puhelinpylväät eivät ole eläviä. Sinulla on mielipide emmekä me muut tule sitä koskaan hyväksymään. Puhelinpylväät eivät elä (eikä homous ole valinta), vaikka se olisi kuinka moraalisi mukaista.

16.08.2015 22.06
000093454_r

Olisikos täällä vertaistukea, bi-curious ja bi välimaastoa, epäselkeetä ja jokseenkin pelottavaa. Oon tuntenut itseni jo kauan bi-curious, mutta nyt vaan enemmän ja enemmän.
Myös toinen joka tulee tähän kategoriaan on polygamia, onko täällä ketään jolle tämä on tuttua? Mulla on yksi kaveri tällainen (voiko näin edes sanoa o.o Kauhean vaikea muotoilla tällasia asioita...) ja meillä on ollut... vähän jotain. Eikä mulla oikeen ole ketään ulkopuolista jonka kanssa jutella tästä ;/ 

17.08.2015 10.51
000109354_r

Niin kauan kuin kiinnostus omaan sukupuoleen on tasoa "bi-curious" suosittelisin lähinnä yhden illan juttua baarista, koska silloin on yleensä molemmille osapuolille selvää, että kyse on vain siitä pienestä hetkestä. On jotenkin tosi kammottava ajatus, että joku vaan "kokeilisi" parisuhdetta ja jossain vaiheessa toteaisi, että joo, ei tää ollu mun juttu. Ei ihmisten tunteet ja rakkaus ole mitään vuokratavaraa, jonka voi ottaa vaan kokeiluun. Kun oikea ihminen sattuu kohdalle, sen kyllä tietää. Jos tunne ei ole tarpeeksi vahva, ei kannata edes yrittää johtui epävarmuus sitten toisen ihmisen sukupuolesta tai persoonasta.

Polygamiaa mieluummin käytän sanaa polyamoria, koska polygamia tarkoittaa enemmän monia avioliittoja, enkä usko että suomalaisessa yhteiskunnassa puhut siitä. Puhuisin polyamorisesta ihmisestä tai monisuhteilusta. Myös "avoin suhde" on hyvä käsite, joskin monelle se tarkoittaa pelkästään yhden illan juttuja parisuhteen ohella, eikä välttämättä monia rakkauksia. 

Joka tapauksessa voin jutella aiheesta jos haluat. On tuttua. Laita yksäriä.

20.08.2015 19.28
29.10.2015 19.42
000109354_r

Onko täällä niin vanhaa porukkaa, että lasten hankkiminen on ajankohtaista tai että siitä ylipäätään puhuttaisiin? Tai edes vauvakuumeilijoita, jotka haluaisivat jakaa ajatuksiaan lapsien hankkimisesta? Olen miettinyt lapsia taas ihan hirveästi, kun pitää opiskelujen puolesta lukea vauvajuttuja. 

Jos löytyy muita tulevia sateenkaarivanhempia, olisi kiva kuulla, millä tavalla aiot(te) lapsia hankkia. 

29.10.2015 21.20
000095179_r

Vanhasta en tiiä, mutta täällä ollaan kyllä jo lapsista puhuttu ja selvää on, että ainakin se yks lapsi halutaan. Naispari siis ollaan: 20 ja 23 vuotta meillä ikää :) Ollaan paljon luettu blogeja aiheesta ja hedelmöityshoidoilla mennään, kun sen aika on. Tarkotuksena ei kuitenkaan ole odotella mitään vuosia ennen aloitusta, koska koskaan ei tiedä kuinka kauan tässä projektissa menee ennen kun onnistuu. Ei haluta olla mitenkään kovin vanhoja ennen ensimmäistä lasta, vaan nimenomaan nuorena halutaan lapsi/lapset saada.

02.11.2015 18.31
000109354_r

Ihan järkevästi ajateltu. Me halutaan ensisijaisesti adoptoida, mutta siinä vasta aikaa menee. Sitä prosessia ei kuitenkaan voi ollenkaan laittaa alulle ennen kuin on 100% valmis, joten varmaan ollaan sit jotain 35, kun saadaan eka lapsi. 

On biologinen lapsikin vaihtoehto ja se alkaa koko ajan tuntua paremmalta varsinkin kun toinen puolisko on halukas olemaan raskaana. Siihen liittyy kuitenkin niin paljon eettisiä ongelmia, että se sotii mun arvoja vastaan. Enkä tarkoita hedelmöityshoitoja, vaan ihan ylipäätään lapsien tekemistä ylikansoitettuun maailmaan. En haluaisi biologisia lapsia vaikka olisin hetero.

03.11.2015 12.18
000114389_r

On se jännä juttu että on kuitenkin päätynyt samaasukupuolta edustavan henkilön kanssa yhteen. Olen kasvanut kuitenkin koko elämäni suht homofoobisessa perheessä. Mutta hei, no regrets <3

05.11.2015 15.01
000109354_r

^Ei mikään ihme, koska ihmistä ei voi kasvattaa tai pakottaa heteroksi.

10.11.2015 16.12
000047012_r
auerinko kirjoitti:

Onko täällä niin vanhaa porukkaa, että lasten hankkiminen on ajankohtaista tai että siitä ylipäätään puhuttaisiin? Tai edes vauvakuumeilijoita, jotka haluaisivat jakaa ajatuksiaan lapsien hankkimisesta? Olen miettinyt lapsia taas ihan hirveästi, kun pitää opiskelujen puolesta lukea vauvajuttuja. 

Jos löytyy muita tulevia sateenkaarivanhempia, olisi kiva kuulla, millä tavalla aiot(te) lapsia hankkia. 

Ihan heteroaviopari ollaan, mutta ikä mulla jo 27 (muutaman kuukauden päästä jo 28) ja mies täytti nyt syksyllä 28, ja kyllähän lapsista on puhuttu ja asiaa mietitty. Itellä välillä kamala vauvakuume ja välillä taas iskee vaan kauhee jännitys siitä, että miten sitä ikinä osaa olla äiti ja se on kamalan iso vastuu jajajaja. Mutta kyllä tässä pitäisi alkaa ihan piapuoliin yrittämään, jos meinaa koskaan lapsia tehdä, en halua paljon yli kolmekymppisenä enää sitten...
10.11.2015 21.06
000107144_r

böää. ite olen Bi muo viehättää miehet, että naiset ofc. 

Kyllä olen ollut suhteessa miesten, että naisten kanssa. Viimisin suhde harmittaa, koska olisin ensimäisen kerran ollut valmis jatkamaan.

Mutta joo, olen tiedostanut olevani Bi, jo joskus ala asteella (?) En mä sitä mitenkään kummemmin noteerannut tai mainostanut. Joskus sitten kasi luokalla, totesin äitille ja isälle, että tykkään tytöistäkin. 

Jäi mieleen vaan iskän sanat, jonka kanssa ei hirveän avoimesti koskaan jutella: " Kaikki saa rakastaa ketä haluaa, eihän siitä suuttua saa." ja äiti oli samaa mieltä.

Jos voisin sanoa, että olisin saanut jotain syrjintää perheeltäni, niin isosiskoni oli vaikea sulattaa tietoa. Hänelle tämä oli vain vaihe, muttei kumminkaan koskaan kiusaamalla tai muuten ilmentänyt tätä. Ei vain uskonut, että voisin mennä naimisiin naisen kanssa. Nykyään on jo ihan sinut ajatuksen kanssa. 

Itseasiassa suurin kynnys ja pelko oli isovanhemmat, koska heidän puheensa homoista eivät olleet kaunista. Nyt 19vuotiaana tuli asia puheeksi. ( En vieläkään tiedä miten??) Niin Pappa ei sanonut mitään, mutta mummi katsoii muo hetken ja totesi: " Tykkääkö jokainen nykyään naisista?"

Myönnän kaveri porukkani painottuvan enemmän homoihin/lebsoihin, kuin heteroihin. Eikä se minua haittaa, jokainen saa olla kenen kanssa haluaa.

Tosin 90%kaveri piristäni on harrastuksen kautta tavattu ( cosplay.) Niin oon vaan sitä mieltä, että jos uskallat pukeutua joksikin fantasia/kirja/elokuva hahmoksi julkisella paikalla, monen muun ihmisen kanssa. Niin uskaltaahan sitä tulla kaapistakin!

Toki harrastuksessa on mukana paljon heteroitakin ja tunnen avioparejakin jotka harrastavat cossausta yhdessä. 

En koskaan ole tuntenut olevani syrjitty? taikka oltaisiin kohdeltu alentavasti seksuaalisuuteni takia. Ainoa jossa muo on kohdeltu paskasti, on Dyspraxia. ( Luki ja koordinaatio häiriö.) 

En tiedä mitä hain tällä kirjoituksella takaa, mutta ajattelin vain kertoa oman tarinani asiasta. :D

Muokattu viimeksi: 10.11.15 21.20
13.11.2015 20.59
000109354_r

^Hienoa, että sulla on noin ihania ihmisiä elämässäsi! Lohdullista aina kuulla, että jotkut vanhemmat oikeesti suhtautuu tosi hyvin ja jopa isovanhemmat voi olla ymmärtäväisiä.

Tosi harmi, että saat paskaa kohtelua dyspraxian takia. Pakko myöntää, että luin viestiäsi siihen asti todella hämmentyneenä ja mietin, oletko kirjoittanut sen humalassa. Nyt kun kerroit häiriöstä, kielenkäyttösi on tietenkin täysin ymmärrettävää. Suosittelen jakamaan tietoa dyspraxiasta mahdollisimman paljon, ettei sinua sekoiteta ihmisiin, jotka välinpitämättömyyttään kirjoittavat huonosti. Toki kusipäitä aina löytyy, mutta moni pilkunviilaaja varmasti jättää kommenttisi rauhaan, jos virheillesi löytyy inhimillinen selitys.

13.11.2015 21.16
000113369_r
Sharren kirjoitti:
*Öhm*, ei ole olemassa kahta toisilleen vastakkaista sukupuolta. Sukupuoli on moninainen käsite, ei koskaan vastakkainen. :)

Miten nää loistavimmat möläytykset tulevat aina samalta käyttäjältä? Ei vitt.

13.11.2015 22.33
000107144_r

Juu, olen levittänyt tietoa ja kertonut parille yksityis viestillä, kun ovat saaneet diagnoosin lapselleen. Niin ovat halunneet omia kokemuksiani, että miten olen elänyt tähän päivään asti ja minkälaista kohtelu on ollut. 

Itselläni ei omat ikätoverit ole niin paljoa noteerannut "vaivaani," mutta opettajilta olen saanut täyslaidallisen paskaa niskaan. Milloin olen tyhmä, en osaa ilman apua ja viime vuonna sanottiin ihan suoraa: " et tule koskaan saamaan ykköstä parempaa, koska tarvitset enemmän apua kuin muut." Se pysäytti ja vei opiskelu halun melkeimpä kokonaan. tän alan tuun käymään loppuun, vaikken työkseni sitä tule kokemaan. 

Eikä tämä ole ensimäinen paska opettaja kokemus. On ollut apuopettaja ala-asteella, joka piti muo niin tyhmänä että, istui kaikki tunnit mun vieressä. Jopa kuvis, jossa kumminkin pärjäsin. 

Ylä-asteella matikanopettaja lopetti mun opettamisen, ei auttanut vaikka kuinka viittasin, ainoa keino millä pääsin juuri ja juuri läpi, oli se että kaverini yrittivät auttaa minua mahdollisimman hyvin. 

Catering alalla kaikki oli muuten hyvin, mutta siellä sitten luotin vääriin ihmisiin. Jolloin oli pakko lopettaa koulu henkisen jaksamisen vuoksi kesken. 

Ja nyt tämä nykyinen tilanne on aika rasittava... 

Anteeksi että meni värään osioon, mutta voi tsiisus sentään tätä koulu maailmaa :D

20.12.2015 13.49

Loistavat möläytykset tulevat siltä, joka on tietoinen.

25.12.2015 01.05

Kuka se olikaan, joka joskus aikaa sitten oksensi tänne kauhean aivoripulin siitä kuinka transsukupuoliset ovat luonnottomia ja leikkivät jumalaa, kun kehtaavat muuttaa omia kehojaan, intersukupuoliset virheellisiä ja kuinka luola-ajan sukupuoliroolien noudattaminen nykypäivän maailmassakin olisi luonnollista ja jos niihin ei sopeudu niin on luonnoton ynnä muuta vastaavaa?

Olen käynyt täällä viimeksi aikaa sitten, mutta oli pakko tulla postaamaan tämä, kun hajosin niin pahasti luettuani tämän: Luonnollisuushörhöjen luonnottomuusharha Kiteyttää aivan loistavasti kyseisenlaisten henkilöiden naurettavuuden. xD

25.12.2015 23.14

No huh huh, syylinki on tehnyt tänne tunnuksen vain linkittääkseen tuommoisen blogin.
Mutta niinhän se on, että nykyään kaikki on sekaisin, ihmiset ja arvot ja se mikä on luonnollista ja mikä ei. Näin esimerkiksi, WHO luokitteli aika vastikään rakkauden ja ujouden mielisairauksiksi, siinä ohessa kun homoseksuaalisuus poistettiin sieltä. Tämän pohjalta jotkut ihan oikeasti pitää rakkautta ja ujoutta mielisairauksina ja monet meistä ovat nähtävästi jossain välissä sairaita. Minäkin! :D
Jos kiinnostaa, niin ainakin rakkaus löytyy nimellä F63.9, sitä ujoutta en jaksanut enää kaivaa uudelleen kun ei kinosta itseä niin paljon.

Mutta miettikääpä sitä, elämme jo 2010 lukua ja blaa blaa blaa, sitten lisäämme rakkauden taudiksi! Mitä tämä noituus oikein on! :D

Muokattu viimeksi: 26.12.15 00.25
26.12.2015 04.12

Nyt on ihan pakko kysyä, että missä Sirppi löydät rakkauden F63.9 tautiluokituksena? Laitatko linkin siihen (eikä kiitos sitä metropolin linkkiä, vaan ihan ns. virallisen linkin, koska itse en ainakaan sitä löytänyt)?

F63:een kuuluvat ns. käytös- ja hillitsemishäiriöt, jotka vaikeuttavat tai häiritsevät jokapäiväistä elämää. Rakkaus itsessään ei varmastikaan siihen kuulu, mutta rakkaudenhimo voi kuulua, jos sitä rakkautta etsii sillä tavalla, että se tosiaan vaikuttaa jokapäiväiseen ns. normaaliin elämään häiritsevästi. Muita tuon F63:n alle kuuluvia häiriöitä ovat esimerkiksi kleptomania (näpistelynhimo) ja trikotillomania (karvojennyppimishimo) sekä vaikkapa tupakanhimo, jos se on oikeasti jo ihmisen psyykettä ahdistavaa himoa.

MUOKS: Ja jos oikein pilkkua viilataan, niin jos mennään sitten ICD-10 tautiluokituksen mukaan, F63.9 on määrittämätön käytös- ja hillitsemishäiriö, ei rakkaus.

Muokattu viimeksi: 26.12.15 04.16

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti