Hevosen vakuutus (Hevoset > Hevosten hoitaminen)

18.07.2012 11.35

Onko teillä hevosellanne vakuutusta? Jos on minkähintainen?

Mitä vakuutus korvaa ja mitä ei?

18.07.2012 16.57
022539301_r

Mä otin heti vakuutuksen tammalle, hintaa vuodessa hitusen alle 200e. "Halpa" hevonen kyseessä, joten siksi myös halpa vakuutus.

Pohjolasta otettu, kattaa eläinvastuuvakuutuksen (jos mällää toisen omaisuutta yms.) ja hoitokuluvakuutuksen (ell-käynnit, lääkkeet...), jossa omavastuu 130e. Myös tapaturman/sairauden aiheuttaman kuoleman korvaa.

18.07.2012 19.19
Hyvähän se on ottaa vakuutuksia, kun saapuva on alle 16. :/ Pohjola ei vakuuta meidä mammaa enää.
19.07.2012 10.15
022512519_r
Muurame

Minulla on osa hevosista vakuutettuina. Osa on liian vanhoja ja noita nuorimpia en ole vielä saituuttani vakuuttanut. Odessalla on siitoshevosen vakuutus ja muilla vakuutetuilla perusvakuutus.

Olen tosi skeptinen vakuutusten korvaamisten suhteen, mutta riskipeliä on myös jättää vakuuttamatta. Kannattaa lukea jos käsiinsä saa viime perjantain (15.7) Hevosurheilu. Siinä oli pitkä juttu vakuuttamisesta.

27.11.2012 18.17
022664513_r
Jyväskylä

Mitä vakuutusyhtiötä olette käyttäneet hevosen vakuuttamiseen, minkälaista vakuutusta ja minkä hintaista, ja miten hevosen vakuuttaminen tapahtuu käytännössä - paikan päälle konttorille vai miten? Eikös vakuutuksen ottaminen vaadi myös eläinlääkärintodistusta hevosesta. Hevonen pitäisi vakuuttaa ja olen aivan pihalla.

poliisit on ookoo, hiihtäjät on ookoo
27.11.2012 18.29
022654184_r
Porvoo

Meillä ei ole enää vakuutusta; henkivakuutusta ei ole koskaan ollutkaan koska mikään rahasumma ei korvaa tuota karvakasaa, sairasvakuutusta ei tarvittu kertaakaan sen kuuden vuoden aikana mitä se oli eikä ole nyt tänä vuonnakaan olisi ollut tarvetta. Tapaturmavakuutus näin niinkun toisten omaisuudelle olisi ehkä ihan jees, vaan jos tuo lapanen paskoo jonkun auton, revin sen rahasumman vaikka päästäni. Meille riitti pelkästään taivutuskokeet + perus tarkastus ilman röntgausta tm, kun oli kaiketi melko suppeakorvauksinen versio & ponilla ei aiempia vammoja.

Tähän mennessä se olisi siis vain ollut turhaa rahanmenoa. Lisäksi tuota ei lähdetä enää parantamaan mistään parantumattomasta, ja mieluummin heivataan "liian aikaisin" pakkaseen entä siinä vaiheessa kun se on enää kävelevä ruumis.

Muokattu viimeksi: 27.11.12 18.36
|: http://krrsu.blogspot.fi :||: http://dise-pics.blogspot.fi :|
27.11.2012 18.34
022356216_r
Espoo

Meillä on hevonen vakuutettu Lähivakuutuksessa, en tosin itse tiedä tarkkaan, mikä vakuutus kyseessä eli mitä kaikkea se korvaa. Tuli kuitenkin ehdottoman hyldylliseksi syksyllä Juuson kanssa - ekalta klinikkakäynniltä lasku lääkkeineen oli muutaman tonnin, toiselta kerralta vajaan tonnin lopetuksineen ja siinä samassahan menetettiin koko hevonen. vakuutus korvasi klinikkakäynneistä suurimman osan, mutta meille jäi silti useampi sataa euroa maksettavaksi (ja olisi olult enemmänkin, ellei vakuutusyhtiö olisikaan päätänyt korvata Gastrogardia, mitä siis ei yleensä korvata sen kalliin hinnan vuoksi). Hevosen ostohinta hyvitetiin lopetuksen jälkeen kokonaan, kun saimme eläinlääkäriltä lausunnon, jonka mukaan lopetus oli käytännössä ainoa fiksu ratkaisu tilanteessamme.

Eli kyllä se vakuutus kannattaa, koskaan ei voi tietää hevosten kanssa mitä äkillisiä menoja tulee. harvemminhan se kaikkea korvaa, mutta helpottaa kyllä huomattavasti, kun lasku onkin 2,5t eikä 5t..

28.11.2012 19.43
022664513_r
Jyväskylä

Menee vähän ohi aiheen, mutta jotkut vakuutusyhtiöt vaativat eläinlääkärin todistuksen - jos eläinlääkäri tulee tarkastamaan hevosen tallille, mitä asioita ja miten eläinlääkäri hevosen tutkii ja paljonko se suurinpiirtein yleensä maksaa?

28.11.2012 20.13
022356216_r
Espoo

Meillä ainakin oli ihan perus terveystarkistus - pointtina on kait käytännössä katsoa, ettei hevosella ole jo ennestään jotain (tiheämpää) hoitoa vaativia vaivoja. Eli jalat taivutettiin, sydän ja keuhkot kuunneltiin jne. Ei ole kallis tarkstus. Riippuu kyllä varmaan myös vähän siitä, minkälaista vakuutusta hakee..

28.11.2012 22.33
022664513_r
Jyväskylä

Tallin omistaja sanoi, että eläinlääkäri ei voi oikein mitään muuta perus terveystarkastuksella saada selville kun mitä hevosen omistaja kokemuksesta hevosesta tietää ja näkee, eli pitäisi viedä kuvattavaksi jos oikeasti haluaisi varmistaa hevosen terveyden. Tallin omistaja tuntee hevosen kahdeksan vuoden ajalta ja sanoi, että sillä on ollut yksi kaviopaise joskus aikoinaan, sen lisäksi ei ole ollut koskaan mitään ongelmia. Tunnen hevosen myyjän ja tunnen myös hevosen jota olen ostamassa, joten eläinlääkärin tarkastus tässä tapauksessa tuntuisi jotenkin turhalta, varsinkin kun lähivakuutus ei sitä vaadi. Hevosen ostaminen on muutenkin niin onnenkauppaa - koskaan ei voi tietää, mitä ongelmia hevoselle tulee. Mieluummin käytän ja säästän rahani niihin välttämättömimpiin asioihin.

28.11.2012 23.12
022643754_r
Lieksa

Vallu, ei voikkaan, mutta eläinlääkäri antaa varmasti sen totuudellisen todistuksen havaittavissa olevasta terveydentilasta sille vakuutusyhtiölle, kuin omistaja. En mä sanois vakutusyhtiölle että joo, mun kopukka luultavasti sairastuu heti huomenna ja tarvii sen takia vakuutuksen, vaikka asia niin ois, jos ei el. todistusta vaadittaisi..

Vakuutus kannattaa ottaa jo siksi, että jos karkuutat sen kopukan ja se juoksee esim. liikenteen sekaan, jossa hajottaa autoja, on jokin joka korvaa nämä asiat.

Ja siis taivutukset+peruskunnon tsekkaus maksoi meilla 42e, että sen maksoi mielellään vaikka minä olin nähnyt hevosen elämän tallilla appoutirallaa syntymästä asti vai vuosikkaasta, kuitenkin koko sen elämän ajan ja kopukalla ei oltu edes tehty paljoa mitään..

http://seikkailuihmemaassa.blogspot.fi/
29.11.2012 21.28
022664513_r
Jyväskylä

Ilmeisesti mä joutuisin pulittamaan eläinlääkärin tarkastuksesta n. 100e, näin ainakin tallinomistaja sanoi. Todennäköisesti en kaakkia karkuuta, pysyy irti pihassa ja muutenkin on niin leppoisa luonne että tuskinpa kovin pyrähtelee vaikka sattuisin tippumaan - toki mahdollisuus on olemassa että hevonen säikähtää jotain niin pahoin että sattuu juoksemaan juuri kohdalle osuvan auton alle, mutta me kyllä niin vähäliikenteisillä reiteillä mennään että todennäköisyys on pieni ja lisäksi hepo ei ole koskaan pelännyt minkäänlaista ohi menevää välinettä. Mahdollisuus monenlaisiin tapaturmiin on, mutta todennäköisyys on aika pieni. Nyt olen alkanut miettimään, onko mun järkeä vakuuttaa koko hevosta ollenkaan, mutta pitää vielä kuulla tallinomistajan mielipidettä. Hän omistaa ainakin toistakymmentä hevosta eikä yhdelläkään ole vakuutuksia.

29.11.2012 21.41
022512519_r
Muurame

Riippuu ihan yhtiöstä ja millaisista summista puhutaan, tarvitseeko hevonen mitään tarkastuksia ennen vakuuttamista. olen noita perusvakuutettuja saanut ihan ilmoituksella vakuutuksiin.

Nyt odotetaan lausuntoa ensimmäisestä sen ikäisestä hevosestani, mikä kuoli ollessaan vielä vakuutusikäinen. Tilanne ja kuolinsyy ovat kimurantit, saa nähdä mitä Tapiola päättää. Olen tätä firmaa kohtaan hyvin skeptinen, nyt saa näyttää olenko jatkossa heidän asiakkaansa vaiko en.

29.11.2012 21.51
022664513_r
Jyväskylä

En ole ainakaan tähän mennessä löytänyt yhtäkään yhtiötä joka ei vaatisi eläinlääkärintodistusta - ainoa on Lähivakuutus joka ei mulle voi pelkkää hevosvakuutusta myöntää vaan pitäis olla jo joku aiempi Lähivakuutuksen vakuutus.

29.11.2012 22.10
021988011_r
Iisalmi

^kyllä meillä vaan vaadittiin ell. tarkistus ennen vakuuttamista ja tosiaan Lähivakuutuksessa olivat.

29.11.2012 23.17
022664513_r
Jyväskylä

Olisinkin vakuuttanut 3000 eurosta, jolloin eläinlääkärin todistusta ei tarvita. Jos menee yli sen summan niin sit tarvitsee. Huomenna soitan ainakin Tapiolaan, sieltä voisi saada sellaisen vakuutuksen johon olen nyt päätynyt.

04.12.2012 20.14
022664513_r
Jyväskylä

Onko nykyään tosiaan niin, että hevosta ei voi vakuuttaa missään Suomen vakuutusyhtiössä jos hevonen ei ole Suomen rekisteissä? Hevonen, jota olen ostamassa, on Islannin rekisterissä ja Pohjolasta mulle sanottiin, että hevosta ei voida rekisteröidä, jos se ei ole Hippoksen rekisterissä.

31.12.2013 23.33
022571095_r
Pälkäne

Vakuutus ei oikeasti edes korvaa oikein mitään. Aina ne löytää jonkun porsaan reijän jostakin. Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottuna.

www.akitalapsenelamaa.blogspot.fi

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti